quote:
Op maandag 28 februari 2005 23:07 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Nee, want dat heeft de ha onderzocht. Vind het wel vreemd, want mij is gezegd dat een blindedarmonsteking acuut is, dat je bv 's morgens last krijgt en hij er s'avonds uit is.
(geen poging om koste wat kost gelijk te willen hebben hoor, want ik gun niemand een blindedarmontsteking)
Dacht ik ook, wat jij schrijft, dat een blindedarmontsteking alleen maar acuut kan zijn. Maar mijn eigen ervaring vertelt anders. Net als een paar andere mensen hier heb ik een kijkoperatie gehad omdat ik maar niet (opnieuw) zwanger werd. Daaraan gingen natuurlijk een aantal onderzoeken aan vooraf, bijvoorbeeld waar ze keken naar de eisprong. Daar heb ik meerdere malen gevraagd naar een soort zeurende pijn, rechtsonderin. Er was geen twijfel over mogelijk (zei men), dat was vast en zeker de eisprongpijn.
Maar het kwam steeds vaker, en duurde steeds langer,
Daarom heb ik op het operatiebed, vlak voordat ik onder zeil ging, de gyn gevraagd om héél goed naar die rechter-eileider te kijken, omdat-ie steeds meer pijn ging doen.
Bij de kijkoperatie werden geen rare dingen gevonden, ook niet bij de eileider(s).
Het raadsel werd drie weken later opgelost: toen lag ik weer op de OK, dit keer dus wel met die blindedarmontsteking.
Dat is hartstikke moeilijk vast te stellen trouwens. Ik heb drie keer in één nacht naar de huisartsenpost moesten gaan vooraleer de huisarts er zeker genoeg van was dat het wel eens een blindedarmontsteking kon zijn (zeker wist ze het nog steeds niet). In het ziekenhuis wisten ze het ook niet zeker (zoals bijna altijd het geval was zeiden ze), en daarom werd eerst een echo gemaakt, en daar bleek het al snel uit. Dus het kan zijn dat een huisarts het niet kan constateren.
Gewoon in de gaten houden dus, en als je het niet vertrouwt, aan de bel trekken!