Niet echt nee....quote:Op woensdag 23 februari 2005 23:40 schreef Magistic het volgende:
firefox vriendelijke site trouwens...![]()
Klinkt rottig ( understatement )quote:Op donderdag 24 februari 2005 02:31 schreef Mirre het volgende:
Hee da's ook toevallig, dit topic.
Ik ga morgenochtend namelijk met de chirurg praten over deze operatie (Nissen plastiek -> http://elisabeth.ziekenhu(...)%201.386%2011-04.pdf )
De situatie is bij mij dermate ernstig dat er geen houden meer aan is. Door de reflux hoest ik de godsganse dag zo erg dat ik ervan over m'n nek ga. Ik durf amper nog uit eten te gaan. Als ik zit te eten en ik krijg een hoestbui dan ben ik de pineut. Als ik ergens naartoega waar ik niet bekend ben dan kijk ik vlug in de rondte naar een vluchtroure voor als ik over m'n nek moet. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dit alles mijn sociale leven behoorlijk beinvloed. Ik werk ook niet op het moment. Tijdelijke WAO. Met een maagscopie hebben ze vastgesteld dan er een enorm gat in m'n middenrif zit en met een PH meting dat het veel te zuur is in m'n maag. Ik gebruik (bijna zonder enig effect) Nexium 40mg per dag. Ik ben dat gedoe allemaal zooooooooo zat.
Als ik maar wat doe ,ga ik hoesten en krijg ik het stikbenauwd. Er moet dus wat gebeuren.
De Chirurg met de meeste ervaring in deze "Nissen plastiek' heet Dkt. jansen. Hij is gelukkig mijn arts.
Ik wil hem het volgende vragen :
- Hoeveel kans van slagen is er voor deze operatie.
- Wat zijn veelvoorkomende complicaties.
- Hoelang moet je ervoor in het ziekenhuis blijven.
- Hoelang duurt het totale herstel ongeveer.
- Is het effect van de operatie blijvend.
Morgen als ik terugkom van de chirurg kan ik je dus meer info geven.
Kolder. Zantac is duur, Rennie is goedkoop. Wordt allebei zo over de toonbank verkocht. Omeprazol is goedkoop, Nexium is duur. Allebei alleen op recept te krijgen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 01:13 schreef Error51 het volgende:
Het is geen ziekte maar een aandoening... ze noemen het een ziekte omdat je dan naar een dokter toe moet die je een medicijn voorschrijft. Anders zou het medijcijn zo over de toonbank verkochte kunnen worden... maar op deze manier kunnen de producenten hun prijzen kunstmatig hoog houden.
Nexium maakt in America ontzettend veel reclame... ik weet niet hoe het zit in Nederland met hun monopoly maar in America willen ze graag laten geloven dat het de enige pil is die er bestaat (ja dat paarse geval inderdaad) jammergenoeg wordt de Amerikaanse markt gedomineerd door merken zoals dit. (Goedkope medicijnen uit Canada zijn door de lobby verboden) maar dit is een andere discussie... ik weer waar ik over praat Phaedrusquote:Op donderdag 24 februari 2005 09:54 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Kolder. Zantac is duur, Rennie is goedkoop. Wordt allebei zo over de toonbank verkocht. Omeprazol is goedkoop, Nexium is duur. Allebei alleen op recept te krijgen.
Eerst weten waarover je praat, dan pas je toetsenbord pakken.
volgens mij is het laatste juist andersom? omeprazol (losec) is bij ons in het ziekenhuis juist vervangen door nexium, omdat dit medicijn dezelfde werking heeft, maar goedkoper is?quote:Op donderdag 24 februari 2005 09:54 schreef Phaedrus het volgende:
[..]
Kolder. Zantac is duur, Rennie is goedkoop. Wordt allebei zo over de toonbank verkocht. Omeprazol is goedkoop, Nexium is duur. Allebei alleen op recept te krijgen.
Eerst weten waarover je praat, dan pas je toetsenbord pakken.
Yep hebt absoluut gelijk, hoeven we deze discussie ook niet meer verder te voeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:09 schreef Phaedrus het volgende:
Ik krijg niet echt de indruk dat jij weet waar je over praat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |