abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25019130
Dat mensen zich iets 'niet kunnen voorstellen', betekent nog niet dat het niet kan gebeuren. De geschiedenis bewijst dat met enige regelmaat. Dus oordeel eens niet meteen over iemand in wiens schoenen je nog nooit hebt gestaan.
pi_25019161
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:25 schreef D-Devil het volgende:
Overvloed aan Redux in dit topic die het schijnbaar vrij normaal vindt dat iemand een persoon honderden meters onder de auto heeft zonder daar iets van te merken.
Vrij normaal? Je snapt me blijkbaar niet, maar dat is niet erg.
pi_25019322
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:25 schreef D-Devil het volgende:
Overvloed aan Redux in dit topic die het schijnbaar vrij normaal vindt dat iemand een persoon honderden meters onder de auto heeft zonder daar iets van te merken.

Ik kan het me zo slecht voorstellen.. Ik hoor soms wel eens iets als ik ergens rij, en als ik dan in mijn achteruitkijkspiegel kijk blijkt dat ik over een lege beker van de McDonalds was gereden, een papieren draagzakje of wat dan ook. Daarnaast staat mijn radio altijd aan, en nog merk ik zoiets. Rijd ik over een tak die breekt of kanpt dan hoor ik dat. Misschien extreme voorbeelden, maar hoe negerend, achterlijk, doof of wat dan ook ben je als je zoiets als dit gebeurt.

In een 30-er zone maakt je auto zo weinig geluid omdat je rustig rijdt dat je een kind op een skateboard onmogelijk kan missen, dat kind heeft doodsangsten gehad, en ik kan je wel bijna zeker vertellen dat je dat gewoonweg MOET horen. Iemand die meent dat hij de laatste paar seconden van zijn leven te gaan heeft schreeuwt wel wat harder dan de gemiddelde persoon. Als er mensen langs de straat op je staan te zwaaien, roepen of schreeuwen en je rijdt gewoon door, alsof iedereen je begroet als zijnde prins carnaval dan ben je gewoonweg dom.
Ben jij een vrouw met een hondenkapsalon ?

Jij hebt zeker totaal geen idee wat er allemaal voor schorem op de weg rondscheert al dan niet met een rij vergunning. Zo'n vergunning betekent niet automatisch dat mensen auto kunnen rijden of uberhaupt iets inzicht hebben in situaties die gevaarlijk kunnen eindigen.

Ik ben blij dat jij wel "alles" merkt dat zou iedereen moeten kunnen maar d'r zijn gewoon mensen die zo dom zijn als het achtereind van een varken en toch in het verkeer deelnemen.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_25019426
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:26 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Maar als de radio hard aan stond?
Ik heb een radio, 8 speakers, en een subwoofer in de auto ik weet wat harde muziek is, maar je maakt mij niet wijs dat je het dan niet hoort, als mijn radio op volume 20 staat dan is praten taboe, want dan kun je elkaar niet meer verstaan. Kan me voorstellen dat ik dan een papieren zak niet meer hoor, maar een skateboarder die mijn auto optilt dat hoor ik wel, gegarandeerd/
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_25019499
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:55 schreef D-Devil het volgende:
Ik heb een radio, 8 speakers, en een subwoofer in de auto ik weet wat harde muziek is, maar je maakt mij niet wijs dat je het dan niet hoort, als mijn radio op volume 20 staat dan is praten taboe, want dan kun je elkaar niet meer verstaan. Kan me voorstellen dat ik dan een papieren zak niet meer hoor, maar een skateboarder die mijn auto optilt dat hoor ik wel, gegarandeerd/
En toch zijn er blijkbaar mensen die niet zo'n scherp waarnemingsvermogen hebben als jij. En dat hoeft niet aan het intellect of helderheid liggen, het kan vanalles zijn. Ook al zou ze rare geluiden gehoord hebben, ze heeft in het begin niks gemerkt van een aanrijding, dat er iemand vast zit onder je auto terwijl je rijdt is wel het laatste waar je aan denkt.
pi_25019635
Linkje,

http://www.destentor.nl/r(...)o!__2570959_,00.html

Ze heeft wel degelijk gehoord dat ze wat "geraakt" had.
pi_25019648
quote:
Niels' ongeluk schokt buurt

10 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Het ongeluk in de Bierstraat in Deventer, waarbij de veertienjarige Niels Damen zo'n honderd meter door een auto werd meegesleurd, heeft in de buurt grote consternatie veroorzaakt.

Veel kinderen hebben Niels horen schreeuwen, terwijl de auto doorreed. Al snel deden de wildste geruchten de ronde. Een jongetje op het schoolplein van De Windroos beweert bijvoorbeeld doodleuk alles gezien te hebben, dat de bestuurster keihard reed en dat Niels bij de aanrijding over de auto is gevlogen. Dat zou hij ook de politie hebben verteld.

Schade
Een verzekeringsagent, die gisteren de bestuurster bezocht, vertelde evenwel dat er vrijwel geen schade aan de auto was en ook het slachtoffer zelf heeft een ander verhaal.
Manja Moes uit de Bierstraat vindt het geen wonder dat er zo'n ernstig ongeval is gebeurd. Volgens haar wordt er veel te hard gereden. Er zitten dan wel bochten in de Bierstraat maar die zijn flauw en het wordt nog wel eens als een sport gezien ze zo snel mogelijk te nemen. Er gebeuren hier veel bijna-ongelukken. Ik hoop dat ze er nu eindelijk iets aan doen.

Volgens Michael van der Kwast heeft de bestuurster tegen hem gezegd dat zij wel heeft gemerkt dat ze iets had geraakt, maar dacht ze dat het een skateboard was. Niels moeder vraagt zich af waarom ze dan niet meteen is gestopt. De bestuurster zelf geeft op die vraag geen antwoord;, ze wil de pers niet te woord staan. De trimsalon was gisteren dicht. Op de deur hing een briefje: Wegens omstandigheden gesloten.

De politie zoekt getuigen van het ongeval. Ze kunnen bellen met 0900-8844.
Ze dacht dat het de skateboard was wat ze geraakt had.
pi_25019693
Goed plan...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_25019758
Vreselijk en vreselijk vreemd.
Ik heb ooit eens in een auto gezeten , waarmee een kat aangereden werd, en dat gaf al zo'n klap, dat het raar is dat deze dame niets gemerkt heeft.
Een vrachtwagen, okay, maar een personenwagen

Als de zoom van je jas buiten het portier hangt en mensen toeteren of gebaren naar je, dan snap je al snel dat ze JOU bedoelen te waarschuwen.
Waarom al dat gegil deze vrouw compleet ontgaan is, naast de klap die het gegeven moet hebben?
Dronken, extreem vermoeid, medicijnen, of wel weten, niet willen weten extrerme shockreactie dus?

Begrijp er iig geen reet van.
Ik hoop dat deze knul er weer bovenop komt, mijn hemel
En ook de mensen die het gezien hebben, traumatisch ook voor hen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_25019809
Ik vraag me af wat voor type auto het was en hoe de jongen vast is blijven zitten onder de auto.
quote:
Als de zoom van je jas buiten het portier hangt en mensen toeteren of gebaren naar je, dan snap je al snel dat ze JOU bedoelen te waarschuwen.
Niet altijd direct hoor. Daarbij, een jongen vastzitten onder je auto, daar denk je toch niet aan?
pi_25019826
Jemig.

De jongen heeft nog geluk, als je daar van kan spreken, dat-ie met z'n rug en niet met z'n gezicht over het asfalt geschuurd is.
pi_25019848
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef Redux het volgende:
Ik vraag me af wat voor type auto het was en hoe de jongen vast is blijven zitten onder de auto.
[..]

Niet altijd direct hoor. Daarbij, een jongen vastzitten onder je auto, daar denk je toch niet aan?
Vrouwen denken daar zowiezo niet aan denk ik...

Ik weet niet wat dat is, maar soms zitten ze toch te dromen, dat geldt ook wel voor bepaalde mannelijke chauffeurs maar toch...

Er zijn gewoon allerlei redenen dat ze niets hoorde.

Mijn broer is een keer "geschept" door een uitzwenkende aanhangwagen met zijn fiets en bleef precies vast zitten met zijn stuur aan zo'n reling.

Pas zeker 150 meter verder had de bestuurder door dat mijn broer vastzat.
Het erge was ook nog dat die vent mijn broer de schuld gaf
pi_25019887
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:14 schreef Redux het volgende:

[..]

Ze dacht dat het de skateboard was wat ze geraakt had.
Dat heeft ze slecht gedacht dan. Als je meent een skateboard aan te rijden en het hanget er na 20 meter nog aan dan stap je uit om het onder je auto vandaan te halen, en al helemaal als iederen op straat staat te schreeuwen en wuiven op je.
pi_25019919
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:29 schreef D-Devil het volgende:
Dat heeft ze slecht gedacht dan. Als je meent een skateboard aan te rijden en het hanget er na 20 meter nog aan dan stap je uit om het onder je auto vandaan te halen, en al helemaal als iederen op straat staat te schreeuwen en wuiven op je.
Ja blijkbaar dus niet.
pi_25019954
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:25 schreef Redux het volgende:
[..]

Nee, daar denk je niet aan, maar je vraagt je WEL af, waarom iedereen toetert en roept en naar JOUW auto wijst, naar JOU wijst en dan stop je.

En DAN merk je dus dat je jas tussen de deur zat.... of een kind onder je auto

Als je onder je wagen een klap hoort, dan kan dat een steen zijn, een skateboard, een kat, een uitlaat, whatever, maarf het lijkt mij dat je stopt en gaat kijken wat er is, of je wat geraakt hebt.
pi_25019999
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Als je onder je wagen een klap hoort, dan kan dat een steen zijn, een skatboard, een kat, een uitlaat, whatever, maarf het lijkt mij dat je stopt en gaat kijken wat er is, of je wat geraakt hebt.
Daarom zeg ik..., misschien had ze de radio aan?
pi_25020006
Erg luid dus...
pi_25020018
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:31 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja blijkbaar dus niet.
Precies, er bestaan ook nog mongelen, blijkt wel weer.

Ik hoop dat ze dusdanig getraumatiseerd thuis zit dat ze nooit meer in een auto durft te stappen. Misschien had ze wel oordoppen in, verstopte oren en zwarte folie om haar atuo heen gewikkeld zodat ze niets zag en hoorde.
pi_25020027
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, daar denk je niet aan, maar je vraagt je WEL af, waarom iedereen toetert en roept en naar JOUW auto wijst, naar JOU wijst en dan stop je.

En DAN merk je dus dat je jas tussen de deur zat.... of een kind onder je auto

Als je onder je wagen een klap hoort, dan kan dat een steen zijn, een skatboard, een kat, een uitlaat, whatever, maarf het lijkt mij dat je stopt en gaat kijken wat er is, of je wat geraakt hebt.
Kijk, als ze op de eerste plaats al niet merkt dat er iets onder de auto zit, schat ik haar ook niet zo in dat ze doorheeft waarom iedereen zo zit te zwaaien naar haar. Daarbij, ook al had ze dat wel gezien, ze ging verderop parkeren. Wellicht heeft ze gedacht 'ik kijk als ik geparkeerd wel wat er aan de hand is, waarom iedereen zo zit te zwaaien', ze wist tijdens het rijden tenslotte niet wat de rest wel wist, en dat lijkt alsof ze bewust etc etc bezig was, maar in haar beleving is dat niet zo. Met die beleving van haar moet je in dit verhaal rekening mee houden, niet wat wij nu achteraf en de schreeuwende kinderen op dat moment weten/wisten.
pi_25020058
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:36 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze dusdanig getraumatiseerd thuis zit dat ze nooit meer in een auto durft te stappen. Misschien had ze wel oordoppen in, verstopte oren en zwarte folie om haar atuo heen gewikkeld zodat ze niets zag en hoorde.
Dat ze iets niet door had wat wij nu allemaal wel weten betekent niet dat ze een mongool is hoor. Man, je doet alsof ze bewust over die jongen heen is gereden. Wat dat betreft ben je heel vreemd bezig in dit topic. Vanzelfsprekend zijn de acties van de vrouw (vooral achteraf gezien) ontzettend stom, maar dat betekent niet dat het jou of mij niet kan overkomen.
pi_25020064
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:36 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Inderdaad dat blijkt wel weer

Waar slaat dat nou op?

Mensen maken gewoon fouten...

Zou niet best zijn als iedereen zo bestraft werd als ze wat fout hebben gedaan, alhoewel dit wel heel fout is.
pi_25020071
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:36 schreef vdo28 het volgende:

[..]

je voelt het toch ook?
jezus , een kat gaf al een opdonder, die je duidelijk voelde..

ik heb ook eens een hond aangereden zien worden door een personenauto.
die auto reed hooguit 35-40, en nog gaf het een giga klap, dan moet je de radio wel erg hard aan hebben staan wil je dat niet horen.

maar goed, je voelt het ook en goed ook.
we hebben het hier over een personenwagen toch?
geen aanhanger, geen vrachtwagen, daar kan je je nog iets bij voorstellen natuurlijk, maar een personenwagen of bestelbusje
pi_25020090
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:36 schreef vdo28 het volgende:

[..]

quote:
Volgens Michael van der Kwast heeft de bestuurster tegen hem gezegd dat zij wel heeft gemerkt dat ze iets had geraakt, maar dacht ze dat het een skateboard was.
pi_25020107
Okaj funkyskunkie...

Tja dan kunnen we hier alleen maar speculeren maar dat helpt toch niets...
pi_25020120
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:40 schreef milagro het volgende:

[..]

je voelt het toch ook?

die auto reed hooguit 35-40, en nog gaf het een giga klap, dan moet je de radio wel erg hard aan hebben staan wil je dat niet horen.

geen aanhanger, geen vrachtwagen, daar kan je je nog iets bij voorstellen natuurlijk, maar een personenwagen of bestelbusje
Ik weet ook niet hoe groot de auto is.

Maar goed, we kunnen wel blijven speculeren....
pi_25020122
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:40 schreef milagro het volgende:

[..]

je voelt het toch ook?

Lees het laatste artikel. Ze dacht bij het aanrijden dat ze de skateboard had geraakt. Verder niks. Vervolgens heeft ze de jongen waarschijnlijk niet eens aangereden, die is op 1 of andere manier onder de auto gekomen, en blijven haken. Dat hoeft echt niet zo'n geluid als wat je hoort bij het aanrijden van een kat of hond te geven. Bij het eerste geluid wat ze hoorde dacht ze aan de skateboard.
pi_25020141
Wat is de exacte snelheid waarmee ze reed...?
pi_25020158
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:44 schreef vdo28 het volgende:
Wat is de exacte snelheid waarmee ze reed...?
36.29 km/h
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25020201
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:37 schreef Redux het volgende:

[..]

Kijk, als ze op de eerste plaats al niet merkt dat er iets onder de auto zit, schat ik haar ook niet zo in dat ze doorheeft waarom iedereen zo zit te zwaaien naar haar. Daarbij, ook al had ze dat wel gezien, ze ging verderop parkeren. Wellicht heeft ze gedacht 'ik kijk als ik geparkeerd wel wat er aan de hand is, waarom iedereen zo zit te zwaaien', ze wist tijdens het rijden tenslotte niet wat de rest wel wist, en dat lijkt alsof ze bewust etc etc bezig was, maar in haar beleving is dat niet zo. Met die beleving van haar moet je in dit verhaal rekening mee houden, niet wat wij nu achteraf en de schreeuwende kinderen op dat moment weten/wisten.
Als je niet merkt dat je jas tussen het portier zit, reageer je toch over het algemeen ook op al die gebarende en toeterende en roepende mensen?'

Iemand aanraden geeft een klap, die je dan ms als je radio loeihard staat niet hoort, maar wel voelt.

En dan ook nog : iemand waarschuwen voor een jas die buiten het portier hangt doe je toch wat anders dan iemand waarschuwen voor een kind dat onder de bumper gekleefd zit, denk je niet?
Gaat met wat meer kabaal en hysterisch gegil gepaard, lijkt me.

Als mensen om je heen roepen en gillen en dat aan blijft houden dan reageer je, hoe dan ook.
Deze dame reageerde nergens op, zo lees ik althans.

Ik kan me iets voorstellen bij een shock, het wel weten maar niet kúnnen registreren en dus negeren.
Of dat er sprake was van factoren als extreme vermoeidheid, of ms zelfs medicijnen of alcohol, waardoor het registratie en reactievermogen verminderd was.

Het vreemd vinden, betekent niet dat er moedwil aan te pas gekomen is, dus je hoeft haar niet te verdedigen, ik val haar niet aan, namelijk
pi_25020220
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:45 schreef LostFormat het volgende:

[..]

36.29 km/h
pi_25020246
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Als je niet merkt dat je jas tussen het portier zit, reageer je toch over het algemeen ook op al die gebarende en toeterende en roepende mensen?'
Wie zegt dat de afstand klopt (150 meter), wie zegt niet dat de vrouw nog vrij snel gereageerd heeft.

Ik weet niet hoe snel ze gereden heeft...
pi_25020272
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:48 schreef milagro het volgende:

[..]

Iemand aanraden geeft een klap, die je dan ms als je radio loeihard staat niet hoort, maar wel voelt.

En dan ook nog : iemand waarschuwen voor een jas die buiten het portier hangt doe je toch wat anders dan iemand waarschuwen voor een kind dat onder de bumper gekleefd zit, denk je niet?
Gaat met wat meer kabaal en hysterisch gegil gepaard, lijkt me.

Als mensen om je heen roepen en gillen en dat aan blijft houden dan reageer je, hoe dan ook.
Deze dame reageerde nergens op, zo lees ik althans.

Ik kan me iets voorstellen bij een shock, het wel weten maar niet kúnnen registreren en dus negeren.
Of dat er sprake was van factoren als extreme vermoeidheid, of ms zelfs medicijnen of alcohol, waardoor het registratie en reactievermogen verminderd was.

Het vreemd vinden, betekent niet dat er moedwil aan te pas gekomen is, dus je hoeft haar niet te verdedigen, ik val haar niet aan, namelijk
Iemand aanrijden geeft een klap zeg je? Wat lees je nou in het artikel? Ze dacht dat ze de skateboard had geraakt, thats it. Dus in haar beleving heeft ze de skateboard geraakt, niet de jongen. In haar beleving hebben die zwaaiende en schreeuwende kinderen het niet tegen haar, ze zal het in ieder geval niet vertalen naar iets verschrikkelijks; ze weet immers niet wat hun wel weten. Dus zo heel raar is het niet dat ze ondanks alle schreeuwende en zwaaiende kinderen gewoon is doorgereden. Daarbij, hoe ver stonden die kinderen weg, liepen die kinderen achter de auto? Hoe breed is de weg? Misschien lette ze niet heel scherp op de kinderen, zag ze wel in d'r ooghoeken, maar dacht dat het spelende kinderen waren. In de auto hoor je immers best weinig.
Nogmaals, haar beleving ten tijde van het rijden is een andere dan die van de kinderen of van ons. Wij weten dat er iets gruwelijks is gebeurt, op het moment had de vrouw niks door. Al haar handelingen zijn in lijn met haar beleving.
pi_25020636
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:57 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat een niveau man
Gemiddeld is jou niveau nog lager in dit topic .
pi_25020712
Update, wederom uit de Stentor.

[guote]

Skater (15) mist oor na ongeval
door SANDRA BOUCK

10 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Het leven van de familie Van der Kwast in Deventer staat op zijn kop. Oma zorgt voor het babybroertje, terwijl pa en ma zoon Niels bijstaan. De veertienjarige skater ligt in het ziekenhuis nadat hij dinsdag werd meegesleurd door een auto.

In de buurt is het ongeluk het gesprek van de dag.Niels werd ruim honderd meter meegesleurd, terwijl de bestuurster van de bestelwagen niets in de gaten zou hebben gehad, althans niet is gestopt. ‘Niels heeft donders geluk gehad dat hij niet onder de wielen is terechtgekomen’, aldus Michael van der Kwast, de tweede vader van Niels Damen. ‘Hij heeft zijn sleutelbeen gebroken en hij moet zijn linkeroor missen. De brandwonden in zijn gezicht trekken wel weer weg.’

Niels heeft zijn ouders verteld dat hij met zijn skateboard van de stoep is gevallen. Hij zag de auto aankomen en probeerde op te krabbelen. Dat mislukte. Hij viel weer en probeerde opzij te rollen. Daarbij is zijn kleding achter een deel van de auto blijven haken. Vervolgens werd hij - aan de bestuurderszijde - meegesleurd, waarbij hij met zijn linkeroor over de grond schuurde. Na honderd meter stopte de auto en kon Niels zichzelf losmaken.

Het feit dat de jongen op het moment van de aanrijding op de grond lag kan verklaren waarom de bestuurster niet is gestopt. Zij verklaarde tegenover de politie dat ze hem niet zag. Zelfs toen ze de zwaar bebloede knaap in het oog kreeg zou ze zich nog niet hebben gerealiseerd wat er was gebeurd. ‘Ze was er helemaal kapot van’, aldus Michael van der Kwast.

[/qoute]
pi_25020979
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:51 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Wie zegt dat de afstand klopt (150 meter), wie zegt niet dat de vrouw nog vrij snel gereageerd heeft.

Ik weet niet hoe snel ze gereden heeft...
wie zegt dat het hele artikel klopt, ja zo dan, dan kunnen we wel ophouden

met de info die ik heb hier en de ervaring met een kat vind ik het vreemd dat ze helemaal niets gemerkt heeft, maar blijkbaar is het vreemd dat vreemd te vinden
pi_25020993
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:21 schreef funkyskunkie het volgende:
quote:
door SANDRA BOUCK

10 FEBRUARI 2005 - DEVENTER - Het leven van de familie Van der Kwast in Deventer staat op zijn kop. Oma zorgt voor het babybroertje, terwijl pa en ma zoon Niels bijstaan. De veertienjarige skater ligt in het ziekenhuis nadat hij dinsdag werd meegesleurd door een auto.
Skater (15) en even verderop "De veertienjarige"

Hebben ze voor de rest ook nog wat slordigheden geschreven, zoals dat hij maar honderd meter werd meegesleept in tegenstelling tot "honderden meters"
pi_25021085
De krantenartikelen zijn inderdaad wat tegenstrijdig met elkaar.....
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:44:28 #138
136 V.
Like tears in rain...
pi_25021095
Tragisch... in wat voor auto reed dat mens, een SUV?

Enne, dat joch zelf was natuurlijk ook niet erg handig bezig...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25021103
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:53 schreef Redux het volgende:

[..]

-knip-
Jij zou het best goed doen als verdedigende advocaat of strafpleiter zo te zien. Een 84 jarige spookrijder is zeker ook doodnormaal?
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:53:16 #140
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_25021221
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:48 schreef schatje het volgende:

Ik begrijp ook niet dat de vrouw niets heeft gemerkt.
ik wel.

maar erg is het wel zeg.. als je toch godverdomme zo zit te suffen dat je het niet eens merkt als je over iemand heenrijdt en daar vervolgens mee doorrijd, dan moeten ze je rijbewijs gelijk afnemen. je rijdt toch in een potentieel moordwapen, dan moet je ook maar wat beter opletten.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:58:23 #141
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25021301
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:21 schreef funkyskunkie het volgende:

door SANDRA BOUCK

In de buurt is het ongeluk het gesprek van de dag.Niels werd ruim honderd meter meegesleurd, terwijl de bestuurster van de bestelwagen niets in de gaten zou hebben gehad, althans niet is gestopt. ‘Niels heeft donders geluk gehad dat hij niet onder de wielen is terechtgekomen’, aldus Michael van der Kwast, de tweede vader van Niels Damen. ‘Hij heeft zijn sleutelbeen gebroken en hij moet zijn linkeroor missen. De brandwonden in zijn gezicht trekken wel weer weg.’

Niels heeft zijn ouders verteld dat hij met zijn skateboard van de stoep is gevallen. Hij zag de auto aankomen en probeerde op te krabbelen. Dat mislukte. Hij viel weer en probeerde opzij te rollen. Daarbij is zijn kleding achter een deel van de auto blijven haken. Vervolgens werd hij - aan de bestuurderszijde - meegesleurd, waarbij hij met zijn linkeroor over de grond schuurde. Na honderd meter stopte de auto en kon Niels zichzelf losmaken.
Ze heeft hem dus niet in eerste instantie geraakt. Hij is wegens omstandigheden vast komen te zitten onder de bus. En niet na 150 meter stond ze stil, maar na 100 meter. Het klinkt als een heel eind, maar voor een auto is dit een heel klein stukje. Je kan me niet wijs maken dat er opzet in het spel is.
pi_25021450
Ongelofelijk dat dit kan gebeuren omdat iemand niet zit op te letten. Het zal, denk ik, geen opzet zijn, maar toch had ze moeten merken dat er wat aan de hand was. De signalen van omstanders waren te duidelijk om ze te negeren.

Het leed dat de jongen is aangedaan is moeilijk goed te maken helaas. Maar ook alle kinderen die dit gezien hebben gaan hier misschien nog wel trauma's aan overhouden.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:10:36 #143
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_25021519
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:06 schreef marcb1974 het volgende:
Ongelofelijk dat dit kan gebeuren omdat iemand niet zit op te letten. Het zal, denk ik, geen opzet zijn, maar toch had ze moeten merken dat er wat aan de hand was. De signalen van omstanders waren te duidelijk om ze te negeren.

Het leed dat de jongen is aangedaan is moeilijk goed te maken helaas. Maar ook alle kinderen die dit gezien hebben gaan hier misschien nog wel trauma's aan overhouden.
Stel ze reed 50 km/h, ik bedoel wie rijd er tegenwoordig nog 30 waar je 30 moet. Dan heeft het hele gebeuren 7 seconde geduurd. Het aanhaken, het remmen, de reactie.
pi_25021548
Hmm, als ik het zo lees en een voorstelling maak van hoe het gebeurd kan zijn zie ik het volgende.

Ze rijd door een straat en is bijna op de plek van bestemming en nadert een kruising. Stel dat de bocht naar rechts is, dan kijk je vaak tijdens het nemen van de bocht nog een keer naar links of er niet per ongeluk iets aan komt stormen.
En dan staat die jongen er in eens (of misschien lag hij wel op straat), net op het moment dat ze naar links keek.
Dan merkt ze dat er iets mis is met de auto. Een hoop kabaal en schreeuwende kinderen. Maar ze was toch al bijna op de plek waar ze moest zijn, dus reed ze maar naar de parkeer plaats. Zou ik ook doen als ik niks gemerkt had.

Vind het raar om zomaar er van uit te gaan dat er kwade opzet is. Nou is mijn theorie overigens net zo minder betrouwbaar, maar het zou mogelijk kunnen zijn.

[edit]ik had de update over het hoofd gezien
pi_25021621
Het lijkt mij gewoon 1 groot verschrikkelijk ongeluk, opzet lijkt me niet logsch. Niet dat ik de situatie zo goed ken, maar waarom zou ze zoeist in godsnaam doen???
Overigens wel raar dat ze niets merkte, maar wat Dirkh zegt klinkt wel plausibel...
pi_25021622
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:10 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Stel ze reed 50 km/h, ik bedoel wie rijd er tegenwoordig nog 30 waar je 30 moet. Dan heeft het hele gebeuren 7 seconde geduurd. Het aanhaken, het remmen, de reactie.
Stel dat ze inderdaad 50 km/h gereden heeft hoop ik dat ze serieus zwaar gestrafd wordt. Een 30 km zone is er niet voor niets. Ik hou me zeker ook niet altijd aan de snelheid (probeer het wel), maar om 50 te gaan waar je 30 mag, en dan zeker als er veel kinderen op straat zijn
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_25021624
Maar zo zijn er heel veel mogelijkheden...
pi_25021647
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:17 schreef vdo28 het volgende:
Maar zo zijn er heel veel mogelijkheden...
Ja, en?
pi_25021657
Ik zie ook niemand beweren (van de serieuze posters) dat er kwade opzet in het spel is,
enkel dat het vreemd gevonden wordt dat ze niets heeft gemerkt.
En sommigen zoeken dan een eventuele verklaring in factoren , alcohol, vermoeidheid of zoiets.

Dat het mogelijk is, dat ze niets gemerkt heeft, maakt het niet minder vreemd
Vreemd in de zin van uitzonderlijk.
pi_25021687
Een vrouw.

Tuurlijk.

The gum you like, is coming back in style.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')