abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25013157
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:37 schreef Djaser het volgende:
Dit vraagt om een zwart wit voorbeeld:

Meneer de Islamiet heeft een bedrijfje een paar personeelsleden nodig. Meneer homo solliciteert maar word niet aangenomen. Bij de vraag waarom niet, krijgt hij het antwoord 'omdat je een homo bent'. Meneer de Islamiet valt niets te verwijten, hij ging meneer de homo toch niet te lijf?
Toch?
Dat gebeurt sowieso, of je het nu verbiedt of niet. Daar kun je je druk om maken, maar het verandert niets.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:16:14 #52
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25013227
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dat gebeurt sowieso, of je het nu verbiedt of niet. Daar kun je je druk om maken, maar het verandert niets.
Nou het gaat er in dit topic om dat de homo's zich niet aan de westerse normen en waarden van verdraagzaamheid aan hoeven te passen en dat dus goed praten met 'we gaan mensen die we niet accepteren uit de weg, we doen ze geen kwaad.' Mijn voorbeeld is dus om te illustreren dat dat excuus niet opgaat en zelfs niet klopt. Aanpassing is dus nodig.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:16:48 #53
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_25013240
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:54 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Het was te verwachtten dat ik weer geen zinnig antwoord zou krijgen (ik stelde geen vragen over je werk of werktijden, maar goed), in plaats daarvan ontwijk je de vragen en draait het om naar de ander toe, typisch de tactiek van een klein gefrustreerd pubertje (ook al ben je al 30). Origineel ben je ook al niet, net zoals je kijk op homo's ooit door anderen door je strot is gedauwd en jij het kritiekloos hebt overgenomen als zijnde jouw eigen opinies zo quote je mijn tekst en zet voor het woord vrouw/vriendin het woord vriend in de plaats (ik heb overigens geen vriend, maar dat is niet omdat ik een relatie met een man onbewust saboteer omdat ik eigenlijk stiekem naar een vrouw verlang zoals jij stiekem naar een man verlangt. Bij mij is er wat dat betreft geen sprake van verdringing, zelfverloochening en gehuichel zoals bij jou het geval is.)

Maar je ziekelijke dwangneurose en geobsedeerd zijn is al in een zo ver gevorderd stadium dat je niet het verschil ziet tussen iemand die zelf homo is en die reageert op de onzin en hypocrisie van iemand die beweert hetero te zijn en homosexualiteit te verafschuwen maar wel onvoorstelbaar veel tijd besteed in het posten en lezen in topics over homo onderwerpen, mij daarentegen zul je niet tot nauwelijks zien posten in topics over hetero lifestyle en de geneugtes van het hetero bestaan of de problemen van het heterobestaan omdat dat me weinig interesseert, jij daarentegen zit dag en nacht voornamelijk in topics aangaande homosexualtiteit te posten en het internet af te struinen op zoek naar informatie over homo's en aids, homosexualiteit in het dierenrijk enz. terwijl je pretendeert hetero te zijn. That doesn't make any sense to me (tenzij je dus idd zelf een verkapte homo bent die daar zwaar gefrustreerd over is en toch meent iets met die verkapte homosexualiteit te moeten doen in de vorm van het lekker van je af schrijven in ontelbare 'homo' topics)

Zal nog ff een voorbeeld geven; ik zelf heb niks met voetbal, heb er zelfs een hekel aan, maar dat betekent niet dat ik me tijd ga verspillen door dag in dag uit in topics over voetbal te posten, argumenten te verzinnen en te ventileren tegenover voetballiefhebbers en het internet af ga struinen op zoek naar informatie over voetbal& massa psychologisch gedrag of over de ontstaansgeschiedenis van het voetbal. Iets wat jij allemaal wel doet ten opzichtte van homosexualiteit, wat veel mensen op dit forum doet afvragen of je zelf stiekem geen homosexuele gevoelens/verlangens hebt, vreemd hè dat jouw ACTIES dergelijke REACTIES opleveren!?!
Als je blijkbaar alles van me weet, waarom stel je dan nog vragen? Heb je trouwens ook de stelling dat al die mensen die in altijd in moslims tropics post gewoon verkapte moslims zijn, en dat ze gewoon ook geiten willen neuken?

Voor de rest ben je gewoon bezig als een klein kind dat loopt te schreeuwen om aandacht. Voor de rest heb ik nog geen normale posts van jou gezien en verzoek je te stoppen met dergelijke post en vragen aangezien ik daar toch geen antwoord op ga geven.
pi_25013312
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:16 schreef Djaser het volgende:

[..]

Nou het gaat er in dit topic om dat de homo's zich niet aan de westerse normen en waarden van verdraagzaamheid aan hoeven te passen en dat dus goed praten met 'we gaan mensen die we niet accepteren uit de weg, we doen ze geen kwaad.' Mijn voorbeeld is dus om te illustreren dat dat excuus niet opgaat en zelfs niet klopt. Aanpassing is dus nodig.
Helaas kun je aanpassing niet forceren. Het gebeurt of het gebeurt niet, en je kunt niet controleren waarom een werkgever een sollicitant niet aanneemt. Op sommige punten is aanpassing gewoon onhaalbaar.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:32:03 #55
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25013581
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:20 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Helaas kun je aanpassing niet forceren. Het gebeurt of het gebeurt niet, en je kunt niet controleren waarom een werkgever een sollicitant niet aanneemt. Op sommige punten is aanpassing gewoon onhaalbaar.
Klopt maar het brengt wel enige ergernis terweeg wanneer de 'woordvoerders' van deze groeperingen weer eens met een zwak excuus aan komen om zich intergratie te ontdoen. Geeft wel aan dat er iets fout zit. Mijn voorbeeld was om aan te geven dat het excuus niet geldig is, dat het nauwelijks te controleren is begrijp ik wel. Wanneer de intergratie wel goed zou verlopen zouden we ons er niet druk om hoeven te maken dat had over 50 jaar het probleem zich vanzelf opgelost.
pi_25013872
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:32 schreef Djaser het volgende:

[..]

Klopt maar het brengt wel enige ergernis terweeg wanneer de 'woordvoerders' van deze groeperingen weer eens met een zwak excuus aan komen om zich intergratie te ontdoen.
Welke woordvoerders en welk zwak excuus? Heb je het nou over die moslimhomo die aangeeft wat volgens hem de beste manier is om ruimte voor homo's te krijgen in de moslimwereld?
quote:
Wanneer de intergratie wel goed zou verlopen zouden we ons er niet druk om hoeven te maken dat had over 50 jaar het probleem zich vanzelf opgelost.
Wie zegt dan dat het over 50 jaar niet volstrekt anders is dan nu Kijk eens hoe het met het christendom ging 50 jaar geleden, en nog.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:58:00 #57
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25014136
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke woordvoerders en welk zwak excuus? Heb je het nou over die moslimhomo die aangeeft wat volgens hem de beste manier is om ruimte voor homo's te krijgen in de moslimwereld?
Ja en dat maakt het juist erger. De wil na acceptatie is er kennelijk niet eens.
quote:
[..]

Wie zegt dan dat het over 50 jaar niet volstrekt anders is dan nu Kijk eens hoe het met het christendom ging 50 jaar geleden, en nog.
50 jaar is ruim genomen, maar ik denk dat je dit soort dingen niet direct veranderen maar meer per generatie en de nieuwe Moslims in Nederland lijken het ook weer verkeerd mee te krijgen.
pi_25014273
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:58 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ja en dat maakt het juist erger. De wil na acceptatie is er kennelijk niet eens.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Ik dacht in mijn christelijke omgeving ook: jullie hoeven me echt niet te accepteren maar bemoei je er in godsnaam niet mee. Letterlijk: in godsnaam. Die jongen is gewoon realistisch en weet heel goed welke stapjes er mogelijk zijn.
quote:
50 jaar is ruim genomen, maar ik denk dat je dit soort dingen niet direct veranderen maar meer per generatie en de nieuwe Moslims in Nederland lijken het ook weer verkeerd mee te krijgen.
50 jaar is niet zo ruim. Waarom lijkt de nieuwe generatie het verkeerd mee te krijgen, die krijgen steeds meer mee wat er hier normaal is. Als autochtonen nou ook een beetje normaal over homoseksualiteit blijven doen, dan komt het wel goed. Acceptatie is echt geen specifiek moslim-probleem.
pi_25018864
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 03:11 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nou, bepaalde dingen zijn tijdloos. Als de moslimgemeenschap wil dat de kloof tussen moslims en niet moslims niet nog groter wordt, zal men nu de hand in eigen boezem moeten steken. Ik zie dit boek dan ook als de zoveelste dikke middelvinger naar onze westerse cultuur.
[..]

Klopt. Een paar decennia geleden had je ook nog de VOC en de slavenhandel. Wat dat aangaat speelt "ons eigen verleden" totaal geen rol in de benadering van dit dilemma nu. Wij hebben ons ontwikkeld naar moderne, westerse maatstaven. Een andere cultuur vestigt zich hier en weigert die maatstaven te aanvaarden, dat is de discussie!
In ons eigen land vind je ook blanke, Nederlandse achterlijke gelovigen die net zo goed van een andere planeet zouden kunnen komen. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen?

het Christendom heeft de verlichting doorgemaakt... ga jij effe lekker een dagje in een gereformeerde gemeenschap zitten en kom dat dan nog eens vertellen. Overigens was de Islam zo'n 1000 jaar geleden het christendom enkele eeuwen voor... op wetenschappelijk gebied maar ook zeker op het gebied van tolerantie e.d... het kan verkeren he?

Bovendien staat het een ieder vrij om te denken wat hij of zij wil zolang je dus, inderdaad, maar op correcte wijze met iedereen omgaat. Natuurlijk gebeurt dat niet altijd, de perfecte wereld bestaat niet.

Maar jij probeert hier een heel verhaal op te hangen aan een piepklein kapstokje... en zo werkt het niet. Je kan niemand dwingen iets te vinden en daarmee is het verhaaltje uit.

Sorry, maar je verhaal gaat nergens heen

PS. Die jaarlijkse nichtenparade vind ik ook te triest voor woorden en wat mij betreft kankeren ze die relnichten liever vandaag dan morgen de stad uit met hun aanstellerige gedoe. Niet omdat ik een hekel aan homo's heb maar wel aan relnichten die om aandacht verlegen zitten en hun onzekerheid verbloemen met een overkill aan extravert gedrag. Maar dat terzijde.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:43 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Net alsof de meerderheid van de moslims alleen maar de Koran volgt.

Maar los daarvan, lekker boeiend wat de Koran zegt, we leven hier in Nederland en iedereen die zijn heilige boek(en) boven de grondwet plaatst is in mijn ogen een potentieel gevaar voor de democratie zoals wij die hier vandaag de dag beleven, en daar zou wat mij betreft best hard tegen op getreden mogen worden. Iedereen die een religie aanhangt welke discrimineerd en mensen in groepen indeeld heeft wat mij betreft totaal geen recht van spreken als we het over discriminatie of gelijke behandeling hebben; het is tijd geworden om met gelijke munt te gaan betalen.
IEDERE van de grote 3 religies staat bol van de 'onze religie is beter dan de hunne' ideeen.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:37 schreef Djaser het volgende:
Dit vraagt om een zwart wit voorbeeld:

Meneer de Islamiet heeft een bedrijfje een paar personeelsleden nodig. Meneer homo solliciteert maar word niet aangenomen. Bij de vraag waarom niet, krijgt hij het antwoord 'omdat je een homo bent'. Meneer de Islamiet valt niets te verwijten, hij ging meneer de homo toch niet te lijf?
Toch?
Waardeloze post, maar ik ga er toch maar effe op in.

Het ging om rechtvaardig behandelen en dat is dit dus niet. Het is namelijk bij wet verboden. Bovendien gebeuren dit soort dingen zo vaak en doe je daar niets tegen zolang iemand niet duidelijk zegt 'jij niet want jij bent homo/turk/neger'.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:16 schreef Djaser het volgende:

[..]

Is dus een onzin argument omdat dit soort dingen overal en onder alle bevolkingsgroepen gebeuren. Heeft met cultuur geen moer te maken. Trouwens wel grappig dat jij aan iemands neus kan zien of ie homo is.

PS. als jouw geloof iets niet accepteert kun je moeilijk verwachten dat jij het voor jezelf accepteert. En dat hoeft ook niet want dat mag je lekker helemaal voor jezelf bepalen. Dat noemen ze ook wel vrijheid.

PS2. Er zijn genoeg Marokkaanse jochies die hun kont verkopen, dus behalve een stukje acceptatie zit het met de oerhollandse handelsgeest ook wel goed.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:33:16 #60
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25019177
SCH, misschien heb je gelijk we zullen zien.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]

Waardeloze post, maar ik ga er toch maar effe op in.

Het ging om rechtvaardig behandelen en dat is dit dus niet. Het is namelijk bij wet verboden. Bovendien gebeuren dit soort dingen zo vaak en doe je daar niets tegen zolang iemand niet duidelijk zegt 'jij niet want jij bent homo/turk/neger'.
Staat duidelijk boven mijn post zwart-wit voorbeeld, het is dus theoretisch. Dat het niet rechtvaardig is maak jij ervan maar er staat ook heel duidelijk in het artikel dat een moslim homo's kan negeren. Dat iemand niet aangenomen word omdat hij zwart is komt natuurlijk wel voor maar erg vaak zal het niet zijn.
quote:
[..]

Is dus een onzin argument omdat dit soort dingen overal en onder alle bevolkingsgroepen gebeuren. Heeft met cultuur geen moer te maken. Trouwens wel grappig dat jij aan iemands neus kan zien of ie homo is.

PS. als jouw geloof iets niet accepteert kun je moeilijk verwachten dat jij het voor jezelf accepteert. En dat hoeft ook niet want dat mag je lekker helemaal voor jezelf bepalen. Dat noemen ze ook wel vrijheid.

PS2. Er zijn genoeg Marokkaanse jochies die hun kont verkopen, dus behalve een stukje acceptatie zit het met de oerhollandse handelsgeest ook wel goed.
Oh ja welke groepen dan? Christen raken daar steeds meer verlicht in en andere groepen hoor ik er nooit over.Geen enkel geloof accepteert ongelovigen die dan ook nog wel eens uitgeroeid worden, dat kan tegenwoordig toch ook niet meer in de praktijk worden gebracht, waarom dit dan wel?

En dat je aan iemands neus kan zien beweer ik nergens direct, dat maak jij ervan.
  donderdag 10 februari 2005 @ 09:46:31 #61
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_25019317
Ik ben voor 'gewoon tussen de Islamitische hammetjes kwakken'. Dat gejank van ze ook altijd.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_25019652
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 09:33 schreef Djaser het volgende:

Staat duidelijk boven mijn post zwart-wit voorbeeld, het is dus theoretisch. Dat het niet rechtvaardig is maak jij ervan maar er staat ook heel duidelijk in het artikel dat een moslim homo's kan negeren.
Negeren... wat heeft dat te maken met niet aannemen, omdat... ?
quote:
Dat iemand niet aangenomen word omdat hij zwart is komt natuurlijk wel voor maar erg vaak zal het niet zijn.
Hoe weet jij dat? Ik denk in ieder geval vaker dan dat iemand niet wordt aangenomen omdat ie homo is.
quote:
Oh ja welke groepen dan? Christen raken daar steeds meer verlicht in en andere groepen hoor ik er nooit over.Geen enkel geloof accepteert ongelovigen die dan ook nog wel eens uitgeroeid worden, dat kan tegenwoordig toch ook niet meer in de praktijk worden gebracht, waarom dit dan wel?

En dat je aan iemands neus kan zien beweer ik nergens direct, dat maak jij ervan.
Discriminatie komt overal voor. En je argument dat Christenen steeds meer verlicht raken is deels waar maar dat neemt niet weg dat er nog hele christelijke volksstammen zijn die verre van verlicht zijn. Ook in ons fijne Nederland.

Dat je het homo zijn aan iemands neus kan zien beweer je niet, maar het is de basis van je stelling.
pi_25019695
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

PS. Die jaarlijkse nichtenparade vind ik ook te triest voor woorden en wat mij betreft kankeren ze die relnichten liever vandaag dan morgen de stad uit met hun aanstellerige gedoe. Niet omdat ik een hekel aan homo's heb maar wel aan relnichten die om aandacht verlegen zitten en hun onzekerheid verbloemen met een overkill aan extravert gedrag. Maar dat terzijde.
Je posts zijn heel redelijk, waarom schiet je hier nou ineens zo door. Ik heb niet zo'n zin om weer een hele boom over die parades op te zetten maar ik zou zeggen: leven en laten leven en deze alinea komt vrij onverdraagzaam over.
pi_25019744
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:14 schreef Pappie_Culo het volgende:

Discriminatie komt overal voor. En je argument dat Christenen steeds meer verlicht raken is deels waar maar dat neemt niet weg dat er nog hele christelijke volksstammen zijn die verre van verlicht zijn. Ook in ons fijne Nederland.
Die groep wordt steeds kleiner.
De groep moslims lijkt voorlopig steeds groter te worden.

Niet vergelijkbaar dus.
pi_25019765
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:21 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die groep wordt steeds kleiner.
De groep moslims lijkt voorlopig steeds groter te worden.

Niet vergelijkbaar dus.
Hoezo lijkt die groep moslims steeds groter te worden? De westerse islam is juist enorm in beweging op dat punt.
pi_25019944
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:22 schreef SCH het volgende:

De westerse islam is juist enorm in beweging op dat punt.
Bron?
pi_25020475
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bron?
De westerse islam
pi_25020930
Meeste mensen die anti homo zijn lusten er volgens mij zelf wel pap van. In de Arabische wereld zitten echt heel veel homo's maar daar hebben ze weer een ander begrip voor homo. Homo is slechts degeen die genomen wordt en niet degeen die aan het douwen is geweest.

Verder is het natuurlijk zo dat je van huize uit islamitisch bent opgevoed en toch homo kan zijn .

Ik ben niet zo kundig dat ik kan zeggen dat de Islam homo zijn als een ernstige zonde ziet daarvoor is mijn kennis gewoon te beperkt op dat gebied. Maar als de Islam het strikt verbiedt dan kan je niet en homo zijn en moslim omdat je het een op moet geven om het ander kompleet te maken.

Verder is het natuurlijk ook zo dat door aandacht aan homo zijn steeds meer mensen ervoor uitkomen dat ze gay zijn ook binnen de moslim gemeenschap wat de emancipatie van homo's daar sterk bevordert. Al met al komt het best goed en zijn we een hele end verder dan 10 jaar terug omdat homo's binnen de gemeenschap kleur bekennen. En hij kan homo of bi zijn maar het blijft je zoon en die zal je toch moeten accepteren zoals hij is of er een hoop verdriet aan over houden.
pi_25020953
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 10:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Je posts zijn heel redelijk, waarom schiet je hier nou ineens zo door. Ik heb niet zo'n zin om weer een hele boom over die parades op te zetten maar ik zou zeggen: leven en laten leven en deze alinea komt vrij onverdraagzaam over.
Is mijn persoonlijke mening en ik zeg alleen 'voor mijn part'... ik ga me er niet voor inzetten om de gay parade weg te krijgen.

Ik vind het een hoop aanstellering gedoe, that's all. Maar ze doen hun best maar hoor.
pi_25021454
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:05 schreef SCH het volgende:

De westerse islam
Dat is die islam aangehangen door mensen die de hele dag via de schotel naar Arabische zenders kijken?
Of is het de islam die aangehangen wordt door ene Jason W.?
Of wellicht de islam zoals die onderwezen gaat worden door imams die nog moeten afstuderen aan de nieuwe Nederlandse imam-opleiding?
pi_25021578
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat is die islam aangehangen door mensen die de hele dag via de schotel naar Arabische zenders kijken?
Of is het de islam die aangehangen wordt door ene Jason W.?
Of wellicht de islam zoals die onderwezen gaat worden door imams die nog moeten afstuderen aan de nieuwe Nederlandse imam-opleiding?
Dat is een islam die in ontwikkeling is en doortrokken raakt van westerse inlvoeden en waarden en waar door de generaties heen steeds nieuwe impulsen in te zien zullen zijn. Er zullen moslims blijven die daar niks van moeten hebben en die strak in hun zuil blijven zitten. De dogmatische bonder. Er zijn er die maar heel lichtjesop en staan voor vernieuwingen, zeg maar de gereformeerden op Urk die nog worstelen met de vrouw in het ambt, laat staan dat ze al aan homoseksualiteit toe zijn. Er zijn er die goed overweg kunne met veranderingen, bijvoorbeeld de alevieten, zeg maar de synodale gereformeerden en er zijn er die zelf wel bepalen wat ze geloven, zeg maar de basisbeweging. En daar zitten nog honderden gradaties tussen.

De islam bestaat natuurlijk niet, en laten we ophouden te doen alsof die wel bestaat. Net zo min als de christen of het christendom Ook moslims hebben hun eigen persoonlijke geloof, hun eigen visie op de wereld en hun eigen rituelen, net als veel andere gelovigen.
pi_25021583
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 02:42 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nahas is geen voorstander van een speciale homomoskee of de aanstelling van een homo-imam. Een gebedshuis alleen voor homo's zou hen verder vervreemden van de islamitische gemeenschap, aldus de auteur.
Lijkt me een goed idee geen homo-moskee...
want je zit elkaar toch mooi in de ster te kijken tijdens het gebed
Enne het kan toch geen plaats hebben zondihe nichterige gedachten te hebben tijdens het gebed
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_25022030
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:14 schreef SCH het volgende:

Dat is een islam die in ontwikkeling is en doortrokken raakt van westerse inlvoeden en waarden en waar door de generaties heen steeds nieuwe impulsen in te zien zullen zijn. Er zullen moslims blijven die daar niks van moeten hebben en die strak in hun zuil blijven zitten. De dogmatische bonder. Er zijn er die maar heel lichtjesop en staan voor vernieuwingen, zeg maar de gereformeerden op Urk die nog worstelen met de vrouw in het ambt, laat staan dat ze al aan homoseksualiteit toe zijn. Er zijn er die goed overweg kunne met veranderingen, bijvoorbeeld de alevieten, zeg maar de synodale gereformeerden en er zijn er die zelf wel bepalen wat ze geloven, zeg maar de basisbeweging. En daar zitten nog honderden gradaties tussen.

De islam bestaat natuurlijk niet, en laten we ophouden te doen alsof die wel bestaat. Net zo min als de christen of het christendom Ook moslims hebben hun eigen persoonlijke geloof, hun eigen visie op de wereld en hun eigen rituelen, net als veel andere gelovigen.
Ja, dat is de theorie, heel leuk, naar analogie van de ontwikkelingen in het christendom.
De praktijk lijkt weerbarstiger te zijn.
pi_25022119
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, dat is de theorie, heel leuk, naar analogie van de ontwikkelingen in het christendom.
De praktijk lijkt weerbarstiger te zijn.
Jammer dat je zo kort en niet echt met argumenten reageert want ik heb net uiteen gezet hoe ik het zie. En dat is geen theorie maar dat is juist de praktijk.

Het is imo een gegeven dat we ons nu vooral focussen op de Urkers en de Bonders in de islam, die je ook helemaal niet uit moet vlakken, maar de andere groepen moet je niet vergeten.

Wat is er volgens jou dan precies zo weerbarstig?
pi_25022234
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:52 schreef SCH het volgende:

Jammer dat je zo kort en niet echt met argumenten reageert want ik heb net uiteen gezet hoe ik het zie. En dat is geen theorie maar dat is juist de praktijk.
Hoe je het ziet, inderdaad. En zoals het hopelijk zal gaan, inderdaad.

Alleen is het nog maar zeer de vraag of het inderdaad zo zal verlopen, naar analogie van het christendom, en of het niet slechts wishful thinking is. Islam heeft bv een sterk etnische en ook internationale component, die het christendom niet had/heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')