Batterijen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:12 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
misschien een keer nieuwe batterijen?
Overigens; zal de iPod nog veel goedkoper worden naarmate ik wacht?
87,5 werkt p'fect bij mij! Voorheen kreeg ik vooral in Amsterdam storing, nu is de ontvangst zo schoon als wat!quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:26 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
net even wezen karren, maar heb toch nog iets storing erin( irriteerd als hij overspringt naar n volgend nummer.... ) even 87.5 proberen:)
Naar de auto teruglopen is geen optie?quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:11 schreef woeeiiii het volgende:
Help, ik heb net een ipod mini gekocht, maar doosje met boekjes in de auto laten leggen. Heb ik de CD nodig? Als ik m nu aan doe staat er een uitroepteken met een icoontje van een file/folder. Wat is dat? En als ik m oplaad staat er een verkeersbord ook met chinese tekens eronder. Hoe kan ik de taal veranderen?
Je moet 'm nog wel eerst configureren volgens mij, met behulp van de CD. Staat me iets van bij dat een kale iPod ook nog geen firmware er op heeft staan. Maar die is misschien ook wel te downloaden bij Apple.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:11 schreef woeeiiii het volgende:
Help, ik heb net een ipod mini gekocht, maar doosje met boekjes in de auto laten leggen. Heb ik de CD nodig? Als ik m nu aan doe staat er een uitroepteken met een icoontje van een file/folder. Wat is dat? En als ik m oplaad staat er een verkeersbord ook met chinese tekens eronder. Hoe kan ik de taal veranderen?
Je kan wel opmaak toepassen, zoals schuine tekst, dikke tekst, en je kan links maken naar andere tekstbestanden.quote:
spelletjes?quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:40 schreef woeeiiii het volgende:
Jajaja tis gelukt, itunes geinstald, daarna de software. Alles in engels. Gelijk 232 er op gezetspelletjes al gespeeld. T wieltje leren kennen. Super
ja er zit een muziekquiz op (multiple choice) waar je zo snel mogelijk de goede tracknaam moet "ok-en"quote:
Dat je 'm bij Dixons koopt, prima.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:02 schreef mrkanarie het volgende:
Ikzelf ga hem denk ik kopen bij de lokale dixons, want hij is toch overal even duur en als ik er dan een keer problemen mee heb hoef ik hem niet op te sturen en kan ik gewoon ff naar de winkel gaan.
En dat voor dezelfde prijsquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:54 schreef Summerteeth het volgende:
[..]
Dat je 'm bij Dixons koopt, prima.
Maar als 'ie kapot is, dan zou ik 't toch echt via Apple regelen. Ze komen je iPod thuis ophalen en binnen een paar dagen heb je 'm weer terug, keurig thuisbezorgd. Zonder allerlei rare kosten e.d.
Misschien is zoiets beter voor je:quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:41 schreef NijntjesUk het volgende:
Nou dan mag jij dat eitje uitleggen..
de oudere versie, met een accu van 8 ipv 18 uur. Bij de mediamarkt hebben ze er misschien nog wel wat liggen voor 159quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Waren de iPod's woensdag bij de bijenkort 150 euro's, weet ik daar niks van.
How werkt dat met die newsfeeds?quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:51 schreef DaanZutphen het volgende:
eerst connect je je ipod met de pc.
dan start je ephpod op..
Dan krijg je een wizard om met je ipod te connecte,
Ipod drive selecteren, dan weer beetje op next drukke.. hij maakt dan je ipod klaar om met ephpod te kunne werken.
Dan moet ie werken.
Links boven zie je, Add Songs, Add directory etc. daarmee voeg je dus muziek toe.
Beetje.. snelle uitleg maar ik moet het uit mn hoofd halen.
Hopelijk helpt dit
Ja dat was lache, 100 kwade Rotterdammers in de bijenkorfquote:Op vrijdag 1 april 2005 08:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Waren de iPod's woensdag bij de bijenkort 150 euro's, weet ik daar niks van.
Wat zijn de prijzen van de Ipod's bij de mediamarkt? Ik ben gisteravond even in Utrecht bij de MM geweest maar daar waren het gewoon nog de standaard prijzen. Als ze in Rotterdam beetje leuk geprijst zijn loop ik daar vanmiddag ff langs.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:05 schreef Stewie het volgende:
[..]
Ja dat was lache, 100 kwade Rotterdammers in de bijenkorfDie daarna allemaal naar de Media Markt liepen, waar zelfs de nieuwe mini 4Gb al op was.... Ik baalde er zo van dat ik maar de 6Gb heb gehaald. Elke cent meer dan waard overigens, wat een relaxt ding zo'n mini.
Nu alleen nog even 2000 Tags goed instellen...![]()
Ik wacht nog steedsquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:40 schreef woeeiiii het volgende:
Snap alleen niet zoveel van itunes. Hoe sleep ik nou mp3s van mijn " Library" naar "iPod van Daryl" tussen Musicstore en 90's music. Kan iemand mij verhelderen?
Totdat je je hele libary per ongeluk een keer wegflikkerd.... En dan er je iPod aanlegt.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:06 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet gewoon automatisch synchoniseren aanzetten, dan kwakt 'ie gewoon je hele library op je ipod.
Als je daartoe in staat bent ben je te stom om überhaupt een pc te bezitten. Laat staan een iPod.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:12 schreef Remzz het volgende:
[..]
Totdat je je hele libary per ongeluk een keer wegflikkerd.... En dan er je iPod aanlegt.
Ja heb je gelijk aan en ik vind ook dat Apple daar best wat duielijker in mag zijn ik ben ook een keer al mijn nummers kwijt geweest. Wat moet ik nl met precies dezelfde nummers op de PC als op de iPod. Als je een 20 gig iPod hebt laat je toch niet precies dezelfde nummers op de PC staan?quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:25 schreef woeeiiii het volgende:
Uit de handleiding:De iPod mini word automatisch bijgewerkt (..) nummers die niet in de bibliotheek voorkomen, worden van de iPod verwijderd.
Maar ik heb op 2 computers (verschillden) muziek staan, als ik muziek van beneden er op zet, en ik wil muziek van boven erop, dan kan dat niet, want dan word de muziek van beneden gewist
Ik heb gewoon 249,= neergelegd, dus geen korting of aanbiedeing of whatever... Ze hadden wel de nieuwe 4gb 18uur accu in de aanbieding voor 180, volgens die verkoper, maar ook die zijn uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat zijn de prijzen van de Ipod's bij de mediamarkt? Ik ben gisteravond even in Utrecht bij de MM geweest maar daar waren het gewoon nog de standaard prijzen. Als ze in Rotterdam beetje leuk geprijst zijn loop ik daar vanmiddag ff langs.
Dan zet je de nummers eerst in de libary en dan sleep je ze daar gewoon te selecteren en linkermuisknop ingedrukt houden naar je iPod die daar als het goed is als een mapje bijstaat.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:39 schreef woeeiiii het volgende:
Maar hoe kan je dan handmatig slepen? Dus dat je een aantal mp3 selecteerd en dan naar verwisselbare schrijf sleept. Zoals ik vroeger gewend was met mn 128mbtje.
Ja de oude zijn hier in Twente ook al bijna overal uitverkocht.quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:40 schreef Stewie het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 249,= neergelegd, dus geen korting of aanbiedeing of whatever... Ze hadden wel de nieuwe 4gb 18uur accu in de aanbieding voor 180, volgens die verkoper, maar ook die zijn uitverkocht.
De enige Ipod mini 4Gb die ik nog in Rotterdam centrum kon vinden was de oude 4gb voor 180 bij dixons. Was gister nog 1 over in het zilver.
Okee, dan nu nog een probleem. Mn computer vind m gewoon:quote:Op vrijdag 1 april 2005 15:48 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dan zet je de nummers eerst in de libary en dan sleep je ze daar gewoon te selecteren en linkermuisknop ingedrukt houden naar je iPod die daar als het goed is als een mapje bijstaat.
Nee eigenlijk niet, hij moet hem in pricipe gewoon meteen vinden als je hem aansluitquote:Op vrijdag 1 april 2005 15:53 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
Okee, dan nu nog een probleem. Mn computer vind m gewoon:
[afbeelding]
Maar nu vind Itunes m niet meer. ( heeft hij wel gedaan op deze computer)
[afbeelding]Moet je die handmatig toevoegen ofzo
![]()
Extra's -> Config -> Downlaod opties -> Selecteer daar je feeds.. of het weer.quote:
Jep tenminste in Nederland wel bij winkels zoals Dixons en Mediamarkt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 19:47 schreef lj_lightning het volgende:
zit er bij de 4g 40 gig standaart een dock?![]()
Waar woon je, ik heb een kabeltje dat daarvoor geschikt is overquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:39 schreef MaRySe het volgende:
Kan ik mn iPod aansluiten op m'n 5.1 geluidsding setje zonder schade? Het ding zit wel in het stopcontact en heeft van die koptelefoonplugdingentjes.
iPod Miniquote:Op zaterdag 2 april 2005 22:25 schreef yootje het volgende:
Heeft iemand al eens Linux op zijn iPod geprobeerd? ( http://ipodlinux.org ) Dit was 1 van mijn redenen om de iPod Mini te kopen.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:28 schreef tonks het volgende:
[..]
iPod Mini
Ultra-portable hard drive-based mp3 player. NOT SUPPORTED BY IPODLINUX
Owned!
Been there, done that.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:25 schreef yootje het volgende:
Heeft iemand al eens Linux op zijn iPod geprobeerd? ( http://ipodlinux.org ) Dit was 1 van mijn redenen om de iPod Mini te kopen.
In theorie ziet het er mooi uit: games, imageviewer, enz. Dingen die voor mij zeker nut hebben/leuk zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Been there, done that.
Het is ruk. Je hebt er geen flikker aan.
quote:Op zondag 3 april 2005 07:25 schreef yootje het volgende:
In theorie ziet het er mooi uit: games, imageviewer, enz. Dingen die voor mij zeker nut hebben/leuk zijn.
Ah! It's just a ride...quote:Op zondag 3 april 2005 11:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja, het werkt.
Maar in de praktijk is het vrij nutteloos. Misschien later, als het in staat is fatsoenlijk muziek af te spelen.
Waar koop je zo'n kabeltje?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:27 schreef yootje het volgende:
[..]
Waar woon je, ik heb een kabeltje dat daarvoor geschikt is over
Wat vind je er dan zo nutteloos aan?quote:Op zondag 3 april 2005 11:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maar in de praktijk is het vrij nutteloos.
De oude versie van de mini en de oude versie van de Photo hebben nog steeds een relatief korte batterijduur. En de U2 versie trouwens ook.quote:Op zondag 3 april 2005 13:07 schreef yootje het volgende:
Zo, de iPod Mini is binnen, wel eerste generatie, maar voor 176 euro en een netadapter heb ik dat er wel voor over.
Zijn er eigenlijk nog veel problemen met de accu's? Of is dat opgelost met de 4e generatie? (en dus Mini, Photo, U2)
Nou er zit standaard al een koptelefoon ding aan. En dat past in m'n iPod. Dus ik dacht dat het dan wel zou kunnen ?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:27 schreef yootje het volgende:
[..]
Waar woon je, ik heb een kabeltje dat daarvoor geschikt is over
Ik vind er niets nuttig aan.quote:Op zondag 3 april 2005 13:09 schreef yootje het volgende:
Wat vind je er dan zo nutteloos aan?
Same here.quote:Op zondag 3 april 2005 21:12 schreef _Kuch_ het volgende:
Zo, Vorige week 2300 Mp3tjes getagged, dat was echt een takkekarwei, maar het is allemaal achter de rug en de muziek staat er allemaal op.. Mooi apparaatje hoor. Ik vind alleen dat ie niet zo heel erg hard kan en ik zag in een eerder topic een link om de volumebegrenzing op te heffen.. Dus:
Die link in een eerder topic voor Imod (om de volumebegrenzing eraf te halen) is dood, heeft iemand een nieuwe link?
Wat voor een kabeltje hebben we het nou precies over?quote:
Je weet toch wel het uieinde van een koptelefoonstekker? Je moet een kabetje zoeken die aan beide kanten zo'n uitgang heeftquote:Op zondag 3 april 2005 22:40 schreef Erik het volgende:
[..]
Wat voor een kabeltje hebben we het nou precies over?
Een voor onder in de iPod waar de aansluiting zit voor de firewire-kabel?
Of gewoon een simpele koptelefoon-stekker naar tulp of iets dergelijks?
Het gaat me om de 1e namelijk
Laat maar, hij doet het weer prefect als hij voor de hlft op isquote:Op maandag 4 april 2005 15:34 schreef juss het volgende:
Ik heb mn iPod mini sinds vrijdag, ben er erg tevreden mee, erg gemakkelijk in gebruik.
Hoelang heb je 'm opgeladen yootje?
Iemand verkoopt ze op ebay.nl voor 35.95, ik heb er een besteld, gewoon een Nederlandse gast, ik had hem binnen 2 dagen en ook geen zorgen over douanekosten en hoge verzendkosten.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:25 schreef Stewie het volgende:
Weet iemand iets over die adapter waarmee je met je Ipod op een radio frequentie kan uitzenden ? De vraag is, hoe is de kwaliteit, en de andere vraag is, hoe illegaal is zo'n ding in nederland ?
Powerbooks zijn lievquote:Op maandag 4 april 2005 21:00 schreef defIEd het volgende:
iPod is zo mooi, de volgende laptop die ik koop zal zeker een powerbook zijn
www.apple.comquote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef lj_lightning het volgende:
godsamme het is nog verdomde lastig om een Ipod 40 gig te vindenin de tweakers PW staan een paar duitse ( en dat wil ik niet, omdat als ik gezeik krijg, ik dat in het duits moet doen en het is niet mijn beste taal
) ik heb er 1 gevonden maar die heeft weer geen dock er bij
en dat wil ik er wel bij hebben eik... weet iemand nog een goede winkel waar je hem kan halen?
![]()
Ik heb een mini en was toen ik hem kocht ook aan het twijfelen maar ben nu blij dat ik toch voor de mini ben gegaan. Vooral omdat ik hem mooier vind, hij kleiner is en vooral heel erg licht is.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:24 schreef knox_ het volgende:
verhaal
Hmm, ik heb niet echt nieuwe argumenten, maar voor mij was opslagcapaciteit zeker wel doorslaggevend voor het kopen van een 20GB ipv een mini. Het voordeel van een iPod vind ik dat je overal al je muziek bij je kunt hebben, en bij een mini blijf je weer verwisselen en verversen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:24 schreef knox_ het volgende:
Hallo!
Ik ben van plan om een iPod te gaan kopen![]()
Ik zit alleen te twijfelen tussen een nieuwe 6 gig iPod mini, en een normale 20 gig iPod. Het verschil in prijs is eigenlijk wel zo weinig (+/- 50 euro), dus vroeg ik me in eerste instantie af waarom ik geen 20 gig zou kopen ( bijna 3,5 x meer opslagcapaciteit). Nu zit ik eigenlijk toch een beetje te twijfelen. Ik heb ze even tegenover elkaar gezet, voor zover ik nu redenen kan verzinnen waarom de één beter dan de ander zou zijn.
iPod mini (6 gig)
- Kleiner
- Mooier (imo)
- Langere gebruiksduur van batterij (tot 18 uur)
- Goedkoper
iPod (20 gig)
- Meer opslagcapaciteit!
- ...
Wie heeft er nog meer redenen waarom ik voor een van deze 2 zou kiezen?
Verder heb ik nog een vraagje. Als je de iPod via de applestore in nederland koopt is ie een stuk duurder dan vanuit Amerika (scheelt zo'n 50 euro) Als er iets met de iPod mis is, heb ik dan alleen garantie in Amerika, of heb ik die garantie wereldwijd? Met andere woorden, waarom zou ik de iPod via de nederlandse store kopen, en niet via de Amerikaanse, waar ie een stuk goedkoper is?
Apple verkoopt de 40gig niet meerquote:Op maandag 4 april 2005 22:04 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
www.apple.com
Gratis levering en normale prijzen.
Bij de Dixons hebben ze er nog één, voor 339 ofzo.quote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef lj_lightning het volgende:
godsamme het is nog verdomde lastig om een Ipod 40 gig te vindenin de tweakers PW staan een paar duitse ( en dat wil ik niet, omdat als ik gezeik krijg, ik dat in het duits moet doen en het is niet mijn beste taal
en dat wil ik er wel bij hebben eik... weet iemand nog een goede winkel waar je hem kan halen?
![]()
160 dollar?? zoals op de site van jbl staat. Vrij veel vind ikquote:Op maandag 4 april 2005 23:18 schreef pannaking_ het volgende:
Vandaag deze Speakerset gekocht van JBL:
[afbeelding]
Prima kwaliteit kan ik mooi gebruiken in de tuin als het weer mooi weer wordt en op vakantie van de zomer.
Je kan de taal gewoon naar Nederlands doenquote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef lj_lightning het volgende:
![]()
Je kan gewoon wel met usb 1 werken alleen de eerste keer dat je update duurt het een tijdje voordat je hele collectie erop staat. Verder niet echt een probleem volgens mij....Hoe dat zit met usb poorten aansluiten enzo don't ask me.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:21 schreef knox_ het volgende:
Ok, het wordt de 20 gig ipodIk heb nog wel een paar vraagjes waar iemand hier me misschien mee kan helpen;
Ik heb een standaard USB poort, dus usb 1 en niet 2.0 Nou zou dit in mijn ogen niet zoveel uitmaken, alleen dus dat het een stuk langzamer is. Hoe zit dat met die usb poorten? kan ik een usb 2.0 poort kopen of moet ik dan gelijk een nieuw moederbord kopen die usb 2.0 ondersteunt?
Hoe zit het met de studentenkorting? Hoe checken ze dat? Moet je een bewijs daarvan opsturen ofzo? Want volgens mij heb ik niet een of ander officieel papiertje waarop staat dat ik studeer ofzo. Hoe is dat bij jullie gegaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |