abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:16:55 #51
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25268266
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:05 schreef Lemmeb het volgende:
Marokkanen wel meestal.
Toon dat eens aan, tot nu toe hoor ik alleen suggestief gezwam. De enige Marokkanen die ik ken, en er lopen er niet heel veel rond op de Tilburgse rechtenfaculteit, deden eveneens arbeidsrecht, of privaatrecht. Een enkele deed strafrecht. Daarnaast heb je niet eens aangetoond dat Marokkanen voornamelijk rechten studeren.
quote:
Bovendien heb ik het niet alleen over strafrecht. Het schuim der aarde bevindt zich op alle niveua's.
Ik zie niet in hoe iemand met een opleiding bestuursrecht of privaatrecht zich noodzakelijk in de dagelijkse praktijk bemoeit met "het schuim der aarde".
quote:
Er is nogal een verschil tussen het moedwillig opzoeken van criminelen en daar expliciet je geld mee verdienen, of iemand in het ziekenhuis behandelen die toevallig crimineel is .
Je onderscheid doet niet ter zake. Bij justitie en politie werken ook mensen die hun geld verdienen louter op grond van het feit dat misdaad bestaat.

Als het je niet aanstaat dat verdachten recht hebben op een raadsman, dan is dat jouw probleem. Er zijn voldoende objectieve argumenten aan te voeren voor dat recht.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:19:06 #52
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25268305
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En communicatiewetenschappen en zo heb je er nog een paar. Toevallig allemaal alfa-studies .

Maar rechten dus ook, bij uitstek de studie als je niet uitblonk op het VWO, niet hard wil werken, en tòch een titel wilt halen .
Toevallig ook allemaal studies waar meiden op zitten

Vrijetijdskunde *rilt
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:22:27 #53
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25268359
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:07 schreef Lemmeb het volgende:
Helaas toch wel.

Vrijwel iedereen kan die studie halen, mits men een beetje gemotiveerd is. Het is zo'n beetje de makkelijkste studie op WO-niveau.
Je onderbouwing is jammerlijk absent. Een MBO'er kan zich nog niet eens door de eerste pagina van een arrest van de Hoge Raad worstelen.

De beste HBO-rechten studenten hebben enorme moeite met de WO schakelprogramma's in Utrecht. En met het aankomend BSA zal volgend jaar 70% van de eerste jaars rechtenstudenten hun biezen kunnen pakken hier in Tilburg.

Maar jij weet het natuurlijk beter, immers doen jouw praatjes het altijd leuk bij de borrel.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:29:15 #54
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25268472
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:19 schreef Nickthedick het volgende:
Toevallig ook allemaal studies waar meiden op zitten
Je zou versteld staan als je wist hoeveel moeite vooral de vrouwen opbrengen om te studeren, het zijn dan ook meestal dames die in 4 jaar de studie weten te halen. En dan doen ze dus niet 'niks' zoals Lemmeb beweert, maar ze investeren wekelijks een flink aantal uren.
pi_25268474
Ach rechten, ken wat mensen die het doen. "Oooh we moeten voor morgen helemaal 30 pagina's lezen " Beetje lezen en leren haal je het denk ik wel hoor. Oke je wordt geen groot advocaat maar dan nog. Tis echt zon studie voor mensen die eigelijk geen idee hadden wat anders te doen..
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:34:21 #56
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25268549
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ach rechten, ken wat mensen die het doen. "Oooh we moeten voor morgen helemaal 30 pagina's
Per vak heb je gemiddeld een werklast van toch wel een pagina of honderd, per week.
quote:
Beetje lezen en leren haal je het denk ik wel hoor.
Dat denken er veel, dat zijn ook diegenen die verdwijnen of ergens blijven steken in het 2e jaar en nooit hun titel halen. Maar daar komt met het BSA wel een einde aan.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:36:21 #57
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25268574
Maar we dwalen af.

"Waarom studeren alle marokkanen rechten?".

Kan Lemmeb dit nu eindelijk eens onderbouwen?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:41:37 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25268656
Jongens, we dwalen af. Dat Rechten een belachelijk makkelijke studie is, met als enige vereiste dat je je verstand op nul kunt zetten en fatsoenlijk Nederlands kunt lezen, weet volgens mij iedereen wel. Behalve natuurlijk diegenen die zelf Rechten studeren en niet beter weten .

Het gaat mij om die Marokkanen die relatief erg vaak Rechten studeren. Waarom doen ze dat?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25268845
Omdat studenten die niet weten welke opleiding ze moeten doen, steevast rechten kiezen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:10:27 #60
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269099
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Jongens, we dwalen af. Dat Rechten een belachelijk makkelijke studie is, met als enige vereiste dat je je verstand op nul kunt zetten en fatsoenlijk Nederlands kunt lezen, weet volgens mij iedereen wel. Behalve natuurlijk diegenen die zelf Rechten studeren en niet beter weten .
Ik heb eerst Natuurkunde gestudeerd, droplul.

Als jij je inhoudsloze vooroordeeltjes wil papagaaien, zonder ook maar enigszins de intentie te hebben om je stellingen te onderbouwen, ga dan naar Onzin.

Wat voor studie doet Lemmeb eigenlijk?
quote:
die relatief erg vaak Rechten studeren
Harde cijfers? Je weet wel, getalletjes?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:31:11 #61
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_25269375
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En communicatiewetenschappen en zo heb je er nog een paar. Toevallig allemaal alfa-studies .

Maar rechten dus ook, bij uitstek de studie als je niet uitblonk op het VWO, niet hard wil werken, en tòch een titel wilt halen .
Over het algemeen toch de mensen die op sociaal niveau toch beduidend beter scoren. Wat tegenwoordig in bedrijfsleven ook als dermate belangrijk wordt geacht.
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:35:05 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269430
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:10 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb eerst Natuurkunde gestudeerd, droplul.
Dat was zeker te moeilijk voor je, Natuurkunde
quote:
Wat voor studie doet Lemmeb eigenlijk?
De studie waar gemiddeld de slimste mensen van Nederland zitten, en da's niet voor niks. Maar daar gaat het hier niet om .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:41:20 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269534
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:31 schreef gigant het volgende:

[..]

Over het algemeen toch de mensen die op sociaal niveau toch beduidend beter scoren. Wat tegenwoordig in bedrijfsleven ook als dermate belangrijk wordt geacht.
Het bedrijfsleven heeft het allerliefste mensen die èn een fatsoenlijk sociaal niveau hebben èn hun hersens goed kunnen gebruiken (analytisch inzicht). Op dichtgetikte ingenieurs zit men inderdaad ook niet zo te wachten voor de hogere banen. Maar net zomin op mensen met louter mooie babbeltjes.

Laat ik het zo zeggen, een hardwerkende, maar dichtgetikte ingenieur kan altijd nog als rauwe engineer bij Shell werken en verdient dan toch al gauw zo'n 5000 euri p/m. Een vergelijkbaar onopvallende meester in de rechten zie ik eerder achter de kassa staan bij de lokale patatboer .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:42:29 #64
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269554
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:35 schreef Lemmeb het volgende:
Dat was zeker te moeilijk voor je, Natuurkunde
Mocht je willen, ik heb er bijna 4 jaar gezeten. Neen, ik vond er geen flikker meer aan.
quote:
De studie waar gemiddeld de slimste mensen van Nederland zitten, en da's niet voor niks. Maar daar gaat het hier niet om .
Wel afgeven op andere mensen met een andere studiekeuze zonder ook zelf maar iets te weten van de opleiding, maar niet mans genoeg om wat over zichzelf te vertellen. Hoe verrassend. Troll-waardig.
pi_25269572
Ik werk op een hbo, en de meeste Marokkanen zitten bij ons idd bij sociaal juridische dienstverlening. De meeste Belgen en Duitsers doen creatieve therapie (die types pik je er zo tussenuit, wat is dat toch met creatieve beroepen en het weigeren om je haren te kammen?! Of je kleren te strijken? Of te wassen?)

Maar goed, ik had het me ook al afgevraagd waarom nou perse SJD.
Maar ik vraag me dus ook af waarom allemaal dezelfde types creatieve therapie doen, de zweefteven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:45:55 #66
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269611
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:41 schreef Lemmeb het volgende:
Een vergelijkbaar onopvallende meester in de rechten zie ik eerder achter de kassa staan bij de lokale patatboer
We zullen maar niet trachten jouw IQ te meten, volgens mij registreert dat namelijk niet.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:47:41 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269637
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:42 schreef Sovereign het volgende:
Wel afgeven op andere mensen met een andere studiekeuze zonder ook zelf maar iets te weten van de opleiding, maar niet mans genoeg om wat over zichzelf te vertellen. Hoe verrassend. Troll-waardig.
Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen. De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerd .

Magoed, gewoon droge, theoretische natuurkunde lijkt me inderdaad ook geen tering aan .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:49:02 #68
114120 gigant
pi_25269666
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het bedrijfsleven heeft het allerliefste mensen die èn een fatsoenlijk sociaal niveau hebben èn hun hersens goed kunnen gebruiken (analytisch inzicht). Op dichtgetikte ingenieurs zit men inderdaad ook niet zo te wachten voor de hogere banen. Maar net zomin op mensen met louter mooie babbeltjes.

Laat ik het zo zeggen, een hardwerkende, maar dichtgetikte ingenieur kan altijd nog als rauwe engineer bij Shell werken en verdient dan toch al gauw zo'n 5000 euri p/m. Een vergelijkbaar onopvallende meester in de rechten zie ik eerder achter de kassa staan bij de lokale patatboer .
Klopt, maar ik bezit dan niet de wiskunde knobbel die vele mensen als een benodigheid zien voor intelligentie, in de VWO/WO wereld dan. Terwijl er zoveel andere vormen zijn.

wat klote typen is dit, zo ziek als de pest en niet op je woorden te komen
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:50:03 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269687
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]

We zullen maar niet trachten jouw IQ te meten, volgens mij registreert dat namelijk niet.
Zeg stop eens even met die persoonlijke aanvallen . Wat je hier doet getuigt van bitter weinig niveau .

Je mag van mij best andere studies afzeiken, maar houd het dan wel algemeen. En doe het dan wel in je eigen topic, het gaat hier over Marokkanen en Rechten .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:52:08 #70
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269726
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen.
Je bent dus een, zeg maar, gefrustreerd beta persoontje?
quote:
De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerd .
Vast en zeker joh.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:53:01 #71
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269737
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zeg stop eens even met die persoonlijke aanvallen . Wat je hier doet getuigt van bitter weinig niveau .

Je mag van mij best andere studies afzeiken, maar houd het dan wel algemeen. En doe het dan wel in je eigen topic, het gaat hier over Marokkanen en Rechten .
Ik meen me te herinneren dat jij met het afzeiken bent begonnen. Eigen laken een pak, en zo.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:53:30 #72
114120 gigant
pi_25269748
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Hij heeft toch een goed punt, teveel mensen gaan rechten studeren ook vele talentloze mensen zonder passie, zonder liefde. Die gaan niks bereiken, hooguit een standaard baantje als advocaat of openbaar aanklager. Godzijdank, zijn er uitzonderingen.

Daar komt bij met de duizenden advocaten die er zijn, en waarschijnlijk (?) lang niet zoveel banen zijn. Er zit dus wel degelijk een punt van waarheid in, wellicht zelfs meerdere punten.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:56:12 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269787
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:49 schreef gigant het volgende:
Klopt, maar ik bezit dan niet de wiskunde knobbel die vele mensen als een benodigheid zien voor intelligentie, in de VWO/WO wereld dan. Terwijl er zoveel andere vormen zijn.

wat klote typen is dit, zo ziek als de pest en niet op je woorden te komen
Laat ik het anders zeggen: de meeste harde beta's (niet allemaal, je hebt er autisten tussen zitten) zouden prima een alpha-studie kunnen afronden. Maar de meeste alpha-studenten met geen mogelijkheid een zware beta-studie.

Dat maakt overigens niet uit, je moet gewoon het beste uit jezelf halen. En iedereen doet dat op z'n eigen manier.

Maar toch blijf ik het opvallend vinden dat relatief zoveel Marokkanen voor Rechten kiezen en bijna niet voor andere studies. Ik wil gewoon weten waarom . Wat is er 'anders' aan (de gedachtengang van) Marokkanen in vergelijking met andere Nederlanders, dat zij zovaak voor Rechten (of Economie) kiezen? Daar moet toch iets achter steken?
pi_25269824
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen. De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerd .

Magoed, gewoon droge, theoretische natuurkunde lijkt me inderdaad ook geen tering aan .
Jij bent dus zo'n sukkel die altijd gepest werd op school omdat die te weinig sociale vaardigheden had? Daarom ben je natuurkunde gaan doen? Sta jij over 10 jaar ook met zo'n foute jaren 50' trui voor de klas en lachen al je collega's van geschiedenis en Engels je uit?

Op zulke momenten ben ik blij dat ik waarschijnlijk rechten ga doen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:58:11 #75
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269825
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:53 schreef gigant het volgende:
Hij heeft toch een goed punt, teveel mensen gaan rechten studeren ook vele talentloze mensen zonder passie, zonder liefde. Die gaan niks bereiken, hooguit een standaard baantje als advocaat of openbaar aanklager. Godzijdank, zijn er uitzonderingen.
Dat soort mensen - talentloos en zonder passie - haalt het einde van de opleiding niet eens. Ik heb 4 jaar op de faculteit rondgelopen, ik heb dat soort mensen meegemaakt. Men constateert niet voor niets:

"Studenten economie en letteren presteren relatief goed: eenderde kreeg een negatief tussenadvies. Rechtenstudenten zitten juist massaal in ‘de gevarenzone’: maar liefst zeventig procent haalt minder dan zestig procent van zijn studiepunten."

En zeker, er zijn mensen zonder passie voor het vak, maar dat heb je werkelijk bij elke opleiding wel dus dat is niet echt een onderscheidend criterium.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 19:59:35 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269855
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:53 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat jij met het afzeiken bent begonnen. Eigen laken een pak, en zo.
Volgens mij word ik nergens persoonlijk, behalve nadat jij dat werd. Dus zeur niet zo en laat me met rust .

Ik kan er ook niks aan doen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt als mensen 'jouw' studie afzeiken. Het is gewoon erg kinderachtig van je. Mij persoonlijk zou dat weinig boeien, als iemand dat bij 'mijn' studie zou doen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:01:35 #77
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269890
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:56 schreef Lemmeb het volgende:
Laat ik het anders zeggen: de meeste harde beta's (niet allemaal, je hebt er autisten tussen zitten) zouden prima een alpha-studie kunnen afronden.
Ja, dat zeggen ze graag van zichzelf.

Gebaseerd op directe ervaring met mensen die een beta opleiding reeds hadden afgerond en daarna rechten zijn gaan doen, kan dat evenwel best tegenvallen.
quote:
Maar toch blijf ik het opvallend vinden dat relatief zoveel Marokkanen voor Rechten kiezen en bijna niet voor andere studies. Ik wil gewoon weten waarom . Wat is er 'anders' aan (de gedachtengang van) Marokkanen in vergelijking met andere Nederlanders, dat zij zovaak voor Rechten (of Economie) kiezen? Daar moet toch iets achter steken?
Als je niet zo kansloos zat te ouwehoeren over de studie op zich, dan had ik je op dat punt best gelijk kunnen geven omdat die trent vooral op het HBO zichtbaar is.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:03:45 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25269929
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij bent dus zo'n sukkel die altijd gepest werd op school omdat die te weinig sociale vaardigheden had? Daarom ben je natuurkunde gaan doen? Sta jij over 10 jaar ook met zo'n foute jaren 50' trui voor de klas en lachen al je collega's van geschiedenis en Engels je uit?
Nog zoeen die zich aangevallen voelt omdat ik kritiek lever op 'zijn' studie, en dan maar persoonlijk wordt bij gebrek aan argumenten .

Jongens, als jullie je in de rechtszaal ook zo kinderachtig gedragen, komt er geen klote van die hele carrière terecht .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:03:47 #79
114120 gigant
pi_25269930
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Op zulke momenten ben ik blij dat ik waarschijnlijk rechten ga doen
Dit is natuurlijk een hele slechte opmerking, en erg laag, en waarschijnlijk heb je dit gezegd zonder even na te denken. Ik ken genoeg mensen die een beta-studie doen en een goed sociaal leven hebben waarmee ik zelfs veel in omgang ga.

Bij dit soort reacties, zegt de reactie meer over de persoon die hem plaatst, dan tot wie die gericht is.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:04:07 #80
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269935
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt als mensen 'jouw' studie afzeiken.
Stop dan eerst maar eens met je opmerkingen over hoe laag het intelligentie niveau van de studenten daar wel niet zou zijn.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:07:06 #81
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25269997
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:03 schreef gigant het volgende:
Dit is natuurlijk een hele slechte opmerking, en erg laag,
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb. Om hier nu wel afkeurend op te reageren is een tikkeltje hypocriet.

Anyway, als Lemmeb wil weten waarom Marokkanen graag rechten doen, waarom vraagt hij het hen niet?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:08:19 #82
114120 gigant
pi_25270020
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:07 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb. Om hier nu wel afkeurend op te reageren is een tikkeltje hypocriet.

Anyway, als Lemmeb wil weten waarom Marokkanen graag rechten doen, waarom vraagt hij het hen niet?
Ik kies niemand zijn kant, maar daar heb ik waarschijnlijk over heen gelezen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:10:04 #83
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270060
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:04 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Stop dan eerst maar eens met je opmerkingen over hoe laag het intelligentie niveau van de studenten daar wel niet zou zijn.
Komop zeg, de cijfers wijzen gewoon uit dat er grote verschillen zijn in intelligentie tussen verschillende studies. En dat rechten daarbij vrij karig is bedeeld, is toch ook geen geheim .

Dat er bij rechten vast ook 'slimme' studenten zijn, zal ik echter niet ontkennen. Maar we hebben het hier over gemiddelden.

Waarom voel je je toch zo persoonlijk aangevallen? Erg treurig en meer iets voor een puber om zich zo te gedragen. Jij zou toch best één van die intelligente rechtenstudenten kunnen zijn? Ik beweer toch nergens van niet?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:12:44 #84
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270100
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:10 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom voel je je toch zo persoonlijk aangevallen? Erg treurig en meer iets voor een puber om zich zo te gedragen. Jij zou toch best één van die intelligente rechtenstudenten kunnen zijn? Ik beweer toch nergens van niet?
De reden daarvoor is simpel; jij typeert een groot aantal studenten als niets meer dan dom zonder ze ook maar te kennen. Voor iemand die intelligentie zo hoog in het vaandel heeft staan, schort er wel het nodige aan je logica.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:14:11 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270127
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:07 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb.
Zelfs liegen is hier blijkbaar geoorloofd om je gelijk te halen . Een beetje rechter prikt daar zo doorheen, kerel.

Euh, welke 'opmerking van Lemmeb' bedoel je precies? Zeker 'die ene' ?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:15:32 #86
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270142
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:14 schreef Lemmeb het volgende:
Euh, welke 'opmerking van Lemmeb' bedoel je precies? Zeker 'die ene' ?
Al jouw denigrerende opmerkingen over een bepaalde groep studenten, en dat zijn er een flink aantal.
pi_25270145
Ik zie geen cijfers in deze topic. Zonder cijfers is het nutteloos om de vraag te stellen waarom Marokkanen graag rechten doen. Toon eerst maar aan DAT Marokkanen graag rechten doen voordat je naar de volgende stap gaat.

Zelfs als het zo zou zijn kan je je nog afvragen of je wel die vraag moet stellen over zo'n specifieke groep: onder de Nederlandse studenten zijn er ook veel die rechten gaan doen. Daar kan je ook geen eenduidig antwoord op geven zonder een gedegen onderzoek, maar de standaard redenen zijn 1) ze denken dat ze financieel snel binnen zijn 2) ze hebben interesse in het recht. Interesse kan je hebben zonder "geldige" reden: kwestie van smaak. Je vindt het leuk/interessant of niet leuk.

Meer "reden" heb je ook niet nodig. Vreemd toch dat mensen overal diepere redenen en "waarom" vragen achter plaatsen. Een "ik vind het gewoon interessant" lijkt niet genoeg te zijn. Waarom toch?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:16:51 #88
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270165
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:08 schreef gigant het volgende:

[..]

Ik kies niemand zijn kant, maar daar heb ik waarschijnlijk over heen gelezen.
Je hebt helemaal nergens overheen gelezen. Sovereign kletst maar wat. Ik ben maar op één moment persoonlijk geworden, en dat was toen hij me voor droplul uitschold .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:19:31 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270202
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:12 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De reden daarvoor is simpel; jij typeert een groot aantal studenten als niets meer dan dom zonder ze ook maar te kennen. Voor iemand die intelligentie zo hoog in het vaandel heeft staan, schort er wel het nodige aan je logica.
Lul niet. Ik beweer slechts dat het gemiddelde IQ van de rechtenstudent erg laag is. Niks meer en niks minder.

Dat jij je daardoor persoonlijk voelt aangevallen, zal wel door je eigen onzekerheid komen. Misschien heeft je ego toch een deukje opgelopen toen je je studie Natuurkunde moest staken? Het is slechts een suggestie, en niet bedoeld als flame .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:20:11 #90
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270221
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:16 schreef Lemmeb het volgende:
Je hebt helemaal nergens overheen gelezen. Sovereign kletst maar wat. Ik ben maar op één moment persoonlijk geworden, en dat was toen hij me voor droplul uitschold .
De opmerking dat beta studenten vaak geen sociaal leven hebben verschilt niet van jouw stroom aan opmerkingen dat bij rechten vooral domme mensen rondlopen.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:23:07 #91
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270264
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:19 schreef Lemmeb het volgende:
Lul niet. Ik beweer slechts dat het gemiddelde IQ van de rechtenstudent erg laag is. Niks meer en niks minder.
I rest my case.
pi_25270265
Vind het zeer opvallend dat ik in de flame topics in School en Studie, of het nou over de studie rechten gaat of over particuliere en reguliere scholen en weet ik veel wat, ik zie ALTIJD de namen Neuralnet en Souvereign...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:26:28 #93
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270312
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:23 schreef fokaapje het volgende:
Vind het zeer opvallend dat ik in de flame topics in School en Studie, of het nou over de studie rechten gaat of over particuliere en reguliere scholen en weet ik veel wat, ik zie ALTIJD de namen Neuralnet en Souvereign...
Misschien zijn wij wel dezelfde persoon, joh!

Dat een topic over rechten mijn aandacht trekt, zou heeeeeel wellicht samen kunnen hangen met mijn studiekeuze? Zou het waar zijn? Schokkend!
pi_25270343
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
JA MAROKKANEN ZIJN TOCH OOK MENSEN OFNIE DAN!??
Nou, zo onderhand durf ik het te betwijfelen.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:29:43 #95
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270364
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:15 schreef Neuralnet het volgende:
Ik zie geen cijfers in deze topic. Zonder cijfers is het nutteloos om de vraag te stellen waarom Marokkanen graag rechten doen. Toon eerst maar aan DAT Marokkanen graag rechten doen voordat je naar de volgende stap gaat.
Ik heb cijfers gezocht op internet, maar die kan ik helaas niet vinden. Op papier heb ik ze onlangs wel gezien, en die gaven mij gelijk, maar daar hebben we hier helaas vrij weinig aan . Misschien dat iemand anders meer geluk heeft bij het zoeken.

Maar gezien het feit dat velen mijn observatie delen, denk ik dat er wel een grote kern van waarheid inzit.
quote:
Zelfs als het zo zou zijn kan je je nog afvragen of je wel die vraag moet stellen over zo'n specifieke groep: onder de Nederlandse studenten zijn er ook veel die rechten gaan doen.
Ik bepaal hier de vraagstelling en niet jij. Het is immers mijn topic .
quote:
Daar kan je ook geen eenduidig antwoord op geven zonder een gedegen onderzoek, maar de standaard redenen zijn 1) ze denken dat ze financieel snel binnen zijn 2) ze hebben interesse in het recht. Interesse kan je hebben zonder "geldige" reden: kwestie van smaak. Je vindt het leuk/interessant of niet leuk.
Reden nummer 1) zal voor veel Marokkanen wel het voornaamste zijn. Veel Marokkanen denken snel rijk te kunnen worden, om maar zo snel mogelijk die BMW5 onder hun gat te hebben. Velen van hen proberen dat op de criminele manier . Maar sommigen zien juist wel brood in hun criminele broeders en gaan Rechten studeren. Eigenlijk nog niet eens zo slecht bedacht .
quote:
Meer "reden" heb je ook niet nodig. Vreemd toch dat mensen overal diepere redenen en "waarom" vragen achter plaatsen. Een "ik vind het gewoon interessant" lijkt niet genoeg te zijn. Waarom toch?
Omdat 'ik vind het gewoon interessant' zou suggereren dat Marokkanen blijkbaar hele andere interessen hebben dan de rest van Nederland. Dáár gaat het topic juist over .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:32:06 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270398
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:23 schreef Sovereign het volgende:

[..]

I rest my case.
Is dat misschien waarom je Natuurkunde moest staken? Iemand die de term 'gemiddeld' niet automatisch koppelt aan 'afwijkingen van dat gemiddelde', heeft in een beta-studie helemaal niks te zoeken.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:33:41 #97
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25270421
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:32 schreef Lemmeb het volgende:
Is dat misschien waarom je Natuurkunde moest staken? Iemand die de term 'gemiddeld' niet automatisch koppelt aan 'afwijkingen van dat gemiddelde', heeft in een beta-studie helemaal niks te zoeken.
Als jij niet inziet dat jij zowat alle klassieke drogredeneringen begaat, dan vraag ik me af of jij gewoon niet moet stoppen met typen. Wellicht kun je vrede vinden in je denkbeeldige cijfers die je "gelijk geven". Droom zacht.
pi_25270424
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:26 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Misschien zijn wij wel dezelfde persoon, joh!

Dat een topic over rechten mijn aandacht trekt, zou heeeeeel wellicht samen kunnen hangen met mijn studiekeuze? Zou het waar zijn? Schokkend!
haha meteen aanvallen. Prachtig. En je praat nota bene over gefrustreerde beta-studenten...

Je wilt eerst een statement maken met de mededeling dat je natuurkunde hebt gestudeerd, mensen moeten daardoor meteen hun mening aanpassen, en vervolgens kraak je de beta-studenten af op hun gebrek aan sociale capaciteiten, frustratie etc....dat klopt toch niet ? je bent zelf een uitvaller! Ik had er geen zin meer in, wat is dat voor gelul, na 4 jaar pas ?? Dan moet je minstens wel je bachelor hebben. Ik neem ook gewoon aan dat je die hebt. Maar ga nou niet elke keer topics overnemen en mensen persoonlijk aanvallen en proberen te bewijzen dat de rechten studie wel wat voorstelt en dat jij dus niet dom bent. Als je echt slim was had je je daar niet druk over gemaakt. Mensen praten over de uni in Tilburg, waarom denk je dat ze allemaal naar de UvA gaan ? geen schakelcursus niks, en het is mij OOK inderdaad opgevallen als ik in de UB zit van de UvA dat van de 40 mensen 30 van Marokaanse afkomst zijn (en met een internationale relaties boek of met een dik rechtboek voor hun snufferd zitten)(en ook samenscholen).

Om interpretaties van jouw intellect tegen te gaan: Ik ben niet beter dan jou of je rechten maatjes, ik ben geen rascist, ik merk slechts dingen op en noem het beestje bij de naam. Dus als jij besluit verder te gaan gallen en steeds verder te geraken van het serieus te genomen te worden. Ga je gang! Ik ga lekker als beta-zijnde mijn selecte vriendengroepje opzoeken. Misschien gaan we wel een schaakmarathon houden

[ Bericht 0% gewijzigd door fokaapje op 26-02-2005 20:39:14 ]
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:34:17 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270435
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:20 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De opmerking dat beta studenten vaak geen sociaal leven hebben verschilt niet van jouw stroom aan opmerkingen dat bij rechten vooral domme mensen rondlopen.
Dat klopt. En aan die opmerkingen erger ik me dan ook totaal niet, je doet je best maar.

Het gaat mij louter om de opmerkingen en scheldwoorden die aan mij persoonlijk zijn gericht.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:36:52 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25270475
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:27 schreef Luger het volgende:

[..]

Nou, zo onderhand durf ik het te betwijfelen.
Sssssst . De gedachtenpolitie staat om de hoek joh .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')