Er zijn veel aanwijzingen dat het geen loos schot voor de boeg is hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoe je het ziet, inderdaad. En zoals het hopelijk zal gaan, inderdaad.
In het christendom is de verlichting ook moeizaam verlopen, verloopt ze nog steeds moeizaam eigenlijk. Veel zaken (positie vrouw en homoseksueel) zijn in het overgrete deel van het internationale christendom nog steeds een probleem en dat wordt alleen maar groter gezien de groei van de evangelische beweging.quote:Alleen is het nog maar zeer de vraag of het inderdaad zo zal verlopen, naar analogie van het christendom, en of het niet slechts wishful thinking is. Islam heeft bv een sterk etnische en ook internationale component, die het christendom niet had/heeft.
Dat gaat samen dan? Jij zegt nooit goeienmorgen tegen je chef/personeel?quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Negeren... wat heeft dat te maken met niet aannemen, omdat... ?
Merk jij veel van discriminatie tegen mensen met een andere huidkleur? Probleem is dus waarschlijk niet massaal ook al zal het vast wel voorkomen. Ik denk dat een moslim als hij weet, een homo niet zo snel zou aannemen. Maar we zagen nu een beetje te lang op het dat zwart-wit voorbeeld van mij door, ik denk niet dat verder veel zin heeft.quote:[..]
Hoe weet jij dat? Ik denk in ieder geval vaker dan dat iemand niet wordt aangenomen omdat ie homo is.
Klopt maar het is aan het verdwijnen, ik merk dat zelfs in de christelijke gereformeerde kerk waar ik heen moet, dat zijn ook niet de meest lichten.quote:[..]
Discriminatie komt overal voor. En je argument dat Christenen steeds meer verlicht raken is deels waar maar dat neemt niet weg dat er nog hele christelijke volksstammen zijn die verre van verlicht zijn. Ook in ons fijne Nederland.
quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:22 schreef Djaser het volgende:
ik merk dat zelfs in de christelijke gereformeerde kerk waar ik heen moet
Ik zie het maar als een manier van vergoeding van kost en inwoning bij mijn ouders, snap jequote:Op donderdag 10 februari 2005 21:47 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
dacht dat slavernij al lang was afgeschaft in Nederland...
quote:Op donderdag 10 februari 2005 16:27 schreef Elgigante het volgende:
maar men stelt wel zélf voor om Islamitische moslims anders te behandelen dan niet-islamitische moslims
"Als moslim hoef je iemand niet te accepteren, maar je moet wel rechtvaardig met hem omgaan", moet de basis van zo'n "status aparte" zijn.quote:
Hoe zou je dat vormgeven?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:34 schreef Elgigante het volgende:
Die acceptatie moet desnoods door de strot heen geduwd worden.
Het is wat lomp uitgedrukt inderdaad, maar er moet keer op keer door iedere instantie en via de media op gewezen worden dat geloof geen excuus vormt om je ongenoegen jegens homo's te uitten.quote:
Je zou het bijv kunnen sanctioneren.quote:
Acceptatie zal inderdaad vanuit jezelf moeten komen, maar je zult als overheid van een vrij land waarin homoseksualiteit als normaal wordt bestempeld het accepteren van homoseksualiteit wél moeten stimuleren als bepaalde groepen daar om legio achtergronden problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
Je moet mensen de acceptatie nooit door de strot douwen en daar zie ik dan ook weinig in. Niemand kan verplicht worden mijn geaardheid te accepteren. Het gaat om de daden: om het gedrag, je mag gewoon niet discrimineren.
Ik ben het dus wel met je eens dat je niet op grond van je geaardheid geweigerd mag worden in bijvoorbeeld een taxi, maar dat is volgens mij al strafbaar. Alleen lastig te bewijzen en dan kom je in het anti-discriminatie circuit terecht. Beetje hetzelfde als mensen met een andere huidskleur weigeren in discotheken.
En hetp unt van DennisMoore (pro-actief) is ook erg belangrijk, maak het bespreekbaar in plaats van het uit de weg te gaan. Maar verwacht er ook niet teveel van.
Nee, maar die driekwart EO leden zijn ook tegen sex voor het huwelijk ( al deed een onderzoek onlangs anders vermoeden), maar ageren daar in het openbaar niet tegen (althans het haalt het nieuws nauwelijks) en homo's worden in die gezinnen ook niet mishandeld of als persona non grata behandeld> verstoten (komt altijd voor, maar in mindere mate).quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:42 schreef SCH het volgende:
Dan moeten er heel veel mensen weg Elgigante, dan kun je driekwart van het ledenbestand van de EO ook naar het buitenland sturen. Is dat je inzet?
Dat stond toch in de OP?quote:
wel jammer, zo'n postquote:Op donderdag 10 februari 2005 16:32 schreef desiredbard het volgende:
je kunt ze vaak wel indentificeren aan de eikelkaas: als ie bruin getint is.......
Volgens de nederlandse wet valt die meneer zeker wel wat te verwijten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:37 schreef Djaser het volgende:
Dit vraagt om een zwart wit voorbeeld:
Meneer de Islamiet heeft een bedrijfje een paar personeelsleden nodig. Meneer homo solliciteert maar word niet aangenomen. Bij de vraag waarom niet, krijgt hij het antwoord 'omdat je een homo bent'. Meneer de Islamiet valt niets te verwijten, hij ging meneer de homo toch niet te lijf?
Toch?
Dat is een vraag die wel vaker gesteld wordt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:28 schreef Prego het volgende:
[..]
wel jammer, zo'n post![]()
ik heb juist het idee dat moslima's veel positiever tegenover homomoslims staan als de mannen.. maar dat kan aan mij liggen, and feel free to correct me if i'm wrong..
in nederland ligt de tolerantie onder de vrouwen ook veel hoger dan onder de mannen, waarom zou dat zo zijn eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |