abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25022395
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoe je het ziet, inderdaad. En zoals het hopelijk zal gaan, inderdaad.
Er zijn veel aanwijzingen dat het geen loos schot voor de boeg is hoor.
quote:
Alleen is het nog maar zeer de vraag of het inderdaad zo zal verlopen, naar analogie van het christendom, en of het niet slechts wishful thinking is. Islam heeft bv een sterk etnische en ook internationale component, die het christendom niet had/heeft.
In het christendom is de verlichting ook moeizaam verlopen, verloopt ze nog steeds moeizaam eigenlijk. Veel zaken (positie vrouw en homoseksueel) zijn in het overgrete deel van het internationale christendom nog steeds een probleem en dat wordt alleen maar groter gezien de groei van de evangelische beweging.

Het zal bij de islam ook net zo moeizaam gaan, vrees ik. Religies en gelovigen zijn van nature nou eenmaal nogal behoudend.
pi_25024806
Waarom doen ze er zo moelijk over het zijn toch allemaal islammietjes
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_25024953
Ik vind het vreemd dat er van alle daken geschreeuwd wordt als er in Nederland onderscheid gemaakt wordt tussen groepen, maar men stelt wel zélf voor om Islamitische moslims anders te behandelen dan niet-islamitische moslims om de hetero-moslims tegemoed te komen.
Homo's zijn niet anders dan mensen met toevallig groene ogen ipv blauwe of bruine, maar dit schijnt niemand te beseffen die zijn leven baseert op een boek dat zichzelf meermaals tegenspreekt.
Yeah baby Yeah!
pi_25024996
je kunt ze vaak wel indentificeren aan de eikelkaas: als ie bruin getint is.......
pi_25025025
... een maat van mij die "anders geaard" is... is ook lichamelijk gehandicapt.....
komt hij nu na zijn dood ook in aanmerking voor die 70 maagden
  donderdag 10 februari 2005 @ 20:22:33 #81
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25027817
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Negeren... wat heeft dat te maken met niet aannemen, omdat... ?
Dat gaat samen dan? Jij zegt nooit goeienmorgen tegen je chef/personeel?
quote:
[..]

Hoe weet jij dat? Ik denk in ieder geval vaker dan dat iemand niet wordt aangenomen omdat ie homo is.
Merk jij veel van discriminatie tegen mensen met een andere huidkleur? Probleem is dus waarschlijk niet massaal ook al zal het vast wel voorkomen. Ik denk dat een moslim als hij weet, een homo niet zo snel zou aannemen. Maar we zagen nu een beetje te lang op het dat zwart-wit voorbeeld van mij door, ik denk niet dat verder veel zin heeft.
quote:
[..]

Discriminatie komt overal voor. En je argument dat Christenen steeds meer verlicht raken is deels waar maar dat neemt niet weg dat er nog hele christelijke volksstammen zijn die verre van verlicht zijn. Ook in ons fijne Nederland.
Klopt maar het is aan het verdwijnen, ik merk dat zelfs in de christelijke gereformeerde kerk waar ik heen moet, dat zijn ook niet de meest lichten.
  donderdag 10 februari 2005 @ 21:47:48 #82
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_25029116
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 20:22 schreef Djaser het volgende:
ik merk dat zelfs in de christelijke gereformeerde kerk waar ik heen moet

dacht dat slavernij al lang was afgeschaft in Nederland...
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  vrijdag 11 februari 2005 @ 08:12:18 #83
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25035157
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:47 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

dacht dat slavernij al lang was afgeschaft in Nederland...
Ik zie het maar als een manier van vergoeding van kost en inwoning bij mijn ouders, snap je
pi_25035451
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:27 schreef Elgigante het volgende:
maar men stelt wel zélf voor om Islamitische moslims anders te behandelen dan niet-islamitische moslims
pi_25036594
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 08:53 schreef SCH het volgende:

[..]

"Als moslim hoef je iemand niet te accepteren, maar je moet wel rechtvaardig met hem omgaan", moet de basis van zo'n "status aparte" zijn.

"Wie homoseksueel is, leidt zijn leven als homo zonder anderen ermee te belasten. En omgekeerd: niet-homo's hoeven niet met homoseksualiteit in contact te komen als ze dat niet willen."

Volgens mij dienen we homo's heel anders te behandelen/zien als een 'apart ras'.

Door ze een 'status aparte' te geven geven we blijk van bepaalde verhoudingen in onze maatschappij die ontoelaatbaar zijn, we hebben er al een aantal waar we moeilijk mee overweg kunnen (koninklijk huis, diplomaten).
Homo's zijn net als ieder ander, ze voelen zich alleen aangetrokken tot mensen van hetzelfde geslacht.
Ik zie ook niets in een 'status aparte' voor mensen met schoenmaat 47 en hoger omdat die zou afwijken van de norm.

Als hier al wordt toegestaan dat Islamitische homo's door hun geloofsgenoten anders behandeld mogen worden (anders gezien mogen worden) dan hetero-homo's negeer je het probleem.
Die acceptatie moet desnoods door de strot heen geduwd worden.
Yeah baby Yeah!
pi_25036710
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:34 schreef Elgigante het volgende:

Die acceptatie moet desnoods door de strot heen geduwd worden.
Hoe zou je dat vormgeven?
pi_25036785
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is wat lomp uitgedrukt inderdaad, maar er moet keer op keer door iedere instantie en via de media op gewezen worden dat geloof geen excuus vormt om je ongenoegen jegens homo's te uitten.
Het heeft in de westerse wereld enorm lang geduurd totdat er eindelijk een soort van lichte acceptatie mbt homo's is.
Het ene land (Nederland) is wat verder dan het andere (Amerika), maar men komt steeds een stapje verder.
In dit proces is het daarom ondoenlijk om een grote stap terug te maken waarvan je weet dat het zich eens gaat escaleren.
Yeah baby Yeah!
pi_25036826
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 10:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je zou het bijv kunnen sanctioneren.
In Den Haag is een uitbater van een horeca-gelegeneid beboet omdat hij een beleid voerde dat geen hooddeksels toestond, waaronder hoofddoekjes. (Ik vond dat meneer in zijn recht stond, de rechter oordeelde anders) De uitbater moet in het vervolg moslima's met hoofddoek wél toelaten, maar mag chemokuurpatienten met een muts/pet wél weigeren.

In die context zou je Islamitische taxichauffeurs ook moegen beboeten als zij weigeren om homo's te vervoeren. (In Amsterdam komt dat geregeld voor).
Yeah baby Yeah!
pi_25037638
Agreed.

Liefst ook proactief. Voorlichting op scholen (verplicht ja) tijdens bv lessen maatschappijleer. Subsidie naar de stichting waar dit topic over gaat. El Moumni-types flink achter de broek/jurk zitten.

(Ten overvloede: hetzelfde uiteraard voor de gereformeerde biblebelt, bladiebla...)
pi_25037901
Je moet mensen de acceptatie nooit door de strot douwen en daar zie ik dan ook weinig in. Niemand kan verplicht worden mijn geaardheid te accepteren. Het gaat om de daden: om het gedrag, je mag gewoon niet discrimineren.

Ik ben het dus wel met je eens dat je niet op grond van je geaardheid geweigerd mag worden in bijvoorbeeld een taxi, maar dat is volgens mij al strafbaar. Alleen lastig te bewijzen en dan kom je in het anti-discriminatie circuit terecht. Beetje hetzelfde als mensen met een andere huidskleur weigeren in discotheken.

En hetp unt van DennisMoore (pro-actief) is ook erg belangrijk, maak het bespreekbaar in plaats van het uit de weg te gaan. Maar verwacht er ook niet teveel van.
pi_25038313
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
Je moet mensen de acceptatie nooit door de strot douwen en daar zie ik dan ook weinig in. Niemand kan verplicht worden mijn geaardheid te accepteren. Het gaat om de daden: om het gedrag, je mag gewoon niet discrimineren.

Ik ben het dus wel met je eens dat je niet op grond van je geaardheid geweigerd mag worden in bijvoorbeeld een taxi, maar dat is volgens mij al strafbaar. Alleen lastig te bewijzen en dan kom je in het anti-discriminatie circuit terecht. Beetje hetzelfde als mensen met een andere huidskleur weigeren in discotheken.

En hetp unt van DennisMoore (pro-actief) is ook erg belangrijk, maak het bespreekbaar in plaats van het uit de weg te gaan. Maar verwacht er ook niet teveel van.
Acceptatie zal inderdaad vanuit jezelf moeten komen, maar je zult als overheid van een vrij land waarin homoseksualiteit als normaal wordt bestempeld het accepteren van homoseksualiteit wél moeten stimuleren als bepaalde groepen daar om legio achtergronden problemen mee hebben.
Je kunt bepaalde groepen niet vrijlaten om er een eigen beleid op na te houden als zij deel uit maken van de gehele samenleving.
De verstoting van homofilie komt namelijk wél op het bord van diezelfde samenleving.

Wat bedoel je met: ' verwacht er niet teveel van"?

Ik vat dat op als een soort van uitkomst nav onderhandelingen.
Dát is een verkeerde opvatting, het is namelijk NIET onderhandelbaar.

Als je niet kunt leven in een maatschappij waarin homoseksualiteit als normaal wordt ervaren hoor je hier simpelweg niet thuis.
Yeah baby Yeah!
pi_25038489
Dan moeten er heel veel mensen weg Elgigante, dan kun je driekwart van het ledenbestand van de EO ook naar het buitenland sturen. Is dat je inzet?
pi_25038728
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:42 schreef SCH het volgende:
Dan moeten er heel veel mensen weg Elgigante, dan kun je driekwart van het ledenbestand van de EO ook naar het buitenland sturen. Is dat je inzet?
Nee, maar die driekwart EO leden zijn ook tegen sex voor het huwelijk ( al deed een onderzoek onlangs anders vermoeden), maar ageren daar in het openbaar niet tegen (althans het haalt het nieuws nauwelijks) en homo's worden in die gezinnen ook niet mishandeld of als persona non grata behandeld> verstoten (komt altijd voor, maar in mindere mate).

Maar je moet het niet accepteren als overheid dat bepaalde minderheden een status aparte krijgen om mensen in te delen in klasses, iets waar nu een initiatief voor is.

Het probleem met onze multiculturele samenleving is dat vrijwel alle culturele uittingen als aanwinst gezien worden of in elk geval gerespecteerd moeten worden. Dat is natuurlijk lariekoek, rituele thuisslachtingen (door onbevoegden) en het stelselmatig negeren van homoseksualiteit (en erger)en de gevolgen daarvan moeten simpelweg uitgebannen worden.

Nu moet iedereen (ongeacht afkomst of religie) maar eens in de pas lopen. Door bepaalde groeperingen vormen van privileges toe te kennen ontwricht je de openheid van de samenleving.

Als jonge moslims nu al te horen krijgen dat ze homo's apart moeten behandelen (en dat die visie goedgekeurd wordt door de staat 'om alles bij elkaar te houden') is er weer een generatie verneukt, net zoals nu al het geval is.
Yeah baby Yeah!
pi_25038749
Het gaat je dus alleen om moslims
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:01:30 #95
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25038849
Opvang moslimhomo's

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Amsterdam krijgt binnenkort een opvanghuis voor homoseksuele moslimjongeren. De opvang biedt plaats aan twaalf jongeren tussen de veertien en 25 jaar die hebben moeten vluchten voor familie.

Het project is een initiatief van het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB), de Schorer Stichting en het COC Amsterdam. Het huis komt op één (of meerdere) geheime locaties. De plek zal worden geleid door opvangstichting HVO-Querido. Jongeren kunnen maximaal een jaar blijven. Voorheen waren slechts enkele crisisopvangplaatsen voor deze groep beschikbaar, waar de jongeren maar korte tijd terecht konden.

De noodzaak voor meer permanente opvang is groot, aldus Gijs von der Fuhr van het ACB. ''We weten dat in Amsterdam minimaal 25 van dit soort jongeren zeer dringend onderdak nodig hebben.'' Volgens het ACB worden in de stad jaarlijks tientallen jonge islamitische homo's vanwege hun geaardheid lichamelijk en/of geestelijk mishandeld door mensen uit hun naaste omgeving. ''En op het moment dat ze het huis uit worden gezet, is de familie-eer gered.''

Deze jongeren zijn uiterst kwetsbaar, niet alleen omdat hun geloof homoseksualiteit verbiedt, maar ook omdat familiebanden essentieel zijn in de islamitische wereld, aldus Von der Fuhr. Als een jongere die moet opgeven, verliest hij een groot deel van zijn sociale netwerk. ''Dan heeft hij niks meer. Dat is misschien een te hoge prijs.''

''Wij proberen de jongens weer zelfstandig te maken, ze psychisch te begeleiden, en de banden met de familie en de nabije omgeving te herstellen. Wij hebben gezien dat dat mogelijk is.''

Het project, dat de naam Al Amine al Amin (Veilige Haven) draagt, omvat ook een aanlooppunt waar jongeren terecht kunnen met vragen. Daar worden zij bijvoorbeeld geholpen met hun financiën of huisvesting. Ook het geven van voorlichting op scholen maakt onderdeel uit van het project.

De initiatiefnemers hebben intensief contact gehad met Amsterdamse moskeeën over dit onderwerp. ''We hebben draagvlak gecreeerd.''

© Het Parool, 11-02-2005
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25039132
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef SCH het volgende:
Het gaat je dus alleen om moslims
Dat stond toch in de OP?

Ik wil het best in het algemene trekken hoor, daar vind ik prima eerlijk gezegd, wel denk ik dat de combinatie moslim<>homo wel degene is die de meeste frictie veroorzaakt.
Yeah baby Yeah!
pi_25040327
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 16:32 schreef desiredbard het volgende:
je kunt ze vaak wel indentificeren aan de eikelkaas: als ie bruin getint is.......
wel jammer, zo'n post

ik heb juist het idee dat moslima's veel positiever tegenover homomoslims staan als de mannen.. maar dat kan aan mij liggen, and feel free to correct me if i'm wrong..
in nederland ligt de tolerantie onder de vrouwen ook veel hoger dan onder de mannen, waarom zou dat zo zijn eigenlijk?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 14:55:45 #98
49894 POLL
Pathetisch
pi_25040799
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:37 schreef Djaser het volgende:
Dit vraagt om een zwart wit voorbeeld:

Meneer de Islamiet heeft een bedrijfje een paar personeelsleden nodig. Meneer homo solliciteert maar word niet aangenomen. Bij de vraag waarom niet, krijgt hij het antwoord 'omdat je een homo bent'. Meneer de Islamiet valt niets te verwijten, hij ging meneer de homo toch niet te lijf?
Toch?
Volgens de nederlandse wet valt die meneer zeker wel wat te verwijten.
The Black Knight always triumphs!
pi_25040891
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 14:28 schreef Prego het volgende:

[..]

wel jammer, zo'n post

ik heb juist het idee dat moslima's veel positiever tegenover homomoslims staan als de mannen.. maar dat kan aan mij liggen, and feel free to correct me if i'm wrong..
in nederland ligt de tolerantie onder de vrouwen ook veel hoger dan onder de mannen, waarom zou dat zo zijn eigenlijk?
Dat is een vraag die wel vaker gesteld wordt.
Mannen vinden dat ze stoer moeten zijn of in elk geval mannelijk (en dat gebaseerd op vroegere beelden), in een cultuur, waar mannelijkheid, aanzien en eer grote waarden zijn wordt er neergekeken op eenieder die niet in de maat loopt.
Vrouwen hebben onderling weer andere problemen, maar staan volgens mij ook meer open tov homofilie dan mannen, terwijl mannen misschien meer openstaan voor vrouwen die niet volgens de maat leven, in een andere context.
Maar ja, de mosilma is een nobody binnen de masculine Islamcultuur. Wat mama vindt over haar zoon (die bijv homo is) is totaal ondergerschikt aan wat opa, papa, oom, neef, broer en zoon ervan vinden.
Vrouwen worden simpelweg niet als meerdere erkend als de persoon in kwestie zelf de puberteit heeft bereikt, ik kom het dagelijks tegen in mijn werk en je leest het dagelijks in het nieuws.
Van vrouwen wordt niets aangenomen, terwijl het 100% duidelijk is als ik het verhaal citeer.
Yeah baby Yeah!
pi_25041535
is er een moslima in de zaal die hier iets over kan zeggen???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')