Inderdaad... Coherentie is wat ik in dit seizoen een beetje mis. Er is misschien wel 1 bad guy, maar hij heeft gewoon een compleet arsenaal aan snode plannen klaarliggen en als er eentje mislukt stapt hij vrolijk over op het volgende.quote:Op woensdag 16 maart 2005 00:13 schreef scanman01 het volgende:
Na Tony nu ook Michelle terug en meteen stijgt de spanning van dit seizoen "24". Nu is er in CTU tenminste ook iets gaande wat boeit, iets was hiervoor totaal ontbrak.
Waar de schrijvers nu opeens weer heen willen (iets met de president) lijkt me nu nog wat te ver gaan, maar wie weet hoe dat de komende afleveringen wordt uitgelegd. Feit is wel dat dit seizoen een beetje van de hak op de tak wordt gesprongen en de schrijvers niet precies weten waar ze heen willen. Zo lijkt het tenminste.
Episode 13 is net uitgezonden. Nog 11 te gaan dus.quote:Op woensdag 16 maart 2005 00:22 schreef pascalheister het volgende:
welke aflevering in seizoen 4 zitten we nu ?
Als ik mij aan 1 ding erger dan is het wel het telefoongeluidje van CTU.quote:Op woensdag 16 maart 2005 00:22 schreef Zhenar het volgende:
Ik vond CTU vóór Tony en Michelle's intrede ook interessant dit seizoen trouwens! Maar dat komt misschien doordat ik al blij wordt als ik dat telefoontgeluidje hoor. (Ik heb hem zelfs op mijn eigen mobiel)
quote:Fictional ‘24' brings real issue of torture home
TV hero's tactics debated in world after Abu Ghraib
By Bill Keveney
USA TODAY
In the post-9/11 world, torture has hit the public radar in news reports about Abu Ghraib, congressional questioning of Cabinet nominees and, increasingly, as a featured interrogation tactic on Fox's serial thriller 24 (tonight, 9 ET/PT).
As politicians, pundits and the public debate extreme interrogation, 24 — which is enjoying a surge in critical praise and a 32% jump in viewers this season — has jumped to action.
To thwart a terrorist plot, hero Jack Bauer (Kiefer Sutherland) and his Counter Terrorist Unit have shot a suspect in the leg while interrogating him; subjected the son of the defense secretary to high-tech sensory disorientation; stun-gunned a suspected but innocent colleague; and used a lamp cord to shock information from a businessman.
For 24's producers, in their fourth season of constructing a save-the-world scenario that must be completed in one day, the use of torture is about “real-time” drama, not politics.
“It goes with the 24 conceit that we need information and don't have days to break this person. Sometimes we don't even have hours,” executive producer Howard Gordon says.
24's writers aren't taking a political stand, but they know that the real-world debate, with its pros and cons, is in the public consciousness, Gordon says. The substance of an upcoming episode will hinge on whether the president allows a suspect's torture, he says.
Outsiders have drawn connections between the real world and the fictional 24. The Council on American-Islamic Relations criticized the depiction of Muslim terrorists; a New York Times column compared 24's focus on domestic terror threats to the Bush administration's focus on Iraq; and Karen Greenberg, co-editor of The Torture Papers: The Road to Abu Ghraib, mentioned the series in a Baltimore Sun column about U.S. torture policy.
Alistair Hodgett of Amnesty International credits 24 and A&E's MI-5, which follows the British security service, with realistic depictions that provide “a clearer idea of what torture involves. … They do more to educate than desensitize.”
Gordon says 24 taps into the public's “fear-based wish fulfillment” of having protectors, such as Bauer, who will do whatever is necessary to save society from harm. But it shows a dark side, too.
“Jack Bauer is a tragic character. He doesn't get away with it clean. He's got blood on his hands,” Gordon says. “In some ways, he is a necessary evil.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik vond dat ook een heel geforceerd onderdeel. "Wij hebben zo te leiden onder wat al die 'slechte moslims' allemaal uitvoeren. We zullen je helpen!" Allemaal overbodige aandacht aan twee karakters die we toch nooit meer zien. Een veel te politiek correct.quote:Op woensdag 16 maart 2005 09:42 schreef dapluiz het volgende:
Lag het trouwens aan mij of waren die 2 arabieren in de wapenwinkel ook een beetje om de kritiek tegen te gaan dat elke arabier in de serie een bad guy was ?
Als ze naar Tony had geluisterd zou ze echt op 1 paard wedden. Het risico, hoe klein ook, dat Tony het mis had kon ze niet lopen als verantwoordelijke. Dus zo gek was dat niet.quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:14 schreef Carport het volgende:
Ik heb net ook de nieuwe aflevering gekeken en wat heb ik een hekel gekregen aan Michelle zeg. Ze is nog geen 20 minuten binnen of ze heeft al iemand naar buiten gewerkt. Vervolgens gaat ze ook nog lekker d'r eigen zin doordrammen en luistert ze niet naar Tony
quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:17 schreef scanman01 het volgende:
En dat Michelle die meid eruit knikkerde was juist geweldig
Michelle is![]()
Wat hebben jullie toch tegen Sarah?quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:19 schreef CloudStrife het volgende:
@Carport: dat was toch kicken? Don't fuck with Michelle Dessler. Hahaha, Sarah werd effe geowned, en hoe!
Ja, dat is wel zo, maar zij is nou niet zo heel erg lang directrice geweest daarzo.quote:Op woensdag 16 maart 2005 22:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als ze naar Tony had geluisterd zou ze echt op 1 paard wedden. Het risico, hoe klein ook, dat Tony het mis had kon ze niet lopen als verantwoordelijke. Dus zo gek was dat niet.
Echt niet! "Deze bitch" is precies de persoon die Michelle werd in seizoen 3... de hele reden waarom ik haar zo ben gaan respecteren!quote:Op donderdag 17 maart 2005 00:01 schreef matthijst het volgende:
ik wil de ouwe michelle terug. fuck deze bitch
Ja, met krullen was meer zo'n schattige agent, en nu is het een keiharde "spreek me tegen en ik steek een CTU pas in je aars" bitch..quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:25 schreef dapluiz het volgende:
Met krullen is toch beter
Maar misschien paste dat niet goed bij haar nu nieuw bitch image
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zo tof zijn, en het klinkt aannemelijk, immersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Damn, dat zo echt zo bruut zijn!
Bron: http://24fan.blogspot.com/
[ Bericht 5% gewijzigd door CloudStrife op 19-03-2005 18:29:18 ]
We weten nooit wie ze precies opgepakt hadden, misschien dachten ze alleen dat Peter Kingsley ermee te maken had en hebben ze nooit geweten dat er een Max en Trepkos achter zat. Wie weetquote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:40 schreef jdiezrequejo het volgende:
maar ze hadden de mensen op gepakt die er verantwooordelijk voor waren...
Zo zei de broer van david palmer.. MIsshicne toch niet de goede dan?
quote:Op zondag 20 maart 2005 17:50 schreef Wuder het volgende:
Wanneer komt Chloe weer terug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je had niet verwacht dat ze het niet kon aanvoelen, intrapte en zelf doodgeschoten werd..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:59 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik vind het nu ook een beetje tegenvallen, zeer ongeloofwaardig en wederom een ongeladen pistool, dat was dan weer te voorspelbaar...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder ben ik het eens met het commentaar hierboven, het is leuk, maar het is het telkens net niet dit seizoen. Hopen dat het nog goed komt de komende afleveringen..."I like your energy Kim, use it" Chloe O'Brian, 24
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:20 schreef DaMart het volgende:
Ik vond deze aflevering juist best leuk om te zien. Zat weer wat spanning in, wat actie, en ik ben er van overtuigd dat het nog goed gaat komen dit seizoen, en dat nu gewoon wordt opgebouwd naar een geweldig slot van seizoen 4!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een beetje onwaarschijnlijk allemaal, maar het is een raar seizoen..Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Zou zeer verrassend zijn, maar eigenlijk net zo belachelijk als dat Nina in serie 1 de "moll" bleek te zijn. Dat hebben de schrijvers ook pas op het laatste moment bedacht en als dit waarheid wordt is dat bijna net zoiets.quote:Op woensdag 23 maart 2005 01:38 schreef Zhenar het volgende:
Ik denk trouwens dat... [speculatie] .. knip
en je vergeet de EMP bomquote:Op woensdag 23 maart 2005 07:57 schreef MikeyMo het volgende:
ik vond seizoen 3 eigenlijk beter, daar wisaten ze op een effectieve manier een onderwerp (Het virus) 24 uur lang spannend te houden. Nu hebben wel al een kidnapping gehad, ontploffende kerncentrales en air force one die waarschijnlijk gekaapt gaat worden
en in mindere mate die trein aan het begin natuurlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |