Het kan inderdaad gewoon hypen en marketing zijn, maar Iwata en Reggie hebben dit alsnog gezegd. Marketing of niet, dit is het Revolution topic. Als ze inderdaad van doelgroepen 'radicaal' verandere hebben ze wel lef.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
Wat is marketing volgens jou dan? Volgens mij is marketing het door een bepaald bedrijf positief uitlaten over zijn eigen producten, meestal samengaand met veel ophef die veelal opgeblazen is wanneer het product eenmaal uit is.
De feiten zijn dat Nintendo iets aan het maken heeft wat beschikt over een grafische kaart, een processor, geheugen, een bepaald medium wat gebruikt moet worden (en gekocht zal moeten worden in de winkel), en wat op een of andere manier aangestuurd wordt door een accessoire die al dan niet vernieuwend zal zijn. Dat is in mijn ogen nog steeds een console, wat niets revolutionairs is.
Dan kunnen alleen nog de games revolutionair zijn. En zo revolutionair zijn de games van Nintendo nou niet geweest de laatste tijd. Tenminste, niet in die mate die jij hier anderen doet geloven. Wat jij dus doet is de Heilige President Iwata geloven, die zijn eigen producten graag met veel winst verkoopt en daarom veel ophef erover probeert te maken. Reggie is geen waarzegger, maar een verkoper met enge ogen (de broer van Wiljan Vloet?), Iwata is geen Verlosser, en doelgroepen radicaal veranderen zorgt voor veel te veel risico voor een bedrijf wat het de laatste jaren al niet al te best doet op deze markt.
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
Ik ben gewoon opgehouden met lezen bij:quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:57 schreef twi het volgende:
*knip*
En ik had me nog zo voorgenomen om niet te reageren
quote:Vagere_Hein begon.
quote:Top 10 Publishers
1 ELECTRONIC ARTS $ 71,000,000
2 NINTENDO $ 40,000,000
3 THQ $ 29,000,000
4 ACTIVISION $ 27,000,000
5 LUCASARTS $ 25,000,000
6 TAKE 2 INTERACTIVE $ 24,000,000
7 CAPCOM USA $ 21,000,000
8 SONY $ 17,000,000
9 KONAMI $ 17,000,000
10 MICROSOFT $ 16,000,000
http://cube.ign.com/articles/589/589048p1.htmlquote:Looking to the future and Revolution, it's still too early to discuss specific strategies, but I can tell you that we have learned much from the launch of the Nintendo GameCube. We realize that things such as having a strong software line-up at launch is critical to the success of Revolution. We understand what kinds of technologies and experiences the market is asking for. You are certainly correct that our financial and creative resources are vast, and we intend to fully flex this muscle more than ever in the coming years.
Ja... dat kan gewoon een plaatje zijn... En dan zet je hem full-screen neer op je beeld.quote:Op donderdag 24 februari 2005 19:46 schreef drakenbaby het volgende:
ik doel op dat scherm geeft aan core 1,5v ,cpu temp ,ram enz.....
http://img.photobucket.com/albums/v704/fauljosh/revpic.jpg
linux controleert je hardware bij het opstarten en dan zie je ook van die info.
Tja... ik vind het eigenlijk ook nog wat vroeg.quote:Op woensdag 23 februari 2005 17:43 schreef Roi het volgende:
Ik dacht trouwens dat het nog te vroeg was voor een Revolution topic Roy ?!
bronquote:Satoru Iwata, de president van Nintendo, is bang dat third-parties Nintendo's nieuwe console niet zullen ondersteunen als de console niet mainstream genoeg is. Op dit moment zijn details rond de Revolution nog volkomen onduidelijk.
Iwata zegt: 'Als de volgende generatie consoles enkel mooiere games gaan voortbrengen, ben ik bang dat third-parties Nintendo zullen negeren. Aan de andere kant is het zo dat wij een hele nieuwe richting op proberen te slaan en dat mensen zich moeten realiseren dat produkten als de Nintendo DS wel degelijk een grotere markt trekken. Daarom hoop ik dat third-parties die opvatting gaan delen met ons'.
Natuurlijk heeft Iwata begript voor de situatie van developers. Games ontwikkelen kost een vermogen tegenwoordig en risico nemen doet bijna geen enkele ontwikkelaar nog. Iwata denkt dat de bedrijven onzeker zijn over de fans van de volgende generatie consoles; word dat een nieuwe groep of blijft dat de huidige?
Nintendo heeft ook gezegd dat mensen te hard nadenken over de Revolution en de unieke features die de console zal gaan bezitten. Het antwoord ligt volgens Nintendo dichterbij dan men denkt. Ook zal de consolekeuze van games bepalend zijn voor de toekomst van de games-industrie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |