Dat ding hoort op 400 te draaien.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:54 schreef jvcs het volgende:
je cpu snelheid op 333 mhz ingesteld ? (jumpers ?)
Heb je je beeldscherm nu aangesloten op de onboard d-sub connector?quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:21 schreef raarmaarwaar het volgende:
wat nou kaart? als ik al een vga kaart erin zou willen proppen zou ik eerst het zaakje op orde brengen met de on-board vga kaart (daar mag je vanuit gaan dat íe werkt...
hij doet niet piepen niet.
(ik heb nu ook zoveel mogelijk losgekoppelt en ook die dropvetertjes naar het speakertje want hij deed toch niet piepen niet
quote:Op zondag 13 februari 2005 23:08 schreef raarmaarwaar het volgende:
Nu is het echt over..
nadat ik in dos de schijf in 2 heb gedeeld en een deel van 10 gb heb gemaakt en geformateerd liep hij vast vlak voor ik het label in kon tikken. Ik kreeg nog even een prompt toen ik rebootte en ik dacht dat ik uit de brand was.
Toen dacht ik laat ik xp weer gaan instaleren (poging 12) en toen wilde hij niet booten..
dus ik koppel alles weer af (dus kaal booten met allen mobo cpu en ram.. én mijn agp kaartje van 100 geuro)
ineens was mijn moederbord uit zichzelf tot de conclusie gekomen dat er ergens een onboard grafische kaar t stond te wachten op instructies... en daar gaf het beestje ineens beeld op.
Maar niet voor lang want ik had inmiddels ook mijn keyboerd afgekoppeld.. dus na de volgende re-boot deed het beestje nix meer.. dus ook na prutsen (wel agp /geen agp kaart... ddr ram in andere sleuf.. wel keyboard geen keyboard ander keyboard ander scherm (ik wist het echt allemaal niet meer) heb ik het opgegeven)
Nog een verwoede poging gedaan.. zoals de helpdesk van alternate had opgedragen..
voeding eruit gesloopt, mobo eruit en op het matje uit het doosje eens met alleen cpu, ram en mobo (duh) geboot.. Niets..
dan maar met agp kaartje..
niets
----------------------
(ik krijg wel ledjes.. 1 zielig piepje van mijn speaker (ja ik leef) de ledjes doen het braaf indien aangesloten.. schijf begint te zwieren cd-rom denkt ook leuk mee te doen... alleen floppy seek doet ie niet)
Nog geniale ideeën voordat ik vandaag maar eens vroeg ga slapen?
een d-bracket heb ik helaas nietquote:Op maandag 14 februari 2005 09:56 schreef freak1 het volgende:
heb je een d-bracket (die 2 extra usb poorten met 4 ledjes die je achterin kan stoppen?)
daar staan al je errors uitgelegd.
quote:je ervaart wel zoveel vreemde fouten, ik zou beginnen met het mobo te vervangen, een mobo dat een onboard vga controller heeft moet altijd beeld geven als er geen agp kaar tinzit. dus daaruit kun je al afleiden dat hij een probleem heeft.
memory en cpu zijn supported..quote:is je cpu wel supported door je huidige bios rev? is je geheugen wel supported? (en nee, je kunt zomaar elk geheugen in elke pc rammen, zelfs al zou het compatible moeten zijn)
quote:[offtopic]
en verder, tja, ik werk in een computerzaak, het is mijn broodwinning, dit zie ik normaal graag. mensen moeten weer op de centjes beknibbelen en gaan dan online kopen. krijgen geen advies, moeten dus zelf maar alles uitzoeken, komen er dan achter dat wat zou moeten werken vaak niet werkt, omdat iedereen standaarden anders interpreteerd, en komen dan tot de conclusie dat het niet gaat werken. de internetwinkel scheept ze af, ze hebben immers hun geld al binnen, en uit pure wanhoop komen ze dan maar bij de computerzaak terecht. daar wordt hun per definitie een poot uitgetrokken als ze zien dat ht systeem online is gekocht, want iedere zelfstandige ondernemer heeft er een hekel aan.
moraal van dit verhaal: als je niet goed thuis bent in computers, en geen goede voorbereiding hebt getroffen (welk geheugen werkt met welk mobo, welke voeding heb ik nodig) kun je beter een 50 tot 100 euro meer betalen in een computerzaak (vaak scheelt het nog geen 50 euro) en dan wel iets goeds krijgen. je weet altijd zeker dat je een goede pc hebt, bij een fatsoenlijk bedrijf krijg je gratis 3 maanden onsite garantie, en 2 jaar garantie op de pc, en staan ze je graag te woord met goed advies.
oftewel, 50 euro uitgespaard en jezelf een hoop problemen op de hals gehaald
[/offtopic]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 14 februari 2005 07:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]Trekt je voeding het wel...? wellicht is het zinvol om eerst met 1 geheugen reep op te starten. En wat te denken van een Bios update.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |