abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2005 @ 17:55:52 #251
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25164551
Die heb ik inderdaad in Blijdorp gemaakt...
kheb er nog een uit Blijdorp die ik wel leuk bij rust vind passen,
ik ben um net op 550 aan het resizen

[ edit ]

Het beest valt alleen een beetje weg tegen die boom, vind ik zelf...

fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 19 februari 2005 @ 18:08:39 #252
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25164832
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:31 schreef American_Nightmare het volgende:
Krijg je dat weer. Je mag hier niets ter discussie stellen of je moet maar naar een ander forum. Kliekje..
Laat ik het eens anders formuleren, Als jij op dat betere forum continue de complete layout loopt te verneuken met je superieure plaatjes, dan zijn ze daar ontzettend blij neem ik aan
Of als een topic er ruim een kwartier over doet om te laden
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2005 @ 18:37:41 #253
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25165310
Briggy:
de eerste vind ik leuker, hoewel die 2de ook erg leuk is.
de scherptediepte op de 2de is wel erg klein trouwens..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:43:13 #254
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25165383
Die 2e is binnen genomen zonder flits, dus ik moest wel naar diafragma van 2.8

Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen met zijn tweetjes

[ Bericht 14% gewijzigd door Briggy op 19-02-2005 18:51:48 ]
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2005 @ 18:50:30 #255
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25165484
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:43 schreef Briggy het volgende:

Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen
met zijn tweetjes
ah,
die beertjes waren idd erg leuk. ik heb ze ook onderhanden genomen toen met de meeting in Blijdorp.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:14:56 #256
105065 D70
Wie ik ??
pi_25165878
Zou dit wat zijn ?
Het leven is net een kroket. Als je weet wat erin zit hoef je niet meer.....
pi_25166429
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:08 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Laat ik het eens anders formuleren, Als jij op dat betere forum continue de complete layout loopt te verneuken met je superieure plaatjes, dan zijn ze daar ontzettend blij neem ik aan
Of als een topic er ruim een kwartier over doet om te laden
Daarom zeg ik ook alleen 800px in het (sticky) wedstrijdtopic. Maakt wat betreft laden niet zoveel uit en de foto's worden er VEEL mooier op.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_25166839
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:41 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook alleen 800px in het (sticky) wedstrijdtopic. Maakt wat betreft laden niet zoveel uit en de foto's worden er VEEL mooier op.
Misschien ben ik dan wel heel erg blond: maar dat heeft toch geen zin! De layout drukt ze onmiddelijk terug naar 550 pixel brede foto's. Dus grotere foto's neerzetten heeft geen nut en het maakt de laadtijd van dat topic alleen maar groter.

Bovendien moeten alle foto's dan twee geresized worden. Een keer voor de SC en een keer voor het sticky topic.

Lijkt mij zonde van de webspace.
pi_25167044
Kunnen de deelnemers aan de (zinloze) discussie onderstaande topiques doornemen
Nieuwe regels nodig voor fok fotowedstrijd??
Evaluatietopic omtrent nieuwe regels fotowedstrijd
mocht er dan nog wat te discusieren zijn dan mag dat wat mij betreft daar of ergens anders.

laat dan vanaf nu in dit topique de RUST weer keren.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 20:47:16 #260
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25167607
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Daardoor zie je nu massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn. Thuisgekomen wordt de boel geschift waardoor het minst slechte overblijft en dat wordt dan met Photoshop tot iets verheven dat op een foto moet lijken, elk resultaat berust op louter toeval en niet op kennis.
Nou nou nou Sok dit is wel heel erg op de man ipv de bal, en ik ga er maar even vanuit dat je mij hier niet mee bedoelt
pi_25167883
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:47 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Nou nou nou Sok dit is wel heel erg op de man ipv de bal, en ik ga er maar even vanuit dat je mij hier niet mee bedoelt
Kom op rustig. Lees eerst de hele discussie door. En kom dan tot de conclusie dat hij alleen diegene bedoelt die niet weten hoe een camera werkt en dan vervolgens photoshop nodig hebben om toonbare plaatjes te krijgen.

En volgens mij is dat bij jou niet het geval (en dit zonder te slijmen) als ik foto's van je bekijk op het forum.

Mijn conclusie is dan ook trek die lange tenen in en ga foto's maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 februari 2005 @ 21:16:55 #262
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25168103
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is flauwekul wat je hier voorstelt. Foto's worden automatisch geresized naar 550 breed dus dat heeft helemaal geen zin. Bovendien is het zo dat je bij je foto een url van een grotere versie kunt mee-inzenden die ik erbij plaats. Je kunt je foto dus zo groot maken als je wilt, maar dan wel op je eigen webspace. Alle versies voor het wedstrijdtopic worden alleen op 550 breed geaccepteerd. Stuur je een grotere in, dan krijg je onverbiddelijk het verzoek om een geresizede versie van 550 breed aan te leveren. is je foto groter, dan plaats ik hem niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25168106
quote:

Ik heb een paar jaar geleden bijna dezelfde foto genomen, toen lagen ze er alleen met zijn tweetjes

[afbeelding]
Wat een heerlijk tafereel.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zaterdag 19 februari 2005 @ 21:23:38 #264
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25168227
quote:

[afbeelding]
hey! nu met foto!

deze is wel erg schattig
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 19 februari 2005 @ 21:53:24 #265
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25168782
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 20:47 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Niet op de man in het bijzonder, want dan ben ik nog wel zo sportief om die man erbij te noemen ook. Het is echter opvallend dat wanneer je bij een fotowedstrijd de restrictie inbouwt dat er niet geschilderd mag worden er een aantal mensen zich gepasseerd voelt omdat zonder fotosoepgeklieder anders dan wat levelen en croppen er ineens geen fotografie meer mogelijk blijkt, als in fotografie op eigen kracht

Het is me de moeite en de tijd niet waard om die vorige fotosoepdiscussies er nog eens bij te halen, maar degenen ik begin nu wel een beetje compassie te voelen met degenen die me toen naar de strot vlogen omdat ik vond dat levelen en croppen best kon.
  zondag 20 februari 2005 @ 00:47:50 #266
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25172364
quote:
...massa's zichzelf voor fotograaf uitgevende loosers rondmarcheren die als opgefokte japannertjes geheugenkaartjes staan af te tanken zonder na te denken waar ze precies mee bezig zijn...
Die hou ik er even in..

Ik mag me verheugen dat ik al bijna 20 jaar "knip" anders zou het bovenstaande predicaat prima op mij van toepassing kunnen zijn..
Dankzij mijn japannertje ben ik intensiever aan het fotograferen omdat het aardig scheelt in de kosten.. Toendertijd was ik al blij dat ik een zaak gevonden had die voor mij contacten wilden afdrukken..

Nu moet ik wel nageven dat ik mijn japannertje geheel kan instellen naar mijn wensen, incl. bv. sepia.. dus geen PS nodig..
Verder vind ik persoonlijk niet echt een uitdaging om d.m.v. tools iets te creeëren..
Voor de opdracht van deze maand even Landscape Creator downloaden, en voila, na wat gepier een prachtig vergezicht..
quote:
..het proces 'aanklooien'..

Face it: wanneer je teruggrijpt op vergaande bewerkingen van welke aard dan ook, kun je je misschien beter gaan verdiepen in andere wedstrijden, er zijn genoeg PS-Showoff forums, daar mag je laten zien wat jij geshopt hebt..

Kom ik gelijk weer OT: ik heb gedacht aan: dobbers, aquaria, water en hei, kampvuurtjes, blote tenen maar op 1 of andere manier ben ik nog steeds niet tevreden, het geeft me net niet dat ene dat ik zeg van: dat is um..

en alwel ik de moed niet opgeef denk ik er toch echt aan om het onderwerp van deze maand gewoon letterlijk te nemen.. misschien dat maar eens omzetten in beeld..?
pi_25173002
van de 7 posts na mijn verzoek tot het voeren van de discussie elders zodat we het hier weer over de wedstrijd hebben gaan er 5 toch weer zinloos verder over die discussie.
Mijn inzending mag derhalve verwijderd worden, ik doe niet mee.
bedankt allemaal
pi_25173217
Wie om te bepalen waarover ik wil discussieren? Het is gewoon ontopic over de wedstrijd. Dat jij alleen met je kliekje in een topic wilt vertoeven om daar over jouw wedstrijdfoto te praten is jouw probleem. Overigens denk ik niet dat de wedstrijd ook maar enigszins flair verliest met het terugtrekken van jouw inzending (nofi).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 20 februari 2005 @ 01:40:06 #269
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25173513
quote:
Op zondag 20 februari 2005 01:11 schreef Bowiefan het volgende:
van de 7 posts na mijn verzoek tot het voeren van de discussie elders zodat we het hier weer over de wedstrijd hebben gaan er 5 toch weer zinloos verder over die discussie.
Als ik een openingsdata zie van Juni 2004 kijk ik eerlijk gezegt niet verder.. ook zie ik op de Fotografiepagina niet dat ie ergens omhoog is geschopt..

Het lijkt me dan ook allemaal een beetje lekker kort door de bocht..
quote:
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 februari 2005 @ 01:43:24 #270
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25173555
quote:
Op zondag 20 februari 2005 01:23 schreef American_Nightmare het volgende:
jij alleen met je kliekje
Misschien tijd om eens een dokter te bezoeken, je ziet kennelijk het verschil niet tussen een clubje vaste gebruikers en een kliekje.
Bovendien had de wedstrijdleiding al aangegeven dat die hele fotosoepdiscussie redelijk zinledig is omdat we de regels toch niet wijzigen omdat een éénmanskliekje daar voor de gelegenheid behoefte toe voelt.
  zondag 20 februari 2005 @ 02:01:46 #271
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25173788
quote:
Op zondag 20 februari 2005 01:11 schreef Bowiefan het volgende:
bedankt allemaal
Welnee, insturen, meedoen, gelul allemaal, laat je niet zo dwarspissen.
En nu ga ik pitten, van dat cross-processen wordt je moe !!
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25174377
quote:
Op zondag 20 februari 2005 01:43 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien tijd om eens een dokter te bezoeken, je ziet kennelijk het verschil niet tussen een clubje vaste gebruikers en een kliekje.
Bovendien had de wedstrijdleiding al aangegeven dat die hele fotosoepdiscussie redelijk zinledig is omdat we de regels toch niet wijzigen omdat een éénmanskliekje daar voor de gelegenheid behoefte toe voelt.
Het is vrij normaal om als lid van een kliekje te ontkennen dat je lid bent van een kliekje hoor.

Omdat de wedstrijdleiding kinderachtig aangeeft dat de regels toch niet gewijzigd worden, mag er ook geen discussie meer over plaatsvinden? Jullie zijn hard op weg om je eigen wedstrijdjes om zeep te helpen. De een na de andere deelnemer houdt ermee op, en het moment is al in zicht dat alleen het kliekje maandelijks nog enkele plaatjes inlevert.

Kan mijn foto trouwens nu eens uit het wedstrijdtopic verwijderd worden?
quote:
Mocht je per se niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan.
Bij deze.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 20 februari 2005 @ 02:54:00 #273
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25174431
quote:
Op zondag 20 februari 2005 02:48 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het is vrij normaal om als lid van een kliekje te ontkennen dat je lid bent van een kliekje hoor.

Omdat de wedstrijdleiding kinderachtig aangeeft dat de regels toch niet gewijzigd worden, mag er ook geen discussie meer over plaatsvinden? Jullie zijn hard op weg om je eigen wedstrijdjes om zeep te helpen. De een na de andere deelnemer houdt ermee op, en het moment is al in zicht dat alleen het kliekje maandelijks nog enkele plaatjes inlevert.

Kan mijn foto trouwens nu eens uit het wedstrijdtopic verwijderd worden?
[..]

Bij deze.
Ik durf rustig te stellen dat ik niet deel uitmaak van welk kliekje dan ook. Als de fotowedstijd aan populariteit zou inboeten, wat ie niet doet overigens, dan ligt dat hoofdzakelijk aan het verschijnsel dat we maandelijks gesommeerd worden door één persoon om regels aan te passen naar een niveua dat we niet willen of dat simpelweg onwerkbaar wordt. gelieve daar nou eens mee op te houden, je bent immers niet verplicht om aan die wedstrijd mee te doen als je je niet in de regelementen kunt vinden.

Rewimo kan nu niet bij de Fok!server, dus je foto wordt na het weekend verwijderd
pi_25174487
Ik sommeer niks. Ik stel het alleen voor. En vervolgens komt het kliekje en beginnen ze de wedstrijd te verdedigen tegenover die vervelende buitenstaander met een felheid alsof hij zojuist god weet ik wat over hun persoonlijk gezegd heeft.
  zondag 20 februari 2005 @ 03:11:56 #275
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25174588
@A-M..
..meedoen is een keuze.. het hoeft niet.. als er regels zijn waar je het niet mee eens bent.. prima: kies dan voor jezelf..

..dit verhaal begint namelijk veel te lijken op je deelname in de Fok F1-manager.. trappen, trappen..
  zondag 20 februari 2005 @ 03:16:29 #276
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25174626
Weet je wat het probleem is, elke maand wil weer iemand iets aan de regels doen.
Die regels zijn, een tijdje terug, in overleg zo opgesteld.
Klaar niet meer over zeuren.
Volgend jaar kijken we wel of ze dan nog steeds voldoen
pi_25174821
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:11 schreef Nato het volgende:
@A-M..
..meedoen is een keuze.. het hoeft niet.. als er regels zijn waar je het niet mee eens bent.. prima: kies dan voor jezelf..

..dit verhaal begint namelijk veel te lijken op je deelname in de Fok F1-manager.. trappen, trappen..
Dat ik anti-Schumacher ben heeft weinig met deze fotowedstrijd te maken.
  zondag 20 februari 2005 @ 05:43:14 #278
84384 Nato
n e e d Fans
pi_25175145
kritiek = en blijft kritiek.. c.q. trappen..
Wat ik van je opmerk is dat je discussies voert waarbij je totaal niet denk aan een ander, eigenlijk voer je een discussie met jezelf.. "..en als dit nu zo.. en wanneer dat.."

Persoonlijk snap ik niet waarom.. ik ken je dan ook niet, maar ik denk zo:

..ik ben allang door mijn onderwerpen heen; wat nog te knippen..
Door hieraan mee te doen en elke maand een andere "opdracht" te krijgen geeft me weer inspiratie om dat toestel op te pakken..
Tuurlijk kan ik me gaan verdiepen in andere sites, andere regels.. maar waarom..? Omdat ik misschien daar beter scoor..?
Dan krijg je misschien zoiets als dit:

Origineel :

Bewerking :

Is het dan nog een foto te noemen..? ..is het kunst..? ..of is het een simpele bewerking..

De lat van de fotografie ligt niet bij het bewerken maar bij het moment dat jíj die knop indrukt.. Die fractie van een seconde.. Het gevoel dat de juiste is..

zondag 20 februari 2005 @ 11:22:58 #279
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_25176116
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik sommeer niks. Ik stel het alleen voor. En vervolgens komt het kliekje en beginnen ze de wedstrijd te verdedigen tegenover die vervelende buitenstaander met een felheid alsof hij zojuist god weet ik wat over hun persoonlijk gezegd heeft.
Nu wil ik dan ook maar eens wat kwijt.
Mensen die redelijk nieuw zijn bij een clubje worden door dit soort onzin discussies niet echt blij.

Ik ben in dit Forum een redelijke buitenstaander
Ik probeer zelf iedere maand een foto te produceren die voldoet aan de gestelde eisen betreffende onderwerp, grootte en technische hulpmiddelen.
Nu heb ik deze oeverloze discusie eens goed door gelezen maar American_nightmare schijnt het niet helemaal te snappen.
Kijk er zijn nu eenmaal regels die zijn nodig om dingen gestroomlijjnd te kunnen laten lopen.
Als je deze regels niet wil respecteren ga dan gewoon je geluk ergens anders zoeken, maar kom dit Forum niet dood gooien met allerlei onzin argumenten.
Kijk ook ik vind een foto op 1028 pix breed er leuker uitzien, maar dat kost behoorlijk veel ruimte en tijd om ze te laden.
En het probleem van 550 geldt voor iedereen.

Ik hoop A-M dat je nu stopt met het vol spammen van deze discussie en je neer legt bij de regels die democraties zijn besloten.

PS ik behoor tot geen een kliekje
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zondag 20 februari 2005 @ 13:14:03 #280
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25177453
Jammer dat de discussies hier zo op de man gespeeld worden. Dat is toch helemaal niet nodig. Ik lees met verbazing de in mijn ogen respectloze post van een aantal mensen hier.

Korte uitleg over mijn pleidooi, Ik snap best dat we hier geen PS verf wedstrijd van moeten maken. En dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Echter het zonder meer verbieden van PS vind ik niet kunnen om dat het zeker wat kan toevoegen aan je foto. Je kan een portret bijvoorbeeld een wat zachtere look geven. Of bijvoorbeeld een vlekje wegpoetsen. Of een mooi filter toepassen. Ik zie daar echt geen bezwaar in. Ook in het voorbeeld van A_N vindt ik het niet storend dat het dakje is weggepoetst, voegt het iets toe aan de foto? wordt de foto er beter van? Ik vind van niet. Tevens is het goed te zien dat de foto geshopt is, dus kan je er voor kiezen om zo'n foto geen punten te geven. Daarnaast denk ik dat het best wel eens zou kunnen mee vallen met geshopte foto's als we die regel zouden los laten. Dus waarom niet gewoon een keer proberen? We hebben wel meer regels geprobeerd toch, ik kan mij het blind stemmen nog herinneren.

Zelf shop ik mijn foto's altijd, hier een plekje wegwerken, daar een schaduwtje ophalen plaatselijk nog even een contrastje etc etc. Dit veranderd de essentie van mijn foto's nooit. Het eindresultaat is nooit zoveel anders dan het origineel.

Echter gezien alle (soms woedende) reacties zal ik me er maar bij neerleggen. Helemaal jammer vind ik de reacties van ik ben de discussie zat dus haal mijn foto maar weg. Dit vind ik ronduit kinderachtig. Je kan ook me doen aan de wedstrijd zonder de discussie en je hoeft dit ook allemaal niet te lezen. Ik heb altijd geleerd om een open discussie te voeren en je ook open te stellen voor de ideeen van de mensen om je heen. Ik hoop echt dat de discussie hier op FOK voortaan volwassen en respectvol kan worden gevoerd.
  zondag 20 februari 2005 @ 13:50:42 #281
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25177956
Volgens mij is iedereen hier inmiddels een discussie met zichzelf aan het houden, want de uitslag was toch bekend ? 550 pixels en beperkt PS. Groter dan 550 pixels verkl**t de layout en gaat dus ook verder dan FOT alleen, hoort bij het forum klaar. Heb je daar wat tegen, begin er eens in FB over ofzo. Met Photoshop kun je teveel wat het karakter van de foto echt veranderd, daarom beperkt PS; curves, misschien beetje contrast (mag dat ?? .), wat USM een kadertje .... geen dingen erin, geen dingen eraf. De discussie is al geweest en de uitslag is bekend .....

KLAAR .....
En A.M. je punt is duidelijk, blijf niet zo zuigen
En ow ja; ik hoor niet bij een kliekje, ik voel me overal thuis.

En nu allemaal weer inzenden en zeiken over de inzendingen i.p.v. de regels.
pi_25177986
Ik ben het met je eens fr.oosje. Alleen; als de photoshop-regel zo streng toegepast gaat worden, dan doe ik niet meer mee. Dan zou ik op een andere manier foto's moeten maken dan ik zou willen, en dat doe ik dus niet.
Die geen-photoshop-regel is bedacht door een paar mensen die niet weten hoe je een computer aan moet zetten, en kan nevernooit standhouden, omdat photoshop al tot een standaard tool van de fotograaf is geworden. De tool maakt het verschil tussen een goede foto en een goede foto die echt af is. Mijn foto's zijn echt af sinds ik begin te snappen hoe photoshop werkt. En ik ben heus niet de enige. Ik wed dat een significant deel van de inzendingen door photoshop gehaald is. De truuk is alleen om je mond erover te houden.

Fr.oosje heeft één (of meerdere?) fotowedstrijden hier op Fok gewonnen. Waarschijnlijk met photoshopgebruik. Maakt dat nu zijn foto's minder goed? Natuurlijk niet. Je wint geen wedstrijd door goed photoshopgebruik, maar door een goede foto te maken.
Zo'n schilderij als dat van Nato hierboven is imo geen foto meer. Waar zij jullie bang voor? Dat de helft van de inzendingen er zo uit komt te zien? Dat zo'n foto ook maar de kleinste kans heeft op het behalen van punten?

@ Elcastel: Je hebt gelijk wat betreft de breedte van de foto. Ik had er niet aan gedacht dat er automatisch geresized werd. Jammer maar helaas.
  zondag 20 februari 2005 @ 14:04:21 #283
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25178162
Er is GEEN geen-photoshop-regel waar haal je dat steeds vandaan?
Je mag levels-contrast en dat soort bewerkingen toepassen hoor...
lees de regels eens
pi_25178188
Rust op de Open Dagen van de KLu 2004

[ Bericht 4% gewijzigd door PdeHoog op 20-02-2005 17:45:55 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25178220
Nog een rust-fotootje op Meijendel

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 20 februari 2005 @ 14:09:51 #286
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25178247
Mooie kruisjes weer
Die 2e zie ik wel als ik de link ff plak, maar die 1e wil echt niet
pi_25178256
En rust op Parkpop

[ Bericht 5% gewijzigd door PdeHoog op 20-02-2005 17:46:51 ]
pi_25178300
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:09 schreef Briggy het volgende:
Mooie kruisjes weer

Ik word een beetje moe van die kruisjes. Ik zie ze hier gewoon netjes hoor . Ik snap niet waar ze vandaan komen

Maar goed....hier nog maar een kruisje

zondag 20 februari 2005 @ 14:15:28 #289
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_25178345
Yeah, ik zie ze

Die van de Klu is erg
pi_25178353
En deze vond ik ook nog . Moet hem alleen een keer beter inscannen:

zondag 20 februari 2005 @ 14:24:03 #291
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25178486
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef American_Nightmare het volgende:
Fr.oosje heeft één (of meerdere?) fotowedstrijden hier op Fok gewonnen. Waarschijnlijk met photoshopgebruik. .
Hohoho spreek voor jezelf, al mij foto's die ik inzend voldoen geheel aan de regels van de westrijd.
  zondag 20 februari 2005 @ 14:24:16 #292
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25178490
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:52 schreef American_Nightmare het volgende:
..
@ Elcastel: Je hebt gelijk wat betreft de breedte van de foto. Ik had er niet aan gedacht dat er automatisch geresized werd. Jammer maar helaas.
Mee eens ...... maar dus niet een FOT verhaal.
.
pi_25178499
Bah....PBase wil echt niet meewerken vandaag
  zondag 20 februari 2005 @ 14:25:12 #294
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_25178513
Uhh ik zie ook alleen maar kruisjes
pi_25178589
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:25 schreef fr.oosje het volgende:
Uhh ik zie ook alleen maar kruisjes
Dat bedoel ik . Terwijl ze bij mij daarnet wel laadden en ik ze nu onregelmatig zie verschijnen.
pi_25178639
Overigens A_N....als ik heel eerlijk ben zie ik tussen de foto die je hier hebt ingeleverd en ook in de DPZ-albums staat geen verschil, afgezien van het dak dat weggesoept is en ik vond die foto al af.

Dus waarom heb je hier het dak weggesoept?
pi_25179826
Ik wilde 'm ook best met dak inleveren, maar degene zonder dak heb ik helemaal nabewerkt, en die met dak niet. Rewimo heeft dan ook de verkeerde inzending geplaatst.

Dit was mijn definitieve inzending:

pi_25180158
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van die kruisjes. Ik zie ze hier gewoon netjes hoor . Ik snap niet waar ze vandaan komen

Maar goed....hier nog maar een kruisje

[afbeelding]
ehm.. ik zie helemaal geen foto's in je post... zelfs geen kruisjes

btw.. pbase doet het bij mij goed..

[ Bericht 4% gewijzigd door Jagganath op 20-02-2005 16:11:09 ]
pi_25180219
Ik zou geen foto van mezelf inleveren waar ik deze bewerking mee maak. Je verandert heel het karakter van de foto door die donkere lucht en dreigende wolken op de achtergrond. Ik zou het van mezelf niet helemaal eerlijk vinden moest ik het karakter van een foto veranderen, hoewel ik ook weet dat bij proffesionele fotografie dit wel gebruikelijk is. Voor de wedstrijd zie ik er geen probleem in, ik zou het alleen niet doen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_25181553
quote:
Op zondag 20 februari 2005 15:59 schreef Jagganath het volgende:

[..]

ehm.. ik zie helemaal geen foto's in je post... zelfs geen kruisjes

btw.. pbase doet het bij mij goed..
Ik raak nu lichtelijk geirriteerd

Er waren toch echt foto's zichtbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')