abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25078410
vervolg op Zwangerschap & Geboorte #127

21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
18 maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
5 mei 2005: Roxie
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
01 juni 2005: Mobious (papa)
18 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
14 juli 2005: 1-of-6Billion (papa)
18 juli 2005: Utrecht
19 juli 2005: Snowwww
2 augustus 2005: Igraine
11 oktober 2005: Vicky
29 oktober 2005: BabyLover

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 24-02-2005 12:17:38 ]
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25078713
Gommorah hoe is het nu met je vrouwtje?
Ma-Maatje is het nog steeds "druk"aan het rommelen in de buik
Edje hoe is het met jou vrouwtje?

Renzell ik zal zo es spieken naar jou kamerte voor de baby
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_25078766
Jammer dat veel papa's niet zo actief zijn joh, ik heb aan mijn eigen vent al voorgesteld lekker te komen kletsen maar het lukt me maar niet.
Hij zit liever op forum's die over p.c.'s en muziek gaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_25078842
w8 maar totdat ze zelf papa zijn sommige veranderen dan ineens heel erg
  maandag 14 februari 2005 @ 00:11:00 #5
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25078903
het lijstje wordt wel klein he ..

llm-etjes succes enzo
pi_25079226
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:07 schreef Bar_en_Mar het volgende:
w8 maar totdat ze zelf papa zijn sommige veranderen dan ineens heel erg
Van de week verbaasde hij mij ineens, hij begon me te vertellen over de voorweeën en bevalling en weet ik veel, hij wist het allemaal goed te vertellen.

En dat voor iemand die al helemaal wit wegtrekt als hij de themesong van De Bevalling hoort.

Wel een goed teken dat hij er zo mee bezig is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 14 februari 2005 @ 07:10:26 #7
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_25081923
Geloof me dames, maar er is niks leuker dan je man opeens als papa te zien!

Succes LLM's en LLH's (laatste-loodjes-heren)

Het lijstje wordt wel kort hoor, hoog tijd voor wat vers bloed. Nee, ik ben niet alweer zwanger
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 14 februari 2005 @ 09:06:37 #8
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25082401
Lijkt me ook echt te gek, mijn vriendje in 1 keer als papa zien!!!
Volgens mij smelt ik helemaal weg dan...

Bar_en_ Mar: je kunt nog niet naar het babykamertje kijken ,want ik heb geen foto's ervan op fok staan... Ik blijf maar worstelen met de computer en na gister een serie prachtige buikfoto's gemaakt te hebben en met grote trots zelf ingeladen, kwam ik er achter dat alles eerst online moeten staan voor ik het kan posten, wederom een nieuw obstakel, waarvan ik er nog niet achter ben hoe ik het op kan lossen... (en wederom een beetje een off-topic verhaal, sorry! )
  maandag 14 februari 2005 @ 10:20:19 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25082973
Gebeurt er al wat
Ma-maatje
Gomorra

Renzell je mag me je foto's ook wel meelen zet ik ze voor je online
erg benieuwd naar het oranje met paars
pi_25083015
Wat mij betreft hoef je je niets steeds te excuseren voor offtopic gaan, dat wat geschreven wordt(gordijntjes voor de babykamer, foto's babykamer, etc.) zijn toch allemaal dingen die bij de zwangerscha horen, dat vind ik juist leuk om met elkaar te delen. En is in mijn ogen echt niet offtopic.

Vanmiddag op controle bij de verloskundige, en dan krijg ik weer een ijzercheck. Jullie horen van me!

Ma-Maatje, ik ben zelf niet zo van de meldplicht, maar ben wel erg nieuwsgierig naar jeomstandigheden op het moment! Ben je al (aan het) bevallen??
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 februari 2005 @ 10:42:31 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_25083261
Lief Rottdog! Ik heb ze echter inmiddels naar Sugar gemaild, dus die zet ze erop voor me.
Toch bedankt!

En Mel... je hebt eigenlijk wel gelijk hoor, maar aangezien er een schijnbaar nogal verhitte discussie is geweest rondom wel of niet offtopic onderwerpen (een discussie die ik zelf overigens absoluut niet gevolgd heb), heb ik een beetje het idee dat alles dat ook maar enigszins niet in een topic thuis zou kunnen horen, daar ook direct weg moet, vandaar...

Ma-Maatje; jij bent toch wel verdacht lang stil na dat gerommel...
Hmmmm, moeten wij reeds conclusies gaan trekken?
pi_25084202
ben ook erg benieuwd naar de foto's van je kamertje renzell! bij jou gaat het ook echt al heel erg opschieten he..

ma-maatje.. ik vind het wel erg spannend worden hoor! je laat ons wel lekker nieuwschierig zijn!

mel, veel succes bij de verloskundige vanmiddag!

moet zelf ook vanmiddag voor een 41weken controle, dus met ctgscan en echo. Ben erg benieuwd en kan eigenlijk niet wachten hihi.. nu heb ik daar geloof ik nogal veel problemen mee de laatste tijd we gaan zo nog wat foto's maken van de buik en het (nog lege) kamertje. voordat het dadelijk wel echt te laat is..
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_25084318
Ma-maatje, je houdt het wel spannend zeg! Ff een paar Pufjes voor jou
< puf-smilie ... puf smilie >

Alle andere LLM's en LLP's Succes!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_25084664
Ik vind Gomorrah en Ma-maatje allebei verdacht stil. Misschien worden er vandaag wel 2 Valentijnkindjes geboren

Daanbanaantje, sterkte met het wachten meid. Ik weet uit ervaring dat het inene allemaal niet meer zo leuk is als het zo lang duurt Maar het komt allemaal goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_25084806
Jah, Valentijnsbabytjes

Jij ook sterkte he vanmiddag, Daan! Spannend weer voor je

Spekkie, de pufsmile is : % (uiteraard zonder spatie)
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 februari 2005 @ 13:03:59 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25085171
spannend
  maandag 14 februari 2005 @ 13:12:34 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25085263
'Keuvelen' over gordijntjes enzo vind ik juist heel goed hier in Z&G horen hoor! Waar moet je het anders over hebben in je zwangerschap?
Heerlijk om te horen over het wassen van kleertjes, het tutten, het aankleden, het voorbereiden en verheugen enzo!
  maandag 14 februari 2005 @ 13:13:38 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25085275
Oh, en ik zie nu pas dat het wat heel erg stil is rond een aantal dames...

Spannend!
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 13:19:01 #19
43556 miss_dynastie
pi_25085322
Tiiiiiissss stiiiiiiiilllllllll....

Daanbanaantje, heel verstandig om dat nu nog ff te doen, straks is je baby er al die ook mooi is, maar die vast de heeeeele dikke buik van mama ook wel wil zien later
pi_25085554
Hallo allemaal!

Nou, ik ben nog niet voorgepiept hoor en ik denk ook niet dat er vandaag bij ons een valentijntje komt. De 'buikkrampjes' hebben er wel voor gezorgd dat ik de hele zondag op bed heb gelegen met een kruik tegen m'n buik, maar tegen middernacht namen ze zowel in sterkte als in regelmaat af. Ik heb vannacht zelfs goed kunnen slapen. Liggen is ook nu nog gemakkelijker dan zitten merk ik wel, zeker zo achter de laptop. Het lijkt wel of mijn bekken geen hoek van 90 graden meer wil maken (ingedaald hoofdje?). Ik hang dan ook min of meer op mijn stoel nu.

Het zijn gisteren ook echt krampjes gebleven, het waren zeker nog geen weeën. Ik kan me van mijn eerste bevalling nog goed herinneren dat ik bij de eerste krampjes nog twijfelde of het nou weeën waren, maar bij de eerste echte wee wist ik het toen absoluut zeker. Ik heb daarom gisteren ook geen moment gedacht dat we de vk moesten bellen of dat we Grote Zus snel naar oma moesten brengen.

Hoe pijnlijk het ook zo nu en dan al was, ik ben blij dat ik nu ook wat 'voorwerk' heb gehad en... ik heb nu meer het idee dat ik ook geestelijk klaar ben voor deze bevalling. Ik weet nu weer een beetje beter hoe het ook al weer voelt en voel me daardoor minder onzeker (kom maar op met die weeën!).

Vanmiddag ga ik weer naar de vk. Ik wil haar eigenlijk vragen om even te kijken of dit hele gebeuren al wat centimetertjes heeft opgeleverd...

Daan en Mel, ook jullie vanmiddag weer succes bij de APK hè? Word je misschien ook gestript Daan?

Hartstikke leuk om hier jullie meeleef-reacties te lezen zeg. Ik heb zelf vaak van die spannende 'waarom horen we niks?' berichtjes geplaatst en nu gaan ze ineens over mij ! Ik zal proberen om trouw updates te posten (lukt helaas niet vanaf mijn bed).

Groetjes van Ma-Maatje!
pi_25086716
quote:
Op maandag 14 februari 2005 00:03 schreef snakelady het volgende:

Hij zit liever op forum's die over p.c.'s en muziek gaan.
het zou zo over mijn man kunnen gaan

Ma-Maatje: spannend! Ben benieuwd wat de VK vanmiddag zegt! Zag vandaag dat er in het lijstje wel een erg groot 'gat' zit tussen jouw datum en de mijne. Als je dan ook nog eens iets vroeger gaat bevallen moet ik wel zorgen dat ik ook vroeger of tenminste goed op tijd ben. Anders zitten we weer zo'n tijd zonder nieuwe beebs

Bij Gomorrah is het inderdaad verdacht stil vandaag

DaanBanaantje: ook al naar de VK vandaag (volgens mij is maandag VK-dag ofzo..), ben benieuwd hoe het gaat. Wel leuk weer, een echo. Hier kunnen ze dat niet dus ik moet het iedere week 'gewoon' doen met de doptone en wat gepor in m'n buik

Nou, voor mij dus ook VK-dag vandaag, en dan vanavond de yoga. Heb wat verhoging en ben wat moe, dus vandaag is echt verder een niks-dag geworden. Ook lekker
Verder hebben ze van de kraamzorg gebeld maar toen sliep ik nog . Heb teruggebeld maar kon ze nog niet bereiken. Dus ze zullen binnenkort wel langs willen komen voor een afspraak. (mag ook wel met bijna 36 weken)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_25087567
Hallo allemaal!

Het is wel heel lang terug dat ik hier wat van me heb laten horen Beetje druk met van alles gehad. Wel heb ik regelmatig een blik geworpen hierzo, maar echt kwam weinig van terecht om wat te posten.

Iedereen die ondertussen bevallen is wil ik nog van harte feliciteren!!

Ik ben ondertussen al weer 35 weken en 4 dagen Het gaat zo ontzettend snel!! Ik heb nu iets meer dan een weekje verlof en kan je vertellen dat dat heel erg goed bevalt hoor! Mijn zwangerschap gaat echt hartstikke goed, en mag dan ook niet klagen..Tuurlijk, de kwaaltjes die erbij horen kunnen erg vervelend zijn, maar heb ik er wel voor over hoor
Vandaag heb ook ik controle gehad bij de vk en alles is prima in orde! Begon van de week wat steekjes in mn buik te krijgen en een zeurderig gevoel...Volgens de vk is dat normaal en heeft t met de indaling te maken..Want de kleine is al lekker aan t indalen!! En, op de juiste manier gelukkig

We hebben de 'kinderkamer' zo goed als klaar, we nemen de kleine namelijk bij ons op de slaapkamer. Ben nu nog de kleertjes aan het inruimen...zo leuk!! Gewassen had ik ze al, maar wat is dat leuk zeg die kleertje maat pop haha...

Af en toe ben ik het ook wel goed zat hoor, maar gelukkig is dat met vlagen. Voor de rest gaat t echt hierzo!!

Ontzettend spannend voor de dames die nu bovenaan staan joh!!! Zet m op he!!
pi_25087962
update:

we zijn net terug van het ziekenhuis. na eerst een half uur gewacht te hebben mochten we een klein hokje in voor de CTGscan.. t zou ongeveer 20 tot 30 minuten duren, maar doordat het een te strakke lijn was (beebje was te rustig) moesten we daarna nog een keer 20 minuten alleen dan op mn zij ipv zittend. Toen dat klaar was konden we bij de gyn terecht voor de echo. Eerst weer bloeddruk gemeten die 130/75 was, dus niks om over te klagen. Daarna ons kleintje op scherm *wat issie nu al mooi!* nou dat zag er allemaal heel goed uit. Hartje deed het mooi en zag er goed uit, ruggetje ook, hoofdje zat mooi stevig vast en er was nog 15cm vruchtwater.. genoeg dus.. ze zag zelfs de vlokjes en dat schijnt nogal goed te zijn.

tis dus allemaal nog prima daarbinnen en hij sparteld nog vrolijk rond hoewel er niet meer zoveel plek was.

Weer een afspraak gemaakt voor volgende week maandagochtend voor een 42weken controle. Weer met scan en ook inwendig onderzoek en met het plannen van een eventuele bevaldatum.

Maar stiekem hoop ik natuurlijk heel hard dat het niet zover hoeft te komen..

ook al is het een heel dubbel gevoel, ik ben heel erg blij dat alles nog goed gaat in mn buik en dat ie het heel goed doet.. dat is wel een hele geruststelling. Al hoop ik natuurlijk dat ie het binnenkort toch wel een beetje zat is daarbinnen

Snoop: het wachten is voor ons nu echt heel erg moeilijk en ik kan op sommige momenten ook echt wel janken.. tsja hormonen?! hij is gewoon zo ontzettend welkom nu en we zijn zo nieuwschierig!

Mel: hoe was jouw bezoek bij de vk?

miss_dynastie: foto's zijn gemaakt! toch inderdaad echt wel leuk om te zien hoe groot die buik is geworden, haha! zodra ze zijn upgeload zal ik er eentje posten als dat in dank word afgenomen natuurlijk

ma-maatje: leuk dat je je zo braaf even komt melden! haha.. ook al zat ik toch wel erg zenuwachtig te wachten met een HOERA IK BEN BEVALLEN topic van je! hoe was jouw bezoek bij de vk? heeft ze gekeken of je al wat vooruitgang hebt door de krampen?

tearsong: echo was inderdaad weer super om te zien! ben alleen vergeten te vragen of we foto's mee konden krijgen *STOMSTOMSTOM* ik was gewoon zo onder de indruk.. echt, tis al zo'n mooi mensje en zo echt met alles er helemaal op en aan en helemaal AF! alhoewel ik het luisteren naar het hartje toch iedere keer weer zo mooi en bijzonder vind.. en niksdagen zijn alleen maar lekker hoor! haha heb niet anders meer de laatste tijd! veel plezier vanavond bij het yoga-en. Heb je er ook echt wat aan of is het meer voor de gezelligheid?

Luisa: lekker he als die verlofperiode eindelijk is ingegaan?! gelukkig dat alles in orde is met je kleintje.. is ook altijd weer super om te horen.. en geloof me.. je gaat de komende tijd nog heel vaak alle kleertjes opnieuw bekijken, opvouwen en inruimen!

Lieve meiden, dank jullie wel voor de succeswensen enzo.. doet me echt goed!
pi_25088006
P.s: volgens mij zijn Gomorrah en Edje stiekem gewoon al van hun kleintjes aan het genieten
pi_25089083
Weer hallo!

Leuk hoor, Tearsong en Luisa dat jullie als maart-mama's lekker ook posten. Je merkt hier gewoon dat mama's zich meer melden als het verlof eenmaal is ingegaan hè?

DaanBanaantje, ik heb hier met een grote smile je positieve verslag zitten lezen en ik ga nu hard met je meeduimen dat de volgende afspraak niet meer nodig zal zijn. Kop op hè? Ik denk trouwens dat je gelijk hebt over Gomorrah en Edje hoor!

Maandag is hier echt "nationale vk-dag" hè? Tearsong en Mel, komen jullie ook nog even melden hoe het bij jullie is gegaan?

Mijn bezoek aan de vk viel vanmiddag een beetje tegen door nieuws waar ik nogal van geschrokken ben: ons ukkie ligt weliswaar met het koppie naar beneden, maar hij/zij ligt met het neusje richting mijn navel en heeft daarbij de armpjes en beentjes lekker gespreid. Kunnen jullie het je zo een beetje voorstellen? Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik voel de afgelopen week dus aan beide zijden van mijn navel veel beweging, tegelijkertijd. Op deze manier past ukkie niet door mijn bekken, daarvoor moet hij/zij een kwartslagje draaien, zodat het ruggetje OF links OF rechts van mijn navel komt te liggen.

Ik heb hierdoor niet gevraagd of de vk even wilde kijken voelen of ik na het voorwerk van gisteren al ontsluiting heb. Ik wil het daar beneden nu zo veel mogelijk met rust laten om ukkie de tijd te geven voor die draai en een intern onderzoek zou nu ongewild iets op gang kunnen brengen. Ik hoef nu ook nog niet naar het ziekenhuis of zo, ik heb gewoon een nieuwe afspraak voor volgende week maandag als ik precies 40 weken ben.

Positief tintje: ukkie heeft nog genoeg ruimte om te draaien en reageert vaak direct op de aanraking van mijn handen, dus ik ga vanavond proberen om lekker relaxed die kleine de goede kant op te krijgen.

Veel succes voor alle meiden van de Z&G lijst en extra groetjes aan de 2e-streepjes-meiden, nieuwe moeders en alle andere mensen van OUD die hier mee blijven lezen. Leuk om jullie namen hier af en toe op te zien duiken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')