Op zoek naar geschikte jkandidaten voor het premierschap in geval de PvdA over enkele jaren de verkiezingen mocht gaan winnen trof ik van de hand van Paul Treanor
een verketterend verhaal aan het adres van Paul Scheffer naar oudlinkse traditie. Paul Scheffer overweegt zich mogelijk kandidaat te stellen als PvdA lijsttrekker naast de kandidatuur van de huidige lijsttrekker Wouter Bos.
Zo schreef deze Paul al eens
een oproep tot staatsgreep voor het geval de democratie tot voor hem foute uitkomsten zou leiden.
Verder trof ik in de wondere wereld van Paul Treanor en pleidooi voor
een egalitaire dictatuur, een vertaling van een essay met als onderwerp
het internet als politieke structuur en liberalistisch instrument, een stuk onder de titel
Zionisme = racisme, een verhaal over
de verbinding van nationalisme aan de LPF-inspirator, een constatering aangaande
dodenherdenking die volgens Paul Treanor Rechts, nationalistisch en racistisch zou zijn een
oproep tot landverraad met opmerkelijke gedachten over
een vervolg, een oproep om de
integratie te saboteren, een stuk over
Mabel Wisse Smit en stil staan bij een
ontwerpstructuurplan Amsterdam en een pleidooi voor de
sluiting van de spoorlijnen in Nederland.
Een van de rode draden in zijn verhalen is de discriminatie die deze Paul overal meent te ontwaren en de wijze waarop hij de slachtofferrol weet te cultiveren. Wie is deze Paul Treanor? Zou hij politiek actief zijn en een schare medestanders kennen? Wat drijft hem de nederlandse vrijheid van meningsuiting
zo te benutten als
hij doet?
Voor wie meer wil weten over wat
Paul Treanor drijft en voor wie anderstalig opgestelde stukken geen grote bezwaren opleveren is
hier en
hier meer van de man te ontdekken. Paul heeft zijn backups in ieder geval goed verzorgd.
Hebben we van doen met
een gefrustreerde werkeloze, een jolige student, een internationalist een rellende academicus of een gewone
globaliseringsactivist?
Paul laat in ieder geval
nationaal en
internationaal van zich
spreken.
Ik ben benieuwd wie er meer kan vertellen over Paul Treanor, zijn politieke voorkeur, zijn opmerkelijke gezichtspunten en zjin digitale politieke strijd.