Wat ik laatst op heb(gemaakt door een vriend die uit Italië komt
![]()
) en ook erg lekker is, is het volgende recept:
Ingrediënten:1 aubergine
1 courgette
2 uien
bakje spekjes
olijfolie
meel
zout
tagliatelle
2 paprika's (kleur naar keuze)
beetje meel
eventueel kruiden (knoflook, oregano, basilicum, peper ed)
Water opzetten, en met een snufje zout erin laten koken. Als het kookt voeg je de tagliatelle toe. De aubergine in plakjes snijden en door de meel halen. Vervolgens laat je deze bakken in de koekenpan totdat ze mooi bruin zijn (je kunt ze ook frituren,maar dat is erg vet). Aubergine uit de pan halen en laten uitlekken op keukenpapier totdat het vet eruit is. Daarna ui fruiten, na een poosje de in stukjes gesneden courgette en paprika toevoegen. In een andere pan de spekjes uitbakken. Als de tagliatelle kookt, afgieten en bij de groenten in de pan doen. Aubergine en spekjes in dezelfde pan doen en nog even doorbakken met wat olijfolie eroverheen. Strooi er eventueel nog kruiden overheen (bij mij zat er iig knoflook in).
Was érg lekker!
Mijn eigen saus maak ik meestal zo:
Ingrediënten150 gram half om half gehakt
1 ui
1/2 gele paprika
1/2 groene paprika (voor de kleur
![]()
)
half bakje champignons
blikje gepelde tomaten
tagliatelle
Kruiden (ik gebruik knoflook, zout, oregano, basilicum, peper en gehaktkruiden)
(Als ik tijd over heb dan wil ik er ook nog wel eens courgette indoen, of prei)
Zet een pan water op en breng het aan de kook met een snufje zout erin. Kruid het gehakt en bak het in de pan met 2 plakjes knoflook erbij. Fruit in een andere pan (ik gebruik altijd de wok) de ui en voeg daarna de champignons toe. Even laten bakken en voeg daarna de rest van de groenten (paprika, courgette, prei) toe. Ik doe er dan zelf altijd een beetje olijfolie overheen
![]()
en laat ze nog even bakken. Als het water kookt, tagliatelle erin doen en 8 min. laten koken.
Gehakt overscheppen naar de groenten (of groenten overscheppen naar de gehaktpan, maar dan wel een beetje het vet afgieten) en blikje gepelde tomaten toevoegen. Kruiden erbij doen.
Vervolgens tagliatelle afgieten en bij de saus doen. Door elkaar mengen en nog even laten doorpruttelen. Heerlijk!
[b]Op
dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!