wel foto's van maken he!quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:28 schreef tonks het volgende:
[..]
haha is goed.
Ik zal het binnekort zelf ook eens proberen trouwens
sesamolie, rijstazijn, roze gember, wasabi, komkommer, sojasaus.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:18 schreef JacMar het volgende:
Ik kijk wel even, misschien hebben ze het bij die toko wel..
Enig idee wat ik aan rijst, vis en andere zaken nodig heb om sushi voor 2 te maken?![]()
Japanse, zoute soja.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:49 schreef JacMar het volgende:
Leuk hoor ik heb er zin in..We gaan zo boodschappen doen..
Op mijn lijstje staan:
Nori, rijst, rijstazijn,zalm, tonijn, surimi, komkommer, lente-uitjes en natuurlijk wasabi en gember.
Welke sojasaus gebruiken jullie? En als ik omelet wil gebruiken, is dat dan gewone omelet?
Staat genoteerd!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik gebruik kikkoman soy sauce
en maak een chinese omelet!
vergeet je niet een rolmatje te halen ook?
Is al te laatquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
niet alles gebruiken!
enzij je voor de hele straat sushi gaat maken.
en ik gooi e rnooit rijstazijn door, dus dat weetik niet
weggooien?! Dat lijkt me zonde. Maar zal dat zeewier niet wat taai worden bij invriezen?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:59 schreef JacMar het volgende:
Het was echt heel erg lekker! Helaas geen foto's want de baterijen van de camera zijn leeg![]()
Alleen hebben we hier nu inderdaad voor een heel weeshuis aan sushi staan...Kun je het eigenlijk invriezen??Of wordt het weggooien?
Nope, weggooien maar.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:59 schreef JacMar het volgende:
Het was echt heel erg lekker! Helaas geen foto's want de baterijen van de camera zijn leeg![]()
Alleen hebben we hier nu inderdaad voor een heel weeshuis aan sushi staan...Kun je het eigenlijk invriezen??Of wordt het weggooien?
ik vind het anders prima sushiquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:04 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nope, weggooien maar.
@MissyMirjaM: sushi is aangezuurde rijst. Sushi zonder (rijst)azijn is dus geen sushi.
Je kunt het natuurlijk een paar dagen bewaren en je zal er niet dood van gaan als je het dan eet, maar of het lekker is, dat is een hele andere kwestie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:50 schreef JacMar het volgende:
Kan ik het niet een paar dagen bewaren?
Uhmm, je at het zelf toch niet? Hoe weet je dan of het prima 'sushi' is? Maar ok, als jij het prima vind dat is jouw goed recht. Het is echter geen sushi! Of maak je ook snert zonder erwten, kippensoep zonder kip, appeltaart zonder appels etc.?quote:
hoho, ik eet het wel, maar ik hou er niet van, dus na 1 stkuje heb ik genoeg.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:55 schreef mirugai het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk een paar dagen bewaren en je zal er niet dood van gaan als je het dan eet, maar of het lekker is, dat is een hele andere kwestie.
Als je rauwe vis hebt gebruikt, dan zou ik die sushi iig. niet meer eten trouwens.
[..]
Uhmm, je at het zelf toch niet? Hoe weet je dan of het prima 'sushi' is? Maar ok, als jij het prima vind dat is jouw goed recht. Het is echter geen sushi! Of maak je ook snert zonder erwten, kippensoep zonder kip, appeltaart zonder appels etc.?
Luister nou, als iemand zegt dat ie een uitsmijter maakt en een pannetje pakt en er een paar eitjes in bakt, wat roert zodat de dooiers breken en met het eiwit mengen, dan kun je een hardstikke lekker gebakken eitje krijgen ... maar het is geen uitsmijter.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoho, ik eet het wel, maar ik hou er niet van, dus na 1 stkuje heb ik genoeg.
en hey, dat jij nou zo een geweldige sushimaker bent, okaydit is nu eenmaal mijn manier, misschien gebruik ik de volgende keer wel azijn, maar om nou meteen te roepen 'dat het geen sushi is omdat' vind ik ookweer zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |