Je spreekt jezelf toch een beetje tegen. BASF heeft het namelijk over het verminderen van NO2 uitstoot bij hun eigen produktie.quote:Op maandag 14 februari 2005 20:52 schreef gtotep het volgende:
Ik denk, dat als slechts 2 a 3% door menselijke activiteit wordt veroorzaakt , we niet moeten inzetten op 5-10% reductie van deze paar %.
Volgens mij kan je dan beter gaan zoeken naar stoffen of katalisatoren die zich binden of reageren met broeikasgassen en daarna als onschuldig gas verdergaan of neerslaan als onschadelijk poeder of vloeistof.
Dat lijkt mij eenvoudiger haalbaar voor minder geld dan het kleine % afkomstig van menselijke activiteit terug te dringen.
Bij BasF zijn ze hier reeds naar op zoek.
http://www.basf.be/nl/milieu/basant/broeikasgas.html
hier lees je hoe ze dat willen doen.
Kom op, denk eens na.quote:Op donderdag 17 februari 2005 04:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil graag weten waarom het broeikaseffect negatief is voor Spanje maar dat het ondanks het broeikaseffect het de laatste 2 winters teringkoud is in Spanje met bergen sneeuw terwijl ze eerst nachtvorst alleen kende van andere landen?
Net gedaan en ik snap het nog steeds niet.quote:Kom op, denk eens na.
Als àl het ijs van de noordpool, zou smelten dan zou de zeespiegel iets dalen ja... Máár al het ijs op de zuidpool ligt op land. Als dìt smelt, dan stroomt al dat bevroren water, wat nu op land ligt, de oceanen in en dàn stijgt de zeespiegel weldegelijk. Verder neemt het volume van water ook toe, wanneer het warmer wordt. Dus als al het vloeibare water op aarde in temperatuur stijgt, dan zal dat volume ook toenemen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:05 schreef rthls het volgende:
Ok, nu we het toch over het broeikaseffect hebben, wil ik het graag even hebben over de stijging van de zeespiegel (volgens de media). Van mijn natuurkunde kennis staat me nog bij, dat als water bevriest, het water uitzet (vol flesje bier in vriezer: knap). Laten onze polen nou net bedekt zijn met ongelooflijk veel ijs. De temperatuur zal op aarde stijgen, dat ijs zal dus gaan smelten, met als gevolg een volumeverkleining! Het "topje van de ijsberg" moet hier natuurlijk letterlijk worden genomen: is het ijs, dat boven het water uitsteekt, genoeg om de volumeverkleining te compenseren?
Wat zie ik over het hoofd? Want wat de media ons brengen, is toch waar? Please, tell me!
Oh ja, ik heb hier ook ooit een artikel van een of andere man over gelezen, maar ik ben de naam van die man en het artikel kwijt.
de succesvolle komen iig in het nieuws soms, zoals: Greenhouse gases 'do warm oceans'quote:Op vrijdag 18 februari 2005 03:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En jij denkt dat dat betrouwbaar is?
Je moet niet alleen het weer als gevolg bekijken. Bedenk je eens wat de gevolgen zijn als de zeespiegel dermate rijst dat een groot gedeelte van de kuststreek van de wereld onder water loopt. De economie, de voedselvoorziening en de bevolkingsdichtheid zullen er onder lijden. Dit kan niet goed zijn, ook niet voor Spanje.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Net gedaan en ik snap het nog steeds niet.
Ik kan alleen berederen dat Spanje meer een land klimaat krijgt en daardoor koudere winters krijgt, maar ik weet niet waarom dat negatief is.
En jij weet jij het wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |