abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53424330
Naar het schijnt veel te danken aan L'Ami.
quote:
Stekelenburg niet langer twijfelgeval
Door RENZE LOLKEMA

ALKMAAR - Als Ajax deze weken op iemand kan rekenen, is het Maarten Stekelenburg. De doelman sleept zijn teamgenoten door een steeds sluimerende crisis heen. Ook zondag in de topper tegen AZ zorgde de 25-jarige Haarlemmer voor het breekpunt. Hij stopte kort na rust de strafschop van El Hamdaoui. Die misser demotiveerde AZ omdat het 1-2 bleef en motiveerde Ajax om het duel verder naar zijn hand te zetten.

AZ wist toen even niet meer hoe het moest scoren. Helemaal niet toen Stekelenburg met een verrassende uittrap de AZ-defensie verschalkte. Agustien en Jaliens doken als clowns onder de stuiterbal door, waarna Suárez met een lob koelbloedig afrondde. ,,Dát zat dan ook nog mee,’’ glimlachte Stekelenburg.

Het was de tweede gestopte strafschop in twee wedstrijden. Vorige week hield hij zijn zwalkende ploeg tegen Heracles bij een 0-0 stand in de strijd door zo’n buitenkans van de Braziliaan Everton te pareren. ,,Die stond ook al niet in het boekje,’’ bekende Stekelenburg.

,,Want natuurlijk hebben wij een boekje waarin dat soort dingen staan. Ook vandaag heb ik dat boekje ingezien, maar over El Hamdaoui was niets bekend. Ik hoorde Jenner zeggen dat hij vooral naar mij moest blijven kijken. Nou ja, het was een kwestie van liplezen. Ik besloot hetzelfde te doen. Blijven wachten dus. Maar uiteindelijk moet je toch. Ik koos de goeie hoek.’’

Dat is keepen op intuďtie, zei keeperstrainer Carlo l’Ami. Oud-keeper L’Ami (41) neemt sinds dit seizoen Stekelenburg onder zijn hoede. Dat loont, zo lijkt het.

Stekelenburg is niet langer een twijfelgeval, een verwijt dat hij vorig seizoen nog regelmatig kreeg. L’Ami: ,,Maarten heeft ervaring. Het nieuwe is eraf. Als je 22, 23 jaar bent, zijn veel situaties nieuw. Hij weet nu alles veel beter te plaatsen. Nu is het een kwestie van oogsten.’’

Stekelenburg vond het moeilijk zijn vorm van nu met die van vroeger te vergelijken. L’Ami heeft een andere manier van werken dan Fred Grim, zijn vorige keeperstrainer, zoveel wilde hij wel kwijt. ,,Maar ik vind het kort door de bocht om te zeggen wat nu beter is. Laten we het erop houden dat de oefeningen anders zijn. Maar ook met Grim heb ik prettig gewerkt.’’

L’Ami: ,,Voetballend is Maarten de beste keeper ter wereld. Zijn passing is geweldig, hij is tweebenig. Dan ben je van wereldniveau. Zeker in Nederland worden dat soort capaciteiten van je gevraagd.

En omdat het voetbal in snel tempo verandert, zijn dit belangrijke eigenschappen voor een keeper. Alleen een lekkere voorzet pakken, is er niet meer bij. Die uittrap van vandaag is zeg maar een Zuid-Amerikaanse volley. Beetje laag dus, met een stuit. Ik zie Maarten dat regelmatig doen.’’

Stekelenburg: ,,Natuurlijk werd die bal slecht verdedigd door AZ, maar hij was voor de spitsen bedoeld. Huntelaar en Suárez hebben aan een halve kans genoeg. Dan kan het mij niet schelen of Ajax mooi voetbalt of niet. Als we op deze manier aan het einde van de rit met de schaal staan, vind ik het best.’’
pi_53424821
Prima gekeept weer gisteren. Hij heeft ons er weer door heen gesleept
pi_53426201
Steek
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_53595027
De ene week prima reddingen, maar vandaag toch weer een blunder. Tegen VVV niet cruciaal, maar zulke dingen voortaan maar niet doen tegen andere clubs.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53599835
Grote fout vandaag inderdaad. Maar verder keept hij het hele seizoen al geweldig. Ik ben meer dan tevreden over Maarten tot nu toe dit seizoen
pi_53599919
Ja precies jammer van dat foutje maar toch goed gekeept.
AFC AJAX
pi_53600578
het was niet alleen zijn fout, als verdediger scherm je je keeper af bij zulk soort ballen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_53600606
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:19 schreef denthemen het volgende:
het was niet alleen zijn fout, als verdediger scherm je je keeper af bij zulk soort ballen
Een bal in het 5 meter gebied hoort voor de keeper te zijn. Geen excuses.
pi_53602444
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Een bal in het 5 meter gebied hoort voor de keeper te zijn. Geen excuses.
Klopt, maar Ogararu (?) moet die man gewoon blokken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_53603013
Dikke fout van Stekelenburg, maar het kost geen punten.
Tot nu toe heeft hij dit seizoen meer punten gepakt dan verloren.
pi_53603033
Ach beter dat hij het tegen VVV doet dan tegen Twente ofzo.
AFC AJAX
pi_53609104
Zijn fout, maar iedereen maakt wel eens een fout. Was niet echt van belang nu, dus gewoon lekker door blijven keepen.

Maar als hij zoiets doet in de CL-finale...
pi_54062951
2 interlands achterelkaar in de basis, 3de penalty tegen en de derde gestopt. Hij pakt eindelijk punten voor het team. Was vorig jaar wel eens anders.

Helaas ook twee gebroken vingers...
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 oktober 2007 @ 00:12:59 #114
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54062989
Hopelijk istie er niet bij tegen Utrecht
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54063005
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
2 interlands achterelkaar in de basis, 3de penalty tegen en de derde gestopt. Hij pakt eindelijk punten voor het team. Was vorig jaar wel eens anders.

Helaas ook twee gebroken vingers...
Vorig jaar heeft 'ie veel punten gepakt hoor, meer dan verloren in ieder geval.
pi_54063138
Held
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_54063142
Hij was echt goed bezig...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 21 oktober 2007 @ 02:27:15 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54065932
erg zuur net nu hij zich echt aan het bewijzen is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 oktober 2007 @ 02:30:24 #119
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54065966
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54066053
Die gozer van NEK nu in de goal?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54066734
Hoe lang ligt hij eruit?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_54067507
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 02:30 schreef paultjuhhh het volgende:
Zielig figuur.
pi_54067573
Pijnlijk.. (niet klikken met zwakke maag)

Hij was behoorlijk in vorm de laatste tijd.
Zit Ajax ook niet mee met al die blessures.

[ Bericht 8% gewijzigd door RayMania op 21-10-2007 12:19:18 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54068813
He gadver, venom. Moet dat nou .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:22:15 #125
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54068865
Met een gebroken vinger kan na 2 weken wel gekeept worden, gewoon een spuit erin.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')