is het geen plan om de lenzen op school uit te doen en dan laatste 2 uur met bril lopen?quote:Ik mag dus vandaag 2 uur inhouden, en morgen 4 , overmorgen 6 etc. Maar ik wil morgen met lenzen naar school, en misschien kom ik thuis 6 uur later, dus heb ik de lenzen 6 uur in ipv 4, is dat erg? De opticien zei dat je echt niet langer dan 4 moest maar hoe zit dit in de praktijk?
huh, wat bedoel je? mag je zachte lenzen maar 12 uur per dag in?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 16:39 schreef McMarco het volgende:
Als geoefend lenzendrager hou ik me ook niet echt aan de 12-uurs limiet, komt er gewoon niet van
Ik denk dat je er op het begin alleen niet overstandig aan doet om je daar even wel aan te houden
Maakt tegenwoordig geen verschil. Het enige is dat zachte lenzen eerder vuil zijn. En van dat voelen. Je kan beter sporten met zachte lenzen bijvoorbeeld. Puur vanwege het feit dat je een vuiltje niet of nauwelijks voelt. Dat is wel anders met harde lenzen.quote:Op woensdag 16 februari 2005 01:34 schreef du_ke het volgende:
Ok is een keuze inderdaad. Harde schijnen wel wat beter te zijn voor je ogen.
(ik voel ze eigenlijk niet of nauwelijks hoor).
Een paar jaar metlenzen lopen is lekker goed voor je ogen. :|quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:54 schreef du_ke het volgende:
Kan je dan niet beter aan de harde lenzen? Zijn in geval van een cylinder een stuk goedkoper(iets van 60e per stuk en daar doe je met gemak een paar jaar mee).
Mijn opticien zei dat t wel beter is maar uiteindelijk niet zo veel uit maakt. Je kan doordat je in het begin je lenzen miss langer draagt dan zou mogen wat meer irritatie hebben. Dat voorkom je daardoor. Maar je wordt er echt niet blind van. En irritatie kan komen doordat je ze net hebt en/of door stoffige omgevingen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:38 schreef animuz1 het volgende:
Hoi
een paar weken geleden had ik ook een topic gemaakt om wat informatie in te winnen over lenzen...
Vandaag heb ik zachte proeflenzen ingehad, ongeveer een uur geleden. Het indoen ging best moeilijk, duurde 5 minuten ofzo voor ik 1tje in had. Uitdoen ging moeilijker, maar deed ik ook 5 min over, maar bij het uithalen werden mijn ogen geirriteerd, dat zal wel alleen zo zijn omdat ik nooit eerder lenzen heb gehad.
Nu zit ik thuis achter de pc met een bril op en merk nog dat mijn ogen geirriteerd zijn.
Maar ik ben echt blij dat ik de lenzen eindelijk in kan doen. De tips die jullie gaven dat je voordat je lenzen hebt, alvast een beetje oefent met een natte vingen op je oog, nog bedank daarvoor (ben diegene zijn/haar naam vergeten.)
Ik moet over 2 weken weer naar de opticien voor controle en voor de "echte" lenzen.
wat ik eigelijk wou vragen met dit topic was of bij jullie lenzendragers op je allereerste keer toen je een lens droeg, of je ook geirriteerde ogen had na het uitnemen van je lenzen?
oja en 2de vraag:
Toen je je eerste lenzen in had, en op je 2de dag op school of whereever je lenzen langer inhield dan dat je eigelijk mocht, ging dat goed?
Ik mag dus vandaag 2 uur inhouden, en morgen 4 , overmorgen 6 etc. Maar ik wil morgen met lenzen naar school, en misschien kom ik thuis 6 uur later, dus heb ik de lenzen 6 uur in ipv 4, is dat erg? De opticien zei dat je echt niet langer dan 4 moest maar hoe zit dit in de praktijk?
En je oogleden goed openhouden en als je ziet dat ie dr goed op zit meteen knipperen met je ogen. (voorzichtig natuurlijk)quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:10 schreef switchboy het volgende:
TIP: Kijk naar een vast punt in de spiegel het liefst recht in je ogen
Da's voor harde lenzen heel normaal anders. Die gaan makkelijk 4-5 jaar mee.quote:Op woensdag 16 februari 2005 02:40 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Een paar jaar metlenzen lopen is lekker goed voor je ogen. :|
Zoals gemeld zijn harde lenzen daarop ontworpenquote:Op woensdag 16 februari 2005 02:40 schreef 8PacK het volgende:
[..]
Een paar jaar metlenzen lopen is lekker goed voor je ogen. :|
quote:
en volgens je foknickname ben je nog niet eens nederlanderquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:06 schreef Youssef het volgende:
[..]![]()
Mijn moeder is bij drie verschillende winkels langsgegaan, en ik ga er ook nog even langs. Heb ik 9 van die flesjes
Hopen dat het goed werkt want dan koop ik dat vaker, ik heb vaak last van droge ogen, vooral in de avond.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:52 schreef berc het volgende:
[..]
en volgens je foknickname ben je nog niet eens nederlander![]()
Ik 'trek' mijn lenzen er altijd in en 's ochtends prop ik ze er vaak in.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:03 schreef zwahiel het volgende:
lenzen uit doen:
Zachte (?) lenzen en waterquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:03 schreef zwahiel het volgende:
lenzen uit doen:
handen wassen met zeep, daarna GOED afspoelen met water, vingers tussen je oogleden wurmen, en met je duim en je wijsvinger in de lens lichtelijk knijpen... Je lens ploept er dan zo uit, wel in 't begin ff je andere hand onder je oog voor 't geval dat je lens valt
Ik heb 't nog niet veel gehoord, maar als ik mijn lenzen in doe moet ik ze eerst rubben in mijn handpalm, daarna moet ik ze met water afspoelen in een bakje... Dus dat alle lenzenvloeistof eraf is. Gewoon met je 2 handen je oogleden openen.
Met je rechterhand (je lens op je wijsvinger) met je ringvinger het bovenste ooglid omhoogtrekken en met je andere hand het onderste lid naar beneden trekken.
Nu kun je met je wijsvinger (als je goed kijkt in de spiegel)gewoon je lens in doen!
Wat bij mij ook altijd helpt is even de lens rond mijn oog te duwen, even rond en dan op de goede plek in laten "staan" op 't oog. Gewoon even goed kijken in de spiegel!
In het begin is 't allemaal wat moeilijk maar na verloop van tijd komt 't allemaal goed, laast aan heb ik mijn lenzen zelfs met z'n 2en tegelijk in gedaan, in een keer allebei de ogen
Volgens mij is hij vergeten erbij te zeggen je handen af te drogen met een pluisvrije handdoek.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:59 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Zachte (?) lenzen en waterik dacht dat dat geen goede combinatie was.
eerste keer dat ik mijn lenzen vergeten was uit te doen waren me ogen voor een paar weken onstokenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:01 schreef LuQas het volgende:
Ik merk dat ik toch wel met enige regelmaat te lui en gemakzuchtig ben om mijn lenzen uit te doen als ik 's avonds ga slapen, wat een heel vervelend gevoel 's ochtends bij het wakker worden geeft, maar dat gevoel is na een tijdje weer weg... Ik heb echter wel een keertje gehoord dat het niet zo goed is voor je ogen, maar weet niet hoe slecht het is... mensen die die kennis wel bezitten?
Hmmm het is vannacht weer gebeurd en ik zie dan als ik net wakker ben wel een soort filter van rare patroontjes voor alles, zal wel vocht zijn tussen mijn lenzen en ogen o.i.d. Moet het echt niet meer doen...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:44 schreef stift het volgende:
[..]
eerste keer dat ik mijn lenzen vergeten was uit te doen waren me ogen voor een paar weken onstoken
2de keer had ik een paar dagen last van me ogen, 3de keer klein beetje, 4de keer helemaal niet meer, ik heb in 3 jaartjes wel vaak me lenzen vergeten zeg![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |