Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/5/54279quote:Zeer resistente en agressieve variant HIV in VS
Uitgegeven op 12 februari 2005 om 17:35 uur
Amerikaanse artsen hebben zaterdag melding gemaakt van een zeer resistente variant van HIV, het virus dat aids veroorzaakt. Volgens medische deskundigen is de vooral in New York aangetroffen virusvariant resistent tegen alle medicijnen en ontwikkelen patiënten die ermee besmet zijn in een zeer hoog tempo aids. Ook de succesvolle cocktailbehandeling, waarmee veel met HIV geïnfecteerde personen een relatief normaal leven kunnen leiden, slaat bij de nieuwe HIV-variant niet aan, aldus de artsen.
Tot nog toe gaat het om een klein aantal patiënten dat besmet is met de medicijnresistente variant, maar epidemiologen van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC waarschuwen dat de ontdekking van het nieuwe virus mogelijk een teken is dat de cocktailbehandeling op termijn geen oplossing is voor de behandeling van aids.
Patiënten die met de nieuwe, agressieve virusvariant zijn besmet, ontwikkelen soms al drie na maanden na hun besmetting met HIV aids. Bij besmettingen met 'normale' virusvarianten duurt dat gemiddeld tien jaar.
eeh.. wie verspreid het nu dan? toch ook de mens??quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:12 schreef longinus het volgende:
Ik zag laatst een docu dat aids misschien is verspreid met de polio vaccinatie in afrika. Hiervoor werd gebruik gemaakt van chimpanse nieren en bloed. Als dit waar is is aids een door mensen veroorzaakte en verspreide ziekte, het was bij de VPRO.
Ik zie niet in hoe het niet slikken van medicijnen kan leiden tot meer resistentie onder patienten. Resistentie onstaat juist bij de gratie van het slikken van medicijnen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/5/54279
Het zat er dik in dat zich resistente HIV-varianten zouden ontwikkelen. Zeker als teveel HIV-patiënten hun cocktails niet slikken.
Hoe cynisch ook, het voordeel van een agressieve HIV-variant is dat mensen die besmet zijn het virus niet aan al te veel mensen kunnen doorgeven. Was HIV maar gelijk zo agressief geweest dan waren er nu niet 39 miljoen mensen besmet.
Deksels!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:41 schreef Tarak het volgende:
[..]
Bron: http://www.nieuws.nl/bericht/5/54279
Hoe cynisch ook, het voordeel van een agressieve HIV-variant is dat mensen die besmet zijn het virus niet aan al te veel mensen kunnen doorgeven. Was HIV maar gelijk zo agressief geweest dan waren er nu niet 39 miljoen mensen besmet.
Resistentie ontstaat door het in het wilde weg toedienen van antibiotica.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het niet slikken van medicijnen kan leiden tot meer resistentie onder patienten. Resistentie onstaat juist bij de gratie van het slikken van medicijnen.
Wat heb jij van vrienden dan?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:21 schreef Jett het volgende:
Ja me vader vertelde het me een week geleden, een vriend van me was toen aan AIDS overleden en me pa zei dat hij het pas een paar maanden had.
Veel vrienden van me hebben HIV of AIDS, het maakt je echt helemaal kapot.
Resistentie bij bacterieën ontstaat als je je antibioticakuur niet afmaakt, dan overleven sommige de antibioticakuur en krijgen ze de kans er resistentie tegen op te bouwen. Resistentie van HIV heeft overigens niks te maken met antibiotica want dat helpt alleen tegen bacteriën en HIV is een (retro)virus. Tegen virussen kun je alleen virusremmers slikken die de virale reproductie tegengaan maar dat is slechts een hulpmiddel; het immuunsysteem van je lichaam moet het uiteindelijk zelf opknappen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:34 schreef opa het volgende:
[..]
Resistentie ontstaat door het in het wilde weg toedienen van antibiotica.
Het ontstaan van AIDS: bijwerking van het polio vaccin?!!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:12 schreef longinus het volgende:
Ik zag laatst een docu dat aids misschien is verspreid met de polio vaccinatie in afrika. Hiervoor werd gebruik gemaakt van chimpanse nieren en bloed. Als dit waar is is aids een door mensen veroorzaakte en verspreide ziekte, het was bij de VPRO.
Ook hiv kan resistentie opbouwen. Resistentie ontstaat door mutaties in het genoom van het virus, heeft ook niks te maken met het in de wilde weg toedienen van antibiotica. Het is eerder zo dat wanneer hiv remmers op grote schaal worden toegediend, er meer kans is dat er op een gegeven moment resistente varianten ontstaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:07 schreef roobje het volgende:
[..]
Resistentie bij bacterieën ontstaat als je je antibioticakuur niet afmaakt, dan overleven sommige de antibioticakuur en krijgen ze de kans er resistentie tegen op te bouwen. Resistentie van HIV heeft overigens niks te maken met antibiotica want dat helpt alleen tegen bacteriën en HIV is een (retro)virus. Tegen virussen kun je alleen virusremmers slikken die de virale reproductie tegengaan maar dat is slechts een hulpmiddel; het immuunsysteem van je lichaam moet het uiteindelijk zelf opknappen.
Door het gebruiken van HIV remmers ontstaan geen resistente varianten, het is zo dat de resistente vormen overblijven. Survival of the fittest. HIV, en andere virussen zoals influenza, muteren voortdurend.. ook als er geen virusremmers worden gebruikt. Door die voortdurende mutatie is het ook zo lastig om goede medicijnen te ontwikkelen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:23 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ook hiv kan resistentie opbouwen. Resistentie ontstaat door mutaties in het genoom van het virus, heeft ook niks te maken met het in de wilde weg toedienen van antibiotica. Het is eerder zo dat wanneer hiv remmers op grote schaal worden toegediend, er meer kans is dat er op een gegeven moment resistente varianten ontstaan.
Mensen beginnen wel met slikken, maar blijven dit niet volhouden. Het is ook heel lastig bij AIDS, want je moet de rest van je leven medicijnen blijven slikken. Daarnaast zijn sommige medicijnen zo groot dat je ze nauwelijks door je keel krijgt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:18 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het niet slikken van medicijnen kan leiden tot meer resistentie onder patienten. Resistentie onstaat juist bij de gratie van het slikken van medicijnen.
Het is niet waarschijnlijk dat HIV zich ooit via de lucht gaat verplaatsen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:18 schreef Molluck het volgende:
preventief ruimen zou een goede oplossing zijn, nu het virus zich nog niet zo ver verspreid heeft, helaas werkt dat met mensen niet zo als bij dieren...
als dit virus agressiever is dan het gewone virus, is het dan ook makkelijker over te krijgen?
HIV is nu een redelijk 'suf' virus, als jij je in je vinger hebt gesneden en je krijgt dat virus op je hand, dan is er grote kans dat je niet eens besmet raakt, alleen als je echt 'bloedcontact' maakt...als die nieuwe variant zich nou ook via de licht kan verplaatsen dan is het een grote probleem
kneusquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef Lemmeb het volgende:
Lekker belangrijk, ik gebruik toch condooms. Het grootste deel van al die AIDS-homo's heeft het toch aan zichzelf te danken. Onbeschermd nuecken in de darkroom enzo.
niet als je een Orange-Baby bentquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |