De profetien van Malachyquote:Op donderdag 17 februari 2005 03:23 schreef zoalshetis het volgende:
wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
Heb ook nog wel wat sites erover. moment.quote:Malachy (1094 - 1148)
Malachy werd door de Roomse Kerk naar Ierland gestuurd om de gemeenschappen daar in overeenstemming te brengen met Roomse. Van Malachy wordt gezegd dat hij verschillende paranormale krachten bezat zoals levitatie, genezing en helderziendheid.
Toen hij in 1139 door Paus Innocent II ontboden werd in Rome kreeg hij onderweg naar het Vaticaan een visioen en in een trance zag hij één voor één alle toekomstige pausen. Vanaf de opvolger van Paus Innocent II tot aan de laatste Paus van 'de eindtijd' en de komst van Peter van Rome.
Malachy schreef wat hij gezien had op en maakte een lijst van alle toekomstige Pausen waarbij hij van elke Paus een kleine karakterisering gaf in de vorm van een paar woorden. Deze omschrijvingen hebben vaak betrekking op de familienaam van de Paus, of de geboorteplaats, zijn persoonlijk wapen, het werk dat hij deed voordat hij Paus werd etc.
Bij Pius II schreef hij bijvoorbeeld "De Parvo Homine" (van een kleine man). De familienaam van Pius II was Piccolomini, wat 'kleine man' betekent.
Clement XIV werd omschreven als "Ursus Velox" (de noeste beer). Op het wapen van Clement XIV stond een beer.
Over Gregory XVI schreef hij "De Balneis Etruriae" (van Balnea in Etruria). Gregory was afkomstig uit de orde van Camaldoli, die haar stoel in Balnea in Etruria had.
De Profetiën van Malachy zijn verbazingwekkend correct gebleken. (btw had hij ook zijn eigen dood juist voorspeld). Beginnende met de opvolger van Paus Innocent II zouden er "tot het einde der tijden" nog 112 Pausen komen volgens Malachy.
Dit zijn de laatse 10
103 - Het Brandend Vuur
104 - Religie in Ruines
105 - Moedig Geloof
106 - De Goede Herder
107 - De Herder en de Zeeman
108 - Bloem der Bloemen
109 - Van de Halve Maan
110 - Het werk van de Zon
111 - Van de Glorieuze Olijf
112 - Peter van Rome
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.htmlquote:1. The Burning Fire. PIUS X. 1903-1914.
2. Religion Laid Waste. BENEDICT XV. 1914-1922.
3. Unshaken Faith. PIUS XI. 1922-1939.
4. An Angelic Shepherd. PIUS XII. 1939-1958.
5. Pastor and Mariner. JOHN XXIII. 1958-1963.
6. Flower of Flowers. PAUL VI. 1963-1978.
7. Of the Half Moon. JOHN PAUL I. 1978-1978.
8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.
9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
Uit dit topic: De bijbelcodequote:Op maandag 20 december 2004 01:38 schreef mineo39-76 het volgende:
En volgens deze site wordt de volgende paus de Fransman kardinaal Jean-Marie Lustiger (1926) en hij is de anti-christ...![]()
Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nogquote:Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
hmm, ik weet niet of dit nou het topic is om dit soort pics te plaatsen. neemt niet weg dat ik een flinke glimlach kreeg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:40 schreef Bullpit het volgende:
[..]
Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nog![]()
[afbeelding]
Noudat hebben we nog een Paus te gaan na deze de volgende zou dan de duivel moeten zijnquote:Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
prachtig he dat die voorspelling van Titor op deze profetie zijn gebaseerd !quote:De profetien van Malachy
Dat is dus meestal het geval met profetieen...... ze zijn vaag en roepen meestal meer vragen op dan ze beantwoorden...quote:Op zondag 27 maart 2005 18:06 schreef Natalie het volgende:
Ik ken dit verhaal niet, maar als ik het goed begrijp dan komen er na de huidige Paus dus nog twee Pausen en dan is het voorbij.
Maar ik vraag me dan meteen af: wat volgt daarna?
Waarom houdt het op?
Dat is maar één interpretatie.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:20 schreef Locusta het volgende:
Maar zoals ik het begrepen heb, is Petrus Romanus de laatste paus en ontpopt zich als de antichrst. Ik neem aan dat dan, volgens de voorspelling, het leven (of de katholieke kerk) voorbij is.
Vriend van mij woont in Rome, was helemaal overtuigt van dit verhaal.quote:
Ehm, nee dus.quote:Op maandag 4 april 2005 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze,
In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...quote:Op maandag 4 april 2005 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze,
In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
Dacht ik ook ja...quote:Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...
Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...quote:Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...
Dit zijn echter wel lopende zaken waar de paus al niet direct bij betrokken was.quote:Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...
het vernietigen van de ring en het zegel, en het verzegelen van het bureau gebeurt nog wel.
Het gezag van de paus wordt momenteel overgenomen door een college van 3 kardinalen (naar ik meen is Ratzinger daar één van) die echter zeer beperkt zijn in wat zij mogen doen: ze mogen én geen handelingen doen die mogelijk niet door de vorige paus goedgekeurt zouden zijn en evenmin zaken doe die een toekomstige paus kunnen compromiteren ...
oftewel het college van 3 kardinalen kan enkel lopende zaken afhandelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |