Iets genuanceerder misschien.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:
[..]
. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
Door de staat die dat verbied natuurlijk.quote:Dus de vrouwen kunnen niet studeren of werken omdat de hoofddoekjes verboden zijn. En door wie komt dat?
Nonsens, een papoea kan pas een echte man zijn als hij met een peniskoker rond huppelt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:
[..]
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.
Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.
Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:52 schreef turk het volgende:
[..]
Door de staat die dat verbied natuurlijk.
Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:
[..]
2. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
politie en rechter zou ik niet zo graag met hoofddoek zien vanwege hierboven genoemde neutraliteit.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:56 schreef Monidique het volgende:
Wat mij betreft, en ik ben dan ook uiterst liberaal, mag men gewoon met een hoofddoekje in een openbaar gebouw rondlopen... Voor ambtenaren in dienst zou je wellicht wel kunnen bepalen dat zij een zekere neutraliteit dienen uit te stralen.
ga toch knikkeren of zo.quote:Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?
Mach niet faan Ischlaam. Mannen die op die straat op kniejen zieten zijn kaffirs, branden in hell.quote:
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.quote:Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.
Vrijheid.
Weet je nog?
De vrijheid om een hoofddoekje te weigeren.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:
[..]
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.
Hoeveel % van de moslim vrouwen zijn vrij om een hoofddoek te weigeren?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:
[..]
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.
Omdat ze in Turkije geen scheiding van Kerk en staat hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel![]()
En daarom geven we ze de persoonlijke vrijheid niet om voor een hoofddoek te kiezen.quote:Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".
omdat Turkije dictatuur isquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Verbieden die poetsdoeken!
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel![]()
Als ze een achterlijke hoofdoek willen dragen doen ze dat maar lekker thuis.
Van mij mogen alle geloven uitgebannen wordenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen![]()
zeg zij dragen het en niet jullie , jullie hoeven er niet naar te kijken
waarom zijn jullie jaloers op hoofddoeken![]()
Juist.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |