Inderdaad. sushi hoeft niet zo duur te zijn als je ingredienten als ei, komkommer en surimi gebruikt. Maar gebruik je bepaalde soorten verse vis van hoge kwaliteit, dan neemt de prijs exponentieel toe.quote:Op zondag 1 januari 2006 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat kan wel hoor. Mits je loeiverse vis hebt gebruikt. Wel in de koelkast bewaren etc.
Mijn ervaring is dat je denkt dat je de volgende dag nog sushi wilt en teveel rijst e.d. hebt klaar gemaakt je dan het beste de hoeveelheid klaar maakt die je denkt te eten en de overige vis terug in de koeling plaatst en de rijst bewaard in een thermocontainer, eventueel met een lichtvochtige doek.quote:Vers is altijd het lekkerste (wat ik vanmorgen al proefde!), maar je kan het best een dag na bereiding eten, mits hygiënisch behandeld.
Dat het niet duur is als je op de juiste plaatsen kan inkopen daar was ik al achter. De Chinees op de Geldersekade en de markt in Amstelveen. Soms gebruiken we ook Spaanse rijst ipv Japanse. Maar dat zal wel weer heiligschennis zijn.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:43 schreef SunChaser het volgende:
We zouden het anders bewaren tot vanavond laat. Maar we zijn er wel achter dat sushi maken niet zo duur hoeft te zijn. Met een stukje verse zalm en tonijn en komkommer en surima kom je al een heel eind
Wat voor goede vis kun je in Amstelveen vinden? Bij Waasdorp?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:50 schreef Thorical het volgende:
[..]
Dat het niet duur is als je op de juiste plaatsen kan inkopen daar was ik al achter. De Chinees op de Geldersekade en de markt in Amstelveen. Soms gebruiken we ook Spaanse rijst ipv Japanse. Maar dat zal wel weer heiligschennis zijn.
Maar die ingemaakte gember dat was voor mij de kick.
Laten we eerst maar zeggen waarom in godsnaam de vrijdag, zaterdagmarkt in Amstelveen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:54 schreef mirugai het volgende:
[..]
Wat voor goede vis kun je in Amstelveen vinden? Bij Waasdorp?
Ben trouwens hier in NL geen Japanse rijst tegen gekomen, wel uit de VS. Jij wel?
Waar in Amstelveen is die markt? En kun je me Japanse winkels in Amstelveen aanraden? Ik zit er aan te denken morgenochtend naar Amstelveen te gaan...quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:28 schreef Thorical het volgende:
[..]
Laten we eerst maar zeggen waarom in godsnaam de vrijdag, zaterdagmarkt in Amstelveen.
Rijst uit Japan kan ik of bij de chinees in de rosebuurt krijgen of zeker bij Japanse toko's in Amstelveen.
yep.quote:Op zondag 8 januari 2006 19:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoe kun je het beste je sushi matje schoonhouden?
meenemen met afwassen?
Mooi hoor, èn lekker!!quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:36 schreef jomosoft het volgende:
Ook hier op Aruba wordt sushi gemaakt![]()
Overigens betekend 'shushi' in het papiamento 'vies' of 'vuil' dus je snapt wel dat de meeste sushi eters hier toeristen zijn.
Hier mijn knutsels met als ingredienten krabstics, zeewier, avocado, roomkaas, zalm, mango, kampyo, daikon enz.
John
Aruba
[afbeelding]
Zo dat is een behoorlijk bordjequote:Op donderdag 12 januari 2006 13:36 schreef jomosoft het volgende:
Ook hier op Aruba wordt sushi gemaakt![]()
Overigens betekend 'shushi' in het papiamento 'vies' of 'vuil' dus je snapt wel dat de meeste sushi eters hier toeristen zijn.
Hier mijn knutsels met als ingredienten krabstics, zeewier, avocado, roomkaas, zalm, mango, kampyo, daikon enz.
John
Aruba
[afbeelding]
Love and Care, meer nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zo dat is een behoorlijk bordje![]()
wat kost dat nog?
En wat ingrediënten, neem ik aan.quote:
Ja natuurlijk, maar lekkere sushi is niet in geld uit te drukkenquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:30 schreef golfer het volgende:
[..]
En wat ingrediënten, neem ik aan.
de gebruikte ingrediënten welquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:47 schreef jomosoft het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar lekkere sushi is niet in geld uit te drukken![]()
Wanneer maak je voor mij eens wat, ik heb vet honger!quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
de gebruikte ingrediënten wel
wanneer kom jij eens langs om sushi te komen eten?quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:20 schreef tonks het volgende:
[..]
Wanneer maak je voor mij eens wat, ik heb vet honger!
Wanneer je het hebt natuurlijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wanneer kom jij eens langs om sushi te komen eten?
hmm?
nou?
haha is goed.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wij gaan eens afspreken binnenkort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |