abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:24:07 #201
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34404669
Hmm daar las ik net nog overheen inderdaad. Visuele effecten merk ik het eerste (En belemmeren me ook om verder iets te doen), maar hoofdpijn heb ik nauwelijks last van..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:32:51 #202
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34404805
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef Alicey het volgende:
Hmm daar las ik net nog overheen inderdaad. Visuele effecten merk ik het eerste (En belemmeren me ook om verder iets te doen), maar hoofdpijn heb ik nauwelijks last van..
in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zien
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:46:10 #203
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34405030
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zien
Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:47:24 #204
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34405053
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.
hoop dat ik ook aan zon lange periode begin
stay frosty
pi_34405095
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef Alicey het volgende:
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren.
Dat ken ik idd, kan mijn linkerarm niet meer gebruiken tijdens een aanval
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:27:17 #206
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_34407396
Het schijnt dat ik mogelijk ook een bepaalde vorm zou kunnen hebben. Heb soms een dikke week koppijn, en 't begint altijd links (vanuit mezelf gezien) zo ongeveer bij m'n slaap, en trekt dan boven m'n oog en neusbrug naar m'n rechteroog.
Ook onder m'n linkeroog heb ik er soms last van. En dat gaat echt dagen door. Dagen waarin ik erg slecht tegen tumult om me heen kan. Normaal heb ik daar al moeite mee, maar als ik koppijn heb, dan moet ik echt rust hebben anders wordt 't erger.
(Un)masking for the greater good.
pi_34511070
Riann, hoofdpijn is geen migraine. Iedereen heeft wel eens hoofdpijn, vooral als je ongesteld bent.
Bluezz, ik was zo opgelucht toen ik jou berichtje las.

Ik heb in de brugklas, zo'n 6 jaar geleden een keer een migraine aanval gehad, die toen heel erg was. Toen had ik, zoals Bluezz zei, een vlekje voor m'n ogen, dacht ook dat het door de zon kwam. Het werd steeds groter, ik voelde me draaierig worden en slap, dacht dat ik iets moest eten, maar nog voordat ik mijn boterham kon pakken stamelde ik maar een beetje tegen m'n vriendin die naast me zat dat ik wat moest eten, de vlekken werden groter, ik kon haast niets meer zien, je ziet dan alles door elkaar lijkt het wel en je hoort een soort gonzen door je hoofd.. alles word slap. Ik weet nog dat mijn tranen begonnen te komen en ik snel mijn spullen pakte (in een soort opwelling, want ik weet er niet veel meer van verder..), naar de leraar liep en vroeg of ik naar huis mocht. Mensen keken naar me weet ik nog en de leraar zag aan me dat het niet goed was, dus mocht ik gelijk weg. Ben toen op de fiets (wat achteraf heel gevaarlijk is natuurlijk, want ik zag alles heel vaag..) huilend naar huis gereden, toen ik thuis kwam waren de vlekken voor mijn ogen al een heel stuk minder.

Ik heb de aanvallen wel eerder gehad. De eerste keer was zelfs toen ik in groep 3 was.. Dus een jaar of 7. Ik was toen met mijn hoofd op de grond gevallen, ik weet nog precies dat ik in de klas zat en de dingen in mijn schrift niet meer kon lezen. Ik mocht toen niet naar huis van de lerares, want de bel ging bijna... :S Knallende hoofdpijn natuurlijk. Ben gelijk met mijn moeder naar de dokter gegaan. Ik weet niet meer wat die zei, maar het zal waarschijnlijk geweest zijn dat ik last heb van stress en hoofdpijn. Elke keer sinds toen en nu, als ik mijn hoofd stoot, ben ik bang dat ik weer vlekken voor mijn ogen krijg enzovoorts. Het werd wel minder, die angst, maar het is nogteeds vervelend.

Ik denk dat ik het in mijn leven een keer of 5 heb gehad.

Het verschilt hoe lang het duurt, soms een halve dag, soms 3 dagen achter elkaar. Bonkende hoofdpijn. Alleen slapen helpt, maar in slaap komen is moeilijk door de pijn. Het hielp altijd als mijn kat bij me ging liggen:) Ik heb nu pilletjes van de dokter, nog niet gebruikt.. Weet ook niet precies wat het is, ik zoek het wel een keer op.

Een paar keer kreeg ik de migraine zomaar uit het niets, andere keren had ik eerst mijn hoofd gestoten ofzo. Het is ook gebeurd (in de kleuterklas!) dat ik een kerstdiner had.. Ik was zo ontzettend zenuwachtig en nerveus dat ik op een gegeven moment niet eens meer kon praten.. Ik haalde alles door elkaar. Ik bedacht wat ik wilde zeggen, maar het kwam er gewoon niet uit.. Allemaal gebrabbel als een soort mongooltje (niet lullig bedoeld, maar ik bedoel, zoals sommige van die mensen praten). Alsof mijn tong niet wilde meewerken. Dat weet ik ook nog heel goed. Maar ik denk niet dat het migraine was, toen ik eenmaal op school was, was het over.

Het is een beetje een erg lang bericht geworden:P Maar ik heb er mijn hele leven zo ontzettend mee gezeten.. En nu eindelijk zie ik eens mensen die precies dezelfde dingen hebben!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:52:14 #208
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34511870
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:25 schreef zebra87 het volgende:
Riann, hoofdpijn is geen migraine. Iedereen heeft wel eens hoofdpijn, vooral als je ongesteld bent.
Bluezz, ik was zo opgelucht toen ik jou berichtje las.

Ik heb in de brugklas, zo'n 6 jaar geleden een keer een migraine aanval gehad, die toen heel erg was. Toen had ik, zoals Bluezz zei, een vlekje voor m'n ogen, dacht ook dat het door de zon kwam. Het werd steeds groter, ik voelde me draaierig worden en slap, dacht dat ik iets moest eten, maar nog voordat ik mijn boterham kon pakken stamelde ik maar een beetje tegen m'n vriendin die naast me zat dat ik wat moest eten, de vlekken werden groter, ik kon haast niets meer zien, je ziet dan alles door elkaar lijkt het wel en je hoort een soort gonzen door je hoofd.. alles word slap. Ik weet nog dat mijn tranen begonnen te komen en ik snel mijn spullen pakte (in een soort opwelling, want ik weet er niet veel meer van verder..), naar de leraar liep en vroeg of ik naar huis mocht. Mensen keken naar me weet ik nog en de leraar zag aan me dat het niet goed was, dus mocht ik gelijk weg. Ben toen op de fiets (wat achteraf heel gevaarlijk is natuurlijk, want ik zag alles heel vaag..) huilend naar huis gereden, toen ik thuis kwam waren de vlekken voor mijn ogen al een heel stuk minder.

Ik heb de aanvallen wel eerder gehad. De eerste keer was zelfs toen ik in groep 3 was.. Dus een jaar of 7. Ik was toen met mijn hoofd op de grond gevallen, ik weet nog precies dat ik in de klas zat en de dingen in mijn schrift niet meer kon lezen. Ik mocht toen niet naar huis van de lerares, want de bel ging bijna... :S Knallende hoofdpijn natuurlijk. Ben gelijk met mijn moeder naar de dokter gegaan. Ik weet niet meer wat die zei, maar het zal waarschijnlijk geweest zijn dat ik last heb van stress en hoofdpijn. Elke keer sinds toen en nu, als ik mijn hoofd stoot, ben ik bang dat ik weer vlekken voor mijn ogen krijg enzovoorts. Het werd wel minder, die angst, maar het is nogteeds vervelend.

Ik denk dat ik het in mijn leven een keer of 5 heb gehad.

Het verschilt hoe lang het duurt, soms een halve dag, soms 3 dagen achter elkaar. Bonkende hoofdpijn. Alleen slapen helpt, maar in slaap komen is moeilijk door de pijn. Het hielp altijd als mijn kat bij me ging liggen:) Ik heb nu pilletjes van de dokter, nog niet gebruikt.. Weet ook niet precies wat het is, ik zoek het wel een keer op.

Een paar keer kreeg ik de migraine zomaar uit het niets, andere keren had ik eerst mijn hoofd gestoten ofzo. Het is ook gebeurd (in de kleuterklas!) dat ik een kerstdiner had.. Ik was zo ontzettend zenuwachtig en nerveus dat ik op een gegeven moment niet eens meer kon praten.. Ik haalde alles door elkaar. Ik bedacht wat ik wilde zeggen, maar het kwam er gewoon niet uit.. Allemaal gebrabbel als een soort mongooltje (niet lullig bedoeld, maar ik bedoel, zoals sommige van die mensen praten). Alsof mijn tong niet wilde meewerken. Dat weet ik ook nog heel goed. Maar ik denk niet dat het migraine was, toen ik eenmaal op school was, was het over.

Het is een beetje een erg lang bericht geworden:P Maar ik heb er mijn hele leven zo ontzettend mee gezeten.. En nu eindelijk zie ik eens mensen die precies dezelfde dingen hebben!
idd mijn manager heeft er vroeger ook veel last van gehad... daarom heeft hij er ook veel begrip voor.. zodra ik migraine krijg probeer ik meestal gewoon door te werken na mijn medicatie als dat niet lukt ga ik hier eerst een uurtje op een bank slapen als het dan nog niet over is ga ik naar huis
stay frosty
pi_35189755
Hallo iedereen, ook ik word geteisterd door afwisselend migraine-aanvallen en spanningshoofdpijn.

En alles wat ik ook maar innam (soms 3000 mg aan pillen, niks werkte! Het nam wel een beetje af, maar liep er gerust drie dagen meer door.
Totdat...jawel een collega van mij met 'Exedrin' aankwam. http://www.excedrin.com/

Echt waar, ik zeg je, Exedrin is een geschenk uit de hemel!!
Als ik er 2 neem, met veel water, ga ik een half uur liggen en vervolgens sta ik na een half uur of en ik huppel weer door het leven alsof ik nog nooit migraine heb gehad. Het is compleet verdwenen! en het blijft ook weg ook voor minimaal 2 a 3 weken. Ik voel me als herboren. Een aantal vrienden, collegas van...hebben het nu ook geprobeerd en bij hen werkt het ook zo.

Het is helaas niet in Europa te verkrijgen. Had nagevraagd waarom en dit was het antwoord:
In response to your recent communication with our Consumer Affairs Department: Thank you for taking the time to contact us. We are pleased to learn of your satisfaction with our Excedrin products and understand your interest in having it made available in other countries. Unfortunately, we do not have approval to market this product and we are forbidden by law to sell direct to consumers in other countries. Our Worldwide Consumer Medicines group is always looking toward new business opportunities; therefore it may be made available in the future. Consumer satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to offer assistance.

Belachelijk vind ik dat, als ik kijk naar de vele positieve reacties en de snelheid van de werking.
Ik heb alle andere pillentroep weggegooid en nog maar 1 potje in de kast staan! En ondertussen laat ik mijn oom en tante elke keer als ze naar Nederland komen een voorraadje meenemen!
Het is daar nota bene gewoon te koop bij de drogist!

Wat ik alleen nog niet snap is, dat er toch een aantal (heleboel) mensen zijn die het niet willen proberen en liever blijven aanmodderen met de neussprays enzo. Ik weet het niet hoor, maar toen ik hoorde hoe dit werkte, had ik zoiets van "hier ermee!!".
pi_35191780
ik heb gelukkig al heel lang geen migraine aanval gehad bij mij leek het altijd veroorzaakt te worden door te weinig of niet regelmatig genoeg eten.. iig voelde ik het altijd vantevoren aankomen, en als ik snel genoeg iets at of dronk kreeg ik er geen last van.. als ik dat niet deed kwamen de bekende vlekken voor mn ogen (waardoor je na 15-30 min helemaal niks meer ziet) en hoefde ik niks meer te proberen..

in het begin duurde de hoofdpijn niet lang, een paar uur, en had ik er elke zoveel weken last van.. over de jaren kreeg ik het minder vaak, maar duurde zon aanval langer (tot ik er uiteindelijk 3+ dagen ziek van was, met vlekjes die ook telkens terugkwamen)..

maar nu heb ik er al een flink aantal maanden geen last meer van gehad, denk doordat ik er zo ontzettend voorzichtig mee ben geworden, en ik bij de eerste verschijnselen direct iets eet&drink.. eigenlijk wil ik er ook niet aan denken, bang dat ik er dan sneller last van krijg
pi_35203826
Ik heb ook last van migraine en spanningshoofdpijnen. aan de rechterkant van mijn hoofd boven mij oog. ik merk wanneer het opkomt ik het het meest merk door ademen door mijn neus.. dat is dan koud, moeilijk om uit te leggen. ik zie geen auras etc maar wel eens vlekken.

Door veel stress en de bekende oorzaken als uitslapen zijn bij mij de oorzaak.
Ik moet zeggen door mijn leven flink op orde te maken heb ik er minder last van.
Het beinvloed echt het sociale leven!!!

Ik heb verschillende medicijnen geprobeert; mig priv, migrafin, ibuprofen pillen en poeders, en nu heb ik max alt, dit werkt de ene keer beter dan de andere keer. moet zeggen dat het alweer een tijdje gelee is dat ik migraine heb gehad..

praise myself instead of the lord!!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zaterdag 18 februari 2006 @ 12:23:08 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_35217076
Heb nog af en toe een aanval. Ik merk dat Maxalt bij mij erg goed werkt. Ik voel mijn hoofd gewoon lichter worden nadat ik het hem ingenomen. Ik snijd een tablet zelfs soms wel eens in tweeen, dat helpt al erg goed. Maar de beste manier is voorkomen. En dat werkt bij mij door op vaste tijden op te staan, ook in het weekend. Op tijd iets te eten en drinken. En niet met de kachel aan slapen.
pi_35668583
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:11:22 #214
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_35671692
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
Veel minder last van migraine sinds ik met de pil gestopt ben .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_35680726
Heb er (als man) heel sporadisch last van... vroeger had ik het bijna elk weekend. Tegenwoordig gelukkig bijna niet meer.

Heb Naramic voor als ik het weer eens heb.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:53:49 #216
119994 aidyl
bla bla bla
pi_35684201
Ik heb ook migraine met aura, bij mij begint het als een hoofdpijn die als een soort vlakje in mn hoofd zit. In het begin is de hoofdpijn er niet als je er niet op let, maar dan wordt ie steeds erger en erger en erger. Dan komt daar nog het aura bij, waardoor ik vooral rood en groentinten anders waarneem. Hierbij zien kleuren er heel anders uit door het ene oog dan door het andere. En dan ga ik nog slecht zien ook, en krijg ik last van mn schouders en nek. Oh ja, en licht is helemaal uit den boze, en eten moet ik ook niet dan

Ik heb nu Imigran, maar eigenlijk vind ik het een rotmiddel. Ik krijg er ongelovelijke nekkrampen van, en mn hele concentratie is weg. En vaak moet ik alsnog minstens een uur erbij slapen om enig effect te merken...

Ik overweeg om een ander medicijn te vragen aan de dokter, mijn ma heeft ook migraine en zij heeft eerst ook Imigran gebruikt maar nu gebruikt ze Maxalt, en dat bevalt haar veel beter. Wie weet werkt dat bij mij ook.

Ik heb nu ongeveer 4 keer per maand migraine, dat is dan meestal 2 x 2 dagen achter elkaar
15 jaar te laat geboren...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:13:31 #217
132711 Negator
You are all just puppets
pi_35693419
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.
Heb exact hetzelfde. Ik heb een periode gehad, dat ik elke dag migraine had. Soms had ik het zo erg dat ik zelfs niet meer kon praten. Maar sinds ik Metoprololtartraat gebruik heb ik er geen last meer van.
Take me to the promised land...
pi_35694374
als ik migraine krijg heb ik ook een vlek voor mn oog, telkens op dezelfde plek met bewegende streepjes in. Als deze weg is krijg ik het gevoel alsof mn tong en lippen slapen en daarna de hele linkerkant van mn lichaam. Voelt heel eng aan. En dan komt de knallende koppijn.

Ik heb er nu medicijnen tegen gekregen van de dokter, dus als ik weer die vlek krijg moet ik deze innemen en dan zal ik niet meer het gevoel hebben dat mn halve lichaam slaapt. Weet nog niet of het werkt. Ik heb gelukkig niet zo vaak migraine..4/5 keer in het jaar
pi_35694971
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Ik ben veranderd van pil juist omdat ik migraine/hoofdpjn vaak had. Ik gebruik nu Cilest, maar tijdelijk gestopt. Deze pil helpt wel hoor heb minder last van hoofdpijn/migraine.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_35806440
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:

klik!

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:20:28 #221
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35806570
ik had er vroeger vaak last van, maar om mij volstrekt onduidelijke redenen heb ik het nooit meer, heb er nooit iets tegen geslikt ofzo, ik weet het echt niet, je zal mij er iig niet over horen klagen dat het weg is , maar er is dus hoop voor eenieder die er (nog) wel last van heeft
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:21:45 #222
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_35806618
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:

klik!

vet

ik merk wel dat blowen en drinken helpen bij mij
Blowen = verwijd te bloedvaten.
alcohol = verdunt het bloed.
stay frosty
pi_35834935
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:

klik!

ik heb het pas al uit geprobeert met een zeer lage dosis van ongeveer 0,3 gram droge paddos (10% van trip dosis) en de migraine was in 30 min helemaal weg
  woensdag 8 maart 2006 @ 10:11:03 #224
120251 thaMoon
ja nee....!
pi_35836936
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

vet

ik merk wel dat blowen en drinken helpen bij mij
Blowen = verwijd te bloedvaten.
alcohol = verdunt het bloed.
Als je migraine hebt, zijn je bloedvaten eerst vernauwd en vervolgens verwijd.
Dus als je wil dat het minder wordt, moeten je bloedvaten weer vernauwen. Een effect dat caffeïne veroorzaakt, vandaar dat het ook in veel medicijnen is verwerkt.

Ook warmte kan de pijn erger maken, doordat de bloedvaten verwijden.
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
pi_35839266
Klopt, hoge caffeinedosis helpt (enigszins).

Ik heb gisteren trouwens ook de proef op de som genomen: vanaf gistermiddag lichte migraineachtige hoofdpijn, gapen, last van licht, etcetera.

Dus voor het eten een Philosophers' Stone naar binnen gewerkt, en een uurtje later werd de hoofdpijn minder, voor een uur of drie.

Helaas kwam de hoofdpijn daarna weer terug

Dus volgende keer maar iets meer proberen, hoewel ik van de paddo zelf ook wel wat voelde: de reclames op TV waren aardig 3D voor een half uurtje
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')