in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zienquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef Alicey het volgende:
Hmm daar las ik net nog overheen inderdaad. Visuele effecten merk ik het eerste (En belemmeren me ook om verder iets te doen), maar hoofdpijn heb ik nauwelijks last van..
Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zien
hoop dat ik ook aan zon lange periode beginquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.
Dat ken ik idd, kan mijn linkerarm niet meer gebruiken tijdens een aanvalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef Alicey het volgende:
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren.
idd mijn manager heeft er vroeger ook veel last van gehad... daarom heeft hij er ook veel begrip voor.. zodra ik migraine krijg probeer ik meestal gewoon door te werken na mijn medicatie als dat niet lukt ga ik hier eerst een uurtje op een bank slapen als het dan nog niet over is ga ik naar huisquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:25 schreef zebra87 het volgende:
Riann, hoofdpijn is geen migraine. Iedereen heeft wel eens hoofdpijn, vooral als je ongesteld bent.
Bluezz, ik was zo opgelucht toen ik jou berichtje las.
Ik heb in de brugklas, zo'n 6 jaar geleden een keer een migraine aanval gehad, die toen heel erg was. Toen had ik, zoals Bluezz zei, een vlekje voor m'n ogen, dacht ook dat het door de zon kwam. Het werd steeds groter, ik voelde me draaierig worden en slap, dacht dat ik iets moest eten, maar nog voordat ik mijn boterham kon pakken stamelde ik maar een beetje tegen m'n vriendin die naast me zat dat ik wat moest eten, de vlekken werden groter, ik kon haast niets meer zien, je ziet dan alles door elkaar lijkt het wel en je hoort een soort gonzen door je hoofd.. alles word slap. Ik weet nog dat mijn tranen begonnen te komen en ik snel mijn spullen pakte (in een soort opwelling, want ik weet er niet veel meer van verder..), naar de leraar liep en vroeg of ik naar huis mocht. Mensen keken naar me weet ik nog en de leraar zag aan me dat het niet goed was, dus mocht ik gelijk weg. Ben toen op de fiets (wat achteraf heel gevaarlijk is natuurlijk, want ik zag alles heel vaag..) huilend naar huis gereden, toen ik thuis kwam waren de vlekken voor mijn ogen al een heel stuk minder.
Ik heb de aanvallen wel eerder gehad. De eerste keer was zelfs toen ik in groep 3 was.. Dus een jaar of 7. Ik was toen met mijn hoofd op de grond gevallen, ik weet nog precies dat ik in de klas zat en de dingen in mijn schrift niet meer kon lezen. Ik mocht toen niet naar huis van de lerares, want de bel ging bijna... :S Knallende hoofdpijn natuurlijk. Ben gelijk met mijn moeder naar de dokter gegaan. Ik weet niet meer wat die zei, maar het zal waarschijnlijk geweest zijn dat ik last heb van stress en hoofdpijn. Elke keer sinds toen en nu, als ik mijn hoofd stoot, ben ik bang dat ik weer vlekken voor mijn ogen krijg enzovoorts. Het werd wel minder, die angst, maar het is nogteeds vervelend.
Ik denk dat ik het in mijn leven een keer of 5 heb gehad.
Het verschilt hoe lang het duurt, soms een halve dag, soms 3 dagen achter elkaar. Bonkende hoofdpijn. Alleen slapen helpt, maar in slaap komen is moeilijk door de pijn. Het hielp altijd als mijn kat bij me ging liggen:) Ik heb nu pilletjes van de dokter, nog niet gebruikt.. Weet ook niet precies wat het is, ik zoek het wel een keer op.
Een paar keer kreeg ik de migraine zomaar uit het niets, andere keren had ik eerst mijn hoofd gestoten ofzo. Het is ook gebeurd (in de kleuterklas!) dat ik een kerstdiner had.. Ik was zo ontzettend zenuwachtig en nerveus dat ik op een gegeven moment niet eens meer kon praten.. Ik haalde alles door elkaar. Ik bedacht wat ik wilde zeggen, maar het kwam er gewoon niet uit.. Allemaal gebrabbel als een soort mongooltje (niet lullig bedoeld, maar ik bedoel, zoals sommige van die mensen praten). Alsof mijn tong niet wilde meewerken. Dat weet ik ook nog heel goed. Maar ik denk niet dat het migraine was, toen ik eenmaal op school was, was het over.
Het is een beetje een erg lang bericht geworden:P Maar ik heb er mijn hele leven zo ontzettend mee gezeten.. En nu eindelijk zie ik eens mensen die precies dezelfde dingen hebben!
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
Heb exact hetzelfde. Ik heb een periode gehad, dat ik elke dag migraine had. Soms had ik het zo erg dat ik zelfs niet meer kon praten. Maar sinds ik Metoprololtartraat gebruik heb ik er geen last meer van.quote:Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.
Ik ben veranderd van pil juist omdat ik migraine/hoofdpjn vaak had. Ik gebruik nu Cilest, maar tijdelijk gestopt. Deze pil helpt wel hoor heb minder last van hoofdpijn/migraine.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
vetquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:
klik!
![]()
ik heb het pas al uit geprobeert met een zeer lage dosis van ongeveer 0,3 gram droge paddos (10% van trip dosis) en de migraine was in 30 min helemaal wegquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:
klik!
![]()
Als je migraine hebt, zijn je bloedvaten eerst vernauwd en vervolgens verwijd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vet
ik merk wel dat blowen en drinken helpen bij mij
Blowen = verwijd te bloedvaten.
alcohol = verdunt het bloed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |