abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25133681
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:07 schreef het_fokschaap het volgende:
moeten ze altijd aan de lijn of mogen ze ook los ? het ziet er nou niet echt gevaarlijk uit op de foto
Friesland is dan ook verkapt gevaarlijk.
pi_25133723
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Stabij-wetterhoun-bastaards.

[afbeelding]
Komen die honden nou ongeveer tot je knie, of vertekent de foto het?
pi_25133789
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:49 schreef het_fokschaap het volgende:
Friesland. Mmmm tja, dan moet ik ook Fries leren
Ben je mal. Verstaan is goed genoeg. Ik spreek ook geen Fries. Zou het wel kunnen, maar doe het niet.
pi_25133824
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:
Komen die honden nou ongeveer tot je knie, of vertekent de foto het?
*Gaat naast hond staan*

Tot m'n knie inderdaad.
pi_25133840
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ben je mal. Verstaan is goed genoeg. Ik spreek ook geen Fries. Zou het wel kunnen, maar doe het niet.
ik dacht dat ze tegenwoordig inburgeringscursussen verplichten ?
pi_25133859
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

*Gaat naast hond staan*

Tot m'n knie inderdaad.
Best nog wel een redelijk formaat hond dus.
pi_25133872
Fries verstaan lukt trouwens wel als die Friezen een beetje langzaam praten.
pi_25133977
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:57 schreef het_fokschaap het volgende:
ik dacht dat ze tegenwoordig inburgeringscursussen verplichten ?
Waaat? Nou, dan mag ik ook wel eens gaan inburgeren. Volgens mij is het allemaal facultatief hoor. Er is wel een vrouw die een inburgeringsboekje heeft geschreven voor Randstedelingen die naar Friesland emigreren. Maar dat is enigszins grappig bedoeld geloof ik.

Je moet wèl verplicht Fries leren als je bij bepaalde instanties gaat werken (bijvoorbeeld de gemeente).
pi_25139748
Een goedemorgen weer.
pi_25140452
Ja, ook goedemorgen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25140471
Present.

Maar niet voor lang. Straks honden uitlaten, boodschapjes doen, vanmiddag werken, vanavond komt mijn beste vriend eten...
pi_25140507
Veel plezier dan maar alvast Lupa.
pi_25140568
Dat komt vast wel goed!
pi_25140583
Het klinkt goed, dus het zal vast wel inderdaad Lupa.
pi_25140813
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is wel een vrouw die een inburgeringsboekje heeft geschreven voor Randstedelingen die naar Friesland emigreren. Maar dat is enigszins grappig bedoeld geloof ik.
Dat boekje heeft mijn moeder aan haar Hollandse werkgever gegeven toen ie naar Friesland was verhuist. Echt een heel leuk boekje en er zitten zeker waarheden in.

Goeiemorgen btw! Dronken jongens zijn ***! &@#!($^@)~_@!+_^$^**(@#$%!! Sommige mensen zouden echt geen alcohol moeten drinken..

Maar ok, over tot de orde van de dag: wie wil mij de chaostheorie uitleggen?
pi_25140833
Dat vind ik ook wel een goed idee voor een nieuw topic: de chaostheorie voor dummies
pi_25140855
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:05 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Goeiemorgen btw! Dronken jongens zijn ***! &@#!($^@)~_@!+_^$^**(@#$%!! Sommige mensen zouden echt geen alcohol moeten drinken..
Wat is er gebeurd? Toch niet iets heel vervelends hoop ik?
quote:
Maar ok, over tot de orde van de dag: wie wil mij de chaostheorie uitleggen?
Ik ben er ook wel benieuwd naar.. Ik weet alleen niet of het tussen neus en lippen door lukt.
pi_25140925
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd? Toch niet iets heel vervelends hoop ik?
Heb de zijkant van een tafel tegen mijn hoofd gekregen omdat een paar jongens het nodig vonden om een stuk of 10 man om te duwen (en ik stond daar dus tussen).
quote:
Ik ben er ook wel benieuwd naar.. Ik weet alleen niet of het tussen neus en lippen door lukt.
Oh ik wist niet dat het zo omvangrijk was? Misschien dan inderdaad een idee voor een nieuw topic?
pi_25141066
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:13 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Heb de zijkant van een tafel tegen mijn hoofd gekregen omdat een paar jongens het nodig vonden om een stuk of 10 man om te duwen (en ik stond daar dus tussen).
Ohw, lekker zoiets ja.

Hoop dat je er niets aan hebt overgehouden en dat de hoofdpijn weg is?
quote:
[..]

Oh ik wist niet dat het zo omvangrijk was? Misschien dan inderdaad een idee voor een nieuw topic?
Ik weet niet of het omvangrijk is, ik zeg alleen dat ik niet weet of het zo behandeld kan worden. Anders kan een nieuwe for dummies topic denk ik ook wel helpen.. De vraag is even wie begint.
pi_25141103
Ik kan wel een topic maken met die titel, maar de OP wordt dan niet echt heel interessant
En de vraag is dan of er weer een stel mensen zo vriendelijk, geduldig en op voldoende op de hoogte zijn om daarin te komen posten.
pi_25141138
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan wel een topic maken met die titel, maar de OP wordt dan niet echt heel interessant
En de vraag is dan of er weer een stel mensen zo vriendelijk, geduldig en op voldoende op de hoogte zijn om daarin te komen posten.
Je zou het altijd kunnen proberen.. Met een heldere OP moet de feedback ook wel goed gaan denk ik.
pi_25141166
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ohw, lekker zoiets ja.

Hoop dat je er niets aan hebt overgehouden en dat de hoofdpijn weg is?
Ik had gister wel een grote bult op mijn voorhoofd, maar wat ijsblokjes helpen dan wel goed gelukkig. Ook wat EHBO-reiki is altijd handig . Nu zie je de bult nog wel een beetje maar het valt mee opzich. Heb nu geen hoofdpijn.
quote:
Ik weet niet of het omvangrijk is, ik zeg alleen dat ik niet weet of het zo behandeld kan worden. Anders kan een nieuwe for dummies topic denk ik ook wel helpen.. De vraag is even wie begint.
Je kent de theorie zelf niet dan? Niet dat jij al die topics moet openen hoor, maar vraag het me zo af.
pi_25141244
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:27 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik had gister wel een grote bult op mijn voorhoofd, maar wat ijsblokjes helpen dan wel goed gelukkig. Ook wat EHBO-reiki is altijd handig . Nu zie je de bult nog wel een beetje maar het valt mee opzich. Heb nu geen hoofdpijn.
Mooi, wel vervelend dat er alsnog een bult is..
quote:
[..]

Je kent de theorie zelf niet dan? Niet dat jij al die topics moet openen hoor, maar vraag het me zo af.
Nee, alleen vaag het een en ander, wat er misschein niet eens mee te maken heeft. Laat het uitleggen dus maar even aan anderen over deze keer.
pi_25141258
Ik wil wel een poging wagen met een mooie OP

Waarbij ik wel even wil aantekenen dat ik nog geen ervaren topicstarter ben, dus dat men niet te kritisch naar mijn openingspost moet kijken
pi_25141444
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil wel een poging wagen met een mooie OP

Waarbij ik wel even wil aantekenen dat ik nog geen ervaren topicstarter ben, dus dat men niet te kritisch naar mijn openingspost moet kijken
We hanteren geen puntensysteem ofzo hoor
pi_25141519
quote:
Het is dat ik geen kinderen wil, maar dat zou inderdaad mijn uitgangspunt zijn als ouder.
Ik hoop dat het niet als foute vraag wordt ervaren, maar wat is precies de reden dat je geen kinderen wilt?
pi_25141548
Ik ga trouwens binnenkort nog ff verder met dat relativiteitstopic, mits er mensen zijn die het nog interessant vinden. Heb alleen niet zo gek veel tijd de komende dagen.
pi_25141584
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:50 schreef Haushofer het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort nog ff verder met dat relativiteitstopic, mits er mensen zijn die het nog interessant vinden. Heb alleen niet zo gek veel tijd de komende dagen.
Mijn interesse heb je in ieder geval.

Weer nieuwe tentamens dat je minder tijd hebt?
pi_25142024
het sneeuwt hier nat
het natte sneeuwt hier

pi_25142037
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:20 schreef het_fokschaap het volgende:
het sneeuwt hier nat
het natte sneeuwt hier

Er valt hier natte sneeuw.

Zo zeg je het tenminste. Hier valt niets.
pi_25142102
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik hoop dat het niet als foute vraag wordt ervaren, maar wat is precies de reden dat je geen kinderen wilt?
kinderen zijn hinderen
pi_25142122
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 18-02-2005 11:47:55 (Toch maar even weg) ]
pi_25142141
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:26 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

kinderen zijn hinderen
....en de toekomst

Kinderen kunnen ook leuk zijn, het zijn veelal de ouders die de kinderen hinderlijk maken. Net als met huisdieren, zeg maar
pi_25142162
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

....en de toekomst

Kinderen kunnen ook leuk zijn, het zijn veelal de ouders die de kinderen hinderlijk maken. Net als met huisdieren, zeg maar

Maar je hebt wel gelijk denk ik. Hoewel het bij ADHD-kinderen niet aan de ouders hoeft te liggen..
pi_25142181
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

....en de toekomst
als ik het nieuws over global warming/dimming etc. moet geloven is er weinig toekomst

misschien zijn het doemscenario's. en als dat niet doorgaat dan is het wel de dag des oordeels als we de reli's moeten geloven.
quote:
kinderen van anderen zijn wel leuk...voor een paar uur
pi_25142243
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar je hebt wel gelijk denk ik. Hoewel het bij ADHD-kinderen niet aan de ouders hoeft te liggen..
Daarom ook het voorbehoud 'veelal' in het zinnetje. Je hebt natuurlijk kinderen die iets mankeren (ADHD is dan nog redelijk onschuldig vergeleken bij socio- en psychopaten die zo zegt men aldus geboren worden), maar in de meeste gevallen zijn hinderlijke kinderen gewoon ontzettend slecht opgevoed

leuk tv-programma op zondagavond trouwens: EHBO bij opvoeden
pi_25142244
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
Is het voldoende reden dat ik geen enkele reden kan bedenken om ze wèl te willen?
pi_25142277
zoals Midas Dekkers zegt, de mens heeft de drang om te paren...niet om te baren
pi_25142364
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Is het voldoende reden dat ik geen enkele reden kan bedenken om ze wèl te willen?
Ik denk het wel.. Het wel willen heeft denk ik ook veel met gevoel te maken..
pi_25142388
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarom ook het voorbehoud 'veelal' in het zinnetje. Je hebt natuurlijk kinderen die iets mankeren (ADHD is dan nog redelijk onschuldig vergeleken bij socio- en psychopaten die zo zegt men aldus geboren worden), maar in de meeste gevallen zijn hinderlijke kinderen gewoon ontzettend slecht opgevoed
Veel ouders vinden ook alles wat hun kinderen doen leuk... Dat is denk ik het grootste probleem.
quote:
leuk tv-programma op zondagavond trouwens: EHBO bij opvoeden
Ik kijk geen TV, maar anders had ik misschien zelfs gekeken.
pi_25142417
een vriend van me heeft overigens een heel leuk kindje. ben alleen wel weer bang dat dat kind vet gemest gaat worden, want zelf zijn de ouders ook niet de slankste en dat kind eet dan als baby al lekker mee met de patat met mayo

niet dat ik wat tegen dikke mensen heb, het is een vriend van me, maar het gaat me om het gezondheidsaspect.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:56:09 #92
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25142611
Mijn heeft een Friese stabij, enorm dom maar wel erg lief beest

herken de tvp!
'Nuff said
pi_25142688
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Lijkt me een goede reden, maar ik vind iedere reden voor wel of niet een goede, als er maar over nagedacht is

Ik denk dat mensen geen redenen hoeven te geven, zowel het wel als niet willen van kinderen valt te classificeren als egoistisch, maar een beperkte hoeveelheid egiosme is een gezond onderdeel van het leven.
pi_25142735
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:00 schreef miss_sly het volgende:

Ik denk dat mensen geen redenen hoeven te geven, zowel het wel als niet willen van kinderen valt te classificeren als egoistisch, maar een beperkte hoeveelheid egiosme is een gezond onderdeel van het leven.
iedereen moet vooral doen en laten wat hem/haar goeddunkt. word jij niet een beetje angstig als je die berichten hoort over de ijskap in groenland etc...global warming/dimming.

je hoort er steeds meer over. ik ben er nu toch al, dus ik zit het wel uit, maar om er nou nog kinderen mee op te zadelen. maar goed, misschien is het allemaal erg overtrokken en loopt het wel los
pi_25142769
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:56 schreef Doffy het volgende:

je moet die beesten ook kruizen met zo'n wetterhoun. daar worden ze een stuk slimmer van
quote:
herken de tvp!
Bookmark Doffy
pi_25142822
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

iedereen moet vooral doen en laten wat hem/haar goeddunkt. word jij niet een beetje angstig als je die berichten hoort over de ijskap in groenland etc...global warming/dimming.

je hoort er steeds meer over. ik ben er nu toch al, dus ik zit het wel uit, maar om er nou nog kinderen mee op te zadelen. maar goed, misschien is het allemaal erg overtrokken en loopt het wel los
Ach, ik denk dat iedere generatie wel zijn zorgen voor de toekomst had mbt kinderen. MIsschien was het in het verleden minder gemakkelijk dan tegenwoordig om dan maar geen kinderen te nemen, maar de zorgen waren er toch wel denk ik.
Ik denk ook dat het mee zal vallen. Ik houd wat betreft die berichtgeving ongeveer hetzelfde principe aan als met veel informatie: zolang er geen eensluidende mening is (en die is er niet, want er zijn net zoveel wetenschappers die de global warming bestrijden als verspreiden), neem ik geen van beiden als waar aan en neem ik mijn beslissingen niet op basis van die berichtgeving.
pi_25142833
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:56 schreef Doffy het volgende:

herken de tvp!
Ik vind dat wel hele leuke honden!
pi_25142912
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:30 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als ik het nieuws over global warming/dimming etc. moet geloven is er weinig toekomst

misschien zijn het doemscenario's. en als dat niet doorgaat dan is het wel de dag des oordeels als we de reli's moeten geloven.
[..]

kinderen van anderen zijn wel leuk...voor een paar uur
Is het niet zo dat de dag des oordeels een self forfilling prophecy is?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_25142973
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:12 schreef Bensel het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de dag des oordeels een self forfilling prophecy is?
mja, ljkt me wel. zodra er iets gebeurd dat er op lijkt zal een reli dit aan de dag des oordeels zoals beschreven in de bijbel koppelen. het is te hopen dat we het uitzitten tot Jezus daadwerkelijk verschijnt zodat we ze gelijk kunnen geven.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:53:12 #100
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_25143578
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:05 schreef het_fokschaap het volgende:
je moet die beesten ook kruizen met zo'n wetterhoun. daar worden ze een stuk slimmer van
Nee, ik hou wel van zo'n "beetje dom" en mega-eigenwijs beest. Ik vind 't niks als honden te gehoorzaam zijn (ik ben dan ook van huis uit een kattenmens - maar als 't dan toch een hond moet zijn, dan maar zo eentje).
quote:
Bookmark Doffy
Ik boycot bookmarks.
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')