Da's inderdaad wel een machtig gevoel. Je ziet ook dat je lange tijd alleen bent.quote:Op woensdag 2 maart 2005 07:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het vooral leuk dat ik de eerste ben die haar voetstappen in de sneeuw achterlaat. Het is nog zo maagdelijk wit en onbedorven. Straks komen al die mensen en maken er grijze drab van. Vannacht was de sneeuw nog even helemaal van mij alleen.
Ik kan me zo voorstellen dat lopen lastiger wordt met 40 centimeter.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:01 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Het is dat ik niet ergens naar toe moet vandaag, anders ging ik langlaufen.
Zelfs met 15 centimeter moet je al goed je best doenquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:04 schreef Alicey het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat lopen lastiger wordt met 40 centimeter.
Nou... Zou jij er met de bus op uit gaan met dit weer? Ikke niet hoorquote:
Hee Maethorquote:Oh... morgen!
Paar centimer hooguit.. Het sneeuwt ook echt minescule vlokjes hier..quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:19 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Zelfs met 15 centimeter moet je al goed je best doen. Hoeveel ligt er bij jou inmiddels?
Gebruikt er iemand hier btw myMSN of myYahoo of iets dergelijks?
Nee, wat is dat voor iets dan?quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:19 schreef ReCreative het volgende:
Gebruikt er iemand hier btw myMSN of myYahoo of iets dergelijks?
http://my.msn.com/ en http://my.yahoo.com/quote:
Volgens mij niet heel veel. Niemand die ik ken iig. Als het meer op Nederland gericht was zou ik het wel overwegen. Maar nu begin ik er niet aan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:37 schreef ReCreative het volgende:
Ik vraag me af of daar nou veel gebruikers van zijn...
Normaliter niet nee, ware het niet dat ik de bus gebruik om op de universiteit te komen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:21 schreef ReCreative het volgende:
Nou... Zou jij er met de bus op uit gaan met dit weer? Ikke niet hoor.
Dagquote:Hee Maethor.
Ingesneeuwd?quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:35 schreef livEliveD het volgende:
Amsterdam is ingesneeuwd. Oldijeee!!!
Meurning
Dat moet makkelijk na te gaan zijn. Toen sigaretten net opkwamen, werden ze gepromoot als hip en gezond.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:39 schreef livEliveD het volgende:
Als we nu massaal gaan denken dat roken goed voor je is. Zou je dan procentueel ouder worden als roker?Ik denk het ergens wel
Hmm.. Ik neig er toch ook wel naar. Op een of andere manier lijkt het soms toch of ik lichamelijke aspecten onder controle heb, dus wellicht dat alleen de gedachte dat je er ouder mee wordt al voldoende is om ook daadwerkelijk ouder te worden. Zeg maar een placebo-effect.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:39 schreef livEliveD het volgende:
Als we nu massaal gaan denken dat roken goed voor je is. Zou je dan procentueel ouder worden als roker?Ik denk het ergens wel
Mja maar de maatschappij is veranderd. Meer straling, uitlaatgassen, uv-licht etc.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat moet makkelijk na te gaan zijn. Toen sigaretten net opkwamen, werden ze gepromoot als hip en gezond.
koud, lichte sneeuw en een beetje zon =quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:40 schreef Alicey het volgende:
Maar gewoon buiten is het lekker koud, droge lucht en sneeuw!
(Ik vind koud weer op zich erg lekker.)
Inderdaad, heerlijk!quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:59 schreef qu63 het volgende:
[..]
koud, lichte sneeuw en een beetje zon =
Je bedoelt dat met gedachtekracht de negatieve werking van sigaretten kan worden verminderd? Collectief kan je natuurijk een enorme kracht uitoefenen om zo de werkelijkheid te wijzigen. Maar hoe dit dan in de praktijk gaat en of je dan dus inderdaad een minder negatieve werking hebt, geen idee.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:39 schreef livEliveD het volgende:
Ja precies. Zoals van die stelletjes waarbij er eentje overlijdt en de ander korte tijd erna omdat deze geen zin meer heeft om te levenquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:58 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Ik neig er toch ook wel naar. Op een of andere manier lijkt het soms toch of ik lichamelijke aspecten onder controle heb, dus wellicht dat alleen de gedachte dat je er ouder mee wordt al voldoende is om ook daadwerkelijk ouder te worden. Zeg maar een placebo-effect.
Denk 't wel. Het accent wordt nu gigantisch gelegd op het 'slechte' aspect, terwijl roken ook veel rust, ontspanning en orde kan brengen. Het maakt je tevreden en rustig. In plaats dat we daar nou het accent op zouden leggenquote:Op woensdag 2 maart 2005 13:39 schreef livEliveD het volgende:
Ook dat is een placebo-effect. Nadat ik stopte met roken ben ik niet onrustiger, minder ontspannen of minder tevreden geworden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:17 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Denk 't wel. Het accent wordt nu gigantisch gelegd op het 'slechte' aspect, terwijl roken ook veel rust, ontspanning en orde kan brengen. Het maakt je tevreden en rustig.
Verkeer doet iedereen aan mee, en de meeste mensen gooien niet graag hun eigen glazen in.quote:In plaats dat we daar nou het accent op zouden leggen. In de file staan is ook slecht, vlees eten, überhaupt aan het verkeer deelnemen maar daar hoor je nooit iemand over
.
Op zich wel mee eens. Ik woon in een gebied waar je zo ongeveer de slechtste lucht van Nederland treft, en toch ervaar ik dat niet op die manier.quote:Bij verandering van accent en dus van overtuiging laat je angst verdwijnen. Ik denk dat de angst en de overtuiging dat het slecht is pas echt slecht zijn.
*ahem* Dat is toch echt onzin hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
Vlees eten is niet slecht, tot op zekere hoogte zelfs nodig.
En natuurlijk kun je een surrogaat nemen voor vlees, ook een mogelijkheid.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
*ahem* Dat is toch echt onzin hoor.
Een 'surrogaat' is helemaal niet nodig. Als je gewoon gezond eet, heb je niks nodig om vlees te 'vervangen'. In India eten mensen al duizenden jaren vegetarisch, en ze hebben daar geen Quorn of Tivall. Ikzelf eet zelden tot nooit vleesvervangers, aangezien de meeste ervan niet te vreten zijn. Er zit niets in vlees wat je niet uit andere voeding kunt halen. Een gevarieerd dieet is voldoende.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
En natuurlijk kun je een surrogaat nemen voor vlees, ook een mogelijkheid.
Alles is wel ergens anders uit te halen, dat is denk ik ook wel een feit, op deze grond kun je echter van alles wel zeggen dat het niet nodig is en dat er alternatieven zijn, zowel van natuurlijke als synthetische voedingsmiddelen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een 'surrogaat' is helemaal niet nodig. Als je gewoon gezond eet, heb je niks nodig om vlees te 'vervangen'. In India eten mensen al duizenden jaren vegetarisch, en ze hebben daar geen Quorn of Tivall. Ikzelf eet zelden tot nooit vleesvervangers, aangezien de meeste ervan niet te vreten zijn. Er zit niets in vlees wat je niet uit andere voeding kunt halen. Een gevarieerd dieet is voldoende.
Het eten van vlees is op zich zeker niet ongezond, nee. Maar de gemiddelde westerling eet veel te veel vlees. Om even met onze naaste verwant te vergelijken: een chimpansee eet ongeveer 12 kilo vlees per jaar. En dan heb we het nog niet gehad over de gezondheid van ons vee en de enorme hoeveelheden zware metalen in vis. Als je echt gezond vlees wilt eten, kun je het volgens mij maar beter op wild houden.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
Tot slot benadruk ik nog wel dat vlees eten op zichzelf niet ongezond is. Het spijsverteringsstelsel van de mens is er zelfs voor gemaakt om zowel dierlijke als plantaardige voedingsmiddelen te verwerken.
De "op zichzelf" was bewust geplaatst.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het eten van vlees is op zich zeker niet ongezond, nee. Maar de gemiddelde westerling eet veel te veel vlees. Om even met onze naaste verwant te vergelijken: een chimpansee eet ongeveer 12 kilo vlees per jaar. En dan heb we het nog niet gehad over de gezondheid van ons vee en de enorme hoeveelheden zware metalen in vis. Als je echt gezond vlees wilt eten, kun je het volgens mij maar beter op wild houden.
Ik was altijd verzot op vis, heb af en toe best zin in een zoute haring of een gerookte paling. Maar ik heb het idee dat de verontreinigingen het gezonde van vis wel zo'n beetje tenietdoen. Neem aan dat dit voor kweekvis niet geldt, alleen staat er op zo'n vis niet of het een kweekvis of een wilde vis is.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:13 schreef Alicey het volgende:
Ikzelf houd overigens niet van vis (Vind het simpelweg niet lekker). Vis bevat echter ook nodige stoffen die vooral in vis een hoge concentratie hebben. Natuurlijk zijn hier alternatieven voor (En ik heb niet het idee dat ik iets mis), maar makkelijker is natuurlijk gewoon vis.
Ik vraag me af of het echt uitmaakt. Vergeet niet dat de standaarden zoals die in de EU gelden voor schadelijke stoffen doorgaans erg scherp zijn, en vaak nogal overdone.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik was altijd verzot op vis, heb af en toe best zin in een zoute haring of een gerookte paling. Maar ik heb het idee dat de verontreinigingen het gezonde van vis wel zo'n beetje tenietdoen. Neem aan dat dit voor kweekvis niet geldt, alleen staat er op zo'n vis niet of het een kweekvis of een wilde vis is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |