abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 19:46:32 #126
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25254770
Ben ik toch benieuwd welke move de belastingdienst volgens moslims zou moeten maken als ze de rente die er niet is dan moeten/kunnen aftrekken. Dan zullen ze dus minder willen aflossen aan banken ter compensatie en daar wringt de schoen. Ik zie het dus gebeuren dat de volgende stap zal zijn dat de fiscus ook aan de sharia moet gaan voldoen...

Wat is er belachelijk aan de opmerking dat moslims een aparte status willen?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25254836
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ben ik toch benieuwd welke move de belastingdienst volgens moslims zou moeten maken als ze de rente die er niet is dan moeten/kunnen aftrekken. Dan zullen ze dus minder willen aflossen aan banken ter compensatie en daar wringt de schoen. Ik zie het dus gebeuren dat de volgende stap zal zijn dat de fiscus ook aan de sharia moet gaan voldoen...
Denk je nou echt dat de fiscus moeilijk doet als iemand geen gebruik wil maken van een aftrekpost?
quote:
Wat is er belachelijk aan de opmerking dat moslims een aparte status willen?
Het ging me uiteraard om de hele opmerking. En je bent nog net slim genoeg om te begrijpen dat ik je dat niet ga uitleggen. En waarom enzo. Ik vind hem zelfs op het randje, en misschien wel er net overheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2005 19:51:21 ]
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 19:52:31 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25254871
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de fiscus moeilijk doet als iemans geen gebruik wil maken van een aftrekpost?
Nee, de fiscus niet, ik denk de moslim wel. Die zal dus minder willen betalen en gaat anders weer "discriminatie" roepen.
quote:
Het ging me uiteraard om de hele opmerking. En je bent nog net slim genoeg om te begrijpen dat ik je dat niet ga uitleggen. En waarom enzo. Ik vind hem zelfs op het randje, en misschien wel er net overheen.
Jij vindt wel meer, denk je dat mij dat echt boeit wat jij er allemaal van vindt?
pi_25254971
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nee, de fiscus niet, ik denk de moslim wel. Die zal dus minder willen betalen en gaat anders weer "discriminatie" roepen.
[..]
Dat is iets tussen de bank en de klant. Als jij met de bank overeenkomt dat ze een huis voor je kopen dat je vervolgens 30 jaar lang van de bank gaat huren dan zal dat de fiscus een worst wezen. Overigens kan een niet-moslim dat natuurlijk ook best met een bank of een willekeurige andere (rechts)persoon afspreken. Het is gewoon een constructie die al bestaat, legaal is, en waar eigenlijk niets mee aan de hand is. Maar owee als de ABN er een marketingpraatje aanhangt waarin ze het woord moslim laten vallen. Dan is meneer Aaah er als de kippen bij om verontwaardigd te doen.
quote:
Jij vindt wel meer, denk je dat mij dat echt boeit wat jij er allemaal van vindt?
Laat ik het zo zeggen, je generaliseert nogal. En o ja, ik heb joods bloed voor als je het wil weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2005 19:58:06 ]
pi_25255016
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

En o ja, ik heb joods bloed voor als je het wil weten.
oh.. vandaar
pi_25255029
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:59 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

oh.. vandaar
Vandaar wat?
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:01:14 #132
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255053
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is iets tussen de bank en de klant. Als jij met de bank overeenkomt dat ze een huis voor je kopen dat je vervolgens 30 jaar lang van de bank gaat huren dan zal dat de fiscus een worst wezen. Overigens kan een niet-moslim dat natuurlijk ook best met een bank of een willekeurige andere (rechts)persoon afspreken. Het is gewoon een constructie die al bestaat, legaal is, en waar eigenlijk niets mee aan de hand is. Maar owee als de ABN er een marketingpraatje aanhangt waarin ze het woord moslim laten vallen. Dan is meneer Aaah er als de kippen bij om verontwaardigd te doen.
Je snapt er werkelijk niets van. Ik ben het financieel aan het bespreken. De bank moet volgens jou dus maar met minder tevreden zijn. Waarom zouden ze die afspraak alleen met moslims willen maken? Als het financieel aantrekkelijker wordt om een deal met de bank te maken, dat goedkoper is dan huren/rente-aftrekken cq. rente betalen, dan gaat de bank er aan onderdoor. Ze worden gelijkertijd ook nog verhuurder met alle wetgeving die daar weer bijhoort.
quote:
Laat ik het zo zeggen, je generaliseert nogal. En o ja, ik heb joods bloed voor als je het wil weten.
Ah, dat verklaart vanalles. Het geeft dus ook weer die status aparte aan. Mensen kunnen bloed van een land van afkomst hebben, maar de religieuzen hebben schijt aan landen en verklaren zichzelf uebercountry, vandaar dat ze dan dat bloed opeens hebben, oftewel toch zich onderscheiden van niet-religeuzen die bijvoorbeeld gewoon uit Nederland/belgie/marokko/whatever komen. Bedankt dat je dit even bevestigt.
pi_25255132
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk niets van. Ik ben het financieel aan het bespreken. De bank moet volgens jou dus maar met minder tevreden zijn.
Waar haal je hemelsnaam vandaan dat de bank met minder tevreden zou moeten zijn? Behalve uit je eigen dikke duim. Dat staat namelijk nergens.
quote:
Waarom zouden ze die afspraak alleen met moslims willen maken?
Iedereen kan een huurkoopovereenkomst sluiten. Ga eens met je bank praten, misschien voelen ze er wel wat voor. Nogmaals, er staat nergens dat dit exclusief en alleen voor moslims zou zijn. Mag een vleeseter ook niks vegetarisch bestellen in een restaurant? Ook dit verzin je helemaal zelf.
quote:
Als het financieel aantrekkelijker wordt om een deal met de bank te maken, dat goedkoper is dan huren/rente-aftrekken cq. rente betalen, dan gaat de bank er aan onderdoor. Ze worden gelijkertijd ook nog verhuurder met alle wetgeving die daar weer bijhoort.
[..]
1. Denk maar niet dat zo een huurkoopregeling financieel aantrekkelijker is dan een hypothecaire lening. Dat staat bovendien alweer nergens. Ook dit komt uit je duim.
2. De extra kosten of risico's van huurkoop, daar zal je waarschijnlijk ook wel een vergoeding voor betalen.
quote:
Ah, dat verklaart vanalles. Het geeft dus ook weer die status aparte aan. Mensen kunnen bloed van een land van afkomst hebben, maar de religieuzen hebben schijt aan landen en verklaren zichzelf uebercountry, vandaar dat ze dan dat bloed opeens hebben, oftewel toch zich onderscheiden van niet-religeuzen die bijvoorbeeld gewoon uit Nederland/belgie/marokko/whatever komen. Bedankt dat je dit even bevestigt.
Ik ben niet religieus. En verder stel ik het niet zo op prijs als jij en de heer Voos op de persoon spelen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2005 20:09:19 ]
pi_25255175
Maar vertel eens TS, wat zou je er tegen willen doen dat de banken dit onderzoeken en eventueel aan gaan bieden?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:09:52 #135
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255181
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waar haal je hemelsnaam vandaan dat de bank met minder tevreden zou moeten zijn? Behalve uit je eigen dikke duim. Dat staat namelijk nergens.
Je leest gewoon niet he? Nog 1 keer dan: Omdat moslims geen rente kunnen aftrekken, zullen ze dus op een andere manier even voordelig uit moeten komen als niet-moslims. Dat geld moet ergens vandaan komen, comprendo?
quote:
1. Denk maar niet dat zo een huurkoopregeling financieel aantrekkelijker is dan een hypothecaire lening. Dat staat bovendien alweer nergens. Ook dit komt uit je duim.
2. De extra kosten of risico's van huurkoop, daar zal je waarschijnlijk ook wel een vergoeding voor betalen.
Je leest ECHT niet.
quote:
Leg uit ...
Done. Verder zal het mij een rukzorg zijn welk bloed jij allemaal hebt.
pi_25255200

Mijn rekening opzeggen natuurlijk.. banken die de sharia moreel steunen deugen niet.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:11:32 #137
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255214
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar vertel eens TS, wat zou je er tegen willen doen dat de banken dit onderzoeken en eventueel aan gaan bieden?
Als blijkt dat banken moslims een financieel voordeel bieden en niet-moslims dan ook de constructie aangaan, dan zal de bank er dus bij inspringen, hetgeen ze natuurlijk niet willen, want waarom zou je er dan aan beginnen? ...
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:12:43 #138
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255240
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Ik ben niet religieus. En verder stel ik het niet zo op prijs als jij en de heer Voos op de persoon spelen.
Waarom schrijf je dan dat je Joods bloed hebt? Jij begint er over.
pi_25255252
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je leest gewoon niet he? Nog 1 keer dan: Omdat moslims geen rente kunnen aftrekken, zullen ze dus op een andere manier even voordelig uit moeten komen als niet-moslims. Dat geld moet ergens vandaan komen, comprendo?
[..]
Maar dit is jouw redenering, omdat je iets tegen moslims lijkt te hebben. Misschien kan je het ook hard maken met een bron? Kan je ergens de ABN citeren waar ze zeggen dat een moslim goedkoper kan lenen dan een niet-moslim? Nee, dat kan je niet Aaah, en als je het wel kan: prove me wrong.
[/q]
quote:
Je leest ECHT niet.
[..]
quote:
Done. Verder zal het mij een rukzorg zijn welk bloed jij allemaal hebt.
pi_25255268
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Als blijkt dat banken moslims een financieel voordeel bieden en niet-moslims dan ook de constructie aangaan, dan zal de bank er dus bij inspringen, hetgeen ze natuurlijk niet willen, want waarom zou je er dan aan beginnen? ...
Dus dan lost het probleem zichzelf op...

Gefeliciteerd, dit topic wordt vast genomineerd in de categorie "meest onzinnige topic van 2005".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:15:22 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255297
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar dit is jouw redenering, omdat je iets tegen moslims lijkt te hebben. Misschien kan je het ook hard maken met een bron? Kan je ergens de ABN citeren waar ze zeggen dat een moslim goedkoper kan lenen dan een niet-moslim? Nee, dat kan je niet Aaah, en als je het wel kan: prove me wrong.

dacht je echt dat een moslim meer gaat betalen alleen maar omdat de sharia rente verbiedt? Sorry, je bent te vermoeiend voor mij.
pi_25255301
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nogmaals: je ben aan het kletsen Aaah. Moslims kunnen echt niet goedkoper lenen dan niet-moslims. Ook niet in een constructie zonder rente. Denk je nou echt dat de ABN op godsdienst kan discrimineren? Nee hoor, al hun produkten zijn er gewoon voor iedereen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 20:16:52 #143
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25255323
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus dan lost het probleem zichzelf op...

Gefeliciteerd, dit topic wordt vast genomineerd in de categorie "meest onzinnige topic van 2005".
Ik heb dan dus aangetoond dat het een kut-idee is. Dat liet ik in de OP al blijken, maar nu is het financieel ook onderbouwd. Dat ze ook nog de sharia wilden steunen, vergeten we maar even.
pi_25255329
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

dacht je echt dat een moslim meer gaat betalen alleen maar omdat de sharia rente verbiedt? Sorry, je bent te vermoeiend voor mij.
Denk je nou echt dat de ABN iemand dit produkt kan weigeren omdat de potentiele klant geen moslim is? Denk je nou echt dat discriminatie op grond van godsdienst mag als het om banken gaat?
pi_25256659
Ik ben het met Calvobbes eens
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25256690
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat de ABN iemand dit produkt kan weigeren omdat de potentiele klant geen moslim is? Denk je nou echt dat discriminatie op grond van godsdienst mag als het om banken gaat?
Dit product is voor iedereen toegankelijk natuurlijk. Net zoals er nu genoeg moslims zijn met een hypotheek en genoeg moslims die rente in ontvangst nemen over hun spaarcenten.

Het is wel zo dat banken aparte bakken hebben met spaarrekeningen van Moslims die weigeren rente in ontvangst te nemen over hun spaargeld. Dat moet apart worden bijgehouden allemaal, die rente kan niet zo maar afgeboekt worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25256737
quote:

[..]

Niet elke Moslim leeft de Sharia strict na. De meeste alleen als het ze uitkomt. Maar er zijn wel degelijke Moslims die geen rente aannemen over hun spaargeld. Deze mensen zullen ook best meer betalen als het een constructie is waarin geen rente wordt berekend, maar waarin ze het pand huren in plaats van direct kopen.

Overigens werkt deze constructie alleen maar meer in het voordeel van de banken. Het pand is eigendom van de bank. Dat is bij een normale hypotheek net wat anders. Vooral de banken zijn hier bij gebaat, niet de fundamentalistische moslim.
pi_25256871
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:16 schreef err het volgende:
Hoe hebben de moslims nu hun huizen gefinanceerd? Juist, ze betalen rente, de ongelovige kaffers. Kortom; ze hypotheken er nu al rustig op los dus lijkt het me nutteloos nu ineens met een sharia-hyptoheek aan te komen.
Waarschijnlijk wordt het nu gefinanciert via kleinere islamitische bankjes of via een onderhandse lening vanuit de familie. Of ze huren.
quote:
Overigens is met deze constructie volgens mij wel het probleem van de rente-aftrek opgelost. Je betaalt gewoon minder per maand (want zonder rente) dus die financiele tegemoetkoming is dan ook niet meer nodig. Jammer alleen dat het sharia-moslim-bullshit verhaaltje eraan wordt gehangen, de banken hadden die constructie ook gewoon zelf kunnen bedenken. Bovendien stinkt het naar positieve discriminatie.
Zoals iemand anders al zegt: de belasting vindt het helemaal niet erg als je géén aftrekpost opvoert. En om op een andere manier het geld van de belasting te krijgen zal ook niet gaan, daar is de dienst slim genoeg voor. Leuker maken ze het echt niet. Zie het maar zo: voor je geloof moet je offers brengen. Voor de nederlandse staat is het alleen maar goed als die offers in de schatkist verdwijnen.
quote:
Ja, sommige mensen hebben dat soort dingen over voor hun idealen. Voor groene stroom zijn sommige mensen ook bereid om meer te betalen, net als voor scharrelvlees.
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn stem heeft het in ieder geval...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_25256905
quote:
Waarschijnlijk wordt het nu gefinanciert via kleinere islamitische bankjes of via een onderhandse lening vanuit de familie. Of ze huren.
Genoeg Moslims die een gewone hypotheek hebben hoor.
pi_25257191
mensen die hier tegen zijn zijn gewoon jaloers

een goede actie ik ga nu onderzoeken of ik ook een lening kan afsluiten

ABN AMRO mijn bank
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')