quote:Heel scherp meneer de_With; het is niet Peguy.
Al lijkt het op de foto dat meneer balanceerde op de rand van leven en dood, is dat niet het geval. Meneer had wel last van jicht, maar voor de rest was hij redelijk gezond volgens mij. Over z'n drankgebruik weet ik ook niks, maar ik vermoed dat hij wel een glaasje lustte.
in deze post zit een 'paraboleske' hint verwerkt
Tussenplaatje:quote:Hmmmz, m'neer stond aan de basis van een stroming.
Zo goed?
Yeah!!111!!!!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:08 schreef sooty het volgende:
Het tussendoorplaatje is de bemanning van Apollo 11: Armstrong, Collins en Aldrin.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:17 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Yeah!!111!!!!![]()
Wie die "lijpo" is weet ik niet is een plaatje van Z.
Nog een tussendoortje, ook iets met ruimtevaart:
[afbeelding]
Plaatje doet 't niet.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:30 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Dan weet je deze vast ook wel:
[afbeelding]
Internat doet hier(Oostenrijk) moeilijkquote:
quote:On December 13, 1958 the U.S. Army launcehd a squirrel monkey named Gordo aboard JUPITER AM-13. This flight provided useful data for Army and Navy medical research on manned space flights. Gordo made the flight with no adverse effects, but could not be recovered because the floatation mechanism of the rocket's nose cone failed.
Ik kus uw voeten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:14 schreef OllieA het volgende:
Dat lijkt me J P Holland, in zijn speelgoedje.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:07 schreef sooty het volgende:
Iets van doen met de H.L. Hunley ?
Inderdaad. En die is nog lelijk aan zijn eind gekomen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:21 schreef sooty het volgende:
Lt. George E. Dixon.
Je weet 't niet; We vermoeden dat-ie verzopen is omdat die boot nooit meer bovenkwam. Voor hetzelfde geld zijn ze door gepadeleerd naar de Caribean en daar rustig gaan leven.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Inderdaad. En die is nog lelijk aan zijn eind gekomen.
Hij is teruggevonden hoor, die Hunley.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:29 schreef sooty het volgende:
[..]
Je weet 't niet; We vermoeden dat-ie verzopen is omdat die boot nooit meer bovenkwam. Voor hetzelfde geld zijn ze door gepadeleerd naar de Caribean en daar rustig gaan leven.
Ik ga eens wat vaker naar Discovery Channel kijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hij is teruggevonden hoor, die Hunley
...
Hij is al eens eerder langsgekomen, dus Gellius zal het wel weten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:51 schreef beeer het volgende:
Nee. Geen duikbotenmeneer dit keer.
Nee, die is het dus ķķk niet.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:23 schreef boyv het volgende:
Bij nader inzien lijkt hij meer op Samuel Finley Breese Morse (thnx Google)
Wie faxt even een nieuw plaatje?quote:The use of the fax machine to transmit images via telephone lines did not become common in American businesses until the late 1980s, but the technology dates back to the nineteenth century. In 1843 in England, Alexander Bain (1818-1903) devised an apparatus comprised of two pens connected to two pendulums, which in turn were joined to a wire, that was able to reproduce writing on an electrically conductive surface.
't Is toch duidelijk de oceaan die je daar op de achtergrond ziet.quote:Op maandag 21 februari 2005 23:24 schreef Gellius het volgende:
Hmz. Wil je jouw eerste gezichten wel even uit mijn eerste gezichten houden, beeer?.
En prei, wat mag dit betekenen???quote:Op maandag 21 februari 2005 23:30 schreef Gellius het volgende:
Zowel res gestae als rerum gestarum.
Of hij staat voor een grote houten plank ofzo...quote:Op maandag 21 februari 2005 23:33 schreef beeer het volgende:
[..]
't Is toch duidelijk de oceaan die je daar op de achtergrond ziet.
Je kunt een verband leggen met stempelen en hetgeen wat meneer uitgevonden en ontworpen heeft.quote:Op maandag 21 februari 2005 23:30 schreef Gellius het volgende:
Nou ja, maarhet is evident dat mijnheer zijn stempel op de geschiedenis gedrukt heeft, als het ware. Lijkt me. Zowel res gestae als rerum gestarum.
Natuurlijk is dit schilderij gemaakt in een studio; het is moeilijk om een schilder op locatie te krijgen, daar in de West.quote:Op maandag 21 februari 2005 23:35 schreef Weizz het volgende:
Of hij staat voor een grote houten plank ofzo...
Ja, dat is natuurlijk Renoir, en ditquote:
Is vast niks geworden met dat gymnasiummeisje. En daar moeten wij dan onder lijden...quote:
Proef ik hier nu dat er verschillende maten van Nederlanderschap zijn, mijn waarde alsnog gefeli, ik had het even druk met wit poederGellius? En dat het summum, of toch in ieder geval een hoge mate van positieve score, van Nederlandersschap beloond wordt met het vernoemen van al dan niet opgebroken straten? Kunt u mij dan in minder dan 300 woorden uit de doeken doen waarom IK, zo Hollandsch als de polder zelve, minder straatnaambordjes sier dan *pak-em-beet* de toch wel zeer onNederlandsche wijlen Winston C.?quote:Op maandag 28 februari 2005 09:19 schreef Gellius het volgende:
Mijnheer is nederlander, inderdaad. Zelfs in die mate, dat er een straat naar hem genoemd is
Hmmmz, dit doe mij sterk denken aan een vermeende m'neer. Maar dat is natuurlijk een pure associatie, en feitelijk onjuist. Wat vermeend is, is namelijk in werkelijkheid niet, zo zal ook onze minister van AIVD moeten erkennen. En m'neer is, of liever: was, wel degelijk. Hij kan dus niet vermeend zijn. Het is mij helemaal ijskristalduidelijk 'ius, dank voor de overduidelijke uitleg.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:33 schreef Gellius het volgende:
Kijk, het is werkelijk doodsimpel: men ("men", u kent ze wel) dacht lange tijd dat de m'neer op dit plaatje de m'neer op dit plaatje was, maar later is gebleken dat de m'neer op het plaatje helemáál niet de m'neer op het plaatje is, en dat er van m'neer eigenlijk helemaal geen plaatje bestaat. Maar wel een straat. Wie de m'neer op het plaatje *is* , weet niemand. Enfin, glashelder, zou ik zo zeggen.
dat zeg ik toch, het is niet Van Leeuwenhoek. Het is Gerrit Cramer. Niet waar? Of toch ontkennend wel?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:39 schreef Gellius het volgende:
Da's te makkelijk natuurlijk. Van Van Leeuwenhoek zijn talloze betrouwbare portretten in omloop. Het is niet niet-van Leeuwenhoek.
Het is wel degelijk een portret van niet-Swammerdam, Z!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:46 schreef Z het volgende:
Is het niet Jan Swammerdam dan?
quote:This is not Jan Swammerdam.
No known portrait of Swammerdam exists. However, an alleged portrait of him still resurfaces occasionally. The (rather poor) lithograph reproduced here was made by Berghaus in 1851 (a similar lithograph was made around the same time by Lankhaut).
According to the caption, the engraving is taken from a drawing by Jan Stolker (1724-1785) a minor Dutch artist of little talent, which in turn was made from a painting by Rembrandt.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:02 schreef Z het volgende:
Dates met gymnasiummeisjes en erectie-problematiek? Hmmm.
Deze wilde ik eigenlijk in het dummies topic plaatsen, maar daar is hij misschien wat te moeilijk, hier misschien te makkelijk, maar ach.
[afbeelding]
Dat niet alleen. Ik maak ook nog eens hele slechte woordgrappen!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:16 schreef beeer het volgende:
Ha! Scipio kent zijn klassiekers niet.
Oh. Ik dacht dat je weer eens ethisch zat te ouwehoeren zoals die linkse negerknuffelaars wel vaker plegen te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:50 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk: isde onderhavige m'neer ķķk een held? Natuurlijk was Andries P. een HELD. Van het oude stempel.
Heb jij iets tegen negers soms, Beeer?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 21:27 schreef beeer het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat je weer eens ethisch zat te ouwehoeren zoals die linkse negerknuffelaars wel vaker plegen te doen.
Een zwart gymnasiummeisje dus eigenlijk? Geil!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:00 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heb jij iets tegen negers soms, Beeer? Heb jij iets tegen hun natuur-wijsheid, hun ritmisch denkvermogen, de grijzende afrokrulletjes die vanonder hun in de nek geschoven hoedje piepen terwijl ze levenlessen uitwasemend bij de gaarkeuken hun dagelijkse portie soep staan af te wachten? De serene rust waarmee zij een watermeloen tot zich nemen? De gekmakende erotiek van een woeste dans in bananenrokje? Is dit alles soms tč bedreigend voor je westeuropese blankheid?.
Wie? Waar?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Een zwart gymnasiummeisje dus eigenlijk? Geil!
De hond is inderdaad de slimste van het stel, dat staat vast.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:48 schreef beeer het volgende:
Daar de hond me de intelligentste van het stel lijkt, neem ik aan dat we die moeten raden?.
DITDITDIT topic.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:56 schreef Gellius het volgende:
Dat na-re racistische toontje begint me tegen te staan in deze topic.
Dat na-re sexistische toontje begint me tegen te staan in dit topic. De mevroi is misschien nog wel bepalender voor de bekendheid van dit stel dan de meneer, ondanks zijn vastgoedblik. En de meneer was postbode,quote:Natúúrlijk gaat het om de meneer met die mooie ring. Hoe fier hij de toekomst met vertrouwen tegemoet ziet! Hij zat opzekers in het vastgoed. Ik heb die blik wel eens eerder gezien.
Ja, van alle drie dus. Wie heeft gezegd dat het leven makkelijk moest zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:12 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het maar moeilijk. Wiens naam moeten we nu onraadselen eigenlijk, die van Solomon, of die zure middeclass huisvrouw of die van dat rakkertje?
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:45 schreef Gellius het volgende:
Grutjes, wat een na-re straat. Vast ergens inwest
.
Nou ja, toegegeven: west heeft best wat leuke dingetjes van die Berlage, maar *Oost* heeft natuurlijk die onvervalste Oudshoorn-architectuur. Enfin. Ben jij datquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:20 schreef Z het volgende:
[..]West
De toren is er één van Berlage.
[afbeelding]
Haha. Die man natuurlijk. Dat is althans wat ik zou doen met zo'n kleu... kop.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:24 schreef Gellius het volgende:
Mischien kan je bij wijze van hint even loslippen wie van deze drie het eerst aan een ernstige leveraandoening gestorven is? Dat zou wel helpen.
Het is geen bandje.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:24 schreef Gellius het volgende:
Film, schmilm. Het is geheid een bandje. Ik ben niet goed in bandjes. Niet genoeg drama. Mischien kan je bij wijze van hint even loslippen wie van deze drie het eerst aan een ernstige leveraandoening gestorven is? Dat zou wel helpen.
Nee, gekkie. Schermfamilie: zie je die mevrouw al een rapier of floret hanteren? Ze barst subiet uit haar corsetje.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:37 schreef Gellius het volgende:
Toch mooi dat je in RJP de meest verschrikkelijke en suggestieve dingen over de donkere rassen kan zeggen zonder dat er een moderator naar kraait. Zolang je met maar liefdevol doet. En wat vermag de liefde nu niet?.
Enfin, nu weer even terzake, want Ollie plaatst dit plaatje natuurlijk niet voor de lol. Is dit een scherm-familie, Olderbol?
Dat zou je haast wel gaan denken als je dat boek leest dat ze hebben doen schrijven. Of als je die film ziet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:00 schreef Gellius het volgende:
Hm ja, maar nu even over die fillum die van d'r lui gemaakt is, zoals je beweert. Dat bedoel ik dan dus eigenlijk met 'n schermfamilie. Maar er zal wel weer een hint in dat uit-het-corsetje-barsten zitten. Is mevrouw van de burlesque?
Batutu!!! Ouwe rakkerd!quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik ben diep ontroerd door de prachtige illustratie vanAndries Pretorius
. Gellius, ik beloof plechtig dat ik nooit meer je brilletje zal afpakken.
Dus die mevrouw, dat hondje en hun bediende hebben in een film gespeeld? En hij was dan postbode? Met een petje op? Belde hij altijd twee keer?
En weer dat na-re sex-is-me.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:09 schreef Gellius het volgende:
met die ape-hoer van een Jessica Lange in de hoofdrol.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wijn in de morgen en wat ontbijt in de avond?
Ha diequote:Op woensdag 2 maart 2005 00:15 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Batutu? Batutu!?!?!? Ik heet godverredomme helemaal geen Batutu! (HoiOllie
.)
En over dat licht tast ik nog steeds in het duister. (Mwoehaha!)
Je bent trouwens wel erreg warm met deze opmerking, Gellius. Toch leuk om te merken hoe de frenologie bij jou een soort tweede intuītie is geworden!quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:16 schreef Gellius het volgende:
Zou het niet schelen als we deze versleten intellectuele dekmantel maar es laten vallen en hier als hongerige wolven op een plaatje van een onschuldig en angstig meisjeslichaam aanvallen? Dat scheelt een hoop verzenuwde kopzorg en dan kan Johan_de _With ook eens leuk meedoen zonder zich te hoeven sublimeren in de pickel van een Pruissische haube.
Beeer is er vast vķķr.
Mijn complimenten hoor!quote:hier als hongerige wolven op een een onschuldig en angstig mevrouwenlichaam aanvallen
Nou je zit wel op een goed spoor hoor. Ze dacht dus dat die operaties met dat licht te maken hadden waarvan ze niet wist dat het Jupiter was en zo. En van dat palen zal niet veel meer zijn gekomen, want het was sexueel heel naar en eng, met dat licht.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:25 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Okay, maar hoe zat dat dan met die operaties? Kwam dat ook door dat licht dat ze toen die ene keer gezien hadden of kwam het doordat ze zich - hoe zeg ik dit nu netjes - door die neger met zijn grote pik liet palen? Of zit ik nu op een fout spoor? Mag je gewoon zeggen, hoor. We zijn onder elkaar, moet je maar denken.
Dat was je tweede natuur: een gymnasiummeisje, en dat was dus fout, Gellius. Maar dat geeft niks.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:26 schreef Gellius het volgende:
Help me even Ollie, wat was mijn eerste intuītie ook alweer?
De nachtploeg moet ophoeren, want die maakt er altijd een puinhoop van.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:24 schreef Gellius het volgende:
Batutu *giechel*.
sorry
Hoe laat komt de nachtploeg trouwens?
En de tekkel (god hebbe zijn ziel) heette Delsey.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:35 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin, Betty en Barney Hill dus. De naam van de hond is me even ontschoten.
Die worden hier tegenwoordig lelijk door het slijk gehaald, du_ke. De verrechtsing heeft ook in RJP toegeslagen, zij het wat liefdevoller toegedekt.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:42 schreef du_ke het volgende:
Hoe gaat het met de aloude muzieknegersalhier?
Dat verdriet mij moet ik zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Die worden hier tegenwoordig lelijk door het slijk gehaald, du_ke. De verrechtsing heeft ook in RJP toegeslagen, zij het wat liefdevoller toegedekt.
Inderdaad. We moeten snel zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Maar laten we in godsnaam opschieten voor de nachtploeg komt! Geen tijd te verliezen!
Ah, weer zo enge patholoog.quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Een goede vrind van deze anatoom is recentelijk niet-geplaatst.
De Blasiusstraat is één straatje verder van het centrum af gerekendquote:Op woensdag 2 maart 2005 01:40 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Frederik Ruysch
. Liefhebber van Oostduitse woonkazernes. Het zou overigens kunnen dat ik de verkeerde straatnaamgever in mijn hoofd heb en ik Blasius had moeten plaatsen. Nou ja, who cares.
![]()
Vanaf het centrum van Duivendrecht is het één straatje eerderquote:Op woensdag 2 maart 2005 08:42 schreef Scipio het volgende:
Is er een andere manier van rekenen dan?
U onderschat Z, du_ke, die is heus wel in staat een niet-Joodse Jood op te snorkelen. Zoiets als deze m'neer, onze nationale topjood:quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:00 schreef du_ke het volgende:
Hoe kan meneer nou een jood zijn! Frenologie heer bola! Frenologie.
Plaats háár dan!quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:30 schreef LuQas het volgende:
... de opperpriesteres der Vestaalse Maagden.
quote:Ereambten, onderscheidingen en hoge functies verkocht hij allemaal voor geld, hetzij in eigen persoon, hetzij via zijn vele slaven en lust-assistenten. Hij benoemde mensen in de senaat zonder onderscheid in leeftijd, vermogen of afkomst, tegen betaling. Zelfs de functies van commandant, tribuun, gezant of generaal werden verkocht en zelfs de taken en diensten in het paleis. Twee wagenrenners, Protogenes en Cordius, die aanvankelijk zijn kameraden waren bij de races, liet hij later delen in zijn hele leven en alles wat hij deed. Veel anderen die hij mooi vond om te zien haalde hij weg bij het toneel, de Circus of de arena en bracht ze zijn paleis binnen. Op Hiërocles was hij zo gek dat hij diens geslachtsdelen zoende (dit is zelfs onfatsoenlijk om te zeggen), waarbij hij verklaarde dat hij het `Flora-feest aan het vieren was'.
Ik gis van niet. In ieder geval is hij niet bekend geworden als schapper van weten.quote:Op woensdag 2 maart 2005 18:26 schreef du_ke het volgende:
Maar toch wetenschapper?
Dat kunt u gerust van mij aannemen, ik woon namelijk in de Ruyschstraatquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:13 schreef Scipio het volgende:
Hebt u wel eens een wandelingetje gemaakt door of in de omgeving van de Ruyschstraat?
Dan denk ik toch eerder aan de Blasiusstraatquote:Wellicht dat naar de daar te aanschouwen architectuur wordt verwezen.
Hij heeft wel geschoten, maar oorlog was het niet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:04 schreef du_ke het volgende:
Oorlogsheld
Dat is tweemaal hetzelfde begrip. Maar hij kwam uit een land ten oosten van Pruisen en werd beroemd in een land ten westen van Berlijn.quote:of Pruisch dan misschien?
Zčg! De Blasiusstraat is een prachtstraat, op die plorklelijke Oosduitse woonkazerne waar ik in zit dan. Maar goed, beter erėn met uitzicht op tamelijk prettige geveltjes dan achter een tamelijk prettig geveltje met uitzicht op de woonkazerne.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat kunt u gerust van mij aannemen, ik woon namelijk in de Ruyschstraat
[..]
Dan denk ik toch eerder aan de Blasiusstraat
Laten we het er op houden dat het een prachtwijk is. Ik woon er net maar ben zeer contentquote:Op woensdag 2 maart 2005 19:50 schreef Gellius het volgende:
[..]
Zčg! De Blasiusstraat is een prachtstraat, op die plorklelijke Oosduitse woonkazerne waar ik in zit dan. Maar goed, beter erėn met uitzicht op tamelijk prettige geveltjes dan achter een tamelijk prettig geveltje met uitzicht op de woonkazerne.
Ja. Kut. Blasius dus.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:50 schreef Gellius het volgende:
Zčg! De Blasiusstraat is een prachtstraat, op die plorklelijke Oosduitse woonkazerne waar ik in zit dan. Maar goed, beter erėn met uitzicht op tamelijk prettige geveltjes dan achter een tamelijk prettig geveltje met uitzicht op de woonkazerne.
Hoe heerlijk superieur om het dan maar meteen te raden. Gunst, het is bijna een verleidingstruc.quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:15 schreef Gellius het volgende:
Enfin, beetje flauw van me om Johan_'s anarchist van de daad zo moedwillig over het hoofd te zien. 't Is alvast niet Alexander Berkman. Is het wellicht dan het warhoofd dat president McKinley assassineerde?
quote:Daarop waagde Oempitimpiti het deze ontwijkende opmerking te maken: 'Ik heb me altijd afgevraagd, moeder, waarom u mij die vraag niet eerder heeft gesteld. Het verbaast me,' vervolgde hij behoedzaam, 'dat die pas vandaag komt - tien dagen en tien nachten na de gebeurtenis. Ook uw zwijgen draagt bij aan het raadselachtige van de hele zaak.'
Dat ook, maar toch ook gewoon Raad-je-Plaatjequote:Op donderdag 3 maart 2005 12:30 schreef Gellius het volgende:
Raad-je-Citaatje?
Dat komt omdat je Plaatje niet als Plaatje herkent.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:39 schreef Gellius het volgende:
Ik zie evenwel geen plaatje.
Toch staat er Plaatje!quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:44 schreef Z het volgende:
Anders ik wel! Niet dus; als in plaatjes zien.
Ho, wacht, het is een citaatje van Solomon en als zodanig dus een Plaatje, al is het geen plaatje, maar tekst.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:58 schreef Gellius het volgende:
Dit is waarschijnlijk van een hooggeleerde subtiliteit die mij ontgaat. Iemand trek in bier en knakworstjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |