mmmzz, iets met been en bed, mijn waarde 'ius?quote:Op donderdag 20 januari 2005 09:55 schreef Gellius het volgende:! SOLVEIG DOMMARTIN IS GÉÉN GEK MENS!
.
.
.
Heu...
Neen, neen, driewerf neen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:25 schreef Gellius het volgende:
Ah, alweer een Française. Leuk! Maken we er een thema-aflevering van. Wetenschapster of zangeres.
Mijn excuses, vriend 'ius. Zelfs dat is u niet vergund.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:31 schreef Gellius het volgende:
O.. Nou, leuk is dat.
Is ze dan tenminste Waals? Een beetje?
Ook van Britsche huize is m'vrouw niet. Schrijven, ja dat doet zij!quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:31 schreef Z het volgende:
Ah, eindelijk een Engelse. Leuk! Maken we er geen thema-aflevering van. Schrijfster of schrijfster.
En wellicht van de 'dames-liefde'
Ik had vermoed dat deze frenologische inkopper van m'vrouw's nationaliteit eerder boven water zou komen dan haar professie, temeer vanwege haar uiterlijke gelijkenis met de Senator van de staat New York. Het leek mij zo doorzichtig als water, om eens een van de eigenschappen van dit goedje in een bescheiden metafoor toe te passen.quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:39 schreef Gellius het volgende:
Hm, een schrijfster. 'Schuw hun leeg gezelschap', sprak de dichter eens. Is zij dan Amerikaanse? Daar schijnt veel geschreven te worden.
Maar 'ius toch!quote:Op donderdag 20 januari 2005 10:49 schreef Gellius het volgende:
Ik moet je toch even corrigeren: Amerikanen zijn natuurlijk geen frenologische categorie an und für sich, maar meer een, tsja, hoe druk ik dit nu treffend uit... een soort melting pot van allerhande uiterst dubieuze emigranten uit de Oude Wereld, van verschillende schedelbouwtechnische snit. Denk ik.
Heb ik wel eens een boek van haar gelezen?
quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:38 schreef Bimmel het volgende:
Scribuleert mevrouw maatschappij kritische stapels faxen of beperkt zij zich tot het Roman en Leni Saris domein van de letteren? Of misschien schrijft zij zelf kinderboeken....
M'vrouw schrijft in hoofdzaak fictie, maar is ook bekend van haar essays. Deze behandelen weliswaar de maatschappij en zijn daarin niet onkritisch, maar ik zou dat niet direct aanmerken als maatschappij kritisch. Van kinderboeken van m'vrouw's hand is mij niets bekend. En zelfhulp? In zekere zin. Een deel van haar werk zal een deel van de mensheid verder helpen, allicht. En zij krabbelde het een en ander over hoe te krabbelen, ook dat helpt. Maar zelfhulp a la René Diekstra maar dan zonder plagiaat, dat dan weer niet.quote:Op donderdag 20 januari 2005 11:39 schreef Gellius het volgende:
Bibliothecair leengedrag? waar zie je me voor aan, zeg!
Enfin. Moet ik het zoeken in de zelfhulphoek, qua boeken die mevrouw afscheidt?
Nee hoor, hier nooit. Leerzaam topic zo.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Gellius het volgende:
Liggen er buiten Amsterdam ook wel eens straten open dan?
Helemaal juist! Wat is het toch een mooie stad hè, zelfs als-ie open ligt.quote:Op donderdag 20 januari 2005 13:01 schreef Z het volgende:
De Ferdinand Bolstraat?
Bijvoorbeeld s'werelds grootste overdekte zwembad in de Residentie: De Haagse Tramtunnelquote:Op donderdag 20 januari 2005 13:00 schreef Gellius het volgende:
Liggen er buiten Amsterdam ook wel eens straten open dan? waarom in Godsnaam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |