quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:44 schreef Hanneman het volgende:Ik vraag me af wanneer ik de gaten in de muren moet opvullen. Tussen het ontvetten en de 1e keer schuren? Of moet dit na het schuren en voor de 1e keer grondverven?
Joh, ben jij gek, je gaat je muren niet schuren hoor! En zeker niet grondverven!
Gaatjes vullen met Alebastine en een plamuurmes, emmer lauw water pakken, scheut ammoniak erin, oude theedoek erin kwakken, uitwringen (wel handschoenen aan, want ammoniak is goor spul), over de muur wrijven (hoeft echt niet iedere cm), ff laten drogen, pot verf ondetussen openen en
goed roeren (enkele minuten volhouden), verf in verfbakje schenken (met zijn 2 gaat dit makkelijker, eentje schenkt en bij het weer rechtkiepen van de emmer kan de andere met een kwast de druppels mooi opvangen). Dan met een ronde kwast de randjes boven, onder en aan de zijkanten van de muur doen. Goed uitstrijken, maar ook weer niet té zuinig zijn met verf. Roller in verf dopen en in horizontale én verticale banen uitsmeren.
Zorg dat je goed licht hebt, bij voorkeur een bouwlamp.
Tip van de dag: doe het hele gebeuren samen met iemand die dit al eens vaker heeft gedaan. Uit je post te lezen ben je écht een leek en een beetje hulp van iemand die weet wat ie doet is wel zo prettig dan,
![]()
.