abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25347985
Annie ik ben ook benieuwd hoe het straks met jou gaat. Het kan wel heel lang wel goed gaan hoor. Vriendin van mij doet ook nog steeds 2 voedingen.

Poemojn, dank je voor de tip. Ik had gisteren naar werk al expres mijn kolfset meegenomen. Voor het geval dat.

En over drank gesproken, ik heb ook al heerlijk van een Irish coffee gesnoept
  donderdag 3 maart 2005 @ 16:29:39 #102
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_25348424
Ben nu zo aan het afbouwen dat ik de voeding van 20.00 uur en die van 8.00 uur (iets voor of iets over die tijd) overhoudt. Ik heb toch bewust gekozen om de voeding van 0.00 uur (zo ongeveer) een flesje te laten zijn zodat mijn vriend die kan geven en ik eventueel op tijd naar bed. 's nachts komt ze niet meer dus dan hoeft het niet.
Ik hoop echt dat ik die twee voedingen nog lang kan volhouden. Het lijkt me heerlijk als ik straks werk dat we even een momentje samen hebben. Maar als het niet lukt, is het jammer...
pi_25352953
stiekemerd jammer dat 't zo snel terugliep zeg... even slikken he, het afscheid van BV.
pi_25370983
wat ik me afvraag: hoe zit dat nou met die voor- & achtermelk en het aanmaken van nieuwe melk? als Anna bijv. 1 borst leegdrinkt, en de 2e half leeg drinkt, wordt aangeraden om de volgende keer met die tweede te beginnen, zodat ze daar ook de achtermelk van krijgt (en de borst goed leeggedronken wordt ivm mogelijke ontstekingen natuurljik). lijkt me logisch. maar er wordt in de tussentijd ook nieuwe melk aangemaakt in beide borsten. waar komt die nieuwe voormelk dan te zitten, wordt dat van 'achteren' aangevoerd? gaat achtermelk op een gegeven moment over in voormelk? waar/wanneer dan? of zie ik het te simplistisch? of juist te moeilijk?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:38:54 #105
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25371039
Hee! Dat vroeg ik me in de kraamtijd ook af.. Ik denk dat die tweede borst dan nog "leger" is (want daar ben je immers mee geeindigd), en dus kom je dan eerder weer aan de achtermelk toe? Zoiets?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:43:47 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25371124
Ik heb hier diverse theorieen over gehoord:
* voor- en achtermelk 'scheiden' pas na een x-aantal uur in je borst (water en vet scheiden zich niet gelijk) Als de baby binnen (ik meen) 4 uur weer drinkt is hetgeen hij/zij drinkt niet echt voor of achtermelk
* Voormelk is hetgeen 'opgeslagen' is in je borst, tijdens het voeden maak je de grootste hoeveelheid melk aan en dat is de vette achtermelk.

Je baby een toetje te geven wordt mede aangeraden zodat beide borsten goed gestimuleerd worden (afhankelijk van welke van de twee theorieen voor/achtermelk wordt aangehouden)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25371268
geen idee eigenlijk Bix...

Hier het volgende:

Thijs heb ik alweer een tijdje snachts en dan niet om de gebruikelijke 4 uur maar om de 1,5/2 uur mag best wel toegeven dat het weer enorm vermoeiend is (ook wel weer knus)
Hopelijk maar voor eventjes want ik vond het toch ook wel lekker en fijn om weer es 8 uurtjes te kunnen slapen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_25371706
Dat zouden de 6-maanden-regeldagen kunnen zijn.. Hoe lang heb je dat nu al?
Gaat hij overdag naar een kdv? Soms drinken ze dan 's nachts vaker, lekker knus bij mama zijn.
pi_25371785
het snachts niet doorslapen zou nu de 2de week ingaan

hij is altijd bij mij Poemojn ik ben een "ouderwetse"huismama geworden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_25372057
Dan moet je minder fok!ken overdag

't Zou nog een groeispurt kunnen zijn, iig een fase... gaat heel waarschijnlijk wel weer over. Maar als je er echt te moe van wordt kun je nog proberen of je man hem kan 'foppen' met water oid, werkt soms ook (hebben wij niet geprobeerd). Dan kun je de tijd ertussen misschien verlengen, want om de 1,5 uur is weinig comfortabel voor jou idd.
pi_25372198
LOL ik fok al nooit meer echt overdag

We kijken nog wel even het aan, meestal is het net zo snel weer voorbij als dat het begon, en anders gaan we vannacht maar saampies naar de vallende sneeuw kijken
pi_25386476
bedankt voor de uitleg ET & poemojn!
  zondag 6 maart 2005 @ 20:45:28 #114
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_25401219
Het is alweer over het nachtvoeden om e 1,5-2 uur in ruil is het nu slapen vanaf 20/21 uur tot de volgende morgen 8-9 uur en dat is wel erg lekker moet ik zeggen

Geef hem ook weer 2 borsten en een fruit en groente hapje
pi_25403781
Gefeliciteerd Bar!

Hoe gaat het eigenlijk nu met LadyBos en haar Myrthe?
pi_25404261
ja, en met martineke en de zich verslikkende maxim? hopelijk is dat inmiddels wat minder erg?
pi_25409987
Poemojn ik heb de borstvoeding afgebouwd, ik kon geen medicijnen nemen tegen de gewrichtspijn zolang ik nog bv gaf en aangezien het zonder medicijnen geen doen was (ik kon Myrthe niet vasthouden en Guido moest de kolf inknijpen..) was het de enige optie. Maar ik denk dat het goed is geweest, ik merk dat ik minder vermoeid ben. Met de gewrichten gaat het ook iets beter door de medicijnen, dus het gaat langzaam de goede kant op hier. Donderdag krijg ik de uitslag van de reumatoloog, of het reuma is of iets anders. Met Myrthe gaat het super, woensdag moeten we voor het eerst naar de consultatieburo-arts dus dan horen we of ze ook goed is gegroeid enzo. Ze lijkt in ieder geval geen moeite te hebben met de flesvoeding, ze krijgt wel hypo-allergeen trouwens op aanraden van de huisarts en de wijkverpleegkundige. Alleen de luiers stinken echt verschrikkelijk vergeleken met de borstvoedings-poepluiers, wat een verschil zeg !! Je zou er haast weer bv voor gaan geven
  maandag 7 maart 2005 @ 13:35:51 #118
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_25411530
quote:
Op zondag 6 maart 2005 23:48 schreef bixister het volgende:
ja, en met martineke en de zich verslikkende maxim? hopelijk is dat inmiddels wat minder erg?
lief dat je daaraan dacht

met maxim gaat het al een stuk beter gelukkig als hij drinkt, ik heb hem 1 1/2 week geen fles gegeven omdat ik niet meer durfde en we waren op vakantie bij me schoonouders in frankrijk, dus heb daar schoonmama opgezadeld met het flesje toen wij een dag weg waren 2 flesjes gingen perfect gelukkig en inmiddels durf ik ook weer fles te geven en verslikt hij zich nog weleens maar niet zo erg meer gelukkig

iemand enig idee of avent ook electrische kolven heeft? of electrisch hulpstuk om op een handkolf te zetten? ik word ondertusses gek van dat handkolven, duurt veels te lang.
  maandag 7 maart 2005 @ 14:02:26 #119
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25411869
Noa valt tijdens het drinken vaak in slaap, maar als ik haar in bed leg begint ze te huilen, ze wil dan weer drinken. Als ik haar dan weer aanleg, drinkt ze een halve minuut en valt weer in slaap. Ik stimuleer haar om te drinken door:
- de borst te masseren
- over haar wangetje te aaien
- in haar handje te kriebelen
en dan zuigt ze weer een paar keer en stopt dan weer (in haar slaap).
Ze wil meestal geen fopspeen en blijft dan in bed huilen tot ik weer kom (meestal om de 10 minuten, langer kan ik het niet aanhoren...). Ze huilt met gesloten ogen maar...blijft wel huilen tót ik haar weer aan de borst heb. Dan valt ze na een halve minuut weer in slaap.

Dit soort dingen heeft ze best vaak, ook 's nachts soms. Meestal ben ik uiteindelijk zo moe dat ik in slaap val en het huilen niet meer hoor. En uiteindelijk blijkt dan dat zij ook in slaap is gevallen.

Mijn vraag is: hoe kan ik die extreme zuigbehoefte bevredigen...waarom valt ze wel in slaap aan de borst maar wordt ze binnen vijf minuten weer wakker in haar bedje? (en vaak eerder)
pi_25412193
een teut misschien? zo 1 2 3 geen idee Suzanna

Ik kreeg gister van mijn stiefmoeder te horen, dat Thijs ook best al pap ofzo mag, en dat ik zo nu en dan wel al eens roosvicee mag gaan beginnen geven....

Deden jullie dat ook al met 6 maand?
En als ze pap kregen met wat maakten jullie dat?
pi_25412273
o ik zit maar weer half te lezen.... sorry Suzanne een fopspeen helpt niet...
Thijs viel in het begin ook wel geregeld in slaap tijdens het eten/drinken, en ik deed ook idd stimuleren enzo (voeten/wangetje/borst)
als ik het zo 1 2 3 lees heeft ze idd wel honger, hmmm nee ik weet het niet zo 1 2 3, wakker houden klinkt wel heel logisch maar hoe is even wat anders.
Dat sachts wakker worden in het bedje zal wel te maken hebben dat ze eerst lekker van een warm bedje naar een ander warm bedje gaat, lekker ligt te drinken, en vervolgens in een afgekoeld/bijna koud tot koud bedje terug gelegd word en dat is niet zo lekker natuurlijk

Suzanna zou het misschien helpen om voor Noa afgekolfde melk te geven snachts? mischien houd ze dat wel wakker vol?
s6 ermee iig en ik hoop dat je meer bruikbare tips krijgt
  maandag 7 maart 2005 @ 14:55:44 #122
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25412560
Bedankt voor de tips.
Het koude bedje kan het niet zijn...ik verwarm het voor...maak meestal kruiken klaar 's nachts(zo gedaan...en daarna lekker voor mij ..)

Een teut is dus een fopspeen?
Ik geef haar overigens meestal gelijk voeding als ze wakker is, dan drinkt ze beter. Maar 's ochtends is ze nog zo moe dat ze gelijk tijdens de voeding WEER in slaap valt. Alleen blijft ze niet slapen en ze blijft honger houden óf het is alleen zuigbehoefte.

Anyways, ik vind het gewoon raar en vraag me af of ik niet genoeg melk produceer en ze in slaap valt omdat het zuigen zo vermoeiend is...Als ik zou blijven zitten zou ze zó een hele tijd kunnen blijven slapen op m'n schoot (heb ik wel vaker gedaan overdag als ik op de bank zat o.i.d.) maar zodra ze wakker wordt wil ze weer drinken.
pi_25412731
hmm ik weet niet ofdat je te weinig melk maakt, want dan zou ze het overdag ook hebben lijkt me.

Maak jij haar smorgens wakker? Want als ik Thijs wakker zou maken in de ochtend dan wilt hij ook niet drinken en slaapt hij meestal ook snel weer in, als ik hem uit zijn eigen laat komen dan drinkt hij wel goed.

En heb je dit al langer?
Of is dit van de laatste paar dagen/dag? want anders zouden het ook weer regeldagen/regeltijd kunnen zijn, want dan komen ze ook sneller terug.
  maandag 7 maart 2005 @ 15:15:17 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_25412845
Dit heb ik inderdaad al langer...maar het is soms niet/soms wel.

Ik maak haar 's ochtends niet wakker, ze wordt meestal uit zichzelf wakker.

22:00 (ongeveer) naar bed en ik ook
04:00 wordt ze meestal wakker voor een voeding
6:30 meestal weer, dan slaapt ze soms tot
9:00, dan wordt ze weer wakker, dan slaapt ze soms tot 10:30.

De volgende voedingen worden soms overgeslagen: 22:00 en 6:30 (bij hoge uitzondering overigens).

Het gebeurt wel vaak, en als het niet gebeurt gaat ze soms heel gefrustreerd drinken, pakken en loslaten en aan haar oortje trekken...
Ik heb dan het IDEE dat ze genoeg gedronken heeft omdat ze niet doordrinkt, maar zodra ik haar van de borst afhaal is het krijsen.
Ze plast wel genoeg volgens mij...soms hele zware luiers na een uur maar soms ook niets. Ze poept eigenlijk niet (maar ééns in de week o.i.d.). Ze is ook soms winden aan het laten maar ze doen volgens mij geen pijn (meer).

Mijn pink vindt ze niet altijd lekker, ze gaat hem dan met haar tongetje eruit duwen. Ze vindt dan juist soms wel de speen lekker (gek genoeg).

het probleem met de speen is eigenlijk dat ze hem niet vast blijft houden...ze zuigt er fanatiek op in het begin maar laat hem dan uit haar mondje vallen (vaak in haar slaap). Ze heeft dat na vijf minuten door en gaat dan weer huilen tot ik hem er weer in doe. Dat doe ik dus niet meer, want dan slaapt ze twee minuten en is dan weer wakker.

Vaak doe ik haar dan in de draagzak en dan slaapt ze wel. Zou het dan gewoon aandacht-vragen kunnen zijn?
pi_25414481
hihihi je zou idd een dochter kunnen hebben die gewoon graag bij je is Suzanne

Kan het zijn dat Noa niet goed aangelegd is? Dat ze daardoor steeds loslaat?
Ik weet uit mijn hoofd niet zo 1 2 3 hou oud je meisiie nu is maar hier hebben Thijs en ik wat probleempjes gehad met drinken toen hij ongeveer 3 maandjes oud was, alles was interesanter dan mijn tiet, hij moest en zou alles in de omgeving bekijken met als gevolg telkens loslaten rondkijken terug vast en ga zo maar door en dan idd krijsen als ik te snel naar zijn zin bh terug dichtklapte.
Wat hier toen enorm hielp was op bed gaan liggen lichten uit geen muziek/tv/licht alleen Thijs en ik en dan ook nog vaak deken half over ons heen zodat hij niet te veel om zich heen kon zien, toen wilde hij drinken.

Suzanne als je wilt mag je mij ook mailen hoor koetje@xs4all.nl= ook mijn msn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')