abonnement Unibet Coolblue
pi_25212025
Omdat die andere dicht was gegooid hier maar een nieuwe geopend...

Suc6 met jullie kuur, ik moet nog 4 maanden
Haleloeja
pi_25220452
als je huid er dan beter van uit gaat zien heb je het er toch wel voor over?:)
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_25223083
Ik ben nu bijna klaar. Heb 3 maanden 20 mg genomen en 3 maanden 30. Ik ga nu de zevende maand in ( maart ) en ik doe nog 2 maandjes 10 mg. Dan vind ik het mooi geweest. Bij mij hielp het na 1 a 2 maanden al geweldig. Heb nu zelden nog een pukkel, misschien 1 in de maand. Heb met 20 mg geen enkele last van welke bijwerking dan ook, zelfs niet van droge lippen.
Kortom: mijn kuurtje is een groot succes en ik zie dr weer een stuk lekkerder uit
pi_25223290
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 20:52 schreef myfairlady het volgende:
als je huid er dan beter van uit gaat zien heb je het er toch wel voor over?:)
het probleem is dat ik het nu bijna 10 weken gebruik en dus nog niet écht resultaat zie (mijn huid is wel wat gladder, maar heb nog steeds veel rode/dikke puisten :S )
Haleloeja
pi_25250977
Hoelang doe je gemiddeld over de kuur?
Ik heb vorige week dinsdag bloed laten afnemen en als het allemaal goed is dan begin ik er volgende week vrijdag mee.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_25252022
5-6 maanden ofsow
Haleloeja
pi_25254887
Ben nu ook al een week met m'n kuur bezig. Slechts 10mg voor 5 dagen, dan 20mg voor nog eens 5 dagen en dan voor de rest 30mg.

Alleen een vraagje. Mag ik creatine gebruiken of andere sportpoeders in combinatie met ROA?
pi_25255598
Ben nu na ongeveer 8 maanden nog geheel schoon. Geen pukkeltje te zien op me face..
pi_25255669
cool is dat he Doagere, ik ben er nu ook 4 maand vanaf.
af en toe een pukkeltje (maar das normaal, na een avondje stappen en Mac Donalds)
Voor de rest een lekker gaaf gezichtje
pi_25255689
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:39 schreef chantaldominique het volgende:
cool is dat he Doagere, ik ben er nu ook 4 maand vanaf.
af en toe een pukkeltje (maar das normaal, na een avondje stappen en Mac Donalds)
Voor de rest een lekker gaaf gezichtje
Pcies, dat je heel af en toe een pukkeltje hebt heb ik ook wel.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:53:20 #11
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_25255878
Zo'n tien jaar geleden heb ik ook een Roaccutanekuur gevolgd. Mijn huid en lippen waren toen wel een beetje droog, maar dat viel al bij al wel mee. Na die kuur heb ik nooit ofte nooit meer een pukkel gehad, dus ik zou het zo weer opnieuw doen. Dat had ik toen nooit durven dromen, dus zo zie je maar. De neveneffecten die je krijgt tijdens de kuur kan je niet vergelijken met de voordelen achteraf. Natuurlijk kan je orgaanproblemen niet negeren.
Dus voor de mensen die het even niet zien zitten door de neveneffecten, blijven volhouden!
Jusqu'ici tout va bien
pi_25257095
nou, moeten die voordelen wél komen, anders heb je (zoals mij) alleen de nadelen ervan (dat is niet leuk kan ik je vertellen)

gebruik het 10 weken (al 3 weken 60 mg) en nog steeds dikke rode vette puisten op mijn face verdomme word er nu langzaam wel wat gek van hoor, klotezooi, serieus, hoop je dat het na 2 maanden toch wel redelijk 'clean' in ieder geval normaal is, maar nee hoor, AARRRGH
Haleloeja
pi_25267207
He Doagere, terug van weggeweest? Leuk te horen dat je nog steeds clean bent.
@ Refragmental: Ik gebruik ook Creatine en Whey Proteine. Het schijnt een grotere belasting voor je lever te worden, maar ik merk er niks van. Wel snel vochtbultjes op je huid door de combi van Roa en Creatine.
@ Gelderland: Er zijn mensen die pas effect zien na 5 maanden. Dus wacht nou maar geduldig af en loop je niet zo druk te maken, dat is slecht voor jou en je pukkels.
pi_25268918
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:37 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
He Doagere, terug van weggeweest? Leuk te horen dat je nog steeds clean bent.
@ Refragmental: Ik gebruik ook Creatine en Whey Proteine. Het schijnt een grotere belasting voor je lever te worden, maar ik merk er niks van. Wel snel vochtbultjes op je huid door de combi van Roa en Creatine.
@ Gelderland: Er zijn mensen die pas effect zien na 5 maanden. Dus wacht nou maar geduldig af en loop je niet zo druk te maken, dat is slecht voor jou en je pukkels.
Ik dacht, ik laat nog eens van me horen.
pi_25282257
ik merk wel dat je sneller dronken wordt door ROA. Had gister met wat vrienden gedronken en had maar 2 glazen passoa (en dan het glas nog maar half passoa/half jus) en 2 blikjes bier. Alles in 3,5 uur tijd maar gedronken (dus erg rustig aan). En daarbij nog eens een flesje water gedronken.

Ik voelde me opzicht niet écht dronken (want had bijna niets op natuurlijk), maar toch had ik wel wat kater/brak gevoel vandaag, erg gek omdat ik zo weinig gedronken had...

Maargoed....heb nu van de huidarts iets anders gekregen, Acid A vid tretinoire ofsow , hopenlijk dat dat een beetje helpt, wat ROA helpt (nog) niet :s
Haleloeja
pi_25283244
Gelderland.
Misschien merk je nog niks van de kuur omdat je blijft drinken?
  zondag 27 februari 2005 @ 18:12:28 #17
113732 Piwie
Waaronder?
pi_25284596
Nu dat ik een week met 3 * 20mg bezig ben, begin ik volgens mij wel wat resultaat te boeken!!! Ze beginnen zich terug te trekken

Maar met dat drinken zal toch niet zoveel uit maken? Ik drink in het weekend ook gewoon een paar biertjes!! De dermateloog heeft het bij mij niet echt nadrukkelijk gezegd. Het enigste wat ze voeg of ik geen drankorgel was ik maar heel schijnheilig nee gezegd. Denk dat je er gerust een paar mag drinken maar natuurlijk wel met mate.
Hebben ze het bij jullie wel gezegd dat je er echt mee uit moet kijken?
pi_25284721
quote:
Op zondag 27 februari 2005 16:31 schreef Refragmental het volgende:
Gelderland.
Misschien merk je nog niks van de kuur omdat je blijft drinken?
nou nou, 'blijft drinken' is overdreven. Het is 1 avond in de 7 dagen en soms nog geeneens elke week. En daarbij staat in de bijsluiter dat je gewoon alcohol mag drinken, alleen met mate. De overige dagen drink ik rond de 2-3 liter WATER alleen al per dag....
Haleloeja
pi_25326734
Als je weet hoeveel moeite je lever het heeft met het afbreken van die roaccutane dan zou je het wel laten om wat te drinken.
Ga je hem ook nog pesten met alcohol, wat ook een gif is voor de lever.
zonder lever kun je niet hoor...
pi_25327084
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:36 schreef er_retje het volgende:
Als je weet hoeveel moeite je lever het heeft met het afbreken van die roaccutane dan zou je het wel laten om wat te drinken.
dat is uiteraard zo, maar dan moeten ze niet dit in de bijsluiter zeggen:

'Een beperkt gebruik van alcohol kan geen kwaad, ook niet als u roaccutane gebruikt. Alcohol wordt door de lever afgebroken en Roaccutane door de lever en nieren tezamen. Alleen bij overmatig drankgebruik kan de lever overbelast worden'

Haleloeja
pi_25331986
Zo, ben nu precies 2 weken van de roa af... Droge lippen zijn grotendeels weg (yess!), de extreme droge huid is ook over, maar is nog wel erg droog... maar niet meer zoals tijdens de roa kuur dat wanneer ik ff wat water over men gezicht kreeg dat daarna de huid allemaal losse velletjes op die plek krijgt.
De rode vlekjes die er men hele roa kuur zaten beginnen nu net laatste dagen heeeel langzaam te verdwijnen volgens mij, heb het idee dat ze al ietsje minder zichtbaar zijn. Heb wel paar (kleine) puistjes gekregen op men voorhoofd, waar ik tijdens men roa kuur geen 1 had gehad. Voor de roa had ik er altijd wel veel daar, en nu dus paar miniscule.
...look closer
  woensdag 2 maart 2005 @ 18:48:27 #22
113732 Piwie
Waaronder?
pi_25334828
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:36 schreef er_retje het volgende:
Als je weet hoeveel moeite je lever het heeft met het afbreken van die roaccutane dan zou je het wel laten om wat te drinken.
Weet jij het??? Word door de lever afgebroken maar is het nu echt zo zwaar?? Dat een paar biertjes al kwaad kunnen doen??

Op de site van Roche, producent van de Roaccutane staat het volgende:

Mag men alcohol gebruiken tijdens een therapie met Roaccutane ?

Beperkt alcoholgebruik tijdens de behandeling met Roaccutane kan geen kwaad. Alcohol wordt door de lever afgebroken en Roaccutane door lever en nieren tezamen. In principe is er geen bezwaar tegen matig alcoholgebruik, tenzij er bij de gebruikelijke periodieke bloedcontrole(s) sprake blijkt te zijn van een verhoogd cholesterolgehalte. In dat geval dient de alcoholconsumptie direct te worden gestaakt. Er zijn aanwijzingen dat het nuttigen van alcohol in grote hoeveelheden het effect van Roaccutane kan verminderen.

Zie http://www.roche.nl/faq.php?id=35&naam=Roaccutane#16

Kan best Gelderland dat het bij jouw daardoor minder effect heeft maar het lijkt me sterk...neem aan dat je toch wel met mate drinkt?

[ Bericht 3% gewijzigd door Piwie op 02-03-2005 23:22:39 ]
pi_25338880
nou, 1x in de week, 2-3 biertjes lijkt me nou niet echt overmatig :S
en mijn cholestorol was bij mijn bloedtest niet extreem gestegen....dusja....als ik wél overmatig alcohol had gebruikt zou dat wel gestegen zijn
Haleloeja
pi_25340673
Het lijkt me gewoon beter om helemaal niet te drinken.
Ik had et specifiek aan m'n huisarts gevraagd en hij zij inderdaad ook dat een paar pilsjes geen kwaad konden, maar meer ook niet.

Nouja. Dat is voor mij al reden genoeg om maar even tijdelijk niet meer te drinken. Ik wil er namelijk zo snel mogelijk vanaf, en alle kleine beetjes helpen. Ik snoep overigens ook al 2 jaar niet meer. Dat zal ook wel helpen geloof ik.
Vreemd genoeg merk ik na 10 dagen al inderdaad wel dat m'n huid gladder wordt, maar ook dat ik een uitbraak krijg van puistjes. Morgen gaat m'n dosis omhoog van 20mg naar 30mg. Heb wel al een beetje last van droge lippen en schrale handen. Maar dat komt ook vooral door et weer.
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:23:31 #25
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25343562
Ik gebruik nu ongeveer een week of 7 roaccutane en ben blij met de resultaten. vrijwel geen enkele puistje meer. (misschien 1 hele kleine in de week ofzo).

Alleen blijven bepaalde delen van mijn gezicht nog een beetje rood ( littekens?)

Weet iemand wat spul om dat rode weg te krijgen?
Horrible Cunt!
pi_25362624
Ik slik sinds september 2004 ook Roaccutane.

Het heeft voor mij 4 maand geduurd voor ik pas verbetering zag. Ik slik 30 mg per dag (ik heb een maand 40 geprobeerd, maar ik hield bijna geen huid meer over, dus moest terug naar 30). Ik had niet de ergste vorm van acne, maar een hele onzuivere vette huid met pijnlijke onderhuidse ontstekingen.

Het is dus een kwestie van geduld hebben, bij de een werkt het na een maand, bij de ander duurt het veel langer.

Ik moest tussendoor 2,5 weken stoppen, maar ga nu weer verder omdat ik graag aan 120 mg/lichaamsgewicht wil komen, en nog maar op 70 zit. Ik sta onder behandeling van een huidarts.

Van tevoren ben ik best bang geweest om te beginnen, omdat ik bang was voor de bijwerkingen. Dit is me heel erg meegevallen. Op dit moment heb ik een mooie egale huid, met af en toe een puistje die snel weer verdwijnt.

Bijwerkingen die ik heb gehad:
- Bloedneuzen
- Lage rugpijn
- Droge huid over het hele lichaam
- Eczeem
- Hoofdpijn
- Wondjes op mijn oren
- Uitdroging neusslijmvliezen en niet meer goed kunnen ruiken
- Broze nagels die snel afbreken

Middelen die ik heb gebruikt tijdens de kuur:
- Sudocreme (tegen rode vlekjes)
- Etos lippenbalsem (de blauwe) Ik heb verschillende uitgeprobeerd, van ROC tot Vichy, maar dit was voor mij de fijnste)
- Cetaphil huidreiniger (voor het schoonmaken van de huid)
- Fucidinzalf voor wondjes in mijn gezicht (gekregen van de huidarts tijdens de outbreak)
Smoke City - Underwater love
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:13:49 #27
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25363501
Hallo luitjes,

Ben vandaag het web aan het afspeuren over acne, medicatie en vitaminen B5. Waar zal ik eens beginnen.
Er was eens een 14 jarig meisje met een fantastisch mooie huid, er was eens een 14 jaar en 1 dag oud meisje en van de ene op de andere dag zat ik onder "jeugdpuistjes".
Eerst wat jaren mee gelopen in de wetenschap dat het na de pubertijd wel over zou gaan. Al voelde ik me soms net een krentenbol en doet het je zelfvertrouwen absoluut geen goed. Toen kwam de tijd voor de huisarts, ik heb via de huisarts ieder middeltje geprobeerd, bijtende lotion, cremes, pillen, de pil noem het maar op. Ook anti-biotica. Los van het feit dat het niet hielp, is dit ook heel slecht voor je, anti-biotica zorgt er voor dat bepaalde virussen en aandoeningen resistent worden voor medicatie, bovendien is het heel slecht voor je gebit en weet ik veel wat nog meer. Dus ook daar ben ik mee gestopt. Ik was ondertussen ruim de 25 gepasseerd en had nog altijd last van "jeugdpuistjes", nou die term heb ik ondertussen wel het raam uitgegooid. Ik heb kapitalen uitgegeven aan allerlei middeltjes tegen puisten en acne, maar de commerciele middelen werkten gewoon niet.
Vervolgens zat ik op een avond TV te kijken (ingang Oost oid) en daar was een jongen die er vele malen erger aan toe was dan ik, hij kreeg een medicijn en een maand later zag je er niets van terug. Een WONDERMIDDEL dat wil ik ook, dacht ik.
Dus ik mijn huisarts plat gezeurd dat ik naar de dermatoloog wilde (omdat zij die middelen niet wilde voorschrijven), dit ging overigens niet van harte, terwijl je zou denken dat ik gezien de hystorie toch wel recht zou hebben op een bezoekje dermatoloog.
Afijn, ik sprak een fijne arts, die me blij maakte met de mededeling dat het allemaal wel goed ging komen met deze kuur van Roaccutane. De eerste kuur heeft enkele maanden geduurd en ging gepaard met, gewrichtspijnen (soms niet te harden), droge lippen en gezicht en geirriteerde edele delen. Maar ik moet zeggen, het resultaat was verbluffend, ik voelde me herboren.

Helaas duurde dit plezier maar een paar maanden en kwam het terug, dus ik weer terug, ik had toen een andere dermatoloog aangezien ze daar wisselen. Ik heb allerlei onzin gehoord, over dat het galbulten zouden zijn, ik duik heel veel dus volgens hun kon het ook een reactie zijn op de blootstelling aan latex en neopreen, vervolgens zou de uitslag op mijn hoofd komen door gel etc (wat ik niet gebruik) en ze opperde zelfs dat ik mijn lange haar moest afknippen zodat het beter kon luchten????
Die spoorde niet, maar goed, kreeg andere medicijnen, die niet werkte, dus ik weer terug en weer een ander die me weer Roaccutane voorschreef, nu maar een paar maandjes (2 ofzo), - bij al de kuren moest ik regelmatig bloed laten prikken -, en ja hoor binnen een week of wat was het resultaat weer verbluffend, maar ook dit keer veel bijwerkingen - droge lippen etc was niet zo erg, maar de gewrichtspijnen zijn wel heel vervelend zeker als je veel sport.
Maar alle ellende bleef toen bijna een jaar weg.
Helaas maandag weer begonnen, met ondertussen mijn derde kuur, de laatste dermatoloog wist me ook te vertellen dat er mensen zijn die wel 10 jaar Roa moeten slikken, daar werd ik niet vrolijk van... maja voor mij is het wel een wondermiddel gebleken.
Tijdens mijn speurtocht vandaag ben ik echter ook wat forums tegen gekomen over vitaminen B5, wat weten jullie hiervan? Ik heb daar toch wat vragen over:
Kun je het met Roa gebruiken? Wat zijn bijwerkingen? Die zijn er vast want anders verkoopt de apotheek / drogist het wel? Wat zijn startdosis en hoe verder?
Wat kost het? En hoe zijn jullie ervaringen?

Nou een heel verhaal, ik hoop wat ervaringen te mogen delen met jullie.

Groetjes een duikinstructrice
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25378691
Ik ben sinds gisteren ook begonnen met Roaccutane. Ik slik nu 40 mg per dag, s'ochtend 20 en s'avonds 20. Ik hoop dat het allemaal goed gaat, en ik geen last krijg van bijwerkingen.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:05:38 #29
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25380602
Ik ben nu in mn laatste maandje, 10 mg per dag. Mn kuur is 1 groot succes gebleken. Weinig bijwerkingen en geen pukkeltje meer te zien.

Oh ja duikmeisje, B5 helpt voor geen flikker.

Toedels
pi_25380935
Bij sommige helpt B5 wél degelijk hoor

Maargoed.......@ NITRO, suc6 met je kuur

Ik heb zelf nog niet écht last van bijwerkingen (*klop, klop*)

Na 12 weken (3 maanden)

Geen échte pukkelexplosie gehad (alleen 2e dag werd het iets erger)
(nog) GEEN neus vol met (bloed)korsten/
(nog) GEEN bloedneuzen
(nog) GEEN extreem droge huid (gewoon goede vochtinbrengende creme),
(nog) GEEN droge lippen (ik smeer ze alleen 's avonds en soms 's ochtends in met Aquaphor)
(nog) GEEN hoofdpijn, soms na het sporten wel wat last van rugpijn,
(nog) GEEN eczeem
(nog) GEEN droge huid over mijn lichaam
(nog) GEEN droge ogen (heel af en toe maar iets)

Maar wat frustreerd: (nog) GEEN écht resultaat . Had liever wat meer bijwerkingen gehad én resultaat

De grootste bijwerking vind ik de alcohol , dat je daar mee moet opassen, dát vind ik echt het lastigst. Zoals vanavond weer een verjaardag/feest tot 2.00, zitten we daar met aantal jongens/meiden en allemaal flessen drank (want die kerel haalt vaak niets anders in huis), sja normaal was het traditie: zuipuh . Nu toch weer opassen rustig aan drinken én inhouden

(of vandaag maar ff 20 mg ipv 60 slikken ), maar vanaf volgende week stop ik ff met uitgaan/feestjes en ga ik ff helemaal NIETS drinken)
Haleloeja
pi_25382984
Ik heb ook grote moeite met van alcohol afblijven
Maar ik heb nu voorgenomen om tijdens de kuur weinig te drinken, aangezien ik de kuur wil afmaken en ook geen zin heb om mn lever te verkloten. Ook vind ik het jammer dat ik wat minder aan moet doen met sport (fitness).
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_25383743
Ik vroeg me af,

Misschien komt het wel (dat ik nog niet echt effect heb) doordat ik juist téveel water drink. Ik drink zo 3-4 liter water weg op een dag. En ook tijdens het eten (als ik de pil neem) en erna drink ik dus redelijk wat. De darmen hoeven daardoor sowiezo minder te werken (door al dat water) en daardoor word de pil misschien minder verwerkt ofsow?

Ik noem maar iets hoor , maar ik las laatst wel dat je het beter is voor je spijsvertering (gewoon in het algemeen voor iedereen) als je een half uur voor en een half uur na het eten niet drinkt....
Haleloeja
pi_25384519
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:46 schreef NITR0 het volgende:
Ik heb ook grote moeite met van alcohol afblijven
Maar ik heb nu voorgenomen om tijdens de kuur weinig te drinken, aangezien ik de kuur wil afmaken en ook geen zin heb om mn lever te verkloten. Ook vind ik het jammer dat ik wat minder aan moet doen met sport (fitness).
Minder sporten?

Ik ben juist meer gaan sporten
3 keer in de week fitness, hiervoor was ik al 2 maanden niet meer geweest omdat ik te ziek was van een anti-biotica kuur.
Alleen blijf ik wel compleet van de alcohol af.

@Gelderland
Zou inderdaad best kunnen dat et niet werkt omdat je teveel water drinkt.
ROA behoort de huid uit te drogen en daarmee dus ook de puistjes. Dat jij geen bijwerkingen hebt zoals droge lippen en handen enzo komt hoogst waarschijnlijk doordat je teveel water drinkt.
Ik drink niet meer of minder water dan voorheen maar merk wel al dat, zelfs na 2 weken van de kuur, er al verbeteringen optreden. Heb alleen wel last van droge handen en lippen, gelukkig meer nog niet.
pi_25394242
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:27 schreef Refragmental het volgende:
@Gelderland
Zou inderdaad best kunnen dat et niet werkt omdat je teveel water drinkt.
ROA behoort de huid uit te drogen en daarmee dus ook de puistjes. Dat jij geen bijwerkingen hebt zoals droge lippen en handen enzo komt hoogst waarschijnlijk doordat je teveel water drinkt.
Ik drink niet meer of minder water dan voorheen maar merk wel al dat, zelfs na 2 weken van de kuur, er al verbeteringen optreden. Heb alleen wel last van droge handen en lippen, gelukkig meer nog niet.
Zo, was pas 5 uur terug van een feestje, net pas wakker

Maargoed, mijn huidarts zei juist dat je tijdens de kuur wél veel water moest drinken tegen uitdroging...Maar misschien niet tijdens het eten (als ik dus de pil neem)? Of half uur na de pil ofosw .
Haleloeja
  maandag 7 maart 2005 @ 11:06:16 #35
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25409431
Ik slik nu 2 x daags 2 x 20 mg. 80 mg. in totaal dus. Drink niet veel water, is ook niets over gezegd tegen me, ik drink wel veel als in thee / ijsthee / red bull etc.
I.t.t. mijn eerdere kuren heb ik dit keer ook heel veel last van hoofdpijn, bijna al de hele week en zoals gebruikelijk dus ook droge lippen (velletjes) en droge huid, er is niet echt iets wat ik heb gevonden wat hier tegen helpt behalve vaseline, maar dat is goor en ook niet best. Dus suggesties? Heel graag.

Verder sport ik me gek, cardio, spinnen, voetbal (veld en zaal) en boven alles duik ik heel veel omdat ik ook instructrice ben, dat is wel eens vervelend omdat ik soms ook een beetje "draaierig" word van de medicatie. Ben de medicijnen wel aardig zat aan het worden hoor, maar dat komt ook omdat het mijn 3e kuur is en het beperkingen met zich mee brengt, zoals niet in de zon. En ik vanwege het duiken vaak in de zon te vinden ben. Wat te denken van de gevaren die bestaan mocht je zwanger worden (voor de meiden dan ), het is een overschot aan vitamen A wat je toegediend krijgt, dit brengt gevaren van misvorming van ongeboren kinderen met zich mee en je kunt een miskraam krijgen. Nu ben ik heeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig en zal me dat niet overkomen, maar ik vraag me af of het dan allemaal wel goed is voor je eigen lijf.

Verder kunnen mensen over het algemeen niet veel voorstellen bij het feit dat je soms echt niet lekker bent van de medicijnen, gewoon lichamelijke ongemakken. Ik wil dus niet meer aan de antibiotica, los van het feit dat het niet werkt, vandaar dat ik er over zit te denken om dat B5 gebeuren eens te proberen. Zodat ik met de tijd mss niet weer aan de Roaccutane hoef.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25412412
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:06 schreef scubagirl het volgende:
Drink niet veel water, is ook niets over gezegd
Waarom niet veel water drinken Water is in principe altijd goed om schadelijke stoffen zsm uit je lichaam te krijgen....en daarbij zei mijn huidarts dat het goed was ivm uitdroging
Haleloeja
pi_25412915
quote:
Op maandag 7 maart 2005 14:46 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Waarom niet veel water drinken Water is in principe altijd goed om schadelijke stoffen zsm uit je lichaam te krijgen....en daarbij zei mijn huidarts dat het goed was ivm uitdroging
Punt is dat de ROA dan ook snel uit je lichaam wordt verwijderd.
Vandaar misschien de mindere werking bij jou.
pi_25413893
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Punt is dat de ROA dan ook snel uit je lichaam wordt verwijderd.
Vandaar misschien de mindere werking bij jou.
Is dit ook wetenschappelijk bewezen? Ik drink namelijk een aantal liter water per dag, maar als dit juist slecht is voor de opname van ROA dan stop ik hiermee.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  maandag 7 maart 2005 @ 17:55:25 #39
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25414296
quote:
Op maandag 7 maart 2005 17:24 schreef NITR0 het volgende:

[..]

Is dit ook wetenschappelijk bewezen? Ik drink namelijk een aantal liter water per dag, maar als dit juist slecht is voor de opname van ROA dan stop ik hiermee.
Misschien is het een idee om uit te zoeken hoe ROA fysiologisch gezien werkt. Dan kun je ook checken of veel of weinig water drinken überhaupt het effect van ROA beïnvloedt.
Horrible Cunt!
  maandag 7 maart 2005 @ 18:03:15 #40
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25414404
Ik heb het ff heel snel gevonden. Ik denk niet dat het uitmaakt of je veel of weinig drinkt voor de werking van ROA. Ik denk dan dat het beter is om veel te drinken, omdat ROA toch enigszins een aanslag is op de lever en nieren. Water helpt goed mee met het zuiveren van deze organen.

Lees zelf:

http://www.roche.nl/faq.php?id=35&naam=Roaccutane#1
Horrible Cunt!
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:59:18 #41
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25441583
ik bedoelde er niet mee te zeggen dat je geen water moet drinken, ik wilde er alleen mee zeggen dat ik dat niet doe, ik vind water echt goor... mss eens op een bloedhete zomerdag, ijs en ijskoud, maar anders maak je mij er niet blij mee hoor. Het zal ongetwijfeld goed zijn voor je lever etc., overigens ook voor je nieren, veel water drinken is goed voor het lozen van overdadigen of schadelijke stoffen uit je lijf.... maar ik vind het niet

Werking is overigens niet minder bij me, helpt als een trein alleen die bijwerkingen
Mss als je stelt dat de werking minder bij me is vanwege het feit dat dit mijn derde kuur is, dan valt er wellicht wel wat voor te zeggen...

Maar groene thee kan toch ook niet verkeerd zijn ....
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25445409
Hallo beste mensen,

Ik slik nu 2 maanden roccutane waarvan de eerste maand 2X 20 mg en de tweede maand 3x 10 mg. Alle pukkel en puisten zijn nu weg maar heb er wat littekens aan over gehouden , wie weet hoe de huid reageert na de kuur? ( moet tot mei waarschijnlijk) trekt dat nog bij en / of is daar een goed creme voor die daadwerkelijk helpt ??? Ben nieuw op de site en vind het allemaal erg intressant hoe jullie er over denken

succes allemaal

GR the prince
leef en laat leven
pi_25455169
Leuk dat dit topic weer loopt..!!!

Ik ben inmiddels alweer 6 weken aan m'n tweede kuur. Eigenlijk meteen begon het weer te werken, liefde voor roaccutane..!!! Het redt echt m'n leven. In het begin weer op dezelfde dosis als de vorige keer (80 mg/dag) omdat minder niet werkte. Maar ik had erg last van een hele droge plek op m'n kin en droge ogen en lippen enz, dat ik het maar verminderd had naar 60 mg/dag. En jahoor een tijd later had ik ineens weer 4 knoerten op m'n gezicht, wat nu 4 bruine vlekken zijn geworden
Dat was dus niet zo'n goed plan. De bijwerkingen waren er ook niet echt super minder op geworden ofzo, dus ik meteen weer 80 mg/dag slikken.

Tijdens mijn vorige kuur trouwens ben ik een week naar renesse geweest en daar was ik elke dag superdronken, terwijl ik 80 mg/dag slikte. Daarna had ik de hele zomervakantie ook veel gedronken. Mijn lever kon het allemaal makkelijk aan, zo bleek uit bloedonderzoek. Dus ik denk dat het allemaal een beetje ovedreven is met de waarschuwingen van alcohol gebruik. Als je gewoon een goed functionerende lever heb kan je heus wel lekker zuipen.

Duikinstructrice (ik weet niet meer hoe je heet) wat BELACHELIJK dat jouw dokter niet roaccutane wou voorschrijven zeg..!!!! Je hebt gewoon jaaaren zo rondgelopen terwijl dat niet had gehoeven..!! Ik zou hem echt aanklagen. Djiez ik kan daar echt boos om worden.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:12:56 #44
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25457174
ja ik was er ook niet echt blij mee, maja, ik wist dan ook niet wat er allemaal mogelijk was, voor mij was de wereld klein, cremes, zalfjes, lotion en antibiotica, wist ik veel, tuurlijk wist ik wel dat er Dermatogie bestond, maar voor mijn idee was dat toegespitst op aandoeningen zoals eczeem etc.
Idd had ik al veel jonger ermee kunnen beginnen en een hoop ellende (tijdens mavo/havo) kunnen besparen. Bijwerkingen neem ik op de koop toe omdat het gewoon goed werkt, terwijl iedereen me zo een beetje voor gek verklaard waarom ik dit er allemaal voor over heb, maar leg iemand die zulke problemen niet heeft het maar eens uit. Je krijgt altijd van die verhalen van er zijn toch andere dingen waar je je druk over moet maken, toch niet hierover. Yeah Right...

Weet niet over wat voor leeftijden we het hier allemaal hebben, maar hebben jullie nou nooit weerstand gehad van de omgeving? En ik heb al paar keer gehad over vitaminen B, op een korte reactie na is verder niemand er op ingegaan. Ik zal als ik op controle moet eens ff aan die dermatoloog vragen wat zijn visie erop is.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25461653
Ik ben vandaag bij de huidarts geweest.
Na 6 maanden voelt me huid nu helemaal glad, al hoewel het er niet echt zo uitziet. Nog steeds veel rode vlekken die nog wel eens nog roder worden in de regen/kou etc. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puisten/mee-eters bijgekregen.
De rode vlekken gaan volgens hem vanzelf weg en werkt de kuur nog een tijdje duur ook nadat je gestopt bent


Ik ben iig tevreden met het resultaat. Het valt echt veel minder op atm

En vanavond ff lekker weer bieren wat met vrienden

ps Gelderland. Ik ging het verschil pas na 4 maanden zien en het pas na 6 maanden dat ik zeg 'hey het heeft ook echt geholpen'
pi_25462168
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:15 schreef Mikey87 het volgende:
ps Gelderland. Ik ging het verschil pas na 4 maanden zien en het pas na 6 maanden dat ik zeg 'hey het heeft ook echt geholpen'
hmmz ok, ben nu 12 weken bezig dus dat is 3 maaden....dus helemaal clean kan nog komen
naja, ik zie wel verschil, het is alleen (helaas) nog niet constant, soms is het gewoon weer terug bij af, en dat is frustrerend, er zit geen duidelijke (stijgende) lijn in

en ja, na 6 maanden kap ik met dit spul ivm (zuip)vakantie dus hopenlijk is alles dan foetsie
Haleloeja
pi_25467044
Heb van mijn 16de tot 18,5 serieus last gehad van acne. Mijn kin en voorhoofd stonden echt helemaal vol. Normaal zijn dat toch zo leeftijden waarop je beetje begint los te komen enzo, maar ik had echt weinig zelfvertrouwen en leed enorm onder die acne. (je kan het zelf beetje jeugdtrauma noemen). Maar op mijn 18,5 hoorde ik van roaccutane en ben toen nr een dermatoloog geweest in een ziekenhuis en die zei toen dat roa wel degelijk aangewezen was voor mij (ben nog steeds ontzettend pissed op mijn vorige huisarts; die bleef maar dezelfde middelen geven en heeft nooit, maar dan ook nooit iets gezegd over roa ). Nuja die roa-kuur hielp perfect en paar maand voor mijn 19de verjaardag waren zo goed als alle puisten verdwenen ! I kon eigenlijk zonder te hoeven denken aan die acne van mijn jeugdleven beginnen profiteren Heb daarna in periodes af en toe nog last gehad van acne, maar nooit meer zo erg als die 2,5-3 jaar. Nu neem ik sedert enkele maanden opnieuw roa omdat het een periode weer wat verergerd was, maar nu wordt mijn huid weer vrij clean. Net voor de zomer zou mijn kuur moeten afgelopen zijn, en volgens de dokter kan ik dan definitief zonder roa. Ik vind het dus absoluut een wondermiddel en vind het enorm jammer dat ik (mede door die 1ste dermatoloog) het niet eerder leren kennen heb !
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_25467093
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:43 schreef duuuuus het volgende:

Duikinstructrice (ik weet niet meer hoe je heet) wat BELACHELIJK dat jouw dokter niet roaccutane wou voorschrijven zeg..!!!! Je hebt gewoon jaaaren zo rondgelopen terwijl dat niet had gehoeven..!! Ik zou hem echt aanklagen. Djiez ik kan daar echt boos om worden.
zoals net gezegd heb ik dus ongeveer hetzelfde mee gemaakt. Mijn 1ste huidarts heeft nooit iets gezegd over roa, tot ik er iets over las id krant. Ik ging toen nr een andere dermatoloog en die zei onmiddellijk dat ie me al jaren eerder roa ging gegeven hebben ...
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_25509076
Wat werkt goed bij kapotte lippen? Hier heb ik s'ochtends veel last van.
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_25511539
Aquaphor, te koop in de VS, heb het gekocht bij zo'n shop (met creditcard betalen) smeer maar 2-3 keer per dag iets op me lippen, dus 's avonds voor het slapen, 's ochtends als ik naar school ga en tussendoor soms nog een keer als ik droge lippen krijg/heb.... dusja
Haleloeja
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:32:35 #51
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25519526
Hebben jullie het gelezen?? Dokteronline willen ze verbieden!! Ben ik ff blij dat ik net klaar ben!!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 15:42:13 #52
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25521134
ik heb een pot van 370 ml gekocht bij de DA beschermende vaseline en ook een zelfde pot maar dan vitaminie E creme, smeer als een gek en dat moet ik ook bij houden anders ben ik net een lopend, vervellend zonverbrande badgast.

Mijn dermo schrijft ook vaseline voor, maar ik vind dat onzin want ik ben het veelvoudige kwijt aan zijn vaseline, terwijl ik gewoon bij de drogist prima vaseline koop, ik moet echt wel paar keer per dag smeren hoor anders als ik lach scheurt alles open

mijn huid is nu redelijk glad al is mijn rug nog aan het verwerken van allerlei troep, t lijkt wel of je lijf leegruiming houdt ofzo maar tis een wereld van verschil hoor.
Nog 2 doosjes en dan moet ik terug. Ik heb in vergelijking met de vorige kuren wel veel last van hoofdpijnen.

Lekker he ! ff klagen tegen elkaar
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25524211
Dat vervellen is sinds een paar dagen ook ontzettend heftig rond m'n mond. VERSCHRIKKELIJK!
Kan smeren wat ik wil, het helpt voor een paar minuten en dan komen de velletjes weer terug.
Ik ben redelijk ijdel, dus dit is echt een ware nachtmerrie voor me. M'n vriendin zegt dat et niet zo erg is, maar ik voel me gewoon totaal niet op m'n gemak rond andere mensen met zo'n schilferige bek
Het ziet er gewoon ontzettend onverzorgd uit. En dat ben ik dus absoluut niet.
pi_25524841
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:32 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Hebben jullie het gelezen?? Dokteronline willen ze verbieden!! Ben ik ff blij dat ik net klaar ben!!
yeps zag het op het nieuws...maar het is nog niet verboden hoor, dusja..iedereen kan nu nog ff inslaan
Haleloeja
pi_25524924
Moet je misschien een hele goede vochtinbrengende creme kopen? Ik heb als ik op sta ook flink me bek onder de schilfers maar zodra ik Nivea4Men vochtinbrengend créme opsmeer (doe ik dan iets van 3-4 keer om de 10 minuten, dat dan wel) hoef ik smiddags/savonds nog maar 1-2 keer op de droge plekken te smeren...spul is wel rond de 10 euries en heb al paar keer nieuwe moeten aanschaffen....

Ik denk soms wel es, het kost allemaal zoveel geld....sowiezo al jaren die middeltjes tegen puistjes (want ja als Puber heb ik echt veel geprobeerd hoor ), cremes (vochtinbrengend) reinigingsproducten, wattenschijfjes etc. etc. en dan ook nog indirect dingen (zonnebrand die niet vet is ivm je huid bijvoorbeeld)...denk echt dat ik rond de 500 Euro kom als het niet meer is wat ik afgelopen jaren allemaal heb uitgegeven, abnormaal veel, i know Maar zoals nu met ROA, ook weer vochtinbrengende creme, sudocreme, Vasiline, Lippenspul...etc. etc. kost allemaal weer poen...niet normaal meer.... En ook ik hoop echt op een schone huid zodat ik een keer met zelfvertrouwen kan leven en bijvoorbeeld ook achter de meiden aan kan gaan (hehe ) of een keer lekker kan dansen in een discotheek zonder steeds de andere kant op te kijken voor al dat felle licht (want zo is het wél bij mij)..... Zeker met dit weer veel zon is het echt een ramp om buiten te staan in de pauze bijvoorbeeld, dat vermijdt ik dan ook...(bedenk ik smoes om binnen te blijven)

Ben volgende week jarig en had echt gehoopt dat (ben dan ongeveer 4 maanden bezig) dat ik clean was...gewoon geen puistjes, meer...maar het zit er ook helaas dit jaar wéééér NIET in

whoei, wat een verhaal
Haleloeja
pi_25526170
Ik werd vanochtend ook wakker met allemaal losse velletjes in mn gezicht
Maarja, na een half jaartje Benzoylperixide(middel tegen puistjes) ben ik dat ook wel gewend. Na het opsmeren van wat Inderm (ook een middel tegen puistjes) was het wel weer weg. Maar nu mag ik dat niet meer gebruiken. Dus moet ik ook maar eens van die creme gaan halen, want het is echt erg als ik s'ochtend wakker word
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  woensdag 16 maart 2005 @ 12:17:03 #57
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25530220
haha ken t, zo zie je eruit als een iemand die psoriasis heeft en t volgende moment ben je net een gloeilamp door alle smeersels...

Maakt t uit, t went zeg maar. Hoewel, die velletjes zien er wel wat onverzorgd uit.... man en t prikt als ik wat op smeer, niet te harden.... haha en wat ik ff niet in de gaten had.... ik ging zondag lekker duiken in Vinkenveen, water is 3 / 4 graden, kom ik t water uit, ik leek wel een tomaat, mijn kop was echt knalrood.. ja hehe zal je zeggen vind je t raar met die temperaturen, maar dat heb ik nooit gehad, tot nu. Tegen de avond, toen ik weer ontdooit was, was mijn rode kop wel weg, maar toch. En met voetbal ofzo krijg ik ook zo een hoofd....

Wat willen ze overigens verbieden? Roa? of vitaminen of die doktershit?

He, hoe krijg ik een avatar bij mijn profiel, ik krijg namelijk steeds een foutmelding.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25531099
Ik heb een extreem droog en geirritieerd plekje op de huid onder mijn lippen, in het kuiltje van je kin, zeg maar. Dat had ik vorige kuur ook al.

Ik smeer er steeds vanalles op: vochtinbrengende creme, calendulan, sudocreme... Niets helpt echt. Als ik er teveel op smeer komen er weer puistjes, en dat is nog erger dan droogte. Het zijn dan een soort witte blaasjes geworden. Het ziet er echt niet uit.

Wie heeft er ook last van of weet iets waardoor het verdwijnt???
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_25533668
heb ik geen last van, ik heb wel veel last van rode vlekjes (dus voelt heel droog aan, en gewoon knal rood). Mijn hele gezicht zit dan ook 's avonds (voor het slapen gaan) met witte vlekken (sudocreme) om al die vlekjes zsm weg te proberen krijgen...
Haleloeja
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:36:36 #60
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25534003
@ Scubagirl,

ze willen DokterOnline.com gaan verbieden. Daar kun je medicijnen bestellen door een aantal medische vragen in te vullen, zonder werkelijk contact met een arts. Alleen dat vragenformulier wordt gecontroleerd door een arts. Aangezien mijn eigen arts mij geen Roa wilde voorschrijven omdat hij toevallig vond dat ik het te licht had, heb ik het daar maar besteld. En ik heb er nog steeds geen spijt van. Heb een mooi babyhuidje zonder schilfertje of wat.
Dat van die roodheid, dat heb ik ook gehad. Soms wordt je kop opeens knoeperd rood, dat komt omdat je huid heel dun is. Verdwijnt vanzelf als je stopt
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:16:37 #61
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25545371
vandaag is mun laatste dag het ziet er redelijk goed uit.
Steeds beetje rood maar doordat ik nu elke dag veel water drink sinds deze week word het met de dag beter.

Maar voor de rest is het echt een wondermiddel en ik hoop dat het zo blijft
pi_25579610
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 21:44 schreef Gelderland het volgende:
En ook ik hoop echt op een schone huid zodat ik een keer met zelfvertrouwen kan leven en bijvoorbeeld ook achter de meiden aan kan gaan (hehe ) of een keer lekker kan dansen in een discotheek zonder steeds de andere kant op te kijken voor al dat felle licht (want zo is het wél bij mij)..... Zeker met dit weer veel zon is het echt een ramp om buiten te staan in de pauze bijvoorbeeld, dat vermijdt ik dan ook...(bedenk ik smoes om binnen te blijven)

ik weet heel goed wat je bedoelt, heb het zelf mee gemaakt. Hoe oud ben je nu ? Ik heb ongeveer 3 jaar (van 16 tot 19) er enorm veel last van gehad. Nu ben ik 21 (word 22 id zomer) en doe nu wel een 2de kuur roa, maar dat is eerder omdat er soms eens puistjes terug kwamen en om ze definitief weg te krijgen. Maar na mijn 1ste kuur roa (nu zo'n 2,5 jaar geleden beeindigd) was ik echt zo tevreden ! Eindelijk geen massa puisten meer, en eindelijk kon ik zoals jij het zegt, zelf eens ahhter meisjes gaan zitten (niet dat ik nu al zo'n held daar in ben maar toch ) en lekker op het strand liggen zonder te hoeven denken, ai ik sta vol met acne ... dus echt waar roa is de moeite waard !
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_25590808
ik ben nu 18......tja...dus elk weekend uit, met 4 vrienden, normaal gesproken gewoon eerst inzuipen en dan achter de meiden aan...(naar discotheek). Alleen ik NIET achter de meiden aan, doe ik gewoon niet, veels te weinig zelfvertrouwen, voel ik me gewoon niet prettig, zeker niet in het felle licht soms van de discotheek. Ik ga wel mee, dans wel, maar ga niet naar meiden toe, met meiden dansen etc...voel ik me niet lekker, denk ik alleen maar aan mijn gezicht (Wat ik overigens toch de hele avond/nacht doe)

Nu is er in principe niet veel verandert, alleen dat ik er iets aan probeer te doen. Vandaag/Vannacht gaan we weer uit naar discotheek tot 4.00 dan nog 3 kwartier met bus terug dus 4.45 thuis....Maar zal wel weer weinig drinken zijn + vaak naar de toilet om naar mijn huid te kijken...Soms voel ik me net een wijf
Haleloeja
  zondag 20 maart 2005 @ 13:28:08 #64
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25608683
I know what you mean gelderland.
Sinds het er bij mij nu echt een heel stuk beter is geworden is mijn zelfvertrouwen met meters gegroeid.

Hoe mijn gezicht eruit ziet bepaald grotendeels hoe ik me voel.
  zondag 20 maart 2005 @ 13:33:16 #65
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25608809
Ik vraag me trouwens af hoelang dat spul eigenlijk in je bloed blijft ik heb nog steeds droge lippen en last van bloed neuzen
pi_25637286
ik weet het niet, hoelang het in je bloed blijft. Ik denk dat alles na een maand wel hersteld is (veel water drinken) en dat je dan weer kunt zonnen/drinken etc.... Want na een maand kan het zelf nog verbeteren...

Ik drinkt sowiezo veeel water per dag, niet normaal, soms wel 3 liter.... maargoed, misschien komt het daarom wel dat ik niet veel last heb van bijwerkingen
Haleloeja
  dinsdag 22 maart 2005 @ 15:04:03 #67
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25660303
Hoelang ben je nou al bezig Gelderland, en met welke dosis?? Je zou nu echt wel wat moeten zien heb ik het idee.....
pi_25665789
ik zie ook zeker wél verbetering hoor, veel gladdere huid, alleen krijg er nog steeds nieuwe (dikke) puisten bij en heb véél rode vlekjes (dus geen puisten) wat er ook niet uitziet (waar de huid af is laat maar zeggen)

ik ben nu btw. 13 maanden bezig maargoed, nog steeds niet clean waar ik wél op gehoopt had (slik 60 MG p/d)
Haleloeja
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:22:34 #69
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25665973
Gelderland, mag ik vragen hoe groot je bent en ook hoeveel je weegt?

Want mijn huisarts wil, dat ik 10 mg ga slikken. De 1 e maand heb ik 40 mg geslikt de 2e 20 mg. De huisarts wilde eigenlijk, dat ik meteen naar 10 mg ging, maar daar was het net te vroeg voor.
Horrible Cunt!
pi_25666114
ik ben 1.90 en weeg 80 KG (ongeveer)...
Haleloeja
pi_25666561
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:17 schreef Gelderland het volgende:
ik zie ook zeker wél verbetering hoor, veel gladdere huid, alleen krijg er nog steeds nieuwe (dikke) puisten bij en heb véél rode vlekjes (dus geen puisten) wat er ook niet uitziet (waar de huid af is laat maar zeggen)

ik ben nu btw. 13 maanden bezig maargoed, nog steeds niet clean waar ik wél op gehoopt had (slik 60 MG p/d)
13 maanden?
Ik hoop voor je dat dit een typefout is en dat je weken bedoelt.
pi_25667124
ja weken uiteraard
Haleloeja
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:43:35 #73
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25668033
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:26 schreef Gelderland het volgende:
ik ben 1.90 en weeg 80 KG (ongeveer)...
hmmm, je bent niet veel zwaarder dan mij. Ik weeg 77 Kg
Horrible Cunt!
  woensdag 23 maart 2005 @ 13:31:41 #74
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25682162
Zit nu bijna een week zonder roa en nog steeds geen puistje erbij gelukkig.
Wel nog steeds beetje kapotte lippen maar niet meer zo extreem.
pi_25686729
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 21:44 schreef Gelderland het volgende:
Zeker met dit weer veel zon is het echt een ramp om buiten te staan in de pauze bijvoorbeeld, dat vermijdt ik dan ook...(bedenk ik smoes om binnen te blijven)
ik slik zelf geen roa hoor en misschien heb ik er helemaal geen verstand van maar de zon hielp bij mij altijd erg goed tegen puistjes. zeker nu de zon schijnt vind ik het helemaal relaxt heb gelukkig (bijna) geen puistjes meer

misschien kan de zon ook helpen bij een ernstige vorm van acne?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  woensdag 23 maart 2005 @ 16:46:02 #76
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25686883
Bij mij helpt zon altijd wel erg goed. Maar als je roa gebruikt mag je volgens mij niet pal in de zon staan en moet je het vermijden.
pi_25688219
Ik zat vanmiddag een kwartiertje in de zon, dat heb ik gemerkt ook. Ik kreeg ineens last van hoofdpijn
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  donderdag 24 maart 2005 @ 13:14:15 #78
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25705053
Hier in Engeland is het toch altijd kut weer dus maakt niet uit.
pi_25706268
dag mensen,ik kreeg roa niet voorgeschreven door mn arts omdat ik nog geen 18 ben..maar dat maakt tog niets uit??
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:23:23 #80
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25706735
Blijkbaar wel
pi_25706884
Neuh, zit nu aan de benzyl, moet over 5 weekjes terugkomen. Als dat niet werkt, zei den dokter, mag ik aan de Roa.
  donderdag 24 maart 2005 @ 14:43:38 #82
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25707207
Oh dan heb je geluk. Ik moest eerst veel meer middeltjes afwerken voordat ik Roa kreeg
Maar gefeliciteerd dan maar
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:12:59 #83
113732 Piwie
Waaronder?
pi_25707831
Kom net terug van de dermatoloog. Dacht dat ik over een maand klaar was maar nee hoor...krijg je nog een lage dosis van 3*10mg per dag. Dat had ik dus echt niet verwacht, ik zat daar oh nee he daar gaat mijn zomervakantie Maar gelukkig kan ik een zuipvakantie nemen van 4 maanden en dat ik in het najaar weer verder ga met de lage dosis. Anders kon ik denk ik ook niet op vakantie naar Turkije, gelukkig
Hebben ze me in het begin er helemaal niet bijgezegt dat het een kuur van 6 maanden was.
pi_25707942
maar hoe oud zijn jullie allemaal dan,je moet tog min 18 zijn?
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:38:18 #85
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25708360
Ik ben 19. Misschien zegt je dokter ook wel dat je minimaal 18 moet zijn met het idee dat het nog wel weg kan gaan, wat ook zeker kan gebeuren.
pi_25709165
het gaat wél een beetje om de leeftijd, want je moet wel uitgegroeid zijn als je dit middel neemt....omdat het ook invloed heeft op je botten geloof ik...maar ik ben begonnen toen ik 17 was (maar 4 maanden later was ik 18) maar was al uitgegroeid dusja
Haleloeja
pi_25709519
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 14:43 schreef Blinker het volgende:
Oh dan heb je geluk. Ik moest eerst veel meer middeltjes afwerken voordat ik Roa kreeg
Maar gefeliciteerd dan maar
Naja, gefeliciteerd... Eerst maar ns kijken hoe dit uitpakt (de benzyl dus). Puistjes gaan wel weg, maar rode plekken blijven, sterker nog, die zijn erger geworden. Geen gezicht dus. Naja, vanaaf maar even wat sudocreme erop, dat helpt redelijk.
pi_25709562
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:11 schreef Gelderland het volgende:
het gaat wél een beetje om de leeftijd, want je moet wel uitgegroeid zijn als je dit middel neemt....omdat het ook invloed heeft op je botten geloof ik...maar ik ben begonnen toen ik 17 was (maar 4 maanden later was ik 18) maar was al uitgegroeid dusja
Ben ook 17, zowat uitgegroeid ook, hehe.
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:33:01 #89
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25709694
Bah, ik wou dat ik eerder naar de doc was gestapt
pi_25710599
Ik ben vandaag naar de dermatoloog geweest
En jullie raden het al: Hij heeft me Roaccutane voorgeschreven
Werd tijd ook
Heb in 4 jaar ofzo 3 verschillende middeltjes gehad die wel helpen maar 't komt gewoon weer terug
Maarja ik heb wel vertrouwen in Roaccutane.
Maar hoe zit het nou met water drinken is het verstandig ofniet?
Ik drink namelijk nogal een paar liters per dag
  donderdag 24 maart 2005 @ 17:33:59 #91
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25711379
dat is juist goed wat ik heb begrepen
pi_25712490
Jazeker, dat is goed. Hebben mensen hier behalve sudocrem nog andere tips om mijn huid sneller/beter minder rood (veel rode 'vlekken' van oude puistjes) te krijgen?
  donderdag 24 maart 2005 @ 21:32:59 #93
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25716965
Ik heb er zelf geen... Ik ben er nu zelf naar een half jaar van de Roa af en de rooie vlekken zitten er nog wel. Het gaat langzamerhand wel weg maar het duurt alleen allemaal zo lang
pi_25728411
Hallo iedereen!
Nieuw slachtoffer op komst (uit België dan nog wel ;-)
Ff mijn verhaal:
Ben nu 26 en heb een kuur met Roa gedaan toen ik 18 was. had vooral last van acne op mijn voorhoofd en in mindere mate op de rest van mijn gezicht. Na een kuur met lage dosis Roa was ik van de acne af (had enkel nog rode vlekken, die traag maar zeker wegtrokken), zodat ik na een poosje een echt babyvelletje had.
Nu, een jaar of 7 later dus, is die ellendige acne stilaan weer terug aan het komen, en het betert er zeker niet op. ben in januari begonnen met Benzoyl Peroxide 5% en Differin (Adapaleen) 0.1%, beide topicaal.
In februari begonnen met orale antibiotica: minocycline (100mg, tweemaal daags), maar daar ben ik na drie dagen megaziek van geworden, en zit nu sinds een week of drie aan erythromycine, een ander oraal antibioticum dat men voorschrijft als minocycline niet verdragen wordt, maar zeker niet als eerste keuze.
Ik merk dat het een beetje betert, maar heb er niet echt vertrouwen in dat dit mijn acne volledig gaat genezen, dus wil ik maar liever meteen weer aan de Roa, kwestie van van die onzekerheid af te zijn.
By the way, heb nu enkel nog op mijn voorhoofd acne, niet meer op de rest van mijn gezicht, en 't zijn weer van die typische rode vlekken die lang blijven zitten eer ze verdwijnen.
Ik begin weer behoorlijk depressief te worden, doordat ik mij weer begin te isoleren en zo, en net nu de zomer begint is dat dus wel zeer kut. Ik hoop dus dat die Roa mij opnieuw gaat kunnen redden.
ik moet vanavond naar mijn huisarts, en hoop dat hij het wil voorschrijven.
Keep you updated,
cu
pi_25753293
Ik ben gister begonnen, En het is net als of er al vooruitgang valt te zien.
Mijn rechter wang ziet er nu een stuk beter uit
En ik heb ook altijd een dikke grote meeeter naast me neus gehad en die zie je nu ook bijna niet meer
En me schouders zien ook al beter uit
Maarja de weg is noglang...
Hopenlijk blijft het zo doorgaan
  zaterdag 26 maart 2005 @ 13:55:30 #96
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25756389
Ik weet niet of het zo snel werkt maar ok mooi dat het effect heeft dan
  zaterdag 26 maart 2005 @ 14:42:17 #97
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25757256
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:29 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben gister begonnen, En het is net als of er al vooruitgang valt te zien.
Mijn rechter wang ziet er nu een stuk beter uit
En ik heb ook altijd een dikke grote meeeter naast me neus gehad en die zie je nu ook bijna niet meer
En me schouders zien ook al beter uit
Maarja de weg is noglang...
Hopenlijk blijft het zo doorgaan
Bij mij had het snel effect op een paar grote puisten die ik had. Maar snel daarna kreeg ik een uitbraak van allemaal kleine puistjes.

Momenteel zit ik nu na 2 maanden op een dosis van 10 mg per dag. tot nu toe gaat het ok. Ik heb heel af en toe een puistje, maar die puistjes vallen amper tot helemaal niet op. Ik heb wel nog een beetje een rode huid op sommige plekken, maar ik geloof, dat dat een beetje door de droogheid komt en door de werking zelf van de ROA.
Horrible Cunt!
pi_25774960
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:29 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben gister begonnen, En het is net als of er al vooruitgang valt te zien.
Mijn rechter wang ziet er nu een stuk beter uit
En ik heb ook altijd een dikke grote meeeter naast me neus gehad en die zie je nu ook bijna niet meer
En me schouders zien ook al beter uit
Maarja de weg is noglang...
Hopenlijk blijft het zo doorgaan
Zoals tong_poh zegt. In het begin werkt het behoorlijk goed op de grotere puisten, maar wacht maar totdat je een aantal weken bezig bent (3 of 4 bij mij), dan krijg je opeens een uitbraak van allemaal kleinere puistjes, word je ook niet vrolijk van
Ik zit nu juist in die periode.
pi_25784543
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:29 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben gister begonnen, En het is net als of er al vooruitgang valt te zien.
Mijn rechter wang ziet er nu een stuk beter uit
En ik heb ook altijd een dikke grote meeeter naast me neus gehad en die zie je nu ook bijna niet meer
En me schouders zien ook al beter uit
Maarja de weg is noglang...
Hopenlijk blijft het zo doorgaan
dat noemen ze ook wel het Placebo effect....(psychisch)....

maarja..mijn huid is opzich wel glad, maar nog wel veel dikke puisten en veel rode vlekken na 3 al maanden slikken

Morgen ga ik toch maar eens Becel Pro Activ ofsow kopen. Dat verlaagd je cholestorol. Want dat cholestorol is denk ik behoorlijk verhoogd na vandaag; 'S ochtends een ei, 'S middags een grote taart (echt groot stuk) met veel (slag)room etc en daarna nog 2 flesjes bier....
Haleloeja
pi_25813998
Hey allemaal,
ik heb zojuist alle delen(pfffff) over ervaringen met Roaccutane gelezen maar ik heb het idee dat de meeste gebruikers jongens zijn. Volgens mij zijn de bijwerkingen bij meisjes anders. Een vriendin van me heeft hele vervelende verschijnselen gehad zoals zelfs barstjes en droge zere plekken op haar geslachtsdeel.
Zelf ben ik erg geschrokken van alle bijwerkingen.
Ik ben 24 jaar en heb op mijn 21e acne gekregen (het zit in de familie). Ik heb het niet in ernstige mate maar genoeg om je behoorlijk klote te voelen. Na een jaar de diana 35 pil geslikt te hebben en opgezwollen bovenbenen te hebben, veeeeeeel te grote en zware borsten en 5 kilo te zijn aangekomen, ben ik het zat. Ik ben er nu sinds 3 dagen mee gestopt en weet ook zeker dat mn pukkels nu terugkomen dus wil graag ook aan de Roaccutane. Het liefst en zo laag mogelijk dosis. Weet iemand of het dan ook werkt?
Een ander meisje wat ik ken heeft 1 keer een kuur gedaan van 20 mg per dag en slikt nu in overleg met de dermatoloog 1 pil van 10 mg per drie dagen. Op deze manier heeft ze geen bijwerkingen maar ook geen pukkels meer. Dat wil ik ook !!! Heeft iemand hier ervaring mee, met 1 keer in de zoveel tijd een pil slikken? Ik ga morgen mn dermatoloog bellen en ik hoop dat ie het toezegt want zoals het er nu uitziet heb ik binnen 3 maanden weer pukkels .
Ik hoop echt dat er iemand reageert!


liefs Anne
Anne
pi_25814028
Owja!! Ik gebruik ook Pro Active van Tell Sell. Dit wordt ook gebruikt door Vanessa Williams, Britney Spears en Jessica Simpson. Het werkt erg goed en het is de eerste creme waarvan mn huis NIET gaat glimmen! Jippie!!

xx Anne
Anne
  maandag 28 maart 2005 @ 20:24:35 #102
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25814077
Welkom op het Forum!
Er zijn hier wel wat vrouwen die ook Roa hebben gebruikt en van wat ik weet verschilde de symptomen niet zo als met mannen.
  maandag 28 maart 2005 @ 20:26:19 #103
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25814125
Haha wie had gedacht dat dat spul echt zou werken
pi_25814199
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:33 schreef Blinker het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoelang dat spul eigenlijk in je bloed blijft ik heb nog steeds droge lippen en last van bloed neuzen
Beste Blinker,
Na mijn 3 daagse onderzoek op internet naar middelen tegen acne heb ik gelezen dat Roaccutane na 2 maanden helemaal uit je lichaam is.

xxx Anne
Anne
pi_25814257
Ja idd want op Tell Sell is het echt zo een verkooppraatje maar tis echt lekker spul!! Kun je hier ook foto"s plaatsen?? Zet ik ff een foto van mezelf erop dan kan je zien hoe mooi mn huid nu is en waarom ik het graag zo wil houden

kus Anne
Anne
  maandag 28 maart 2005 @ 20:32:14 #106
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25814288
Zo heh dat is best lang!
Ik heb nu geen last meer van bloedneuzen en mijn lippen zijn bijna helemaal hersteld!
Ik heb ook het idee dat het nu nog steeds verbeterd en dat de rode gloed nu ook verdwijnt eindelijk.
pi_25814387
Hoi Anne welkom op dit forum
Dit forum heeft ook een edit knop zodat je je posts kan editen en niet steeds een nieuwe hoeft te maken

Na 4 dagen voel ik ook dat er wat puistjes bijkomen..
Kan ook zijn omdat ik wat chips heb gehad
Maarja we wachten maar af

Heb trouwens nog geen last van drogelippen oid

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2005 20:37:34 ]
pi_25814396
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 11:59 schreef Belgium26 het volgende:
Hallo iedereen!
Nieuw slachtoffer op komst (uit België dan nog wel ;-)
Ff mijn verhaal:
Ben nu 26 en heb een kuur met Roa gedaan toen ik 18 was. had vooral last van acne op mijn voorhoofd en in mindere mate op de rest van mijn gezicht. Na een kuur met lage dosis Roa was ik van de acne af (had enkel nog rode vlekken, die traag maar zeker wegtrokken), zodat ik na een poosje een echt babyvelletje had.
Beste Belgium26

Ik zou graag willen weten hoog hoog/laag je dosis was, aangezien ik ook een lage dosis wil. Had je ook bijwerkingen? Waren ze ernstig?

xxx Anne
Anne
  maandag 28 maart 2005 @ 20:40:33 #109
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25814475
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:36 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoi Anne welkom op dit forum
Dit forum heeft ook een edit knop zodat je je posts kan editen en niet steeds een nieuwe hoeft te maken [afbeelding]

Na 4 dagen voel ik ook dat er wat puistjes bijkomen..
Kan ook zijn omdat ik wat chips heb gehad
Maarja we wachten maar af

Heb trouwens nog geen last van drogelippen oid
Ik heb dit weekend 2x MacDonalds gehad en 1 blik Pringles en geen puistje erbij gekregen dus ik weet eigenlijk niet zo zeer zeker of het aan de voeding ligt. En heb me weer vol kunnen laten lopen dit weekend ook
pi_25814769
Bedankt voor jullie welkom!
Ik hoop dat ik hier wat wijzer wordt. Ik ga in ieder geval aan de roaccutane maar dan wel zo min mogelijk. Ik laat nog wel horen hoe het gaat.
Tot gauw
Anne
  maandag 28 maart 2005 @ 22:29:26 #111
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25817366
Ok veel succes en ben benieuwd naar het resultaat.
pi_25818020
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:28 schreef annelief het volgende:
Beste Blinker,
Na mijn 3 daagse onderzoek op internet naar middelen tegen acne heb ik gelezen dat Roaccutane na 2 maanden helemaal uit je lichaam is.
heb je een bron?

Maar hoelang moet je wachten voordat je weer flink kan drinken + kan zonnen, dat kan volges mij al wel weer na een maand (als je veel water drinkt)
Haleloeja
pi_25824942
Hoi
Ben dus inderdaad sinds zaterdag aan mijn tweede kuur begonnen (vandaag dus dag 4), en voel al een "opstoot" komen: qua aantal verandert er niet veel, maar ze worden plots veel roder, het ziet er erg ontstoken uit. Verder nog niet echt bijwerkingen.
Huidige dosis: 2x10mg/dag (weeg 73kg).
Wat mijn dosis van 7 jaar geleden betreft: Ik herinner het me niet exact, omdat ik toen nog niet echt veel research naar Roaccutane deed, maar herinner me dat ik begonnen ben aan 1x10mg om de twee dagen, vervolgens 1x10mg/dag, dan 2x10mg:dag en vervolgens 1x10 + 1x20 mg/dag. Hoger is mijn dermatoloog toen niet willen gaan (hij is nogal zeeer voorzichtig).
Bijwerkingen had ik niet echt, hoogstens droge lippen. Wel een stijging in mijn billirubine-gehalte in het bloed (billirubine is een afbraakproduct van rode bloedcellen, dat normaal in de lever gemetaboliseerd wordt, dus is een aanwijzing voor verminderde leverfunctie). Echter niets zorgwekkends, mocht er gewoon mee door.

Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes
pi_25825232
Annelief, nog dit:
Ik heb nu eigenlijk spijt dat mijn dermatoloog toen niet de volledige kuur afgemaakt heeft (i.e. 120mg/kg lichaamsgewicht). Had hij dat toen gedaan, dan zat ik nu wsch niet weer onder.
Ik heb effe berekend dat aan de lage doses die ik toen kreeg, en de totale periode (minder dan een jaar), kan ik nooit aan die 120mg/kg geraakt zijn.
De studies die in de jaren '80 uitgevoerd zijn met Roaccutane, wijzen erop dat het grootste aantal recidieven (niet voor altijd wegblijven van de acne) optreedt bij mensen die een lage dosis kregen, of niet de volledige 120mg/kg).
Ik raad je ook niet aan om jaren na elkaar aan een lage dosis te slikken, dat lijkt me gwoon niet gezond, maar das natuurlijk puur mijn eigen mening he.
Succes ermee!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:51:42 #115
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_25830689
Hallootjes !!

Tis weer ff geleden, maar hier ff wat opmerkingen en een updatetje.

De ernstige vormen van acne komen voornamelijk bij mannen voor, vandaar waarschijnlijk het overschot aan heren. toch kunnen vrouwen er ook erg veel last van hebben, wellicht dat het ook te maken heeft met de ijdelheid van vrouwen dat ze er niet graag over praten ofzo.

Mij interesseert het niet, in zoverre, we zitten zeg maar in het zelfde schuitje. Over de werking van ROA na het stoppen met innemen is wat onduidelijkheid. Volgens de bijsluiter kan je opmaken dat dit ongeveer een maand is. Vrouwen mogen namelijk onder geen geval zwanger zijn, raken tijdens het gebruik van ROA ivm met ernstig mismaakte kinderen. Na een maand mag dit weer wel, dit zou betekenen dat ROA na een maand uit je lijf is.

Echter aangezien de duur tussen de kuren in dat de acne terugkomt langer en langer wordt is volgens mijn arts verklaarbaar omdat het nog een lange tijd werkzaam blijft in je lichaam. Niet helemaal duidelijk dus.

Morgen moet ik terug naar de arts, mijn eerste controle sinds de start van mijn derde kuur. Het gaat op zich goed, eerst de echte ontstekkinkjes gingen weg en nu wordt alles nog droger dan droog en komen al de kleine meeeters er uit, behalve op mijn rug en borst daar komen sinds een week enorme bulten/onstekingen. Wellicht dat ik, nu mijn eerste voorraad op is, in een lagere dosis verder moet. slik nu 4 x 20 mg. geloof ik.

Ik ben niet echt blij dat ik dit allemaal moet innemen, tis niet echt gezond, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik het gekregen heb want ik was doodongelukkig met mijn acneproblemen.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_25836561
Bedankt voor alle reacties (scubagirl, belgium26)
Ik vraag me ook af of het goed is om heel lang een lage dosis te slikken (bijv om de 3 dagen) maar ik weet wel dat het bij een meisje die ik ken prima gaat; geen pukkels en geen bijverschijnselen. Wat ik wel denk is dat een lagere dosis voor een langere tijd misschien alleen werkt bij mensen met minder ernstige acne. Zelf heb ik (als ik niks slik, geen diana 35) voornamelijk veel meeeters en kleine pukkeltjes. Ik hoor hier veel mensen over gigantische ontstekingen en bulten (wat me heel vervelend lijkt). Als je dat hebt denk ik dat je een hoge dosis moet om het te laten "verdwijnen".
Ik ga maandag naar de dermatoloog om te overleggen. Dus ik ben benieuwd. Ondertussen ( na 5 pillen van de diana35 niet geslikt te hebben) ziet mn huid er nog prima uit. 1 pukkeltje ofzo. Hopen dat het zo blijft en dat ik een lage dosis mag slikken van roaccutane.Help me hopen!!

xxx anne
Anne
pi_25849921
ik ga nog 2,5 maand slikken....dan heb ik in totaal 26 weken ROA geslikt. Ik stop bewust na die 26 weken omdat ik dan nog een maand heb voordat ik op Zuip/zon vakantie ga en mijn huid/lichaam (zal veel water drinken) nog kan herstellen

alleen er is 1 probleem: ik hoop wél dat ik nog wel wat verbetering krijg, want tot nu toe ben ik nog niet tevreden over het resultaat, ben nog helemaal niet clean (na 15 weken slikken) én daar zit ik wel een beetje mee. WAnt ik wil voordat ik op vakantie ga gewoon clean zijn, dit middel is niet goed voor je lichaam, ik slik het niet voor me plezier, maar daarom wil ik wél zichbaar TOP resultaat zien en dat is het vooralsnog niet écht...
Haleloeja
pi_25851034
Hmm je hebt niet zoveel geluk hoor ik al. Jammer.

Bij mij gaat het met de benzyl i.c.m. Inderm al vrij goed, bijna een clean huidje, alleen nog rode vlekken en een vrij droge huid. Dat zal de komende weken wel wegtrekken hoop ik.
  woensdag 30 maart 2005 @ 11:11:00 #119
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25851181
Ik heb het idee dat het al een beetje verslechterd alweer!
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het is maar even afwachten
Volgende week ben ik toch weer in Nederland voor een week en danheb ik weer een afspraak bij de dermatoloog
pi_25852761
Morgen ga ik weer ff bloed prikken...hopen dat mijn cholestorol niet te hoog is (en die ander waarde) Kan ik nog iets speciaals doen omdat te verlagen?
Haleloeja
pi_25864800
Hi Allemaal,
Ik een jongen van 31, jaren lang heb ik al milde to zeer milde acne. Echter de laatste maand een uitbraak gehad op mijn beide slapen. Waarschijnlijk is de oorzak hiervan scrubben. Ik heb wellicht te hard gescrubed met ProActive. en 2 weken later BOEM!! helemaal vol. Ik zou niet weten waar het anders van gekomen kan zijn.....

Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen met met eerste Roa kuur. Ik heb inmiddels veel gelezen hier. TOP forum moet ik zeggen. Echer wat zijn jullie ervaringen met Zon + Roa? Ik ben een echte zon liefhebber en merk ook dat UV een goed effect heeft op mijn pukkels/huid.

Mijn huid is niet echt gevoelig voor zon, maar kan ik straks de hele zomer niet in de zon, varen, op vakantie, buiten in de tuin werken, etc. etc. zonder mijn hele lijf in te kalken met sunblock?

[ Bericht 3% gewijzigd door subsense op 30-03-2005 21:35:58 ]
pi_25874893
Hey Subsense

Fototoxiciteit van isotretinoin met UV stralen is heel goed beschreven in de wetenschappelijke literatuur, dus wordt algemeen iedereen aangeraden een totale sunblocker te gebruiken.
Er zijn mensen die weken met quasi brandwonden hebben rondgelopen na met Roaccutane in de zon gelopen te hebben, maar er zijn ook anderen die er totaal geen last van hebben.
"t Is dus eerder preventief, maar je kan natuurlijk ook altijd "proberen" hoe jouw lichaam erop reageert he..
Suc6!
Belgium26
pi_25885717
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:04 schreef Belgium26 het volgende:

Er zijn mensen die weken met quasi brandwonden hebben rondgelopen na met Roaccutane in de zon gelopen te hebben, maar er zijn ook anderen die er totaal geen last van hebben.
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk dat in onze vakantie in Griekenland even opgeschoven dient te worden. Het zou vervelend zijn om er daar achter te komen dat ik erg gevoelig zou zijn.

Ik denk inderdaad dat ik maar ga beginnen met de kuur. Zomer of geen zomer.
De keuze is best lastig. Met een paar keer naar de schoonheidsspecialiste kom ik misschien de zomer wel door. Ben er nog niet helemaal uit!
pi_25886118
Tja, ik ben ook net begonnen met de kuur, en had al een vakantie vastliggen naar Italie begin juni, maar ik ga dat wel gewoon doen. Heb het daar al met mijn dokter over gehad.
Hij zegt dat als je een complete sunblocker gebruikt, er normaal geen gevaar is, gevoelig of niet.
En bovendien zal ik er gewoon wat op letten van niet te veel in de volle zon te liggen als dat niet nodig is. Gewoon beetje organiseren en opletten dus.
  donderdag 31 maart 2005 @ 21:24:50 #125
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25891114
Morgen slik ik mn laatste pil. Ik had toen ik begon matige, milde acne, niet echt erg. Heb de twee maanden 20 mg geslikt, toen 3 maanden 30, toen 2 maanden 20 en nu 1 maand 10. Ik had na ongeveer al 1 a 2 maanden totaal geen last meer van meeeters of puistjes. Ik weet amper meer hoe die dingen eruit zien Alleen last gehad van droge lippen en een beetje droge huid tijdens de kuur. Ik denk wel dat het weg blijft, zoals Annelief al zei, een lichte dosis helpt vaak al genoeg voor hele milde acne.
Ik ben een dankbetuig verschuldigt aan Roa! Bij deze!!
pi_25891950
Wat is dat 120mg/kg lichaamsgewicht, ik volg het niet echt zo, heb het al een paar keer voorbij zien komen.

Heb momenteel een dosis van 30mg per dag en weeg 60kg. Hoe kan ik dan berekenen of ik aan die 120mg/kg lichaamsgewicht zit?
pi_25892096
Ik denk dat ik nu zo'n 70% gelezen heb van alle topics over ROA op fok. En dankzij jullie berichten heb ik besloten om volgende week te gaan beginnen. Dan maar iets minder in de zon. En Griekenland moet nog maar ff wachten. Misschien valt het allemaal wel mee met de zon....

@Guitarmaistro, leuk om al je berichten te lezen! En echt goed om te horen/lezen dat je zo'n goed resultaat hebt behaald bij milde acne.

Ook erg handig dat ik nou niet zelf de speurtocht hoef te houden naar middeltjes die helpen tegen de bijwerkingen.
pi_25892563
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 21:24 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Morgen slik ik mn laatste pil. Ik had toen ik begon matige, milde acne, niet echt erg. Heb de twee maanden 20 mg geslikt, toen 3 maanden 30, toen 2 maanden 20 en nu 1 maand 10. Ik had na ongeveer al 1 a 2 maanden totaal geen last meer van meeeters of puistjes. Ik weet amper meer hoe die dingen eruit zien Alleen last gehad van droge lippen en een beetje droge huid tijdens de kuur. Ik denk wel dat het weg blijft, zoals Annelief al zei, een lichte dosis helpt vaak al genoeg voor hele milde acne.
Ik ben een dankbetuig verschuldigt aan Roa! Bij deze!!
Beste Guitarmaistro1
Ik hoop het!! Ik ga maandag naar de dermatoloog en vraag dan of ik aan een lage dosis mag! Ik denk dat 10 mg al genoeg is. Kon jij wel in de zon? Iemand die ik ken slikt namelijk nog 1 pil van 10 mg per 3 dagen en zij kan gewoon in de zon! Dat wil ik ook!!
Ik weet niet of je een meisje of jongen bent? (ik denk jongen) Heb namelijk het idee dat de bijwerkingen bij meiden zwaarder zijn. Of heb ik het mis?
Bedankt voor je reactie.

dikke kus Anne
Anne
pi_25900119
Hoi Refragmental,
Die 120mg/kg lichaamsgewicht betekent het volgende:

- Stel je weegt 50kg. Per kg dat je weegt moet je 120mg Roac binnenkrijgen.
- In dit geval zou je in totaal dus 120 * 50 mg Roaccutane moeten binnenkrijgen, =6000mg.
- Stel dat je per dag 30mg neemt, dan moet je om aan die 6000mg te komen dus 6000/30 dagen of 200 dagen Roac nemen.
- Als je een hogere dosis neemt, bv. 60mg per dag, dan moet je maar 6000/60 = 100 dagen nemen.
- Het is dus een afweging tussen hoge dosis (lees: veel bijwerkingen) en korte behandelingsduur of lage dosis (weinig bijwerkingen) en lange duur.
In jouw geval moet je dus 60*120 = 7200mg binnenkrijgen. Je neemt per dag 30mg, dus moet je in totaal 7200/30= 240 dagen nemen (8 maanden ongeveer).
Groetjes!
pi_25918402
Weet iemand waar ik roa kan bestellen zonder tussenkomst van een arts of recept.
Ik slik nu roa 20mg maar wil dit graag ophogen tijdelijk (FF snel voor de zomer ) naar 30 of 40
alleen mijn dokter is hier voorzichtig mee.

Heb verder geen last van bijwerkingen ( alleen droge huid en de kleine dingetjes) dus wil dit graag proberen.
>>>>>www.GeldOase.nl<<<<<<
De online gids voor uw bijverdiensten!!
  vrijdag 1 april 2005 @ 23:52:09 #131
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25921362
@ Subsense:
Graag gedaan! Ik hoop dat je ook een goed resultaat haalt! En vergeet je sudocrem niet. Voorkomt een hoop frustratie. Als ik al eens een puistje kreeg tijdens mn kuur, en ik kon het niet laten om te knijpen en te krabben, duurde het zonder Sudocrem 2 weken voor ie weg was. Met het spul duurde het hooguit twee dagen.

@ RdW
Je kunt dokteronline.com proberen. Daar heb ik het ook besteld. Geen gedoe met dermatologen en recepten. Je moet alleen wel goed nadenken en het middel uiterst goed kennen, om zo de bijwerkingen te herkennen. Mijn arts vond mijn acne te licht, vandaar dat ik het via dokteronline wel kreeg. Ik heb een studie van 3 maanden gemaakt van het medicijn voor ik besloot op eigen houtje te beginnen. Of het slim is laat ik in het midden, want je weet nooit wat het precies doet. Ik heb er achteraf in ieder geval geen spijt van. Aangezien dokteronline.com de laatste tijd nogal negatief in het nieuws is gekomen, weet ik niet of het nog kan. Succes!

@ Annelief
Een lage dosis wordt meestal wel wat sneller gegeven. Dus je maakt een goede kans. Als je trouwens zegt dat je er erg mee zit ( een beetje overdrijven kan geen kwaad ) heb je al helemaal een goede kans. Daarnaast moet je het net zo lief vragen als dat je hier schrijft Komt goed!
Je hebt gelijk dat als je zegt dat meiden er meer last van hebben als jongens. Jongens zijn vaak zwaarder, sterker en hebben lichamelijk meer weerstand. Ik ken een meisje wat het spul gebruikte en al goed beroerd werd met 30 mg. Ik merkte er amper wat van, behalve dat ik geen enkel puistje meer kreeg. Nu was zij iets van 60 kilo en ik ben bijna 85 kilo omdat ik veel aan krachttraining doe. Dat bouwt ook veel weerstand op. 1 pil per 3 dagen, ( dus 3 mg per dag ) is wel heeeel erg weinig. Ik kan me slecht voorstellen dat dat al helpt eerlijk gezegd. Met 10 mg kun je denk ik gewoon in de zon. Ik zou niet overdreven veel in de zon gaan zitten, maar even kan wel. Je wordt trouwens een stuk sneller bruin omdat je huid een stuk dunner is. Je hoeft dus ook minder lang in de zon te zitten. Zodra je dosis verhoogt wordt, zou ik wel oppassen. Je ziet trouwens snel genoeg of je huid ertegen kan of niet. Met 10 mg zou het moeten lukken. Veel succes! Het gaat je heus wel lukken Dikke knuffel terug.

Ohja, ik ben een jongen

P.S.: Laat je goed informeren over zwangerschap&roaccutane. Omdat je een meisje bent letten ze hier heel streng op. Roaccutane is namelijk erg schadelijk voor het ongeboren kindje. Als je dus seksueel actief bent, let op je voorbehoedsmiddelen!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Guitarmaistro1 op 01-04-2005 23:59:52 ]
  zaterdag 2 april 2005 @ 00:14:20 #132
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25921911
anders komt er zo'n opgezwolle ET eruit ofzo
pi_25923218
Kun je trouwens van Roaccutane moe worden?
Sinds dinsdag ben ik echt de halve ochtend moe tot een uur of 10, Dan begin ik pas echt wakker te worden..
Hier had ik eerder geen last van
pi_25923771
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je trouwens van Roaccutane moe worden?
Sinds dinsdag ben ik echt de halve ochtend moe tot een uur of 10, Dan begin ik pas echt wakker te worden..
Hier had ik eerder geen last van
Merk ook idd dat ik behoorlijk suf ben afentoe. Misschien hebben o.a. de depressie bijwerkingen daarmee te maken.
pi_25928216
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 01:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Kun je trouwens van Roaccutane moe worden?
Sinds dinsdag ben ik echt de halve ochtend moe tot een uur of 10, Dan begin ik pas echt wakker te worden..
Hier had ik eerder geen last van
heb ik ook hoor, normaal kon ik opzich wel uit mijn bed komen 's ochtends, en sinds ik ROA slik gaat dit zooooo moeilijk

FF UPDATE: ik moet dinsdag bloedprikken, ohohoh, wat ben ik bang dat ik moet stoppen, serieus want ik slik nu 60 MG (al 2 maanden) en heb 9 weken geen bloed meer geprikt (moet dus nu écht weer)......en ik heb alleen nog maar bloedgeprikt toen ik 40 MG slikte....

Wél heb ik even voor vandaag, morgen, maandag Becel Pro Activ gekocht , is cholestorol verlagend...maar of het al in 3 dagen werkt denk ik niet, maargoed, gewoon genoeg van drinken (pak per dag ) wie weet helpt het want het zou echt een doodsteek zijn als mijn leverwaarden gestegen zouden zijn
Haleloeja
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:59:53 #136
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25928683
Ja, je kunt erg moe worden van Roa. Is een normale reactie. Je lever heeft het zwaar, en daardoor wordt je moe. Denk maar aan iemand die Pfeiffer heeft. Dat is ook een leveraandoening waarbij de lever onder druk staat. Dan ben je ook heel erg moe. Ik moet zeggen dat ik er weinig tot geen last van had
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:09:13 #137
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_25928887
Geen last van gehad
pi_25934382
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 23:52 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
@ Annelief
Een lage dosis wordt meestal wel wat sneller gegeven. Dus je maakt een goede kans. Als je trouwens zegt dat je er erg mee zit ( een beetje overdrijven kan geen kwaad ) heb je al helemaal een goede kans. Daarnaast moet je het net zo lief vragen als dat je hier schrijft Komt goed!
Je hebt gelijk dat als je zegt dat meiden er meer last van hebben als jongens. Jongens zijn vaak zwaarder, sterker en hebben lichamelijk meer weerstand. Ik ken een meisje wat het spul gebruikte en al goed beroerd werd met 30 mg. Ik merkte er amper wat van, behalve dat ik geen enkel puistje meer kreeg. Nu was zij iets van 60 kilo en ik ben bijna 85 kilo omdat ik veel aan krachttraining doe. Dat bouwt ook veel weerstand op. 1 pil per 3 dagen, ( dus 3 mg per dag ) is wel heeeel erg weinig. Ik kan me slecht voorstellen dat dat al helpt eerlijk gezegd. Met 10 mg kun je denk ik gewoon in de zon. Ik zou niet overdreven veel in de zon gaan zitten, maar even kan wel. Je wordt trouwens een stuk sneller bruin omdat je huid een stuk dunner is. Je hoeft dus ook minder lang in de zon te zitten. Zodra je dosis verhoogt wordt, zou ik wel oppassen. Je ziet trouwens snel genoeg of je huid ertegen kan of niet. Met 10 mg zou het moeten lukken. Veel succes! Het gaat je heus wel lukken Dikke knuffel terug.

Ohja, ik ben een jongen

P.S.: Laat je goed informeren over zwangerschap&roaccutane. Omdat je een meisje bent letten ze hier heel streng op. Roaccutane is namelijk erg schadelijk voor het ongeboren kindje. Als je dus seksueel actief bent, let op je voorbehoedsmiddelen!!
Guitairmaistro1!!
Dankjewel voor je reactie. Ik ga mn best doen en lief lachen naar de dermatoloog! (ben ik goed in) haha. Ik zal maar beginnen met 10 mg dan. Tja ik weet ook niet hoe het zit met om de 3 dagen een pil slikken. Het meisje die dat doet heeft geen 1 pukkel meer en ze is nog model ook!! Ze had net als ik milde acne (zo noemde de dermatoloog dat). Veel meeeters en pukkeltjes (heel mn gezicht bijna vol)
Ik heb alles zo een beetje gelezen over Roaccutane dus ik hoop dat dat ook een beetje helpt om de dermatoloog over te halen.
Bedankt voor je tip over zwanger raken maar dat wist ik al hoor! Zal het veilig doen .
Tis me wel een middel hoor! Jemig, als je een misvormt kindje kan krijgen ervan.....maar ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden (hinder ondervinden)
Ik hou je op de hoogte!
Dikke kus Anne
Anne
  zaterdag 2 april 2005 @ 22:42:27 #139
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25941721
@ Anne

Laat de beste man ( of vrouw ) zien dat je er veel van weet en dat je weet wat je doet. Zij hebben er dan vaak ook meer vertrouwen in.
En het is inderdaad een paardenmiddel, maar zoals je al zei, wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Iets wat ik zeker op veel terreinen heb moeten ondervinden, maar als je echt iets wil, kun je het bereiken. Ik ben dan ook van een enigzins laag zelfbeeld, veranderd in een positief iemand met eindelijk het uiterlijk waar ik naar streefde. Roaccutane heeft daar zeker zijn steentje toe bijgedragen!
Succes meid
pi_25945280
Guitarmaistro1

Foto?? (van jezelf wel te verstaan)

xx Anne
Anne
pi_25948364
Ik ben vanaf begin december bezig met mijn kuur, eerst 3 maanden 40mg en nu al een maand 60 mg. Bij mij valt het net als bij Gelderland erg tegen, mijn huid is wel rustiger, maar ik heb toch heel vaak hele dikke ontstekingen, er zitten er altijd nog wel 3 a 4 in mijn nek en op mijn gezicht. Ik ga nog 2 maanden door met de kuur, daarna moet ik stoppen, omdat dat een maand voor mijn zonvakantie is.

Ik heb erg veel last van de zon, ik smeer factor 60 en nog verbrand ik veel meer dan vroeger! En dat in deze lentezon. Dus ik zou iedereen die ook wel vaker snel verbrand aanraden de kuur pas na de zomer te beginnen!!

Ik hoop dat het bij mij snel betere resultaten opleverd, ik vind het echt niet meer leuk, ik loop ook nog de hele dag met rode ogen rond :S
pi_25948463
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:07 schreef Dingz0r het volgende:

Ik heb erg veel last van de zon, ik smeer factor 60 en nog verbrand ik veel meer dan vroeger! En dat in deze lentezon. Dus ik zou iedereen die ook wel vaker snel verbrand aanraden de kuur pas na de zomer te beginnen!!
Dat lijkt mij dus ook zeer vervelend! Ik zelf verbrand gemiddeld één keer per jaar een beetje. Bij de eerste zon na een volle dag met me kneiter in de zon. Insmeren doe ik nooit (Ja, ik weet het, niet verstandig!) ik smeer me alleen ik als we op vakantie gaan in het voorjaar of najaar.

Aangezien ik een milde acné heb denk ik dat ik met een (zeer) lage dosis de zomer door wil komen. 20 en missschien 40 mg. Na de zomer kan ik de dosis gaan opvoeren.

Ik hoop dat bij een lage dosis ik gewoon in de zon kan. Uiteraard wel met factor 20 ofzo.
Op een een Roaccutane Diary van iemand heb ik gelezen dat zij sneller bruin wordt en langer bruin bleef tijdens haar kuur. Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_25949615
quote:
Op zondag 3 april 2005 09:30 schreef subsense het volgende:


Ik hoop dat bij een lage dosis ik gewoon in de zon kan. Uiteraard wel met factor 20 ofzo.
Op een een Roaccutane Diary van iemand heb ik gelezen dat zij sneller bruin wordt en langer bruin bleef tijdens haar kuur. Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoi Subsense,
Na de verhalen die ik heb gelezen is het duidelijk: hoe hoger je dosis per dag (bijv. 40 0f 60 mg) hoe erger je verbrand. Een meisje dat ik ken had ook milde acne en die slikte een kuur van 10 mg (heel laag dus). Zij smeerde zich gewoon in met een gemiddelde factor en verbrandde niet, ze werd wel sneller bruin. Het is denk ik een kwestie van uittesten.
Succes,

Anne
Anne
  zondag 3 april 2005 @ 22:40:18 #144
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_25965157
@ Annelief,

geef je emailadres maar... ben niet zo'n voorstander van publiek mijn hoofd op internet zetten
pi_25973202
Ok, vandaag dus 10 dagen bezig aan mijn tweede kuur (2x10mg/dag) en mijn voorhoofd ziet er zeker niet beter uit dan tevoren....
Dadelijk naar de huisarts voor mijn bloed te laten onderzoeken.
Es horen wat hij zegt...
En die rode vlekken op mijn voorhoofd van ex-puistjes, die blijven er maar zitten, maandenlang al... pfff
pi_25977240
Hi Anne,

Dank je. Ik verwacht donderdag bericht van de Derm. Ik denk dat alles wel o.k. is. Ik ga ook gelijk beginnen dan. Ben zo benieuwd wat het effect is op mijn lichaam. Je hebt mazzel dat ProActive goed werkt bij jou. Ik heb nog een ongeopende doos liggen. Als ik begin met ROA dan kan jij eventueel die doos overnemen...(dure rommel!)
pi_25983072
quote:
Op maandag 4 april 2005 11:39 schreef Belgium26 het volgende:
Ok, vandaag dus 10 dagen bezig aan mijn tweede kuur (2x10mg/dag) en mijn voorhoofd ziet er zeker niet beter uit dan tevoren....
Dadelijk naar de huisarts voor mijn bloed te laten onderzoeken.
Es horen wat hij zegt...
En die rode vlekken op mijn voorhoofd van ex-puistjes, die blijven er maar zitten, maandenlang al... pfff
Same here, (vrijwel) volledig glad. Maar wel rood. Sudocreme wil aardig werken in dit geval.
pi_25983157
Hoi subsense, Pro active helpt mij ook alleen maar in combinatie met de diana 35 pil hoor!! En neem de doos graag van je over hoor! Krijg ikdan korting haha
xx

Ben vandaag bij de dermatoloog geweest en keb lief gelachen en gelult als brugman om hem over te halen. Hij wilde me een nieuwe pil voorschrijven maar ik kan gewoon niet tegen die klote hormonen. Nu wil hij afwachten of de acne wel terugkomt...hij denkt misschien van niet....maar ik
weet zeker dat het terugkomt. Kutzooi! maar als het weer echt terugkomt DAN krijg ik wel roaccutane. Dus met andere woorden ik moet eerst met pukkels rondlopen om Roaccutane te krijgen :s
We zullen zien maar als ik meer als 5 pukkels heb sta ik weer bij hem op de stoep!!!

Guitairmaistro1
Here it comes: anne_fermont@hotmail.com


xxx Anne

[ Bericht 9% gewijzigd door annelief op 04-04-2005 21:33:22 ]
Anne
pi_25983259
ik zie ook eindelijk wat resultaat....ben gewoon in 2 weken redelijk 'clean' geworden....
MAAR..de acne/puisten zijn nog niet weg. Krijg elke dag nog wel puisten erbij, en heb nog flink wat rode vlekjes, maar je ziet zeker verbetering en daar ben ik blij om

Morgen ga ik bloedprikken, ow ow, wat ben ik bang dat ik niet door mag ivm te hoge leverwaarden ofsow (weer week in spanning wachten )
Haleloeja
pi_25988620
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:14 schreef Gelderland het volgende:
Morgen ga ik bloedprikken, ow ow, wat ben ik bang dat ik niet door mag ivm te hoge leverwaarden ofsow (weer week in spanning wachten )
Maak je geen zorgen, Ik ben nog maar weinig mensen tegengekomen met "slechte" leverwaardes. Of heb je een historie......?
Ik krijg donderdag dus uitslag van de (eerste) bloedtest. Ik drink aardig wat (al wat jaartjes...) en rook ook nog wel eens het een of ander.
Als ik mag beginnen dan maak ik me om jou geen zorgen...

@ Anne,

Als ik ga beginnen met de kuur dan kunnen we wel een mooie prijs afspreken voor die doos hoor. Of zal ik wat pilletjes achterhouen?
  maandag 4 april 2005 @ 23:04:21 #151
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_25988840
heb het 2 jaar geleden geslikt. Via het AMC is dat toen gegaa, prima resultaten geboekt. Alleen wel hele droge lippen en af en toe mijn stem zomaar ineens kwijt.. en na 3 minuten was het er weer.

Die moeheid had ik ook...
Boef!
pi_26030761
ik heb wel last merk ik van buikpijn, soms gewoon een dag lang....dat is wel opvallen...ook heb ik wat eczeem op mijn bijde dijbenen (zolang het maar niet in mijn gezicht komt vind ik het OK) maargoed resultaat begint langzaam te komen gelukkig
Haleloeja
  woensdag 6 april 2005 @ 23:47:57 #153
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26036783
Ik zei het toch Gelderland, geduld is een schone zaak
pi_26042020
Bij mij ziet het er niet echt goed uit. 2 weken bezig, 20mg/dag, en het wordt preciues erger, niet echt in aantal, maar ik krijg nu dikke, ontstoken puistjes. Ze uitknijpen gaat bijna niet (heel zachte huid) , en als ik het toch doe blijft het bloeden en zo.
Iemand dit nog gehad en en hoe lang duurt dit ???
groetjes
pi_26048868
quote:
Op donderdag 7 april 2005 10:23 schreef Belgium26 het volgende:
Bij mij ziet het er niet echt goed uit. 2 weken bezig, 20mg/dag, en het wordt preciues erger, niet echt in aantal, maar ik krijg nu dikke, ontstoken puistjes. Ze uitknijpen gaat bijna niet (heel zachte huid) , en als ik het toch doe blijft het bloeden en zo.
Iemand dit nog gehad en en hoe lang duurt dit ???
groetjes
Aaaah dat was echt een leuke periode!!
In de eerste paar weken wordt et inderdaad erger. Bij mij bleef et ook maar bloeden, was soms net of er iemand geslacht werd. Maar wees maar gerust, dit is ook redelijk snel weer voorbij.
pi_26049325
Heeft iemand ervaring met harsen tijdens een roaccutane kuur?

Mijn dokter zei namelijk dat je niet mocht epileren, dat dat lelijke plekjes achterliet.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_26050067
Thx Refragmental,
Dat is wel een beetje een geruststelling. Begint het daarna dan eindelijk echt te verbeteren, of is dat nog lang wachten?
Thx
pi_26054184
Ik ga vanaf nu Acid A Vit gebruiken (Retin-A in de VS) en dit schijnt veel gelijkenissen te hebben met Roaccutane? Ze gebruiken bijv. allebei vitamine A. Ik kan het andere topic over puistjes niet meer vinden, dus misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? De bijwerkingen lijken ook erg op elkaar, overgevoeligheid voor de zon enz. Ik las dit:
quote:
While the oral form, Accutane, is extremely harmful in pregnancy (it is an X), nothing similar has been found for Retin-A.
Betekent dit nou dat het bijna hetzelfde is als Roaccutane, of is Accutane iets anders?
pi_26054415
ik gebruik dat ook, is gewoon een creme, ik gebruik het 'erbij' ....(netzoals eerst Eryacne) het werkt wel goed, alleen let er op dat je huid er echt super van uitdroogd. Smeer het daarom alleen op puisten en niet op de normale huid want dan loop je de volgende dag echt met je hele kop vol schilfers (zelfs al doe je vochtinbrengende creme op).....

Vandaag had ik weer een blunder, was puist aan het uitknijpen, drukte iets te hard waardoor er een best groot stuk van mijn huid naast de puist gewoon 'wegschuurde' ..(omde de huid zo dun is)...dusja..nu een uitgeknepen puist + dikke rode vlek (die nog vééél meer opvalt..shitzooi )
Haleloeja
pi_26054943
quote:
Op donderdag 7 april 2005 19:21 schreef Gelderland het volgende:
ik gebruik dat ook, is gewoon een creme, ik gebruik het 'erbij' ....(netzoals eerst Eryacne) het werkt wel goed, alleen let er op dat je huid er echt super van uitdroogd. Smeer het daarom alleen op puisten en niet op de normale huid want dan loop je de volgende dag echt met je hele kop vol schilfers (zelfs al doe je vochtinbrengende creme op).....
Volgens mij is dat niet helemaal normaal, maar ik denk dat dat komt omdat jij dus ook al Roaccutane slikt.
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:07:41 #161
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26067689
Zo laat ik weer eens wat posten.
Ik heb nog steeds wel beetje rood op mijn gezicht maar geen puistjes meer.
Het verdwijnt langzamerhand en voel me de laatste tijd geweldig

Dus zo zie je maar weer ook al heb je het heel erg gehad, het werkt gewoon!
Ik moet zeggen dat ik wel een redelijk hoge dosis heb gehad (2x20)
pi_26070287
Ben nu twee maanden ezig en de laatste vier weken slik ik 20 mg per dag.
Op mijn handruggen heb ik sindsdien eczeem, ook op mijn voorhoofd begint het te komen en het wil niet weg gaan.
Wie heeft ook eczeem van de Roa en wat doe je eraan?
pi_26072000
Ik heb trouwens nog een vraag, ik dacht namelijk dat je over het algemeen na Inderm (antibiotica) Roaccutane kreeg voorgeschreven, maar ik heb dus Acid A Vit (Retin-A) gekregen. Weet iemand wat er nog, als dit ook niet helpt, na komt voordat je Roaccutane krijgt?
pi_26072572
Ik heb een verschillende middelen gebruikt voor ik Roa kreeg. Ik kreeg als eerste Inderm toen ik 14 was. Toen ik 18 was ging ik aan de dianepil en slikte ik een paar weken antibiotica. Dit was vorig jaar april, en ik vroeg toen al of ik Roaccutane mocht omdat ik er al veel over gelezen had. De huisarts wilde dit niet doen omdat het een zwaar middel was, hij me nog te jong vond, en de acne niet erg genoeg

Hij stuurde me door naar de huidtherapeut, en toen dit na +-4 maanden ook niet hielp ben ik er mee gestopt, eind augustus ben ik weer naar de HA geweest en heeft hij me wel doorgestuurd naar de huidarts, van wie ik eind september mijn eerste recept kreeg

Voor mij duurde het dus wat langer en ging het moeizaam, maar ik denk dat de ene arts er soepeler mee omgaat dan de andere.

Mijn huidje is nu echt perfect! Heeel af en toe krijg ik een klein puistje die zo weer verdwenen is, maar mijn huid is helemaal mooi egaal met weinig littekens. De bijwerkingen die ik nu nog heb zijn af en toe een bloederige neus (geen echt bloedneus) eczeem, hoofdpijn en vermoeidheid.

Ik durf nu alleen niet meer te stoppen met de roa, omdat ik bang ben dat het weer terugkomt.

Ik moest begin januari stoppen omdat de arts het al goed vond (het was ook goed), maar ik zat nog maar op 70 mg/lichaamsgewicht en ik heb gelezen zelfs in de bijsluiter, dat het het beste is om op de 120 mg/lichaamsgewicht te komen.
Ik ben dus 3 weken later teruggekomen voor een afspraak, en hij vond het goed om verder te gaan tot de 120 mg, maar alleen voor mijn psychische gesteldheid, om me dus gerust te stellen.
Ook na 120 mg zou het nog terug kunnen komen.

Ik slik trouwens wel 30 mg per dag, is het juist beter om een hogere dosis te slikken, is de kans dan groter dat de acne voorgoed wegblijft?

Maak ik me te druk?
Smoke City - Underwater love
pi_26074729
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:36 schreef HunnY het volgende:
Ik heb een verschillende middelen gebruikt voor ik Roa kreeg. Ik kreeg als eerste Inderm toen ik 14 was. Toen ik 18 was ging ik aan de dianepil en slikte ik een paar weken antibiotica. Dit was vorig jaar april, en ik vroeg toen al of ik Roaccutane mocht omdat ik er al veel over gelezen had. De huisarts wilde dit niet doen omdat het een zwaar middel was, hij me nog te jong vond, en de acne niet erg genoeg

Hij stuurde me door naar de huidtherapeut, en toen dit na +-4 maanden ook niet hielp ben ik er mee gestopt, eind augustus ben ik weer naar de HA geweest en heeft hij me wel doorgestuurd naar de huidarts, van wie ik eind september mijn eerste recept kreeg

Voor mij duurde het dus wat langer en ging het moeizaam, maar ik denk dat de ene arts er soepeler mee omgaat dan de andere.

Mijn huidje is nu echt perfect! Heeel af en toe krijg ik een klein puistje die zo weer verdwenen is, maar mijn huid is helemaal mooi egaal met weinig littekens. De bijwerkingen die ik nu nog heb zijn af en toe een bloederige neus (geen echt bloedneus) eczeem, hoofdpijn en vermoeidheid.

Ik durf nu alleen niet meer te stoppen met de roa, omdat ik bang ben dat het weer terugkomt.

Ik moest begin januari stoppen omdat de arts het al goed vond (het was ook goed), maar ik zat nog maar op 70 mg/lichaamsgewicht en ik heb gelezen zelfs in de bijsluiter, dat het het beste is om op de 120 mg/lichaamsgewicht te komen.
Ik ben dus 3 weken later teruggekomen voor een afspraak, en hij vond het goed om verder te gaan tot de 120 mg, maar alleen voor mijn psychische gesteldheid, om me dus gerust te stellen.
Ook na 120 mg zou het nog terug kunnen komen.

Ik slik trouwens wel 30 mg per dag, is het juist beter om een hogere dosis te slikken, is de kans dan groter dat de acne voorgoed wegblijft?

Maak ik me te druk?
Hey HunnY
Ik snap je wel, ik heb ook zoiets van "als ik dan toch aan de kuur begin, dan liever ineens zoals het hoort". Ik heb 7 jaar geleden ook een eerste kuur gehad, en nu is het terug gekomen. Heb indertijd ook geen 120mg/kg genomen, maar weet niet exact meer hoeveel.
Ik ga in elk geval proberen van dat nu wel te doen (had toen nog geen kennis van dit medicijn), zodat het hopelijk de laatste keer is geweest.
Het is inderdaad zo dat hogere doses vaak een grotere effectiviteit bewijzen, maar wetenschappelijke studies bewijzen dat de totale cumulatieve dosis (dus de totale hoeveelheid mg/kg op het einde van je kuur) een meer kritische parameter is dan de dagdosis.
Daarom kies ik bv voor een lagere dosis (0.5mg/kg/dag, 40mg per dag in mijn geval), en een iets langere kuur. De nevenwerkingen zijn namelijk meer uitgesproken bij hogere doses, en daar heb ik geen zin in.
Groetjes en succes!
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:44:35 #166
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26078362
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden
Ik had ook verschrikkelijk last van de bijwerkingen maar het was het allemaal waard.
pi_26078942
Ben nu al ongeveer 3 maanden van de Roaccutane af, en heb sindsdien niet 1 puistje gehad. Wel een piepklein verdwaald puistje op mn rug maar dat stelde echt niets voor. En ik ben niet eens aan mijn aantal mg per kilogram gekomen, ben echt blij dat het zo goed heeft gewerkt.
pi_26079084
tja, ik ben ook wel 'bang' om over 10 weken te stoppen....(Dan moet ik stoppen want maand later ga ik op zon/zuip vakantie).... maarja het moet nu eenmaal :S
Haleloeja
pi_26099363
Pfff... Om de één of andere reden is de acne sinds anderhalf week weer heel erg geworden. Daarvoor, toen ik gestopt was met de antibiotica had ik bijna nergens last van. En nu heb ik dus Retin-A gekregen, maar dat schijnt ook maar half te werken. Denk dat ik Roaccutane nu zelf ga bestellen via DokterOnline.com. Ik leef verder namelijk toch heel gezond en drink bijna niet, dus dat zal wel goed komen.

Guitarmaistro1: Jij hebt dat toch ook gedaan? En volgens mij heb ik precies dezelfde situatie als jou, ook milde acne... (Alhoewel het nu wel erg is, maar geen onderhuidse ontstekingen.) Mag ik je e-mailadres, wil je even wat dingen vragen? Of stuur jij mij anders een lege e-mail naar trashcan05 @ xs4all.nl
pi_26101139
ik vind dat dus absoluut niet verstand....het gaat er niet om of je gezond leeft of dat je niet drinkt (want je mag gewoon drinken met Roacutane, niet teveel ok, maar het mag wel, staat zelfs in de bijsluiter)

En waarom ik het niet verstandig vindt; je LEVER.... dat is gewoon vrij link, omdat het zo'n heftig middel is moet je (netzoals voor een operatie bijvoorbeeld) eerst je bloed laten controleren of je het wél mag gebruiken om het moment en je moet daarna om de 2 maanden gewoon een test doen of bijvoorbeeld je cholestorol/leverwaarden niet téveel gestegen zijn

Je moet het zelf weten maar ik raad het af....(Guitarismo slikte ook maar 10 mg geloof ik, en had niet échte last van acne, meer puisten waar hij vanaf wilde, toch blijft het onverstandig )
Haleloeja
  zaterdag 9 april 2005 @ 17:44:32 #171
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26101917
Ik heb eigenlijk ook altijd wel gewoon (flink) gedronken
pi_26102316
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 17:44 schreef Blinker het volgende:
Ik heb eigenlijk ook altijd wel gewoon (flink) gedronken
tja, ik ga ook elk weekend met vrienden uit (die niet weten dat ik dit gebruik) denk je écht dat ik dan niet drink

Haleloeja
pi_26102324
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 17:12 schreef Gelderland het volgende:
ik vind dat dus absoluut niet verstand....het gaat er niet om of je gezond leeft of dat je niet drinkt (want je mag gewoon drinken met Roacutane, niet teveel ok, maar het mag wel, staat zelfs in de bijsluiter)

En waarom ik het niet verstandig vindt; je LEVER.... dat is gewoon vrij link, omdat het zo'n heftig middel is moet je (netzoals voor een operatie bijvoorbeeld) eerst je bloed laten controleren of je het wél mag gebruiken om het moment en je moet daarna om de 2 maanden gewoon een test doen of bijvoorbeeld je cholestorol/leverwaarden niet téveel gestegen zijn

Je moet het zelf weten maar ik raad het af....(Guitarismo slikte ook maar 10 mg geloof ik, en had niet échte last van acne, meer puisten waar hij vanaf wilde, toch blijft het onverstandig )
Ik heb ook niet zoveel puistjes, maar ik wil er wel vanaf. Dat is dus ook precies waarom ik er over denk om het zelf te gaan bestellen, want de dokter vindt waarschijnlijk dat ik het niet erg genoeg heb en moet wachten tot het over gaat. Maar goed, zoals ik al zei, ik drink hooguit één keer per maand en dan neem ik er maar een paar en ben verder 100% gezond. Neem sowieso zelf dan ook een lage dosis. Ik vind jou onverstandiger dan Guitarmaistro1. Je weet hoe schadelijk alcohol is samen met Roaccutane en dan toch nog zoveel drinken. Je lever kan zichzelf niet herstellen... En je gebruikt dus ook nog Retin-A, en dat kan al helemaal niet goed voor je huid zijn.

Ik heb trouwens ook nog nooit van iemand gehoord of hier gelezen dat naar aanleiding van bloedprikken de behandeling stop moest worden gezet... Wel nadat de (duidelijke, zichtbare) bijwerkingen te erg waren geworden.

[ Bericht 1% gewijzigd door IntelliEye op 09-04-2005 19:00:25 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 19:35:30 #174
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_26104485
Ik zit er zelf ook aan te denken om roa te bestellen via internet. Ik wordt zo langzamerhand toch beetje gek van al die puisten die ik heb en krijg. Ik ga van de zomer wel op vakantie naar spanje!
Nu is mijn vraag of ik het middel nu +-3 maanden kan gebruiken en dan stop terwijl ik op zon/zuip vakantie ben? Kan ik nu gewoon in de zon liggen zonder dat ik last heb van eventuele nare bijwerkingen hierdoor? Ik denk dat ik met een lage dosis wil beginnen want ik heb niet echt hele erge acne... Wat is een reeele dosis voor milde acne?
Of het verstandig is, dat maakt mij nu even niet uit, ik wil er gewoon vanaf. Heb al een aantal andere middeltjes gebruikt waaronder inderm en benzoyl... Het komt gewoon weer terug.
pi_26105422
ik zou het dan ná de vakantie gebruiken.....want ik zou een maand voordat je op vakantie gaat toch wel stoppen om je huid te laten herstellen...in de zon is echt NOT-done, verbrand je levend omdat je huid zo dun is (en dus schadelijk)....

En ja, als je écht wilt zuipen moet je ook gestopt zijn met ROA...(daarom stop ik ook noodgedwongen over 2 maanden ivm vakantie)

@ IntelliEye ; je moet doen wat je niet laten kan, zeg alleen dat IK het onverstandig vind want stel dat er iets aan de hand is met je lever, dan word het niet opgemerkt. Want is dat bij mij het geval (bijvoorbeeld leverontsteking), dán word het snel genoeg opgemerkt en kan ik gelijk stoppen

En over die alcohol; Ik drink (bijna) elk weekend ja, dat betekend niet dat ik elk weekend dronken ben. Ik drink vaak maar 3 pilsjes/glazen sterke drank in 5 uur tijd (avond/nacht)....en dát mag (staat ook in de bijsluiter dat dat mag)...

En tja, dit forum is nu niet écht representatief voor ROA gebruikers, ok, het zijn veel post, maar maar iets van 5-6 verschillende posters...

(en lees dit maar eens: http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=8108 ) zelfde als jouw
Haleloeja
  zaterdag 9 april 2005 @ 20:38:09 #176
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_26106332
Na hoelang roa slikken komt er geen puist meer bij ongeveer? Als je milde tot zeer milde acne hebt?
Zou ik nu voor 2 maanden het middel kunnen slikken en zou dat resultaat opleveren?
pi_26106459
bij IEDEREEN verschillend, bij mij kwam er pas verbetering na 4! maanden, sommige zien al veel sneller verbetering en sommige zien pas na 5! maanden verbetering. MAargoed, als je het 2 maanden gebruikt weet ik niet of het weg blijft, en daar doe je het voor lijkt me (want als het na 2 weken weer terug is, heb je het ook voor niets geslikt)
Haleloeja
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:15:38 #178
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26111462
Jongelui,

ff een paar opmerkingen. Of het onverstandig is wat ik heb gedaan laat ik in het midden. Wat ik wel weet is dat ik nu een compleet gave huid heb en niet meer elke morgen in de spiegel hoef te schrikken dat het er weer niet uitziet. Daarnaast, als je nooit leverproblemen hebt gehad is de kans heel klein dat je van Roa opeens erg ziek wordt. Vooral als het om een lagere dosis gaat. Als ik Intellieye was zou ik dus gewoon bestellen. Hangt ook van je algehele weerstand af. Die is bij mij erg goed omdat ik veel aan sport doe ( bodybuilding ) Daarvan is bekend dat het veel weerstand opbouwt, en daarom zul je ook minder last hebben van bijwerkingen. En Gelderland: Ook al mag het van de bijsluiter, het is ERG onverstandig om te drinken tijdens een kuur. Helemaal in jouw geval omdat je toch pfeiffer hebt gehad?? Jij loopt met drinken meer risico dan wat ik heb gedaan, ik heb geen druppel aangeraakt tijdens de kuur.
Voor degene die vroegen of ze nu 2 maanden wat konden slikken: Roa werkt alleen effectief als je het 6 a 7 maanden achter elkaar doorslikt. Als je nu begint en je stopt in de zomervakantie kun je beter helemaal niet beginnen. Ik zou dan van t najaar beginnen, als de zon verdwijnt....
pi_26112037
Lees nu pas je reactie hier. Dat is nou trouwens precies waarom ik eigenlijk wel met Roaccutane wil beginnen, ik ben volledig gezond. Laatste keer dat ik griep had, was toen ik 12 was (7 jaar geleden), verder ook nooit wat gehad. Maar goed, ik ga dus nu wel bestellen denk ik en dan misschien over een paar weken alsnog mijn dokter om een doorverwijzing vragen voor de zekerheid.

En ik ga btw niet op "zon/zuip vakantie".

[ Bericht 9% gewijzigd door IntelliEye op 09-04-2005 23:58:24 ]
pi_26112149
ongeveer 3 jaar geleden een half jaar roaccutane geslikt. Ongeveer 2 jaar is m'n huid puntgaaf geweest.
Maar het kwam weer terug Heel apart, van de 1 op de andere dag. Eerst een tijd zo gelaten, want ik zat ind e fase te denken 'het zal wel weer overgaan'. Maar nee hoor, en het werd steeds erger.
Vroeger had ik veel acne op me rug, dat is sinds de 1e kuur verdwenen en nooit meer teruggekomen. Maar in m'n gezicht kwam het terug en best erg. kreeg opeens van die onderhuidse bulten in me hals en aan de zijkant van me hoofd en op me voorhoofd. Ik had dat vroeger nooit in me hals enzo.
Dus toch maar weer naar de arts en weer met Roaccutane begonnen., want wilde niet me hele gezicht vol met littekens. Omdat ik een fervente krabber/uitdrukker ben.
Ben nou geloof ik 3 maanden aan het slikken en wat een wondermiddel is dit toch!!! Helaas heb ik meer bijwerkingen dan de vorige kuur.

-Ik draag harde lenzen en deze kan ik sinds de Roaccutane kuur niet lang inhouden, want na een paar uur krijg ik hele zere ogen en worden ze rood. Dat is erg vervelend en komt dus waarschijnlijk doordat m'n ogen zo droog zijn geworden. Nou doe ik thuis enzo m'n bril maar op
-droge lippen
-schilferige huid
-bloedneus
-zere plekken rond me ogen
-rugpijn

Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, want al was het de eerste weken weer erger geworden. Nu heb ik weer een echt gave huid. Waarschijnlijk nog 2 maandjes slikken en dan ben ik er weer vanaf!!


Bij deze nog even een vraagje:

Ik kwam bij de arts en hij schreef me Roaccutane voor van Roche. Bij de apotheek echter kreeg ik Isotretinione. Hier heb ik verder geen aandacht aan besteed omdat ik wist dat het hetzelfde middel was alleen van een ander merk.
Alleen bij mijn volgende afspraak vroeg mijn arts mij of ik wel de echte Roaccutane van Roche kreeg. En ik zei nee ik krijg Isotretinione. Waarop hij zei dat ik beter Roacctune kon nemen omdat dit beter zou werken.
Nou ik naar de apotheek en die man geeft mij weer Isotretinione, terwijl de arts er duidelijk Roaccutane op had gezet. Dus ik zeg zo nee ik moest van de dokter Roac hebben. Waarop hij zegt volgens mij hebben we die niet, hij keek in de computer. Nee, er staat U bij, dat betekent uit de handel.
Dus ik denk ok en ga naar huis met Isotretinione. Mijn moeder vertrouwde het niet en belde de arts op en die zei dat Roac absoluut niet ui de handel was. Dus wij weer terug naar de apotheek, zeggenz e weer: nee die hebben we niet, die is uit de handel. Mn moeder zegt nou ik heb de arts gebeld en die zegt van niet. Dus die vrouw ja maar dan moeten we het bestellen en dat duurt een dag. En mn moeder zegt ja doe dat maar.

Alleen mijn vraag is: Is Roaccutane nou echt beter dan Isotrenione ? Of heeft de dokter toevallig een soort dealtje met dat merk waardoor die dat gaat voorschrijven.
Heb op internet wel andere bestanddelen gezien maar of dat echt uitmaakt voor de werking. Het is in ieder geval wel zo dat de apotheek verliest draait op Roac.
pi_26112258
Wat trouwens wel een dikke ellende is als vrouw, dat wanneer je nu Roac slikt elke maand zon zwangerschapstest moet doen!!! echt ellende, dat was vroeger niet en tis een heel gedoe
pi_26113418
ik ga morgen voor het eerst ook eens heel zachtjes/rustig mijn huid iets scrubben (heb milde scrubcreme gekocht) eens kijken hoe dat gaat (miss voor de littekens nl)
Haleloeja
pi_26115802
Isotrine is roactane, precies etzeflde
Sorry voor de verkeerde spelling wss, ben beetje vd wereld atm.
  zondag 10 april 2005 @ 03:59:26 #184
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26116196
Wat Mikey zegt!
  zondag 10 april 2005 @ 06:24:32 #185
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26116438
Guitarmaistro1 hey hey ffeen vraagje zat zo het allemaal door te lezen ik heb een licht vorm er van alleen met maandelijkse persiode's komen er wel wat meer dan normaal.. maar ik loop al zo lang bij de arts en hij komt steeds met nieuwe zalfjes en ben het egt zat!!! daarom wil ik het online bestellen alleen vraag ik me af hoe veel moet je slikken op een dag???

hoop snel van je te horen, maja
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26117369
quote:
Op zondag 10 april 2005 06:24 schreef Mashi-Maro het volgende:
Guitarmaistro1 hey hey ffeen vraagje zat zo het allemaal door te lezen ik heb een licht vorm er van alleen met maandelijkse persiode's komen er wel wat meer dan normaal.. maar ik loop al zo lang bij de arts en hij komt steeds met nieuwe zalfjes en ben het egt zat!!! daarom wil ik het online bestellen alleen vraag ik me af hoe veel moet je slikken op een dag???

hoop snel van je te horen, maja
Als vrouw zou ik het dus wel met dermatoloog doen, ivm met bijwerking bij bijv. zwangerschap.
  zondag 10 april 2005 @ 11:07:04 #187
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26117812
quote:
Op zondag 10 april 2005 06:24 schreef Mashi-Maro het volgende:
Guitarmaistro1 hey hey ffeen vraagje zat zo het allemaal door te lezen ik heb een licht vorm er van alleen met maandelijkse persiode's komen er wel wat meer dan normaal.. maar ik loop al zo lang bij de arts en hij komt steeds met nieuwe zalfjes en ben het egt zat!!! daarom wil ik het online bestellen alleen vraag ik me af hoe veel moet je slikken op een dag???

hoop snel van je te horen, maja
Dat flikte ze bij mij ook. Ik heb zelf ook best lang moeten klooien met van die andere middeltjes die amper werkte
pi_26118019
Ik begon er zelf al 3 jaar geleden mee, kreeg toen benzoyl peroxide... Maar toen irriteerde die puistjes me ook nog niet zo erg.
pi_26127360
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 1,5 maand roaccutane (en isotreonine). Eerst het hele traject van benzyl tot tetracycline gevolgd. Op dit moment is het middel erger dan de kwaal.

Mijn lippen zijn helemaal kapot, ze scheuren en er zitten blaasjes op (de link met een soa heb ik al drie keer gehoord). Mijn puistjes zijn erger geworden. Ik heb vanochtend huiduitslag op mijn ellebogen gevonden. Ik heb als ik langer dan een kwartiertje wat werk vericht pijn in mijn onderrug en dat krijg ik later ook in mijn nek.

Ik ben donderdag weer bij de dermatoloog geweest en de zuster heeft weer wat bloed uit mijn lichaam ontvreemd. Morgen zou ik de uitslag moeten horen.

Ik houd me echt totaal niet aan het niet drinken verbod. Zouden de bijwerkingen die ik heb verminderen als ik minder drink? Ik ben opzich heel gezond. Ik kan goed tegen alcohol, ben in geen jaren zieker geweest dan een verkoudheid en ben nergens echt allergisch voor.
pi_26127543
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:15 schreef M2nkey het volgende:
verhaal
Ik zou er nog ff mee doorgaan als ik jou was, anderhalve maand is niet echt lang. het kan best nog langer duur voor je effect ziet, zeker als je ernstige acne hebt
pi_26127628
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:22 schreef Salie het volgende:

[..]

Ik zou er nog ff mee doorgaan als ik jou was, anderhalve maand is niet echt lang. het kan best nog langer duur voor je effect ziet, zeker als je ernstige acne hebt
Ja inderdaad. Ik ben wel van 40mg p/dag naar 30mg gegaan in de hoop de bijwerkingen wat te verminderen.
  zondag 10 april 2005 @ 18:37:00 #192
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26127879
Maar Blinker ik kan egt gaan smeken om het middel maar hij wil het maar niet geven hij komt steeds met andere zalfjes die steeds niet werken, en verwijzen naar dermatoloog doet i ook niet.. dus ik moet volgend jou wel naar dermatoloog voor dat ik het online bestel in verband met zwangerschap? kan je me daar wat vmeer over vertellen dan?

al vast bedankt maja
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26128018
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:37 schreef Mashi-Maro het volgende:
dus ik moet volgend jou wel naar dermatoloog voor dat ik het online bestel in verband met zwangerschap? kan je me daar wat vmeer over vertellen dan?
Dat zei ik. Als je Roaccutane gebruikt kan dat ernstige gevolgen hebben voor je ongeboren kind als je zwanger bent, daar moet je dus heel voorzichtig mee zijn en ik zou dat toch echt even met een dermatoloog doen.
pi_26128521
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:15 schreef M2nkey het volgende:
Ik houd me echt totaal niet aan het niet drinken verbod. Zouden de bijwerkingen die ik heb verminderen als ik minder drink? Ik ben opzich heel gezond. Ik kan goed tegen alcohol, ben in geen jaren zieker geweest dan een verkoudheid en ben nergens echt allergisch voor.
vervelend dat je (zoveel) last van bijwerkingen hebt....Ik zou doorde weeks toch veel water drinken, ik drink zo'n 2-3 liter water per dag, dus vrij veel....

Ik zou idd wél je alcoholverbruik iets verminderen, kijk het gewoon paar weken aan, of het dan beter gaat of niet....

En ik zag pas na 4 maanden verbetering dus hou vol zou ik zeggen
Haleloeja
  zondag 10 april 2005 @ 23:06:32 #195
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26135488
@ Gelderland

Niet scrubben sukkel!! Ik heb echt het idee dat jij teveel met je huid bezig bent en teveel peutert en prutst. Laat de Roa zn werk doen, das echt het beste, verder geen middeltjes en toestanden. Scrubben is zeer slecht als je Roa slikt.

@ Maja

Een man kan ik zonder problemen aanraden Roa te bestellen via internet. Mannen hebben veel minder last van bijwerkingen en kunnen niet zwanger worden ( joh! ) Als je een meisje bent zou ik toch wel heel erg oppassen. Gewoon naar je dokter en zeggen: Ik eis een doorverwijzing naar de dermatoloog!
pi_26135942
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik eis een doorverwijzing naar de dermatoloog!
En maak alvast een afspraak, de wachtlijst was hier drie maanden.
pi_26136782
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
@ Gelderland

Niet scrubben sukkel!! Ik heb echt het idee dat jij teveel met je huid bezig bent en teveel peutert en prutst. Laat de Roa zn werk doen, das echt het beste, verder geen middeltjes en toestanden. Scrubben is zeer slecht als je Roa slikt.
tja, het is nu al gebeurd..en is het slecht omdat je huid zo dun is en je het dus kan beschadigen

ik zal het idd niet meer doen
Haleloeja
pi_26145591
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:20 schreef M2nkey het volgende:

[..]

En maak alvast een afspraak, de wachtlijst was hier drie maanden.
Of ga even langs de huisarts.

Bijwerkingen die ik nu nog heb, geen enkele. Maar ben ik redelijk verslaafd aan de Labello.
  dinsdag 12 april 2005 @ 04:45:36 #199
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26163093
Maar goed ik ben weer zo eigenwijs..
Want ik en me arts zijn niet egt op een lijn er over hij blijft me maar zalfjes geven..
Dus ik wil hem online bestellen..
ik ben niet zwanger of zo..
hoeveelmoet ik slikken dan?


maja
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26166852
Ik heb nog een vraag over iets dat vaak bij Roaccutane genoemd wordt: Als u dit middel aan anderen geeft, kan dat geboorteafwijkingen en andere gezondsproblemen veroorzaken.

Maar nu ik het lees snap ik het al, daarmee bedoelen ze natuurlijk dat de persoon aan wie je het geeft zwanger kan zijn en dus geboorteafwijkingen kan veroorzaken.

Moet je het met water innemen? Of gewoon zonder water doorslikken?
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:47:17 #201
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26171266
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 04:45 schreef Mashi-Maro het volgende:
Maar goed ik ben weer zo eigenwijs..
Want ik en me arts zijn niet egt op een lijn er over hij blijft me maar zalfjes geven..
Dus ik wil hem online bestellen..
ik ben niet zwanger of zo..
hoeveelmoet ik slikken dan?


maja
Als je hele lichte acne heb is 20 mg per dag vaak al voldoende, zou op eigen gelegenheid niet verder gaan dan 30 mg per dag.
pi_26173120
met 1 glas water innemen, en het kan als je NIET zwanger bent (en x aantal maanden na gebruik niet zwanger word) geen geboorteafwijkingen geven...

Wél kan het natuurlijk gezondheidsproblemen geven, dat zijn gewoon de bijwerkingen, dáárom moet je bloedprikken (bijv. als je leverontsteking hebt of te hoog cholestorol, is erg ongezond, van dat laatste merk je niet veel van vandaar dat je het alleen kan ontdekken door zo'n bloedtetst)
Haleloeja
  dinsdag 12 april 2005 @ 17:35:13 #203
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26175168
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:47 schreef Guitarmaistro1 het volgende:

[..]

Als je hele lichte acne heb is 20 mg per dag vaak al voldoende, zou op eigen gelegenheid niet verder gaan dan 30 mg per dag.
Hey dank je wel en voor hoelang moet je het slikken?
zo ongeveer
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26175891
6 maanden
Haleloeja
pi_26176633
Heeft iemand ervaring met harsen tijdens een roaccutane kuur?

Mijn dokter zei namelijk dat je niet mocht epileren, dat dat lelijke plekjes achterliet.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_26176977
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:05 schreef Gelderland het volgende:
6 maanden
das dus niet waar he je moet aan je 120mg per kilogram gewicht komen... en of je daar een half jaar over doet, of 8 maanden of misschien maar 4 maanden, dat boeit niet..

ookal zul je er behoorlijk ziek van worden als je het in 4 maanden naar binnen werkt, maar langer dan 6 maanden is no problem. Zijn mensen die een kuur van een jaar hebben
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:58:20 #207
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26177104
Das dus wel gedeeltelijk waar, meestal is het rond de 6 a 7 maanden. 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt gezien als de totale kuurdosis waarbij de kans op terugkeer het kleinst is. Ik heb echter maar de helft van die 120 mg en ik ken mensen die hebben amper een kwart en zijn er nog steeds vanaf. Het ligt aan de mate waarin je het hebt. Als je 20/30 mg slikt ben je idd een jaar bezig als het niet langer is om aan die 120 mg te komen. Meestal slikt men dan meer, maar dat vind ik zonder begeleiding een beetje te ver gaan.....
pi_26177145
Ik begin met een paar dagen 10mg en dan 20mg en ga volgende week alsnog een afspraak met dermatoloog maken via m'n huisarts.
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:53 schreef MusicGenious het volgende:
das dus niet waar he je moet aan je 120mg per kilogram gewicht komen... en of je daar een half jaar over doet, of 8 maanden of misschien maar 4 maanden, dat boeit niet..

ookal zul je er behoorlijk ziek van worden als je het in 4 maanden naar binnen werkt, maar langer dan 6 maanden is no problem. Zijn mensen die een kuur van een jaar hebben
Ik snap niet dat mensen dat dan niet meer spreiden als het echt helemaal niets uitmaakt, want je hebt toch veel minder bijwerkingen met een lage dosis. Het valt me op, dat als je op internet gaat zoeken, het vooral in de VS normaal is dat je op de eerste dag meteen met 80mg begint.
pi_26177177
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:58 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Das dus wel gedeeltelijk waar, meestal is het rond de 6 a 7 maanden. 120 mg per kg lichaamsgewicht wordt gezien als de totale kuurdosis waarbij de kans op terugkeer het kleinst is. Ik heb echter maar de helft van die 120 mg en ik ken mensen die hebben amper een kwart en zijn er nog steeds vanaf. Het ligt aan de mate waarin je het hebt. Als je 20/30 mg slikt ben je idd een jaar bezig als het niet langer is om aan die 120 mg te komen. Meestal slikt men dan meer, maar dat vind ik zonder begeleiding een beetje te ver gaan.....
ik heb ook maar de helft van de kuur gehad, ben nu al 3 maanden ongeveer clean..... wel soms een verdwaalt puistje, maar die is zo enorm klein, en is binnen nachtje weg maar .. hoe is dat bij jou? weggebleven?
pi_26177585
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:53 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

das dus niet waar he je moet aan je 120mg per kilogram gewicht komen... en of je daar een half jaar over doet, of 8 maanden of misschien maar 4 maanden, dat boeit niet..

ookal zul je er behoorlijk ziek van worden als je het in 4 maanden naar binnen werkt, maar langer dan 6 maanden is no problem. Zijn mensen die een kuur van een jaar hebben
Daar hoef je niet persé aan te komen hoor, die 120 MG. Het is wel verstandig in principe maar lang niet iedereen komt daaraan.

En je slikt het gedurende een periode van 16 t/m 24 weken (Dat laatste is echt het max. hoor)...even wat meer research doen wat je geeft gewoon verkeerde info

quote: 'De totale behandelingsduur van roaccutane bij acne is gewoonlijk 16 weken. (HK) '
En daar gaat het niet éxtreem overheen, dus een jaar ROA slikken is niet ongezond en heb ik nog NOOIT gelezen
Haleloeja
pi_26177795
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:16 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Daar hoef je niet persé aan te komen hoor, die 120 MG. Het is wel verstandig in principe maar lang niet iedereen komt daaraan.

En je slikt het gedurende een periode van 16 t/m 24 weken (Dat laatste is echt het max. hoor)...even wat meer research doen wat je geeft gewoon verkeerde info

quote: 'De totale behandelingsduur van roaccutane bij acne is gewoonlijk 16 weken. (HK) '
En daar gaat het niet éxtreem overheen, dus een jaar ROA slikken is niet ongezond en heb ik nog NOOIT gelezen
dat heb je inderdaad nog nooit gelezen, want dat typte ik ook niet ik zei dat wanneer je de 120mg er in 4 maanden doorheen werkt, dat je dan een probleem hebt.... maar ik heb iemand gesproken uit amerika, op acne.org en hij was erg gevoelig voor bijwerkingen, maar medicijn deed zijn werk erg goed, en hij heeft anderhalf jaar het spul geslikt, en daarna heb ik research gedaan en erachter gekomen dat langer gebruik geen probleem is, als je maar niet de maximale hoeveelheid overschreid.
pi_26210568
Ik heb ook van alles geprobeerd tegen m'n puistjes, maar niks werkt. Is het verstandig Roaccutane te gaan proberen (na bij de huisarts langsgeweest te zijn natuurlijk)? Aangezien de zomer eraan komt (zonlicht ed is niet zo goed).

M'n puistjes zijn vooral op m'n bovenrug erg, helpt Roaccutane ook hiertegen? Ik hoop het wel, anders laat ik die troep wel zitten..
pi_26213908
quote:
Op woensdag 13 april 2005 23:48 schreef Uddel het volgende:
M'n puistjes zijn vooral op m'n bovenrug erg, helpt Roaccutane ook hiertegen? Ik hoop het wel, anders laat ik die troep wel zitten..
ja helpt ook hier tegen, maar ik zou het persoonlijk niet in de zomer gaan slikken omdat je niet echt (lang) in de zon mag, kan je beter in de herfst beginnen
Haleloeja
pi_26213921
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:25 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

dat heb je inderdaad nog nooit gelezen, want dat typte ik ook niet ik zei dat wanneer je de 120mg er in 4 maanden doorheen werkt, dat je dan een probleem hebt.... maar ik heb iemand gesproken uit amerika, op acne.org en hij was erg gevoelig voor bijwerkingen, maar medicijn deed zijn werk erg goed, en hij heeft anderhalf jaar het spul geslikt, en daarna heb ik research gedaan en erachter gekomen dat langer gebruik geen probleem is, als je maar niet de maximale hoeveelheid overschreid.
hoezo heb je een probleem als je 120 mg in 4 maanden er doorheen werkt? (dan stop je toch gewoon na 4 maanden)
En anderhalf jaar is wel extreem lang, zo lang mag het in Nederland echt niet volgens mij, weet ik bijna zeker....dat is gewoon je eigen lever + gezondheid verkloten
Haleloeja
pi_26217626
ook ik moet het een jaar slikken, schijnt wel vaker voor te komen hoor.
Verder heb ik een creme gevonden die net zo goed helpt als sudocreme maar niet die witte vettigheid geeft. Het heet Lavera neutral gezichtscreme en is helemaal natuurlijk.
Ik heb al zo veel geprobeerd, zelfs de cremes van de apotheel zoals lanette of cetomacrogol met vaseline werkte bij mij irriterend en dit dus niet.
Is een aanrader om deze creme te proberen.
pi_26218017
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:34 schreef er_retje het volgende:
ook ik moet het een jaar slikken, schijnt wel vaker voor te komen hoor.
Maar dan heb je neem ik aan een lage dosis?
pi_26233046
20mg per dag, is inderdaad niet zo'n hoge dosis, hoewel ik wel bijwerkingen heb.
Ga vragen of ik niet meer mag, want ik heb uitgerekend dat ik op deze manier ruim 400 dagen moet slikken voordat ik aan de 120mg per kg zit. Dat lijkt me wel een beetje lang ja, moet er eigenlijk niet aan denken...
  vrijdag 15 april 2005 @ 05:43:58 #218
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26239967
En waar is Lavera neutral te koop?


greetz maja
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26243696
Scubagirl ik heb even een vraagje voor jou. Hoe behandel jij je huid als je gaat duiken, en heb je niet heel veel last van uitdroging als je net gedoken hebt?
Ik ben namelijk zelf duikster, en ik wil binnenkort met Roa beginnen. Maar als ik nu begin dan betekent het dat ik het in de zomer waarschijnlijk dus ook nog moet slikken. En dan wil ik dus ook veel duiken. Een aantal duikgeneeskundige bronnen zegt dat het verder niet gevaarlijk is onderwater (ivm deco en narcose).

Ik heb in ieder geval dinsdag een afspraak gemaakt met mijn dokter om te vragen of ik Roa mag gaan gebruiken (heb vorig jaar wel pfeiffer gehad, maar mijn bloed is nu weer in orde).
pi_26253449
Kutzooi
Ik denk dat ik moet stoppen met het slikken van Roaccutane
Want het is net als of ik een soort van ontsteking heb op me handen
Het kan ook tijdelijk zijn want ik had vorige week last van droge ogen enzo
En me kapoote lippen worden ook steeds minder
Misschien dat ik alle bijwerking 1 voor 1 krijg
Maarja maandag maar de Dermatoloog bellen en vragen wat hij ervan vind

Voor de rest gaat het best goed
Het is flink aan het verminderen in mijn gezicht en op de rug
Dus het zou echt klote zijn als ik moet stoppen
pi_26254311
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Kutzooi
Ik denk dat ik moet stoppen met het slikken van Roaccutane
Want het is net als of ik een soort van ontsteking heb op me handen
Het kan ook tijdelijk zijn want ik had vorige week last van droge ogen enzo
En me kapoote lippen worden ook steeds minder
Misschien dat ik alle bijwerking 1 voor 1 krijg
Maarja maandag maar de Dermatoloog bellen en vragen wat hij ervan vind

Voor de rest gaat het best goed
Het is flink aan het verminderen in mijn gezicht en op de rug
Dus het zou echt klote zijn als ik moet stoppen
wat voor soort ontsteking is het op je handen?
zeg maar allemaal kleine rode schilfertjes? want dat had ik ook, ongeveer op het einde van mijn kuur gelukkig.
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:47:08 #222
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_26262760
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:51 schreef MusicGenious het volgende:

[..]

wat voor soort ontsteking is het op je handen?
zeg maar allemaal kleine rode schilfertjes? want dat had ik ook, ongeveer op het einde van mijn kuur gelukkig.
Ik heb daar ook erg last van

gewoon creme opsmeren, 's ochtends en 's avonds. het gaat er niet helemaal van weg, maar dan valt het bijna niet op.
Horrible Cunt!
pi_26273613
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:13 schreef Max-Westerman het volgende:
Kutzooi
Ik denk dat ik moet stoppen met het slikken van Roaccutane
Want het is net als of ik een soort van ontsteking heb op me handen
Het kan ook tijdelijk zijn want ik had vorige week last van droge ogen enzo
En me kapoote lippen worden ook steeds minder
Misschien dat ik alle bijwerking 1 voor 1 krijg
Maarja maandag maar de Dermatoloog bellen en vragen wat hij ervan vind

Voor de rest gaat het best goed
Het is flink aan het verminderen in mijn gezicht en op de rug
Dus het zou echt klote zijn als ik moet stoppen

Dat heb ik nu dus ook.
Een lichte uitslag op m'n armen. En KNALRODE ogen soms, alsof iemand z'n vingers in m'n ogen heeft gestoken. Doet soms belachelijk irritant veel pijn en kan geen zonlicht meer verdragen.
En bij mij komen deze symptomen nu op nu net m'n lippen eindelijk een beetje genezen.

Gelukkig werkt de kuur wel steeds beter. Nog 1 a 2 maanden en dan ben ik klaar
pi_26278561
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 16:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]


Dat heb ik nu dus ook.
Een lichte uitslag op m'n armen. En KNALRODE ogen soms, alsof iemand z'n vingers in m'n ogen heeft gestoken. Doet soms belachelijk irritant veel pijn en kan geen zonlicht meer verdragen.
En bij mij komen deze symptomen nu op nu net m'n lippen eindelijk een beetje genezen.

Gelukkig werkt de kuur wel steeds beter. Nog 1 a 2 maanden en dan ben ik klaar
Hmm eigenlijk precies hetzelfde
Mijn lippen worden ook weer beter

Op me handen ziet het ook wat beter uit nu
Maar ik weet niet of dat komt omdat ik Vaseline erop heb gedaan
Of omdat ik met handschoenen heb gewerkt op me werk (Ik werk in de schoonmaak..)
Dus het zou ook kunnen dat me huid niet tegen het schoonmaakspul enzo kan in combinatie met Roaccutane
pi_26316871
Ga nu de 4de week in en alles begint mooi op te klaren.
Ik heb wel ontzettend last van rug-en spierpijn, en mijn haar lijkt precies nogal dun.
Ben ook nogal down, maar weet niet of dat door de Roaccutane komt. Iemand ervaring hiermee? Voel mij nogal somber en heb nergens echt zin in.
Groetjes
pi_26317689
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:26 schreef Belgium26 het volgende:
Ga nu de 4de week in en alles begint mooi op te klaren.
Ik heb wel ontzettend last van rug-en spierpijn, en mijn haar lijkt precies nogal dun.
Ben ook nogal down, maar weet niet of dat door de Roaccutane komt. Iemand ervaring hiermee? Voel mij nogal somber en heb nergens echt zin in.
Groetjes
Ik ben ook niet echt helemaal happy
Ben sneller kwaad dan normaal
  maandag 18 april 2005 @ 11:35:53 #227
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26318393
Geen ervaring mee maar de Roa zal er zeker mee te maken hebben. Er vind verandering plaats met je hormoontjes, dus stemmingswisselingen en down zijn is een logisch gevolg.
pi_26318620
Ja, inderdaad, dat sneller kwaad zijn heb ik ook. En zo snel geïrriteerd en heel prikkelbaar.
Hoop alleen dat ik niet depressief ga worden, want ben van nature al een behoorlijke sombere zwartkijker. En wat je allemaal leest over die depressies en zelfmoorden en zo...
Groetjes
pi_26335467
Ik ben nu een week bezig (20mg, eerste dag 10mg) en volgens mij heb ik nu een "outbreak". Ga deze week ook even een afspraak met de dermatoloog proberen te maken.

Het enige wat me dwars zit is dat haaruitval, dat lijkt me echt niet leuk. Ik las in de bijsluiter dat dat zeer zelden voor komt en pas na 4 weken kan optreden (en dat het weer teruggroeit na de kuur), maar ik raak er toch enorm paranoia van. Iedere keer als ik een haartje zie denk ik dat ik kaal word. Het zou toch ook diffuus moeten zijn (verspreid over je hele hoofd)?
pi_26336722
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:45 schreef Belgium26 het volgende:
Ja, inderdaad, dat sneller kwaad zijn heb ik ook. En zo snel geïrriteerd en heel prikkelbaar.
Hoop alleen dat ik niet depressief ga worden, want ben van nature al een behoorlijke sombere zwartkijker. En wat je allemaal leest over die depressies en zelfmoorden en zo...
Groetjes
heb ik ook hoor, ik ben veeeel sneller geprikkeld/geirriteerd, ook mijn familie valt het op (ze weten denk ik niet dat het door het medicijn komt) maargoed

ben nog NIET clean, zitten nog best wat rode vlekjes en nog altijd steeds wat nieuwe puistjes

Vorige maand ging het echt een flinke stap vooruit (ineens veel minder puistjes) maar daarna niet écht meer ontwikkeling geweest helaas, dus niet nóg beter geworden wat ik wel gehoopt had omdat het nog niet écht super top is (moet nog 2 maanden)
Haleloeja
pi_26344171
Ik heb maandag een afspraak met een dermatoloog. Maar ik heb dan dus al bijna 2 weken Roaccutane gebruikt (nu precies 1 week) en ik vraag me af of ze dat zien in je bloed? Ik ga het denk ik sowieso maar opbiechten. Denk alleen niet dat hij er blij mee zal zijn.
pi_26351530
mm mijn dokter schrijft Roa niet voor en ze vind het middel te zwaar voor mijn lichte acne. Nu heeft ze zo'n tretinoine-zalf voorgeschreven. Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_26351554
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:33 schreef octopussy het volgende:
mm mijn dokter schrijft Roa niet voor en ze vind het middel te zwaar voor mijn lichte acne. Nu heeft ze zo'n tretinoine-zalf voorgeschreven. Heeft iemand daar ervaring mee?
gewoon zeiken totdat je het krijgt, dokters wilden het mij ook niet geven
pi_26351753
Ik heb het maar niet gedaan, je mag niet veel zonlicht verdragen en aangezien ik over een tijdje naar Israel ga voor een paar maanden lijkt het me niet erg verstandig
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26357520
Ik ben net terug van 5 dagen Barcelona, en heb daar ook in de zon gelopen en zo (niet echt gaan bakken, maar gewoon de hele dag rondgestapt), en was gewoon een beetje sneller rood, maar niet echt last gehad van verbranden of zo.
Zal wel afhangen van persoon tot persoon zeker..
  woensdag 20 april 2005 @ 03:43:39 #236
110259 Mashi-Maro
What goes up, must come down
pi_26366421
@ Octopussy... Jup hem heb ook gehad..
Uhm werkt voor geen meter..
Je wordt wle super rood in begin en vermeid zon..
En je gaar vervellen.. maar allemala trek snel weg met een goede vocht inbrengende creme..maar bij mij helpte het voor geen meter...
en ik ben al die zalfjes zat.. dus gaat gewoon roa online bestellen.
"I live my life a quarter mile at a time.
For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
pi_26368556
Vraagje; de acne trekt goed weg, maar ik ben momenteel echt mega aan het vervellen, vooral op mijn neus en rond mijn mond (heel mijn gezicht ziet wit van de velletjes, 't lijkt net of ik aan het afbrokkelen ben). Mag je hier een vochtinbrengende crème inbrengen? Ik heb ooit gehoord dat je van je huid best afblijft tijdens een behandeling met Roa, en geen zalfjes en zo moet beginnen smeren. Wat is jullie ervaring hiermee?
  woensdag 20 april 2005 @ 12:44:18 #238
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26371925
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:25 schreef octopussy het volgende:
Scubagirl ik heb even een vraagje voor jou. Hoe behandel jij je huid als je gaat duiken, en heb je niet heel veel last van uitdroging als je net gedoken hebt?
Ik ben namelijk zelf duikster, en ik wil binnenkort met Roa beginnen. Maar als ik nu begin dan betekent het dat ik het in de zomer waarschijnlijk dus ook nog moet slikken. En dan wil ik dus ook veel duiken. Een aantal duikgeneeskundige bronnen zegt dat het verder niet gevaarlijk is onderwater (ivm deco en narcose).

Ik heb in ieder geval dinsdag een afspraak gemaakt met mijn dokter om te vragen of ik Roa mag gaan gebruiken (heb vorig jaar wel pfeiffer gehad, maar mijn bloed is nu weer in orde).
Octo ik heb een redelijk hoge dosis en ben dan ook de hele dag aan t smeren, maar ik moet zeggen, dat het in het begin wel weer schilferen was, maar dat het nu redelijk goed gaat, ik gebruik vitaminen E creme, grote pot van de DA en een grote pot vaseline en die heb ik constant bij me en ik heb ook geen last van gescheurde lippen ofzo. Je moet heel veel vochtinbrengen met creme, voor en na duiken. Wat betreft uitdroging, ik heb altijd een droge mond na duiken, maar veel er voor en veel er na drinken helpt echt, cafeine vermijden. (ik drink me gek aan RedBull maar dat terzijde). Gewoon veel drinken.

Wat betreft de zon. Ik ben in het begin heeeel bang geweest voor de zon toen ik ROA slikte, maar ik heb gemerkt dat als je gewoon zonnebrand gebruikt het hartstikke meevalt, je moet gewoon beschermen (en echt geen factor 60 ofzo) en je moet met creme vocht inbrengen en ook je lippen gewoon goed smeren.

Je kunt gewoon met ROA duiken hoor, geen enkel probleem, ik ben wel voorzichtig en waarschuw mijn buddy altijd ff dat ik medicijnen gebruik en of ze me een beetje in de gaten willen houden. Ik duik wel behoudender. Niet de maximale dieptes perse opzoeken. Goed letten op hoe ik me voel etc.

Ik zou idd bij mijn arts aandringen dat je ROA wilt gebruiken hoor, ik ben jaren bezig geweest met allerlei middeltjes en rotzooi en niets hielp totdat ik ROA ging slikken, en t helpt, t komt wel steeds terug bij mij, maar de tussenliggende periodes van het terug komen duren langer.
Ik ben ook megamoe.... en dat tekent ook nog heel erg als je niet een lekker kleurtje hebt.
Las ook nog iets over harsen ....NIET DOEN ... ik wist t niet en heb bij de schoonheidsspecialiste per ongeluk mijn wenkbrauwen laten doen... je krijgt daar wel echt brandplekken van, t doet zeer en ziet er erg lelijk uit en je loopt voor lul.

Verder is mijn bloed getapt door die vampieren en heb niets gehoord, heb ook nog nooit problemen gehad, mijn cholesterol was laatste keer 3,2 wat superlaag is.
Ik bak, kook etc. alles in olijfolie en eet geen boter of andere vetten.
Ik drink niet. Ik zou mensen niet direct adviseren om zelf te gaan dokteren met ROA, zeker meiden niet met gevaar op zwangerschap, maar ook mannen niet. Leverontstekingen etc. merk je niet altijd op en komen aan t licht met bloedtesten. Zonder controle omdat jezelf doktert zal je dit wellicht te laat op het spoor komen.

Verder dacht ik een tijdje terug (na een maand gebruik ROA) dat ik er wel weer vanaf kon, had me er op ingesteld, maar de arts laat me nog 2 maanden slikken. T ziet er wel erg goed uit, ook de porieen worden kleiner en alle troep komt er uit zetten ...

Enne octo, mocht je nog iets willen doen op het gebied van duiken (cursus, lid vereniging ofzo) laat me ff weten, ben instructrice, bovendien organiseren we vaak duikuitjes en andere leuke activiteiten Decokamer Amsterdam etc.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26372466
ik had altijd 30mg, had wel last van een droge/schrale huid en droge lippen. Heeft een tijdje gebeurd maar ik vind het echt een wondermiddel!.
pi_26374848
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:05 schreef Belgium26 het volgende:
Vraagje; de acne trekt goed weg, maar ik ben momenteel echt mega aan het vervellen, vooral op mijn neus en rond mijn mond (heel mijn gezicht ziet wit van de velletjes, 't lijkt net of ik aan het afbrokkelen ben). Mag je hier een vochtinbrengende crème inbrengen? Ik heb ooit gehoord dat je van je huid best afblijft tijdens een behandeling met Roa, en geen zalfjes en zo moet beginnen smeren. Wat is jullie ervaring hiermee?
tuurlijk mag je vochtinbrengende cremé gebruiken. Mijn huid is ook super droog 's ochtends + 's avonds heb al vele Nivea for men vochtinbrengede creme versleten (is ook rete duur maargoed)

dus ik doe het en het mag ook wél hoor, je gaat toch niet met een super droge huid (met allemaal schilvers etc.) over straat lopen
Haleloeja
pi_26396947
Tijdje geleden weer dat ik hier was en dat heeft een reden!

Hier weer een Roa succes verhaal...

Ik ben dus vorig jaar september begonnen en ben van 2 weken 10mg naar 2 maanden 20 mg gegaan en vervolgens naar 30 mg en dat slik ik nu nog steeds. Ik had een redelijk heftige vorm van acne dus zeer zelden zie ik nog wel eens wat komen, maar iig niet meer op m'n gezicht.

Bijwerkingen:
Ik heb een tijdje best veel last gehad van een lichte bloedneus. Maar dat was vooral in de winterperiode, nu zie ik daar niets meer van. Verder nog steeds een kurkdroge huid en met mn lippen schommelt het wat. Dan weer beetje droog, dan weer nergens last van.

Verder baal ik er enorm van dat ik met dit weer niet lekker naar buiten kan. Het schijnt allemaal wel mee te vallen met in de zon zitten/liggen, maar ik neem geen enkel risico. Dus beetje rondfietsen ofzo is prima, maar ik ga geen terrasje pakken.

Maarja, samenvattend ben ik er dus wel mooi vanaf en hoop ik (want ik ben klaar met de kuur voor de zomer) dat mijn huid ook nog wat meer herstelt (littekens) als ik op vakantie weer eens lekker van de zon heb kunnen genieten.
pi_26397363
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:03 schreef Gelderland het volgende:
met 1 glas water innemen, en het kan als je NIET zwanger bent (en x aantal maanden na gebruik niet zwanger word) geen geboorteafwijkingen geven...

Wél kan het natuurlijk gezondheidsproblemen geven, dat zijn gewoon de bijwerkingen, dáárom moet je bloedprikken (bijv. als je leverontsteking hebt of te hoog cholestorol, is erg ongezond, van dat laatste merk je niet veel van vandaar dat je het alleen kan ontdekken door zo'n bloedtetst)
En als je paar keer onveilige seks hebt gehad, is toch niet blijvend ofzo he ? dus nog nooit zwanger geweest ofzo
pi_26412105
Zo, jullie hebben er een “mede slikker” bij

2 weken geleden het verlossende woord van de derma gekregen, mijn bloed was goed en dus gelijk beginnen. Heb eerst van de apotheek 15 X 20mg meegekregen, meer mocht niet !?

Inmiddels is mijn pakje voor 2/3 leeg en heb dus 10 pillen op. Ik heb me voorgenomen om, daar waar mogelijk, normaal te blijven leven. Regelmatig een paar biertjes, Af en toe straal lazerus, regelmatig een beetje wiet.
Ben ook vorig weekend lekker in de zon geweest en een keer 8 minuten onder de zonnebank, puur om te testen. Weinig effect gemerkt. Verbrand nooit echt snel.
Mocht ik merken dat deze zaken weleffect hebben zal ik daar rekening mee houden.

10 dagen:

Effecten tot nu toe:

• Drogere lippen, ik smeerde al Blistex en ben dit alleen maar meer gaan doen. Purol werkt toch iets minder.
• Niet echt minder pukkels, maar ze "variëren" wel van grootte, groeien en krimpen
• Huid lijkt wel rustiger.
• Wellicht een kleine “outbtreak” ervaren (dag 6)
• Drogere huid op mijn gezicht, rest van mijn lichaam weinig droogte.

Ik smeer op de rode plekjes en op de bijna ex-pukkels Sudocrem. Ik heb wel het idee dat dat helpt.

I’ll keep you informed!

[ Bericht 0% gewijzigd door subsense op 21-04-2005 23:27:35 ]
pi_26413669
Dat Sudocreme moet ik ook maar eens gaan halen. Ik heb nu trouwens een beetje last van m'n rechterknie, en er staat bij de bijwerkingen ook iets over gewrichtspijn. Ik had dus al eens eerder last van die knie en sowieso lijkt het me niet realistisch dat die pijn in m'n knie iets te maken heeft met Roaccutane? Heb pas 8 dagen 20mg per dag geslikt, en een dag 10mg.

Is die gewrichtspijn trouwens voor altijd? Want het staat naast spierpijn genoemd, en dat is maar tijdelijk.
pi_26414313
quote:
Op donderdag 21 april 2005 20:11 schreef subsense het volgende:
Zo, jullie hebben er een “mede slikker” bij

2 weken geleden het verlossende woord van de derma gekregen, mijn bloed was goed en dus gelijk beginnen. Heb eerst van de apotheek 15 + 20mg meegekregen, meer mocht niet !?

Inmiddels is mijn pakje voor 2/3 leeg en heb dus 10 pillen op. Ik heb me voorgenomen om, daar waar mogelijk, normaal te blijven leven. Regelmatig een paar biertjes, Af en toe straal lazerus, regelmatig een beetje wiet.
Ben ook vorig weekend lekker in de zon geweest en een keer 8 minuten onder de zonnebank, puur om te testen. Weinig effect gemerkt. Verbrand nooit echt snel.
Mocht ik merken dat deze zaken weleffect hebben zal ik daar rekening mee houden.
Wow!! 10 dagen bezig geweest en dan al denken dat dit soort dingen geen kwaad kunnen
1 tip, stop met zuipen en houdt et op max 4 glazen bier. Niet meer. (Je kunt toch ook lol hebben zonder strontzat te zijn?)

Roa sloopt je lever als et ware, als daar de klap van de alcohol ook nog eens bovenop komt kan et nasty gaan uitpakken voor je.
En het is ook logisch dat je nog niet snel verbrand. Je huid is nog zowat hetzelfde. Roa maakt de huid dunner, maar daar moeten dus wel een paar weken aan vooraf.
pi_26418191
Met af en toe straal lazerus bedoelde ik meer de tijd voordat ik begon.
Drink niet momenteel niet veel, misschien een paar keer per week 2 of 3 biertjes. Volgens de berichten die ik gelezen heb kan dat geen kwaad. En zo sporadisch een keer zat moet ook wel kunnen. Natuulijk moet je er rekening mee houden en niet het hele weekend lam zijn.
Met de zon zal ik voorzichtig blijven zijn, ik lees dat de een meer last heeft van de zon dan de ander. Ik hoop dat ik die ander ben....

Refragmental: Heb jij zo'n last gehad van zonlicht? Wat is je huidtype?
pi_26418358
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef subsense het volgende:
Met af en toe straal lazerus bedoelde ik meer de tijd voordat ik begon.
Drink niet momenteel niet veel, misschien een paar keer per week 2 of 3 biertjes. Volgens de berichten die ik gelezen heb kan dat geen kwaad. En zo sporadisch een keer zat moet ook wel kunnen. Natuulijk moet je er rekening mee houden en niet het hele weekend lam zijn.
Met de zon zal ik voorzichtig blijven zijn, ik lees dat de een meer last heeft van de zon dan de ander. Ik hoop dat ik die ander ben....

Refragmental: Heb jij zo'n last gehad van zonlicht? Wat is je huidtype?
Heb een hele gevoelige huid. Nog niet geprobeerd om te zonnen. Ik probeer zo min mogelijk "slechte" dingen te doen zodat deze kuur zo snel mogelijk werkt en voorbij is.
Voor de rest wel behoorlijk veel last van het zonlicht met m'n ogen. Kan nauwelijks meer zonlicht verdragen, m'n ogen zijn knalrood en droog. Nog 35 dagen 30mg en nog 15 dagen 20mg en dan ben ik klaar JIPPIE!!
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:40:14 #248
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26424856
ik heb ook erg last van gewrichtspijnen, deze kuur valt het nog wel te overzien, maar de vorige kuur was heel erg.

Knieen, enkels, rug, nek, vingers, soms doet alles pijn...
Zit nog altijd op 2 x 2 x 20 mg. 80 totaal dus. nu ongeveer 1,5 maand, nog 1,5 maand te gaan. Begint er echt goed uit te zien, zoals altijd na verloop van tijd.

Zonnebank?? nee zo levensmoe ben ik niet, zou daar wel mee uitkijken hoor, beetje zon met goed smeren kan geen kwaad maar ik zou me niet blootstellen aan zonnebanken...
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26425744
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:40 schreef scubagirl het volgende:

Zonnebank?? nee zo levensmoe ben ik niet, zou daar wel mee uitkijken hoor, beetje zon met goed smeren kan geen kwaad maar ik zou me niet blootstellen aan zonnebanken...
Maar ik vraag me dus af, als je niet verbrand of rood wordt maar je krijgt toch een lekker kleurtje, is het dan toch schadelijk? Natuurlijk is zon (bijna) altijd schadelijk maar als je niet over de grens gaat...
Heb wel een vakantie staan naar Griekenland over 3 weken, als ik ga ben ik 5 weken aan het slikken. We zijn wel weer van plan om te gaan duiken. Ik twijfel nu of we moeten gaan ja of nee.
Ik slik momenteel 20MG per dag en heb het idee dat het wel begint te werken.
Ik heb milde acné (zoiets als Guitarmeistro1 denk ik) Momenteel alleen ex-pukkels en één redelijk vers geval, maar deze begint ook al te slinken.

Bij mij is de ellende pas echt begonnen na het gebruik van ProActive, er zit daar een soort scrubzeep bij. Misschien heb ik wel "te hard" gescrubt (Toen zat ik nog NIET aan de roa hoor!!!)
Ik heb echt een explosie gehad 6 a 7 weken geleden. vooral op mijn slapen enorme puisten, stuk of 6-8 aan elke kant. Deze zijn nu weg maar je ziet nog wel waar ze gezeten hebben. Kleine rode bultjes, niet echt pukkels....

Heeft iemand nog een goede tip om deze rode plekjes, ex-puisten lokaal te behandelen? Ik gebruik Sudocrem, maar ik vraag me soms af of dit wel het juiste product is omdat de creme zo vettig is.

Dus als iemand nog een doos ProActive wil overnemen? Ik hoor er ook hele goede verhalen over....
pi_26426665
Hey allemaal
Effe iets rechtzetten ivm de zon en Roaccutane.
Er is een verschil tussen fotosensitiviteit en fototoxiciteit. Fotosensitiviteit betekent gewoon dat je gevoeliger kan worden aan de zon, dus in de praktijk dat je sneller verbrand of rood wordt of zo.
Dit verschilt van geval tot geval, en het is dus best mogelijk (als je bv een donker huidtype hebt), dat je helemaal niet gevoeliger wordt.
Fototoxiciteit betekent dat de zon eneen bepaald medicijn samen een chemische reactie veroorzaken die het ontstaan geeft aan giftige stoffen, waar je flink ziek van kunt worden. Dit heeft dat praktisch gezien nog weinig met je huid te maken (dus roodheid of verbranden), maar wel met misselijkheid, hoofdpijn, braken, enz...
Bij mijn weten leidt Roaccutane enkel tot fotosensitiviteit en niet tot fototoxiciteit, dus kan je door gradueel toenemend enkele minuten in de zon te gaan liggen perfect uittesten of je gevoeliger geworden bent of niet.
Met fototoxische medicijnen (zoals bv tetracycline antobiotica) probeer je dit best niet, want dat loop je het risico van doodziek te worden.
Succes allemaal!
By the way,
Ik ga de komende twee maanden 1 week naar Griekenland, 1 week naar Frankrijk en 1 week naar Italië (meestal voor mijn werk, maar de zon zal er wel schijnen). Ben pas naar Spanje geweest en de zon was mij zeer gunstig gestemd...
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:09:00 #251
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26428346
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:22 schreef subsense het volgende:

[..]

Maar ik vraag me dus af, als je niet verbrand of rood wordt maar je krijgt toch een lekker kleurtje, is het dan toch schadelijk? Natuurlijk is zon (bijna) altijd schadelijk maar als je niet over de grens gaat...
Heb wel een vakantie staan naar Griekenland over 3 weken, als ik ga ben ik 5 weken aan het slikken. We zijn wel weer van plan om te gaan duiken. Ik twijfel nu of we moeten gaan ja of nee.
Ik slik momenteel 20MG per dag en heb het idee dat het wel begint te werken.
Ik heb milde acné (zoiets als Guitarmeistro1 denk ik) Momenteel alleen ex-pukkels en één redelijk vers geval, maar deze begint ook al te slinken.

Bij mij is de ellende pas echt begonnen na het gebruik van ProActive, er zit daar een soort scrubzeep bij. Misschien heb ik wel "te hard" gescrubt (Toen zat ik nog NIET aan de roa hoor!!!)
Ik heb echt een explosie gehad 6 a 7 weken geleden. vooral op mijn slapen enorme puisten, stuk of 6-8 aan elke kant. Deze zijn nu weg maar je ziet nog wel waar ze gezeten hebben. Kleine rode bultjes, niet echt pukkels....

Heeft iemand nog een goede tip om deze rode plekjes, ex-puisten lokaal te behandelen? Ik gebruik Sudocrem, maar ik vraag me soms af of dit wel het juiste product is omdat de creme zo vettig is.

Dus als iemand nog een doos ProActive wil overnemen? Ik hoor er ook hele goede verhalen over....
Ik weet t ook niet hoor, maar t staat heel duidelijk aangegeven en ik ben geen arts, dus ik ben heel voorzichtig ermee, zal wel kijken of ik meer kan vinden hierover.
Ik weet wel dat ik in het begin superrrrr voorzichtig was, maar je vergeet de zon snel en voordat je het in de gaten hebt, denk je ineens, he shit ik zit in de zon. Ik voel het wel gelijk, trekken strakke huid... maar als ik goed smeer en gehydrateerd hou is er niets aan de hand.

Je hebt gelijk als je zegt dat je het kleurtje mist, ik baal ook, ik ben meestal door duiken poeppiebruin en nu geef ik licht in het donker

Maar hou er rekening mee dat de zon overal anders is en beter voorkomen dan genezen....

Verder wens ik euh... shit naam niet gelezen.... in ieder geval super leuke vakantieweken toe... Ben jaloers...
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26433912
Kijk Belgium26, dat wou ik horen!

Dank je wel, als het allemaal klopt wat je zegt dan hoef ik me niet zo'n zorgen te maken.
Volgens mij zit je al een paar maanden aan de Roa en als jij weinig last hebt in de Spaanse voorjaarszon....
Ik denk dat ik mijn duikvakantie ook gewoon door laat gaan. Ik ga toch niet op vakantie om de hele dag in de zon te liggen, dat kan ik thuis ook doen.

Vandaag is het prachtig weer en lig lekker in de hangmat in mijn tuin. Mijn allergrootste hobby!
Zodra ik last begin te krijgen en de zon echt gaat prikken ga ik uit de zon.
Ik hoop eigenlijk dat ik met een relatief korte en lichte kuur (20 tot 40 mg) kan volstaan.
pi_26434768
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:53 schreef subsense het volgende:
Kijk Belgium26, dat wou ik horen!

[knip]

Ik denk dat ik mijn duikvakantie ook gewoon door laat gaan. Ik ga toch niet op vakantie om de hele dag in de zon te liggen, dat kan ik thuis ook doen.

[knip]
Een echte duiker wordt niet bruin!

pi_26471200
Ik heb ook best erge acne op mijn rug...al paar jaar. WAarschijnlijk heb ik daar (onbewust?) toch wat aan zitten krabben (omdat het kriebelde) en ik heb laatst gezien (ook al wel es eerder opgemerkt) dat heel mijn rug onder zit met allemaal rode/paarse vlekjes...Dat zijn gewoon soort littekens...

Weet iemand hoe je dat soort littekens weg kunt krijgen of kunt verminderen :S
Haleloeja
pi_26472751
En wat is nou het beste voor droge lippen? Ik gebruik nu Vaseline, maar daar worden m'n lippen zo vies en vet van.
  zondag 24 april 2005 @ 14:43:06 #256
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_26473921
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:50 schreef IntelliEye het volgende:
En wat is nou het beste voor droge lippen? Ik gebruik nu Vaseline, maar daar worden m'n lippen zo vies en vet van.
Ga naar de apotheek. Die hebben daar zalfjes voor. Die werken veel beter dan labello.

Op de tube van het zalfje wat ik hier heb staat: lanol/vas/glyc. en eronder staat dat het specifieke lipzalf is.
Horrible Cunt!
pi_26477114
Hallo, even een vraagje voor degenen die succes hebben gehad met Roaccutane.
Hoe erg was jullie acne precies? Hebben jullie er wat foto's van?
Want daar ben ik dus erg benieuwd was, mensen die zeggen dat ze nu nog nauwelijks een puistje hebben, dan vraag ik me juist af hoe erg het in het begin was.

Ik zit er zelf enorm aan te denken om er nu mee te beginnen, ook al is het bijna zomer.
Dan blijf ik wel gewoon binnen, als ik er maar vanaf ben.

En hoe neem je die pillen in? Gewoon doorslikken met wat water? Hoe groot zijn die pillen precies?
Ron Paul 2012
  zondag 24 april 2005 @ 19:00:17 #258
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26480273
Ik had het licht en ben er compleet vanaf. Als je zwaardere acne hebt helpt het ook heel goed alleen ik weet niet in hoeverre. Pillen zijn heel klein en makkelijk doorslikbaar met water.
pi_26480946
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:50 schreef Supersoep het volgende:
Hallo, even een vraagje voor degenen die succes hebben gehad met Roaccutane.
Hoe erg was jullie acne precies? Hebben jullie er wat foto's van?
Want daar ben ik dus erg benieuwd was, mensen die zeggen dat ze nu nog nauwelijks een puistje hebben, dan vraag ik me juist af hoe erg het in het begin was.

Ik zit er zelf enorm aan te denken om er nu mee te beginnen, ook al is het bijna zomer.
Dan blijf ik wel gewoon binnen, als ik er maar vanaf ben.

En hoe neem je die pillen in? Gewoon doorslikken met wat water? Hoe groot zijn die pillen precies?
Tijdens of na het eten slikken met water
De pillen zijn niet echt groot
Ongeveer het zelfde als een paracetamol ofzo maar dan ei vormig



[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2005 19:31:56 ]
pi_26498556
Ik heb van de dermatoloog Isotretinoine Dumex van Alpharma gekregen, maar ik heb eerst twee weken Roche gebruikt. Is het erg als je naar een ander merk overstapt?
pi_26498954
Een vraagje:
Hoe lang duurde het bij jullie vooraleer die rode vlekken verdwenen waren? Mijn puistjes zijn op dit moment (4 weken therapie aan 30mg/dag) bijna volledig weg, maar ik zit wel nog volledig onder de rode vlekken. Het lijkt nu net of ik één of andere huidaandoening heb (eczeem of allergie of zo).

IntelliEye: Het actief bestanddeel is in beide gevallen hetzelfde, nl. isotretinoine, enkel de samenstelling van de gelule of zo kan veranderen, dus zou normaal net hetzelfde effect moeten geven.

suc6!!!
pi_26499667
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:30 schreef Belgium26 het volgende:
IntelliEye: Het actief bestanddeel is in beide gevallen hetzelfde, nl. isotretinoine, enkel de samenstelling van de gelule of zo kan veranderen, dus zou normaal net hetzelfde effect moeten geven.
Het ging mij meer om of het wel gezond is.

Ik heb dus al 2 weken geslikt en heb m'n dermatoloog dat wat vaagjes verteld, maar hij was volgens mij behoorlijk anders dan de verhalen over dermatologen die ik hier lees. Hij zei bijna niets over bijwerkingen, droge lippen moest je maar labello opsmeren. Verder wilde hij beginnen met 40mg, terwijl hij mijn Acne beschreef als "rustig", maar omdat er al een paar littekens zaten krijg ik het dus toch (en Acne komt ook bij sommige familieleden voor en Roaccutane is al eerder bij familielid voorgeschreven).
pi_26499993
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:56 schreef IntelliEye het volgende:

[..]

Het ging mij meer om of het wel gezond is.

Ik heb dus al 2 weken geslikt en heb m'n dermatoloog dat wat vaagjes verteld, maar hij was volgens mij behoorlijk anders dan de verhalen over dermatologen die ik hier lees. Hij zei bijna niets over bijwerkingen, droge lippen moest je maar labello opsmeren. Verder wilde hij beginnen met 40mg, terwijl hij mijn Acne beschreef als "rustig", maar omdat er al een paar littekens zaten krijg ik het dus toch (en Acne komt ook bij sommige familieleden voor en Roaccutane is al eerder bij familielid voorgeschreven).

Wel, de generische vorm is niet ongezonder dan die van Roche. Alle nevenwerkingen zijn immers afkomstig van het actief bestanddeel, isotretinoin, dat in beide aanwezig is. De rest is gewoon gelatine en bindmiddel en zo, en dat is uiteraard niet giftig.
Je dermatoloog klinkt inderdaad vrij relaxed. Als je der zelf niet gerust in bent, kan je misschien beter overstappen. Ik heb liever een iets voorzichtigere dokter, die aan een lage dosis begint en mijn bloedwaarden en zo goed opvolgt, kwestie van der later geen narigheden aan over te houden.
Maar dat beslist natuurlijk ieder voor zich he!
Greetz
pi_26500658
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:30 schreef Belgium26 het volgende:
Een vraagje:
Hoe lang duurde het bij jullie vooraleer die rode vlekken verdwenen waren? Mijn puistjes zijn op dit moment (4 weken therapie aan 30mg/dag) bijna volledig weg, maar ik zit wel nog volledig onder de rode vlekken. Het lijkt nu net of ik één of andere huidaandoening heb (eczeem of allergie of zo).

IntelliEye: Het actief bestanddeel is in beide gevallen hetzelfde, nl. isotretinoine, enkel de samenstelling van de gelule of zo kan veranderen, dus zou normaal net hetzelfde effect moeten geven.

suc6!!!
Tijdens de kuur kan je huid eerder rood zien en schilferig zijn... dat hou je dus totdat je kuur is afgelopen. M'n eerste kuur was heel kort en ben toen gestopt ook omdat ik op vakantie ging (zomer). Maar ik merkte dus heel duidelijk dat m'n huid nog gigantisch verbeterde juisssst na dat ik gestopt was. Jammer genoeg kwam het na de zomer wel meteen weer snoeihard terug, maarja ik had toen ook maar heel kort een kuurtje van 10mg gehad.
pi_26501572
Ik heb trouwens af en toe een soort stekende pijn onder in m'n rug, ik las dat dit wel vaker gebeurt, maar wat is dit precies voor bijwerking? Heeft dat met je gewrichten te maken of iets anders? En wat doe je er aan? Of gaat het redelijk snel weer weg?

Dit is trouwens sinds anderhalve dag.

[ Bericht 4% gewijzigd door IntelliEye op 25-04-2005 18:10:20 ]
pi_26501812
quote:
Op zondag 24 april 2005 13:50 schreef IntelliEye het volgende:
En wat is nou het beste voor droge lippen? Ik gebruik nu Vaseline, maar daar worden m'n lippen zo vies en vet van.
Ik denk dat het per persoon verschillend is. De één heeft een hekel aan een "parfum/smaak" de ander wil dat het "lekker"smeert.
Ik zelf ben al jaren verslaafd aan lippenvet, ook voor ROA. Vaseline doet zijn taak, maar is inderdaad vet, Purol werkt redelijk voor mij. Labello is rotzooi (voor mij EN voor veel anderen!!)

Het beste voor mij werkt Blistex Lip Conditioner. Heeft ook nog factor 15.
Ervaring met de apotheek zalfjes heb ik niet.

Ik zit momenteel al weer 13 dagen aan de ROA. Hele weekend met vrienden in de zon gezeten en (nog) nergens last van. Ik slik 20mg per dag en heb lichte tot milde acné met periode's.

Ik zie nu verbetering en krijg bijna geen nieuw puisten erbij (toevallig vandaag nog één)
Ik zit echter ook met die rode vlekjes/bultjes van ex-pukkels. Sudocrem werkt redelijk goed, maar ik denk dat er nog een beter spulletje is, ik heb het alleen nog niet gevonden!
pi_26501944
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:04 schreef IntelliEye het volgende:
Ik heb trouwens af en toe een soort stekende pijn onder in m'n rug, ik las dat dit wel vaker gebeurt, maar wat is dit precies voor bijwerking? Heeft dat met je gewrichten te maken of iets anders? En wat doe je er aan? Of gaat het redelijk snel weer weg?

Dit is trouwens sinds anderhalve dag.
Ik heb dit in het begin ook gehad, maar eerder een "zeurende" pijn. Niet echt heel vervelend. Ik had het na 7 dagen ongeveer. Ik dacht dat het "te" vroeg zou zijn, maar nu ik jou verhaal lees denk ik dat het best van de Roa kan komen.
Alleen heb jij het na ongeveer 2 weken.
Die pijntjes zijn nu weg!

[ Bericht 3% gewijzigd door subsense op 25-04-2005 18:29:57 ]
pi_26502633
Ik zal die lippenbalsem eens proberen.

Ik gebruik het nu precies 14 dagen (ook 20mg) en ik had vorige week een mega outbreak. Ik had ineens echt veel en veel meer puistjes dan normaal. Ik heb nu ook inderdaad geen nieuwe puistjes meer gezien, maar ik denk dat we nog wat te vroeg juichen. Ik heb ook lichte acne.
pi_26502857
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:01 schreef IntelliEye het volgende:

Ik gebruik het nu precies 14 dagen (ook 20mg) en ik had vorige week een mega outbreak. .....................
Geinig, we lopen dus exact gelijk, ik heb net pil nummer 14 naar binnen getikt. Ik heb geen hele zware outbreak gehad. Als we de dosis verhogen is er weer kans op een lichte outbreak.

Ik weet nog niet wat wijsheid is bij pukkels onder ROA, wel of niet uitknijpen. Het lijkt er op dat als ik een puistje uitknijp en het lukt redelijk (Na de douche, hygienisch, gaatje prikken, niet te hard knijpen/drukken) dat het puistje dan heel snel verdwijnt.....Ik doe het nu niet maar echt weg gaan ze niet. (maar dat is een bekend "probleem" bij ROA gebruik)
pi_26505711
Ik slik nu ook zo'n twee maanden roa(20mg), ben van plan om over een maand te stoppen zodat ik de zomer goed kan doorkomen(zonvakantie enz).

Dermatoloog zegt ook dat we het dan in het najaar kunnen oppakken, wat is jullie ervaring hiermee en zijn jullie van plan de zomer door te slikken?
>>>>>www.GeldOase.nl<<<<<<
De online gids voor uw bijverdiensten!!
pi_26506205
@Rdw, ik ben niet van plan in de zomer door te slikken. Ik slik nu 5 maanden en slik nu nog 1 maand omdat ik die maand dáárna op zuip/zon vakantie ga en dus mijn huid ff een maandje rust wil geven

dus hopen dat het wegblijft zo niet slik ik denk ik weer
Haleloeja
pi_26507270
quote:
Op maandag 25 april 2005 19:12 schreef subsense het volgende:
Geinig, we lopen dus exact gelijk, ik heb net pil nummer 14 naar binnen getikt. Ik heb geen hele zware outbreak gehad. Als we de dosis verhogen is er weer kans op een lichte outbreak.
Jep. Maar ik ga dus morgen naar 30mg voor een paar dagen, en dan naar 40mg, zoals mijn dermatoloog wil. Ik heb trouwens de hele avond geen last van m'n rug gehad, hopelijk was het dus bij mij ook maar zeer tijdelijk.
quote:
Op maandag 25 april 2005 21:31 schreef RdW het volgende:
Ik slik nu ook zo'n twee maanden roa(20mg), ben van plan om over een maand te stoppen zodat ik de zomer goed kan doorkomen(zonvakantie enz).
Ben je al (tijdelijk met zo'n korte kuur) van de puistjes af dan na 2 maanden 20mg? Ik bedoel, heb je al zoveel resultaat dat je nu ff een pauze in wilt lassen?
pi_26508335
@intellieye niet 100% maar wel voor 80% en dat vind ik al heel wat en de zon brengt ook vaak veel verbetering.

Ik denk dat ik ook niet anders kan dan een pauze aangezien ik veel in de zon zit van de zomer (ik voel nu al irritatie als ik in de zon heb gezeten)
>>>>>www.GeldOase.nl<<<<<<
De online gids voor uw bijverdiensten!!
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:09:29 #274
91856 Stretto
..........
pi_26510425
Dit allemaal zo lezende vraag ik me iets af.... Heeft er iemand foto's van voor en na de kuur?
Lijkt me wel interessant en het draagt wel iets bij aan het topic denk ik zo
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_26514036
Vraag:

Ik heb ook best erge acne op mijn rug...al paar jaar. WAarschijnlijk heb ik daar (onbewust?) toch
wat aan zitten krabben (omdat het kriebelde) en ik heb laatst gezien (ook al wel es eerder opgemerkt) dat heel mijn rug onder zit met allemaal rode/paarse vlekjes...Dat zijn gewoon soort littekens... :S

Weet iemand hoe je dat soort littekens weg kunt krijgen of kunt verminderen
Haleloeja
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:58:17 #276
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26515054
Allemaal gewoon geduld hebben, niet knijpen of krabben, sudocrem of zinkzalf op de rode vlekejes en nieuwe pukkels en alles komt goed

Kijk maar naar mij
pi_26515190
Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen. Ik heb soms last van bultjes onder de huid die niet altijd meteen rood worden, maar de huid gaat er wel strak staan waardoor het soms pijnlijk is. En wanneer dit zich wel ontwikkeld tot een echte puist wordt ie felrood. Erg irritant. Ik neem aan dat ROA hier ook tegen helpt? Hoe zit het met de nieren? Ik heb gehoord dat het effect daarop nogal slecht kan zijn. Of valt dat allemaal wel mee?
pi_26515299
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:09 schreef Stretto het volgende:
Dit allemaal zo lezende vraag ik me iets af.... Heeft er iemand foto's van voor en na de kuur?
Lijkt me wel interessant en het draagt wel iets bij aan het topic denk ik zo
Ik denk dat mensen niet graag hun (vooral in hun ogen) minder uitziende huid op de foto zetten en hier gaan posten.... Maarrrr nou ga ik al een tijdje mee hier in de topics en weet ik dat in voorgaande delen wel een aantal foto's zijn gepost. Vooral door user 'Doagere', moet je even zoeken dus.
Ook in het topic "Het middel tegen puistjes" staan foto's...
pi_26515824
quote:
Ik weet nog niet wat wijsheid is bij pukkels onder ROA, wel of niet uitknijpen. Het lijkt er op dat als ik een puistje uitknijp en het lukt redelijk (Na de douche, hygienisch, gaatje prikken, niet te hard knijpen/drukken) dat het puistje dan heel snel verdwijnt.....Ik doe het nu niet maar echt weg gaan ze niet. (maar dat is een bekend "probleem" bij ROA gebruik)
Owja, ik doe dat dus ook altijd maar dan voor het douchen, maar ik slik geen ROA, dus misschien kan ik niet goed oordelen, heb op het moment ook maar 1 puistje ofzo, maar zaterdagaaf gedaan bij echt een hele dikke bobbel, die had er wel weken kunnen zitten, maar gister was er al bijna niks van te zien. Maar bij mij werkt dat altijd heel goed, tenminste bij die witte dingen, in die andere kan je beter niet prikken. Gewoon heel voorzichtig zijn, maar goed ik slik geen ROA dus daar kan ik niet over oordelen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:04:40 #280
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_26516397
Ajoooo,

volgens mij moet ik nog een maandje voor mijn controle bij het ziekenhuis, ga er vanuit dat ik daarna niet meer hoef, wil ook in juni op vakantie dus zou wel goed uitkomen als ik dan gestopt ben, kan ik lekker ongegeneerd in t zonnetje, lekker duiken, uitrusten.

Mijn lippen blijf ik driftig ondersmeren met Vaseline, moet wel consequent doen want anders scheurt alles als ik lach.
Ik heb wel last van gewrichtspijn, vooral mijn enkels met zaalvoetbal en mijn onderrug, waarschijnlijk niet onbekend voor de andere ROA slikkers.

ROA of een ander onbekend merk, maakt voor de werking niets uit, wat er in zit is exact hetzelfde, dus het heeft op de werking geen effect maar ook niet op je gezondheid. Had van de week weer een redelijke knoeperd op mijn rug, man wat kan dat zeer doen. Terwijl ik matige last heb van acne, heb ik wel last van die onderhuidse ontstekkingen, nu nog afentoe terwijl ik slik.
Had best ook last van acne in mijn haar en haarlijn en oren, armen borst en rug. Best wel op veel plaatsen, hebben jullie daar ook last van (gehad?)
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_26522592
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:04 schreef scubagirl het volgende:
..................Terwijl ik matige last heb van acne, heb ik wel last van die onderhuidse ontstekkingen, nu nog afentoe terwijl ik slik.
Had best ook last van acne in mijn haar en haarlijn en oren, armen borst en rug. Best wel op veel plaatsen, hebben jullie daar ook last van (gehad?)................
Nee, ik nergens puistjes behalve op mijn gezicht.....en hééél af en toe eentje op mijn bovenbeen/dij ofzo. Zo heel af en toe (1 x per jaar) heb ik zo'n hele grote ontsteking die erg diep zit. De ervaring leert dat je daar NIET aan moet komen, dat maakt het allemaal erger.

Dag 15; alleen maar drogere lippen. Verder geen bijwerkingen. Alleen die rode plekjes, en daar smeer ik Sudocrem op. Ik merk wel dat puistjes beter zijn uit te knijpen. Ik heb een hele dunne injectienaald gehaald, deze eerst ontsmetten met een aansteker o.i.d., af laten koelen!! en dan op het juiste moment op de juiste plek met de juiste diepte prikken. Als het goed is voel je daar helemaal nix van, als je te diep gaat voel je pijn=niet goed! Gister weer eentje erg goed gelukt.

Na het douchen is beter omdat dan je huis veel soepeler is. Nadrukkelijke tip van de schoonheidspecialiste...
pi_26537068
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 16:45 schreef subsense het volgende:

[..]

Nee, ik nergens puistjes behalve op mijn gezicht.....en hééél af en toe eentje op mijn bovenbeen/dij ofzo. Zo heel af en toe (1 x per jaar) heb ik zo'n hele grote ontsteking die erg diep zit. De ervaring leert dat je daar NIET aan moet komen, dat maakt het allemaal erger.

Dag 15; alleen maar drogere lippen. Verder geen bijwerkingen. Alleen die rode plekjes, en daar smeer ik Sudocrem op. Ik merk wel dat puistjes beter zijn uit te knijpen. Ik heb een hele dunne injectienaald gehaald, deze eerst ontsmetten met een aansteker o.i.d., af laten koelen!! en dan op het juiste moment op de juiste plek met de juiste diepte prikken. Als het goed is voel je daar helemaal nix van, als je te diep gaat voel je pijn=niet goed! Gister weer eentje erg goed gelukt.

Na het douchen is beter omdat dan je huis veel soepeler is. Nadrukkelijke tip van de schoonheidspecialiste...
Ik smeer er daarna altijd wel bactroban op, dat was ik vergeten te vertellen, maar ik heb dus nog wel rode vlekjes, dat sudocrem, dat veroorzaakt geen nieuwe puistjes? En helpt dat ook tegen droge huid rondom je neus, kin enzo?
pi_26538150
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:07 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen niet graag hun (vooral in hun ogen) minder uitziende huid op de foto zetten en hier gaan posten.... Maarrrr nou ga ik al een tijdje mee hier in de topics en weet ik dat in voorgaande delen wel een aantal foto's zijn gepost. Vooral door user 'Doagere', moet je even zoeken dus.
Ook in het topic "Het middel tegen puistjes" staan foto's...
Ja. Deel 4 t/m 8 ofzo.

Maar weetniet of de nog online staan. Heb al zolang geen puisten meer
pi_26538272
quote:
Een vraagje:
Hoe lang duurde het bij jullie vooraleer die rode vlekken verdwenen waren? Mijn puistjes zijn op dit moment (4 weken therapie aan 30mg/dag) bijna volledig weg, maar ik zit wel nog volledig onder de rode vlekken. Het lijkt nu net of ik één of andere huidaandoening heb (eczeem of allergie of zo).

IntelliEye: Het actief bestanddeel is in beide gevallen hetzelfde, nl. isotretinoine, enkel de samenstelling van de gelule of zo kan veranderen, dus zou normaal net hetzelfde effect moeten geven.

suc6!!!
mm, verschillend. Ik had na 6 weekjes geen puisten meer, nog wel overal van die rode vlekjes. Die verdwenen ook wel na een aantal weekjes.
pi_26544006
ik heb uitgerekent ik uiteindelijk als ik klaar ben (heb er nu 4.5 opzitten) ik eigenlijk om aan 120 MG/kg lichaamsgewicht wil komen 4 weken (in de kuur) 80 mg moet slikken! ipv 60 MG. want heb nu:

2 maanden: 40 MG geslikt
(bijna) 3 maanden: 60 MG geslikt

en zou dus nog 1 maand: 80 MG moeten om die 120 mg te halen

Maar weet niet of ik dat aan durf, of dat wel zo goed is...., wil mijn lever niet (verder) naar de klote helpen namelijk, want als ik 80 MG slik mag ik denk ik écht geen druppel alcohol slikken bijvoorbeeld, en moet ik écht opassen (met eten enzo) Ik vond 60 MG in principe al veel, maar ik kom dus als ik stop (na 6 maanden, wat ook echt moet ivm vakantie anders had ik wel maandje langer geslikt) niet aan die 120 Mg (weeg 83 kg)

Dus een dilmma
Haleloeja
pi_26544244
Je zou ook gewoon kunnen beslissen van nog 2 maandjes "rustig" verder te doen aan 40mg/dag ipv 1 maand aan 80mg/dag.
Dat zou ik verkiezen. Heb mezelf trouwens opgelegd van niet boven 0.5mg/kg/dag te gaan, dus 40mg/dag in mijn geval. Maar dat zijn persoonlijke keuzes he.
By the way: letten jullie (ivm jullie lever) ook op voeding ipv enkel op alcohol? Je zou natuurlijk kunnen redeneren dat vet eten en eieren enz... ook allemaal een zware belasting zijn voor je lever en dus best uit het dieet geëlimineerd worden? Heb hierover nog nooit iets gehoord...
Greetz
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:53 schreef Gelderland het volgende:
ik heb uitgerekent ik uiteindelijk als ik klaar ben (heb er nu 4.5 opzitten) ik eigenlijk om aan 120 MG/kg lichaamsgewicht wil komen 4 weken (in de kuur) 80 mg moet slikken! ipv 60 MG. want heb nu:

2 maanden: 40 MG geslikt
(bijna) 3 maanden: 60 MG geslikt

en zou dus nog 1 maand: 80 MG moeten om die 120 mg te halen

Maar weet niet of ik dat aan durf, of dat wel zo goed is...., wil mijn lever niet (verder) naar de klote helpen namelijk, want als ik 80 MG slik mag ik denk ik écht geen druppel alcohol slikken bijvoorbeeld, en moet ik écht opassen (met eten enzo) Ik vond 60 MG in principe al veel, maar ik kom dus als ik stop (na 6 maanden, wat ook echt moet ivm vakantie anders had ik wel maandje langer geslikt) niet aan die 120 Mg (weeg 83 kg)

Dus een dilmma
pi_26544707
---edit---dubbelpost
Haleloeja
pi_26544713
quote:
Op woensdag 27 april 2005 14:03 schreef Belgium26 het volgende:
Je zou ook gewoon kunnen beslissen van nog 2 maandjes "rustig" verder te doen aan 40mg/dag ipv 1 maand aan 80mg/dag.
Dat zou ik verkiezen.
Please...lees ff goed, wat ik er heb staan: ik moet op die datum stoppen omdat ik een maand later op zon/zuip vakantie ga en mijn huid dus ff een maandje 'rust' nodig heeft (dus wat ik ook in mijn post zei: ik kan niet langer slikken, anders had ik dat wel gedaan )

Andere adviezen welkom
Haleloeja
pi_26549919
quote:
Op woensdag 27 april 2005 14:19 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Please...lees ff goed, wat ik er heb staan: ik moet op die datum stoppen omdat ik een maand later op zon/zuip vakantie ga en mijn huid dus ff een maandje 'rust' nodig heeft (dus wat ik ook in mijn post zei: ik kan niet langer slikken, anders had ik dat wel gedaan )

Andere adviezen welkom
Dan ga je gewoon na je vakantie weer verder... moet je alleen wel ietsje langer doorslikken dan het aantal maanden wat je nog had staan.
pi_26564886
Heeft iemand wat meer informatie over de werking van dat sudocrem waar ik aldoor wat over hoor?
pi_26565550
het herstel de rode huid...(en rode wondjes bijv. als je kortje open gekrabt het). Het is niet zo duur (3.50 ofsow) dus probeer het eens zou ik zeggen
Haleloeja
pi_26600156
Even een update van mijn Roaccutane-gebruik

Ik heb nu 3 maandjes 40mg geslikt. En moet waarschijnlijk nog 2 maanden doorslikken

*Ik ben waarschijnlijk klaar met slikken rond 1 juli, ik ga 22 juli naar Turkije op vakantie. Kan dit?

*Ik slik Roaccutane voor mijn gezicht. Op mijn rug had ik vrijwel niets. Maar sinds ik het dus slik heb ik ongeveer 5 dikke puisten op mijn rug erbij gekregen. Kan dit door Roaccutane komen? En dit gaat ook wel weer weg lijkt mij?

* Kan het zijn dat ik door Roaccutane erg last krijg van mijn onderrug tijdens het tillen? (ik moet namelijk veel tillen voor mijn werk, maar hier had ik hiervoor nooit last van en nu wel)

* Kan het zijn dat zelfs je vagina droog wordt van Roa ? Heb er nu hele droge velletjes op me schaamlippen

* Kan het zijn dat ik door roa extreem moe wordt? Kan sochtends erg moeilijk mijn bed uitkomen, maar dit is nog erger geworden sinds Roa. Ik moet zeggen dat ik vaak laat opsta en als ik dan vroeg op moet staan extreem moe ben dus daar kan het aan liggen.

* Ik had gister een extreem depri aanval. Kan dit door Roa versterkt worden?

thanks voor het beantwoorden
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:22:29 #293
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26600341
Het gaat hier nog steeds de goede kant op. Laatst klein puistje gekregen op mun voorhoofd gekregen maar die is ook alweer bijna helemaal weg ( Sudocreme).
Alles valt nu nauwelijks op! Nu alleen nog een kleurtje krijgen van de zon en je ziet het gelijk helemaal niet meer.
pi_26601256
Blinker, hoe ver sta je met je kuur? Kan je effe een overzicht geven van de doses / tijd?
Greetz,
succes nog!
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:22 schreef Blinker het volgende:
Het gaat hier nog steeds de goede kant op. Laatst klein puistje gekregen op mun voorhoofd gekregen maar die is ook alweer bijna helemaal weg ( Sudocreme).
Alles valt nu nauwelijks op! Nu alleen nog een kleurtje krijgen van de zon en je ziet het gelijk helemaal niet meer.
pi_26601492
Hoi Salie!
Ik herken mezelf heel erg in jou reactie (behalve dan die droge vagina, want heb er geen).
Ik heb ook heel erg last in mijn onderrug, een stekende pijn die somsuitstraalt naar mijn been.
Dat moe zijn is de ergste bijwerking bij mij: als de wekker afgaat is het net alsof ik aan mijn bed vastgeplakt lig met secondelijm, benen en armen wegen loodzwaar en kan mijn ogen amper openhouden. Heb dit ook vaak door de dag....
Dat depressief zijn heb ik van nature nogal, dus weet nooit of het door de Roa komt of niet.
Ik zit nu aan 6 weken, en alles is mooi aan het opklaren, maar heb er net weer 2 exemplaren bijgekregen op mijn voorhoofd, dus das wel balen. Nog iemand die dit voorgehad heeft? Dat er ineens, zomaar uit het niets weer nieuwe exemplaren opduiken terwijl je dacht dat er geen nieuwe gingen bijkomen?
GReetz
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 16:16 schreef Salie het volgende:
Even een update van mijn Roaccutane-gebruik

Ik heb nu 3 maandjes 40mg geslikt. En moet waarschijnlijk nog 2 maanden doorslikken

*Ik ben waarschijnlijk klaar met slikken rond 1 juli, ik ga 22 juli naar Turkije op vakantie. Kan dit?

*Ik slik Roaccutane voor mijn gezicht. Op mijn rug had ik vrijwel niets. Maar sinds ik het dus slik heb ik ongeveer 5 dikke puisten op mijn rug erbij gekregen. Kan dit door Roaccutane komen? En dit gaat ook wel weer weg lijkt mij?

* Kan het zijn dat ik door Roaccutane erg last krijg van mijn onderrug tijdens het tillen? (ik moet namelijk veel tillen voor mijn werk, maar hier had ik hiervoor nooit last van en nu wel)

* Kan het zijn dat zelfs je vagina droog wordt van Roa ? Heb er nu hele droge velletjes op me schaamlippen

* Kan het zijn dat ik door roa extreem moe wordt? Kan sochtends erg moeilijk mijn bed uitkomen, maar dit is nog erger geworden sinds Roa. Ik moet zeggen dat ik vaak laat opsta en als ik dan vroeg op moet staan extreem moe ben dus daar kan het aan liggen.

* Ik had gister een extreem depri aanval. Kan dit door Roa versterkt worden?

thanks voor het beantwoorden
pi_26603673
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:32 schreef Gelderland het volgende:
het herstel de rode huid...(en rode wondjes bijv. als je kortje open gekrabt het). Het is niet zo duur (3.50 ofsow) dus probeer het eens zou ik zeggen
hmm ik heb opeens een paar kleintjes derbij gekregen sinds vannacht, kan dit door die sudocrem komen? Nja eerst maar weer aan de water.
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:56:03 #297
93619 Guitarmaistro1
Love my Gibby LP
pi_26604343
Ik ben compleet van de acne af, maar heb nu wel meer last van gerstekorrels, heel vaag. Weet iemand wat ertegen te doen?

@ Salie

alles wat je opschrijft is mogelijk. Onderrug kan inderdaad zeer gaan doen, had ik ook nadat ik getraind had. Droge vagina is ook goed mogelijk, al heb ik daar de ballen verstand van. Gaat waarschijnlijk vanzelf over. Pas wel op voor de zon in Turkije want je gaat 3 weken na het stoppen, dan is je huid nog vrij kwetsbaar. Pas na 2 maanden is het echt weer hersteld.
Moe kun je ook heel goed worden van Roa en depri ook. Niks om je zorgen over te maken
pi_26605102
morgen word weer een moeilijke dag. Ga al om 13.00 naar de stad met vrienden en daar zal veel alcohol gedronken gaan worden .....

dus morgen maar eens 1 dagje géén volle 60 mg slikken om het een klein beetje te compenseren én zo weinig mogelijk proberen te zuipen (zal moeilijk worden van smiddagst tot savonds )
Haleloeja
pi_26605295
Je mag heus wel een keer drinken hoor Gelderland. Ik heb dat ook een aantal malen gedaan met 40mg per dag en me lever was nog toppie. Ze bedoelen in de bijsluiter denk ik eerder mensen die dagelijks 3 a 4 glazen nemen. Alleen je zal het wat sneller voelen met roa.

En dat 1 keer gee 60mg heeft geen zin natuurlijk. Het zit sowieso in je bloed.
pi_26611948
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:56 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik ben compleet van de acne af, maar heb nu wel meer last van gerstekorrels, heel vaag. Weet iemand wat ertegen te doen?
ja die dingen heb ik ook opeens, bij m'n ogen enzo, vaag ! Wist niet dat dat van de roa kwam. Maar ik weet niet wat je er tegen kan doen alleen dat het verdomde pijn doet en dat ze vanzelf een keer openbarsten
pi_26612043
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:04 schreef Belgium26 het volgende:
Hoi Salie!
Ik herken mezelf heel erg in jou reactie (behalve dan die droge vagina, want heb er geen).
Ik heb ook heel erg last in mijn onderrug, een stekende pijn die somsuitstraalt naar mijn been.
Dat moe zijn is de ergste bijwerking bij mij: als de wekker afgaat is het net alsof ik aan mijn bed vastgeplakt lig met secondelijm, benen en armen wegen loodzwaar en kan mijn ogen amper openhouden. Heb dit ook vaak door de dag....
Dat depressief zijn heb ik van nature nogal, dus weet nooit of het door de Roa komt of niet.
Ik zit nu aan 6 weken, en alles is mooi aan het opklaren, maar heb er net weer 2 exemplaren bijgekregen op mijn voorhoofd, dus das wel balen. Nog iemand die dit voorgehad heeft? Dat er ineens, zomaar uit het niets weer nieuwe exemplaren opduiken terwijl je dacht dat er geen nieuwe gingen bijkomen?
GReetz
[..]

Ja ik ben ook van nature nogal negatief ingesteld, had het daarom ook niet achter de ROA gezocht. Alleen was ik gister echt extreem depri vandaar dat ik later bedacht dat de reactie misschien versterkt werd door de ROA.
En ik heb ook al een keer een compleet gave huid gehad dus ik dacht: er komt vast niks meer bij. Maar toch komen er dan weer 2 puisten opzetten. Ach ja ik denk dat je gewoon nog niet lang genoeg geslikt hebt want hoe langer je slikt hoe minder vaak je een outbreak krijgt.
En over die moeheid, ik ben al best vaak moe. Heb ook een lage bloeddruk, maar sinds ROA is het dus nog erger geworden. Als de wekker gaat blijf ik er in liggen omdat het niet lukt om eruit te komen, wat weer resulteert in te laat op afspraken verschijnen, beetje gaar.
Ik begin echt te twijfelen aan ROA, ik wil wel ermee doorgaan en ga het ook afmaken. Maar ik heb zo'n last v an m'n ogen. Elke dag zijn m'n ogen knalrood, vooral wanneer ik m'n lenzen in heb en het doet echt heel erg pijn.
verder de bijwerkingen die ik hiervoor noemde, dat maakt het allemaal niet echt prettig. Ik zit momenteel in een moeilijke tijd en kan het er niet bij hebben dat ik nog depressiever wordt.
Maargoed, wie mooi wil zijn moet pijn lijden moet je maar rekenen. En ik ben een doorzetter dus ik hou die laatste maandjes ook nog even vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')