quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:37 schreef Lenn het volgende:
het is inderdaad erg apart, vooral de berichtgeving in de vorm van. als je nog nooit een nieuw orleans bent geweest, jammer voor je want een nieuwe kans krijg je niet meer, tenzij je met een boot komt.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]dan kun je er met zo'n nostalgische Mississippi-boot overheen varen
![]()
Dan krijg je 'n soort Atlantisquote:Op maandag 29 augustus 2005 07:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]gaan we dat eens met z'n allen doen
quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:07 schreef Frutsel het volgende:
vanochtend op het nieuws daar dat , als de dijken het niet houden, New Orleans een vloedgolf kan verwachten van 9 tot 15 meter. Pff
Volgens mij kunnen ze nu wel met >50% zekerheid zeggen waar dat ding aan land komt.quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:07 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]
vanochtend op het nieuws daar dat , als de dijken het niet houden, New Orleans een vloedgolf kan verwachten van 9 tot 15 meter. Pff
jah, dat doen ze ook al.. en steeds hoor ik maar 1 optie. (vrijwel) Direct hit voor New Orleansquote:Op maandag 29 augustus 2005 08:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze nu wel met >50% zekerheid zeggen waar dat ding aan land komt.
ik ben bang van wel.quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:57 schreef Frutsel het volgende:
New Orleans, de naam "de waterstad" doet zich straks grote eer aan...
Toch jammer van zo'n historische stad, mocht het fout gaan.quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:10 schreef Frutsel het volgende:
NEW ORLEANS — A monstrous Hurricane Katrina barreled toward New Orleans on Sunday with 160 mph wind and a threat of a 28-foot storm surge, forcing a mandatory evacuation of the below-sea-level city and prayers for those who remained to face a doomsday scenario.
Katrina intensified into a Category 5 giant over the warm water of the Gulf of Mexico, reaching top winds of 175 mph before weakening slightly on a path to hit New Orleans after sunrise Monday. It would be New Orleans' first direct hit in 40 years and the most powerful storm ever to slam the city.
Forecasters warned that Mississippi and Alabama were also in danger because Katrina was such a big storm. Its hurricane-force winds extended up to 105 miles from the center and the storm packed the potential for a surge of 18 to 28 feet, 30-foot waves and as much as 15 inches of rain.
Katrina more powerful then Andrew 1992
"The conditions have to be absolutely perfect to have a hurricane become this strong," National Hurricane Center Director Max Mayfield, noting that Katrina may yet be more powerful than the last Category 5 storm, 1992's Hurricane Andrew, which at 165 mph leveled parts of South Florida, killed 43 people and caused $31 billion in damage.
"It's capable of causing catastrophic damage," Mayfield said. "Even well-built structures will have tremendous damage. Of course, what we're really worried about is the loss of lives.
"New Orleans may never be the same."
quote:Oil prices rise
Crude oil futures topped $70 early Monday as Hurricane Katrina forced oil workers to evacuate rigs in the Gulf of Mexico and threatened New Orleans, a major U.S. tanker port.
The price of a barrel of crude soared in electronic trading in New York and on Asian markets, rising nearly $4 over Friday afternoon's close as the Category 5 storm churned toward the Big Easy, the hub for more than a quarter of U.S. oil production.
The city is home to an extensive petrochemical industry, including refineries that process more than 15 percent of U.S. crude imports, and its port handles much of the nation's oil transportation. An interruption in operations there could have "a significant impact on the cost of oil," Nagin said Sunday.
17.00 uur Nederlandse tijd, dan komt het 'oog' aan landquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:11 schreef Libris het volgende:
ETA is wanneer?
Binnen 9 uur geloof ik.. ik kan het alleen nergens vinden zo snel.quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:11 schreef Libris het volgende:
ETA is wanneer?
Volgens mij maakt dat voor de omvang van de ramp weinig uit.quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens Fox news is Katrina terug naar een sterke 4 gegaan nu.
Gisteren zeiden ze bij een nieuwszender al dat Katrina op het randje van een sterke 4 en zwakke 5 zat. Er werd wel bijvermeld dat het amper een donder uit zou makenquote:Op maandag 29 augustus 2005 09:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens Fox news is Katrina terug naar een sterke 4 gegaan nu.
ja, scheelt een paar km per uur..quote:Op maandag 29 augustus 2005 09:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat voor de omvang van de ramp weinig uit.
Klopt, ik poste em ook alquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:09 schreef maniack28 het volgende:
Dat hij nu afzwakt heeft te maken met inmenging van droge lucht aan de linkerkant, zoals je goed kan zien in de infrarood sattelietbeelden. De eyewall is al aangetast en ik denk dat het oog snel zal verdwijnen. Druk is gestegen tot 915 hPa.
Zie mijn animatie
[afbeelding]
tssssssquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oog gaat eruit mensen!
Hij zwakt nu behoorlijk snel af.
Dit komt omdat er nu droge lucht erin dringt!
[afbeelding]
Best doen voor die animatiequote:Op maandag 29 augustus 2005 10:14 schreef maniack28 het volgende:
[..]
tsssssszit ik zo mn best te doen op een mooie animatie, komt hij met een kant en klare gif aanzetten.. 2 min voor mijn post
![]()
![]()
Nou, ik heb er 5 min over gedaanquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Best doen voor die animatie
Hoelang heb je daarover gedaan dan
Anyway, niemand had dit verwacht, er wordt momenteel ook niks over gezegt.
Toch zal ze mogelijk met CAT 4 aankomen.
Daarna zal die wel flink gaan afzwakken.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Nou, ik heb er 5 min over gedaan![]()
Nee, ze zeggen er niks over omdat mensen dan weer gaan denken dat het allemaal wel mee gaat vallen en dat is dus niet zo!!!
Die landfall heeft betrekking op het ding zelf nietwaar? Dus dat houdt dus in dat het de periode ervoor ook al een enorme storm is?quote:Op maandag 29 augustus 2005 12:54 schreef indahnesia.com het volgende:
"landfall just east of Grand Isle on Louisiana coast"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |