quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:16 schreef ultra_ivo het volgende:Goed, en nu on-topic
![]()
Voor diegenen die zelf ook rijden, wat is jullie seizoensdoel voor dit jaar?
Voor mij is het London-Edinburgh-London (randonneurstocht van 1400km), in voorbereiding hierop rij ik in mei een Franse Diagonaal, Hendaye-Duinkerken in 3 dagen en 16 uur.
Ik ga de Alp 'd Huez beklimmen (samen met een grote groep, gaat uit van het Dagblad van het Noorden)... Heb geen fietservaring dus enige trainingsuren mag ik er nog wel in stoppen de komende tijd. Weet echt niet wat ervan moet verwachten maar dat ik ga afzien is zeker...
Heb vorige week de 1e trainingsclinic gehad onder leiding van Hennie Kuiper. Er werd nog niet gefiets maar van alles verteld over de klim, de fiets en de trainingsmanieren.
Echt geweldig als een grootheid zoals Hennie Kuiper zijn ervaringen deelt.
Hij vertelde ons van het belang van een helm, deze was dan ook verplicht. Dat hij hier op stond benadrukte hij nog even door te vertellen dat er ooit een renner in zijn team was verongelukt (Cassartelli dus), kippevel kreeg ik ervan.
En het gevoel dat hij had nadat ie besefte dat hij op Alp 'd Huez ging winnen, het was een fantastisch gevoel volgens hem, maar het kostte hem misschien ook wel de Tour. Door het beseffen dat ie ging winnen raakte hij zijn concentratie kwijt en voelde opeens zijn verzuurde benen waardoor hij de laatste paar bochten nog een hoop tijd verloor en daarmee misschien wel de Tour.
Maar goed, ik ben eerst al blij als ik de top haal.