Toon dat eens aan, tot nu toe hoor ik alleen suggestief gezwam. De enige Marokkanen die ik ken, en er lopen er niet heel veel rond op de Tilburgse rechtenfaculteit, deden eveneens arbeidsrecht, of privaatrecht. Een enkele deed strafrecht. Daarnaast heb je niet eens aangetoond dat Marokkanen voornamelijk rechten studeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:05 schreef Lemmeb het volgende:
Marokkanen wel meestal.
Ik zie niet in hoe iemand met een opleiding bestuursrecht of privaatrecht zich noodzakelijk in de dagelijkse praktijk bemoeit met "het schuim der aarde".quote:Bovendien heb ik het niet alleen over strafrecht. Het schuim der aarde bevindt zich op alle niveua's.
Je onderscheid doet niet ter zake. Bij justitie en politie werken ook mensen die hun geld verdienen louter op grond van het feit dat misdaad bestaat.quote:Er is nogal een verschil tussen het moedwillig opzoeken van criminelen en daar expliciet je geld mee verdienen, of iemand in het ziekenhuis behandelen die toevallig crimineel is.
Toevallig ook allemaal studies waar meiden op zittenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En communicatiewetenschappen en zo heb je er nog een paar. Toevallig allemaal alfa-studies.
Maar rechten dus ook, bij uitstek de studie als je niet uitblonk op het VWO, niet hard wil werken, en tòch een titel wilt halen.
Je onderbouwing is jammerlijk absent. Een MBO'er kan zich nog niet eens door de eerste pagina van een arrest van de Hoge Raad worstelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:07 schreef Lemmeb het volgende:
Helaas toch wel.
Vrijwel iedereen kan die studie halen, mits men een beetje gemotiveerd is. Het is zo'n beetje de makkelijkste studie op WO-niveau.
Je zou versteld staan als je wist hoeveel moeite vooral de vrouwen opbrengen om te studeren, het zijn dan ook meestal dames die in 4 jaar de studie weten te halen. En dan doen ze dus niet 'niks' zoals Lemmeb beweert, maar ze investeren wekelijks een flink aantal uren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:19 schreef Nickthedick het volgende:
Toevallig ook allemaal studies waar meiden op zitten![]()
Per vak heb je gemiddeld een werklast van toch wel een pagina of honderd, per week.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:29 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ach rechten, ken wat mensen die het doen. "Oooh we moeten voor morgen helemaal 30 pagina's
Dat denken er veel, dat zijn ook diegenen die verdwijnen of ergens blijven steken in het 2e jaar en nooit hun titel halen. Maar daar komt met het BSA wel een einde aan.quote:Beetje lezen en leren haal je het denk ik wel hoor.
Ik heb eerst Natuurkunde gestudeerd, droplul.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Jongens, we dwalen af. Dat Rechten een belachelijk makkelijke studie is, met als enige vereiste dat je je verstand op nul kunt zetten en fatsoenlijk Nederlands kunt lezen, weet volgens mij iedereen wel. Behalve natuurlijk diegenen die zelf Rechten studeren en niet beter weten.
Harde cijfers? Je weet wel, getalletjes?quote:die relatief erg vaak Rechten studeren
Over het algemeen toch de mensen die op sociaal niveau toch beduidend beter scoren. Wat tegenwoordig in bedrijfsleven ook als dermate belangrijk wordt geacht.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En communicatiewetenschappen en zo heb je er nog een paar. Toevallig allemaal alfa-studies.
Maar rechten dus ook, bij uitstek de studie als je niet uitblonk op het VWO, niet hard wil werken, en tòch een titel wilt halen.
Dat was zeker te moeilijk voor je, Natuurkundequote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:10 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb eerst Natuurkunde gestudeerd, droplul.
De studie waar gemiddeld de slimste mensen van Nederland zitten, en da's niet voor niks. Maar daar gaat het hier niet omquote:Wat voor studie doet Lemmeb eigenlijk?
Het bedrijfsleven heeft het allerliefste mensen die èn een fatsoenlijk sociaal niveau hebben èn hun hersens goed kunnen gebruiken (analytisch inzicht). Op dichtgetikte ingenieurs zit men inderdaad ook niet zo te wachten voor de hogere banen. Maar net zomin op mensen met louter mooie babbeltjes.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:31 schreef gigant het volgende:
[..]
Over het algemeen toch de mensen die op sociaal niveau toch beduidend beter scoren. Wat tegenwoordig in bedrijfsleven ook als dermate belangrijk wordt geacht.
Mocht je willen, ik heb er bijna 4 jaar gezeten. Neen, ik vond er geen flikker meer aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:35 schreef Lemmeb het volgende:
Dat was zeker te moeilijk voor je, Natuurkunde
Wel afgeven op andere mensen met een andere studiekeuze zonder ook zelf maar iets te weten van de opleiding, maar niet mans genoeg om wat over zichzelf te vertellen. Hoe verrassend.quote:De studie waar gemiddeld de slimste mensen van Nederland zitten, en da's niet voor niks. Maar daar gaat het hier niet om.
We zullen maar niet trachten jouw IQ te meten, volgens mij registreert dat namelijk niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:41 schreef Lemmeb het volgende:
Een vergelijkbaar onopvallende meester in de rechten zie ik eerder achter de kassa staan bij de lokale patatboer
Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen. De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerdquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:42 schreef Sovereign het volgende:
Wel afgeven op andere mensen met een andere studiekeuze zonder ook zelf maar iets te weten van de opleiding, maar niet mans genoeg om wat over zichzelf te vertellen. Hoe verrassend.Troll-waardig.
Klopt, maar ik bezit dan niet de wiskunde knobbel die vele mensen als een benodigheid zien voor intelligentie, in de VWO/WO wereld dan. Terwijl er zoveel andere vormen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven heeft het allerliefste mensen die èn een fatsoenlijk sociaal niveau hebben èn hun hersens goed kunnen gebruiken (analytisch inzicht). Op dichtgetikte ingenieurs zit men inderdaad ook niet zo te wachten voor de hogere banen. Maar net zomin op mensen met louter mooie babbeltjes.
Laat ik het zo zeggen, een hardwerkende, maar dichtgetikte ingenieur kan altijd nog als rauwe engineer bij Shell werken en verdient dan toch al gauw zo'n 5000 euri p/m. Een vergelijkbaar onopvallende meester in de rechten zie ik eerder achter de kassa staan bij de lokale patatboer.
Zeg stop eens even met die persoonlijke aanvallenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Sovereign het volgende:
[..]
We zullen maar niet trachten jouw IQ te meten, volgens mij registreert dat namelijk niet.
Je bent dus een, zeg maar, gefrustreerd beta persoontje?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen.
Vast en zeker joh.quote:De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerd.
Ik meen me te herinneren dat jij met het afzeiken bent begonnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zeg stop eens even met die persoonlijke aanvallen. Wat je hier doet getuigt van bitter weinig niveau
.
Je mag van mij best andere studies afzeiken, maar houd het dan wel algemeen. En doe het dan wel in je eigen topic, het gaat hier over Marokkanen en Rechten.
Hij heeft toch een goed punt, teveel mensen gaan rechten studeren ook vele talentloze mensen zonder passie, zonder liefde. Die gaan niks bereiken, hooguit een standaard baantje als advocaat of openbaar aanklager. Godzijdank, zijn er uitzonderingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:45 schreef Sovereign het volgende:
[..]
We zullen maar niet trachten jouw IQ te meten, volgens mij registreert dat namelijk niet.
Laat ik het anders zeggen: de meeste harde beta's (niet allemaal, je hebt er autisten tussen zitten) zouden prima een alpha-studie kunnen afronden. Maar de meeste alpha-studenten met geen mogelijkheid een zware beta-studie.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:49 schreef gigant het volgende:
Klopt, maar ik bezit dan niet de wiskunde knobbel die vele mensen als een benodigheid zien voor intelligentie, in de VWO/WO wereld dan. Terwijl er zoveel andere vormen zijn.
wat klote typen is dit, zo ziek als de pest en niet op je woorden te komen
Jij bent dus zo'n sukkel die altijd gepest werd op school omdat die te weinig sociale vaardigheden had? Daarom ben je natuurkunde gaan doen? Sta jij over 10 jaar ook met zo'n foute jaren 50' trui voor de klas en lachen al je collega's van geschiedenis en Engels je uit?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Met die info is het anders niet zo heel erg moeilijk om te achterhalen welke richting ik ben ingeslagen. De cijfers omtrent het verband tussen intelligentie en studiekeuze worden elk jaar meerder keren in diverse populaire tijdschriften gepubliceerd.
Magoed, gewoon droge, theoretische natuurkunde lijkt me inderdaad ook geen tering aan.
Dat soort mensen - talentloos en zonder passie - haalt het einde van de opleiding niet eens. Ik heb 4 jaar op de faculteit rondgelopen, ik heb dat soort mensen meegemaakt. Men constateert niet voor niets:quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:53 schreef gigant het volgende:
Hij heeft toch een goed punt, teveel mensen gaan rechten studeren ook vele talentloze mensen zonder passie, zonder liefde. Die gaan niks bereiken, hooguit een standaard baantje als advocaat of openbaar aanklager. Godzijdank, zijn er uitzonderingen.
Volgens mij word ik nergens persoonlijk, behalve nadat jij dat werd. Dus zeur niet zo en laat me met rustquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:53 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat jij met het afzeiken bent begonnen.Eigen laken een pak, en zo.
![]()
Ja, dat zeggen ze graag van zichzelf.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:56 schreef Lemmeb het volgende:
Laat ik het anders zeggen: de meeste harde beta's (niet allemaal, je hebt er autisten tussen zitten) zouden prima een alpha-studie kunnen afronden.
Als je niet zo kansloos zat te ouwehoeren over de studie op zich, dan had ik je op dat punt best gelijk kunnen geven omdat die trent vooral op het HBO zichtbaar is.quote:Maar toch blijf ik het opvallend vinden dat relatief zoveel Marokkanen voor Rechten kiezen en bijna niet voor andere studies. Ik wil gewoon weten waarom. Wat is er 'anders' aan (de gedachtengang van) Marokkanen in vergelijking met andere Nederlanders, dat zij zovaak voor Rechten (of Economie) kiezen? Daar moet toch iets achter steken?
Nog zoeen die zich aangevallen voelt omdat ik kritiek lever op 'zijn' studie, en dan maar persoonlijk wordt bij gebrek aan argumentenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n sukkel die altijd gepest werd op school omdat die te weinig sociale vaardigheden had? Daarom ben je natuurkunde gaan doen? Sta jij over 10 jaar ook met zo'n foute jaren 50' trui voor de klas en lachen al je collega's van geschiedenis en Engels je uit?
Dit is natuurlijk een hele slechte opmerking, en erg laag, en waarschijnlijk heb je dit gezegd zonder even na te denken. Ik ken genoeg mensen die een beta-studie doen en een goed sociaal leven hebben waarmee ik zelfs veel in omgang ga.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n sukkel die altijd gepest werd op school omdat die te weinig sociale vaardigheden had? Daarom ben je natuurkunde gaan doen? Sta jij over 10 jaar ook met zo'n foute jaren 50' trui voor de klas en lachen al je collega's van geschiedenis en Engels je uit?
Op zulke momenten ben ik blij dat ik waarschijnlijk rechten ga doen![]()
Stop dan eerst maar eens met je opmerkingen over hoe laag het intelligentie niveau van de studenten daar wel niet zou zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen dat jij je persoonlijk aangevallen voelt als mensen 'jouw' studie afzeiken.
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb. Om hier nu wel afkeurend op te reageren is een tikkeltje hypocriet.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:03 schreef gigant het volgende:
Dit is natuurlijk een hele slechte opmerking, en erg laag,
Ik kies niemand zijn kant, maar daar heb ik waarschijnlijk over heen gelezen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:07 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb. Om hier nu wel afkeurend op te reageren is een tikkeltje hypocriet.
Anyway, als Lemmeb wil weten waarom Marokkanen graag rechten doen, waarom vraagt hij het hen niet?![]()
Komop zeg, de cijfers wijzen gewoon uit dat er grote verschillen zijn in intelligentie tussen verschillende studies. En dat rechten daarbij vrij karig is bedeeld, is toch ook geen geheimquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:04 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Stop dan eerst maar eens met je opmerkingen over hoe laag het intelligentie niveau van de studenten daar wel niet zou zijn.![]()
De reden daarvoor is simpel; jij typeert een groot aantal studenten als niets meer dan dom zonder ze ook maar te kennen. Voor iemand die intelligentie zo hoog in het vaandel heeft staan, schort er wel het nodige aan je logica.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:10 schreef Lemmeb het volgende:
Waarom voel je je toch zo persoonlijk aangevallen? Erg treurig en meer iets voor een puber om zich zo te gedragen. Jij zou toch best één van die intelligente rechtenstudenten kunnen zijn? Ik beweer toch nergens van niet?
Zelfs liegen is hier blijkbaar geoorloofd om je gelijk te halenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:07 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen zijn opmerking, en die van Lemmeb.
Al jouw denigrerende opmerkingen over een bepaalde groep studenten, en dat zijn er een flink aantal.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:14 schreef Lemmeb het volgende:
Euh, welke 'opmerking van Lemmeb' bedoel je precies? Zeker 'die ene'![]()
?
Je hebt helemaal nergens overheen gelezen. Sovereign kletst maar wat. Ik ben maar op één moment persoonlijk geworden, en dat was toen hij me voor droplul uitscholdquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:08 schreef gigant het volgende:
[..]
Ik kies niemand zijn kant, maar daar heb ik waarschijnlijk over heen gelezen.
Lul niet. Ik beweer slechts dat het gemiddelde IQ van de rechtenstudent erg laag is. Niks meer en niks minder.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:12 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De reden daarvoor is simpel; jij typeert een groot aantal studenten als niets meer dan dom zonder ze ook maar te kennen. Voor iemand die intelligentie zo hoog in het vaandel heeft staan, schort er wel het nodige aan je logica.
De opmerking dat beta studenten vaak geen sociaal leven hebben verschilt niet van jouw stroom aan opmerkingen dat bij rechten vooral domme mensen rondlopen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:16 schreef Lemmeb het volgende:
Je hebt helemaal nergens overheen gelezen. Sovereign kletst maar wat. Ik ben maar op één moment persoonlijk geworden, en dat was toen hij me voor droplul uitschold.
I rest my case.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:19 schreef Lemmeb het volgende:
Lul niet. Ik beweer slechts dat het gemiddelde IQ van de rechtenstudent erg laag is. Niks meer en niks minder.
Misschien zijn wij wel dezelfde persoon, joh!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:23 schreef fokaapje het volgende:
Vind het zeer opvallend dat ik in de flame topics in School en Studie, of het nou over de studie rechten gaat of over particuliere en reguliere scholen en weet ik veel wat, ik zie ALTIJD de namen Neuralnet en Souvereign...
Nou, zo onderhand durf ik het te betwijfelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
JA MAROKKANEN ZIJN TOCH OOK MENSEN OFNIE DAN!??![]()
![]()
Ik heb cijfers gezocht op internet, maar die kan ik helaas niet vinden. Op papier heb ik ze onlangs wel gezien, en die gaven mij gelijk, maar daar hebben we hier helaas vrij weinig aanquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:15 schreef Neuralnet het volgende:
Ik zie geen cijfers in deze topic. Zonder cijfers is het nutteloos om de vraag te stellen waarom Marokkanen graag rechten doen. Toon eerst maar aan DAT Marokkanen graag rechten doen voordat je naar de volgende stap gaat.
Ik bepaal hier de vraagstelling en niet jij. Het is immers mijn topicquote:Zelfs als het zo zou zijn kan je je nog afvragen of je wel die vraag moet stellen over zo'n specifieke groep: onder de Nederlandse studenten zijn er ook veel die rechten gaan doen.
Reden nummer 1) zal voor veel Marokkanen wel het voornaamste zijn. Veel Marokkanen denken snel rijk te kunnen worden, om maar zo snel mogelijk die BMW5 onder hun gat te hebben. Velen van hen proberen dat op de criminele manierquote:Daar kan je ook geen eenduidig antwoord op geven zonder een gedegen onderzoek, maar de standaard redenen zijn 1) ze denken dat ze financieel snel binnen zijn 2) ze hebben interesse in het recht. Interesse kan je hebben zonder "geldige" reden: kwestie van smaak. Je vindt het leuk/interessant of niet leuk.
Omdat 'ik vind het gewoon interessant' zou suggereren dat Marokkanen blijkbaar hele andere interessen hebben dan de rest van Nederland. Dáár gaat het topic juist overquote:Meer "reden" heb je ook niet nodig. Vreemd toch dat mensen overal diepere redenen en "waarom" vragen achter plaatsen. Een "ik vind het gewoon interessant" lijkt niet genoeg te zijn. Waarom toch?
Is dat misschien waarom je Natuurkunde moest staken? Iemand die de term 'gemiddeld' niet automatisch koppelt aan 'afwijkingen van dat gemiddelde', heeft in een beta-studie helemaal niks te zoeken.quote:
Als jij niet inziet dat jij zowat alle klassieke drogredeneringen begaat, dan vraag ik me af of jij gewoon niet moet stoppen met typen. Wellicht kun je vrede vinden in je denkbeeldige cijfers die je "gelijk geven". Droom zacht.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:32 schreef Lemmeb het volgende:
Is dat misschien waarom je Natuurkunde moest staken? Iemand die de term 'gemiddeld' niet automatisch koppelt aan 'afwijkingen van dat gemiddelde', heeft in een beta-studie helemaal niks te zoeken.
haha meteen aanvallen. Prachtig. En je praat nota bene over gefrustreerde beta-studenten...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:26 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Misschien zijn wij wel dezelfde persoon, joh!
![]()
Dat een topic over rechten mijn aandacht trekt, zou heeeeeel wellicht samen kunnen hangen met mijn studiekeuze? Zou het waar zijn? Schokkend!
Dat klopt. En aan die opmerkingen erger ik me dan ook totaal niet, je doet je best maar.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:20 schreef Sovereign het volgende:
[..]
De opmerking dat beta studenten vaak geen sociaal leven hebben verschilt niet van jouw stroom aan opmerkingen dat bij rechten vooral domme mensen rondlopen.
Sssssstquote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:27 schreef Luger het volgende:
[..]
Nou, zo onderhand durf ik het te betwijfelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |