abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25100111
Stel je kent iemand die jarenlang internet verslaafd is geweest (zeg maar nooit naar buiten, geen vrienden, geen sociaal leven) en die wil wat aan zijn sociale leven doen. Wat zou je die persoon voor tips kunnen meegeven?

Zelf zat ik te denken om een sportvereniging of een gezellige kroeg aan te raden, maar zelf wist ik ook niet echt welke tips ik moet geven over hoe nou het beste voorzichtig een sociaal leven weer op te bouwen.

Iemand hier met tips?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:11:04 #2
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25100190
zelfde denk ik..., ik heb zelf dat soort patroon gehad, veelal bezig op de computer tot dat ik sinds dit voetbalseizoen weer voetbal
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25100201
Ligt eraan waar jij denkt dat je het makkeljkst contact kan krijgen.
Ervanuitgaand dat dit topic gewoon op jou slaat....
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
pi_25100216
Zoek werk waar je niet om mensen heen kunt. Bijv. in de kroeg. Verder moet je elke gelegenheid aan grijpen om in contact te komen met mensen. Oefening baart kunst.

Succes d'r mee.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:12:46 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25100231
Heb de TT even aangepast.

Een sportclub is een goede start. Samen gaan misschien een optie?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:18:40 #6
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25100328
Internet is maar een surrogaat voor een social life he ?
(hoop dat ik het merendeel van Fok hiermee niet voor de lamp stoot )
Era Vulgaris
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:21:17 #7
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25100367
Ik denk dat een sportclub of iets dergelijks het beste is om te beginnen, en iemand die je op sleeptouw neemt is misschien ookwel erg handig
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:25:42 #8
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_25100436
WAAROM wil je opeens een sociaal leven? Heb je het over jezelf of over iemand anders?
Het lijikt wel net alsof je verplicht bent om sociaal achtief te zijn. Veel vrienden = succesvol. Wat een bullshit.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:26:39 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_25100452
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Internet is maar een surrogaat voor een social life he ?
Wat versta je onder een sociaal leven? Echt onder de mensen zijn, of is contact hebben ook al goed. Alleen maar virtueel contact of een kluizenaarsbestaan waarbij je helemaal geen menselijk contact meer hebt, welke is slechter?

Ik heb niet de behoefte om vaak en veel mensen te zien. Af en toe mensen die ik goed ken en weer eens wil zien. Anderen hebben juist weer heel veel mensen om zich heen nodig, ik zou daar knap ongelukkig van worden.

Belangrijkste is dat je weet wat je wilt bereiken in je sociale leven en daar op aan stuurt.
GNU Terry Pratchett
pi_25100477
Maar wat zou je hem voor advies kunnen meegeven over het opbouwen van een sociaal leven? Ik ben bang dat hij gewoon een stukje sociale ervaring mist. Zo valt een gesprek bijvoorbeeld vaak zeer snel dood.
pi_25100491
Het is idd waarschijnlijk het gemakkelijkst om via een sportvereniging contacten te leggen. Het zal alleen een flinke stap zijn, om die te zetten. Laat die persoon ns om zich heen kijken, misschien zijn er kennissen, of mede studenten of zoiets die ook een sport beoefenen. dan zal het waarschijnijk makkelijker zijn, om daar op af te stappen. Als je altijd sociaal contact hebt gemeden (gewild of ongewild) lijt me dit toch de beste manier....
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_25100556
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Maar wat zou je hem voor advies kunnen meegeven over het opbouwen van een sociaal leven? Ik ben bang dat hij gewoon een stukje sociale ervaring mist. Zo valt een gesprek bijvoorbeeld vaak zeer snel dood.
Ik weet niet over welke leeftijd dat we het hebben, maar goed...er zijn ook cursussen "sociale vaardigheidstrainingen" wel teverstaan. Is wel gelijk een hele grote stap, en dat is misschien niet nodig ( maar wel handig voor velen).
Neem hem eerst eens mee op sleeptouw, zoals iemand al zei . Gesprekken voeren moet / kun je "leren" .
Is het een kwestie van verlegenheid misschien....?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:35:28 #13
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_25100568
Als je niet in een kroeg terecht wilt komen, is Scouting ook een idee. Bij Scoutinggroepen bij jou in de buurt zoeken ze vast aktieve leiding en het staat nieteens zo slecht op je cv.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_25100629
Erkennen van het probleem is vaak de halve oplossing. Ook voor jou.
pi_25100633
Hij moet gewoon zelf doen wat hij graag wilt. Als 100 mensen zeggen dat hij geen sociaal leven heeft maar hij voelt zich gelukkig als ie de hele dag achter de PC zit, wie zijn die 100 mensen dan om daar over te oordelen? Maar als hij zelf niet gelukkig is met de situatie dan moet hij die veranderen natuurlijk. Ga onder een sport, ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden, ga poolen of bowlen of zwemmen oid doe waar je zin in hebt
-
pi_25100664
Ik vind een kroeg niet echt de plek om een sociaal leven op te bouwen, sorrie.

Ik denk vooral aan (vrijwilligers)werk, cursus/opleiding of verenigingsleven.
En dan actief he, neem taken en verantwoordelijkheden.

Gewoon, iets doen. Contact is dan heel vanzelfsprekend.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:44:58 #17
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_25100696
Begin een Clan of guild
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_25100729
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:44 schreef Decoy het volgende:
Begin een Clan of guild
He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gaming
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:51:29 #19
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_25100791
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]

He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gaming
LANpartys mischien een idee, of gamed hij helemaal niet meer?
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_25100831
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:39 schreef splendor het volgende:
Hij moet gewoon zelf doen wat hij graag wilt. Als 100 mensen zeggen dat hij geen sociaal leven heeft maar hij voelt zich gelukkig als ie de hele dag achter de PC zit, wie zijn die 100 mensen dan om daar over te oordelen? Maar als hij zelf niet gelukkig is met de situatie dan moet hij die veranderen natuurlijk. Ga onder een sport, ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden, ga poolen of bowlen of zwemmen oid doe waar je zin in hebt
Nee hij heeft zelf de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).

ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden - welke vrienden?
ga poolen of bowlen - alleen?

Dat is dus het probleem, het is niet dat hij weinig vrienden heeft, hij heeft gewoon dus echt op dit moment contact met niemand.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 15-02-2005 15:55:38 ]
pi_25100879
OT: Ik ben even naar de kapper, ik lees straks verder
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:59:11 #22
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_25100889
Een vaste baan zou een goeie start zijn denk ik
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 15:01:50 #23
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_25100918
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:11 schreef derek0905 het volgende:
Ligt eraan waar jij denkt dat je het makkeljkst contact kan krijgen.
Ervanuitgaand dat dit topic gewoon op jou slaat....
lame opmerking.. slaat nergus op

En wat als ut over hemzelf gaat.. Dan zou hij ut blijkbaar liever niet bekend maken dus laat dat dan zo, dit is nl btje triest!
pi_25100931
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee hij heeft zelft de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).

ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden - welke vrienden?
ga poolen of bowlen - alleen?

Dat is dus het probleem, het is niet dat hij weinig vrienden heeft, hij heeft gewoon dus echt op dit moment contact met niemand.
Hij heeft JOU.. jij bent dit topic begonnen omdat jij je zijn probleem aantrekt..of omdat je zijn probleem ziet..
Hij heeft dus wel een vriend...kun jij dan niets met m doen?
Misschien doe jij aan sport? kun jij hem daar niet in betrekken? probeer hem eens mee uit te nemen.. Wanneer er gezamelijke interesses zijn gaan de gesprekken ook iets gemakkelijker, en is er stof om over te praten.

Ik zie hier net de post boven mij staan, ik ga er vanuit dat het niet over jezelf gaat, wanneer dat wel zo is (dat moet je gewoon zelf weten hoor) dan wordt het idd iets moeilijker..
Dan zou je misschien kunnen overwegen om een cursus "sociale vaardigheden "te doen. Als er niemand in de buurt is om je te helpen, dan zoek de hulp iets verder...

[ Bericht 9% gewijzigd door Myriam7 op 15-02-2005 15:10:34 ]
pi_25101612
Ik ben bang dat ik hem niet kan helpen behalve advies geven, we wonen gewoon hartstikke ver van elkaar vandaan.
Zo'n cursus is misschien ook een optie, maar wel meteen een vrij vergaande, ik hoopte zelf misschien wat tips te verzamelen die hem verder kan helpen bij het aangaan van sociaal contact, zeg maar wat tips voor sociale omgang met mensen.

OT: tering wat is het koud buiten zeg, echt weer om lekker de hele dat achter je PC te zitten
pi_25101912
Kan je niet gewoon wat meer info geven over hem en de relatie die je met hem hebt, want zo blijft het lullen in de ruimte
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25101915
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 16:01 schreef dyna18 het volgende:

OT: tering wat is het koud buiten zeg, echt weer om lekker de hele dat achter je PC te zitten
Tja dat heeft jou vriend ook gedacht 4 jaar lang.. kijk maar uit dat je niet de zelfde kant opgaat

Geintje...., ik ben aan het denken..hij heeft natuurlijk geen andere hobby's buiten zn pc. dat wordt / is een echt probleem. Hij is afgestudeerd.. zijn er geen medestudenten die iets aan sport doen, waar hij zich ook zou kunnen opgeven..? maar jah dat heeft ie in die 4 jaar studie ook nooit gedaan.. lastig hoor!! Ik zie hem nu niet direct bij de leiding van een scouting-groep gaan, alhoewel je daar leuke contacten kunt opdoen..

Zijn er misschien broers of zussen...waar hij iets mee kan ondernemen..?
Het is echt vreselijk lastig.. als je je nooit ergens mee hebt beziggehouden, en je wil dan ineens wel..

Durft hij eigenlijk wel een gesprek met iemand aan te gaan..?
pi_25102007
Een internetcafeetje?
pi_25102013
Het is niet echt een kwestie van durfen denk ik. Het gesprek aangaan lukt nog wel, maar na het hallo en waar kom je vandaan, valt het gesprek dood.

De vraag is dus niet echt, van waar kun je contacten op doen, maar meer over tips om het contact beter te laten verlopen.
pi_25102212
Als hij dadelijk een baan heeft komt hij al voor een groot gedeelte uit zijn isolement. Hij heeft regelmaat in zijn leven en waarschijnlijk zal het bedrijf waar hij werkt wel allerlei dingen doen buiten werktijd en hij leert zo mensen kennen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25102286
Misschien wel, maar geef eens wat tips als je kan.
Hij heeft namelijk ook 7 maanden stage gelopen bij een groot bedrijf, maar achteraf ook daar geen contacten aan over gehouden. Uit het isolement komen is zeker een goede eerste stap, maar er zijn meer stappen nodig ben ik bang.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 17:54:00 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_25102389
Waar ken jij hem van?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 18:03:52 #33
42381 CvB
handles your hunger better
pi_25102517
Sporten kan wel een oplossing zijn...Moet dan wel een teamsport zijn, want ik zit nu net een paar weken op fitness, maar daar leg ik echt geen enkel contact.

Mijn advies is het volgende: laat hem een jaartje backpacken in Australië. Ten eerste wordt hij hierdoor wel gedwongen met allerlei mensen om te gaan, anders komt ie daar nergens. Daar zal hij waarschijnlijk wel een hoop meemaken, waardoor hij al veel meer gespreksstof heeft om gesprekjes op gang te houden. In mijn ogen vallen die gesprekken met hem zo vaak stil omdat hij helemaal niets meemaakt en hij een stukje levenservaring mist.

Het zal waarschijnlijk wel een grote stap voor 'm zijn, maar ik dnek dat dit hem wel goed kan doen.
Vind ik
pi_25103159
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:16 schreef dyna18 het volgende:
Het is niet echt een kwestie van durfen denk ik. Het gesprek aangaan lukt nog wel, maar na het hallo en waar kom je vandaan, valt het gesprek dood.

De vraag is dus niet echt, van waar kun je contacten op doen, maar meer over tips om het contact beter te laten verlopen.
Maar luister ns.. hij heeft gestudeerd zeg je, en hij heeft stage gelopen, dan heeft hij dus in feite gespreksstof genoeg om over te praten... maar dat lukt dus niet.. Kun je hem niet warm maken voor een hobby..iets wat je in groepsverband doet. Iets met muziek wellicht. (ik roep maar wat hoor) .dan kom je onder de mensen met een gemeenschappelijke hobby, dat praat een stuk eenvoudiger, en als eenmaal het ijs gebroken is ..dan is de volgende stap gemakkelijker.

Maar eigenlijk vraag je oplossingen om de communicatie tussen hem en anderen beter te laten verlopen zodat hij vrienden maakt en zich ergens bij hoort voelen... toch?

Moeilijk hoor..niet iedereen is even gemakkelijk in het voeren van een gesprek (heeft verder niets met opleiding of zo te maken)
Sommige mensen luisteren gewoon liever en laten anderen het woord doen.. wat niet altijd even handig is voor de andere partij..

Om socialer te worden, moet hij ook assertief zijn.. volgens mij is hij dat niet..(misschien heb ik het mis) Hij moet een soort van angst overwinnen om gewoon vrijuit te kunnen/ willen praten. Hij moet zich vooral op zn gemak voelen..Hij moet weten dat hij capabel genoeg is om een gesprek op gang te houden. Geef hem desnoods een aantal gespreksonderwerpen in gedachten mee..

En nogmaals de diversiteit van nieuwe bezigheden, geeft ook gemakkelijker stof om over te praten.

Als je er in je eentje voor staat is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan, vandaar die cursus " sociale vaardigheden" ...
pi_25103403
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 22:34 schreef Myriam7 het volgende:

Maar eigenlijk vraag je oplossingen om de communicatie tussen hem en anderen beter te laten verlopen zodat hij vrienden maakt en zich ergens bij hoort voelen... toch?
Correct, daar heeft hij naar eigen zeggen de meeste behoefte aan heeft.
quote:
Moeilijk hoor..niet iedereen is even gemakkelijk in het voeren van een gesprek (heeft verder niets met opleiding of zo te maken)
Sommige mensen luisteren gewoon liever en laten anderen het woord doen.. wat niet altijd even handig is voor de andere partij..

Om socialer te worden, moet hij ook assertief zijn.. volgens mij is hij dat niet..(misschien heb ik het mis) Hij moet een soort van angst overwinnen om gewoon vrijuit te kunnen/ willen praten. Hij moet zich vooral op zn gemak voelen..Hij moet weten dat hij capabel genoeg is om een gesprek op gang te houden. Geef hem desnoods een aantal gespreksonderwerpen in gedachten mee..
Noem eens wat voorbeelden als je wil?
pi_25103593
Euhm..ff kijken.. Wat heeft hij gestudeerd? Waar heeft hij stage gelopen? Waar heeft hij gestudeerd? Misschien kun je daarop voort borduren...?
Het is zo lastig omdat je de persoon niet kent, en maar wat gaat "roepen"....
pi_25103647
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 18:03 schreef CvB het volgende:
Mijn advies is het volgende: laat hem een jaartje backpacken in Australië.
En dat is wel het beste advies uit dit topic..
En het is ook nog eens goed voor z'n zelfvertrouwen!
pi_25103953
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 17:54 schreef Copycat het volgende:
Waar ken jij hem van?
Het is dat stemmetje in z'n hoofd volgens mij.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25103976
quote:
Mijn advies is het volgende: laat hem een jaartje backpacken in Australië.
Het advies lijkt me niet erg realististisch al denk ik wel dat de analyse klopt dat hij levenservaring mist.

Als hij de laatste 4 jaar een opleiding gevolgd heeft en verder alleen geinternet heeft lijkt me niet erg waarschijnlijk dat hij een jaar weg kan financieel gezien dan.

Maar het idee is opzich goed al kan vrijwilligerswerk(dat kan ook in Nederland overigens) ook heel goed zijn.

Dyna, kun je niet zelf met hem gesprekken gaan voeren en daar tijd in gaan steken. Je bent misschien geen therapeut maar je hebt zelf toch voldoende ervaring om iemand te leren hoe hij een gesprek moet voeren?
pi_25104776
Oh god, zo een..
Ik zie nou niet een nerd op een sportvereniging gaan met veel enthousiasme, of vrijwilligerswerk. Ik zou eerst afwachten wat het werk hem brengt, en dat hij daar op kan voortborduren met sociale contacten, en vooral actief meedoen aan activiteiten rondom het werk, of zelf mensen mee naar het cafe vragen.
pi_25105062
zo een?
pi_25105106
Die gast heeft jou toch als goeie vriend?
pi_25106246
Goed, er wordt hierboven vaak gepost dat ik hem als vriend toch kan helpen. Ik ben bang dat dat niet zo simpel ligt. Voor diegene die het nog niet door hadden, en zoals Bloodhound Gang al zong,
"Je beste vriend dat ben je zelf".
Bovenstaande gaat inderdaad over mijzelf....

Zucht dat is eruit, en die vriend bestaat dus idd niet.

En wat is nou het probleem.... simpel gezegd, ik kan geen vrienden maken.
Ik doe al mijn hele leven aan sport, ik heb gestudeerd, ik heb 7 maanden stage gelopen, maar ik heb er dus geen enkele vrienden gemaakt.

Het gaat dus niet over locaties om vrienden te maken, want bovenstaande activiteiten omvatten genoeg omgang met anderen, maar meer over tips hoe ik het nou wel eens goed kan aanpakken.

In conversaties ben ik ronduit zwak, ik weet vaak niets interessants te zeggen, niet te boeien en het gesprek valt al snel dood.
Een kind op de basisschool is waarschijnlijk meer ervaren in sociale omgang dan ik, en mensen mijden mij al snel.

Nee, ik wil hier niet een zielig verhaal gaan houden. Ik wil hier verandering in brengen, en ben op zoek naar advies, tips en/of artikelen online met informatie die kan helpen.
pi_25106500
Just do it, is het enigste advies wat ik je kan geven... (gewoon veel dingen doen die je leuk vind, zolang het maar dingen zijn die je in contact brengt met andere mensen)

Schijt aan en doen! (klinkt heel simplistisch, maar het is een waarheid als een koe...:) )
  woensdag 16 februari 2005 @ 08:11:45 #45
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_25108446
als je knap was geweest had je dit probleem waarschijnlijk niet gehad. doe wat aan je uiterlijk!

[ Bericht 76% gewijzigd door mymoodfentje op 16-02-2005 08:37:28 ]
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_25108469
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:57 schreef dyna18 het volgende:
Goed, er wordt hierboven vaak gepost dat ik hem als vriend toch kan helpen. Ik ben bang dat dat niet zo simpel ligt. Voor diegene die het nog niet door hadden, en zoals Bloodhound Gang al zong,

Ik doe al mijn hele leven aan sport, ik heb gestudeerd, ik heb 7 maanden stage gelopen, maar ik heb er dus geen enkele vrienden gemaakt.

Het gaat dus niet over locaties om vrienden te maken, want bovenstaande activiteiten omvatten genoeg omgang met anderen, maar meer over tips hoe ik het nou wel eens goed kan aanpakken.

In conversaties ben ik ronduit zwak, ik weet vaak niets interessants te zeggen, niet te boeien en het gesprek valt al snel dood.
Een kind op de basisschool is waarschijnlijk meer ervaren in sociale omgang dan ik, en mensen mijden mij al snel.

Nee, ik wil hier niet een zielig verhaal gaan houden. Ik wil hier verandering in brengen, en ben op zoek naar advies, tips en/of artikelen online met informatie die kan helpen.
Joh , je doet alsof het stom is om over zoiets te posten..is niet zo..!!

En ik had idd (met mij waarschijnlijk nog anderen) al zo'n vermoeden. Omdat je bleef aandringen op tips...

En nu weet ik dus bijna zeker dat je niet assertief genoeg bent, zoals ik dit al enkele posts eerder aangaf. (troost je, ik moet ook nog veel leren ).
Wat geeft jou nu de indruk dat je niets boeiends te vertellen hebt.. omdat het gesprek stil valt..? dat hoef ook niet altijd aan jou te liggen, je bent waarschijnlijk meer een luisteraar, dan een verteller..

Je hebt gestudeerd, je kunt over je studie praten..over je studiejaren..over dingen die er ooit ns op school zijn gebeurd.. er zijn talloze dingen die je kunt aangrijpen om over te vertellen... vooropgesteld dat je wilt vertellen!

Ben je wel ns op vakantie geweest...? Daar moet toch ook wat over te vertellen zijn? Waar ben je geweest.. in een hotel, op een camping..etc....

Mensen die jou de moeite waard vinden luisteren wel.. probeer relaxed te zijn, laat je niet opjagen door het gevoel.."dadelijk weet ik niets meer te vertellen" Daar wordt je alleen maar onzeker van...

Het lijkt alsof je vindt dat jij het niet waard bent om naar te luisteren.. dat heeft voor een deel met je houding te maken..probeer iets zelfverzekerder over te komen.. (hoor wie dat zegt haha) Probeer je eigendunk een beetje op te krikken...Iedereen is het waard om naar geluisterd te worden.. Laat je niet gelijk uit het veld slaan, wanneer er anderen zijn die kletsen als brugman..

Hou je eens bezig met films die nu in de bioskoop uitkomen..dat zijn er altijd wel een paar ( ik zeg ook maar wat) Dat zijn ook gespreks-items die niet perse een hoop diepgang hebben...

En zoals ik al zei overweeg een cursus "sociale vaardigheden". Het is echt vreselijk lastig, om losser en gemakkelijker in de omgang te worden, zonder dat er iemand naast je staat die je kan bijspringen...

Er zijn ook tal van boeken die je misschien kunnen helpen.. (Ik heb er zelf ook een aantal gelezen)
bv.
1) Elementaire sociale vaardigheden----------------K.v.Meer, J.v.Neijenhof en M. Bouwer

2) Communicatie & sociale vaardigheden--------- R.H.M.Spoler-v den Hombergh

3) Van binnen sterk----------------------------------------Melissa Tyrrell

Misschien heb je er iets aan.. Het geeft je misschien iets meer hulp in het vinden naar je eigen evenwicht....

[ Bericht 5% gewijzigd door Myriam7 op 16-02-2005 09:35:57 ]
pi_25108490
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 00:57 schreef dyna18 het volgende:

Ik kan ook geen vrienden maken, geen idee wat er mis gaat. Het is niet zo dat ik mezelf helemaal buitensluit. Ik doe genoeg dingen buiten de deur, alleen daar heb je het al ik doe dat in mijn eentje.
En inderdaad de adviezen die hier worden gegeven; kroeg in, uitgaan etc. is harstikke leuk, maar daar moet ik dan in mijn eentje naar toe en daar kan ik me echt niet toezetten.

Sport wordt ook vaak als advies gegeven, maar wat ik merk is dat mensen daar niet komen om vriendschappen te sluiten, het blijft meestal bij een kort babbeltje.

Ja tips om het goed aan te pakken zijn er denk ik niet, ik denk dat je al voldoende probeert alleen het resultaat blijft uit.
pi_25111279
Die sociale vaardigheidstrainingen kunnen echt werken, ik heb ze zelf gegeven en mensen op zien bloeien en veel zelfvertrouwen zien krijgen.

Als je goed bent met computers, kun je dan niet (als vrijwilliger) hier les in gaan geven? Ouderen of gehandicapten begeleiden bijvoorbeeld. Je hebt dan een gespreksonderwerp en het is goed voor je zelfvertrouwen; jij bent namelijk de specialist. Je doet meteen contacten op met leeftijdsgenoten. Er zijn veel organisaties die hier vrijwilligers voor zoeken. Je kunt dan ook meteen de cursus in de praktijk brengen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25112151
Yppy aangezien jij zelf dit soort cursussen gegeven hebt, weet jij niet ergens wat goed materiaal online te staan? (artikelen en dergelijke?)
pi_25112233
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:20 schreef Sabrina1981 het volgende:

Ja tips om het goed aan te pakken zijn er denk ik niet, ik denk dat je al voldoende probeert alleen het resultaat blijft uit.
Ik wil je niet beledigen, maar dit bovenstaande geloof ik niet. Elke activiteit die iemand doet kun je ervaring in op doen en het beter of slechter verrichten, dus waarom zou dat niet voor een gesprek (dan wel interactie in totaal) gelden?
pi_25112342
Yppy, weet je waar je dit soort cusussen kan gaan volgen? Ik heb al rondgekeken op het internet maar ik kom niet veel verder dan sociale vaardigheden voor kinderen van 8-12.

Ik kom genoeg mensen tegen waarmee ik bevriend zo kunnen raken, maar blijkbaar doe ik iets fout waardoor het dus op niets uitloopt. Zo'n cursus zou voor mij wel een uitkomst zijn.
Buurman, ik hier?
pi_25112348
Hallo!
Wat ik inderdaad nog de beste tip hierboven vond was een tijdje naar het buitenland gaan. Ik had niet hetzelfde probleem als jij, maar wel weinig zelfvertrouwen, je moet eens weten hoeveel problemen eigenlijk beginnen met weinig zelfvertrouwen!
Als je een tijdje op jezelf aangewezen bent, veel nieuwe mensen ontmoet, van plaats tot plaats gaat en veel leuke/gekke/spannende/minder leuke (dat ook ja) ervaringen opdoet win je daar heel veel mee. Ik noem op; zelfvertrouwen, leuke anekdotes (je hebt dan echt veel te vertellen), sociale ervaring, goed op je cv en misschien nieuwe hobbies. Het is in ieder geval een perfecte methode om een sleur te doorbreken of een patroon dat negatief is (bijvoorbeeld het alleen achter de computer zitten). Je zult daar niet perse mensen ontmoeten die hier in nederland je vrienden blijven, simpelweg omdat het wel heel toevallig zou zijn als je daar mensen ontmoet die niet te ver van je af wonen, maar daar gaat het ook niet om. Als je weer terug bent dan heb je zo en zo veel minder moeite om op nieuwe dingen en mensen af te stappen omdat je dat wel geleerd hebt in je buitenlandtijd. En ineens merk je dat het sociaal converseren je makkelijk(er) afgaat. Ik was altijd best verlegen, maar daarna een stuk minder. Je denkt;maar toen ik daar zat moest ik nog iets veel moeilijkers doen dan ergens nieuw in een groep komen.
Hoe je zo'n langduriger verblijf in het buitenland kan regelen, er zijn meerdere opties voor, er zijn veel organisaties die dit soort dingen doen. Vrijwilligerswerk, rondreizen en werken, stages (humanitaire), backpacken er zijn genoeg opties. Ook voor wat kortere tijd, als 6-12 maanden je te lang lijkt. www.travelactive.com www.activityinternational.com www.afs.com zijn een paar opties. Ik zou zeggen; ga ervoor!
En over die sociale vaardigheidstrainingen, daar sta ik (maar dat is mijn mening) niet zo positief tegenover, een meisje dat ik kende die niet erg assertief was had zo'n assertiviteitstraining gedaan, en wat ze daar geleerd had kwam er vervolgens erg gekunsteld en op precies de verkeerde momenten uit, die sociale vaardigheidstrainingen zullen niet veel anders in elkaar zitten. Dit is natuurlijk maar 1 voorbeeld, maar als je erover na gaat denken denk ik ook niet dat je zoiets complex als sociale vaardigheden zomaar in een cursusje kunt leren. Je zou er wel heen kunnen gaan, maar er geen zeer hoge verwachtingen van hebben zodat het niet tegenvalt, en er gewoon uitpikken wat jou nuttig lijkt.
En wat ook nog een optie is natuurlijk is mensen via internet ontmoeten, gelijkgestemden, eerst communiceren via internet en dan IRL, is voor sommige mensen toch wel makkelijker.
Nou, veel succes ermee en post nog eens op dit forum hoe het met je gaat!
Groetjes!
Het maakt niet uit hoe ver je gaat, je neemt jezelf altijd mee.
Zorg er dus voor dat die zelf de dingen een beetje op een rijtje heeft.
pi_25112365
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:16 schreef Myriam7 het volgende:
Dank je voor je uitgebreidde verhaal. Die van de films is idd een goede tip, die ik al een tijdje probeer te gebruiken. Aangezien ik veel download heb ik vaak de films die nu draaien in de bios al gezien en probeer ik daarover te praten. Maar ja, soms gaat de andere helemaal niet naar de bios toe, of heeft de ander na 5 minuten al weer genoeg ervan om over films te praten, tja en dan valt het weer stil.

Heeft dat met assertiviteit te maken? geen idee eigenlijk
Verder zeg je dat er behalve vertellers ook luisteraars zijn, maar houdt een goede luisteraar het gesprek ook niet gaande, met goede vragen en met interesse overkomen? Dus een echte luisteraar ben ik waarschijnlijk ook niet.
pi_25112459
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:04 schreef dyna18 het volgende:
Yppy aangezien jij zelf dit soort cursussen gegeven hebt, weet jij niet ergens wat goed materiaal online te staan? (artikelen en dergelijke?)
Eerste stap kan zijn om in plaats van op internet naar info te zoeken,de titels die hierboven gepost te lenen/lezen bij de bibliotheek. Dan kom je in ieder geval al onder de mensen.

Verder is een teamsport als voetbal misschien een beangstigende stap, maar het kan zeker helpen. Zeker als je ook regelmatig naar trainingen gaat. Als je een seizoen lang je teamgenoten drie keer per week ziet, schept dat toch een band op een gegeven moment.

Sterkte in ieder geval, ook met solliciteren. Wat voor opleiding heb je gedaan?
pi_25112495
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:09 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik wil je niet beledigen, maar dit bovenstaande geloof ik niet. Elke activiteit die iemand doet kun je ervaring in op doen en het beter of slechter verrichten, dus waarom zou dat niet voor een gesprek (dan wel interactie in totaal) gelden?
Natuurlijk kan het slechter of beter worden, maar meer dan je nu al probeert kan toch niet. Je sport zeg je en je sluit je ook niet totaal af van de buitenwereld.
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:30:48 #56
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25112523
Ergen hierboven werd gezegd dat je misschien wel meer een luisteraar bent dan een verteller. Ik ken je niet natuurlijk, dus weet ook niet of dat klopt...
Maar als dat zo is dan zou ik toch willen zeggen dat je geen verteller moet proberen te zijn als je een luisteraar bent (Andersom geldt het trouwens ook denk ik)

Als je echt goed kan luisteren dan gaan mensen dat ook waarderen. Dan zijn de stiltes ook niet vervelend, en mensen gaan het prettig vinden om met je te praten
(dat zijn dan vaak de vertellers)
En dan op den duur wordt je van zelf ook wat losser als je merkt dat je gezelschap gewaardeerd wordt

Nu ja, zo is het bij mij gegaan iig.., weet niet of jij wat aan dit verhaal hebt.. Maar tis goed bedoelt iig
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_25112569
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bla
Tsja, films is niet het enige, er gebeurt heel veel in de wereld. De kunst is om te proberen door vragen te stellen en te beantwoorden er achter te komen wat iemands interesse is. Als iemand je een vraag stelt als wat voor opleiding je hebt gedaan, kun je gewoon de exacte vraag terugstellen na het beantwoorden. Niemand die daar raar van op kijkt en de meeste kunnen wel enthousiast vertellen over hun werk. Dikke kans dat je vervolgens dingen/termen hoort die je niet kent, waar je dan over door kan vragen
pi_25112734
Wat Rompompom zegt! Met geinteresseerde vragen kan je een best een gesprek voeren en dan krijg je ook best de kans om zelf eens iets te vertellen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25112784
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:29 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Natuurlijk kan het slechter of beter worden, maar meer dan je nu al probeert kan toch niet. Je sport zeg je en je sluit je ook niet totaal af van de buitenwereld.
Ben bang dat we even langs elkaar heen praten. Het lijkt mij dat jij het vooral hebt over locaties waar je mensen ontmoet. Ik had het in mijn reactie echter vooral over tips die kunnen helpen om de communicatie en interactie beter te laten verlopen. Zoals de tip van hierboven, om dezelfde vraag terug te stellen die aan jou gevraagd wordt. (goede tip denk ik)
pi_25113178
Ik heb geen problemen om gesprekken aan de gang te houden, het ontbreekt mij alleen aan personen om die gesprekken mee te voeren. Ik ben een echte prater, neemt niet weg dat ik ook goed kan luisteren. Dus allebei een beetje.

Edit: Ja inderdaad de tips die rompompom zegt gebruik ik ook. Hobby's, werk/school zijn goede gespreksonderwerpen, maar ook muziek en film.

[ Bericht 25% gewijzigd door Sabrina1981 op 16-02-2005 14:56:59 ]
pi_25113476
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:18 schreef Dissolved het volgende:
Yppy, weet je waar je dit soort cusussen kan gaan volgen? Ik heb al rondgekeken op het internet maar ik kom niet veel verder dan sociale vaardigheden voor kinderen van 8-12.

Ik kom genoeg mensen tegen waarmee ik bevriend zo kunnen raken, maar blijkbaar doe ik iets fout waardoor het dus op niets uitloopt. Zo'n cursus zou voor mij wel een uitkomst zijn.
Je vroeg het aan Yppy, maar ik zag het staan dus bij deze.. je huisarts kan je hier de adressen van geven. die cursussen zijn er voor alle leeftijdsgroepen. En het is idd voor velen echt de moeite waard...
  woensdag 16 februari 2005 @ 15:15:16 #62
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25113578
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 08:20 schreef Sabrina1981 het volgende:

Sport wordt ook vaak als advies gegeven, maar wat ik merk is dat mensen daar niet komen om vriendschappen te sluiten, het blijft meestal bij een kort babbeltje.
Ligt eraan wat je gaat doen... fitness en tennis en zo.. ja.. geef ik je gelijk in..

Ga een teamsport doen.... volleybal, voetbal, punniken, darten.. zie maar iets.. maar probeer in een groep te komen.... daar ga je vanzelf leren praten... over de sport.. en dan ga je er andere dingen met mee krijgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25113608
Die sociale vaardigheden cursussen halen voor mij ook niks uit.
Behalve als er een vervelende snol inzit.
Maar dat terzijde.

Het ligt er gewoon aan wie je voor je hebt!
Je moet uit vissen of je dezelfde interrsesses hebt, zo nee, dan klikt het gewoon niet en ga je op naar de volgende!
pi_25114167
Als je echt niks weet om te vertellen of te vragen, Dan kan je altijd vragen of de ander nog uit is geweest. Meestal heeft iedereen daar wel wat over te vertellen.
Maar je zal ongetwijfeld wel de vraag krijgen of jij ook uit geweest ben, en het is misschien minder leuk om te zeggen dat jij dat niet ben geweest?

Maar je moet altijd door blijven vragen, maar dan ook weer niet op zo'n manier alsof je een interviewer bent ofzo
Bijvoorbeeld: , Ben je nog uit geweest?, waar ben je geweest?, met wie?, en was het wat?
En bij alles wat jouw gevraagd wordt kan je altijd zeggen "en jij?"

En het is trouwens helemaal niet raar als je een tijdje niks zegt hoor.
En nog even over dat uitgaan, je kan altijd zoiets zeggen als"Ow leuk daar wil ik ook nog eens naartoe"Dan heb je veel kans dat als de ander jouw een beetje ziet zitten, dat je uitgenodigd wordt om mee uit tegaan. En ontmoet je waarschijnlijk meteen wat van zijn/haar vrienden
pi_25114174
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 13:20 schreef dyna18 het volgende:

Heeft dat met assertiviteit te maken? geen idee eigenlijk
Verder zeg je dat er behalve vertellers ook luisteraars zijn, maar houdt een goede luisteraar het gesprek ook niet gaande, met goede vragen en met interesse overkomen? Dus een echte luisteraar ben ik waarschijnlijk ook niet.
Je denkt veel te negatief over jezelf. Ik ben van nature ook een luisteraar en geen prater. En daar is niks mis mee, alleen.. ik heb tegenwoordig wel geleerd om een gesprek op gang te houden.
En dat is een stukje assasertiviteit.. Ik wil ook wat zeggen en ik wil ook gehoord worden, wat ik zeg is belangrijk genoeg om naar te luisteren..snappie..?

Jij suggureert al dat je gesprek niet boeiend genoeg is voor de ander...en het ontbreekt je dan aan inventiviteit om op een ander onderwerp over te schakelen..
(heel herkenbaar hoor)

Maar wanneer jij je bezig gaat houden met andere dingen dan de pc, komt die gespreksstof vanzelf. Ben niet bang om een onderwerp aan te snijden...

Bij nieuwe mensen is het altijd even peilen..maar bij onschuldige onderwerpen als bios, film, vakantie, muziek, en zelfs over de pc kun je niet in de mist gaan..echt niet.. gewoon doen..

En volgens mij ben je echt wel een luisteraar hoor...je moet alleen dingen durven vragen..ook als een ander het gesprek begint..gewoon erop in haken en vragen.. het gesprek rolt dan vanzelf door..Ik kan me niet voorstellen dat het oninteresse van je is....en als dat bij een bepaald onderwerp toevallig wel zo is... en je denkt.. wat moet ik hiermee..? Dan doe je maar alsof ...en probeert het gesprek een andere wending te geven..
(is niet gemakkelijk, maar oefening baart kunst)...
pi_25114211
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 16:06 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Je denkt veel te negatief over jezelf. Ik ben van nature ook een luisteraar en geen prater. En daar is niks mis mee, alleen.. ik heb tegenwoordig wel geleerd om een gesprek op gang te houden.
En dat is een stukje assasertiviteit.. Ik wil ook wat zeggen en ik wil ook gehoord worden, wat ik zeg is belangrijk genoeg om naar te luisteren..snappie..?

Jij suggureert al dat je gesprek niet boeiend genoeg is voor de ander...en het ontbreekt je dan aan inventiviteit om op een ander onderwerp over te schakelen..
(heel herkenbaar hoor)

Maar wanneer jij je bezig gaat houden met andere dingen dan de pc, komt die gespreksstof vanzelf. Ben niet bang om een onderwerp aan te snijden...

Bij nieuwe mensen is het altijd even peilen..maar bij onschuldige onderwerpen als bios, film, vakantie, muziek, en zelfs over de pc kun je niet in de mist gaan..echt niet.. gewoon doen..

En volgens mij ben je echt wel een luisteraar hoor...je moet alleen dingen durven vragen..ook als een ander het gesprek begint..gewoon erop in haken en vragen.. het gesprek rolt dan vanzelf door..Ik kan me niet voorstellen dat het oninteresse van je is....en als dat bij een bepaald onderwerp toevallig wel zo is... en je denkt.. wat moet ik hiermee..? Dan doe je maar alsof ...en probeert het gesprek een andere wending te geven..
(is niet gemakkelijk, maar oefening baart kunst)...

Online zul je niet veel bruikbare info vinden, maar denk eens aan een boek over sociale vaardigheden en communicatie...
pi_25115771
Dyna18, de cursussen die ik ga waren voor mensen met een verstandelijke handicap, ik ga er maar van uit dat jij die niet hebt. Ik weet dat de reguliere cursussen meestal dezelfde opbouw hebben, ze gaan alleen een stuk sneller. Een methode die vaak gebruikt wordt is de Goldstein methode. Daar is een site over. Deze site is voor trainers, maar er staat wel in wat er gebeurt.
Je kunt op Goldstein en sociale vaardigheden zoeken, dan vind je aardig wat.
Deze cursus wordt bij meerdere Riaggs aangeboden. Vraag voor je begint wel naar de inhoud van de cursus, soms krijg je alle vaardigheden achter elkaar, terwijl jij op zoek bent naar het leggen van contacten. Je kunt het ook proberen bij een volksuniversiteit of het sociaal cultureel werk bij je in de buurt. Die bieden ook wel eens zoiets aan.
Na zo’n cursus ben je natuurlijk niet meteen spontaan in alle situaties. Maar je oefent wel veel en je leert waarover je kunt praten. Aan mijn cursisten vertelde ik altijd dat het een begin was om de vaardigheid goed te leren. Ook na de cursus moet je ermee doorgaan, het liefste gestimuleerd door iemand in je omgeving.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25117587
Dit is idd een goede site om inzicht te krijgen op wat er van je verwacht wordt tijdens zo'n training.
Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden, zoals NLP-trainingen (hier heb je misschien ook wat aan.) Neuro Linguistic Programming. Zo'n training wordt ook helemaal op de persoon betrokken..

Maar ik heb het idee dat jou dat niet zo trekt..
Kijk dan ns als je tijd hebt op deze site-- assertiviteit.pagina.nl
Er staan verschillende kolommen waar je eens zou kunnen kijken, b.v onder het kopje VERLEGENHEID. hiet staat best wel nuttige info.
Of onder het kopje WAT IS ASSERTIVITEIT.(met de meest gestelde vragen)

En als je dan toch achter je pc zit kijk dan ook ns op www.lichaamstaal.com/lichaamstaal.html?luister.html

Misschien heb je er wat aan..

Maar hou zo'n training in gedachten.
pi_25117899
K, dank je, dat maakt het zoeken iets makkelijker.
pi_25126149
Iemand die jarenlang internetverslaafd is geweest zou ik iig niet aanraden om naar een kroeg te gaan of zich aan te melden bij een sportclub.

Zo een iemand heeft jarenlang rustig bij de pc gezeten, die kan je -naar mijn idee- beter niet meteen midden tussen de mensen gooien. Dat kan wel eens een heel verkeerd effect hebben.
Laat diegene rustig beginnen, zou ik zeggen. Boodschappen doen op een rustig tijdstip van de dag. Misschien even op een rustig terrasje hangen om weer wat te wennen aan al die mensen en drukte om zich heen.
Zoiets.
(Un)masking for the greater good.
pi_25127157
Ik ben niet bang voor mensen, locaties. Als student heb ik ook geen probleem een kroeg in te stappen Nee, het probleem zit hem in de omgang met mensen, een gesprek houden dat leuk is, en belangrijker nog, het maken van vrienden.
pi_25127294
Heej,....achter de pc ben je best wel assertief
Als je dit nu probeert wanneer je tegenover iemand staat.. dan komt het vast wel goed ...

( btw ik praat achter de pc ook gemakkelijker dan in rl hoor)

Als ik een toverfee was dan toverde ik een vriendin voor je..want ik ben er van overtuigd dat je problemen dan als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen. Je staat er nu gewoon alleen voor..heel vervelend...

[ Bericht 23% gewijzigd door Myriam7 op 17-02-2005 14:55:02 ]
pi_25128220
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:05 schreef Myriam7 het volgende:
Heej,....achter de pc ben je best wel assertief
Als je dit nu probeert wanneer je tegenover iemand staat.. dan komt het vast wel goed ...

( btw ik praat achter de pc ook gemakkelijker dan in rl hoor)

Als ik een toverfee was dan toverde ik een vriendin voor je..want ik ben er van overtuigd dat je problemen dan als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen. Je staat er nu gewoon alleen voor..heel vervelend...
Dan moet het wel de ideale vriendin zijn, anders houd de vriendschap toch ook geen stand neem ik aan.
pi_25128231
Achter de PC is makkelijker, je kunt net zo lang nadenken over wat je wil zeggen als je zelf wil
pi_25128411
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:05 schreef dyna18 het volgende:
Achter de PC is makkelijker, je kunt net zo lang nadenken over wat je wil zeggen als je zelf wil
Maar irl hoeft een gesprek toch ook niet binnen een bepaalde tijd afgelopen te zijn?
pi_25128668
quote:
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:16 schreef Sabrina1981 het volgende:

Maar irl hoeft een gesprek toch ook niet binnen een bepaalde tijd afgelopen te zijn?
Achter de PC is het zeker makkelijker. Maar wat Sabrina zegt is ook waar. Als je er vanuit gaat dat je binnen een aantal seconden moet antwoorden omdat het gesprek anders doodloopt, dan verkramp je denk enorm. Als je bv. in een kroeg een gesprek hebt met iemand en je wil het effe laten bezinken, ga je gewoon effe naar de wc
pi_25128713
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:04 schreef Sabrina1981 het volgende:

Dan moet het wel de ideale vriendin zijn, anders houd de vriendschap toch ook geen stand neem ik aan.
Hey... ik tover alleen maar ideale vriendinnen..
GEINTJE.
pi_25128761
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:36 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Hey... ik tover alleen maar ideale vriendinnen..
GEINTJE.
Gaan ze op bestelling? Ik wil graag ook in aanmerking komen dan
pi_25128857
quote:
Dat is wel zo..maar je hoeft toch ook niet de hele tijd te kletsen als je in gezelschap bent..Jij bent er zo op gefocussed dat je vergeet, dat een stilte soms ook wel ns prettig is.
Die stiltes kun je aangrijpen om over iets anders (lees gemakkelijkers) te beginnen.

Niet elke stilte is een "ongemakkelijke stilte" misschien ervaar jij dat alleen zo...
Volgens mij vindt jij jezelf heel saai...en denk je dat anderen dat ook vinden..met het gevolg dat een gesprek "lastig" wordt.

Gooi dat negatieve zelfbeeld eens weg... en kijk daar sta jij..nieuw.. vol energie.. van plan om vrienden te maken...vol goede moed...
pi_25128915
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 15:39 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Gaan ze op bestelling? Ik wil graag ook in aanmerking komen dan
pi_25132866
Ik raad je aan eens flink verliefd te worden, dan komt al de rest vanzelf (qua sociaal contact met anderen dan he )

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet van de vlotste en in conversaties met nieuwe gezichten. Maar ik blijf toch vrienden behouden op verschillende fronten: in de buurt thuis, school vroeger en school nu. Echt nieuwe vrienden heb ik nog nooit zomaar ontmoet: goeie vrienden maak je volgens mij met mensen die je veel ziet. (school, buren, werk)

Je moet ook beseffen dat het met sommige mensen ook nooit echt zal klikken. Het ligt ook niet altijd aan jou. Op mijn vakantiewerk laatste zomer zijn er mensen met wie ik na een week al over vanalles kan praten, met andere heb ik nog geen woord gewisseld. Waarom? Tjah... Maar echte vrienden hou je er niet over omdat de tijd helaas te kort is.

Begin bijvoorbeeld een opleiding ofzo waarbij je een gans jaar elke week een paar avonden naar de les moet, dan kan je veel betere contacten opbouwen dan even in een kroeg of mistig feestje.
  donderdag 17 februari 2005 @ 21:23:25 #82
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25133115
ga 'es housen met een x op...

beetje feest geeft 100 nieuwe vrienden
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_25138152
bah drugs are bad mmmmmkay
pi_25138222
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:12 schreef sjippen het volgende:
Ik raad je aan eens flink verliefd te worden, dan komt al de rest vanzelf
Ben bang dat het probleem niet is dat ik niet verliefd wordt, maar dat het wederzijds is
pi_25143003
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 01:13 schreef dyna18 het volgende:

Ben bang dat het probleem niet is dat ik niet verliefd wordt, maar dat het wederzijds is
Hoe bedoel je dat nou? Dat je denkt dat je niet weet wat je er mee aan moet.. of denk je dat er niemand op jou verliefd zou kunnen worden..?

Op elk potje past een dekseltje, ook op de stille, rustige en onzekere type's..
Wat maak jij me dan nou!

Nu ik er over nadenk... JUIST op de rustige,stille type's.. Niet iedereen wil een "ruige kletskont"
pi_25143099
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:17 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat nou? Dat je denkt dat je niet weet wat je er mee aan moet.. of denk je dat er niemand op jou verliefd zou kunnen worden..?

Op elk potje past een dekseltje, ook op de stille, rustige en onzekere type's..
Wat maak jij me dan nou!

Nu ik er over nadenk... JUIST op de rustige,stille type's.. Niet iedereen wil een "ruige kletskont"
Ik denk dat er bedoeld wordt dat het geen probleem voor dyna18 is om verliefd te worden, maar dat het niet/(nooit) wederzijds is.

Ja op ieder potje past een deksel. Das zo oud als de weg naar Rome.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:29:07 #87
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25143182
Zal je net zien dat je in Nederland woont, en je dekseltje in Rome..... of nog verder...
pi_25143202
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zal je net zien dat je in Nederland woont, en je dekseltje in Rome..... of nog verder...
Daarom!

Ik vind het echt zo stom cliché
  vrijdag 18 februari 2005 @ 12:38:59 #89
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25143326
Ja, ik krijg ook altijd jeuk als iemand dat zegt..
Niet lullig tov jou bedoelt hoor Myriam7, ik weet wel dat je het goed bedoelt
pi_25144430
Ik snap dat jullie het niet lullig bedoelen.. normaal zou ik niet zo'n cliche gebruiken, Maar in het geval van Dyna,deed ik dit express!
Hij heeft bij alles een duwtje in de rug nodig.. Hij denkt niet echt positief over zichzelf.. En dat vind ik nergens voor nodig.

Ik wou alleen dat hij dat zelf ook inzag..

Want wie zegt dat het niet / nooit wederzijds is? Hij vermoedt dat...en zal er nooit achter komen omdat hij er waarschijnlijk geen werk van durft te maken..
Hij heeft jaren gestudeerd, en die studietijd is gewoon langs hem heen gegleden, omdat hij contstant achter zn pc zat..
Wie weet wat hem nog meer is ontgaan... bij medestudenten..

En als het dekseltje (om maar in cliche te blijven) idd in rome zou zijn (bij wijze van...) dan komt hij dat vast en zeker ooit eens tegen...

Alleen.. dan moet er ook iets van actie van zijn kant komen...

@ Automatic_Rock-- een beetje jeuk kan geen kwaad hoor... hahaha
pi_25144446
Het is inderdaad een cliche, die helaas niet klopt. Ik weet van mijzelf dat als ik niet verander, dat de kans dat ik een relatie krijg zeer klein is. Dat noem ik niet een minderwaardigheidscomplex of iets dergelijks, maar zelfkennis. En daar wil ik dus verandering in brengen.
pi_25144519
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:55 schreef dyna18 het volgende:
Het is inderdaad een cliche, die helaas niet klopt. Ik weet van mijzelf dat als ik niet verander, dat de kans dat ik een relatie krijg zeer klein is. Dat noem ik niet een minderwaardigheidscomplex of iets dergelijks, maar zelfkennis. En daar wil ik dus verandering in brengen.
Begrijp me niet verkeerd hoor..ik zeg echt niet dat je een minderwaardigheidscomplex hebt..ik zou niet durven..maar ik proef overal uit dat jij jezelf saai en oninteressant vind, en dat daarom niemand verliefd op jou zou worden..
En ik geloof niet dat dit klopt.. Je hebt igg genoeg zelfkennis om te zien dat je iets moet doen..
(IK weet er alles van..)
  vrijdag 18 februari 2005 @ 14:02:28 #93
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25144554
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:55 schreef dyna18 het volgende:
Nou Myriam7 heeft wel ergens gelijk hoor
In het verleden behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
En in jouw en in mijn geval is dat maar goed ook
pi_25145267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:00 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd hoor..ik zeg echt niet dat je een minderwaardigheidscomplex hebt..ik zou niet durven..maar ik proef overal uit dat jij jezelf saai en oninteressant vind, en dat daarom niemand verliefd op jou zou worden..
En ik geloof niet dat dit klopt.. Je hebt igg genoeg zelfkennis om te zien dat je iets moet doen..
(IK weet er alles van..)
Er zal wel meer meespelen dan saai en oninteressant, gewoon een samenloop van "omstandigheden" bij dyna en dat hij weet waarom het niet wederzijds is, is dan toch een bevestiging voor hem?

Ja natuurlijk is hij de enige die er wat aan kan veranderen, maar dat is juist zo lastig.
pi_25145317
@ Dyna.. Ik zal er eerlijk voor uitkomen, ik verschilde niet zoveel van jou..
En nee, ik heb/ had geen minderwaardigheidscomplex..wat ik wel heb/ had was moeite met het feit..dat ik Niet spontaan was..GEEN vlugge babbel had..snel dacht dat ik iets verkeerds zei, of iets stoms zei..of iets onbelangrijks zei..
Ik was/ ben stikzenuwachtig in sommige situaties..en was absoluut niet assertief..
Met de nadruk op WAS..
Het was een belemmering op school, bij cursussen, bij uitgaan en zelfs als ik met de trein weg moest. Als ik ergens alleen heen moest.. was ik mezelf gewoon niet meer.. (jij hebt dat niet)

Weet je welk boek ik toen als eerste heb aangeschaft? Zo maakt u vrienden en goede relaties
van D. CARNEGIE. :
Zoals ik al zei, ben nog steeds geen kletskous, maar wel een goede luisteraar
En ik heb een hoop bijgeleerd...

My point !!...Als je echt wil, dan kun je alles...ook veranderen..
pi_25145350
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:50 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is hij de enige die er wat aan kan veranderen, maar dat is juist zo lastig.
Zoals je hierboven ziet.. Trust me..I know!!
pi_25145461
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 14:58 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Zoals je hierboven ziet.. Trust me..I know!!
Ja rustig maar.
pi_25145558
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 15:09 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ja rustig maar.
Met humor kom je een heel eind ...heb ik geleerd
pi_25146919
Beetje jammer dat als je op zoek gaat naar online materiaal dat het meeste wat je vind allemaal op kleine kinderen gericht is, moet je toch altijd een omslag maken tijdens het lezen.

http://www.kidscape.org.u(...)1makingfriends.shtml
pi_25147082
Klopt, je vindt er wel info over hoe een cursus er eruit ziet en wat je op zo'n cursus allemaal doet, maar info om zelf daadwerkelijk aan de slag te gaan is lastig.....

Vandaar dat boek ..Je kunt het zelfs online bestellen...
Of vindt je een boek niets? Je haalt er echt wel nuttige info uit hoor..

Ik heb het destijds geloof ik bij bruna of zo besteld..

Ik moet die site van jou wel dadelijk ns ff goed bekijken...misschien haal ik er nog wel wat bruikbaars uit..

BTW--het lijkt nu natuurlijk alsof ik ook niets anders doe dan achter de pc zitten....Maar ik heb een excuus, ik ben ziek en heb dus de tijd..hahaha
Ik heb mn laptop naast me liggen.
pi_25147587
Nee, niets mis met een boek, maar ik zoek altijd eerst even op of er niets ook iets gratis online beschikbaar is, voordat ik een boek ga aanschaffen.

En in die link die ik postte zit zeker wel wat goede info denk ik, zoals dat lijstje wat je niet moet doen. Je moet het alleen even omzetten vanuit de kindersituatie naar je eigen situatie.
pi_25148301
Kijk ook ns op http://www.achmeahealth.nl Dit is een cursus van 12 weken, kun je thuis doen

Kijk onder de kop > cursussen> dan> lekker in je vel.

Ik kan me voorstellen dat je daar niet echt zin in hebt. Ik reik het alleen maar aan..

Er staan een 20-tal onderwerpen die behandelt worden, er zijn er vast een aantal waar jij wat mee kunt...denk ik..

Zelf heb ik een cursus "sociale vaardigheden" gedaan...
pi_25148937
pff laat ik hier dan ook maar ff reageren, het zit namelijk zo, ik was tot een paar jaar geleden erg verlegen, super onzeker, etc etc. Nu is dat veel minder en daar ben ik op zich wel blij mee, maar een echte vriendengroep hier in de buurt heb ik niet ontwikkeld zegmaar door de jaren heen. Wel hoop vrienden van school, maar die wonen verspreid over de hele provincie .
En wat ik mis is gewoon op zo'n vrijdag avond als deze lekker met wat vrienden gezellig thuis hangen, mis gewoon de gezelligheid denk ik .

Kort samengevat; ik ben dus wel erg veranderd en heb er tientallen bekenden bijgekregen die ik een paar jaar geleden niet eens durfde aan te spreken maar echt een gezellige vriendengroep dicht bij huis mis ik nog.. .

Op kamers gaan misschien een idee dan? Hoewel er toch een beetje de onzekerheid is dat ik weer zo word als een paar jaar terug..
pi_25150414
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:49 schreef Beroepsgokker het volgende:

Kort samengevat; ik ben dus wel erg veranderd en heb er tientallen bekenden bijgekregen die ik een paar jaar geleden niet eens durfde aan te spreken maar echt een gezellige vriendengroep dicht bij huis mis ik nog.. .

Op kamers gaan misschien een idee dan? Hoewel er toch een beetje de onzekerheid is dat ik weer zo word als een paar jaar terug..
Jij zit al een heel eind in de goede richting, en wat als je altijd ietwat onzeker blijft, pfffft ben ik ook...
Als je er maar voor waakt dat je niet terug valt op het moment dat er iets verkeerd, of anders dan voorzien in je leven gebeurt....
pi_25150455
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:49 schreef Beroepsgokker het volgende:
pff laat ik hier dan ook maar ff reageren, het zit namelijk zo, ik was tot een paar jaar geleden erg verlegen, super onzeker, etc etc. Nu is dat veel minder en daar ben ik op zich wel blij mee, maar een echte vriendengroep hier in de buurt heb ik niet ontwikkeld zegmaar door de jaren heen. Wel hoop vrienden van school, maar die wonen verspreid over de hele provincie .
En wat ik mis is gewoon op zo'n vrijdag avond als deze lekker met wat vrienden gezellig thuis hangen, mis gewoon de gezelligheid denk ik .

Ja die gezelligheid mis ik ook en dat zal dan bij de meeste die in dit zelfde schuitje zitten zo zijn.

Ik vind op kamers gaan geen goed idee. Ik heb nu nog aanspraak van mijn ouders en broertje. Als ik op kamers ga heb ik dat niet. Dan kom je echt in een leeg huis thuis en dat lijkt mij nu nog niks.
pi_25150703
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:31 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ja die gezelligheid mis ik ook en dat zal dan bij de meeste die in dit zelfde schuitje zitten zo zijn.

Ik vind op kamers gaan geen goed idee. Ik heb nu nog aanspraak van mijn ouders en broertje. Als ik op kamers ga heb ik dat niet. Dan kom je echt in een leeg huis thuis en dat lijkt mij nu nog niks.
Ja daar zie ik dus ook tegen op, de eerste paar weken ken je in principe niemand in de buurt echt goed.
pi_25150725
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:50 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ja daar zie ik dus ook tegen op, de eerste paar weken ken je in principe niemand in de buurt echt goed.
Mag ik als ik zo vrij mag zijn wat vragen?

Zijn er eventuele vrienden die langs kunnen komen? Of ben je niet gezegend met (veel) vrienden?
pi_25150785
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:28 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Jij zit al een heel eind in de goede richting, en wat als je altijd ietwat onzeker blijft, pfffft ben ik ook...
Als je er maar voor waakt dat je niet terug valt op het moment dat er iets verkeerd, of anders dan voorzien in je leven gebeurt....
Ik heb een half jaar geleden zo'n rotperiode gehad dat er ff iets flink tegen zat, maar gelukkig kwam ik er al vrij snel weer bovenop door steun van goede vrienden. (kom je er ook gelijk achter wie nou werkelijk je goede vrienden zijn en wie niet.. maar dat is weer een ander verhaal)
pi_25150897
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:56 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar geleden zo'n rotperiode gehad dat er ff iets flink tegen zat, maar gelukkig kwam ik er al vrij snel weer bovenop door steun van goede vrienden. (kom je er ook gelijk achter wie nou werkelijk je goede vrienden zijn en wie niet.. maar dat is weer een ander verhaal)
Wees trots op jezelf en hou die vrienden in ere...daar zijn er niet veel van..

En idd alleen thuis komen, in een leeg huis.. das niks..
pi_25150909
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Mag ik als ik zo vrij mag zijn wat vragen?

Zijn er eventuele vrienden die langs kunnen komen? Of ben je niet gezegend met (veel) vrienden?
Tuurlijk mag je wat vragen .

Er zijn zat vrienden die langs kunnen komen (sommige wonen ook wel dichtbij), en we zitten hier (of ergens anders) ook weleens een filmpje te kijken ofzo, dus opzich heb ik niet zoveel te klagen.. Maar dat zijn meer "uitgaansvrienden" zegmaar, ik zal nooit hele persoonlijke verhalen bij ze houden.

Gewoon het vriendenclubbie (stuk of 10 mensen) van me school waar we geregeld mee in de kroeg zitten smiddags of na schooltijd nog uren staan te praten dat heb ik hier niet.
pi_25150991
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:05 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je wat vragen .

Er zijn zat vrienden die langs kunnen komen (sommige wonen ook wel dichtbij), en we zitten hier (of ergens anders) ook weleens een filmpje te kijken ofzo, dus opzich heb ik niet zoveel te klagen.. Maar dat zijn meer "uitgaansvrienden" zegmaar, ik zal nooit hele persoonlijke verhalen bij ze houden.

Gewoon het vriendenclubbie (stuk of 10 mensen) van me school waar we geregeld mee in de kroeg zitten smiddags of na schooltijd nog uren staan te praten dat heb ik hier niet.
Dat is meer als wat sommige hebben..
pi_25150992
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:04 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoelang het contact blijft als we straks allemaal wat anders studeren.. . Maargoed daar maakt bijna iedereen zich zorgen om, dus wat dat betreft.. .
pi_25151033
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:09 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoelang het contact blijft als we straks allemaal wat anders studeren.. . Maargoed daar maakt bijna iedereen zich zorgen om, dus wat dat betreft.. .
Dat ligt toch ook een beetje aan ieder individu.. als je wilt is er altijd een manier te vinden om in contact te blijven.. maar daar moet je wel idd moeite voor doen.
Niet alleen jij hoor, de rest ook...
pi_25151093
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:11 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Dat ligt toch ook een beetje aan ieder individu.. als je wilt is er altijd een manier te vinden om in contact te blijven.. maar daar moet je wel idd moeite voor doen.
Niet alleen jij hoor, de rest ook...
MSN is erg handig ja! .

Maja aan de andere kant kijk ik ook wel uit naar volgend schooljaar, nieuwe mensen ontmoeten (die mij niet hebben gekend als verlegen en onzeker persoon zegmaar..), etc.
pi_25151359
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:14 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

MSN is erg handig ja! .
HAHAHA Ja das waar, je moet aleen niet alles via MSN doen.....
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:27:26 #116
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151360
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:04 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

En idd alleen thuis komen, in een leeg huis.. das niks..
Zelfs dat valt best mee hoor. Ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee
pi_25151399
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Zal wel van persoon tot persoon verschillend zijn...ik zou me onmiddelijk een hond aanschaafen of zo..tenminste ites om tegen te vertellen...
pi_25151419
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:29 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Zal wel van persoon tot persoon verschillend zijn...ik zou me onmiddellijk een hond aanschaafen of zo..tenminste ites om tegen te vertellen...
pi_25151431
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:27 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

HAHAHA Ja das waar, je moet aleen niet alles via MSN doen.....
Idd .
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:30:40 #120
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151432
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:29 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

Zal wel van persoon tot persoon verschillend zijn...ik zou me onmiddelijk een hond aanschaafen of zo..tenminste ites om tegen te vertellen...
En je was geen verteller zei je??!
pi_25151445
Ik ben van alles fout aan het doen en fout aan het typen. ik ga terug naar bed, ik ben ziek heb longontsteking..
Misschien tot morgen...
pi_25151466
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:30 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

En je was geen verteller zei je??!
Schijnbaar praat ze alleen tegen dieren .

Maar ik heb niks met dieren en als ik in mn eentje in zo'n studentenhok zou zitten zou ik direct achter de PC stappen . En als je ergens niet vrolijk van wordt.. . Maar k zorg wel dat ik savonds genoeg te doen heb qua werk en hobby's (sporten!)
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:36:44 #123
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151527
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:32 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Maar ik heb niks met dieren en als ik in mn eentje in zo'n studentenhok zou zitten zou ik direct achter de PC stappen . En als je ergens niet vrolijk van wordt.. . Maar k zorg wel dat ik savonds genoeg te doen heb qua werk en hobby's (sporten!)
Ja, misschien is het in jouw geval dan anders. Ik kan me ook vermaken met wat verf en papier
pi_25151567
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:32 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

HAHA ik reageer nog ff
Nee ik ben idd geen prater, maar tegen dieren is dat natuurlijk makkelijker, net als tegen de pc..snappie...
Dan kan ik gewoon zijn die ik ben...
pi_25151593
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:36 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, misschien is het in jouw geval dan anders. Ik kan me ook vermaken met wat verf en papier
En net zoals jou, kan ik me ook wel op een creatieve manier vermaken...maar niet zo heel lang...

Zo en nu ga ik echt naar bed... voel me echt niet lekker..
pi_25151636
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad per persoon verschillend. Het scheelt ook of je al vrienden hebt, ook al zijn het "oppervlakkige" vrienden.

Ik heb geen vrienden, dus ik denk dat de avonden erg eenzaam zullen zijn.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:44:46 #127
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151678
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef Myriam7 het volgende:

[..]

HAHA ik reageer nog ff
Nee ik ben idd geen prater, maar tegen dieren is dat natuurlijk makkelijker, net als tegen de pc..snappie...
Dan kan ik gewoon zijn die ik ben...
Ik snap je iig wel hoor
Ik was ook erg bang dat ik onze hond ging missen. Maar na een paar weken viel het best mee eigenlijk. Ik zie hem nog wel een paar keer in de week hoor, maar als ik thuis kom is er idd niemand om tegen te praten (tja, ik ben ook geen prater, maar wil af en toe nog wel eens iets zeggen )
Maargoed, zoals ik net al zei is schilderen ook wel erg lekker dan. Het is ook een soort van indirect praten

Maarja, dat heeft niet iedereen natuurlijk, en da's maar goed ook misschien.....

Anyway, beterschap Myriam7!!!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:50:32 #128
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151784
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:42 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad per persoon verschillend. Het scheelt ook of je al vrienden hebt, ook al zijn het "oppervlakkige" vrienden.

Ik heb geen vrienden, dus ik denk dat de avonden erg eenzaam zullen zijn.
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar ik zit hier over het algemeen ook alleen hoor. Maar gewoon het idee dat er ergens ook nog mensen rondlopen die aan je denken en om je geven is al genoeg om blij van te worden

Trouwens, oppervlakkige vrienden heb ik niet. Ik heb een stuk of 6 vriend(in)en en de rest zijn goede kennissen. En met dat laatste is ook niks mis hoor, daarmee heb ik het ook gezellig als ze er zijn, het gaat alleen minder diep, that's all
pi_25151866
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:50 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in.
Maar ik zit hier over het algemeen ook alleen hoor. Maar gewoon het idee dat er ergens ook nog mensen rondlopen die aan je denken en om je geven is al genoeg om blij van te worden
Natuurlijk is het altijd leuk dat er aan je gedacht wordt, maar het is toch denk ik wel iets leuker om ook echt mensen om je heen te hebben die eens een gezellig avondje langskomen, of waar je mee iets leuks kan ondernemen.
quote:
Trouwens, oppervlakkige vrienden heb ik niet. Ik heb een stuk of 6 vriend(in)en en de rest zijn goede kennissen. En met dat laatste is ook niks mis hoor, daarmee heb ik het ook gezellig als ze er zijn, het gaat alleen minder diep, that's all
Ik zeg ook niet dat er wat mis mee is, maar ik had het over dyna. Stapvrienden in dit geval.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:01:19 #130
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25151988
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:54 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het altijd leuk dat er aan je gedacht wordt, maar het is toch denk ik wel iets leuker om ook echt mensen om je heen te hebben die eens een gezellig avondje langskomen, of waar je mee iets leuks kan ondernemen.
Nouja leuker, het is gezelliger natuurlijk. Maar voor mij hoeft het niet iedere dag.
In jouw geval zal het wel anders zijn, jij bent veel meer een prater heb ik begrepen. Dan snap ik goed dat jij er veel meer behoefte aan hebt
pi_25152061
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 22:01 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Nouja leuker, het is gezelliger natuurlijk. Maar voor mij hoeft het niet iedere dag.
In jouw geval zal het wel anders zijn, jij bent veel meer een prater heb ik begrepen. Dan snap ik goed dat jij er veel meer behoefte aan hebt
Gezelliger en leuker dan .
Nou heel veel behoefte is misschien beetje overdreven, maar het zou wel een afwisseling zijn, maar rustige avondjes of avondjes alleen is dan ook niet erg.

Edit: heeft ook niet alleen met het feit te maken dat ik een prater ben. Je hoeft niet altijd te praten om het gezellig te hebben, een film kijken bijvoorbeeld is ook leuk.
pi_25152841
ik heb ook zoiets...

elk jaar weer andere vrienden, elk jaar weer een ander groepje... ik heb nooit echt vastigheid. mja, 1 vriend dan, maar daar kan ik ook nooit echt altijd mijn ei kwijt. ik vind het altijd zo verrot dat ik dan telkens weer voernieuw moet beginnen zeg maar... wordt er soms zo moedeloos van =-(
  vrijdag 18 februari 2005 @ 22:53:44 #133
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25153057
Heb ik ook gehad blessed19, en ik ben nogal verlegen van mezelf dus nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken viel dan ook niet mee. Duurde ook lang!!
Maar doordat ik het wel vaak heb moeten doen, en het me uiteindelijk meestal ook lukte gaf het me wel zelfvertrouwen. Nu lukt het me meestal wel om binnen enkele maanden goede kennissen op te doen (daarvoor deed ik er wel een jaar over), en ik voel me er ook veel gelukkiger bij. En sommige zijn zelfs vrienden geworden
pi_25153513
mja. ik heb opzich geen probleem om met nieuwe mensen in contact te komen, of met hun te praten. via via ken ik meestal wel weer nieuwe mensen... dat is niet echt het probleem... waar ik me gewoon aan erger is dat je telkens weer dezelfde verhalen moet vertellen...

ik kan volgens mij veel beter een biografie over mezelf uitbrengen! dat scheelt mij een hoop!

voor de TS heb ik nog een tip. ga om met kennissen van jouw kennissen. probeer een beetje aan te pappen en open staan voor verhalen van anderen. verder is een eigen inbreng opzich ook wel niet mis. je kan het misschien zien als een soort van ''mmorg'' in het echt. de meeste mensen zijn opzich vriendelijker dan dat je denkt!
pi_25153682
De manier om meer open te worden is om je open te stellen. Je kan tegen een autist (of niet praat-graag persoon) 100x zeggen dat hij moet luisteren en proberen te praten, maar als deze persoon onzeker over komt op de gesprekspartner dan houd het al snel op.

Voorbeeld van een verjaardag een tijdje geleden waar ik was en waar ik eigenlijk niemand kende, maar door me open te stellen, interesse te tonen, etc heb ik toch weer wat kenissen erbij gekregen en zelfs iemand haar telefoon nummer. Nou een jaar geleden kon ik hier nog amper van dromen .

Mja het is moeilijk uit te leggen, maar het komt erop neer dat hoe opener je je stelt en hoe beter je in je vel zit, des te makkelijker maken mensen contact met je (en anderssom). Dat zien ze gewoon meteen! .
En tips om je opener te stellen of beter in je vel te komen heb ik niet, ben allang blij dat het mij is overkomen!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 23:30:28 #136
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25153742
En zo is het!!
pi_25156548
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:17 schreef blessed19 het volgende:
je kan het zien als een soort van ''mmorg'' in het echt.
LoL, die gaat in mijn sig
  zaterdag 19 februari 2005 @ 07:48:16 #139
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_25157839
Uhmm, wat is "mmorpg"...???
pi_25158235
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 07:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmm, wat is "mmorpg"...???
Ik moest ook ff nadenken, maar volgens mij word er een spelletjes type bedoeld, net zoals je FPS hebt (first person shoot oid). Maar ik weet niet de exacte afkorting van MMORGP, maar er zal wel zoiets als The Sims worden bedoeld .
pi_25158284
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:15 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ik moest ook ff nadenken, maar volgens mij word er een spelletjes type bedoeld, net zoals je FPS hebt (first person shoot oid). Maar ik weet niet de exacte afkorting van MMORGP, maar er zal wel zoiets als The Sims worden bedoeld .
Massive Multiplayer Online Role-Playing Games

The Sims...............je zit er dus 300 kilometer naast met dat spel.
Bijv. www.barafranca.com dat is een mmorpg
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_25158309
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:23 schreef Stretto het volgende:

[..]

Massive Multiplayer Online Role-Playing Games

The Sims...............je zit er dus 300 kilometer naast met dat spel.
Bijv. www.barafranca.com dat is een mmorpg
Oh oke sorry hoor meneer de tweaker denk ik?? .
pi_25158333
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:26 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Oh oke sorry hoor meneer de tweaker denk ik?? .
Meneer de ik gebruik Google.............
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_25158422
okej jij je zin .
pi_25162200

mmorpg is de laatste tijd wel bekender aan het worden (denk aan World of Warcraft, Midwinter nights en Everquest)

Een festival is ook een hele goede optie! kom je allemaal mensen tegen die zo'n beetje dezelfde muzieksmaak hebben als jij. Heb je meteen wat andere gesprekstof dan hoe het met iemand gaat.
pi_25162667
Moet je wel vrienden hebben die ook naar festivals willen .
pi_25162788
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:57 schreef Beroepsgokker het volgende:
Moet je wel vrienden hebben die ook naar festivals willen
En als je dan eerst eens begint met activiteiten die je ook alleen kunt doen?
Ja ik weet het dan doe je weer dingen alleen, maar dan ga je er wel meer op uit.

Zo hou ik best van film kijken, maar altijd thuis. In de kerstvakantie ben ik eindelijk in mijn eentje naar de bios geweest. Beviel eigenlijk heel goed, ook al durfde ik nooit.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 16:15:45 #148
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_25162955
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:20 schreef blessed19 het volgende:

mmorpg is de laatste tijd wel bekender aan het worden (denk aan World of Warcraft, Midwinter nights en Everquest)

Een festival is ook een hele goede optie! kom je allemaal mensen tegen die zo'n beetje dezelfde muzieksmaak hebben als jij. Heb je meteen wat andere gesprekstof dan hoe het met iemand gaat.
ligt eraan welk festival bij Trance Energy kom je allemaal van die Hardstyle stampers tegen, das niet echt mijn muzieksmaak (ik was er meer voor Ferry Corsten en de Filterheadz), neemt niet weg dat je er evengoed mee kan praten natuurlijk.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_25162990
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:05 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

En als je dan eerst eens begint met activiteiten die je ook alleen kunt doen?
Ja ik weet het dan doe je weer dingen alleen, maar dan ga je er wel meer op uit.

Zo hou ik best van film kijken, maar altijd thuis. In de kerstvakantie ben ik eindelijk in mijn eentje naar de bios geweest. Beviel eigenlijk heel goed, ook al durfde ik nooit.
Ik ben nog nooit alleen uit geweest eingelijk. En ben dat ook niet van plan. . Oke sporten dan uitgezonderd, maar dan weet ik dat er daar weer altijd mensen zijn die ik ken .
pi_25163030
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:15 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

ligt eraan welk festival bij Trance Energy kom je allemaal van die Hardstyle stampers tegen, das niet echt mijn muzieksmaak (ik was er meer voor Ferry Corsten en de Filterheadz), neemt niet weg dat je er evengoed mee kan praten natuurlijk.
Ja zo was ik laatst bij het concert van Nightwish (in MHM), wel wat mensen een beetje gesproken maar ook niet echt mijn type zegmaar haha .
pi_25163666
quote:
Ik heb ook ff gekeken..de Do's & Dont's zijn duidelijk , daar kun je mee aan de slag....

Maar die laatste zin doet het m..BELIEVE IT OR NOT, MAKING FRIENDS IS RATHER SIMPLE...BUT IT TAKES..................................................................heel veel dus..
pi_25166344
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 14:05 schreef dyna18 het volgende:
Stel je kent iemand die jarenlang internet verslaafd is geweest (zeg maar nooit naar buiten, geen vrienden, geen sociaal leven) en die wil wat aan zijn sociale leven doen. Wat zou je die persoon voor tips kunnen meegeven?

Zelf zat ik te denken om een sportvereniging of een gezellige kroeg aan te raden, maar zelf wist ik ook niet echt welke tips ik moet geven over hoe nou het beste voorzichtig een sociaal leven weer op te bouwen.

Iemand hier met tips?
Eerst wil ik even zeggen .. welkom in RL

heb het zelfde ondergaan.. mijn tips:
- ga sporten.. liefst teamsport
- ga met je nieuwe sportmaatjes mee uit
- maak tijdens het uitgaan nieuwe vrienden
- wees niet bang om gewoon een praatje te maken met een vreemde

suc6!
Hey hallo!! hier onderaan!!
pi_25182588
Ik zat me trouwens net te bedenken. Ik ben dus net afgestudeerd, dus normaal geef je dan een borrel ofzo. Maar ik zat dus te denken, ik weet niet eens wie ik daarvoor zou uitnodigen....

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 20-02-2005 20:37:43 ]
pi_25182930
quote:
Op zondag 20 februari 2005 18:39 schreef dyna18 het volgende:
Ik zat me trouwens net te bedenken. Ik ben dus net afgestudeered, dus normaal geef je dan een borrel ofzo. Maar ik zat dus te denken, ik weet niet eens wie ik daarvoor zou uitnodigen....
Dat heb ik met verjaardagen. Ik sla mijn verjaardag nooit over, maar er komen geen leeftijdsgenootjes. Familie, de buurtjes en dat is het. Is harstikke gezellig hoor, maar gewoon anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')