abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:41:41 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25061930
quote:
Zeer resistente en agressieve variant HIV in VS
Uitgegeven op 12 februari 2005 om 17:35 uur

Amerikaanse artsen hebben zaterdag melding gemaakt van een zeer resistente variant van HIV, het virus dat aids veroorzaakt. Volgens medische deskundigen is de vooral in New York aangetroffen virusvariant resistent tegen alle medicijnen en ontwikkelen patiënten die ermee besmet zijn in een zeer hoog tempo aids. Ook de succesvolle cocktailbehandeling, waarmee veel met HIV geïnfecteerde personen een relatief normaal leven kunnen leiden, slaat bij de nieuwe HIV-variant niet aan, aldus de artsen.

Tot nog toe gaat het om een klein aantal patiënten dat besmet is met de medicijnresistente variant, maar epidemiologen van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC waarschuwen dat de ontdekking van het nieuwe virus mogelijk een teken is dat de cocktailbehandeling op termijn geen oplossing is voor de behandeling van aids.

Patiënten die met de nieuwe, agressieve virusvariant zijn besmet, ontwikkelen soms al drie na maanden na hun besmetting met HIV aids. Bij besmettingen met 'normale' virusvarianten duurt dat gemiddeld tien jaar.
Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/5/54279

Het zat er dik in dat zich resistente HIV-varianten zouden ontwikkelen. Zeker als teveel HIV-patiënten hun cocktails niet slikken.
Hoe cynisch ook, het voordeel van een agressieve HIV-variant is dat mensen die besmet zijn het virus niet aan al te veel mensen kunnen doorgeven. Was HIV maar gelijk zo agressief geweest dan waren er nu niet 39 miljoen mensen besmet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarak op 12-02-2005 20:58:48 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 20:48:59 #2
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25062051
Drie maanden ipv 10 jaar is wel een groot verschil!

Alleen maar meer reden om condooms als een tierelier te verspreiden. FREE CONDOMS!!!!!

Oh, laat maar. "in VS" Lees ik nu. Alsof al die conservatieve christelijke mongeultjes dat allemaal toelaten (heb het over de minderheid in de VS).
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25062428
Ik zag laatst een docu dat aids misschien is verspreid met de polio vaccinatie in afrika. Hiervoor werd gebruik gemaakt van chimpanse nieren en bloed. Als dit waar is is aids een door mensen veroorzaakte en verspreide ziekte, het was bij de VPRO.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25062452
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:12 schreef longinus het volgende:
Ik zag laatst een docu dat aids misschien is verspreid met de polio vaccinatie in afrika. Hiervoor werd gebruik gemaakt van chimpanse nieren en bloed. Als dit waar is is aids een door mensen veroorzaakte en verspreide ziekte, het was bij de VPRO.
eeh.. wie verspreid het nu dan? toch ook de mens??
pi_25062510
snel die gasten die die vorm hebben in quarantaine dood laten gaan!! meteen dat virus de kop in drukken, jammer voor die paar gasten die dan doodgaan, maarja kleine prijs....
pi_25062531
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:41 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het zat er dik in dat zich resistente HIV-varianten zouden ontwikkelen. Zeker als teveel HIV-patiënten hun cocktails niet slikken.
Hoe cynisch ook, het voordeel van een agressieve HIV-variant is dat mensen die besmet zijn het virus niet aan al te veel mensen kunnen doorgeven. Was HIV maar gelijk zo agressief geweest dan waren er nu niet 39 miljoen mensen besmet.
Ik zie niet in hoe het niet slikken van medicijnen kan leiden tot meer resistentie onder patienten. Resistentie onstaat juist bij de gratie van het slikken van medicijnen.
Jesus saves but death prevails.
pi_25062569
Ja me vader vertelde het me een week geleden, een vriend van me was toen aan AIDS overleden en me pa zei dat hij het pas een paar maanden had.
Veel vrienden van me hebben HIV of AIDS, het maakt je echt helemaal kapot.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:31:02 #8
959 opa
De man met de witte shawl
pi_25062730
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 20:41 schreef Tarak het volgende:

[..]

Deksels!
Dat is een harde.
Maar U hebt wel gelijk.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 21:34:01 #9
959 opa
pi_25062778
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:18 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het niet slikken van medicijnen kan leiden tot meer resistentie onder patienten. Resistentie onstaat juist bij de gratie van het slikken van medicijnen.
Resistentie ontstaat door het in het wilde weg toedienen van antibiotica.
pi_25063228
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:21 schreef Jett het volgende:
Ja me vader vertelde het me een week geleden, een vriend van me was toen aan AIDS overleden en me pa zei dat hij het pas een paar maanden had.
Veel vrienden van me hebben HIV of AIDS, het maakt je echt helemaal kapot.
Wat heb jij van vrienden dan?
Niets.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:07:53 #11
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_25063261
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:34 schreef opa het volgende:

[..]

Resistentie ontstaat door het in het wilde weg toedienen van antibiotica.
Resistentie bij bacterieën ontstaat als je je antibioticakuur niet afmaakt, dan overleven sommige de antibioticakuur en krijgen ze de kans er resistentie tegen op te bouwen. Resistentie van HIV heeft overigens niks te maken met antibiotica want dat helpt alleen tegen bacteriën en HIV is een (retro)virus. Tegen virussen kun je alleen virusremmers slikken die de virale reproductie tegengaan maar dat is slechts een hulpmiddel; het immuunsysteem van je lichaam moet het uiteindelijk zelf opknappen.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:13:35 #12
959 opa
pi_25063382
Ik buig,
U hebt de juiste terminologie.
pi_25063405
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:12 schreef longinus het volgende:
Het ontstaan van AIDS: bijwerking van het polio vaccin?!!
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:21:03 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25063532
Lekker belangrijk, ik gebruik toch condooms. Het grootste deel van al die AIDS-homo's heeft het toch aan zichzelf te danken. Onbeschermd nuecken in de darkroom enzo .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25063580
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:07 schreef roobje het volgende:

[..]

Resistentie bij bacterieën ontstaat als je je antibioticakuur niet afmaakt, dan overleven sommige de antibioticakuur en krijgen ze de kans er resistentie tegen op te bouwen. Resistentie van HIV heeft overigens niks te maken met antibiotica want dat helpt alleen tegen bacteriën en HIV is een (retro)virus. Tegen virussen kun je alleen virusremmers slikken die de virale reproductie tegengaan maar dat is slechts een hulpmiddel; het immuunsysteem van je lichaam moet het uiteindelijk zelf opknappen.
Ook hiv kan resistentie opbouwen. Resistentie ontstaat door mutaties in het genoom van het virus, heeft ook niks te maken met het in de wilde weg toedienen van antibiotica. Het is eerder zo dat wanneer hiv remmers op grote schaal worden toegediend, er meer kans is dat er op een gegeven moment resistente varianten ontstaan.
Jesus saves but death prevails.
pi_25063590
Gewoon rubbertje om

Sim-pel
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:30:13 #17
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_25063729
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:23 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ook hiv kan resistentie opbouwen. Resistentie ontstaat door mutaties in het genoom van het virus, heeft ook niks te maken met het in de wilde weg toedienen van antibiotica. Het is eerder zo dat wanneer hiv remmers op grote schaal worden toegediend, er meer kans is dat er op een gegeven moment resistente varianten ontstaan.
Door het gebruiken van HIV remmers ontstaan geen resistente varianten, het is zo dat de resistente vormen overblijven. Survival of the fittest. HIV, en andere virussen zoals influenza, muteren voortdurend.. ook als er geen virusremmers worden gebruikt. Door die voortdurende mutatie is het ook zo lastig om goede medicijnen te ontwikkelen.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:31:49 #18
959 opa
pi_25063756
Bent U Sven Danner of misschien Roel Coutinho?
pi_25063856
Schrikwekkend nieuws!

Safe sex is always better. It's fun, and you don't have to worry as much.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 22:56:08 #20
94405 Tarak
pi_25064170
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 21:18 schreef Shivo het volgende:

[..]

Mensen beginnen wel met slikken, maar blijven dit niet volhouden. Het is ook heel lastig bij AIDS, want je moet de rest van je leven medicijnen blijven slikken. Daarnaast zijn sommige medicijnen zo groot dat je ze nauwelijks door je keel krijgt.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 12 februari 2005 @ 23:18:30 #21
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_25064626
preventief ruimen zou een goede oplossing zijn, nu het virus zich nog niet zo ver verspreid heeft, helaas werkt dat met mensen niet zo als bij dieren...

als dit virus agressiever is dan het gewone virus, is het dan ook makkelijker over te krijgen?
HIV is nu een redelijk 'suf' virus, als jij je in je vinger hebt gesneden en je krijgt dat virus op je hand, dan is er grote kans dat je niet eens besmet raakt, alleen als je echt 'bloedcontact' maakt...als die nieuwe variant zich nou ook via de licht kan verplaatsen dan is het een grote probleem
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zaterdag 12 februari 2005 @ 23:28:47 #22
94405 Tarak
pi_25064862
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 23:18 schreef Molluck het volgende:
preventief ruimen zou een goede oplossing zijn, nu het virus zich nog niet zo ver verspreid heeft, helaas werkt dat met mensen niet zo als bij dieren...

als dit virus agressiever is dan het gewone virus, is het dan ook makkelijker over te krijgen?
HIV is nu een redelijk 'suf' virus, als jij je in je vinger hebt gesneden en je krijgt dat virus op je hand, dan is er grote kans dat je niet eens besmet raakt, alleen als je echt 'bloedcontact' maakt...als die nieuwe variant zich nou ook via de licht kan verplaatsen dan is het een grote probleem
Het is niet waarschijnlijk dat HIV zich ooit via de lucht gaat verplaatsen.
Dat zijn inderdaad de meest beangstigende virussen. Niet voor niets is men zo bang voor Ebola.

Agressief virus wil hier alleen zeggen dat besmetting sneller leidt tot HIV, dus dat deze variant de T-cellen sneller weet uit te schakelen. Het lijkt me niet dat het ook sneller overdraagbaar is.

Preventief ruimen van mensen is iets wat de meeste mensen niet ethisch vinden. Ik zou dit niet aan een besmet persoon en zijn/haar familieleden willen uitleggen. Jij wel?

[ Bericht 8% gewijzigd door Tarak op 12-02-2005 23:34:37 ]
pi_25065116
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef Lemmeb het volgende:
Lekker belangrijk, ik gebruik toch condooms. Het grootste deel van al die AIDS-homo's heeft het toch aan zichzelf te danken. Onbeschermd nuecken in de darkroom enzo .
kneus

hoe kortzichtig kun je zijn?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_25065134
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:23 schreef Taurus het volgende:
Gewoon rubbertje om

Sim-pel
niet als je een Orange-Baby bent
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_25065182
Is dit nieuws?????
Deze variant is al lang bekend in Afrika. BTW Ik las laatst dat op die plaatsen waar de AIDS epidimie als eerste losbarstte, waar een generatie van AIDS wezen is opgegroeid (Jaaaa, Lemmeb, ook hetero's krijgen AIDS.) de epidimie al over de top is en mensen resistent lijken te worden. Ik hb daar geen wetenschappelijke onderbouwing van gezien maar als er hier iemand is die daar meer info over is, dan hoor ik het graag. Credo Mutwa, traditioneel genezer, claimt wel dat hij AIDS kan genezen met behulp van een zeer zeldzame plant.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')