Yes! Een kennerquote:Op vrijdag 11 februari 2005 01:49 schreef Zanderrr het volgende:
Wishbone Ash, die eerste foto is de hoes van "Wishbone Four"
Aan bezoekcijfers, verkoopcijfers en hits?quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Tjsa, hoe bepaal je populariteit...
Toevallig wel hun twee bestverkochte. Multiplatina allebei. En The Southern Harmony And Musical Companion was daarvan het absolute hoogtepunt, niet alleen artistiek, maar vooral ook commercieel. Hun enige # 1-album in Amerika, hier de hoogst genoteerde (# 13) en met 48 weken bijna langer in de lijst dan al hun overige albums bij elkaar.quote:In 1993 hadden ze pas 2 LP's gemaakt
Niet vergeleken met de eerste twee. Amorica en Three Snakes And One Charm deden het nog wel aardig, maar werden in Amerika al niet meer dan goud. Three Snakes haalde daar de Top 10 zelfs niet meer. Om over het uitblijven van hits maar helemáál te zwijgen. Hun laatste hit hier was Remedy, uit 1992. In Amerika drong daarna Thorn In My Pride (ook 1992) nog nipt in de Top 100 door, toen was het daar ook gedaan met de pret.quote:en er zouden nog vele volgen, die ook prima verkochten.
Dat wil ik best geloven. Maar gezien de sterk gedaalde plaatverkoop kun je je met recht afvragen waaróm ze in 1994 weer in Paradiso stonden. Ik denk dus omdat ze een hal niet meer vol hadden gekregen. Je kunt er lang of kort over discussiëren, feit is toch echt dat hun hoogtijdagen in 1994 achter de rug waren. En dat is dus een hele andere situatie dan die ik schetste bij U2 anno 1981.quote:De concerten -ondanks dat prijs per concert zo ongeveer 12,50 (ouwe guldens) per keer duurder werden- waren nog steeds binnen mum van tijd uitverkocht. De deden volgens mij in 1994 een dubbele show (twee dagen) Paradiso (even snel uitverkocht). Ik denk dat je zeker niet simpelweg kan stellen dat het na 1993 alleen maar bergafwaarts ging ...
Da’s waar. Vandaar deze reactie maar midden in de nacht geplaatst, in de luwte van het topic en in de hoop dat je dit nog leest.quote:Maar goed, da's een heel andere discussie
quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:30 schreef belsen het volgende:
[..]
Schijnbaar.
Namens dolle_hond:
Bukgeit +1
Dat is echter in retrospect. Toen ze in echter in 1994 in Paradiso speelde ttv het uitbrengen van hun album Amorica was nog niet bekend dat dat geen multiplatina zou worden. Juist nadat TSH&MC companion multiplatina was geworden, ze als afsluiter op PP hadden gespeeld en Amorica net uit was speelde ze nog steeds in Paradiso (een reden daarvoor was dat ze Amsterdam een leuke plek vonden waar ze graag rondhingen - zo heb ik Chris ook een keer ontmoet). Ze hebben overigens ook een keer Ahoy gedaan in 1992 of 1993 geloof ik - maar dat moet ik opzoeken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 02:28 schreef GLO het volgende:
Toevallig wel hun twee bestverkochte. Multiplatina allebei. En The Southern Harmony And Musical Companion was daarvan het absolute hoogtepunt, niet alleen artistiek, maar vooral ook commercieel. Hun enige # 1-album in Amerika, hier de hoogst genoteerde (# 13) en met 48 weken bijna langer in de lijst dan al hun overige albums bij elkaar.
Ook goeiemorgen Doc en ja, als ik je betoog zo lees, dan snijdt dat wel hout. Maar dan was Paradiso dus een uitzondering (omdat ze, zeg je, toen nog niet tot de status van clubact waren teruggezakt) en wie weet was het dat voor U2 toen ook wel - zoals het dat voor wel meer acts is natuurlijk (David Bowie, Rolling Stones). Eén ding is zeker, dat soort concerten blijft opmerkelijk dan wel verrassend.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 09:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is echter in retrospect. Toen ze in echter in 1994 in Paradiso speelde ttv het uitbrengen van hun album Amorica was nog niet bekend dat dat geen multiplatina zou worden. Juist nadat TSH&MC companion multiplatina was geworden, ze als afsluiter op PP hadden gespeeld en Amorica net uit was speelde ze nog steeds in Paradiso (een reden daarvoor was dat ze Amsterdam een leuke plek vonden waar ze graag rondhingen - zo heb ik Chris ook een keer ontmoet).
Ja, dat klinkt al een stuk logischerquote:Ze hebben overigens ook een keer Ahoy gedaan in 1992 of 1993 geloof ik - maar dat moet ik opzoeken.
Brendon McNichol?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:05 schreef Doc het volgende:
Nope, geen "oude held" maar iemand die op de genoemde schijfjes ook te horen is. En het is niet Chriss Goss.
Hoeft ook niet toch? De gezochte persoon is blijkbaar geen vast bandlid van de genoemde groepen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:02 schreef ranja het volgende:
die ken ik allemaal niet op bandlid niveau
Hij verving op tour de man die ik zoek ...quote:
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:09 schreef GLO het volgende:
Intussen reageert Doc al een uur niet meer...
edit: als je het over de duivel hebt...
natuurlijkquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:18 schreef Doc het volgende:
[..]
![]()
tsja er moet ook gewerkt worden natuurlijk
quote:
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:40 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dave..nu ja, op Grohl lijkt 'ie niet, dus het zal wel Catching zijn dan
Natuurlijk. Met een beloning voor de gelukkige vinder:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:11 schreef DaisyDuke het volgende:
zz-top?
Een band of een persoon?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:14 schreef DaisyDuke het volgende:
Wie duikt binnenkort met Kayak de theaters in voor een rockopera?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |