abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:24:37 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25009214
In de nieuwsbrief van 3 voor 12 het volgende:

Het Goffertpark in Nijmegen lijkt een belangrijke speler te worden op de Nederlandse festivalmarkt dit jaar. Op 18 juni wordt met Fields Of Rock de aftrap gegeven van vijf grote muziekevenementen. Op 22 juni en 2 juli en een nog nader te bepalen datum zijn er volgens Arjan Kuil, woordvoerder van gemeente Nijmegen, drie grote muziekevenementen waarvan de artiesten later bekend worden gemaakt. Dagblad De Gelderlander noemde hiervoor eerder Bon Jovi, maar die band cancelde haar tournee. Zaterdag 26 juni staat in het teken van Rock In Park, een eendaags festival waarvan de programmering vergelijkbaar is aan Rock Werchter. Green Day bevestigde vorige week hun komst, verder circuleren namen als R.E.M., Queens Of The Stone Age, Keane en Maroon 5 in het geruchtencircuit. Vooralsnog pakt Nijmegen alleen dit jaar uit met muziekevenementen, omdat de stad zijn 2000-jarig bestaan viert. “Maar Mojo is volgend jaar weer welkom om een vergunning aan te vragen”, zegt Kuil.

Organisator Mojo wil pas over enkele weken iets zeggen over Rock In Park. Zodoende is over de exacte line-up, toegangsprijs en bezoekersaantallen nog niets bekend. Mojo wil ook niet ingaan op de vraag of er wel ruimte is voor nieuwe festivals in Nederland. Vorig jaar verkocht bijna geen enkel festival uit terwijl er een groot aanbod was.

Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg vreest Rock In Park niet. “Het wordt een festival met een heel goede programmering, vergelijkbaar met Rock Werchter. Er staan veel bands die in augustus niet meer beschikbaar zijn. Ik ben er niet echt bang voor, van Rock Werchter hebben wij ook weinig last.”

Rock Werchter trekt volgens directeur Herman Schueremans elk jaar 20.000 Nederlanders, waarmee 20 procent van de capaciteit is gedekt. Hij ziet Rock In Park eerder als een compliment dan een bedreiging voor zijn festival. “Je kan moeilijk tegenhouden dat goede ideeën worden gekopieerd, wat dat betreft is Nederland het Japan van Europa. Als we door Rock In Park alle dronken, lallende Nederlanders buiten houden en de muziekminnenden blijven komen, kan ik er goed mee leven. Die kaarten worden wel door Belgen gekocht.” Hij denkt overigens, dat er evengoed genoeg Nederlanders op Werchter afkomen. “Bij ons kun je in één lang weekend zien waar je in Nederland een hele zomer over moet doen. Wij hebben onder andere Faithless, Chemical Brothers, Rammstein en R.E.M.” Schueremans vermoedt dat Nederlandse festivals wel in de problemen komen, want ‘het is net als vorig jaar misschien te veel’.

Pinkpop-directeur Jan Smeets denkt net als zijn Vlaamse collega dat het aanbod in Nederland erg groot is. "Er gebeurt heel veel in een klein landje. Overdaad schaadt, het is alleen de vraag waar en hoeveel. De cultuurconsument zal zijn centen tellen en de vraag is voor welk festival zij kiezen.” Smeets vreest overigens niet voor Pinkpop, doordat hij drie jaar terug een andere weg is ingeslagen. “Ik ga niet meer voor de grote namen, maar voor de festival-feel.”

Ben zeer benieuwd wat er allemaal van blijkt te kloppen, in elk geval interessant allemaal!
pi_25009749
Jeetje, dat is goed nieuws.

Rock im park staan altijd erg goede bands!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2005 @ 19:56:38 #3
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_25010587
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:57 schreef achterop23 het volgende:
Jeetje, dat is goed nieuws.

Rock im park staan altijd erg goede bands!
dit in Nijmegen heeft geen reet met dat Duitse festival te maken, zo te zien
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_25011219
Lijkt me interessant
pi_25011614
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:56 schreef Tokus het volgende:

[..]

dit in Nijmegen heeft geen reet met dat Duitse festival te maken, zo te zien
hmm, die naam doet anders vermoeden
pi_25011674
Op internet (Graz, dus) staan ook veel geruchten over dat Coldplay ook naar RIP (euh, hippe afkorting) komt. Dus dat is ook hip.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:58:42 #7
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25011771
26 juni dus, net in het weekend van graspop. Valt direct al af.

Ik ben het wel met Smeets eens dat het aanbod in festivals te groot gaat worden hier, en half uitverkochte festivals jagen de prijzen weer omhoog.
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:01:46 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25011844
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:58 schreef Djaser het volgende:
26 juni dus, net in het weekend van graspop. Valt direct al af.

Ik ben het wel met Smeets eens dat het aanbod in festivals te groot gaat worden hier, en half uitverkochte festivals jagen de prijzen weer omhoog.
Ik op zich ook wel, maar het grote verschil met Pinkpop, Werchter etc. is dat dit een 1-daags festival is. Daardoor is het misschien toch zo dat het uit kan...En REM kan mij niet vaak genoeg komen :-)
  woensdag 9 februari 2005 @ 21:11:43 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25011961
Je kunt toch ook gewoon een dag naar een meerdaagsfestival gaan?
pi_25011995
Dat ziet er wel aanlokkelijk uit.
pi_25013303
Dit klinkt erg goed! En het is nog om de hoek ook!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25013365
Ja! Ja! Ja!

Keane, Maroon5, Green Day, Codplay

Ik ga dr zeker heen!

Voordeel: niet 3 dagen in de modder, je geen breuk sjouwen aan tent + bagage, gewoon 1 dag \o/
pi_25013421
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:11 schreef Djaser het volgende:
Je kunt toch ook gewoon een dag naar een meerdaagsfestival gaan?
Voor sommige meerdaagse festivals kun je geen dagkaarten krijgen (zoals bijv. lowlands)
pi_25013446
Als Green Day zaterdag de 26 juni komt, ga ik voor het eerst de TT Assen missen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:44:25 #15
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25013850
lijkt me wel leuk...
don't give me that fucking bullshit
pi_25033616
Ik begin me een beetje zorgen te maken over de prijs van het kaartje.. Zoveel grote bands op één dag, hoeveel gaat dat wel niet kosten?
suburban gangster flow
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 11 februari 2005 @ 01:49:41 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25033736
heb k mijn topic 6 dagen voor deze dan helemaal voor nix geopend?
Rockin Park festival Nijmegen 26 juni
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 17:01:54 #18
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_25042729
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 01:49 schreef rubbereend het volgende:
heb k mijn topic 6 dagen voor deze dan helemaal voor nix geopend?
Rockin Park festival Nijmegen 26 juni
Sorry Rubbereend.... voor ik het topic opende, had ik wel eerst gezocht, maar kennelijk heb ik er overheen gekeken in de enorme lijst met oplossingen die ik kreeg...
pi_25042785
ik ga er ook heen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_25043665
Beakertje, heb je al kaartjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25044936
Ja, wanneer zijn de tickets in de verkoop?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 19:29:41 #22
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_25045289
67.50 voor een kaartje is ook heavy

opdatum: Sorry wrong page. ik las het ff snel en dacht ohw dat is Fields of rock wat ze bedoelen, ik had nog nooit gehoord van Rock in Park, maarre ik dus ff te snel. Er is dus nog niks bekend van een prijs...

[ Bericht 75% gewijzigd door CybPraetorian op 12-02-2005 19:36:15 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_25047656
Miss Sly
Nee heb nog geen kaartjes, maar zodra ze te koop zijn ga ik ze halen

In maart word overigens bekend gemaakt wie er allemaal spelen op dit festival

heb er zin in

¤ 67,50 voor een kaartje waar heb je die info vandaan? of heb ik ergens overheen gelezen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_25048924
Beaker
Wij gaan ook!
Als de verwachte bands komen, wordt het helemaal top!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25053122
Beaker en Miss_Sly meet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')