abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25331515
Het sneeuwt hier in Leeuwarden inmiddels niet meer. Heb net een uurtje door de sneeuw geploeterd met de honden. Ze liggen nu op hun plaats de ijsklonten uit hun vacht te eten.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:40:40 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25331530
Ik vind het op zich wel leuk.. Op de weg is het hier alleen een smeerboel nu.

Maar gewoon buiten is het lekker koud, droge lucht en sneeuw!

(Ik vind koud weer op zich erg lekker. )
pi_25331630
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:39 schreef livEliveD het volgende:
Als we nu massaal gaan denken dat roken goed voor je is. Zou je dan procentueel ouder worden als roker? Ik denk het ergens wel
Dat moet makkelijk na te gaan zijn. Toen sigaretten net opkwamen, werden ze gepromoot als hip en gezond.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:58:01 #184
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25331818
quote:
Als we nu massaal gaan denken dat roken goed voor je is. Zou je dan procentueel ouder worden als roker? Ik denk het ergens wel
Hmm.. Ik neig er toch ook wel naar. Op een of andere manier lijkt het soms toch of ik lichamelijke aspecten onder controle heb, dus wellicht dat alleen de gedachte dat je er ouder mee wordt al voldoende is om ook daadwerkelijk ouder te worden. Zeg maar een placebo-effect.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:58:50 #185
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25331828
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat moet makkelijk na te gaan zijn. Toen sigaretten net opkwamen, werden ze gepromoot als hip en gezond.
Mja maar de maatschappij is veranderd. Meer straling, uitlaatgassen, uv-licht etc.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:59:21 #186
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25331830
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
Maar gewoon buiten is het lekker koud, droge lucht en sneeuw!

(Ik vind koud weer op zich erg lekker. )
koud, lichte sneeuw en een beetje zon =
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:00:48 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25331857
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:59 schreef qu63 het volgende:

[..]

koud, lichte sneeuw en een beetje zon =
Inderdaad, heerlijk!
pi_25331869
quote:
Je bedoelt dat met gedachtekracht de negatieve werking van sigaretten kan worden verminderd? Collectief kan je natuurijk een enorme kracht uitoefenen om zo de werkelijkheid te wijzigen. Maar hoe dit dan in de praktijk gaat en of je dan dus inderdaad een minder negatieve werking hebt, geen idee.

Het zou natuurlijk wel vaag zijn dat als iedereen ging denken dat roken goed voor je is, dit zich uiteindelijk ook in de werkelijkheid zou manifesteren. Theoretisch kan het, maar het klinkt wat ongeloofwaardig.

Dit soort dingen vraag ik mezelf ook wel eens af: hoeveel invloed heeft de eigen overtuiging eigenlijk op de werkelijkheid?
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:13:43 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332048
Door dit weer ben ik in een - en - stemming.

En normaal doe ik al gek genoeg enzo.
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:16:13 #190
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25332088
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:58 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Ik neig er toch ook wel naar. Op een of andere manier lijkt het soms toch of ik lichamelijke aspecten onder controle heb, dus wellicht dat alleen de gedachte dat je er ouder mee wordt al voldoende is om ook daadwerkelijk ouder te worden. Zeg maar een placebo-effect.
Ja precies. Zoals van die stelletjes waarbij er eentje overlijdt en de ander korte tijd erna omdat deze geen zin meer heeft om te leven
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25332109
quote:
Denk 't wel. Het accent wordt nu gigantisch gelegd op het 'slechte' aspect, terwijl roken ook veel rust, ontspanning en orde kan brengen. Het maakt je tevreden en rustig. In plaats dat we daar nou het accent op zouden leggen . In de file staan is ook slecht, vlees eten, überhaupt aan het verkeer deelnemen maar daar hoor je nooit iemand over .

Bij verandering van accent en dus van overtuiging laat je angst verdwijnen. Ik denk dat de angst en de overtuiging dat het slecht is pas echt slecht zijn.
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:23:44 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332172
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:17 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Denk 't wel. Het accent wordt nu gigantisch gelegd op het 'slechte' aspect, terwijl roken ook veel rust, ontspanning en orde kan brengen. Het maakt je tevreden en rustig.
Ook dat is een placebo-effect. Nadat ik stopte met roken ben ik niet onrustiger, minder ontspannen of minder tevreden geworden.
quote:
In plaats dat we daar nou het accent op zouden leggen . In de file staan is ook slecht, vlees eten, überhaupt aan het verkeer deelnemen maar daar hoor je nooit iemand over .
Verkeer doet iedereen aan mee, en de meeste mensen gooien niet graag hun eigen glazen in.
Vlees eten is niet slecht, tot op zekere hoogte zelfs nodig. Teveel is niet goed, maar dat geldt voor alles..
quote:
Bij verandering van accent en dus van overtuiging laat je angst verdwijnen. Ik denk dat de angst en de overtuiging dat het slecht is pas echt slecht zijn.
Op zich wel mee eens. Ik woon in een gebied waar je zo ongeveer de slechtste lucht van Nederland treft, en toch ervaar ik dat niet op die manier.
pi_25332204
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
Vlees eten is niet slecht, tot op zekere hoogte zelfs nodig.
*ahem* Dat is toch echt onzin hoor.
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:32:40 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332287
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

*ahem* Dat is toch echt onzin hoor.
En natuurlijk kun je een surrogaat nemen voor vlees, ook een mogelijkheid.
pi_25332352
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
En natuurlijk kun je een surrogaat nemen voor vlees, ook een mogelijkheid.
Een 'surrogaat' is helemaal niet nodig. Als je gewoon gezond eet, heb je niks nodig om vlees te 'vervangen'. In India eten mensen al duizenden jaren vegetarisch, en ze hebben daar geen Quorn of Tivall. Ikzelf eet zelden tot nooit vleesvervangers, aangezien de meeste ervan niet te vreten zijn. Er zit niets in vlees wat je niet uit andere voeding kunt halen. Een gevarieerd dieet is voldoende.
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:52:32 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332408
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een 'surrogaat' is helemaal niet nodig. Als je gewoon gezond eet, heb je niks nodig om vlees te 'vervangen'. In India eten mensen al duizenden jaren vegetarisch, en ze hebben daar geen Quorn of Tivall. Ikzelf eet zelden tot nooit vleesvervangers, aangezien de meeste ervan niet te vreten zijn. Er zit niets in vlees wat je niet uit andere voeding kunt halen. Een gevarieerd dieet is voldoende.
Alles is wel ergens anders uit te halen, dat is denk ik ook wel een feit, op deze grond kun je echter van alles wel zeggen dat het niet nodig is en dat er alternatieven zijn, zowel van natuurlijke als synthetische voedingsmiddelen.

Je kunt iets anders eten dan vlees (soja, sommige noten, zuivel-producten), het is denk ik ook min of meer een keuze.

Een gevarieerd "dieet" is denk ik, met of zonder vlees, altijd het beste. Ik denk dat je van nature ook wel kunt aanvoelen wat je wel en niet nodig hebt.

Tot slot benadruk ik nog wel dat vlees eten op zichzelf niet ongezond is. Het spijsverteringsstelsel van de mens is er zelfs voor gemaakt om zowel dierlijke als plantaardige voedingsmiddelen te verwerken.
pi_25332446
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
Tot slot benadruk ik nog wel dat vlees eten op zichzelf niet ongezond is. Het spijsverteringsstelsel van de mens is er zelfs voor gemaakt om zowel dierlijke als plantaardige voedingsmiddelen te verwerken.
Het eten van vlees is op zich zeker niet ongezond, nee. Maar de gemiddelde westerling eet veel te veel vlees. Om even met onze naaste verwant te vergelijken: een chimpansee eet ongeveer 12 kilo vlees per jaar. En dan heb we het nog niet gehad over de gezondheid van ons vee en de enorme hoeveelheden zware metalen in vis. Als je echt gezond vlees wilt eten, kun je het volgens mij maar beter op wild houden.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:13:07 #198
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332627
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het eten van vlees is op zich zeker niet ongezond, nee. Maar de gemiddelde westerling eet veel te veel vlees. Om even met onze naaste verwant te vergelijken: een chimpansee eet ongeveer 12 kilo vlees per jaar. En dan heb we het nog niet gehad over de gezondheid van ons vee en de enorme hoeveelheden zware metalen in vis. Als je echt gezond vlees wilt eten, kun je het volgens mij maar beter op wild houden.
De "op zichzelf" was bewust geplaatst.

Er wordt heel veel geknoeid met vlees (Met plantaardig voedsel trouwens ook, daar niet van). Scharrelvlees is dan iets minder mee geknoeid.

Ikzelf houd overigens niet van vis (Vind het simpelweg niet lekker). Vis bevat echter ook nodige stoffen die vooral in vis een hoge concentratie hebben. Natuurlijk zijn hier alternatieven voor (En ik heb niet het idee dat ik iets mis), maar makkelijker is natuurlijk gewoon vis.

De hoeveelheid vlees.. Ik eet inderdaad veel meer dan 12 kilo per jaar. De laatste tijd eet ik overigens (relatief) minder vlees.
pi_25332685
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:13 schreef Alicey het volgende:
Ikzelf houd overigens niet van vis (Vind het simpelweg niet lekker). Vis bevat echter ook nodige stoffen die vooral in vis een hoge concentratie hebben. Natuurlijk zijn hier alternatieven voor (En ik heb niet het idee dat ik iets mis), maar makkelijker is natuurlijk gewoon vis.
Ik was altijd verzot op vis, heb af en toe best zin in een zoute haring of een gerookte paling. Maar ik heb het idee dat de verontreinigingen het gezonde van vis wel zo'n beetje tenietdoen. Neem aan dat dit voor kweekvis niet geldt, alleen staat er op zo'n vis niet of het een kweekvis of een wilde vis is.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:25:59 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332748
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik was altijd verzot op vis, heb af en toe best zin in een zoute haring of een gerookte paling. Maar ik heb het idee dat de verontreinigingen het gezonde van vis wel zo'n beetje tenietdoen. Neem aan dat dit voor kweekvis niet geldt, alleen staat er op zo'n vis niet of het een kweekvis of een wilde vis is.
Ik vraag me af of het echt uitmaakt. Vergeet niet dat de standaarden zoals die in de EU gelden voor schadelijke stoffen doorgaans erg scherp zijn, en vaak nogal overdone.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:31:29 #201
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25332817
Mensen uit India <ok flauw>

Volgens mij is voeding en de effecten nog niet echt goed in kaart gebracht. We hebben bergen statistische onderzoeken maar niemand lijkt te begrijpen wat de onderliggende werking is, althans hoe deze in een goed model te vangen is om op die manier de perfecte maaltijd samen te stellen. Zie ook tig boeken over afvallen die elk hun eigen methode erop nahouden.

@Lupa_Solitaria: Ondertitel> Weighing the soul toevallig gelezen? Staat deze quote voorin. Ik vind hem erg goed.
pi_25332833
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me af of het echt uitmaakt. Vergeet niet dat de standaarden zoals die in de EU gelden voor schadelijke stoffen doorgaans erg scherp zijn, en vaak nogal overdone.
Tja, da's misschien ook wel weer zo... Wie weet geef ik binnenkort eens toe aan mijn craving en eet ik een zoute haring.
pi_25332892
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:31 schreef livEliveD het volgende:
Mis ik iets?
quote:
Volgens mij is voeding en de effecten nog niet echt goed in kaart gebracht. We hebben bergen statistische onderzoeken maar niemand lijkt te begrijpen wat de onderliggende werking is, althans hoe deze in een goed model te vangen is om op die manier de perfecte maaltijd samen te stellen. Zie ook tig boeken over afvallen die elk hun eigen methode erop nahouden.
Pff, 'de perfecte maaltijd'... Ik wil gewoon lekker eten.
quote:
@Lupa_Solitaria: Ondertitel> Weighing the soul toevallig gelezen? Staat deze quote voorin. Ik vind hem erg goed.
Nee, niet gelezen. Ik krijg elke dag een mailtje met vijf random quotes en ik vond deze wel leuk. Vooral omdat ik doorgaans nogal wat tegenstand krijg als het om mijn meningen gaat.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:37:11 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332894
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:31 schreef livEliveD het volgende:

Het klinkt misschien heel vreemd, maar ik eet precies datgene waar ik trek in heb, en ik heb het gevoel dat ik alles binnenkrijg wat nodig is. Afvallen? Ik eet behoorlijk veel, en toch val ik af (Ik blijk echter ook een paar centimeter gekrompen, dus voor mijn BMI maakt het niet uit ). Kanttekening hierbij is dan wel dat ik niet lang stil kan zitten, en dus ook de nodige beweging erbij krijg, maar toch.. Wat ik eet is puur gevoelsmatig, en omvat het spectrum van konijnevoer tot vette stukken vlees, en dat lijkt prima te voldoen.

Ik denk dat krampachtig iets wel of niet eten juist erg slecht is. Je lichaam vertelt zelf wel wat je nodig hebt denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alicey op 02-03-2005 15:42:49 ]
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:43:49 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332957
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Pff, 'de perfecte maaltijd'... Ik wil gewoon lekker eten.
Insgelijks.

En Indiers heeft er misschien mee te maken dat er ook Indiers zijn die beweren alleen op water te leven.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:44:56 #206
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25332971
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tja, da's misschien ook wel weer zo... Wie weet geef ik binnenkort eens toe aan mijn craving en eet ik een zoute haring.
Wees principieel, maar met mate.

Of zoiets.
pi_25333009
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:44 schreef Alicey het volgende:
Wees principieel, maar met mate.

Of zoiets.
Inderdaad. Als ik dan toch hypocriet ben, kan ik het maar beter meteen goed doen.
  woensdag 2 maart 2005 @ 15:52:15 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25333066
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Inderdaad. Als ik dan toch hypocriet ben, kan ik het maar beter meteen goed doen.
Inderdaad, daar moet je even goed misbruik van maken.
pi_25333091
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
Ook dat is een placebo-effect. Nadat ik stopte met roken ben ik niet onrustiger, minder ontspannen of minder tevreden geworden.
Na, ik mis dat momentje wel dat je eventjes lekker zit. Roken dwingt je bijna om te ontspannen en even met jezelf te zitten. Nu moet ik echt tegen mezelf zeggen: en nu zitten RC, want anders ga je over de kop.
quote:
Verkeer doet iedereen aan mee, en de meeste mensen gooien niet graag hun eigen glazen in.
Vlees eten is niet slecht, tot op zekere hoogte zelfs nodig. Teveel is niet goed, maar dat geldt voor alles..
Te veel roken is ook niet goed. Maar elke dag een sigaretje na een werkdag om de avond in te luiden, ik snap best dat mensen dat doen. Of na het eten even .
quote:
Op zich wel mee eens. Ik woon in een gebied waar je zo ongeveer de slechtste lucht van Nederland treft, en toch ervaar ik dat niet op die manier.
Ik was pas in Rozenburg, da's ook zo'n heerlijke enclave tussen de industrie . Heeft wel zijn charme .
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:00:26 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25333152
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:53 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Na, ik mis dat momentje wel dat je eventjes lekker zit. Roken dwingt je bijna om te ontspannen en even met jezelf te zitten. Nu moet ik echt tegen mezelf zeggen: en nu zitten RC, want anders ga je over de kop.
Oftewel, de sigaret dwong je tot rust nemen, terwijl je het nu zelf in de hand hebt. De truc is misschien om iets te vinden wat voor jou ontspannend werkt. Ik vind het zelf vaak al ontspannend om gewoon even buiten rond te lopen.
quote:
[..]

Te veel roken is ook niet goed. Maar elke dag een sigaretje na een werkdag om de avond in te luiden, ik snap best dat mensen dat doen. Of na het eten even .
Oh, zeker wel.. Sigaret na het eten had altijd wel iets.
quote:
[..]

Ik was pas in Rozenburg, da's ook zo'n heerlijke enclave tussen de industrie . Heeft wel zijn charme .
Als je er woont heb je er ook niet zo'n last van dat het tussen de industrie ligt.
pi_25334101
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 14:17 schreef ReCreative het volgende:

Denk 't wel. Het accent wordt nu gigantisch gelegd op het 'slechte' aspect, terwijl roken ook veel rust, ontspanning en orde kan brengen. Het maakt je tevreden en rustig. In plaats dat we daar nou het accent op zouden leggen . In de file staan is ook slecht, vlees eten, überhaupt aan het verkeer deelnemen maar daar hoor je nooit iemand over .
Aan het verkeer deelnemen ontkom je niet aan als je een beetje een leven wilt hebben. Zonder de straat op te gaan (want 'verkeer' is praktisch overal) kom je nergens. Van vlees eten en roken is het maar net wat je zelf vindt. Vlees eten heeft zo zijn voor- en nadelen. Roken ook, alleen bij roken wordt echt structureel je luchtwegen aangetast. Ik kan niet begrijpen dat mensen daar voor zouden kiezen, expres zoveel schade toebrengen aan je eigen lichaam. Net als met luchtverontreiniging. Lucht is datgene waarop wij leven en dat op welke manier dan ook aantasten begrijp ik echt niet. Kennelijk willen mensen eerder dood ofzo..

Elke keuze is een reflectie van wie jij bent en de keuze om te roken zegt heel wat over je. Naar mijn mening vooral dat je je eigen gezondheid niet zo nauw neemt. Maar dat maakt je natuurlijk niet een minder of 'slecht' mens.
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:53 schreef ReCreative het volgende:

Ik vind het persoonlijk vrij sneu als je daar een sigaret voor nodig hebt.
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:01:02 #212
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25334274
Tssssk roken is stoer enzo
pi_25334403
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:48 schreef Geartsjuh het volgende:
Aan het verkeer deelnemen ontkom je niet aan als je een beetje een leven wilt hebben. Zonder de straat op te gaan (want 'verkeer' is praktisch overal) kom je nergens. Van vlees eten en roken is het maar net wat je zelf vindt. Vlees eten heeft zo zijn voor- en nadelen. Roken ook, alleen bij roken wordt echt structureel je luchtwegen aangetast.
Heb je enig idee wat er allemaal niet voor additieven in vlees zitten die je lichaam structureel aantasten? Heb je enig idee hoeveel dampen je opsnuift als je een rondje auto rijdt en wat voor invloed dat heeft op je lijf? Bevatten mensen wel dat 'normale' en gangbare additieven als magnesiumstearaat, glutaminaat en aspartaam een enorme blijvende schade aanrichten? Qua roken heb je natuurlijk gelijk, maar ik snap niet dat juist roken zo in een verdomhoekje wordt geduwd, terwijl er honderd miljoen dingen zijn die net zo slecht, zo niet slechter voor je zijn.

Nofi natuurlijk , maar ik wind me altijd vreselijk op als ik dit soort dingen lees .
quote:
Ik kan niet begrijpen dat mensen daar voor zouden kiezen, expres zoveel schade toebrengen aan je eigen lichaam. Net als met luchtverontreiniging. Lucht is datgene waarop wij leven en dat op welke manier dan ook aantasten begrijp ik echt niet. Kennelijk willen mensen eerder dood ofzo..
Ik denk eerder dat het een chronisch gebrek aan kennis is. Veel mensen weten het niet .
quote:
Elke keuze is een reflectie van wie jij bent en de keuze om te roken zegt heel wat over je. Naar mijn mening vooral dat je je eigen gezondheid niet zo nauw neemt. Maar dat maakt je natuurlijk niet een minder of 'slecht' mens.
Uiteraard .
quote:
Ik vind het persoonlijk vrij sneu als je daar een sigaret voor nodig hebt.
Je hebt er geen sigaret voor nòdig, maar het maakt het màkkelijker. Slapen gaat òòk makkelijker na een warm bad of warme melk met honing, dat heb je ook niet nodig .
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:16:14 #214
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25334446
Uiteindelijk zit er in alles wel een ongezond aspect. Toch is het met roken wel zo dat ik na stoppen met roken merkte dat mijn reuk- en smaakvermogen sterk verbeterde. Erg fijn, want ik houd van lekker eten.
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:22:35 #215
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25334514
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:16 schreef Alicey het volgende:
Uiteindelijk zit er in alles wel een ongezond aspect. Toch is het met roken wel zo dat ik na stoppen met roken merkte dat mijn reuk- en smaakvermogen sterk verbeterde. Erg fijn, want ik houd van lekker eten.
Dus ga je meer eten en wordt je vanzelf dikker hetgeen ook niet goed is
Daarnaast is het een enorme pre om weinig te kunnen ruiken anders krijg je stress omdat je je irriteert aan dit stinkende mensen om je heen.
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:23:52 #216
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25334531
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:12 schreef ReCreative het volgende:
aspartaam
Conspiracy sites
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:26:40 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25334574
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:22 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dus ga je meer eten en wordt je vanzelf dikker hetgeen ook niet goed is
Ik ben anders in een jaar tijd 10 kilo afgevallen na stoppen met roken.
quote:
Daarnaast is het een enorme pre om weinig te kunnen ruiken anders krijg je stress omdat je je irriteert aan dit stinkende mensen om je heen.
Dat is wel zo. Rokende mensen stinken best wel. De lucht van rokende mensen die ook nog eens aardig transpireren is een vreselijke lucht.

Maargoed, er staan voordelen tegenover.
pi_25334652
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:16 schreef Alicey het volgende:
Dat is zeker waar! En niet meer 's ochtends wakker worden met die heeeerlijke ggggg...spt! in je keel. En veel ruimere adem, niet zoveel geld kwijt. Niet roken is vèèèèl fijner dan wel roken .
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:35:36 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25334673
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:33 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! En niet meer 's ochtends wakker worden met die heeeerlijke ggggg...spt! in je keel. En veel ruimere adem, niet zoveel geld kwijt. Niet roken is by far fijner dan wel roken .
Je wordt ook minder afgeleid bij bijv. lange besprekingen.
pi_25335160
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 18:12 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat er allemaal niet voor additieven in vlees zitten die je lichaam structureel aantasten?
Ja
quote:
Heb je enig idee hoeveel dampen je opsnuift als je een rondje auto rijdt en wat voor invloed dat heeft op je lijf?
Ja, helaas wel.
quote:
Bevatten mensen wel dat 'normale' en gangbare additieven als magnesiumstearaat, glutaminaat en aspartaam een enorme blijvende schade aanrichten?
Wat jij al zei:
Ik denk eerder dat het een chronisch gebrek aan kennis is. Veel mensen weten het niet
quote:
Qua roken heb je natuurlijk gelijk, maar ik snap niet dat juist roken zo in een verdomhoekje wordt geduwd, terwijl er honderd miljoen dingen zijn die net zo slecht, zo niet slechter voor je zijn.
Over roken en wat het met je doet is heel erg veel bekend. De argumenten die gebruikt worden door mensen om dan toch te gaan roken vind ik persoonlijk nergens op slaan. Ook kan het voor anderen erg veel overlast veroorzaken. Om dan toch nog te gaan roken snap ik persoonlijk niet. Het is totaal overbodig en je maakt jezelf alleen maar afhankelijk van iets wat ontzettend slecht voor je is.
quote:
Nofi natuurlijk , maar ik wind me altijd vreselijk op als ik dit soort dingen lees .
Ja ik ook
quote:
Je hebt er geen sigaret voor nòdig, maar het maakt het màkkelijker. Slapen gaat òòk makkelijker na een warm bad of warme melk met honing, dat heb je ook niet nodig .
Tja brede verkeerswegen zijn ook makkelijk. 2 auto's per gezin ook. Gemakkelijkheid heeft niet veel goeds gedaan in de wereld. Soms weegt de gemakkelijkheid van iets niet op tegen de gevolgen.
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:33:25 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25336341
Het is H E E R L I J K buiten, vooral in het locale natuurgebied

Bijna niemand die zich daardoor waagt, dus lekker midden in de natuur, alles wit, sneeuw die valt en niemand in line of sight.

Goed, een minpuntje hiervan is wanneer je NIET in een natuurgebied zit, maar op een smerige gladde autoweg en daar onderuit gaat.

Overall in ieder geval heerlijk, ik zou haast mijn slaapzak meenemen en in de sneeuw gaan slapen.
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:34:51 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25336367
Oh, en een ander klein nadeeltje is dat het nogal desorienterend werkt.. Ik zat hier en daar gewoon een metertje of 5 naast de weg.
pi_25336382
Sint Nicolaasga, mijn geboortedorp, in het journaal van 18:00 en van 20:00 uur! Mijn dorpsgenoten aan de kruidenbitter op het dorpsplein ! Ze veranderen ook nooit .

www.nos.nl
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:49:08 #224
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25336552
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 20:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Sint Nicolaasga, mijn geboortedorp, in het journaal van 18:00 en van 20:00 uur! Mijn dorpsgenoten aan de kruidenbitter op het dorpsplein ! Ze veranderen ook nooit .

www.nos.nl
Sommige dingen veranderen inderdaad nooit.
pi_25336742
quote:
Sint Nicolaasga, mijn geboortedorp, in het journaal van 18:00 en van 20:00 uur! Mijn dorpsgenoten aan de kruidenbitter op het dorpsplein ! Ze veranderen ook nooit
Jaa, wat een leuk stukje was dat, heerlijk. "Moet u niet werken?"
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:27:50 #226
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25337181
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:51 schreef Doffy het volgende:
Bij mij thuis zo'n 15cm... ben uitgegleden

die smiley valt me nu pas op!
It's Time To Shine
  woensdag 2 maart 2005 @ 21:47:09 #227
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25337474
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 15:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het klinkt misschien heel vreemd, maar ik eet precies datgene waar ik trek in heb, en ik heb het gevoel dat ik alles binnenkrijg wat nodig is. Afvallen? Ik eet behoorlijk veel, en toch val ik af (Ik blijk echter ook een paar centimeter gekrompen, dus voor mijn BMI maakt het niet uit ). Kanttekening hierbij is dan wel dat ik niet lang stil kan zitten, en dus ook de nodige beweging erbij krijg, maar toch.. Wat ik eet is puur gevoelsmatig, en omvat het spectrum van konijnevoer tot vette stukken vlees, en dat lijkt prima te voldoen.

Ik denk dat krampachtig iets wel of niet eten juist erg slecht is. Je lichaam vertelt zelf wel wat je nodig hebt denk ik.
vroeger (2 jaar geleden) at ik iedere dag vlees en iedere dag een half brood. nu eets ik bijna geen vlees meer (vriendin is vegetarier) behalve biovlees en ongeveer een half brood in de week. Ik sport nu wel wat minder maar voor de rest nog steeds gezond. en ik eet nog steeds wat ik lekker vind..(komt ook omdat ik het altijd klaar maak denk ik )
It's Time To Shine
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:15:00 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25337583
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 21:47 schreef qu63 het volgende:

[..]

vroeger (2 jaar geleden) at ik iedere dag vlees en iedere dag een half brood. nu eets ik bijna geen vlees meer (vriendin is vegetarier) behalve biovlees en ongeveer een half brood in de week. Ik sport nu wel wat minder maar voor de rest nog steeds gezond. en ik eet nog steeds wat ik lekker vind..(komt ook omdat ik het altijd klaar maak denk ik )
Het hangt er bij maar net van af wat ik eet, het zou niet realistisch zijn om te melden hoeveel brood en vlees ik eet, omdat wat ik eet veel meer omvat.

Ik weet wel bijna dagelijks iets met vlees. Het komt niet vaak voor dat ik een hele dag niets eet met vlees erin..
  woensdag 2 maart 2005 @ 22:29:10 #229
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25337795
brood en vlees waren mijn hoofdbestandsdelen
It's Time To Shine
pi_25338542
Wat ist hier toch stil.......zit iedereen hier sneeuwpoppen te bouwen ofzo?
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:37:22 #231
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25339178
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:07 schreef Haushofer het volgende:
Wat ist hier toch stil.......zit iedereen hier sneeuwpoppen te bouwen ofzo?
* qu63 zit zijn queen-lijst eens door te nemen ben nu bij nummer 546 Queen - The Snow Must Go On

in totaal nu 706 Queen songs
waarvan 3/4 illegale bootlegs geloof ik....
It's Time To Shine
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:38:31 #232
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25339200
quote:

www.nos.nl
Ik zag het. Cool De wereld is klein!
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:41:26 #233
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25339258
en wat doe jij haus?

* qu63 gaat zo strijken en afwassen!
It's Time To Shine
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:42:01 #234
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25339268
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:38 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik zag het. Cool De wereld is klein!
ik ga proberen de herhaling te pakken vannacht
It's Time To Shine
pi_25339510
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 23:41 schreef qu63 het volgende:
en wat doe jij haus?

* qu63 gaat zo strijken en afwassen!
Ik probeer te studeren, maar ik ga zo denk ik maar lekker slapen. Mmmmmmmmmm. Lekker. Slapen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:37:51 #236
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25342104
Goedemorgen iedereen
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:44:42 #237
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25342118
Mogguh, over 10 minuten naar school
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:47:36 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25342126
Waar zit je precies? Er ligt hier nu ook aardig wat sneeuw, maar bij lange na geen 50 cm.
  donderdag 3 maart 2005 @ 07:53:01 #239
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25342145
Den Bosch, ligt 5 cm sneeuw ofzo
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:38:13 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25342366
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 07:53 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Den Bosch, ligt 5 cm sneeuw ofzo
Hier ook zoiets.. Dat overleef je toch wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')