quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 15:56 schreef PdeHoog het volgende:[..]
Ik ben er lekker nog niet uit
![]()
Waar ik nou wel eens benieuwd naar ben
aangezien deze discussie idd bijna elke maand voorbij komt ![]()
is wat men dan in PS anders wil doen dan nu
![]()
Nu zijn daar de mogelijkheden om te levellen, te croppen, contrastverhogingen uit te voeren, kleuren bij te stellen etc. Wat wil je dan nog meer doen
![]()
Wegclonen van dingen
Precies. Als je een mooie natuurfoto maakt en er ligt een geel blikje op de grond dan kan dit een storende factor zijn. Die kloon je dan simpelweg weg.
Of mijn autofoto; Ongeveer de helft van de mensen die 'm ziet zegt "jammer dat het dak niet eraf is." Ik kan helaas niet effe terug naar de VS gaan om de foto nog eens te maken, dus shop ik het dak eraf, en iedereen vindt het geweldig.
Ik zou er ook een grote neushoorn bij kunnen shoppen, maar dat gaat dan weer te ver (imo). Daarnaast zal het altijd duidelijk een montagefoto zijn, die bij de meeste mensen (incl mezelf) niet op punten zou hoeven rekenen.
Of neem deze foto als voorbeeld:
![]()
Deze foto is flink bewerkt, zoals je dat in een doka (waarschijnlijk) niet voor mekaar krijgt. Onbewerkt krijg je of een zwaar onderbelichte voorgrond, of een enorm uitgebeten lucht. Moet ik dan ervoor kiezen om hem in te leveren met een van deze twee onvolkomenheden, als ik er met photoshop een (in mijn ogen) prachtplaat van kan maken? De meeste mensen zien niet eens dat de plaats bewerkt is, behalve diegene die weten dat een dergelijk tafereel niet vast te leggen is in één shot, vanwege het verschil in stops tussen lucht en land.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.