Nee, ik denk dat ik er maar mee ophoudt. Je hebt me iig versteld doen staan, dat moet ik je toegeven. Bovendien zou dit een topic worden zonder specifieke discussies over de "technische" kant van jouw verhaal. Maar het heeft weinig zin om nog met jouw verder te "discusseren": je hebt de kennis niet om je eigen denkfouten in te zien.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon antwoord. Dan kunnen we meteen verder praten...
Hij heeft je al meerdere (met een incrementaal stijgende irritatie) malen een antwoord gegeven!quote:Op maandag 21 februari 2005 22:47 schreef rudeonline het volgende:
Doe ik me best om jou vragen te beantwoorden, en nu weiger jij om mij een simpel antwoord te geven.
Dan zou heel het zonnestelsel opgeslokt worden door het centrale zwarte gat van de melkwegquote:- als de zon stil zou staan dan zouden we er gewoon rondjes omheen blijven draaien.
dat is nou juist mijn puntquote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:07 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Dan zou heel het zonnestelsel opgeslokt worden door het centrale zwarte gat van de melkweg
mjah vergeefse moeite is het al vanaf topic 1quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:46 schreef ATuin-hek het volgende:
vergeefse moeite DionysuZ. Dit heb ik al es proberen uit te leggen met pen en papier
In september wordt op de UT weer begonnen met de colleges Dynamica. Ik nodig je van harte uit om even een mailtje naar onze Rector Magnificus te sturen met de vraag of je alstublieft de cursus mag volgen. Als je bovenstaande quote meestuurt zal hij het zeker niet kunnen weigeren.quote:Op maandag 21 februari 2005 21:31 schreef rudeonline het volgende:
Waarom denk je dat de maan niet op de aarde valt? Waarom vliegen de meeste meteorieten langs de aarde en niet rechtstreeks op de aarde? Menen jullie nou werkelijk dat je niet begrijpt dat een satteliet gewoon naar beneden zou vallen wanneer de aarde "stil" zou staan? Juist omdat de aarde continue in beweging is valt een satteliet om de aarde heen en valt uiteindelijk continue achter de aarde aan.
Nobele oproep, maar uiteraard aan dovemansoren gericht.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 09:08 schreef pfaf het volgende:
Wake up!
Voor de zoveelste keer: DAT LIGT ERAAN TEN OPZICHTE VAN WIE JE HET BEKIJKT!!!quote:Op maandag 21 februari 2005 21:57 schreef rudeonline het volgende:
Staat de zon stil volgens jou? Een simpel ja of nee is voldoende..
De planeten die om de zon draaien, bewegen in een rechte lijn. Alleen door de zwaartekracht van de zon is de ruimte-tijd vervormt, zodat ze om de zon heen draaien. Of maak ik het nu onnodig ingewikkeldquote:Die planeten vliegen in een rechte lijn langs de zon af. Door het zwaartekrachtveld van de zon wordt die rechte lijn afgebogen
Dus als de aarde stilstaat, valt de aarde wel in de zon ( als hij valt staat hij niet echt stil). maar als de zon stil zou staan valt hij niet op de aarde?quote:Op maandag 21 februari 2005 23:00 schreef Dion het volgende:
Rude als de zon stil zou staan dan zou de aarde niet op de zon vallen omdat de aarde genoeg snelheid heeft om dat te verhinderen.
Als de aarde ten opzichte van de zon stil zou staan dan zou hij er dus wel bovenop vallen. zelfde geldt voor de satelieten die om de aarde draaien.
Normaal zou zwaartekracht ook niet middelpuntzoekend zijn. Wat wij waarnemen zijn alleen die uitzonderingsgevallen (planeten, manen) die de goede snelheid hadden om er omheen te kunnen blijven draaien. Alle overige lichamen die dat niet hadden, zijn lang geleden op de zon of planeten gestort en zodoende zien we die niet.
Fysisch gezien is dit klare onzin..quote:Op maandag 21 februari 2005 23:00 schreef Dion het volgende:
Rude als de zon stil zou staan dan zou de aarde niet op de zon vallen omdat de aarde genoeg snelheid heeft om dat te verhinderen.
Als de aarde ten opzichte van de zon stil zou staan dan zou hij er dus wel bovenop vallen. zelfde geldt voor de satelieten die om de aarde draaien.
Normaal zou zwaartekracht ook niet middelpuntzoekend zijn. Wat wij waarnemen zijn alleen die uitzonderingsgevallen (planeten, manen) die de goede snelheid hadden om er omheen te kunnen blijven draaien. Alle overige lichamen die dat niet hadden, zijn lang geleden op de zon of planeten gestort en zodoende zien we die niet.
Als hij begint te vallen staat hij natuurlijk niet meer stil. Gaat meer om het stilzetten. En verder, de aarde is in een baan om de zon en niet andersom, dus ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dus als de aarde stilstaat, valt de aarde wel in de zon ( als hij valt staat hij niet echt stil). maar als de zon stil zou staan valt hij niet op de aarde?
Als de aarde en de zon ten opzichte van elkaar stilstaan, valt de aarde in de zon. Dat wil zeggen, ze trekken elkaar hard aan, en de zon schuift een klein beetje op richting aarde, en de aarde stort hard richting de zon. De reden dat de aarde veel harder naar de zon beweegt dan omgekeerd, is omdat de zon veel zwaarder is.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:09 schreef rudeonline het volgende:
Dus als de aarde stilstaat, valt de aarde wel in de zon ( als hij valt staat hij niet echt stil). maar als de zon stil zou staan valt hij niet op de aarde?
Ik weet niet hoe je hier bijkomt. Ik stelde juist dat als een massa absoluut stil zou staan alle andere massa hier in zou vallen. Daarom zou een massa oneindig groot moeten zijn om de lichtsnelheid te bereiken. Alle overige massa zou er dan in vallen. Of denk je dat als 1 massa de lichtsnelheid haalt, vervolgens het hele heelal versnelt naar 300.000km/sec?quote:Maar volgens mij denkt Rude dat de Aarde een cirkeltje om de Zon beweegt, met de Zon als middelpunt.
Leg eens uit waarom dat onzin isquote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Fysisch gezien is dit klare onzin..
Euj...dat doe ik ook niet. Toch?quote:Op woensdag 23 februari 2005 00:07 schreef Dion het volgende:
Ja? nou?
Dan heb ik toch niets verkeerd gezegd?
Misschien is mijn woordkeus wat ongelukkig geweest maar om maar meteen zonder argumentatie mijn hele post als klare onzin te bestempelen vind ik op zijn minst overtrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |