abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25028860
Hoi,

Dat is ook wat.. heb ik na 3 weken eindelijk iets wat lijkt op wat ik besteld heb binnen.. zet ik het spulletje in elkaar doet de boel het niet..

Voor dat ik ga liggen huilen bij de helpdesk stel ik hier even het probleem voor:

een MSi main board (via k8m800 8237 cs) K8M Neo V met AMD sempron cpu(3100+)

in een mooie a-open kast qf50c

Ik prak het zaakje op zeer beheerste wijze in elkaar. start het systeem maar sorry no sigar geen sjoege uit te krijgen

Wel draaiende fans (voeding werkt dus) geen knipperende ledjes die indiceren dat er iets mis is.. maar geen bios schermpje geen gezeik over wel of geen fdd wel of geen hd (want die sluit ik altijd pas later aan als ik weet dat alles werkt..)

van de resp. websites wordt ik niet wijzer.. Wat kan ik proberen voordat de zon weer opkomt?

[ Bericht 2% gewijzigd door raarmaarwaar op 10-02-2005 21:47:05 (url repareren) ]
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
pi_25028946
4 pins 12 volt stekker aangesloten?
Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.
pi_25029076
goeie.. maar dat heb ik inderdaad (op de juiste manier)

duurde even voor ik hem kon vinden in die draden boel
pi_25029234
je cpu snelheid op 333 mhz ingesteld ? (jumpers ?)
Niks vragen, gewoon doen (maar ik ken je niet als het mis gaat!)
pi_25029281
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:54 schreef jvcs het volgende:
je cpu snelheid op 333 mhz ingesteld ? (jumpers ?)
Dat ding hoort op 400 te draaien.
Heb je wel 200 mhz geheugen? Pc3200 dus.
Anders even een enkel ander reepje proberen
pi_25029429
leuk dat je over jumpertjes begint.. Die zijn er dus errug winig.. allen om je geluid naar achteren te verwijzen bij gebrek aan front bracket (heb ik dus die gaan er straks tjoep!! uit.

en er is een clear Cmos jumpertje

meer springertjes kan ik niet vinden (ik heb nog wel een doosje om mee te strooien..)

er zit maar een enkel reepje ram in

effe eruit roppen om te checken..

een mdt (c) ddr 512 pc 400 cl 2,5

maar ja gemaakt in duitsland... zou het daaraan liggen?
pi_25029662
cmos al gecleared?

wat voor vga kaart? probeer een andere of geen (gaat ie ws piepen als t goed is)
moet wel een 1,5 v zijn (oudere kaarten zijn dacht ik 3,3 oid)
pi_25029748
wat nou kaart? als ik al een vga kaart erin zou willen proppen zou ik eerst het zaakje op orde brengen met de on-board vga kaart (daar mag je vanuit gaan dat íe werkt...

hij doet niet piepen niet.

(ik heb nu ook zoveel mogelijk losgekoppelt en ook die dropvetertjes naar het speakertje want hij deed toch niet piepen niet
pi_25029809
sorry ik wordt een beetje chagrijnig
pi_25029825
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 22:21 schreef raarmaarwaar het volgende:
wat nou kaart? als ik al een vga kaart erin zou willen proppen zou ik eerst het zaakje op orde brengen met de on-board vga kaart (daar mag je vanuit gaan dat íe werkt...

hij doet niet piepen niet.

(ik heb nu ook zoveel mogelijk losgekoppelt en ook die dropvetertjes naar het speakertje want hij deed toch niet piepen niet
Heb je je beeldscherm nu aangesloten op de onboard d-sub connector?
Je onboard vga kaart moet je misschien eerst inschakelen in de bios.
Daarom zou ik er een AGP kaart instoppen.
pi_25030057
heb ik niet.. snif
pi_25030124
maar wel PCI

maar dat werkt ook niet zonder BIOS in te stellen...
pi_25030138
Ook geen pci ?? jammer
die moet je even lenen dan

moet je even kijken in je handleiding of er ergens de functie bestaat om de onboard vga kaart in te schakelen in de bios, en als je handleiding beetje goed de bios functies beschrijft kan je het proberen blind te doen (er dus vanuitgaande dat je systeem verder werkt maar je simpelweg geen beeld krijgt)
pi_25030168
en inderdaad.. twee verschillende kaartjes gestes.. but no luck
pi_25030299
ik moet 6 naar beneden (integrated periphials) en dan staat er niets meer in het boekje
pi_25030319
tja... dan weet ik t ook niet.
hang er es een hd aan en kijk of die opspint.
Zoniet lijkt t me toch een voeding probleem, zowel zou ik ander geheugen proberen en een agp kaart
pi_25030391
hd spint wel op (had ik dat niet al gepost?) anders had ik ook al een voeding uit een andere pc gehaald...

stomme agp kaart / geheugen

Wie leent mij dat even?
  donderdag 10 februari 2005 @ 23:02:25 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25032012
gleoiende gloeiende .. nou ben ik het zat hoor
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:09:24 #20
89730 Drugshond
pi_25032071
ghe ghe ghe... ik ben ook gestopt.... morgen weer met frisse kop verder kijken... Deze PC doet het prima en een KVM Switch is toch wel makkelijk bij het testen..
pi_25036468
laptop is ook leuk.. Staan nu 4 bakjes op mijn bureau.. maar ik ga nu pitten.. mijn image voor de andere pc's (maar dan echt voor mijn werk) is klaar.. morgen in een uurtje de rest even imagen en Hopla.. weer fijne machientjes
pi_25037634
heeft er iemand instructies hoe ik de on board vga kaart aan kan zetten zonder beeld .. Ik bedoel

starten <del> drukken
6x down.. en dan?
pi_25057222
nu heb ik beeld. een agp kaart rijker en 100 euro lichter

nu bevriest windows (xp-pro(nl) ) elke keer bij het kopieren van bestanden.. of net na het openen van de grafische schil..

Whelp
pi_25057491
harde schijf in 2 gedeeld (150 Gb) in 20% 80% om problemen te voorkomen. maar blijkbaar wil hij nog steeds niet
pi_25077860
Nu is het echt over..

nadat ik in dos de schijf in 2 heb gedeeld en een deel van 10 gb heb gemaakt en geformateerd liep hij vast vlak voor ik het label in kon tikken. Ik kreeg nog even een prompt toen ik rebootte en ik dacht dat ik uit de brand was.

Toen dacht ik laat ik xp weer gaan instaleren (poging 12) en toen wilde hij niet booten..

dus ik koppel alles weer af (dus kaal booten met allen mobo cpu en ram.. én mijn agp kaartje van 100 geuro)

ineens was mijn moederbord uit zichzelf tot de conclusie gekomen dat er ergens een onboard grafische kaar t stond te wachten op instructies... en daar gaf het beestje ineens beeld op.

Maar niet voor lang want ik had inmiddels ook mijn keyboerd afgekoppeld.. dus na de volgende re-boot deed het beestje nix meer.. dus ook na prutsen (wel agp /geen agp kaart... ddr ram in andere sleuf.. wel keyboard geen keyboard ander keyboard ander scherm (ik wist het echt allemaal niet meer) heb ik het opgegeven)

Nog een verwoede poging gedaan.. zoals de helpdesk van alternate had opgedragen..

voeding eruit gesloopt, mobo eruit en op het matje uit het doosje eens met alleen cpu, ram en mobo (duh) geboot.. Niets..

dan maar met agp kaartje..

niets
----------------------

(ik krijg wel ledjes.. 1 zielig piepje van mijn speaker (ja ik leef) de ledjes doen het braaf indien aangesloten.. schijf begint te zwieren cd-rom denkt ook leuk mee te doen... alleen floppy seek doet ie niet)

Nog geniale ideeën voordat ik vandaag maar eens vroeg ga slapen?
  maandag 14 februari 2005 @ 07:37:31 #26
89730 Drugshond
pi_25081964
quote:
Op zondag 13 februari 2005 23:08 schreef raarmaarwaar het volgende:
Nu is het echt over..

nadat ik in dos de schijf in 2 heb gedeeld en een deel van 10 gb heb gemaakt en geformateerd liep hij vast vlak voor ik het label in kon tikken. Ik kreeg nog even een prompt toen ik rebootte en ik dacht dat ik uit de brand was.

Toen dacht ik laat ik xp weer gaan instaleren (poging 12) en toen wilde hij niet booten..

dus ik koppel alles weer af (dus kaal booten met allen mobo cpu en ram.. én mijn agp kaartje van 100 geuro)

ineens was mijn moederbord uit zichzelf tot de conclusie gekomen dat er ergens een onboard grafische kaar t stond te wachten op instructies... en daar gaf het beestje ineens beeld op.

Maar niet voor lang want ik had inmiddels ook mijn keyboerd afgekoppeld.. dus na de volgende re-boot deed het beestje nix meer.. dus ook na prutsen (wel agp /geen agp kaart... ddr ram in andere sleuf.. wel keyboard geen keyboard ander keyboard ander scherm (ik wist het echt allemaal niet meer) heb ik het opgegeven)

Nog een verwoede poging gedaan.. zoals de helpdesk van alternate had opgedragen..

voeding eruit gesloopt, mobo eruit en op het matje uit het doosje eens met alleen cpu, ram en mobo (duh) geboot.. Niets..

dan maar met agp kaartje..

niets
----------------------

(ik krijg wel ledjes.. 1 zielig piepje van mijn speaker (ja ik leef) de ledjes doen het braaf indien aangesloten.. schijf begint te zwieren cd-rom denkt ook leuk mee te doen... alleen floppy seek doet ie niet)

Nog geniale ideeën voordat ik vandaag maar eens vroeg ga slapen?
  • Trekt je voeding het wel...?
  • wellicht is het zinvol om eerst met 1 geheugen reep op te starten.
  • En wat te denken van een Bios update.
  • pi_25082762
    heb je een d-bracket (die 2 extra usb poorten met 4 ledjes die je achterin kan stoppen?)

daar staan al je errors uitgelegd.

je ervaart wel zoveel vreemde fouten, ik zou beginnen met het mobo te vervangen, een mobo dat een onboard vga controller heeft moet altijd beeld geven als er geen agp kaar tinzit. dus daaruit kun je al afleiden dat hij een probleem heeft. is je cpu wel supported door je huidige bios rev? is je geheugen wel supported? (en nee, je kunt zomaar elk geheugen in elke pc rammen, zelfs al zou het compatible moeten zijn)

[offtopic]
    en verder, tja, ik werk in een computerzaak, het is mijn broodwinning, dit zie ik normaal graag. mensen moeten weer op de centjes beknibbelen en gaan dan online kopen. krijgen geen advies, moeten dus zelf maar alles uitzoeken, komen er dan achter dat wat zou moeten werken vaak niet werkt, omdat iedereen standaarden anders interpreteerd, en komen dan tot de conclusie dat het niet gaat werken. de internetwinkel scheept ze af, ze hebben immers hun geld al binnen, en uit pure wanhoop komen ze dan maar bij de computerzaak terecht. daar wordt hun per definitie een poot uitgetrokken als ze zien dat ht systeem online is gekocht, want iedere zelfstandige ondernemer heeft er een hekel aan.

moraal van dit verhaal: als je niet goed thuis bent in computers, en geen goede voorbereiding hebt getroffen (welk geheugen werkt met welk mobo, welke voeding heb ik nodig) kun je beter een 50 tot 100 euro meer betalen in een computerzaak (vaak scheelt het nog geen 50 euro) en dan wel iets goeds krijgen. je weet altijd zeker dat je een goede pc hebt, bij een fatsoenlijk bedrijf krijg je gratis 3 maanden onsite garantie, en 2 jaar garantie op de pc, en staan ze je graag te woord met goed advies.

oftewel, 50 euro uitgespaard en jezelf een hoop problemen op de hals gehaald
    [/offtopic]
    en dank u meneer Dood,
    dat u af en toe wat neemt.
    Ik weet nu wat verdriet is,
    en onze tijd is maar geleend.
    pi_25085560
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 09:56 schreef freak1 het volgende:
    heb je een d-bracket (die 2 extra usb poorten met 4 ledjes die je achterin kan stoppen?)

daar staan al je errors uitgelegd.
    een d-bracket heb ik helaas niet
    quote:
    je ervaart wel zoveel vreemde fouten, ik zou beginnen met het mobo te vervangen, een mobo dat een onboard vga controller heeft moet altijd beeld geven als er geen agp kaar tinzit. dus daaruit kun je al afleiden dat hij een probleem heeft.

de keer dat ik beeld had (met die agp kaart) gaf de bios aan dat het agp slot de standard vga poort was...
    quote:
    is je cpu wel supported door je huidige bios rev? is je geheugen wel supported? (en nee, je kunt zomaar elk geheugen in elke pc rammen, zelfs al zou het compatible moeten zijn)
    memory en cpu zijn supported..
    quote:
    [offtopic]
    en verder, tja, ik werk in een computerzaak, het is mijn broodwinning, dit zie ik normaal graag. mensen moeten weer op de centjes beknibbelen en gaan dan online kopen. krijgen geen advies, moeten dus zelf maar alles uitzoeken, komen er dan achter dat wat zou moeten werken vaak niet werkt, omdat iedereen standaarden anders interpreteerd, en komen dan tot de conclusie dat het niet gaat werken. de internetwinkel scheept ze af, ze hebben immers hun geld al binnen, en uit pure wanhoop komen ze dan maar bij de computerzaak terecht. daar wordt hun per definitie een poot uitgetrokken als ze zien dat ht systeem online is gekocht, want iedere zelfstandige ondernemer heeft er een hekel aan.

moraal van dit verhaal: als je niet goed thuis bent in computers, en geen goede voorbereiding hebt getroffen (welk geheugen werkt met welk mobo, welke voeding heb ik nodig) kun je beter een 50 tot 100 euro meer betalen in een computerzaak (vaak scheelt het nog geen 50 euro) en dan wel iets goeds krijgen. je weet altijd zeker dat je een goede pc hebt, bij een fatsoenlijk bedrijf krijg je gratis 3 maanden onsite garantie, en 2 jaar garantie op de pc, en staan ze je graag te woord met goed advies.

oftewel, 50 euro uitgespaard en jezelf een hoop problemen op de hals gehaald
    [/offtopic]

Meer dan 50 euro bespaard. En een standaard configuratie besteld. Maar door beperkte beschikbaarheid heeft alternate in al haar wijsheid besloten een ander mobo te leveren.

En ik heb maar 1 reepje Ram. maar ik heb nu zin om een extra reepje te kopen om daar eens mee te testen.

Computerzaken kunnen ook een online afdeling hebben. En ze hebben ook telefoon. Niet alleen in computerzaken waar je met je netjes door je moeder getreken broek staat te verkopen leveren kwaliteit.. Sterker nog. Ik was zaterdag in een zaakje daar stond de verkoper te verkondigen dat hij zijn systeem kon beveiligen met norton systemworks. het zou er echt sneller van worden en beschermen tegen spy-ware!!

laat me dus niet lachen..

Ik kan trouwens best zelf uitzoeken wat waarbij past.. Je kunt op de site van msi (zie o.p.) kun je zien wat supported is...

de cpu is suported,

de voeding is krachtig genoeg (maar misschien mag dat wel beter.)

de agp kaart werkte..

ram was er netjes bijgezocht ...

ik doe niet zomaar wat.. Ik ben geen newbie

pi_25085594
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 07:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• Trekt je voeding het wel...?
  • wellicht is het zinvol om eerst met 1 geheugen reep op te starten.
  • En wat te denken van een Bios update.
  • ik moet eens kijken of ik een zwaardere heb liggen om eens mee te testen.
  • heb er maar een
  • zonder beeld? (msi raad het af)

verder: Goeie input!!!
  • sorry.. ik kan er ook niets aan doen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')