Wat versta je onder een sociaal leven? Echt onder de mensen zijn, of is contact hebben ook al goed. Alleen maar virtueel contact of een kluizenaarsbestaan waarbij je helemaal geen menselijk contact meer hebt, welke is slechter?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:18 schreef Vassili_Z het volgende:
Internet is maar een surrogaat voor een social life he ?
Ik weet niet over welke leeftijd dat we het hebben, maar goed...er zijn ook cursussen "sociale vaardigheidstrainingen" wel teverstaan. Is wel gelijk een hele grote stap, en dat is misschien niet nodig ( maar wel handig voor velen).quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Maar wat zou je hem voor advies kunnen meegeven over het opbouwen van een sociaal leven? Ik ben bang dat hij gewoon een stukje sociale ervaring mist. Zo valt een gesprek bijvoorbeeld vaak zeer snel dood.
He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gamingquote:
LANpartys mischien een idee, of gamed hij helemaal niet meer?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:47 schreef dyna18 het volgende:
[..]
He he, grapjas. Het grootste deel van zijn internetverslaving bestond juist uit online gaming
Nee hij heeft zelf de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:39 schreef splendor het volgende:
Hij moet gewoon zelf doen wat hij graag wilt. Als 100 mensen zeggen dat hij geen sociaal leven heeft maar hij voelt zich gelukkig als ie de hele dag achter de PC zit, wie zijn die 100 mensen dan om daar over te oordelen? Maar als hij zelf niet gelukkig is met de situatie dan moet hij die veranderen natuurlijk. Ga onder een sport, ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden, ga poolen of bowlen of zwemmen oiddoe waar je zin in hebt
lame opmerking.. slaat nergus opquote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:11 schreef derek0905 het volgende:
Ligt eraan waar jij denkt dat je het makkeljkst contact kan krijgen.
Ervanuitgaand dat dit topic gewoon op jou slaat....
Hij heeft JOU.. jij bent dit topic begonnen omdat jij je zijn probleem aantrekt..of omdat je zijn probleem ziet..quote:Op dinsdag 15 februari 2005 14:54 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee hij heeft zelft de motivatie om iets aan de situatie te veranderen. Hij is net afgestudeerd en nu aan het solliciteren voor een vaste baan. Waarschijnlijk dat hij door deze verandering heeft ingezien dat het zo niet langer kon (hij zat 4 jaar lang zeg maar 14-15 uur per dag, 7 dagen per week achter de PC).
ga 1x in de 2weken op stap met een paar vrienden - welke vrienden?
ga poolen of bowlen - alleen?
Dat is dus het probleem, het is niet dat hij weinig vrienden heeft, hij heeft gewoon dus echt op dit moment contact met niemand.
Tja dat heeft jou vriend ook gedacht 4 jaar lang.. kijk maar uit dat je niet de zelfde kant opgaatquote:Op dinsdag 15 februari 2005 16:01 schreef dyna18 het volgende:
OT: tering wat is het koud buiten zeg, echt weer om lekker de hele dat achter je PC te zitten
Maar luister ns.. hij heeft gestudeerd zeg je, en hij heeft stage gelopen, dan heeft hij dus in feite gespreksstof genoeg om over te praten... maar dat lukt dus niet.. Kun je hem niet warm maken voor een hobby..iets wat je in groepsverband doet. Iets met muziek wellicht. (ik roep maar wat hoor) .dan kom je onder de mensen met een gemeenschappelijke hobby, dat praat een stuk eenvoudiger, en als eenmaal het ijs gebroken is ..dan is de volgende stap gemakkelijker.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:16 schreef dyna18 het volgende:
Het is niet echt een kwestie van durfen denk ik. Het gesprek aangaan lukt nog wel, maar na het hallo en waar kom je vandaan, valt het gesprek dood.
De vraag is dus niet echt, van waar kun je contacten op doen, maar meer over tips om het contact beter te laten verlopen.
Correct, daar heeft hij naar eigen zeggen de meeste behoefte aan heeft.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:34 schreef Myriam7 het volgende:
Maar eigenlijk vraag je oplossingen om de communicatie tussen hem en anderen beter te laten verlopen zodat hij vrienden maakt en zich ergens bij hoort voelen... toch?
Noem eens wat voorbeelden als je wil?quote:Moeilijk hoor..niet iedereen is even gemakkelijk in het voeren van een gesprek (heeft verder niets met opleiding of zo te maken)
Sommige mensen luisteren gewoon liever en laten anderen het woord doen.. wat niet altijd even handig is voor de andere partij..
Om socialer te worden, moet hij ook assertief zijn.. volgens mij is hij dat niet..(misschien heb ik het mis) Hij moet een soort van angst overwinnen om gewoon vrijuit te kunnen/ willen praten. Hij moet zich vooral op zn gemak voelen..Hij moet weten dat hij capabel genoeg is om een gesprek op gang te houden. Geef hem desnoods een aantal gespreksonderwerpen in gedachten mee..
En dat is wel het beste advies uit dit topic..quote:Op dinsdag 15 februari 2005 18:03 schreef CvB het volgende:
Mijn advies is het volgende: laat hem een jaartje backpacken in Australië.
Het is dat stemmetje in z'n hoofd volgens mij.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 17:54 schreef Copycat het volgende:
Waar ken jij hem van?
Het advies lijkt me niet erg realististisch al denk ik wel dat de analyse klopt dat hij levenservaring mist.quote:Mijn advies is het volgende: laat hem een jaartje backpacken in Australië.
Joh , je doet alsof het stom is om over zoiets te posten..is niet zo..!!quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:57 schreef dyna18 het volgende:
Goed, er wordt hierboven vaak gepost dat ik hem als vriend toch kan helpen. Ik ben bang dat dat niet zo simpel ligt. Voor diegene die het nog niet door hadden, en zoals Bloodhound Gang al zong,
"Je beste vriend dat ben je zelf".
Bovenstaande gaat inderdaad over mijzelf....
Zucht dat is eruit, en die vriend bestaat dus idd niet.
En wat is nou het probleem.... simpel gezegd, ik kan geen vrienden maken.
Ik doe al mijn hele leven aan sport, ik heb gestudeerd, ik heb 7 maanden stage gelopen, maar ik heb er dus geen enkele vrienden gemaakt.
Het gaat dus niet over locaties om vrienden te maken, want bovenstaande activiteiten omvatten genoeg omgang met anderen, maar meer over tips hoe ik het nou wel eens goed kan aanpakken.
In conversaties ben ik ronduit zwak, ik weet vaak niets interessants te zeggen, niet te boeien en het gesprek valt al snel dood.
Een kind op de basisschool is waarschijnlijk meer ervaren in sociale omgang dan ik, en mensen mijden mij al snel.
Nee, ik wil hier niet een zielig verhaal gaan houden. Ik wil hier verandering in brengen, en ben op zoek naar advies, tips en/of artikelen online met informatie die kan helpen.
Ik kan ook geen vrienden maken, geen idee wat er mis gaat. Het is niet zo dat ik mezelf helemaal buitensluit. Ik doe genoeg dingen buiten de deur, alleen daar heb je het al ik doe dat in mijn eentje.quote:Op woensdag 16 februari 2005 00:57 schreef dyna18 het volgende:
Goed, er wordt hierboven vaak gepost dat ik hem als vriend toch kan helpen. Ik ben bang dat dat niet zo simpel ligt. Voor diegene die het nog niet door hadden, en zoals Bloodhound Gang al zong,
"Je beste vriend dat ben je zelf".
Bovenstaande gaat inderdaad over mijzelf....
Zucht dat is eruit, en die vriend bestaat dus idd niet.
En wat is nou het probleem.... simpel gezegd, ik kan geen vrienden maken.
Ik doe al mijn hele leven aan sport, ik heb gestudeerd, ik heb 7 maanden stage gelopen, maar ik heb er dus geen enkele vrienden gemaakt.
Het gaat dus niet over locaties om vrienden te maken, want bovenstaande activiteiten omvatten genoeg omgang met anderen, maar meer over tips hoe ik het nou wel eens goed kan aanpakken.
In conversaties ben ik ronduit zwak, ik weet vaak niets interessants te zeggen, niet te boeien en het gesprek valt al snel dood.
Een kind op de basisschool is waarschijnlijk meer ervaren in sociale omgang dan ik, en mensen mijden mij al snel.
Nee, ik wil hier niet een zielig verhaal gaan houden. Ik wil hier verandering in brengen, en ben op zoek naar advies, tips en/of artikelen online met informatie die kan helpen.
Ik wil je niet beledigen, maar dit bovenstaande geloof ik niet. Elke activiteit die iemand doet kun je ervaring in op doen en het beter of slechter verrichten, dus waarom zou dat niet voor een gesprek (dan wel interactie in totaal) gelden?quote:Op woensdag 16 februari 2005 08:20 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ja tips om het goed aan te pakken zijn er denk ik niet, ik denk dat je al voldoende probeert alleen het resultaat blijft uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |