abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25101358
Hoi

een paar weken geleden had ik ook een topic gemaakt om wat informatie in te winnen over lenzen...

Vandaag heb ik zachte proeflenzen ingehad, ongeveer een uur geleden. Het indoen ging best moeilijk, duurde 5 minuten ofzo voor ik 1tje in had. Uitdoen ging moeilijker, maar deed ik ook 5 min over, maar bij het uithalen werden mijn ogen geirriteerd, dat zal wel alleen zo zijn omdat ik nooit eerder lenzen heb gehad.

Nu zit ik thuis achter de pc met een bril op en merk nog dat mijn ogen geirriteerd zijn.
Maar ik ben echt blij dat ik de lenzen eindelijk in kan doen. De tips die jullie gaven dat je voordat je lenzen hebt, alvast een beetje oefent met een natte vingen op je oog, nog bedank daarvoor (ben diegene zijn/haar naam vergeten.)

Ik moet over 2 weken weer naar de opticien voor controle en voor de "echte" lenzen.

wat ik eigelijk wou vragen met dit topic was of bij jullie lenzendragers op je allereerste keer toen je een lens droeg, of je ook geirriteerde ogen had na het uitnemen van je lenzen?

oja en 2de vraag:
Toen je je eerste lenzen in had, en op je 2de dag op school of whereever je lenzen langer inhield dan dat je eigelijk mocht, ging dat goed?

Ik mag dus vandaag 2 uur inhouden, en morgen 4 , overmorgen 6 etc. Maar ik wil morgen met lenzen naar school, en misschien kom ik thuis 6 uur later, dus heb ik de lenzen 6 uur in ipv 4, is dat erg? De opticien zei dat je echt niet langer dan 4 moest maar hoe zit dit in de praktijk?

[ Bericht 17% gewijzigd door animuz1 op 15-02-2005 15:48:10 ]
pi_25101457
nee had ik niet echt last van eigenlijk, maar bij mij waren het harde lenzen, ik had alleen beetje last van jeuk en gewoon raar gevoel omdat ik het niet gewend was
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:53:21 #3
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25101543
ik heb zachte lenzen en in het begin is in- en uitdoen idd heel vervelend (hoewel in bij mij veel moeilijker ging dan uit) maar geirriteerde ogen heb ik bijna nooit...deze maand wel, maar toen was ik vergeten nieuwe in te doen, toen deze anderhalve maand oud waren toen begon het wel redelijk pijn te doen
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_25101630
Nee geen last van gehad (zachte maand lenzen)

Goed je handen wassen voor het indoen van je lenzen wil ook wel eens helpen.
En probeer met je vingers/nagels niet teveel aan/in het oog te zitten.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_25101856
Als geoefend lenzendrager hou ik me ook niet echt aan de 12-uurs limiet, komt er gewoon niet van

Ik denk dat je er op het begin alleen niet overstandig aan doet om je daar even wel aan te houden

[ Bericht 13% gewijzigd door McMarco op 15-02-2005 17:53:21 ]
pi_25101946
maandlenzen of halfjaarlenzen? Je vorige topic is er nog hoor, kun je ook in reageren

Ik heb sinds twee weken lenzen, en had de eerste dag wel een lichte irritatie, maar nu bijna niet meer. In- en uitdoen gaat steeds makkelijker.
Ik heb me wel aan de opbouwregel gehouden (4 uur, 6 uur etc etc), alleen begon het bij mij direct bij 4 uur en niet bij 2 uur zoals bij jou.
pi_25102012
- Geirriteerde ogen eigenlijk nooit alleen in het begin voelde het raar...

- Als ik jou was zou ik wel gewoon de lenzen goed opbouwen zegmaar, ogen zijn een kostbaar zintuig dus daar zou ik niet zomaar mee expirimenteren
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_25102025
Ik zou je gewoon aan de adviezen van de opticien houden. Die heeft er voldoende verstand van .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25102035
ik ben gestopt met die rotdingen, erin was een drama ( eruit niet btw) in de eerste week al een kappot ( door het eruit halen) en eentje verloren, dus ikga maar op zoek naar n leuke bril. het is voor mij toch alleen maar voor school

ik had het gevoel dat mn oogjes heel "droog"waren, alsof je heel lang gehuild had dat pijnlijke gevoel zeg maar.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_25102102
Ik heb zelf zachte lenzen, en ik merk niet eens dat ik ze in heb.
Ik heb ook harde lenzen gehad en die waren echt een hel met in en uitdoen en ook in je ogen irriteerden ze.
En het beeld "versprong" naar iedere knippering omdat de lens naar beneden zakte. Ik heb nu sinds 3 á 4 jaar zachte lenzen en ik moet er afentoe echt op letten of ik ze voor het zwemmen ofzo wel uitdoe zo erg raak je eraan gewend.

[ Bericht 0% gewijzigd door switchboy op 15-02-2005 17:32:57 ]
pi_25102107
ik ben begonnen met harde lenzen en dat is nooit goed gegaan, altijd prikkende ogen, huilen bij vrienden en op school,
daarna over gestapt naar zachte lensen ging meteen goed.
quote:
Ik mag dus vandaag 2 uur inhouden, en morgen 4 , overmorgen 6 etc. Maar ik wil morgen met lenzen naar school, en misschien kom ik thuis 6 uur later, dus heb ik de lenzen 6 uur in ipv 4, is dat erg? De opticien zei dat je echt niet langer dan 4 moest maar hoe zit dit in de praktijk?
is het geen plan om de lenzen op school uit te doen en dan laatste 2 uur met bril lopen?

ik zal het zelf niet doen namelijk, maar dat komt ook omdat ik onwijs veel las heb gehad van die dingen.
pi_25102536
Ik denk dat je ogen geirriteerd zijn omdat je er zo lang over doet om ze in en uit te doen. Je ogen zijn er ook nog niet aan gewend om iets er op te hebben. Hier wen je vanzelf wel aan, en je ogen ook.
Maar kan je geen spiegeltje, lenzendoosje, vloeistof en bril mee naar school nemen?

Verder is het belangrijk om een goede positie te vinden hoe je je lenzen het makkelijkst in en uit doet. Ik zit op bed over het spiegeltje gebogen wat op mijn nachtkastje ligt. Mijn vriend doet het staand in de badkamer, desnoods zonder spiegel. Probeer eens wat uit zou ik zeggen.
Spoilers!
pi_25102623
TIP: Kijk naar een vast punt in de spiegel het liefst recht in je ogen
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:32:42 #14
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25103131
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 16:39 schreef McMarco het volgende:
Als geoefend lenzendrager hou ik me ook niet echt aan de 12-uurs limiet, komt er gewoon niet van

Ik denk dat je er op het begin alleen niet overstandig aan doet om je daar even wel aan te houden
huh, wat bedoel je? mag je zachte lenzen maar 12 uur per dag in?
kut, zelfs op een schooldag heb ik ze zeker wel 15 uur in en in het weekend (inclusief uitgaan dan) soms wel 20 uur...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_25105302
Volgens mijn opticien mogen ze maximaal 14 uur worden gedragen per dag.
Het gaat dan wel om tamelijk goedkope lenzen
pi_25105857
Heb harde lenzen en houd me ook echt niet meer aan tijdslimieten. Maar dat komt omdat ik ze al zo lang heb en wel op tijd aanvoel of ik ze uit moet doen.
pi_25106041
Ik heb zelf zachte half jaar lenzen (kut cylinder... moet dus wel, lenzen kosten wel a 110 per stuk ), a een jaar nu. In het begin had ik vooral last met het indoen maar daar wen je gauw genoeg aan. Nu besteed ik iedere ochtend echt niet meer dan 10 seconden aan het lenzen indoen qua irritatie oid had ik er niet echt superveel last van in het begin.

Je mag ze normaal a 14-16 uur inhouden.. moet je natuurlijk niet van die kruidvat dingen hebben hehe. ik was mijn lenzen gisternacht gewoon totaal vergeten uit te doen (heb ze een jaar, ben er echt aan gewend geraakt ) en had vandaag geen zin om met bril naar school te gaan...
dus ik had ze gistere nde hele dag in gehad, de hele nacht, vanochtend ff snel 1 uurtje in bakje gedaan, en vanaf 9 ook weer de hele dag tot 21:30 (van werk thuis..) nouja heb er eigenlijk niks van gemerkt aan m'n ogen behalve dat ze beetje droog waren toen ik ze uitdeed (zowel ogen als lenzen). Zal wel niet goed voor ze zijn tho
pi_25106185
Kan je dan niet beter aan de harde lenzen? Zijn in geval van een cylinder een stuk goedkoper (iets van 60e per stuk en daar doe je met gemak een paar jaar mee).
pi_25106780
zou kunnen maar ik denk dat ik helemaal gek van die dingen zou worden omdat het gewoon enorm wennen is, en daar heb ik niet al te veel zin in :p ik heb overigens een vriend die van hard naar zacht is overgestapt onlangs en die zei gelijk van dat zachte veel beter is en veel beter aanvoelt.
pi_25106906
Ok is een keuze inderdaad. Harde schijnen wel wat beter te zijn voor je ogen.

(ik voel ze eigenlijk niet of nauwelijks hoor).
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:39:25 #21
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_25107564
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 01:34 schreef du_ke het volgende:
Ok is een keuze inderdaad. Harde schijnen wel wat beter te zijn voor je ogen.

(ik voel ze eigenlijk niet of nauwelijks hoor).
Maakt tegenwoordig geen verschil. Het enige is dat zachte lenzen eerder vuil zijn. En van dat voelen. Je kan beter sporten met zachte lenzen bijvoorbeeld. Puur vanwege het feit dat je een vuiltje niet of nauwelijks voelt. Dat is wel anders met harde lenzen.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:40:19 #22
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_25107575
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:54 schreef du_ke het volgende:
Kan je dan niet beter aan de harde lenzen? Zijn in geval van een cylinder een stuk goedkoper (iets van 60e per stuk en daar doe je met gemak een paar jaar mee).
Een paar jaar metlenzen lopen is lekker goed voor je ogen. :|
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:42:19 #23
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_25107587
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 15:38 schreef animuz1 het volgende:
Hoi

een paar weken geleden had ik ook een topic gemaakt om wat informatie in te winnen over lenzen...

Vandaag heb ik zachte proeflenzen ingehad, ongeveer een uur geleden. Het indoen ging best moeilijk, duurde 5 minuten ofzo voor ik 1tje in had. Uitdoen ging moeilijker, maar deed ik ook 5 min over, maar bij het uithalen werden mijn ogen geirriteerd, dat zal wel alleen zo zijn omdat ik nooit eerder lenzen heb gehad.

Nu zit ik thuis achter de pc met een bril op en merk nog dat mijn ogen geirriteerd zijn.
Maar ik ben echt blij dat ik de lenzen eindelijk in kan doen. De tips die jullie gaven dat je voordat je lenzen hebt, alvast een beetje oefent met een natte vingen op je oog, nog bedank daarvoor (ben diegene zijn/haar naam vergeten.)

Ik moet over 2 weken weer naar de opticien voor controle en voor de "echte" lenzen.

wat ik eigelijk wou vragen met dit topic was of bij jullie lenzendragers op je allereerste keer toen je een lens droeg, of je ook geirriteerde ogen had na het uitnemen van je lenzen?

oja en 2de vraag:
Toen je je eerste lenzen in had, en op je 2de dag op school of whereever je lenzen langer inhield dan dat je eigelijk mocht, ging dat goed?

Mijn opticien zei dat t wel beter is maar uiteindelijk niet zo veel uit maakt. Je kan doordat je in het begin je lenzen miss langer draagt dan zou mogen wat meer irritatie hebben. Dat voorkom je daardoor. Maar je wordt er echt niet blind van. En irritatie kan komen doordat je ze net hebt en/of door stoffige omgevingen.
  woensdag 16 februari 2005 @ 02:43:42 #24
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_25107600
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 18:10 schreef switchboy het volgende:
TIP: Kijk naar een vast punt in de spiegel het liefst recht in je ogen
En je oogleden goed openhouden en als je ziet dat ie dr goed op zit meteen knipperen met je ogen. (voorzichtig natuurlijk)
pi_25107635
Zachte lenzen hoef je in principe niet op te bouwen qua tijd..
Afhankelijk van het type lens, is het inderdaad niet aan te raden de lenzen langer dan 12 uur te dragen.
Als je ogen geiriteerd zijn is het verstandig de lenzen even te reinigen.
Het is erg belangrijk goed te knipperen zodat de ogen niet te droog worden.
Als je bij het knipperen een soort gevoel van zand in je oog hebt, dan is de lens vuil, dus reinig ze dan ook.
Gebeurt dit net na het inzetten, probeer dan ZACHTJES over je dichte oog te draaien met een vingertop.
Harde lenzen worden inderdaad minder snel vuil, maar voelen ook minder prettig aan in het oog.
Het voordeel van een harde lens is dat deze meer zuurstof doorlaat, en het oog dus veeeeele malen minder snel droog zal worden.
Bij de controle zal de opticien zeker zien of de ogen niet te droog zijn geworden, en of de lens een goede pasvorm heeft.
Bespreek eventuele vragen zeker met de betreffende opticien!

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben, en als je nog meer vragen hebt wil ik zeker kijken of ik een antwoord heb!
For once you have tasted flight,
You will walk the Earth with your eyes turned skyward;
For there you have been,
And there you long to return
pi_25108631
ik mag vandaag 4 uur in hebben, heb het om 7:45 ingedaan, ben uit om 12:15

en als ik thuis ben zal het wel ongeveer 1 uur zijn. Ik heb in ieder geval dat lensbewaar ding bij me voor het geval dat. Probleem is eigelijk dat ik erg veel moeite moet doen om te uit te halen, gisteren deed ik er 40 minuten over! Indoen gaat binnen 10 minuten nu dus dat gaat nog wel.

Dat uithalen lukte alleen als ik recht in de spiegel keek en naar mijn eigen oog keek. Dat vond ik erg moeilijk omdat ik dan heel erg ga knipperen met mijn ogen. Maar toen ik probeerde echt goed naar mijn oog te kijken en uit te halen lukte het wel in een paar pogingen.
pi_25108641
Dat is een hele goed noman.
Je haalt de woorden uit me mond.
Ik denk dat de topicstarter je hier heel dankbaar voor zult zijn.
Anders ik wel.
Doei.
pi_25108805
tvp .
slettebak [@] gmail.com
pi_25112202
bedankt voor jullie reacties allemaal, ik ben net thuis en ik probeer mijn lenzen voor mijn 2de keer uit te halen.. dit keer keek ik naar de spiegel en recht in mijn oog en kon de lens in 1 keer uithalen! Ik ben eigelijk wel trots op mezelf dat het me lukte in 1 keer aangezien gisteren het me minstens 20 keer moest proberen per oog om de lens uit te halen. Nu heb ik geen irritaties enzo dus ik ben erg blij mee.
pi_25112479
ik heb me lenzen ook gewoon de hele dag ingehouden vanaf het begin af aan, helemaal nergens last van gehad
pi_25463275
ik hoorde vandaag iets op de radio [3fm] over nieuwe contactlenzenvloeistof voor zachte lenzen en je kon gratis proefpakketjes ophalen moest je wel even op internet kijken waar je dat kan doen... iemand nog de site?
  donderdag 10 maart 2005 @ 22:27:05 #32
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_25463777
Heb ze nu alweer even, maar je wordt er vrij handig in. Inzetten en uithalen doe ik door opzij te kijken en de lenzen op mijn oogwit te zetten, mijn oog te sluiten en dan even een keer met het oog te rollen zodat ze op hun plaats gaan zitten, dat is ook minder vervelend dan ze recht op je iris te zetten. Andersom ook, met uithalen schuif ik ze van het midden richting mijn neus, als ze in die hoek zitten kun je ze er zo uitvissen.

Als er vuil onder komt moet je hem naar een hoek duwen (naar je oorkant zeg maar) en even naar de andere kant kijken, een keer knipperen en de lens weer terug laten schuiven, meestal is dan het vuil weg.

Allemaal trucjes die het wat makkelijker maken, allen bij het inzetten blijven ze nog te dikwijls op mijn vinger liggen :/
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_25464818
Ik had nergens last van, alleen een beetje moeie ogen aan het einde van de dag.
pi_25465298
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:40 schreef 8PacK het volgende:

[..]

Da's voor harde lenzen heel normaal anders. Die gaan makkelijk 4-5 jaar mee.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik snap die zachte lenzen-fans niet zo. Ik heb harde voor dagelijks gebruik en zachte alleen om te sporten, maar ik ben toch altijd blij als ik de zachte uit kan doen. De zachte zijn groter en plakken echt op je oog en dat vind ik maar irritant. Je moet ook veel meer 'in' je oog pulken om ze eruit te halen (maar ieder nadeel heb z'n voordeel: ze vallen ook minder makkelijk uit), terwijl je bij harde je oog amper aan hoeft te raken als je ze uit wilt doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loohcs op 10-03-2005 23:36:10 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_25465399
Harde kunnen jaren mee gaan en zijn ook niet slecht voor je ogen (ik ken iig al 2 mensen die al zeker 30 jaar lang harde lenzen dragen, wel om de zoveel jaar nieuwe uiteraard).

Ik heb zelf ook harde lenzen en zachte daglenzen voor weekendjes weg en vakanties enzo, bevalt me allemaal prima .
pi_25465473
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 02:40 schreef 8PacK het volgende:

[..]

Zoals gemeld zijn harde lenzen daarop ontworpen .
pi_25474934
quote:
Mijn moeder is bij drie verschillende winkels langsgegaan, en ik ga er ook nog even langs. Heb ik 9 van die flesjes Hopen dat het goed werkt want dan koop ik dat vaker, ik heb vaak last van droge ogen, vooral in de avond.

Maar ik doe ze soms ook om 5 uur sochtends in en slaap dan weer om 1 uur 's nachts. Tegen een bril kan ik niet zo goed, mijn neus is er niet geschikt voor ofzo. Maar komt ook wel een beetje omdat ik laks ben met het schoonmaken enzo.
pi_25476985
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 16:06 schreef Youssef het volgende:

[..]

Mijn moeder is bij drie verschillende winkels langsgegaan, en ik ga er ook nog even langs. Heb ik 9 van die flesjes Hopen dat het goed werkt want dan koop ik dat vaker, ik heb vaak last van droge ogen, vooral in de avond.
en volgens je foknickname ben je nog niet eens nederlander

heb vandaag ook een flesje gehaalt, ben er tot nu toe best wel heel erg tevreden mee
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:01:29 #40
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_25477101
Ik merk dat ik toch wel met enige regelmaat te lui en gemakzuchtig ben om mijn lenzen uit te doen als ik 's avonds ga slapen, wat een heel vervelend gevoel 's ochtends bij het wakker worden geeft, maar dat gevoel is na een tijdje weer weg... Ik heb echter wel een keertje gehoord dat het niet zo goed is voor je ogen, maar weet niet hoe slecht het is... mensen die die kennis wel bezitten?
Afrika Paprika
  vrijdag 11 maart 2005 @ 19:03:55 #41
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_25477132
lenzen uit doen:

handen wassen met zeep, daarna GOED afspoelen met water, vingers tussen je oogleden wurmen, en met je duim en je wijsvinger in de lens lichtelijk knijpen... Je lens ploept er dan zo uit, wel in 't begin ff je andere hand onder je oog voor 't geval dat je lens valt

Ik heb 't nog niet veel gehoord, maar als ik mijn lenzen in doe moet ik ze eerst rubben in mijn handpalm, daarna moet ik ze met water afspoelen in een bakje... Dus dat alle lenzenvloeistof eraf is. Gewoon met je 2 handen je oogleden openen.
Met je rechterhand (je lens op je wijsvinger) met je ringvinger het bovenste ooglid omhoogtrekken en met je andere hand het onderste lid naar beneden trekken.
Nu kun je met je wijsvinger (als je goed kijkt in de spiegel )gewoon je lens in doen!
Wat bij mij ook altijd helpt is even de lens rond mijn oog te duwen, even rond en dan op de goede plek in laten "staan" op 't oog. Gewoon even goed kijken in de spiegel!

In het begin is 't allemaal wat moeilijk maar na verloop van tijd komt 't allemaal goed, laast aan heb ik mijn lenzen zelfs met z'n 2en tegelijk in gedaan, in een keer allebei de ogen
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_25477220
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:52 schreef berc het volgende:

[..]

en volgens je foknickname ben je nog niet eens nederlander
Gratis kost nix
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:03 schreef zwahiel het volgende:
lenzen uit doen:
Ik 'trek' mijn lenzen er altijd in en 's ochtends prop ik ze er vaak in.
pi_25477809
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:03 schreef zwahiel het volgende:
lenzen uit doen:

handen wassen met zeep, daarna GOED afspoelen met water, vingers tussen je oogleden wurmen, en met je duim en je wijsvinger in de lens lichtelijk knijpen... Je lens ploept er dan zo uit, wel in 't begin ff je andere hand onder je oog voor 't geval dat je lens valt

Ik heb 't nog niet veel gehoord, maar als ik mijn lenzen in doe moet ik ze eerst rubben in mijn handpalm, daarna moet ik ze met water afspoelen in een bakje... Dus dat alle lenzenvloeistof eraf is. Gewoon met je 2 handen je oogleden openen.
Met je rechterhand (je lens op je wijsvinger) met je ringvinger het bovenste ooglid omhoogtrekken en met je andere hand het onderste lid naar beneden trekken.
Nu kun je met je wijsvinger (als je goed kijkt in de spiegel )gewoon je lens in doen!
Wat bij mij ook altijd helpt is even de lens rond mijn oog te duwen, even rond en dan op de goede plek in laten "staan" op 't oog. Gewoon even goed kijken in de spiegel!

In het begin is 't allemaal wat moeilijk maar na verloop van tijd komt 't allemaal goed, laast aan heb ik mijn lenzen zelfs met z'n 2en tegelijk in gedaan, in een keer allebei de ogen
Zachte (?) lenzen en water ik dacht dat dat geen goede combinatie was.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_25477843
ik ben naar de opticien geweest omdat ik graag wil gaan beginnen met het dragen van lenzen in plaats van een bril. Mijn ogen zijn toen nog doorgemeten enz. en geschikt bevonden voor het dragen van zachte (maand)lenzen. Afgelopen zaterdag was het zover en lag mijn 1e set klaar.
Wat een erg groot probleem bij mij bleek, is dat ik het nu nogal eng vind om iets in m'n oog te doen en ik knijp dan ook nogal eens mijn oog dicht zodra ik er met m'n vinger bij in de buurt kom en die zaterdag wilde het dus ook eigenlijk nog helemaal niet lukken en gisteren (donderdag) ben ik nog voor een 2e keer geweest. Hierbij lukte het me na redelijk wat moeite eindelijk om een lens op 1 oog aan te brengen. De lens op het 2e oog is er toen maar door de opticien zelf er ingezet omdat het inzetten thuis nog vaak genoeg geoefend zou kunnen worden en dat ik hier ook zeker wel handig in zou kunnen worden omdat het met die ene lens toch ook gelukt was. Het was echter wel van het grootste belang dat ik zelf ook de lenzen er weer uit kon halen. Dit heb ik nog een redelijke tijd toen geprobeerd maar het wilde niet lukken en uiteindelijk zijn deze er ook maar voor mij uitgehaald om het komende zaterdag (morgen) dus nog maar een keer te proberen. Ik kreeg nog wel te horen dat ik echt kampioen was in het dichtknijpen van m'n ogen dus dit is toch wel een bepaalde angst die ik toch wel zal moeten overwinnen. Heeft iemand hier tips voor?
pi_25477847
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:59 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Zachte (?) lenzen en water ik dacht dat dat geen goede combinatie was.
Volgens mij is hij vergeten erbij te zeggen je handen af te drogen met een pluisvrije handdoek. Maargoed, ik begrijp verder ook niet echt waarom er moeilijk wordt gedaan over water en lenzen (bijvoorbeeld bakje schoonmaken met water mocht volgens mij niet)

Lijkt me verder onzin, want zodra je de lenzen vloeistof erin doet moet die zijn taak gewoon doen en je lenzen schoonhouden en desinfecteren, in je ogen krijg je immers ook gewoon weleens wat druppels water.
pi_25479626
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 19:01 schreef LuQas het volgende:
Ik merk dat ik toch wel met enige regelmaat te lui en gemakzuchtig ben om mijn lenzen uit te doen als ik 's avonds ga slapen, wat een heel vervelend gevoel 's ochtends bij het wakker worden geeft, maar dat gevoel is na een tijdje weer weg... Ik heb echter wel een keertje gehoord dat het niet zo goed is voor je ogen, maar weet niet hoe slecht het is... mensen die die kennis wel bezitten?
eerste keer dat ik mijn lenzen vergeten was uit te doen waren me ogen voor een paar weken onstoken
2de keer had ik een paar dagen last van me ogen, 3de keer klein beetje, 4de keer helemaal niet meer, ik heb in 3 jaartjes wel vaak me lenzen vergeten zeg
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:18:03 #47
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_25537608
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 21:44 schreef stift het volgende:

[..]

eerste keer dat ik mijn lenzen vergeten was uit te doen waren me ogen voor een paar weken onstoken
2de keer had ik een paar dagen last van me ogen, 3de keer klein beetje, 4de keer helemaal niet meer, ik heb in 3 jaartjes wel vaak me lenzen vergeten zeg
Hmmm het is vannacht weer gebeurd en ik zie dan als ik net wakker ben wel een soort filter van rare patroontjes voor alles, zal wel vocht zijn tussen mijn lenzen en ogen o.i.d. Moet het echt niet meer doen...
Afrika Paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')