Integratie heeft als doel dat mensen zich welkom voelenquote:Op donderdag 10 februari 2005 22:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het is geen onnozele constatering, maar het doel van integratie.
Daar begin ik toch een beetje aan te twijfelen als men zulke uitspraken doet. De AIVD mengt zich namelijk in een politieke discussie en kan op geen enkele manier onderbouwen dat het politieke klimaat debet is aan de daden van deze extremisten.quote:Iedereen kan een eigen invulling geven aan dat streven; de AIVD is natuurlijk geen politieke partij.
Hier ga je de mist in. Het zijn namelijk niet de zogenaamde spanningen die de oorzaak zijn van extremistisch terrorisme. Dacht je nou werkelijk dat mensen Islamitisch terrorisme bedrijven omwille van het landelijk opinieklimaat ? De radicale Islam hangt nouw samen met allerlei internationale (mondiale) kwesties die de invloed van het klimaat in ons land ver overstijgen. Je moet deze kwestie dan ook benaderen op Internationaal niveau.quote:Niemand wordt als terrorist geboren, en voor een eventuele radicalisatie zijn er wel mogelijkheden om dat te voorkomen. Ook zijn er radicale moslimgroepen die zich niet inlaten met geweld, en ook daar kan je eventueel via de dialoog spanningen wegnemen.
Mij wel. We moeten (ook in het belang van gematigde Moslims) een duidelijke lijn trekken tussen wat we wel en niet tolereren in dit land, pas dan is er een fatsoenlijke dialoog mogelijk. De dialoog aangaan met radicale Moslims is als water naar de zee dragen.quote:Het uitzetten van mensen met een radicale mening lijkt mij niet gewenst,
Precies, dat zeg ik. Moslim-radicalisme heeft helemaal niets te maken met het landelijke opinieklimaat of de manier waarop wij Moslims tegemoed treden. Het betreft hier een mondiale kwestie die zaken als de toon van het debat of de wijize waarop je mensen tegemoed treed vele malen overschrijd. Goedschiks of kwaadschiks, radicalen bereik je op geen enkele manier. Wat rest zijn harde maatregelen zoals uitzetting.quote:en denken dat die potentiele terroristen in het buitenland geen schade in Nederland kunnen aanrichten is behoorlijk naief gezien het mondiale terrorisme waar elk Westers land mee te maken heeft of dreiging daarvan ondervind.
De moordenaar Van Gogh natuurlijk. Ik hoef je toch niet te vertellen hoe Van Gogh met de islam omging? En de bedreigers van Hirshi Ali en Wilders. Ze bedreigen deze mensen om hun mening. Omdat deze personen harde en in het geval van Wilders, ongenuanceerde taal bezigen. Extremisten denken zo simpel denk ik. Er is geen compromis. Daar waarschuwt het hoofd van de AIVD ook voor denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heeft iemand zembla gezien? Ik vraag me af hoe hij dit wil onderbouwen. Tot nu toe is er nog niet 1 extremist geweest waarvan je zou kunnen vermoeden dat het politieke klimaat zijn motief is geweest.
Denk je niet dat de malloten die de islam op een extremistische manier interpreteren niet de oorzaak zijn van islamitisch terrorisme?quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:39 schreef Koos Voos het volgende:
idd
Uiteindelijk is de Islam de oorzaak van Islamitisch terrorisme.
Right! En daarom was de leermeester van de hofstadgroep ook een Syrier die de hele wereld afstroopt om haat en radicaal Islamisme te predikken. 11 September was zeker ook het gevolg van radicale uitspraken van Clinton ? Trouwens: Achmet Abouthaleb stond ook op de dodenlijst van onze Mohammed B.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De moordenaar Van Gogh natuurlijk. Ik hoef je toch niet te vertellen hoe Van Gogh met de islam omging? En de bedreigers van Hirshi Ali en Wilders. Ze bedreigen deze mensen om hun mening. Omdat deze personen harde en in het geval van Wilders, ongenuanceerde taal bezigen. Extremisten denken zo simpel denk ik. Er is geen compromis. Daar waarschuwt het hoofd van de AIVD ook voor denk ik.
Als mensen zich niet welkom voelen dan is het geen harmonisch geheel. Als je mensen niet "opneemt", dan voelt iemand zich niet welkom.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:25 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Integratie heeft als doel dat mensen zich welkom voelen![]()
Integratie is volgens van dale: in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel.
Er is soms nog wat vreemdelingenhaat en discriminatie waar immigranten tegenaanlopen. Dat blijft een proces van bestrijden. Dat is niet het in alle bochten wringen zoals jij wenst te omschrijven.quote:Van Nederlandse zijde is er alles aan gedaan om goede integratie te bewerkstelligen. Als het vervolgens aan de andere kant siokt omdat mensen niet mee willen gaan met de opvattingen en ideeen die in jouw samenleving de norm zijn, houd het gewoon op. Het is te ridicuul voor woorden om je als samenleving in allerlei bochten te gaan wringen om alsnog integratie van onwillenden te bewerkstelligen. Het enige wat dan nog rest is afscheid nemen van elkaar.
De AIVD classificeert gevaren voor de rechtsorde en democratie, de AIVD geeft aan dat geweldloze radicaliteit een zekere schuiling geeft aan individuen die op geweldadige manier hun idealen proberen te verwezenlijken. Die gedachte zag je ook na de moord op Fortuyn.quote:[..]
Daar begin ik toch een beetje aan te twijfelen als men zulke uitspraken doet. De AIVD mengt zich namelijk in een politieke discussie en kan op geen enkele manier onderbouwen dat het politieke klimaat debet is aan de daden van deze extremisten.
Het landelijke opinieklimaat heeft internationaal invloed, dat valt niet te ontkennen. Als het daadwerkelijk zo'n niet ter zake doende invloed heeft als jij suggereert, dan was Van Gogh (die zelfs landelijk gezien weinig invloed had op het opnieiklimaat) ook geen doelwit geweest. Het blijkt gewoon op hele kleine schaal te beginnen. Dat is de kern van de boodschap van de AIVD. Kleine zaken kunnen groot worden; geweldloze radicaliteit kan omslaan naar geweldadige vormen.quote:[..]
Hier ga je de mist in. Het zijn namelijk niet de zogenaamde spanningen die de oorzaak zijn van extremistisch terrorisme. Dacht je nou werkelijk dat mensen Islamitisch terrorisme bedrijven omwille van het landelijk opinieklimaat ? De radicale Islam hangt nouw samen met allerlei internationale (mondiale) kwesties die de invloed van het klimaat in ons land ver overstijgen. Je moet deze kwestie dan ook benaderen op Internationaal niveau.
Dit soort gedachten zijn funest voor de vrijheid van meningsuiting. Mensen die radicale meningen hebben moeten gelijk al het land uit... Wie bepaalt wat radicaal is en niet? Zou Wilders soms ook in aanmerking komen om vanwege zijn mening te worden veroordeeld? Of Michiel Smit, of Constant Kusters?quote:[..]
Mij wel. We moeten (ook in het belang van gematigde Moslims) een duidelijke lijn trekken tussen wat we wel en niet tolereren in dit land, pas dan is er een fatsoenlijke dialoog mogelijk. De dialoog aangaan met radicale Moslims is als water naar de zee dragen.
Erg naief, vooral omdat je zelf al aangeeft dat het een mondiale kwestie is. Het reizen naar Nederland is een makkie, en is dus geen preventie voor terroristische aanslagen in ons land.quote:Goedschiks of kwaadschiks, radicalen bereik je op geen enkele manier. Wat rest zijn harde maatregelen zoals uitzetting.
Goed idee, Nederlanderschap belonen,quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:58 schreef IntroV het volgende:
Ludiek idee:
Wanneer een allochtoon de inburgeringscursus heeft gehaald, dan krijgt hij een mooie sticker. Deze sticker kan hij dan trots op zijn kleding plakken, zodat iedereen kan zien dat hij een goede Nederlandse burger is.
Verder zou je er omheen in een cirkel sterretjes kunnen maken (zoals bij de vlag van de EU). Voor ieder jaar dat de allochtoon niet in aanraking is geweest met de politie krijgt hij een sterretje. Het aantal wordt ge-reset naar 0 zodra hij een crimineel feit pleegt.
8)
Hij is gaan radicaliseren nadat zijn moeder was overleden. Dat Van Gogh het zelf uitlokte, dat zal de advocaat hem vast wel influisteren ivm strafvermindering, net als Van der Graaf die zogenaamd opkwam voor de nertsen zwakkeren in de samenleving, maar hij heeft zijn motief in een aantal A4'tjes uiteengezet. Daar kwam het hele Nederlandse politieke klimaat niet in voor. Ook Van Gogh zelf niet.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De moordenaar Van Gogh natuurlijk. Ik hoef je toch niet te vertellen hoe Van Gogh met de islam omging?
Waarom bedreigen die mensen dan ook Aboutaleb, Cohen en Frits Barend? Ook omdat die zich zo fel uiten? En waren die mensen al niet radicaal? Ik betwijfel de invloed van de samenleving.quote:En de bedreigers van Hirshi Ali en Wilders. Ze bedreigen deze mensen om hun mening. Omdat deze personen harde en in het geval van Wilders, ongenuanceerde taal bezigen. Extremisten denken zo simpel denk ik. Er is geen compromis. Daar waarschuwt het hoofd van de AIVD ook voor denk ik.
je zou je eens moeten verdiepen in de islam, gaat er wel een lichtje branden het is een nazi script niet meer en niet minder...quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Denk je niet dat de malloten die de islam op een extremistische manier interpreteren niet de oorzaak zijn van islamitisch terrorisme?
Denk je niet dat die gehersenspoelde allah slaven aangezet worden tot extremistisch handelen door de Islam ?quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Denk je niet dat de malloten die de islam op een extremistische manier interpreteren niet de oorzaak zijn van islamitisch terrorisme?
Je leest het steeds meer, je zou je eens moeten verdiepen in de Islam. Ik heb daar geen zin in, ik wil het niet, ik wil geen geluiden uit moskeen horen galmen, ik wil geen rekening houden met de ramadan.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je zou je eens moeten verdiepen in de islam, gaat er wel een lichtje branden het is een nazi script niet meer en niet minder...
Nogmaals: Nederland heeft er alles aan gedaan om Moslims zich hier welkom te laten voelen. Mijn vraag blijft staan: wat kunnen we nog meer doen ?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als mensen zich niet welkom voelen dan is het geen harmonisch geheel. Als je mensen niet "opneemt", dan voelt iemand zich niet welkom.
Precies, maar als moslims dat zelf niet willen houd het gewoon op.quote:Maar laten we aub niet regelneuken over definities; we willen graag dat moslims zich hier thuisvoelen en zich derhalve Nederlander voelen. Dat is simpelweg de integratie die we willen.
En ik zeg nogmaals tegen jou dat discriminatie en vreemdelingenhaat geen oorzaak zijn van moslimradicalisme. Als jij meent dat dat wel zo is zie ik graag dat je met bewijzen op de proppen komt.quote:Er is soms nog wat vreemdelingenhaat en discriminatie waar immigranten tegenaanlopen. Dat blijft een proces van bestrijden. Dat is niet het in alle bochten wringen zoals jij wenst te omschrijven.
De radicale Islam bestaat niet bij de gratie van inburgeringscursussen en paspoorten. De radicale Islam bestaat bij de gratie van het uitroepen van de Islam tot superieur ten opzichte van de rest van de wereld. Ik ben het wel met je eens dat het dubel paspoort gebruikt kan worden om radicale elementen uit te zetten.quote:Daarnaast zijn er bijvoorbeeld het afschaffen van een dubbel paspoort, of het concreet stellen van eisen aan immigranten om te integreren die dit gewenste doel ook kunnen helpen.
Nee. de AIVD mengt zich in het politieke debat met dit soort uitspraken. Bovendien zie ik geen enkele onderbouwing voor deze classificaties.quote:De AIVD classificeert gevaren voor de rechtsorde en democratie, de AIVD geeft aan dat geweldloze radicaliteit een zekere schuiling geeft aan individuen die op geweldadige manier hun idealen proberen te verwezenlijken. Die gedachte zag je ook na de moord op Fortuyn.
Hou nou toch op. De opdracht van mensen als "de Syrier" aan recruten als Mohammed B is om op lokaal niveau de Islam te predikken en tegenstanders te verwijderen. Zelfs Ahmed Aboutaleb staat op de dodenlijst van onze Mohammed. Denk je nou werkelijk dat een man als Aboutaleb internationale bekendheid geniet bij radicale Moslims ?quote:Het landelijke opinieklimaat heeft internationaal invloed, dat valt niet te ontkennen. Als het daadwerkelijk zo'n niet ter zake doende invloed heeft als jij suggereert, dan was Van Gogh (die zelfs landelijk gezien weinig invloed had op het opnieiklimaat) ook geen doelwit geweest.
Nee, internationale radicale organisaties predikken haat tegen het westen en dragen hun rekruten op om op lokaal niveau alles wat ook maar de schijn wekt dat ideaal in de weg te staan, uit te roeien.Ik noem in dit verband nogmaals de naam van Ahmet Aboutaleb.quote:Het blijkt gewoon op hele kleine schaal te beginnen. Dat is de kern van de boodschap van de AIVD. Kleine zaken kunnen groot worden; geweldloze radicaliteit kan omslaan naar geweldadige vormen.
Ten eerste vind ik het nogal fout om Geert wilders in een zin met Constant Custers te noemen. Dat is wat mij betreft hetzelfde als Wouter Bos vergelijken met Stalin. Ten tweede wil ik mijn uitspraak ietwat fijn slijpen: mensen met een radicale mening die een direct gevaar vormen voor onze maatschappij mogen wat mij betreft uitgezet worden. Enkel een radicale mening hebben mag inderdaad niet strafbaar zijn, ben ik met je eens.quote:Dit soort gedachten zijn funest voor de vrijheid van meningsuiting. Mensen die radicale meningen hebben moeten gelijk al het land uit... Wie bepaalt wat radicaal is en niet? Zou Wilders soms ook in aanmerking komen om vanwege zijn mening te worden veroordeeld? Of Michiel Smit, of Constant Kusters?
Als je (staatsgevaarlijke) radicale elementen uitzet heb je in ieder geval actie ondernomen tegen de gevaarlijke radicale elementen die momenteel in ons land ronddwalen. Natuurlijk heeft dat het probleem niet in zijn geheel opgelost, maar het is een begin. De rest moeten we op mondiaal niveau aanpakken in samenwerking met andere veiligheidsdiensten.quote:Erg naief, vooral omdat je zelf al aangeeft dat het een mondiale kwestie is. Het reizen naar Nederland is een makkie, en is dus geen preventie voor terroristische aanslagen in ons land.
Die vraag was al beantwoord. Ik heb geen zin om zaken te gaan herhalen. Net zoals mijn oproep om die nota te gaan lezen voordat je meent alles bij voorbaat te mogen afschieten wat niet in je straatje past.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:24 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nogmaals: Nederland heeft er alles aan gedaan om Moslims zich hier welkom te laten voelen. Mijn vraag blijft staan: wat kunnen we nog meer doen ?
Dus de gevaarlijke elementen die in ons ronddwalen laten we nu in het buitenland ronddwalen? Ja, we kunnen in ieder geval zeggen dat we actie hebben ondernomen, maar zeker geen zinvolle.quote:[..]
Als je (staatsgevaarlijke) radicale elementen uitzet heb je in ieder geval actie ondernomen tegen de gevaarlijke radicale elementen die momenteel in ons land ronddwalen. Natuurlijk heeft dat het probleem niet in zijn geheel opgelost, maar het is een begin. De rest moeten we op mondiaal niveau aanpakken in samenwerking met andere veiligheidsdiensten.
Die vraag was nog helemaal niet beantwoord. Ik beschouw dit dan ook als een enorm zwaktebod van jouw kant omdat je dingen suggereert die niet in overeenstemming zijn met de waarheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Die vraag was al beantwoord. Ik heb geen zin om zaken te gaan herhalen. Net zoals mijn oproep om die nota te gaan lezen voordat je meent alles bij voorbaat te mogen afschieten wat niet in je straatje past.
Daarom zeg ik ook dat beiden noodzakelijk zijn voor een goed resultaat. Niet zo selectief lezen a.u.b.quote:Dus de gevaarlijke elementen die in ons ronddwalen laten we nu in het buitenland ronddwalen? Ja, we kunnen in ieder geval zeggen dat we actie hebben ondernomen, maar zeker geen zinvolle.
"Er is soms nog wat vreemdelingenhaat en discriminatie waar immigranten tegenaanlopen. Dat blijft een proces van bestrijden"quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:54 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Die vraag was nog helemaal niet beantwoord. Ik beschouw dit dan ook als een enorm zwaktebod van jouw kant omdat je dingen suggereert die niet in overeenstemming zijn met de waarheid.
Je bent gewoon uitgeluld en gaat nu allerlei dingen uit haar verband rukken om nog een passende argumentatie voor de dag te kunnen halen. Dit combineer je trouwens met op de man spelen en onaangenaam taalgebruik. Sorry vriend, ik denk dat wij inderdaad zijn uitgepraat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 00:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"Er is soms nog wat vreemdelingenhaat en discriminatie waar immigranten tegenaanlopen. Dat blijft een proces van bestrijden"
Laten we dit even beschouwen als slecht lezen van jouw kant.
Maar eerder in het topic heb ik ook nog wat erover gezegd, ik ga er van uit dat je nu wel wat beter gaat zoeken. Succes.
Right!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 01:14 schreef Sidekick het volgende:
Ga je nu weer een nieuwe kloon aanmaken, nu ik weer eens op je lange tenen ben gaan staan?
Geef nou maar toe dat ik je vraag wel beantwoord had. Wat is het nut van een nieuwe kloon iedere maand als je toch weer vervalt in het eeuwige jankgedrag wanneer je wordt gewezen op je fouten? Jammer hoor.
op_dreef een kloon? Van wie?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 01:14 schreef Sidekick het volgende:
Ga je nu weer een nieuwe kloon aanmaken, nu ik weer eens op je lange tenen ben gaan staan?
Oh nee, hoe kom je daar nou bij? Jij weet het beter dan de AIVD? Je moet onderscheid maken tussen de extremisten die echt actief zijn en de gewapende strijd aangaan en jongereren die geradicaliseerd zijn. Die eerste groep is beperkt, die tweede groep groeit en over die tweede groep gaat het. En er zijn veel aanwijzingen voor dat het wel degelijk met het politieke en maatschappelijke klimaat te maken heeft. Dat was trouwens bij Mohammed B. ook het geval.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heeft iemand zembla gezien? Ik vraag me af hoe hij dit wil onderbouwen. Tot nu toe is er nog niet 1 extremist geweest waarvan je zou kunnen vermoeden dat het politieke klimaat zijn motief is geweest.
Er zijn ook veel aanwijzigingen dat het voornamenlijk om Marokkanen gaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 08:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh nee, hoe kom je daar nou bij? Jij weet het beter dan de AIVD? Je moet onderscheid maken tussen de extremisten die echt actief zijn en de gewapende strijd aangaan en jongereren die geradicaliseerd zijn. Die eerste groep is beperkt, die tweede groep groeit en over die tweede groep gaat het. En er zijn veel aanwijzingen voor dat het wel degelijk met het politieke en maatschappelijke klimaat te maken heeft. Dat was trouwens bij Mohammed B. ook het geval.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |