quote:
Goede raad om mee te beginnen: geloof niet alles wat op internet staat.
(en dan doel ik natuurlijk op dat aangehaalde stuk, niet op mijn eigen post..duh)
quote:
Als vrije Belgen hebben wij echter allen de vrijheid om andere geloofssystemen kritisch te benaderen. Van dat recht maken de Getuigen van Jehovah reeds jaren gebruik als ze bij katholieke mensen aan de deuren aanbellen.
Vooruit, ga door.
quote:
Gedegen onderzoek ligt aan onze mening ten gronde. Wij nodigen jullie uit om te reageren op wat wij schrijven.
Na de eerste 2 keer lezen vond ik nog niet echt overdonderend bewijsmateriaal, maar misschien is het al laat.
quote:
Wees dus zelf niet zo een huisbewoner.
Vreemd stukje, ik laat altijd mensen uitpraten (hoewel vrijwel nooit iemand aan
mijn deur komt..)
quote:
Onderzoek heeft aangetoond dat het Wachttorengenootschap eigenlijk niets anders is dan een uitgeverij die miljoenen mensen misbruikt om hun boeken aan de man te brengen.
Ja en dat allemaal uit winstbejag en....zo...... Om te beginnen is het het hele werk gebaseerd op
vrijwillige bijdragen en heeft compleet en geheel geen winstoogmerk. Dus dat maakt ''aan de man '' brengen al vrij zinloos als dat het enige was. Denk je nou echt dat we al die moeite doen om op de bijbel gebaseerde lectuur te vertalen en uit te pluizen aan de hand van de bijbel met als enige doel ze slechts uit te geven??? Pardon?!
Dat ''onderzoek'' begint erg verdacht te worden..
quote:
Bijvoorbeeld door steeds beloften te doen, en door mensen schrik aan te jagen waarbij zij gebruik maken van een geraffineerd en strak systeem van geestcontrole.
Ja, ik ben zo bang dat ik niet durf te zeggen dat het waar is....
Oh, kom op zeg, geef die man een banaan.
quote:
Wat de beloften aangaat kunnen we rustig zeggen dat nog geen enkele van hun beloften of voorspellingen is uitgekomen. Het lang beloofde paradijs is er nog steeds niet ondanks het feit dat reeds verschillende malen is voorspeld dat het zou komen. Dat was het geval in 1914; 1918; 1925; 1975en ook nog bij enkele andere gelegenheden. Lees in uw bijbel wat er gezegd wordt over profeten wiens voorspellingen niet uitkomen Deut 18; 20:22.
Dat lijkt er wel iets meer op, maar is verschrikkelijk achterhaald. Daar kun je (vooral na ''onderzoek'') nu echt niet meer mee aan komen. Rond 1880 was berekend dat er volgens de bijbelse chronologie iets bijzonders zou gebeuren in 1914. Dit was echter niet armageddon, maar het installeren van Jezus als hemelse koning (ik kom hier nog wel een keer op terug).
Het jaartal was goed, maar het even duren voordat duidelijk was, wat er wel aan de hand was.
Verder is het waar dat rond 1975 (niet zozeer vanwege het specifieke jaartal) de filosofie van de ''tijd van het einde'' wat te sterk de nadruk had op het feit dat het elk moment kon komen en dus langtermijn denken niet nodig leek.
Dat was inderdaad niet erg handig (maar niet meteen fout). Tegenwoordig weten we dat wel evengoed in de tijd van het einde leven (kom ik ook
graag op terug), maar dat langetermijn plannen wel nodig is.
quote:
Zo is de generatie van 1914 afgeschaft, de leer van de schapen en de bokken is veranderd, en de tijd dat Christus de bokken van de schapen scheidt is naar de toekomst verzet.
?
quote:
In de Wachttoren kunnen we ook niet meer zo vaak lezen dat de tijd zo dringend is.
Oh, dat is dan zeker de reden dat ik zojuist nog naar een vergadering ben geweest met een openbare lezing die als thema had: voorbereid te zijn op de laatste dagen. (Echt waar!)
quote:
Het valt ook op dat de getuigen die aan de deuren komen niet meer zo aandringen op "de tijd die toch zo kort geworden is."
Dan doe ik het bij deze: de tijd is kort geworden, blijft waakzaam.
quote:
Zo weten wij uit goede bron dat er een systeem bestaat dat uitsluiting wordt genoemd.
No shit, Einstein.
quote:
[Hoop standaard anti-JG-uitsluitingpoep]
Is al aan de orde geweest en daarbij is dit stuk nog eens extra overdreven.
quote:
Hoe is het mogelijk dat een groepje Amerikanen onze mensen hier in Vlaanderen zover krijgen om hun familie te verstoten?
HO HO!. Dit slaat echt alles. Zeer lage insinuatie. Mensen maken zelf beslissingen, mensen stemmen zelf in met de doop en alles wat er bij hoort, wij zien ook liever iedereen in vrede samenzijn, wij hebben GEEN menselijke leiders want 1 is onze leider, JEZUS.
Het KAN dit gebeuren bij uitsluiting wat zeker niet per se hoeft.
quote:
Dit vertoont zéér veel overeenkomst met de "Moonsekte" waar de jonge mensen wijsgemaakt worden dat hun ouders die zich verzetten tegen hun lidmaatschap eigenlijk dienaars van satan zijn, de ouders zouden "onwetend" zijn en misleid worden door satan, en dat zou dan de reden zijn waarom de ouders zich verzetten.
Nu weet ik het echt zeker. Dit is propaganda van malloten danwel opstandige afvalligen o.i.d.
Iedereen is altijd vrij om te kiezen. Geloof kan men niet dwingen. Daarbij slaat dat hele ''verzet''-verhaal nergens op, ik ben vrij en mijn ouders zijn vrij en ook de honderden anderen die ik ken en ook allen die ik op mijn reizen in het buitenland ben tegengekomen, dus kap a.u.b. met deze leugens.
quote:
Dat is echter niet zo. De ouders verzetten zich omdat ze zien dat hun kinderen in handen gevallen zijn van een groep die hen tot 18 uur per dag doet werken.
Wat moeten ze doen dan? In een vieze kolenmijn werken? Of verplicht lectuur vertalen??
O.M.G.
quote:
Jezus heeft ons niet geleerd om andere mensen te verstoten zoals dat het geval zou zijn bij de hedendaagse getuigen
Jammer van je misplaatste bijbelquotes, hier heb je alvast een duidelijke van mij, RCC
Matth 10
34 Denkt niet dat ik gekomen ben om vrede op de aarde te brengen; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar een zwaard.
Jezus besefte maar al te goed dat het breken van familiebanden kom voorkomen wanneer het tot een confrontatie zou komen tussen degenen die hem willen volgen en zij die dat niet willen.
Helaas loopt die scheidslijn soms door families.
quote:
Hopelijk wil jij hier eens over nadenken. Je reactie is altijd welkom.
Ik heb er al over nagedacht, ik
daag je uit het zelf eens te proberen.
quote:
Vriendelijke groeten.
Laat maar.
[ Bericht 0% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-02-2005 01:12:58 ]