abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24643102
Het gaat om het véérste... heu... vóórste... vogeltje .

.
pi_24646801
Hm. Tussenplaatje dan maar?
pi_24646925
Mmmm....ze doet me denken aan Sally Phillips:, maar ze is het niet, vrees ik.

Een Franse actrice, neem ik aan?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_24646943
Uiteraard Frans! Zijn er nog andere actrices dan?
pi_24647110
Is de m'neer op de achtergrond benijdenswaardig of zojuist om het leven gebracht door m'vrouw?

of is zij eigenlijk best wel een gek mens?
Slaapt winter
en zomer
pi_24647152
! SOLVEIG DOMMARTIN IS GÉÉN GEK MENS! . . .

Heu...
pi_24647194
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:55 schreef Gellius het volgende:
! SOLVEIG DOMMARTIN IS GÉÉN GEK MENS! . . .

Heu...
mmmzz, iets met been en bed, mijn waarde 'ius?

Enfin, je hebt het goed. En zo snel

Solomon T.
Slaapt winter
en zomer
pi_24647252
. hee, ik raad ook weer eens wat!

Plaatje!
pi_24647307
pi_24647332
Da's een makkelijke Pyl. Da's zodiakk.
pi_24647366
pi_24647390
Slaapt winter
en zomer
pi_24647708
Ah, alweer een Française. Leuk! Maken we er een thema-aflevering van. Wetenschapster of zangeres.
pi_24647770
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:25 schreef Gellius het volgende:
Ah, alweer een Française. Leuk! Maken we er een thema-aflevering van. Wetenschapster of zangeres.
Neen, neen, driewerf neen.
Slaapt winter
en zomer
pi_24647805
O. . Nou, leuk is dat.

Is ze dan tenminste Waals? Een beetje?
pi_24647817
Ah, eindelijk een Engelse. Leuk! Maken we er geen thema-aflevering van. Schrijfster of schrijfster.

En wellicht van de 'dames-liefde'
Aldus.
pi_24647838
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:31 schreef Gellius het volgende:
O. . Nou, leuk is dat.

Is ze dan tenminste Waals? Een beetje?
Mijn excuses, vriend 'ius. Zelfs dat is u niet vergund.
Slaapt winter
en zomer
pi_24647870
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Ah, eindelijk een Engelse. Leuk! Maken we er geen thema-aflevering van. Schrijfster of schrijfster.

En wellicht van de 'dames-liefde'
Ook van Britsche huize is m'vrouw niet. Schrijven, ja dat doet zij!

En haar geaardheid en liefdesleven zijn voor mij een gesloten boek. Ik zou het werkelijk niet weten.
Slaapt winter
en zomer
pi_24647917
verkeers-chaos-duidster, wellicht?
pi_24647951
Hm, een schrijfster. 'Schuw hun leeg gezelschap', sprak de dichter eens. Is zij dan Amerikaanse? Daar schijnt veel geschreven te worden.
pi_24648024
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:39 schreef Gellius het volgende:
Hm, een schrijfster. 'Schuw hun leeg gezelschap', sprak de dichter eens. Is zij dan Amerikaanse? Daar schijnt veel geschreven te worden.
Ik had vermoed dat deze frenologische inkopper van m'vrouw's nationaliteit eerder boven water zou komen dan haar professie, temeer vanwege haar uiterlijke gelijkenis met de Senator van de staat New York. Het leek mij zo doorzichtig als water, om eens een van de eigenschappen van dit goedje in een bescheiden metafoor toe te passen.
Slaapt winter
en zomer
pi_24648136
Ik moet je toch even corrigeren: Amerikanen zijn natuurlijk geen frenologische categorie an und für sich, maar meer een, tsja, hoe druk ik dit nu treffend uit... een soort melting pot van allerhande uiterst dubieuze emigranten uit de Oude Wereld, van verschillende schedelbouwtechnische snit. Denk ik.

Heb ik wel eens een boek van haar gelezen?
pi_24648358
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:49 schreef Gellius het volgende:
Ik moet je toch even corrigeren: Amerikanen zijn natuurlijk geen frenologische categorie an und für sich, maar meer een, tsja, hoe druk ik dit nu treffend uit... een soort melting pot van allerhande uiterst dubieuze emigranten uit de Oude Wereld, van verschillende schedelbouwtechnische snit. Denk ik.

Heb ik wel eens een boek van haar gelezen?
Maar 'ius toch! Hoe moet ik dit nu weten? Ik ken heel jouw boekenkast niet, laat staan je bibliothecaire leengedrag. Om nog maar te zwijgen over de boeken die jij, weggedoken achter een struise boekenkast of iets blauws, bij menig obscuur Amsterdams boekenzaakje clandestien tot je neemt.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:38:18 #224
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24648372
Scribuleert mevrouw maatschappij kritische stapels faxen of beperkt zij zich tot het Roman en Leni Saris domein van de letteren? Of misschien schrijft zij zelf kinderboeken....
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_24648388
Bibliothecair leengedrag? waar zie je me voor aan, zeg !

Enfin. Moet ik het zoeken in de zelfhulphoek, qua boeken die mevrouw afscheidt?
pi_24648417
Overigens, Z, heeft m'vrouw een m'neer en twee kind'ren. Waarmee ik vanzelfsprekend niet wil ontkennen dat zij zo nu en dan bij and're dames een plaats om te overnachten weet te vinden. Zoals gezegd, ik weet het niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_24648456
Is het een gek mens? Perchance?

Overigens valt het me op dat het forum enkel eens, zo nu en dan, wat aan de làngzame kant is. Valt jullie dat ook wel eens op? Of ligt het aan mij?
pi_24648565
Nee heerius, dat ligt niet aan u, het forummen gaat met horten en stoten.

Mijn vraag of mevrouw van de dames-liefde is stelde ik omdat ik een verklaring voor haar typische kraag wilde hebben. Het is een blousje oid, en dan dacht ik, omdat deze een beetje mannelijk aandoet, dat mevrouw het wellicht bij de vrouwen liet, of mevrouw is Amerikaanse, daar dragen ze dat soort kledij. Wat ze dan ook blijkt te zijn; amerikaanse dus. Snapt u wel?
Aldus.
pi_24648584
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:38 schreef Bimmel het volgende:
Scribuleert mevrouw maatschappij kritische stapels faxen of beperkt zij zich tot het Roman en Leni Saris domein van de letteren? Of misschien schrijft zij zelf kinderboeken....
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 11:39 schreef Gellius het volgende:
Bibliothecair leengedrag? waar zie je me voor aan, zeg !

Enfin. Moet ik het zoeken in de zelfhulphoek, qua boeken die mevrouw afscheidt?
M'vrouw schrijft in hoofdzaak fictie, maar is ook bekend van haar essays. Deze behandelen weliswaar de maatschappij en zijn daarin niet onkritisch, maar ik zou dat niet direct aanmerken als maatschappij kritisch. Van kinderboeken van m'vrouw's hand is mij niets bekend. En zelfhulp? In zekere zin. Een deel van haar werk zal een deel van de mensheid verder helpen, allicht. En zij krabbelde het een en ander over hoe te krabbelen, ook dat helpt. Maar zelfhulp a la René Diekstra maar dan zonder plagiaat, dat dan weer niet.

M'vrouw's laatste werk, een verhalenbundel, draagt een titel die doet vermoeden dat zij ergens best wel een gek mens is. De titel is, hoe zal ik het zeggen, een tikje rjp-erig.

ik moet er even een uurke of twee tussenuit. Vermaakt u zich gerust met een tussen-Solomon.
Slaapt winter
en zomer
pi_24648640
Dat is gewoon het boordje van haar bloes onder een truitje met een wijde ovalen hals. Kan je daar al aan zien of iemand pot is tegenwoordig? In mijn tijd droegen die gewoon een zwarte slobbertrui en een spanbroekje. Doèkje.
pi_24648755
Tsja, daar zegt u me wat 'ius. Tegenwoordig ben je pas pot als je een 'Lipstick-lesbo' bent, ik heb me laten misleiden door een simpel kraagje.
Aldus.
pi_24648994
Nu maar wachten op de wederkeer van die Bola.

Iemand zin in een potje raad-je-open-straatje tussendoor? We beginnen eenvoudig:

.
pi_24649315
Ah, de straat waar ik werk, als de fotograaf naar links gekeken had, ziet hij mijn kantoor; de Marnixstraat dus.
Aldus.
pi_24649478
De eerste punten voor de Lidewy-bokaal zijn binnen! De volgende open-straat:

?
pi_24649489

[ Bericht 94% gewijzigd door Z op 20-01-2005 12:53:58 ]
Aldus.
pi_24649583
Dat lijkt me de Oostelijke Handelskade, die op het moment vakkundig verkracht wordt.
pi_24649726
Oostelijke handelskade is correct

En jouw plaat, hmmmz, de frietzak komt me bekend voor, maar waar? Is het misschien de 1ste van Swindenstraat?
Aldus.
pi_24649758
Nee, nee, je bent uit de buurt. Overigens ligt deze straat, ondanks het zomerse tijdstip waarop deze foto genomen is, nog immer open.
  donderdag 20 januari 2005 @ 12:53:56 #239
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_24649761
Zeg, er is meer op de wereld dan Amsterdam , hoor. Kunnen we het centraal houden?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_24649870
Liggen er buiten Amsterdam ook wel eens straten open dan? waarom in Godsnaam?
pi_24649900
De Ferdinand Bolstraat?
Aldus.
pi_24649928
Speciaal voor Lord_Vetinari een heul makkelijke:

Wel in Amsterdam natuurlijk!
Aldus.
pi_24649957
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Gellius het volgende:
Liggen er buiten Amsterdam ook wel eens straten open dan?
Nee hoor, hier nooit. Leerzaam topic zo.
pi_24649973
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:01 schreef Z het volgende:
De Ferdinand Bolstraat?
Helemaal juist! Wat is het toch een mooie stad hè, zelfs als-ie open ligt.

Tsjongejongejonge .
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:07:35 #245
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24649999
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Gellius het volgende:
Liggen er buiten Amsterdam ook wel eens straten open dan? waarom in Godsnaam?
Bijvoorbeeld s'werelds grootste overdekte zwembad in de Residentie: De Haagse Tramtunnel

donderdag 20 januari 2005 @ 13:08:49 #246
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_24650018
pi_24650050
Z, die voor Lord-Vetinari, is dat misschien de Haarlemmerkade (of zoiets, in ieder geval bij het Centraal Station naar rechts)?
pi_24650067
Ja goed, maar in Den Haag moeten ze altijd alles naäpen. Om het vervolgens volkomen te verprutsen.
pi_24650085
Nee, Pyl, bijna! Gewoon rechtdoor bij het station.
Aldus.
pi_24650102
O, het Damrak. Ligt dat open?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')