En dan te bedenken dat 't nog een uurtje of wat duurt voordat de orkaan daadwerkelijk N.O. bereikt ...quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:13 schreef Darklight het volgende:
Stroom schijnt nu te zijn uitgevallen in die Super Dome.
Nood verlichting werkt nog 2-3 uur
quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:00 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die landfall heeft betrekking op het ding zelf nietwaar? Dus dat houdt dus in dat het de periode ervoor ook al een enorme storm is?
iets meer naar het oosten, gunstig voor new orleans aangezien de oostelijke kant altijd de meest heftige is, waarschijnlijk wordt het een 'schampschot'.quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand recente info over de verwachte richting? Nog steeds ramkoers New Orleans?
quote:Although New Orleans was braced for a direct hit, experts suggested Monday that that coastal Mississippi may bear the brunt of the storm, although New Orleans would certainly be affected.
edit; ik was aan het tikken dat dat overdag niet de eerste zorg is, maar in een betonnen blok is het misschien toch wel handig wat te zienquote:Op maandag 29 augustus 2005 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat 't nog een uurtje of wat duurt voordat de orkaan daadwerkelijk N.O. bereikt ...
quote:Op maandag 29 augustus 2005 15:12 schreef MouseOver het volgende:
Een stukje van de buitenste schil van het superdome is los aan het laten meldt cnn. Het zou alleen om bekleding gaan.
Dus meer dan dat.quote:BREAKING NEWS Report: Roof of Superdome in New Orleans, where thousands evacuated ahead of Hurricane Katrina, is leaking rain. Details soon.
Toch ernstiger dan aanvankelijk gemeld:quote:
quote:"I can see daylight straight up from inside the Superdome," Reams reported.
quote:.. A LEVEE BREACH OCCURRED ALONG THE INDUSTRIAL CANAL AT TENNESSE STREET. 3 TO 8 FEET OF WATER IS EXPECTED DUE TO THE BREACH...LOCATIONS IN THE WARNING INCLUDE BUT ARE NOT LIMITED TO ARABI AND 9TH WARD OF NEW ORLEANS.
waar lees je dit?quote:
6,5 meter waterquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:17 schreef Frutsel het volgende:
as much as 20 feet of water.
weggespoeld door de striemende regen las ik ergensquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Het dak van de Superdome was toch wit/licht van kleurDa's dus weggewaaid?
Ik heb het gevoel dat er nog heel veel niet uitgezonden is, mogelijk omdat het nog niet gevonden is, maar als mensen praten over 80% van New Orleans onder water, en totale destructie, dan verwacht ik toch nóg ergere foto's.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
'fijne' foto's
http://news.bbc.co.uk/2/s(...)a_hits_us/html/1.stm
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat er nog heel veel niet uitgezonden is, mogelijk omdat het nog niet gevonden is, maar als mensen praten over 80% van New Orleans onder water, en totale destructie, dan verwacht ik toch nóg ergere foto's.
ik denk dat dit een iets te voorbarige conclusie wasquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 07:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Zo, dat is ook achter de rug. Het valt toch redelijk mee ondanks de doden en miljardenschade.
jep, idd.. zie ook:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik denk dat dit een iets te voorbarige conclusie was![]()
ze hebben het geprobeerd het te repareren maar dat is mislukt...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:50 schreef Basp1 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar die dijkdoorbraak die in new orleans geweest is, gebeurde pas nadat de storm voorbij was, en toch zien we nergens berichten in de media dat de overheid zijn best doet om dit gat te dichten.
Wanneer de overheid daar meteen mee aan de gang was gegeaan zou het water daar ook niet verder doorgestegen zijn.
Ze hebben zakken zand van een paar ton naar beneden laten vallen, dat veroorzaakt natuurlijk trillingen, zodat de dijken op andere plekken weer verzwakken, toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze hebben het geprobeerd het te repareren maar dat is mislukt...
schijnbaar waren dat te weinig (voor dat andere gat?) zodat het water de dijken nog meer kon aantasten::quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ze hebben zakken zand van een paar ton naar beneden laten vallen, dat veroorzaakt natuurlijk trillingen, zodat de dijken op andere plekken weer verzwakken, toch?
http://seattletimes.nwsou(...)60520_katrina31.htmlquote:...
In New Orleans, two levees failed — one with a breach almost 1 ½ football fields long.
Water rose suddenly in the French Quarter and other areas of the sodden city of 485,000 people, a place that sits like a bowl between Lake Pontchartrain and the Mississippi River.
Information
"The levee broke!" one woman yelled outside Johnny White's Bar on Bourbon Street.
Workers planned to drop sandbags from helicopters into the breaches, but rescue missions took priority and no sandbags were dropped, Mayor C. Ray Nagin said, so the water kept coming.
It could take more than a month to pump the water back out, he said.
"It appears that now the bowl is beginning to fill — not rapidly but slowly," said Walter Maestri, emergency-operations manager for Jefferson Parish, west of New Orleans.
...
Ontstaan er juist niet meer slachtoffers door het stijgende water? En de problemen worden ook alleen maar groter omdat het water maar doorstijgt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
schijnbaar waren dat te weinig (voor dat andere gat?) zodat het water de dijken nog meer kon aantasten::
[..]
http://seattletimes.nwsou(...)60520_katrina31.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |