Ja... Maar als jij je zo makkelijk af laat schepen door een agentje moet jij dat weten. Ik zou nog een keer bellen, en blijven bellen!quote:Op zondag 20 februari 2005 20:52 schreef Nuek het volgende:
Dipstaart: heb je wel het hele topic gelezen? :/
Tja, dan maar bonje....quote:Op zondag 20 februari 2005 20:35 schreef Nuek het volgende:
Oblivion: ik ben nog nooit brutaal geweest, misschien zou het helpen dat juist wel eens te doen. Ik laat mezelf eerst altijd een uur of 2 afkoelen eer ik bij hun aan de bel trek. Ik heb nooit gedreigd, alleen verteld dat het wel erg vervelend is en of we misschien samen naar een oplossing kijken konden. Ik krijg wel altijd het gevoel dat ze zich heel erg aangevallen voelen ondanks dat ik alleen aan de deur sta met hen tweeen. Ik krijg meteen een verweer dat hun hond niet overal gewenst is (logisch, da's de mijne ook niet) en dat mijn hond ook wel eens blaft (en dat doet ze ook, als er iemand aan de brievenbus staat te rammelen bv.).
Ik ben bang dat wij de enigen zijn die er last van hebben (1 rij woningen langs een straat en geen achter- en tegenoverburen, op zich dus perfect). Van mensen die hier voorheen hebben gewoond heb ik wel gehoord dat zij ruzie hadden met de burendus...
quote:Op zondag 20 februari 2005 21:57 schreef deedeetee het volgende:
( stante pede ? = opstaande voet ? )
De wijkagent is er om de boel te sussen en de buurt leefbaar te houden. Afgelopen weekend heb ik een uur bij mijn ouders in de auto gezeten met hun hond die tijdens het autorijden onafgebroken blaft... Nuek, ik heb echt met je te doen, dag in dag uit een blaffende hond van de buren is ellendig. Zowel voor jou als voor de hond.quote:Op donderdag 24 februari 2005 22:05 schreef Nuek het volgende:
ik vraag me ook af wat de politie/wijkagent precies probeert te doen. Een gesprek kan ik ook nog wel voeren en dan blijft het iig binnen de perken want ik geloof er heilig in dat als ik er een wijkagent bij haal ik in zijn ogen al te ver ben gegaan (net een kleine aanvaring gehad met hem, wel om iets anders maar wat een licht ontvlambare vent is dat zegik heb me dus erg in moeten houden maar iig de boodschap over gebracht). Hij voelt zich onwijs snel aangevallen en beledigd :/
So what? Laat 'm! je bent niet echt slim bezig, als ik dat zo mag zeggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:20 schreef Nuek het volgende:
Maarja, dan is er grote kans dat de buurman flipt en schreeuwend bij me aan de deur staat omdat ie het er niet mee eens is...
*zucht*
Tips om af te koelen, please...
Mwaoh, als ik je verhalen zo lees, is die hond bij een ander baasje beter af. Vaak alleen thuis, veel blaffen, niet speels, angstig.. Ik krijg niet echt het idee dat die mensen ideale hondeneigenaren zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:22 schreef Nuek het volgende:
Oja, de dierenbescherming vertelde me dat ik 3x na 22.00u moet bellen met de politie en dan wordt de hond in beslag genomen wegens geluidsoverlast.
Gaat een beetje te ver vind ik zelf...
Een beetje geblaf op zijn tijd hoort er gewoon bij en dit is niet leuk nee en ik weet dat hij me intimideert, ik sta er bij, kijk er naar, zie het gebeuren en zeg het zelf ook dus dat hoef je me niet te vertellen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
So what? Laat 'm! je bent niet echt slim bezig, als ik dat zo mag zeggen.![]()
Als de hond stil is doe je niks, en als de hond blaft flip jij?
En als de hond stil is blijken er mensen in het huis te zijn, en als de hond blaft zijn de mensen niet thuis flip jij, kan jij je verhaal niet kwijt.
Vertel hem dat je na 22:00, 3 X de politie kan bellen, dat zijn hond in beslag genomen gaat worden.
Hij doet het er maar mee! Dimt ie echt wel in. Hij intimideert je, en je trapt er nog in ook.
Okay, wees dan maar geintimideerd en geirriteerd.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:41 schreef Nuek het volgende:
[..]
Een beetje geblaf op zijn tijd hoort er gewoon bij en dit is niet leuk nee en ik weet dat hij me intimideert, ik sta er bij, kijk er naar, zie het gebeuren en zeg het zelf ook dus dat hoef je me niet te vertellen.
Er spelen veel meer overlastzaken mee maar ik kan dat moeilijk op het net gaan zetten allemaal. Dit is wel 1 van mijn grootste frustraties. Over een andere overlast heb ik em laatst aangesproken en hij heeft me netjes aan de straat samen met zijn vrouw uitgekafferd.
Ik mag er dan intrappen maar ik denk ook graag om mijn eigen veiligheid...
Ja, maar voor 22.00u doen ze er niets aan.... Mits je vaak genoeg aan de bel hangt, lijkt me.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:24 schreef laffer het volgende:
Nuek, weet je trouwens dat je voor burenoverlast ook gewoon vòòr 2200 uur de politie kunt bellen.
het idee van sommige mensen, dat je maar kunt doen wat je wilt tot 2200uur `s avonds mag niet.
overlast is overlast en tijd doet er dan niet toe![]()
succes trouwens
in amsterdam komt de politie gewoon op een melding burenoverlast, lijkt me dat dat ook elders in nederland geldtquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:28 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ja, maar voor 22.00u doen ze er niets aan.... Mits je vaak genoeg aan de bel hangt, lijkt me.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |