ik denk het nietquote:Op donderdag 24 februari 2005 13:11 schreef Alicey het volgende:
Misschien vodka, zoals in Polen gebruikelijk is.
quote:Colanoot
De betelnoot (of colanoot) is een licht stimulerend middel uit Azië (of Afrika) dat daar door brede lagen van de bevolking wordt gebruikt. De werking is activerend, vergelijkbaar met die van koffie.
Bronquote:Guarana
Wordt gewonnen uit de zaden van een klimplant uit de Braziliaanse regenwouden die zich tot 10-tallen meters hoog slingert (de Paullinia cupana plant). Amazone indianen gebruiken het fijngemalen zaadpoeder o.a. tijdens de jacht en de (wed)strijd om fit, fris & alert te blijven. In Brazilië is het nog veel gebruikt als vervanger van koffie (met minder kans op maagklachten dan koffie) en in Europa meer en meer gebruikt om bijvoorbeeld wakker te blijven op lange autoritten. In Japan zou wetenschappelijk zijn onderzocht dat Guarana-kauwgom voor dit doel erg goed te gebruiken is. Guarana geeft energie en bevordert de concentratie.
Ok, guarana wordt ook al wel eeb tijd toegepast... maar is niet zo populair, omvan de colanoot al hlemaal niet t spreken... (denk ik)quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:14 schreef knokkels het volgende:
[..]
[..]
Bron
Thee bevat ook caffeïne, zij het in heel veel minder sterke mate
Ja dat zei ikquote:Op donderdag 24 februari 2005 13:18 schreef Kjew het volgende:
[..]
Dr zit in thee verhoudingsgewijs toch ook minder cafeine dan in koffie?
Idem, maar dan thee.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:08 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon water. Ik drink nooit koffie, vind het echt smerige bagger.
quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:22 schreef smoking2000 het volgende:
Als er geen koffie was zouden Programmeurs tot een bedreigd diersoort gaan behoren
IDDquote:Op donderdag 24 februari 2005 13:22 schreef smoking2000 het volgende:
Als er geen koffie was zouden Programmeurs tot een bedreigd diersoort gaan behoren
Haha en karnemelk dan? Voor heaumeaux op het platteland?quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:35 schreef ElectricEye het volgende:
Karnemelk!
Thee is heaumeauwater
Maar toch het liefst wel koffie eigenlijk.
Volgens mij bevat thee Theïne en geen cafeïne, toch?quote:Thee bevat ook caffeïne, zij het in heel veel minder sterke mate
"Als de thee wordt getrokken komen er in de eerste 2 à 3 minuten vooral geur- en smaakstoffen vrij en de theïne. Theïne is eigenlijk cafeïne. Cafeïne zorgt er voor dat we ons na een kop thee wat beter kunnen concentreren en alerter zijn. De cafeïne heeft een licht stimulerend effect op het centraal zenuwstelsel. Cafeïne komt niet alleen voor in thee maar ook in koffie en cacao. Omdat het een stof is die wereldwijd veel wordt gebruikt, hebben onderzoekers er ook veel studie naar gedaan. Ze komen tot de conclusie dat een normaal gebruik van cafeïne geen problemen voor onze gezondheid oplevert.Een kopje thee bevat gemiddeld 30 milligram cafeïne, een glas cola 35 milligram. Ter vergelijking: een kopje filterkoffie levert gemiddeld 75 milligram cafeïne."quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:50 schreef Leer2eK het volgende:
[..]
Volgens mij bevat thee Theïne en geen cafeïne, toch?
Irish Coffee zouden we dan weer wel missen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:39 schreef the_legend_killer het volgende:
whiskey
Okquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:56 schreef the_legend_killer het volgende:
Nee cappuchino is goed
nepperdquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:06 schreef hallo_mensen het volgende:
Koffie is vies , het maakt voor mij dan ook niets uit als er geen koffie is
Weet je hoe lekker dat is !quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:12 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Waarom ?ik hou gewoon niet van koffie
Cappuchino is lekkerderquote:Op donderdag 24 februari 2005 15:15 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Weet je hoe lekker dat is !
quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:08 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon water. Ik drink nooit koffie, vind het echt smerige bagger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |