abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:06:53 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_25020498
Dit vind ik wel nieuws! En zeker omdat er op teletekst staat: als Charles koning wordt, in plaats van wanneer Charles koning wordt. Zou dit betekenen dat hij wordt overgeslagen en William de troon over zal nemen? Of is dit een foutje van teletekst?

Verder vind ik het wel leuk, ik heb niet veel met Charles, maar ook niet met de kerk. Dus ik vind dat ze gewoon lekker mogen trouwen als zij daar zin in hebben.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_25020547
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:06 schreef PM-girl het volgende:

Dit vind ik wel nieuws! En zeker omdat er op teletekst staat: als Charles koning wordt, in plaats van wanneer Charles koning wordt. Zou dit betekenen dat hij wordt overgeslagen en William de troon over zal nemen? Of is dit een foutje van teletekst?
Er staat toch gewoon als? Er is best een kans dat ze Charles overslaan, al lijkt die kans mij niet erg groot. Of Elizabeth moet 110 worden ofzo.
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:12:43 #3
94046 PM-girl
pi_25020575
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:10 schreef Murray het volgende:

[..]

Er staat toch gewoon als? Er is best een kans dat ze Charles overslaan, al lijkt die kans mij niet erg groot. Of Elizabeth moet 110 worden ofzo.
Ja er staat als, ik ben er tot nu toe eigenlijk wel vanuit gegaan dat hij koning wordt. Ergens wel eens gedacht dat hij zou worden overgeslagen, maar dit nooit ergens officieel gehoord zeg maar. En nu ik dit lees, viel het me op!
*
pi_25020604
Prins Charles en zijn vriendin Camilla Parker-Bowles gaan trouwen.

Dat heeft Charles' kantoor Clarence House bekendgemaakt. Volgens de Britse media wordt het huwelijk op 6 april gesloten.

De Britse kroonprins was eerder met prinses Diana getrouwd, die in 1997 in Parijs verongelukte. Charles en Diana waren toen al uit elkaar. De prins en Camilla hebben al jaren een relatie.

Een huwelijk ligt in Engeland gevoelig omdat Charles als hij koning wordt, aan het hoofd van de Anglicaanse Kerk komt te staan. Ofschoon de kerk officieel neutraal is, zijn veel Anglicanen tegen het hertrouwen na een scheiding.
pi_25020901
dubbeltopic, zie SHO
pi_25021012
SHO? Dit heeft gewoon nieuwswaarde, dus hoort gewoon thuis in NWS. Koningshuizen zijn geen showbizz, dat maakt de media ervan.

On topic: Fijn voor Charles. Hopelijk wordt het deze keer wel een gelukkig huwelijk... - Het verhaal schijnt trouwens nog een heel staartje te hebben, omdat de Anglicaanse kerk tegenstander is van hertrouwen...

Verder is de opmerking 'ALS Charles koning wordt...' volkomen gerechtvaardigd. Die Elisabeth zit er nu al meer dan 50 jaar. Ze had haar regeringsjubileum moeten aangrijpen om troonsafstand te doen. Het mens is zelf ook al dik in de zeventig Ik hoorde laatst dat er voorbereidingen in gang waren gezet voor de troonsafstand, maar ik moet nog zien wanneer het zo ver is. Nog even en Charles is al bejaard als -ie de kroon bestijgt. Slechte zaak
pi_25021055
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:39 schreef dVTB het volgende:
SHO? Dit heeft gewoon nieuwswaarde, dus hoort gewoon thuis in NWS. Koningshuizen zijn geen showbizz, dat maakt de media ervan.
Hallo - doe ik een keer wat de modjes willen
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:45:56 #8
94046 PM-girl
pi_25021117
Ik ben het wel eens met dVTB, het verbaasde mij dat ik dit nieuwtje alleen in SHO vond en niet in NWS. Het staat op teletekst, dus heeft het toch wel enige nieuwswaarde.

Wie is er eigenlijk tegen het huwelijk?
*
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:47:00 #9
94046 PM-girl
pi_25021138
lees net dat het 8 april gaat gebeuren, volgens de media
*
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2005 @ 11:47:05 #10
109131 crew  sportfreak
pi_25021141
Het huwelijk zal zijn op 8 april op Windsor Castle.

En de vraag of Charles uberhaupt ooit koning word is wel logisch. In Engeland is het zo dat de koning(in) altijd tot zijn dood op troon blijft zitten. Bovendien word in die familie iedereen erg oud. Als Elizabeth net zo oud word als haar moeder(101) zou het nog twintig jaar duren en voordat Charles koning kan worden en tegen die tijd is hij zelf al in de 70.
pi_25021180
Ik pleit voor een schop naar C&H, alwaar vragen over adel -of Charles al dan niet koning gaat worden als hij met Camilla trouwt- hoort....

Afijn, ja, ga er maar vanuit dat hij gewoon koning wordt. Het lijkt me niet zo moeilijk aangezien er al toestemming van de Koningin is. Wat voor titel zij krijgt is nog zeer de vraag. Daar ben ik erg benieuwd naar. Het kan namelijk ook best zijn dat ze voortaan door het leven zal gaan als: Mevrouw Windsor, en helemaal geen titel zal ontvangen.
Maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, doch wel mogelijk.

Officiële bekendmaking staat intussen ook op de site van het Engelse Koningshuis:
http://www.royal.gov.uk/output/Page3742.asp

"10 February 2005

THE FOLLOWING STATEMENT HAS BEEN ISSUED ON BEHALF OF THE QUEEN

The Duke of Edinburgh and I are very happy that The Prince of Wales and Mrs Parker Bowles are to marry. We have given them our warmest good wishes for their future together."
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 februari 2005 @ 11:53:04 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25021217
mocht charles trouwens wel koning worden dan wordt Camilla gewoon koningin. Als ze het namelijk anders willen regelen moet dat door alle parlementen van de landen die onder het koninkrijk vallen en in Canada zelfs door de parlementen van alle staten en gaat nooit meer lukken voor 8 april.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25021332
quote:
The Prince of Wales is to marry Mrs Camilla Parker Bowles. The marriage will take place on Friday 8th April at Windsor Castle.

Mrs Parker Bowles will use the title HRH The Duchess of Cornwall after marriage.

It is intended that Mrs Parker Bowles should use the title HRH The Princess Consort when The Prince of Wales accedes to The Throne.

The wedding will be a largely private occasion for family and friends. It will comprise a civil ceremony in Windsor Castle on Friday 8th April. There will be subsequently a blessing conducted by the Archbishop of Canterbury in St.George's Chapel.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 februari 2005 @ 12:01:02 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25021356
achterhaald door het nieuws
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25023203
hoe oud is die charles ondertussen eigenlijk?
OJAAJOH?
pi_25023588
quote:
The Prince was born at Buckingham Palace on 14 November 1948, and was christened Charles Philip Arthur George.
  Admin donderdag 10 februari 2005 @ 17:22:23 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_25025535
Ik steel deze mee naar C&H.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_25026135
Er was al eerder speculatie of Camilla wél of geen koningin zou worden. Zelf vind ik het prima. De vrouw van een koning is wat mij betreft een koningin. We moeten maar even afwachten tot het officieel bekend wordt gemaakt wat haar titel wordt.

Toevoeging:

Niets 'achterhaald door het nieuws'

"On 10 February 2005, Clarence House announced that The Prince of Wales is to marry Mrs. Camilla Parker Bowles. The marriage will take place on Friday, 8 April at Windsor Castle.

Mrs. Parker Bowles will use the title HRH The Duchess of Cornwall after marriage.

It is intended that Mrs. Parker Bowles should use the title HRH The Princess Consort when The Prince of Wales accedes to the Throne.

The wedding will be a largely private occasion for family and friends. It will comprise a civil ceremony in Windsor Castle on Friday, 8 April. There will be subsequently a blessing conducted by the Archbishop of Canterbury in St. George's Chapel."

http://www.royal.gov.uk/output/Page461.asp

't Is al officieel, zoals Oblivion aangaf.!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 06:58:51 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25034931
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 17:22 schreef yvonne het volgende:
Ik steel deze mee naar C&H.
Onzin. Het verhaal over Harry in nazi uniform werd ook naar SHO geduwd, terwijl het in NWS hoort. Dit is eenzelfde soort bericht, dus SHO.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 11 februari 2005 @ 07:08:39 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25034946

Het gelukkige paar
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25041689
Een prinses gemaal wordt ze. Als Charles dus koning wordt.
Hoorde ik tenminste op het late nieuws gister.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:19:18 #22
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25046053
Prinses gemalin

De echtgenoot van een Koningin is een prins gemaal, dus waarom niet omgekeerd, zullen ze daar wel gedacht hebben. Creatieve oplossing.

In Denemarken wordt de echtgenoot van de Koningin trouwens ook officieel aangesproken als 'prins gemaal'.
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:10:37 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25532237
Inmiddels zijn alle bezwaren van tafel geveegd en dus mag er getrouwd worden. Hoewel ik het nog steeds belachelijk vind dat Elizabeth niet bij het burgelijk huwelijk zal zijn.

En Charles wordt ook gewoon koning, dus William moet nog een paar jaartjes wachten tot hij op de troon komt.
Overigens, volgens mij is het voor een Engels staatshoofd niet eens mogelijk om af te treden (zoals in Nederland wel kan). Iemand regeert tot de dood. Of raak door te trouwen zonder toestemming zijn recht op de troon kwijt.
  Voormalig Sport Koningin donderdag 17 maart 2005 @ 10:54:59 #24
35237 Nuongirl
pi_25539004
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 22:10 schreef Natalie het volgende:
Of raak door te trouwen zonder toestemming zijn recht op de troon kwijt.
Zoals in 1936 Edward VIII na elf maanden regeren moest aftreden omdat hij wou trouwen met Wallis Simpson, een gescheiden vrouw. Hij werd toen opgevolgd door zijn broer, George VI, de vader van de huiidige koningin Elizabeth
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:11:16 #25
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25539359
Idd. Ik geloof dat het pas de eerste of de tweede keer in de Engelse geschiedenis was dat zoiets gebeurde.
Maar ook: als Charles geen koning zou worden, dan zou de troon direct naar William gaan. En die is nog zo jong en bovendien niet nog niet opgeleid voor die taak..
pi_25983125
Huwelijk wordt verschoven, naar Zaterdag.
In verband met de bijzetting van de Paus op vrijdag.

Hoorde ik op RTL5.
  maandag 4 april 2005 @ 22:11:56 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25987450
Ja, klopt. Dat hoorde ik ook.
Zaterdag krijg ik visite. Maar ik ga zeker de tv aanzetten. Wil toch even zien hoe Camilla eruit ziet. Al kan ik me niet voorstellen dat ze in het maagdelijk wit gaat.
Dat zal wel een mooi mantelpakje worden.
pi_26001329
.... en het schijnt dat Elisabeth dit huwelijk boycot, door er NIET bij aanwezig te zijn? Het moet niet veel gekker worden.
  dinsdag 5 april 2005 @ 17:25:02 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26002526
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:36 schreef dVTB het volgende:
.... en het schijnt dat Elisabeth dit huwelijk boycot, door er NIET bij aanwezig te zijn? Het moet niet veel gekker worden.
Ze schijnt niet bij het burgelijk huwelijk te willen komen omdat 'Charles en Camilla het liever simpel willen houden.'
Zelf vind ik dat onzin. Je zoon gaat trouwen, dan ben je daar toch bij, zelfs al willen ze het 'simpel houden'.
Geruchten gaan dat ze tegen het huwelijk is. Anderen zeggen dat ze zich te 'goed' voelt om in een burgermans zaaltje een huwelijk bij te wonen. Da's ten slotte iets waar normale burgers ook heen gaan...
En ik heb ook nog iets gehoord over dat ze de beveiliging niet goed genoeg vindt.
Wat het ook is, de waarheid zal daar wel ergens tussenin hangen.
pi_26054290
Lopen de belgen achter? Of weten ze meer dan wij?

Charles en Camilla trouwen wel Vrijdag!!!
pi_26054322
Oh toch niet..

pi_26054467
quote:
Charles en Camilla bekennen hun "slechtheid"

Prins Charles en Camilla Parker Bowles gaan zaterdag tijdens de kerkelijke cermemonie na hun burgerlijk huwelijk hun zonden bekennen. Het bureau van Charles deelde donderdag mee dat het paar voor zijn schuldbelijdenis een erg strenge tekst heeft uitgekozen.

Het gebed uit 1662 klinkt als volgt: "We belijden onze veelvoudige zonden en betreuren onze slechtheid die we van tijd tot tijd pleegden in gedachte, woord en daad". Charles gaf in 1994 in een televisie-interview toe dat hij echtbreuk had gepleegd met Camilla. Tegenstanders van het huwelijk binnen de Church of England hadden Charles opgeroepen om openlijk "berouw te tonen over zijn zonden", met name over de ontrouw ten aanzien van zijn voormalige echtgenote, prinses Diana. (svr)

quote:
Huwelijk van Charles en Camilla is "vervloekt"

Het huwelijk van de Britse prins Charles met Camilla Parker Bowles is beslist "vervloekt", zo concludeert de Britse pers dinsdag ironisch. Het huwelijk zou oorspronkelijk vrijdag plaatsvinden, maar omdat prins Charles die dag de begrafenisplechtigheid van paus Johannes Paulus II moet bijwonen, werd het huwelijk een dag uitgesteld.

"Why me?" zou een "woendende en ontgoochelde" Charles zich volgens de Daily Mirror afvragen. "Geen huwelijk maar begrafenis", titelt de krant. Die andere boulevardkrant, de Sun, stelt de "ontgoocheling van de koningin" voorop "ten aanzien van de vloek op haar zoon en zijn vervloekte huwelijk". "Camilla's grote dag is vervloekt", meent ook de Daily Express en de Daily Mail vraagt zich af "wat er nu nog kan misgaan". Alle kranten herinneren aan de opeenstapeling van tegenslagen die het prinselijk paar te verwerken kreeg sinds de aankondiging van het huwelijk op 10 februari. Zo werd de wettelijkheid van het huwelijk in twijfel getrokken en kondigde de koningin aan dat ze niet aanwezig zou zijn bij de burgerlijke ceremonie. (dwm)

Het gaat fantastisch met ze!

Bron!
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:52:51 #33
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26067364
Tjonge, gaat het nog wel eens goed voor die mensen?
Hun hele relatie was eerder al omstreden, eindelijk besluiten ze te trouwen, gaat men zeuren om haar titel. Vervolgens komen er allerlei bezwaren en vraagt men zich ook nog eens af of hij wettelijk nog wel kan trouwen. De zegening was altijd al iets van een probleem aangezien ze eerder getrouwd waren. Ze kunnen niet trouwen waar ze willen, dus moet het in 't gemeentehuis, en dan geeft mijn moeder aan daar niet bij aanwezig te zullen zijn.
Als klap op de vuurpijl kunnen ze vandaag ook nog eens niet trouwen ivm de bijzetting van de Paus.
Ik ga me bijna afvragen wat er op de dag zelf gaat gebeuren.... Zullen ze wel allebei 'I do' zeggen?
pi_26068550
Nou, zeg eens eerlijk...
Zijn toch wel 2 mensen die heel erg gelukkig zijn met elkaar.
En door protocollen en stupide regels zijn ze niet bij elkaar terecht gekomen, en zijn er nu een heleboel mensen diep ongelukkig.
En het hele nare van het verhaal? Ze leren er niks van...
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:57:36 #35
94046 PM-girl
pi_26068851
Gisteren een deel van vpro's import gezien, over Diana.
Die camilla was echt overal bij zeg!
*
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:05:48 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26069088
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:44 schreef Oblivion het volgende:
Nou, zeg eens eerlijk...
Zijn toch wel 2 mensen die heel erg gelukkig zijn met elkaar.
En door protocollen en stupide regels zijn ze niet bij elkaar terecht gekomen, en zijn er nu een heleboel mensen diep ongelukkig.
En het hele nare van het verhaal? Ze leren er niks van...
Ondanks dat: ze vechten nu wel voor wat ze goed en juist vinden. Ze trouwen eindelijk, en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
Hoop dat het voor hun nu ook eens allemaal goed zal gaan.
pi_26069363
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 11:57 schreef PM-girl het volgende:
Gisteren een deel van vpro's import gezien, over Diana.
Die camilla was echt overal bij zeg!
Shoot die had ik graag willen zien...
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:36:55 #38
94046 PM-girl
pi_26069843
www.uitzendinggemist.nl ???
kweetnie of ie erop staat?
*
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:12:04 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26094860
Vandaag is de grote dag!!!

* Natalie ploft neer voor de buis
pi_26094878
pi_26097000
Ziet er allemaal wat tam uit...
Mr Bean, en meerdere acteurs...
En Camilla ziet er ook tam uit.

Waar het hele verhaal plaats vindt.
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:50:26 #42
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26098819
Ik zag Phil Collins ook in de kerk zitten.
Nog even goed opgelet of ik Constantijn en Laurentien ergens zag, maar heb ze niet voorbij zien komen.
Overigens schijnt dat Willem-Alexander en Máxima wél uitgenodigd waren, maar dat er iets mis is gegaan met de bezorging van de uitnodiging oid.
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:56:33 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26098982
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:13:34 #44
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26099468
De officiële site is ook al volledig aangepast, zag ik net.

http://www.royal.gov.uk/output/Page3974.asp
(pagina van Prins Charles en de Hertogin van Cornwall)
pi_26099856
Ik vond het leuk, echt liefde
Ze zagen er allebei erg gelukkig uit
Camilla zag er mooi uit, Charles ook, kids allemaal happy, gewoon leuk

Mooie Russische muziek ook, prachtig gezongen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 9 april 2005 @ 17:02:09 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26100832
Idd, heel indrukwekkend.
Echte liefde overwint, zo zie je maar.
pi_26154458
Ze zagen er idd heel gelukkig uit. Charles had nooit mogen trouwen met Diana in the first place.

En Camilla was prachtig gekleed. Vooral bij de kerkelijke plechtigheid.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  Voormalig Sport Koningin maandag 11 april 2005 @ 20:05:45 #48
35237 Nuongirl
pi_26155109
Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 11-02-2005

Een beetje Neerlands bloed

Camilla Rosemary Shand werd geboren op 17 juli 1947 en volgens het
Engelse spreekwoord 'met een zilveren lepel in de mond'. Als
kleindochter van de derde Baron van Ashcombe groeide ze op in een
riant buitenhuis in Sussex. Ze kwam niets tekort en jagen was haar
favoriete tijdverdrijf. Camilla's ouders waren Rosalind Cubitt,
kleindochter van Thomas Cubitt die een vermogen verdiende als bouwer
van de Londense West End, en majoor Bruce Shand, een legerofficier en
wijnhandelaar.

Door Camilla's aderen blijkt een flinke druppel Nederlands bloed te
stromen: haar over-overgrootmoeder was Alice Keppel. Zij was het
liefje van Charles' over-over-overgrootvader Edward VII. Zowel Alice
als Camilla stammen af van Arnold Joost van Keppel, de erepage van
Willem III die in 1688 meereisde naar Engeland en daar door de koning
werd verheven tot Eerste Hertog van Albermarle. Milla, zoals Camilla's
bijnaam luidt, was een zelfverzekerde scholiere die een opleiding
genoot in Londen voordat ze naar 'finishing school' in Zwitserland en
Frankrijk ging. Dit waren privéscholen die meisjes trainden in
culturele en sociale activiteiten. Camilla bleef altijd een goede
vriendin van Charles en het verhaal wil dat zij degene was die de
prins hielp een passende bruid te vinden. Charles zou Diana ten
huwelijk hebben gevraagd in de moestuin van de Parker-Bowlesen.

Charles en Camilla zijn zelfs in de verte nog familie
  maandag 11 april 2005 @ 20:18:35 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26155445
Goed gevonden, Ollie!
En sjee, dus alsnog familie. Je hoort het wel vaker. Geloof dat Willem-Alexander en Máxima in de verte ook familie zijn. 't Blijft een vreemde gewaarwording.
  Voormalig Sport Koningin maandag 11 april 2005 @ 20:19:57 #50
35237 Nuongirl
pi_26155489
Yup dat klopt, weet niet precies uit mijn hoofd hoe het zit, maar ze zijn idd gerelateerd. Maar dat is meer iets voor een ander topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')