quote:
Op woensdag 4 mei 2005 00:59 schreef Ixnay het volgende:Wat voor kanker had je vader eigenlijk als ik vragen mag?
Omat hij er nog 2 jaar mee geleefd heeft.
Mijn vader heeft het na de dag dat hij de horen kreeg dat hij niet meer te genezen was maar anderhalve maand volgehouden.
Achteraf gezien was het in zijn geval ook het beste dat het snel gebeurd was. Het was een actieve man, met altijd een doel. Hij was niet iemand die maanden lang in een bed zou willen liggen.
En nu herinner ik hem zoals hij altijd geweest is, niet zoals hij was toen hij die ziekte had. Als hij langer geleefd had met die ziekte zou ik dat niet kunnen zeggen en moest ik altijd terugdenken aan zijn minder mooie tijden. En hij heeft mij ook gezegd dat hij geen pijn wilde lijden. Dat is gelukkig ook niet gebeurd, misschien wel als we hem in leven hadden gehouden met van alles.
Bij mijn vader begon het met darmkanker. Na een operatie dachten we even een maand lang dat hij genezen was, maar toen kwam het toch weer terug. Toen heeft hij een stoma gekregen en pas echt 3 maanden voor hij stierf was hij helemaal verkankerd: darmen, lever, longen en waarschijnlijk hersenen.
Ik ben blij dat ik hem heb zien vechten voor het leven, dat geeft mij veel kracht om door te gaan.
Zeker nu, wat oncrea al zei.... de vader van mijn vriend is overleden, die hebben we deze vrijdag begraven. 2 Vaders in zo'n korte tijd....
Bovendien was zijn vader pas 53, ineens, zomaar, had nog volop plannen en was niet ziek.