Wie kan mij uitleggen hoe ik een auto eruit trek met mijn motor? Ik heb dan wel een Bandit600S met normaal 78pk maar ik zit aan de 25kw-limiet vast, dus hij is geknepen. Nu zou ik weleens auto's eruit willen trekken bij het stoplicht, maar dit lukt mij echter nooit. Van 0 naar 100 doe ik ongeveer 16 seconden over, dus je snapt wel dat na een paar seconden een Golf GTI bijv weg is.
Normaal in onbegrensde toestand doe ik 0-100 trouwens in 3.8 seconden, maar ja
![]()
Ik heb al geprobeerd met slippende koppeling weg te rijden (tot 2200rpm en dan loslaten) en vervolgens bij 3000rpm overschakelen naar de volgende versnelling want doortrekken tot in hoge toeren durf ik nog niet want de motor is net een half jaar oud. Kan dit de reden zijn dat ik er zo lang over doet om op de 100km/h te komen? Normaal gesproken laat ik de koppeling gewoon heel effetjes opkomen om weg te rijden uit stilstand en dan gewoon gasgeven vanaf 1500rpm, dan bokt de motor wel iets maar ja, die hoge toeren hè, megaslecht. Als ik gewoon niet de koppeling laat opkomen val ik meestal om.
Doe ik iets verkeerd? Zo ja, wie weet er een betere manier voor een lekkere stoplichtsprint?
[ Bericht 1% gewijzigd door Rietvaerder op 19-02-2005 20:22:37 ]