NHG geeft ook de klant meer zekerheid, omdat deze na executieverkoop niet meer met een eventuele restschuld blijft zitten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:51 schreef KreKkeR het volgende:
NHG is overigens veiliger voor de bank, het geeft de bank extra garantie (en niet de klant) en daarom biedt de bank je een lager % wanneer je NHG neemt. De eisen zijn echter zeer streng en niet bepaald door de Rabobank zelf. Mbt NHG lijkt het me niet dat de bank je probeert te naaien.
Klopt, goed punt. Dit is echter wel alleen het geval, wanneer aangetoond kan worden dat de geldnemer er alles aan heeft gedaan de restschuld zoveel mogelijk te beperken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:21 schreef Jarkie het volgende:
[..]
NHG geeft ook de klant meer zekerheid, omdat deze na executieverkoop niet meer met een eventuele restschuld blijft zitten.
Daar komt nog een stevige toeslag overheen omdat je ruim boven de executiewaarde leent.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:39 schreef HellRaver het volgende:
Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:
Ik heb een hypotheek van 180.000 Euro
Ik wil gaan verbouwen voor 20.000 Euro
Daar sluit ik een 2e hypotheek voor af
Nationale Hypotheek Garantie wordt afgewezen omdat de waarde van de woning voor verbouwing minder waard is dan de huidige hypotheek (170.000)
Dit houd in dat ik meer rente zal moeten betalen.
Op de site van Rabobank staat een rente van 4,3% met NHG en 0,2% toeslag zonder NHG dit maakt dus samen: 4,5%
Die 5,4% effectief is niet interessant om te vergelijken, dus die laten we weg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:39 schreef HellRaver het volgende:
Ik wil graag jullie mening horen over het volgende:
Ik heb een hypotheek van 180.000 Euro
Ik wil gaan verbouwen voor 20.000 Euro
Daar sluit ik een 2e hypotheek voor af
Nationale Hypotheek Garantie wordt afgewezen omdat de waarde van de woning voor verbouwing minder waard is dan de huidige hypotheek (170.000)
Dit houd in dat ik meer rente zal moeten betalen.
Op de site van Rabobank staat een rente van 4,3% met NHG en 0,2% toeslag zonder NHG dit maakt dus samen: 4,5%
http://www.rabobankgroep.nl/asp/default.asp?node_id=9874&version_id=1
Op de site van de hypotheker zie ik bij spaarhypotheek van de rabobank voor 10 jaar vast in het toptarief 4,8% staan.
Nou krijg ik 5,2% nominaal en 5,4% effectief aangeboden.
Kan iemand dit uitleggen of word ik gewoon genaaid?
"Ha goedemiddig u spreekt met HellRaver. Vraagje, naaien jullie mij?"quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:35 schreef Keijs het volgende:
Wellicht even bellen met de Rabo ?
Jah joh, met de boete om bij Rabo weg te komen ben je zeker voordeliger uitquote:
Misschien omdat er bij een executieverkoop eerst afgelost wordt op de eerste hypotheek, en pas als er wat overblijft op de tweede?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 01:44 schreef HellRaver het volgende:
Ik kan nl nergens vinden waarom je voor een 2e hypotheek meer rente zou moeten betalen
Toen er tenslotte nog sprake was van NHG kreeg ik nl ook geen extra toeslag omdat het een 2e hypotheek was
Je gaat nu dus een hyptheek afsluiten die hoger is dan de waarde van je huis.....en niet zo'n beetje ook. Zeggen adviseurs je niet dat dat niet echt handig isquote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:07 schreef HellRaver het volgende:
Het klopt idd dat je meet rente betaald als je meer leent.
Ik leen 125% van de executiewaarde dus kijk ik bij het rente percentage van een spaarhypotheek bij de rabobank zonder Nationale Hypotheek Garantie bij 125% Hypotheek van de executiewaarde.
Die is 4,8% (Staat op de site van de hypotheker (18-02-05))
Dus dan blijf ik nog met 0,4% zitten waarvan ik niet weet waar die vandaan komen aangezien ik overal rekening mee heb gehouden.
En ik zou niet weten waarom ze het rentepercentage op zouden hogen als ze meer risico lopen want dat zit toch ook weer in de premie die je betaald?
Je hoort mij niet zeggen dat het raar is, wel erg onverstandig. Je steekt je tot aan de limit in de schulden.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:17 schreef HellRaver het volgende:
Dus dit is niet zo raar hoor........
Hij gaat toch verbouwen? Wat een onzin om te gaan verkondigen dat het onverstandig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:33 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat het raar is, wel erg onverstandig. Je steekt je tot aan de limit in de schulden.
Je draaft door. Als je alles 100% moet verhypotheken....je huis + je kk + je verbouwing....ben je gewoon onverstandig bezig. Dan verbouw je gewoon niet tenzij je wat eigen geld inlegt........of je salaris van niveau is dat je nog een veel hogere lening af had kunnen sluiten. Max in de schulden steken is gewoon niet goed, daar hoeft niet eens discussie over te zijnquote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij gaat toch verbouwen? Wat een onzin om te gaan verkondigen dat het onverstandig is.
Dan kun je ook zeggen dat starters onverstandig zijn, wanneer ze een huis kopen. Of wil jij eerst je hele hypotheek bij elkaar sparen en dan pas een huis kopen? Veel succes dan....
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:18 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Je draaft door. Als je alles 100% moet verhypotheken....je huis + je kk + je verbouwing....ben je gewoon onverstandig bezig. Dan verbouw je gewoon niet tenzij je wat eigen geld inlegt........of je salaris van niveau is dat je nog een veel hogere lening af had kunnen sluiten. Max in de schulden steken is gewoon niet goed, daar hoeft niet eens discussie over te zijn
Lol, denk je werkelijk dat ik geen hypotheek kan krijgenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, man...
Waarom ben je dan onverstandig bezig? Ik kan je melden dat ik momenteel ga verbouwen: dit gaat zo'n 16.000,-- euro kosten. Ik heb mijn woning laten taxeren en na verbouwing is de woning 20.000,-- meer waard.
Jij bepaalt niet of je "maximaal" in de schulden steken verstandig is. Ken jij de toekomst van die mensen?
Je kunt niet eens een tweede hypotheek krijgen als je salaris niet toereikend is. Dan kan je woning nog wel voldoende waard zijn/worden, maar die hypotheek krijg je echt niet.
Leuk dat je je eigen geld inlegt. Heb je, in het geval dat jij schetst dat mensen " maximaal lenen" , geen spaargeld achter de hand, want het zit in je stenen. Da's pas handig....
ik heb overigens al tijden het idee dat je afgeeft op mensen die wel een hypotheek kunnen krijgen voor een leuke woning, juist omdat jij het niet kunt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:54 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Lol, denk je werkelijk dat ik geen hypotheek kan krijgenIk vind dat er 30% lucht in de huizenprijzen zit en wil daarom geen hypotheek afsluiten.
quote:Punt 2.........niemand kent de toekomst van mensen, jij niet, ik niet en zijzelf ook niet.....dus maximaal in de schulden steken is erg onverstandig. Dat je dat niet inziet
Niet zo gek als je de verbouwing zelf gaat uitvoeren....(en de taxatie al is geweest)quote:Punt 3.........Jij gaat voor 16K verbouwen en je huis wordt 20K meer waard. Geloof je dat echt zelf?
Ik vind dat je een verbouwing voor een ngroot deel met eigen geld moet kunnen bekostigen en niet een extra hypotheek voor af moet sluiten., dat is nogal een verschil met eigen geld inleggen op een koopwoning.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij vindt dat mensen eigen geld in hun woning moeten steken, want anders is het onverstandig. Dat is pas een uitspraak die helemaal nergens over gaat....
Ik verdraai niets, want ik ben het gewoon niet met je eens. Een verbowuing voegt over het algemeen waarde toe aan je woning.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:06 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Ik vind dat je een verbouwing voor een ngroot deel met eigen geld moet kunnen bekostigen en niet een extra hypotheek voor af moet sluiten., dat is nogal een verschil met eigen geld inleggen op een koopwoning.
Jij verdraait m'n woorden maar een beetje om nog iets te kunnen redden.
Zwaaihandjes zijn een teken van onmacht, dat weet je toch onderhand wel. Wanneer je werkelijk het verschil niet ziet wat je hierboven schetst, heb ik je inderdaad op het juiste niveau ingeschat.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik verdraai niets, want ik ben het gewoon niet met je eens. Een verbowuing voegt over het algemeen waarde toe aan je woning.
Dus of je nou een duurdere woning koopt en die met je hypotheek bekostigd of een je goedkopere woning verbouwen zodat die ook duurder wordt
Ik zie het verschil niet![]()
Bij hem kan dat, heus waar. Als straks de muren op instorten staan denkt hij nog dat z'n huis in waarde is gestegen. Lenen, lenen, lenen.......dat hebben ze hem bij de cursus van de RVS goed ingepeperd in elk geval. Ongelofelijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef dop het volgende:
ik wil niet zeuren maar welke taxateur taxeert vooraf een verouwing ?
Dat doet elke taxateur die taxeert voor een hypotheek.....quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:13 schreef dop het volgende:
ik wil niet zeuren maar welke taxateur taxeert vooraf een verouwing ?
Je bent inderdaad ontoerekeningsvatbaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:15 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Bij hem kan dat, heus waar. Als straks de muren op instorten staan denkt hij nog dat z'n huis in waarde is gestegen. Lenen, lenen, lenen.......dat hebben ze hem bij de cursus van de RVS goed ingepeperd in elk geval. Ongelofelijk.
Een taxatierapport is ALTIJD een verwachting.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:27 schreef dop het volgende:
laat zien dat raport zou ik zo zeggen
die taxateur kan nooit meer hebben gedaan dan een verwachting uitspreken
moet niet gekker worden
Luister vrind, Ik heb hier het taxatie raport naast me liggen en daar staat geen schatting bij hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:45 schreef dop het volgende:
ge-lul
een taxateur is onafhankelijk en heeft niets met de hypotheek verstrekker te maken
kom op met dat taxatie raport
een taxatie is inderdaat een verwachting , maar gaat wel over het geen de taxateur heeft gezien
hij kan daar naast een verwachting uitspreken over de verbouwing maar dat is nu net geen taxatie
er word dan ook wel gesproken over geschatte waarde na verbouwing
1 als hij zijn werk naar behoren doet is hij niet in 10 minuten klaarquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:58 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Luister vrind, Ik heb hier het taxatie raport naast me liggen en daar staat geen schatting bij hoor.
Stel ik heb hier een factuur liggen voor dubbele beglazing met kunstof kozijnen. Dan weet hij toch hoeveel hij daarvoor moet taxeren........
Denk jij nou echt dat hij in die 10 minuten dat een taxateur binnen is alles precies kan zien?
Toen ik mijn (eerste) huis kocht heb ik alleen de kale aanschafprijs gefinancierd; overdrachtsonzin enzo heb ik zelf betaald.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:11 schreef HellRaver het volgende:
Ik geloof dat jij niet zo heel goed in lezen bent......
Maar goed ik daag je uit om iemand te vinden die een hypotheek heeft genomen die op dat moment gelijk of minder was dan de waarde van het huis.......
Lomp maar wel gelijk , daar teken ik voorquote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:16 schreef _-rally-_ het volgende:
N_G is misschien wat lomp, maar hij heeft 't wel degelijk bij het rechte end.
Op 3 x Modaal (88500 per jaar, volgens het CBS) kun je ongeveer 4 ton hypotheek krijgen, en bij de meer louche verstrekkers tot wel 5,5 ton. De voorlopige conclusie is dat TS degene is die in ieder geval moeite heeft met de waarheid.
Zoals je TP, die provisie vangt over elke polis die via hem is afgesloten?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:24 schreef HellRaver het volgende:
Maar goed als zelfs moderators hier moelijk gaan doen mag je dit topic dicht gooien en ga ik maandag gewoon langs wat mensen die wel verstand van zaken hebben......
Mooiste uitspraak sinds tijdenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:55 schreef HellRaver het volgende:
Ik denk dat ik me voldoende heb ingedekt en dat ik totaal geen risico loop......
Wat is dat voor een verzekering dan ? Bij (gedwongen) verkoop van je huis staat de NHG garant voor het eventuele verschilbedrag in je nadeel.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:11 schreef HellRaver het volgende:
Die die gratis verzekering is geen fabeltje want dat zit standaard in je NHG......
als je nu zo ontzettend gelijk hebt waarom kun je dan niet met je taxatie van je een fatsoenlijke lening afsluiten ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 20:20 schreef HellRaver het volgende:
Natuurlijk sluit je een hypotheek af op 2 inkomens....... (Dat heet samenwonen) Ik weet dat wij 3 keer modaal verdienen met z'n 2e maar ik denk niet dat als je een modaal inkomen hebt je daar een dusdanige hypotheek op kan afsluiten zodat je daar ook maar ergens in nederland een huis van kan kopen.....
Ow en BTW die verzekeringen waren gratis..........
Dus hou alsjeblieft op met je geblaat, want je hebt totaal geen verstand van hypotheken zo te horen......
En dat je pas achteraf kan zien wat de meerwaarde is is natuurlijk onzin.
Je laat de kozijnen vervangen door een erkend bedrijf dus ze gaan er vanuit dat dat goed gebeurd. Ze kunnen zien wat er voor materiaal gebruikt gaat worden dan is het toch simpel om te zeggen je stopt er bv. 18000 in en dat zorgt voor een meerwaarde van 9000. Mag jij mij uitleggen wat die beste man meer kan zien als het er eenmaal in zit?
Maar goed als de mensen zonder verstand ff buiten willen gaan spelen want dit schiet zo niet op met dat off topic gelul......
quote:Op zondag 20 februari 2005 08:21 schreef dop het volgende:
als geld lenen nu echt het haleluja was dan werden we allemaal met een ton schuld geboren.
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:56 schreef Keijs het volgende:
................ Het is in ieder geval goed gelukt om je op de kast te krijgen, Noitoire_gek maakt daar zijn levenswerk van, getuige zijn overige reacties in dit forum...........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |